Blender. Mistrzowskie animacje 3D
- Autor:
- Tony Mullen
- Promocja Przejdź
Opis książki: Blender. Mistrzowskie animacje 3D
Wyjdź poza standardową wiedzę i poznaj sekretne możliwości Blendera
- Jak stosować sprytne metody szybkiego zaznaczania czy grupowania elementów 3D i manipulowania nimi?
- Jak komponować wideoklipy przy użyciu węzłów?
- Jak tworzyć efekty specjalne za pomocą tekstur?
Blenderem jako narzędziem do wizualizacji obiektów architektonicznych czy symulowania zjawisk fizycznych powszechnie posługują się studenci, naukowcy, artyści i graficy. Wciąż jednak drzemie w nim niesamowity, niewykorzystany potencjał. Jeżeli chcesz poznać jego możliwości i profesjonalnie używać wszystkich, nawet mało znanych narzędzi, by osiągnąć wysoki stopień wtajemniczenia w dziedzinie tworzenia animacji, powinieneś skorzystać właśnie z tej książki! Znajdziesz tu szczegółowe opisy nietypowych funkcji Blendera oraz informacje na temat metod efektywnej pracy z programem.
Książka "Blender. Mistrzowskie animacje 3D" poprowadzi Cię krok po kroku przez zaawansowane techniki modelowania, teksturowania, pisania skryptów i generowania efektów specjalnych za pomocą mistrzowskich narzędzi Blendera. Dowiesz się między innymi, jak profesjonalnie przygotować sceny do silnika gier i jak w tym środowisku używać Pythona. Podczas lektury poznasz także tajniki rzeźbienia, komponowania i edycji wideo. Korzystając z zawartych tu wskazówek, osiągniesz nieprzeciętne efekty w tworzeniu trójwymiarowych animacji!
- Ustawianie opcji Blendera
- Usprawnianie metod pracy
- Manipulowanie obiektami
- Modelowanie w wielopoziomowej rozdzielczości
- Funkcja Retopo
- Tekstury i ich mapowanie
- Animowanie maski elementów niepożądanych
- Środowisko programistyczne Pythona
- Skrypty Pythona w Blenderze
- Manipulowanie siatkami, obiektami i krzywymi IPO
- Przygotowywanie scen dla silnika gier
Sięgnij po mistrzowską wiedzę i twórz porywające animacje 3D
Wybrane bestsellery
-
Blender 2.71. Kurs video zapewni Ci solidną bazę wiedzy niezbędnej do rozpoczęcia przygody z grafiką trójwymiarową. Na początku dowiesz się, czym są i do czego służą poszczególne elementy interfejsu programu. Stworzysz własną przestrzeń roboczą, właściwą dla Twoich potrzeb i zwyczajów. Następnie ...
Blender 2.71. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie w 3D, animacja i renderowanie Blender 2.71. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie w 3D, animacja i renderowanie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Nietypowy podręcznik, pokazujący działanie programu i jego zaawansowane funkcje na przykładzie budowania konkretnego projektu. Taka konstrukcja to wielki atut książki, bowiem pozwala Ci podjąć pracę nad projektem w dowolnym miejscu, przyjrzeć się sposobowi rozwiązania danego problemu, poznać nie ...
Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Jeśli zamierzasz wykorzystywać Blendera do projektowania architektonicznego, sięgnij po źródło wiedzy, które przybliży Ci obsługę środowiska, przedstawi sposoby modelowania obiektów, pokaże, jak korzystać z materiałów i tekstur, ustawiać kamery oraz oświetlać i renderować sceny, a także zaprezent...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Jak równolegle używać Unity (silnik gry), Blendera (modelowanie 3D i animowanie) oraz GIMP-a (edycja obrazów) Unity to darmowy silnik do tworzenia zaawansowanych gier komputerowych. Blender to darmowe środowisko do tworzenia grafiki 3D. Co może powstać z połączenia tych dwóc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
30.20 zł
54.90 zł(-45%) -
Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Blendera i jego narzędzi w swoich projektach, jeśli chcesz zacząć stosować je w codziennej praktyce, sięgnij po książkę Blender 2.69. Architektura i projektowanie. Dzięki niej łatwo opanujesz podstawy modelowania, teksturowania, oświetlania i renderowani...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
W trakcie lektury opanujesz środowisko pracy, dostosujesz je do własnych potrzeb oraz przygotujesz się do wstępnego modelowania. Następnie nauczysz się modelować detale oraz korzystać z systemów cząsteczkowych do tworzenia elementów takich, jak włosy lub trawa. W kolejnych rozdziałach przygotujes...
Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Książka będzie przydatna dla studentów kierunków ścisłych przygotowujących swoje prace licencjackie lub magisterskie, a także pracowników naukowych stających przed koniecznością dostarczenia złożonego w LATEX-u artykułu do czasopisma naukowego. LATEX jest językiem nis...
LaTeX dla niecierpliwych. Część pierwsza. Wydanie drugie poprawione i uzupełnione LaTeX dla niecierpliwych. Część pierwsza. Wydanie drugie poprawione i uzupełnione
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)12.82 zł
14.90 zł(-14%) -
Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych.
-
Witajcie w świecie małej agencji reklamowej, w której rządzi ześwirowany, nastawiony na maksymalną kreatywność szef… Tak naprawdę najważniejsza jest tu księgowa, ale ciiii… szef o tym nie wie. Do tego są graficy, informatycy, którzy prędzej zmienią tapetę na pulpicie niż sweter na grz...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Discover hacks to quickly get started with Procreate with the help of this color guide and learn how to use it on an iPad to create exquisite illustrations and animations
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Mastering Blender
- Tłumaczenie:
- Zbigniew Waśko
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2558-1, 9788324625581
- Data wydania książki drukowanej:
- 2010-04-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-7749-8, 9788324677498
- Data wydania ebooka:
-
2013-04-15
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 5435
- druk na żądanie!
- dnż
- Książka z wkładką
- Rozmiar pliku Pdf:
- 63.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa
Grafika komputerowa » Blender
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- Ustawianie opcji Blendera (23)
- Preferencje użytkownika (24)
- Inne opcje (37)
- Usprawnianie metod pracy (37)
- Sterowanie widokiem (37)
- Grupowanie i zaznaczanie (38)
- Manipulowanie obiektami (43)
- Nadążanie za interfejsem Blendera (46)
- Spodziewane zmiany (47)
- Nowy kod zdarzeń w wersji 2.5 (47)
- Ewolucja interfejsu (48)
- Podsumowanie (52)
- Rzeźbienie w Blenderze (53)
- Modelowanie w wielopoziomowej rozdzielczości (54)
- Rzeźbienie głowy dziecka (58)
- Funkcja Retopo (81)
- Wypalanie mapy normalnych (90)
- Podsumowanie (96)
- Tworzenie tekstur UV przy użyciu Blendera i GIMP-a (97)
- Tekstury i ich mapowanie (98)
- Mapowanie UV (98)
- Teksturowanie komina lokomotywy (100)
- Wygładzanie szwów przez wypalanie tekstur (114)
- Osiąganie realizmu dzięki węzłom materiałowym (125)
- Podsumowanie (134)
- Tworzenie maski green screen za pomocą węzłów (135)
- Nagrania wideo typu green screen (136)
- Praca z węzłami kompozycyjnymi (136)
- Maskowanie niepożądanych elementów (144)
- Animowanie maski elementów niepożądanych (152)
- Stosowanie warstw renderingu i węzłów (156)
- Maskowanie niepożądanych elementów postaci (160)
- Grupowanie węzłów (163)
- Nakładki alfa i premultiplikacja (165)
- Usuwanie zabarwień i czyszczenie wideoklipu (168)
- Manipulowanie kanałami koloru (168)
- Wykańczanie maski (170)
- Wyłączanie węzłów (173)
