Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Piotr Chlipalski
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 528
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Szkicuj, projektuj, wizualizuj - poznaj Blendera w praktyce!
- Poznaj podstawy środowiska Blender i najważniejsze narzędzia
- Naucz się modelować obiekty 3D oraz ustawiać kamery i światła
- Odkryj możliwości renderowania scen i wykorzystania materiałów
Blender to zaawansowany program do modelowania 3D, renderowania, animacji i postprodukcji. Za jego sukcesem stoją potężne możliwości, prosta obsługa, duża częstotliwość aktualizacji oraz fakt, że jest dostępny... zupełnie za darmo, również do zastosowań komercyjnych. Z tej aplikacji korzystają zarówno hobbyści, jak i wielkie studia, a efekty, które można za jej pomocą uzyskać, nie odbiegają od tego, co da się osiągnąć przy użyciu płatnych - i zwykle bardzo drogich - rozwiązań oferowanych przez gigantów branży 3D.
Jeśli zamierzasz wykorzystywać Blendera do projektowania architektonicznego, sięgnij po źródło wiedzy, które przybliży Ci obsługę środowiska, przedstawi sposoby modelowania obiektów, pokaże, jak korzystać z materiałów i tekstur, ustawiać kamery oraz oświetlać i renderować sceny, a także zaprezentuje podstawy tworzenia animacji. Dzięki tej książce poznasz możliwości programu w praktyce i zyskasz solidny fundament, dzięki któremu będziesz mógł rozwijać swoje umiejętności związane z projektowaniem przy użyciu Blendera.
- Instalacja i interfejs środowiska
- Modelowanie obiektów i modyfikatory
- Definiowanie i ustawianie kamer
- Oświetlanie i renderowanie scen
- Stosowanie materiałów i tekstur
- Podstawy animacji
- Opis wtyczek (add-ons) do zastosowań architektonicznych
- Renderowanie za pomocą Blender Internal, Cycles i Freestyle
Z tą książką nauka Blendera to czysta przyjemność!
O autorze
1 Piotr Chlipalski
Piotr Chlipalski – fotograf, performer, twórca ruchomych obrazków (wideo, animacja, mapping, wirtualna scenografia); pomysłodawca i dyrektor festiwalu artystów ulicy Ulicznicy; współzałożyciel formacji Muzikanty. Z Blenderem związany od dekady na najróżniejszych polach jego eksploatacji. Zdecydowanie praktyk, raczej kreatywny. http://chlip.com/
Podobne produkty
-
CorelDRAW Graphics Suite X6 PL
Witold Wrotek
-
-
Jak naprawić sprzęt elektroniczny. Poradnik dla...
Michael Jay Geier
-
Adobe Photoshop CC. Oficjalny podręcznik. Wydan...
Andrew Faulkner, Conrad Chavez
-
Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice...
Dan Margulis
-
Podobne produkty
-
-
pasja informatyki: transformacja od nieuka do s...
Mariusz Jędrzejowski
-
C++. Podróż po języku dla zaawansowanych. Wydan...
Bjarne Stroustrup
-
Wielkie umysły programowania. Jak myślą i pracu...
