- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.1/6 Opinie: 9
- Stron:
- 312
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Blender. Podstawy modelowania
Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, wygodny interfejs użytkownika, a także umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds czy Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.
Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Tworząc krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera oraz nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się również, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach oraz tworzyć tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki czemu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.
- Konfigurowanie Bendera
- Praca z plikami i obiektami w Blenderze
- Używanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
- Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
- Renderowanie obiektów
- Ustawianie kamer i lamp
- Używanie systemu cząstek
- Przygotowywanie i nakładanie tekstur
Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.
Wybrane bestsellery
-
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)103.35 zł
159.00 zł(-35%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Zarządzanie projektami to rozległa i skomplikowana dziedzina wiedzy. Dobry kierownik projektu powinien być osobą kompetentną, komunikatywną, zdyscyplinowaną, wszechstronną i doświadczoną, łączącą zdolności techniczne z marketingowymi, a nawet psychologicznymi. Dobry PM to zdolny dyrygent, pod któ...
Zwinnie do przodu. Poradnik kierownika projektów informatycznych Zwinnie do przodu. Poradnik kierownika projektów informatycznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
Ta książka jest kontynuacją bestsellera Programista samouk. Dzięki niej zrozumiesz najważniejsze koncepcje związane z różnymi algorytmami i strukturami danych, a to z kolei pozwoli Ci na profesjonalne podejście do tworzenia kodu. Przystępnie opisano tu różne algorytmy, w tym wyszukiwania linioweg...
Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla początkujących Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla początkujących
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Metody statystyczne są kluczowym elementem data science, mimo to niewielu specjalistów data science posiada formalne wykształcenie statystyczne. Kursy i podręczniki o podstawach statystyki, rzadko kiedy omawiają temat z perspektywy data science. W drugim wydaniu tego popularnego podręcznika zosta...
Statystyka praktyczna w data science. 50 kluczowych zagadnień w językach R i Python. Wydanie II Statystyka praktyczna w data science. 50 kluczowych zagadnień w językach R i Python. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Blender. Podstawy modelowania (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
PC Format 12/2007
Podręczników na temat Blendera jest niewiele, szczególnie po polsku. Ten przyda się osobom, które chciałyby rozpocząć przygodę z programem, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Książka koncentruje się na tworzeniu trójwymiarowego modelu ludzkiej głowy. Cały proces został opisany przystępnym językiem, krok po kroku. Po rozdziałach poświęconych modelowaniu, pokrótce zostały opisane metody tworzenia i przypisywania materiałów, tworzenia tekstur, ich mapowania, przypisywania do utworzonego obiektu. Zdobyta wiedza pozwoli na tworzenie w przyszłości bardziej zaawansowanych projektów.
-
PC World Sebastian Górski; 07/2007
Niestety, nie każdego stać na przygodę ze światem grafiki trójwymiarowej. Profesjonalne programy do jej tworzenia są horrendalnie drogie i skomplikowane. Na szczęście mamy Blendera -- program prosto ze świata Open Source. Jemu poświęcona jest polecana przez nas książka, dzięki której nie tylko dowiesz się o podstawach pracy z programem, lecz także staniesz się twórcą swojego pierwszego projektu.
Na przykładzie próby wymodelowania ludzkiej głowy nauczysz się po kolei najważniejszych narzędzi Blendera, pracy z plikami, modelowania za pomocą siatki obiektu czy ustawiania oświetlenia sceny. Co warte podkreślenia, książka jest bogato ilustrowana. W trakcie projektowania możesz zatem konfrontować swoje postępy na bieżąco z umieszczonymi tam zrzutami ekranów. Dołączona płyta, poza samym Blenderem w wersjach do różnych systemów operacyjnych, zawiera również edytor graficzny GIMP, materiały z przykładów użyte do modelowania głowy oraz odpowiedni zestaw tekstur, służących do pokrycia gotowego modelu.
Książka stanowi idealne wprowadzenie do świata projektowania grafiki 3D i może się przydać przy próbie zgłębiania wiedzy na temat komercyjnych, bardziej złożonych aplikacji.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0630-0, 8324606300
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-06-06
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-9482-2, 9788324694822
- Data wydania ebooka:
-
2014-03-12
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3584
- druk na żądanie!
