ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Ha!art 43. Czas nerdów (ebook)(audiobook)(audiobook)

Okładka książki/ebooka Ha!art 43. Czas nerdów

Okładka książki Ha!art 43. Czas nerdów

Okładka książki Ha!art 43. Czas nerdów

Okładka książki Ha!art 43. Czas nerdów

Wydawnictwo:
Ha!art
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
2w1 w pakiecie:
     ePub
     Mobi

Ebook

8,00 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.

(...)

Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.

Push & play.

Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują

Spis treści

    Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
    Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
    Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
    Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
    Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
    Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
    Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
    Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
    Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
    Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
    Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
    Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
    Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
    Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
    Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
    Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
    Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
    Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
    Mateusz Idczak, Zapach commodore
    Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
    Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
    Czy jesteś graczem? Ankieta
0 Adam Ladziński

Zamknij

Wybierz metodę płatności