Federico Biancuzzi, Shane Warden
-
GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej
Błażej Witkowski
-
CorelDRAW 2018 PL. Ćwiczenia praktyczne
Roland Zimek
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-2896-9, 9788328328969
- Data wydania książki drukowanej:
- 2018-09-07
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5450-0, 9788328354500
- Data wydania ebooka:
- 2018-09-07
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 59520
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 76.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 24.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 24.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Inne
Grafika komputerowa » Blender
Spis treści
- 1.1. Skąd wziąć Blendera i jak to jest z tymi wersjami? (17)
- 1.2. Jak się nie pogubić - interfejs (18)
- 1.2.1. Zmiana motywu kolorystycznego (19)
- 1.2.2. Panowanie nad sytuacją - okna (21)
- 1.2.3. Poruszanie się (w) przestrzeni 3D (23)
- 1.2.4. Klawiatura numeryczna (26)
- 1.2.5. Wirtualna klawiatura numeryczna (27)
- 1.2.6. Perspektywa/rzut prostokątny (29)
- 1.2.7. Wybieranie obiektów i manipulator (30)
- 1.3. Obiekty w 3D (32)
- 1.3.1. Ale gdzie ja jestem? (32)
- 1.3.2. 3D Cursor (32)
- 1.3.3. Dodawanie obiektów (35)
- 1.3.4. Usuwanie obiektów (36)
- 1.3.5. Przemieszczanie obiektów (37)
- 1.3.6. Obracanie obiektów (39)
- 1.3.7. Skalowanie obiektów (40)
- 2.1. Kropka, kreska, ściana, bryła (43)
- 2.1.1. Tryb edycji (43)
- 2.1.2. Punkt (wierzchołek) (45)
- 2.1.3. Krawędź (45)
- 2.1.4. Obrót (47)
- 2.1.5. Pivot Point (47)
- 2.1.6. Połącz kropki (49)
- 2.1.7. Ściany (51)
- 2.1.8. Tryb wyboru siatki - wierzchołek/krawędź/ściana (54)
- 2.1.9. Extrude (55)
- 2.1.10. Extrude w trzech wymiarach (56)
- 2.1.11. Zapisywanie projektu (57)
- 2.2. Stół, krzesło (59)
- 2.2.1. Loopcut - cięcie w pętli (60)
- 2.2.2. Edge slide - przesuwanie krawędzi (61)
- 2.2.3. Nogi (63)
- 2.2.4. Duplikaty (63)
- 2.2.5. Snap (65)
- 2.2.6. Widok siatki (Wireframe) (67)
- 2.2.7. Snap Element (67)
- 2.2.8. Border Select (70)
- 2.2.9. Nazwy obiektów (73)
- 2.3. Modyfikatory (na początek dwa) (74)
- 2.3.1. Modyfikator Mirror (lustro) (75)
- 2.3.2. Modyfikator Array (szereg) (77)
- 2.3.3. Dwa słowa o skali (78)
- 3.1. Render (85)
- 3.1.1. Pierwszy render (86)
- 3.1.2. Wielkość renderu (87)
- 3.2. Kamera (90)
- 3.2.1. Właściwości kamery (91)
- 3.2.2. Obiektyw (91)
- 3.2.3. Rzut prostopadły w kamerze (93)
- 3.2.4. Połączenie kamery z widokiem (93)
- 3.2.5. Ustawianie kamery na podstawie widoku (95)
- 3.3. Świat (World) (96)
- 3.3.1. Horyzont, zenit, otoczenie (101)
- 3.4. Warstwy (Layers) i chowanie obiektów (Hide) (103)
- 3.4.1. Chowanie obiektów (106)
- 3.5. Menu podręczne (106)
- 4.1. Rysunki referencyjne (109)
- 4.2. Budujemy nowy dom (112)
- 4.2.1. Punkt Origin (114)
- 4.2.2. Modyfikator Solidify (116)
- 4.2.3. Modyfikator Boolean (121)
- 4.2.4. Rozdzielanie obiektów (127)
- 4.2.5. Łączenie obiektów i duble (135)
- 4.2.6. Normals - prostopadłe (143)
- 4.2.7. Właściwości ostatnio wykonanej operacji (146)
- 4.2.8. Rodzic - dziecko (154)
- 4.3. Schody (157)
- 4.3.1. Empty (pusta) (158)
- 5.1. Silnik renderowy Cycles (165)
- 5.1.1. Cycles (167)
- 5.1.2. Materiały (168)
- 5.1.3. Shader (174)
- 5.1.4. Butelka (175)
- 5.1.5. Subdivision Surface i opcje wyświetlania działania modyfikatorów (180)
- 5.1.6. Współczynnik załamania światła (IOR) i szorstkość materiałów (183)
- 5.2. Renderowanie za pomocą karty graficznej (GPU) (186)
- 5.3. Oświetlenie w Cycles (i inne ważne tematy, które pojawią się przy okazji) (187)
- 5.3.1. Filiżanka (192)
- 5.3.2. Bridge Edge Loops (194)
- 5.3.3. Materiały o łączonych właściwościach (Mix Shader) (198)
- 5.3.4. Lampy specjalne - Spot (200)
- 5.3.5. Lampa typu Point (206)
- 5.3.6. Słońce (Sun) (207)
- 5.3.7. Niewidoczne świecące ściany i Ray Visibility (208)
- 6.1. Węzły (Nodes) (213)
- 6.2. Tekstury (224)
- 6.3. Tekstury z plików zewnętrznych i rozpakowywanie UV (226)
- 6.3.1. Rozpakowywanie UV kostki (231)
- 6.4. Faktura materiałów (233)
- 6.4.1. Fotel i modyfikator Bevel (233)
- 6.4.2. Tekstura specjalna - UV Grid (235)
- 6.4.3. Displacement ("bumpmap") (237)
- 6.4.4. Matematyka w Nodes i dwa zdania o kropkach (240)
- 7.1. Krzywe (247)
- 7.1.1. Krzywe na bazie rysunku referencyjnego (252)
- 7.1.2. Rysowanie krzywych (259)
- 7.1.3. Bevel Object (271)
- 7.1.4. Taper Object (277)
- 7.2. Tryb lokalny i globalny (281)
- 7.3. Zmiana krzywych w siatkę i sprzątanie (284)
- 7.4. N-gon (291)
- 7.4.1. Inset Faces (293)
- 8.1. Czwarty wymiar - czas (297)
- 8.1.1. Klatka kluczowa (keyframe) (300)
- 8.1.2. Obracający się obiekt (304)
- 8.1.3. Graph Editor (307)
- 8.1.4. Ruch po krzywej (310)
- 8.2. Eksport animacji (316)
- 8.2.1. Błyskawiczny eksport animacji OpenGL (318)
- 8.2.2. Sklejanie serii plików w animację (Video Sequence Editor) (320)
- 9.1. Kamera - podejście drugie (327)
- 9.1.1. Prowadnice kompozycji obrazu (Composition Guides) (327)
- 9.1.2. Obiektyw (Lens) (329)
- 9.1.3. Przekroje (i Clipping) (330)
- 9.1.4. Głębia ostrości (331)
- 9.1.5. Kilka kamer (340)
- 9.2. Node Editor - compositing i postprodukcja (341)
- 9.2.1. Przezroczystość (Alpha) (343)
- 9.2.2. Viewer Node (350)
- 9.2.3. Rozmycie (Blur) i łączenie obrazów (353)
- 9.2.4. Podkręcanie kolorów (Color Balance) (355)
- 9.2.5. Dodawanie niedoskonałości (Lens Distortion) (357)
- 9.2.6. Winieta (358)
- 9.2.7. Mnożenie obrazów (Multiply) (360)
- 9.2.8. Wyłączanie węzłów (Mute) (361)
- 9.2.9. Nanoszenie przezroczystych obrazów (Alpha Over) (363)
- 10.1. UV/Image Editor - Render Result Slots (365)
- 10.2. Ustawienia Freestyle (368)
- 10.3. Modyfikatory grubości linii (373)
- 10.4. Linia przerywana (376)
- 10.5. Wybór linii (376)
- 10.6. Linie oznaczone (378)
- 10.7. Modyfikatory geometrii linii (382)
- 10.8. Grupy obiektów w Blenderze (382)
- 10.9. Przypisanie grupy obiektów do zestawu linii Freestyle (385)
- 10.10. Kolory materiałów we Freestyle (386)
- 11.1. Jednostki miary w Blenderze (a także wymiarowanie, obliczanie obwodów, powierzchni i objętości) (393)
- 11.1.1. Ustawienia jednostek (394)
- 11.1.2. Wyświetlanie wymiarów (395)
- 11.1.3. Linijka z kątomierzem (Ruler/Protractor) (397)
- 11.1.4. Pomiary na poważnie (MeasureIt) (398)
- 11.2. Woskowy ołówek (Grease Pencil) (406)
- 11.2.1. Właściwości warstw Grease Pencil (408)
- 11.2.2. Zestawy kolorów i wypełnienie (410)
- 11.2.3. Właściwości ołówka (413)
- 11.2.4. Umiejscowienie rysunków w przestrzeni (416)
- 11.2.5. Onion Skinning (418)
- 11.2.6. Zmiana rysunku w krzywe (419)
- 11.3. Obrus, firana, ubrania - Cloth Simulation (420)
- 11.3.1. Grupowanie wierzchołków (Vertex Groups) (424)
- 11.4. Edycja proporcjonalna (Proportional Editing) (427)
- 11.5. Obrazy 2D w 3D (431)
- 11.5.1. Drzewa i przezroczystość (433)
- 11.6. Oświetlanie globalne, tekstury otoczenia i HDRi (435)
- 11.6.1. Przesuwanie tła (437)
- 11.6.2. Mirrorball (438)
- 11.6.3. Słowo o HDRi (441)
- 11.7. Import modeli i własna biblioteka materiałów (441)
- 11.7.1. Linkowanie materiałów (443)
- 11.7.2. Linkowanie obiektów (446)
- 11.7.3. Edycja linkowanych obiektów (448)
- 11.7.4. Miniaturki materiałów i obiektów (449)
- 11.8. Modyfikator Curve (tory kolejowe, płoty itp.) (450)
- 11.9. Gotowce - śruby, rury i czajniczek (456)
- 11.9.1. Prefabrykaty (456)
- 11.10. Wtyczki architektoniczne (458)
- 11.10.1. Archipack (462)
- 11.10.2. Archimesh (468)
- 11.11. Tekst (471)
- 11.12. Drzewa i bluszcze (475)
- 11.12.1. Drzewa (Sapling Tree Gen) (475)
- 11.12.2. Bluszcz (wtyczka IvyGen) (480)
- 11.13. Kształtowanie terenu i wanna (Bsurfaces) (482)
- 11.13.1. Pagórek (484)
- 11.13.2. Wanna (486)
- 11.14. Modyfikator Build (488)
- 11.14.1. Zmiana kolejności budowania (489)
- 11.15. Cięcie (Knife, Knife Project i Bisect) (492)
- 11.15.1. Wycinanie dziur (Knife Project) (494)
- 11.15.2. Przekrój (Bisect) (495)
- 11.16. Rozpiętość tonalna (i Filmic Blender) (498)
- 11.17. Portale (502)
- 11.18. Import z innych programów (i modyfikatory Decimate oraz Remesh) (505)
- 11.18.1. Modyfikator Decimate (506)
- 11.18.2. Modyfikator Remesh (508)
- 11.19. Projekty na wynos (509)
- 11.19.1. Sposób zapisywania ścieżek (509)
- 11.20. Przykładowy tryb pracy (510)
- 11.21. Co dalej? (512)
- 11.21.1. Blender Wiki (512)
- 11.21.2. Google (512)
- 11.21.3. Blender (513)
- 11.21.4. BlenderNation (513)
- 11.21.5. CG Cookie (513)
- 11.21.6. Blender 3D Architect (513)
- 11.21.7. BlenderGuru (513)
- 11.21.8. Creative Shrimp (513)
- 11.21.9. Yanal Sosak (513)
- 11.21.10. BlendSwap (514)
- 11.21.11. BlenderMarket (514)
- 11.21.12. BlenderArtists (514)
- 11.21.13. Google (514)
- 11.21.14. Polski Kurs Blendera (514)
- 11.21.15. Blenderownia (514)
- 11.21.16. Google (514)
- 11.21.17. Farma Render Street (i jej podobne) (515)
- 11.21.18. Wirtualne modelarstwo (515)
- 11.21.19. "Blender dla kreatywnych" (515)
Wstęp (11)
CZĘŚĆ I
Rozdział 1. Podstawy (17)
Rozdział 2. Modelowanie (podstawy) (43)
Rozdział 3. Garść podstaw przeróżnych (85)
Rozdział 4. Modelowanie (konkrety) (109)
Rozdział 5. Rendery, materiały, światła (165)
Rozdział 6. Węzły (Nodes), tekstury i UV (213)
Rozdział 7. Krzywe i n-gony (247)
Rozdział 8. Animacja - absolutne podstawy (297)
Rozdział 9. Rendery na poważnie (327)
Rozdział 10. Freestyle (365)
CZĘŚĆ II
Rozdział 11. Blender tapas (393)
Dzięki (517)
Skorowidz (519)
Oceny i opinie klientów (2)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
6 oceniona przez: 2019-02-03
6 oceniona przez: Agnieszka, 2019-04-04
więcej opinii