- dnż
- Rozmiar pliku Pdf:
- 16.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 24.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 44.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zobacz zawartość nośnika
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Blender
- Serie wydawnicze: Grafika
Spis treści książki
- Dla kogo jest przeznaczony ten podręcznik? (9)
- Dlaczego Blender? (10)
- Wymagania sprzętowe i programowe (10)
- Odnośniki do stron internetowych (12)
- Sprawdzenie konfiguracji (13)
- Opis ekranu Blendera (13)
- Operacje na scenie 3D (14)
- Okno konfiguracyjne (15)
- Okna Blendera oraz podstawowe operacje na obiektach (16)
- Okna w Blenderze (16)
- Operacje na obiektach (16)
- Podstawowe operacje na punktach siatki obiektu (19)
- Tryby widoku obiektów (19)
- Zaznaczanie punktów i operacje na punktach (20)
- Jak odnaleźć się na scenie (22)
- Ustawienie kamery, lampy i pierwszy render (23)
- Znaczenie klawiszy numerycznych (23)
- Ruch kamery i lampy (24)
- Pierwsze rendery (25)
- Wzajemne dopasowanie obiektów (27)
- Rodzaje oświetlenia w Blenderze (28)
- Panele opisujące lampę (28)
- Rodzaje światła (29)
- Obiekty pomocnicze (30)
- Kursor 3D (30)
- Punkt centralny (31)
- Manipulator 3D (32)
- Testowanie manipulatora (32)
- Przechodzimy do nowego pliku (34)
- Wczytywanie i zapisywanie plików (35)
- Czyszczenie sceny (35)
- Ładowanie obrazka podkładowego (35)
- Podział okna (38)
- Zapisanie i spakowanie pliku (39)
- Wstawianie obiektów do sceny (41)
- Wstawiamy kulę (41)
- Wymuszenie ruchu według kierunku (43)
- Kopiowanie kuli (44)
- Wpisywanie nazw obiektów (45)
- Modelowanie powierzchni (46)
- Ładowanie plików (46)
- Wstawianie płaskiej powierzchni (ścianki) do sceny (46)
- Rozszerzanie powierzchni (48)
- Funkcje cofania i ponawiania (49)
- Budowanie powieki (50)
- Poprawianie wyglądu i wygładzanie powieki (52)
- Otaczamy powiekę (55)
- Przygotowanie do dalszej pracy (55)
- Budujemy powierzchnię wokół powieki (56)
- Wyciągamy policzek (59)
- Następne operacje wyciągania (59)
- Modelowanie policzka (62)
- Tworzenie nosa (64)
- Rozbudowa siatki w stronę nosa (64)
- Modelowanie kształtu nosa (66)
- Numeryczne ustawianie pozycji wierzchołków (66)
- Dalsze modelowanie nosa (67)
- Tworzenie końcówki nosa (70)
- Operacje na siatce (70)
- Wypełnienie pustych miejsc w siatce (71)
- Podział oczek siatki (73)
- Narzędzie do zamiany trójkątów na czworokąty (75)
- Narzędzie do cięcia krawędzi siatki (77)
- Profilowanie końcówki nosa (78)
- Wygładzanie twarzy (81)
- Dodawanie modyfikatorów (81)
- Łączenie dwóch części twarzy (84)
- Tworzenie lustrzanej kopii (84)
- Łączenie obiektów (84)
- Narzędzia do zaznaczania (86)
- Blender liczy wierzchołki, krawędzie i ścianki (87)
- Usuwanie zbędnych punktów (88)
- Usunięcie lustrzanej kopii (89)
- Tworzenie lustrzanej kopii przy użyciu modyfikatora (90)
- Korzystamy z punktu centralnego (90)
- Właściwości modyfikatora Mirror (92)
- Malowanie (93)
- Panele odpowiedzialne za nakładanie koloru (93)
- Nakładanie kolorów (94)
- Rozjaśnianie i cieniowanie (95)
- Wstępny render (96)
- Ustawienie kamery i lampy (96)
- Pozycjonowanie kamery (97)
- Podgląd rendera (99)
- Kontrola naszego dotychczasowego modelu (99)
- Omówienie przycisków rendera (101)
- Rendery przy różnym oświetleniu (102)
- Modelujemy otwór nosowy (105)
- Różne tryby selekcji elementów siatki (105)
- Wykonanie otworu nosowego (106)
- Tworzenie ust (108)
- Dołączanie nowych punktów (108)
- Dokładamy powierzchnie tworzące usta (108)
- Modelujemy górną wargę (111)
- Modelowanie dolnej wargi (115)
- Broda (118)
- Wyciąganie i modelowanie brody (118)
- Niwelacja nierówności (120)
- Poszerzanie twarzy (121)
- Dokładanie powierzchni rozszerzających (121)
- Funkcja wymuszonego śledzenia przez kamerę (123)
- Dodawanie kamery do sceny (125)
- Okna Blendera (127)
- Podział okna (127)
- Łączenie okien (128)
- Położenie paneli w oknie przycisków (129)
- Rozbudowa twarzy (132)
- Rozrzedzanie oczek siatki policzka (132)
- Rozrzedzanie oczek siatki w pobliżu oka (135)
- Zakończenie policzka i czoła (137)
- Opcje funkcji Merge (Połączenie) (138)
- Modelowanie czoła (140)
- Czaszka (142)
- Tworzymy górę i boki głowy (142)
- Tylna część głowy (146)
- Wstępne modelowanie czaszki (148)
- Szyja (150)
- Tworzymy kark (150)
- Wykonujemy podbródek (151)
- Wyciągamy szyję (153)
- Ustawienie kamer (157)
- Przesuwamy model do centrum okna kamery (157)
- Przenosimy drugą kamerę (159)
- Dodajemy trzecią kamerę (159)
- Poprawienie powiek (160)
- Korzystamy z warstw (160)
- Rozbudowa siatki powieki (161)
- Poprawki twarzy (163)
- Poprawianie siatki policzka (163)
- Poprawiamy ogólny wygląd twarzy (164)
- Nakładanie kilku różnych materiałów na jedną siatkę (165)
- Nadajemy ustom czerwony kolor (165)
- Usuwanie koloru z grupy ścianek (168)
- Malujemy powieki (168)
- Wstępne przygotowanie (171)
- Planujemy modelowanie ucha (171)
- Ładujemy osobny plik i ustawiamy odpowiednie parametry (172)
- Siatka małżowiny usznej (173)
- Tworzymy obwód (173)
- Tworzymy płaskie fałdy (175)
- Wypełniamy przestrzenie między fałdami (176)
- Wygładzamy małżowinę uszną (181)
- Modelujemy fałdy uszne (182)
- Modelujemy wnętrze (184)
- Korzystamy z narzędzia Loop Subdivide (185)
- Dalsze modelowanie wnętrza (188)
- Tylna strona ucha (192)
- Przyłączenie ucha do głowy (194)
- Ładujemy model ucha do pliku z modelem głowy (194)
- Przygotowanie siatki głowy do połączenia (195)
- Ukrywanie i odkrywanie części siatek (196)
- Przygotowanie siatki ucha do połączenia (198)
- Tworzymy ścianki łączące (201)
- Ustawiamy ucho względem głowy (203)
- Gałka oczna (207)
- Tęczówka (207)
- Rogówka (210)
- Wykonujemy teksturę w GIMP-ie (212)
- Zaczynamy robić tęczówkę (212)
- Dodajemy filtry (215)
- Wykonujemy teksturę gałki ocznej (216)
- Nakładanie materiałów (218)
- Nakładamy teksturę na gałkę oczną (218)
- Nakładamy materiał na rogówkę (219)
- Wykonujemy drugie oko (220)
- Dalsze właściwości modyfikatorów (221)
- Opcje modyfikatora Mirror (221)
- Przyłączenie modyfikatora (223)
- Tworzymy włosy za pomocą siatki (227)
- Kopiujemy i oddzielamy część siatki (227)
- Wyciągamy loki (229)
- Wykonujemy teksturę włosów (230)
- Nakładamy wstępną teksturę na włosy (232)
- Modelujemy loki (233)
- Nakładamy tekstury (239)
- Niektóre opcje nakładania tekstur (239)
- Korzystamy z modyfikatora Lattice, czyli kratownicy (241)
- Korzystamy z edytora UV (244)
- Korzystamy z właściwości wstęgi kolorów Colorband (249)
- System cząstek (251)
- Dodajemy system cząstek Particles System (251)
- Korzystamy z opcji systemu cząstek (254)
- Dodajemy materiał odpowiedni dla włosów (255)
- Tworzymy włosy za pomocą systemu cząstek (257)
- Tworzymy siatkę szkieletową dla włosów (257)
- Dodajemy krzywą prowadzącą - krzywą Beziera (259)
- Kształtujemy krzywą Beziera (260)
- Ustawiamy parametry krzywej prowadzącej (265)
- Modyfikacja siatki szkieletowej (267)
- Tekstury bitmapowe i UV-mapping (271)
- Rodzaje tekstur (271)
- Rozwijamy siatkę (272)
- Robimy zrzut rozwiniętej siatki (274)
- Bitmapowa tekstura koloru (275)
- Nakładamy teksturę koloru (280)
- Tekstury wypukłości i rozjaśnień (282)
- Nakładamy tekstury wypukłości i rozjaśnień (286)
- Tekstury proceduralne (288)
- Tekstury zanieczyszczeń koloru (288)
- Tekstury nierówności i rozjaśnień (291)
- Oświetlenie (292)
- Przygotowanie modelu (292)
- Ustawiamy lampę typu Spot (293)
- Dodajemy następne lampy (294)
- Zapisanie rendera (297)
- Ostateczna obróbka w programie 2D (298)
- Co to jest postprocessing (298)
- Poprawiamy render (298)
- Zmiany wyglądu Blendera (299)
Rozdział 1. Wprowadzenie (9)
Rozdział 2. Zapoznajemy się z Blenderem (13)
Rozdział 3. Powieka (35)
Rozdział 4. Policzek i nos (55)
Rozdział 5. Poprawianie urody (81)
Rozdział 6. Twarz (105)
Rozdział 7. Głowa (127)
Rozdział 8. Poprawki modelu (157)
Rozdział 9. Modelowanie ucha (171)
Rozdział 10. Oko i jego tekstury (207)
Rozdział 11. Włosy (227)
Rozdział 12. Tekstury i prace wykończeniowe (271)
Skorowidz (301)
Oceny i opinie klientów: Blender. Podstawy modelowania Bogdan Bociek (9)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(2)
(1)
(3)
(1)
(0)
sebcom,
Data dodania: 2008-03-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Sebastian,
Data dodania: 2007-07-02 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Software Developer
Data dodania: 2011-03-15 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Socha,
Data dodania: 2007-07-30 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2013-05-22 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-04-11 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mikołaj,
Data dodania: 2009-09-22 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2007-08-09 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jacek , stolarz
Data dodania: 2014-02-24 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii