Learning C++ by Building Games with Unreal Engine 4


- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Stron:
- 456
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Learning C++ by Building Games with Unreal Engine 4
Learn the fundamentals of C++ programming with a fun-filled, practical guide and create your own games using Unreal Engine 4.
Key Features
- Gain foundational knowledge of C++ language and syntax while creating games with UE4
- Build 2D and 3D games having compelling user interfaces, game physics, and artificial intelligence
- Discover the latest trends in game development such as Virtual Reality, Augmented Reality, and AI
Book Description
Learning to program in C++ requires some serious motivation. Unreal Engine 4 (UE4) is a powerful C++ engine with a full range of features used to create top-notch, exciting games by AAA studios, making it the fun way to dive into learning C++17.
This book starts by installing a code editor so you can begin to write C++17 code. You will then get acquainted with important C++ aspects, such as variables and memory, if, else, and switch, looping, functions and macros, objects, classes, inheritance, and dynamic memory allocation. As we dig into more advanced C++17 concepts, you will also start to explore the functionality the UE4 engine has to offer. You will use the UE4 editor to create your own world, and then program in some seriously fun gameplay. We delve further to discuss building game features, pathfinding, behavior trees, and more, and introduce you to the basics of machine learning and neural networks. We go on to talk about improving UI feedback with UMG and audio. In this edition of the book, we add the latest VR and AR features along with procedural programming.
By the end of this book, you should have a good grasp of how to program in C++17.
What you will learn
- Learn the basics of C++ and also basic UE4 editing
- Learn your way around the UE4 editor and the basics of using C++ and Blueprints within the engine
- Learn how to use basic C++ containers and data structures to store your game data
- Create players, NPCs, and monsters
- Give information to users using the UE4 UMG UI system
- Gain a basic understanding of how to use procedural programming to give your game more replay value
- Learn how UE4 can help you build projects using the hottest new technologies, such as VR and AR
Who this book is for
If you are really passionate about games and have always wanted to write your own, this book is perfect for you. It will help you get started with programming in C++ and explore the immense functionalities of UE4.
Wybrane bestsellery
Packt Publishing - inne książki
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.

Oceny i opinie klientów: Learning C++ by Building Games with Unreal Engine 4 Sharan Volin (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.