- Pogłębianie wiedzy o komponowaniu (173)
- Podsumowanie (173)
- Obsługa edytora sekwencji wideo (175)
- Importowanie filmów i sekwencji obrazów (178)
- Ustalanie szybkości odtwarzania (180)
- Manipulowanie ścieżkami sekwencji wideo (182)
- Edytowanie dźwięku (185)
- Obsługa znaczników (188)
- Inne tryby wyświetlania w VSE (189)
- Tworzenie przejść i komponowanie w VSE (191)
- Nakładki alfa (191)
- Zanikania i przejścia (192)
- Zanikanie do czerni (195)
- Transformacje (196)
- Inne efekty (197)
- Korzystanie z modułów dodatkowych (197)
- Metaścieżki (199)
- Trójwymiarowe sceny Blendera w VSE (199)
- Dodawanie napisów do sekwencji wideo (199)
- Dodawanie kompozycji scen (205)
- Renderowanie sekwencji (205)
- Podsumowanie (207)
- Wprowadzenie do Pythona (211)
- Czym jest Python? (211)
- Dlaczego Python? (213)
- Inne źródła wiedzy (214)
- Środowisko programistyczne Pythona (216)
- Pozyskiwanie Pythona (217)
- Używanie wiersza poleceń (217)
- Posługiwanie się edytorem IDLE (219)
- Uruchamianie skryptów (219)
- Używanie Pythona w środowisku Blendera (220)
- Składnia języka Python (221)
- Typy i struktury danych (221)
- Sterowanie przebiegiem programu (227)
- Funkcje (228)
- Klasy i programowanie zorientowane obiektowo (230)
- Polecenie dir() (231)
- Moduły (231)
- Podsumowanie (232)
- Edytowanie i uruchamianie skryptów w Blenderze (233)
- Edytor tekstu w Blenderze (233)
- Formatowanie skryptów i stosowanie szablonów (235)
- Okno skryptów (236)
- Wprowadzenie do API Blendera (237)
- Tworzenie skryptu interaktywnego (239)
- Manipulowanie siatkami, obiektami i krzywymi IPO (239)
- Budowanie interfejsu (249)
- Składanie wszystkiego w całość (257)
- Podsumowanie (258)
- Usprawnianie Blendera za pomocą Pythona (261)
- Sterowniki pythonowe (262)
- Węzły pythonowe (265)
- Więzy pythonowe (270)
- Łącza skryptowe i łącza typu space handler (278)
- Wykonywanie skryptów "w locie" za pomocą łączy skryptowych (278)
- Interaktywność w oknie widokowym (283)
- Podsumowanie (290)
- Przygotowywanie elementów sceny dla silnika gier (295)
- Modelowanie prostej postaci (296)
- Malowanie tekstury (304)
- Rigowanie i animowanie postaci (308)
- Przygotowanie środowiska gry (318)
- Tworzenie prostego skyboksu (318)
- Tworzenie prostego labiryntu (326)
- Ciąg dalszy poznawania środowiska BGE (332)
- Umieszczanie obiektów w świecie gry (332)
- Ustawianie opcji materiału (334)
- Oświetlenie w silniku gier (335)
- Malowanie efektów świetlnych (336)
- Podsumowanie (337)
- Posługiwanie się blokami logicznymi (339)
- Wprowadzenie do systemu bloków logicznych (340)
- Ustawianie kamery (349)
- Właściwości, komunikaty i stany (350)
- Wprowadzanie do gry złych charakterów (350)
- Zbieranie skarbów i gromadzenie punktów (356)
- Tworzenie efektów specjalnych za pomocą tekstur (360)
- Tworzenie tekstu dynamicznego (360)
- Tworzenie animowanych tekstur (364)
- Praca z dźwiękiem w BGE (369)
- Podsumowanie (371)
- Od bloków logicznych do Pythona (373)
- Sterowanie postacią za pomocą Pythona (374)
- Potęga Pythona na usługach BGE (378)
- Tworzenie maszyny teleportacyjnej przy użyciu Pythona (378)
- Tworzenie ekranu logowania (383)
- Obsługa okien widokowych (391)
- Obsługa dźwięku przy użyciu Pythona (394)
- Inne źródła wiedzy (397)
- Podsumowanie (398)
- Rozdział 1. Konfigurowanie środowiska pracy (401)
- Rozdział 2. Rzeźbienie i tworzenie nowej topologii obiektu (402)
- Rozdział 3. Zwiększanie realizmu scen za pomocą odpowiednich tekstur i materiałów (404)
- Rozdział 4. Komponowanie wideoklipów przy użyciu węzłów (405)
- Rozdział 5. Edytor wideo (VSE) (406)
- Rozdział 6. Python dla niecierpliwych (407)
- Rozdział 7. Skrypty Pythona w Blenderze (408)
- Rozdział 8. Wąż o wielu głowach, czyli inne zastosowania Pythona w Blenderze (409)
- Rozdział 9. Przygotowywanie scen dla silnika gier (411)
- Rozdział 10. Uruchamianie silnika gier (411)
- Rozdział 11. Łączenie potęgi Pythona z możliwościami silnika gier (413)
- Hierarchia modułów (415)
- Hierarchia klas (417)
- Ewolucja interfejsu Blendera (421)
- Analiza (422)
- Zalety (423)
- Wady (427)
- Cele projektowe (430)
- Właściwości (431)
- Narzędzia (437)
- Zależność od kontekstu (439)
- Edycja wielu obiektów (441)
- Informacje zwrotne (441)
- Metoda "przeciągnij i upuść" (442)
- Projekt graficzny (442)
- Podsumowanie (445)
- Zawartość płyty CD (447)
- Pliki do rozdziałów (447)
- Program Blender 2.48 (447)
- Program GIMP (448)
- Wymagania systemowe (448)
- Korzystanie z CD (448)
- Rozwiązywanie problemów (449)
Podziękowania (11)
O autorze (13)
Wprowadzenie (15)
Część I: Zgłębianie Blendera 3D (21)
Rozdział 1. Konfigurowanie środowiska pracy (23)
Rozdział 2. Rzeźbienie i tworzenie nowej topologii obiektu (53)
Rozdział 3. Zwiększanie realizmu scen
za pomocą odpowiednich tekstur i materiałów (97)
Rozdział 4. Komponowanie wideoklipów przy użyciu węzłów (135)
Rozdział 5. Edytor wideo (VSE) (175)
Część II: Zgłębianie Pythona (209)
Rozdział 6. Python dla niecierpliwych (211)
Rozdział 7. Skrypty Pythona w Blenderze (233)
Rozdział 8. Wąż o wielu głowach,
czyli inne zastosowania Pythona w Blenderze (261)
Część III: Zgłębianie blenderowego silnika gier (293)
Rozdział 9. Przygotowywanie scen dla silnika gier (295)
Rozdział 10. Uruchamianie silnika gier (339)
Rozdział 11. Łączenie potęgi Pythona z możliwościami silnika gier (373)
Dodatki (399)
Dodatek A: Rozwiązania (401)
Dodatek B: Hierarchie modułów i klas pythonowego API Blendera (415)
Dodatek C: Ewolucja interfejsu użytkownika programu Blender (421)
Dodatek D: Informacje o płycie dołączonej do książki (447)
Skorowidz (451)
Oceny i opinie klientów: Blender. Mistrzowskie animacje 3D Tony Mullen (6)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(5)
(1)
(0)
(0)
(0)
remq,
Data dodania: 2015-10-07 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Marcin,
Data dodania: 2012-11-29 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Bogusław Rychlak, grafik
Data dodania: 2012-05-16 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-07-08 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Woznicki,
Data dodania: 2010-07-05 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-11-30 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii