Blender 2.3. Oficjalny podręcznik Ton Roosendaal, Stefano Selleri
- Niedostępna

- Autorzy:
- Ton Roosendaal, Stefano Selleri
- Serie wydawnicze:
- Oficjalny podręcznik
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 12
- Stron:
- 920
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Blender 2.3. Oficjalny podręcznik
Stwórz fotorealistyczną grafikę 3D
za pomocą dostępnej bezpłatnie aplikacji
- Naucz się modelować obiekty 3D
- Umieść w scenie światła i otoczenie
- Wpraw obiekty w ruch
Blender to aplikacja do tworzenia grafiki i animacji 3D. Umożliwia tworzenie obiektów 3D za pomocą rozbudowanych narzędzi, przypisywanie obiektom tekstur i deformacji, umieszczanie w scenie świateł i rendering sceny do statycznego pliku lub animacji. Tym, co wyróżnia Blendera spośród aplikacji oferujących podobne możliwości, jest jego cena - Blender dostępny jest nieodpłatnie, na licencji open source. Można zainstalować go w Windows, Mac OS X i w Linuksie. Grono jego użytkowników stale się powiększa, nie tylko dzięki jego dostępności, ale przede wszystkim dzięki możliwościom, porównywalnym z drogimi, komercyjnymi pakietami.
"Blender. Oficjalny podręcznik" to dokumentacja Blendera przygotowana przez jego twórców i organizację Blender Foundation. Opisuje podstawy tworzenia grafiki 3D i poruszania się w trójwymiarowym środowisku sceny. Przedstawia wszystkie funkcje Blendera związane z modelowaniem, oświetlaniem, teksturowaniem i animacją. Zawiera także opis zewnętrznych modułów renderujących, które można zintegrować z Blenderem.
- Instalacja Blendera z wersji binarnej i z kodu źródłowego
- Interfejs użytkownika programu
- Modelowanie siatek, krzywych i powierzchni
- Tworzenie materiałów i tekstur
- Oświetlenie i efekty wolumetryczne
- Otoczenie sceny
- Animacja obiektów i postaci
- Rendering i efekty specjalne
- Python i tworzenie modułów rozszerzających
- Moduł renderujący YafRay
Książka zawiera również szczegółowy opis wszystkich funkcji, okien dialogowych i parametrów Blendera.
Jeśli chcesz wkroczyć w świat grafiki 3D, nie wydając majątku na oprogramowanie, zainteresuj się Blenderem. Korzystając z oficjalnego podręcznika, poznasz wszystkie jego możliwości.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Przewodnik ten ma na celu zapoznanie Czytelnika z produktem o nazwie Expression Blend. Czym tak naprawdę jest Blend? Jest to profesjonalne narzędzie do projektowania interaktywnych interfejsów użytkownika – w szczególności różnego rodzaju animacji 2D oraz 3D. Pozwala na łączenie różnego rodzaju elementów w jednym projekcie. Mogą to być obrazy wide(27,49 zł najniższa cena z 30 dni)
13.90 zł
39.90 zł (-65%) -
Promocja
One of the critical components of any workflow related to video production is a reliable tool to create and edit media like video and audio. In most cases, you will find video producers using software that can only cut and mount video in a traditional way. What if you could use a software that offers not only options to edit and cut video, but also create 3D content and animation?With Blender, you can make use of a fantastic set of tools to edit and cut video, and also produce 3d content that will enable you to take your productions to the next level.-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(80,91 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
-
Promocja
Jeśli zamierzasz wykorzystywać Blendera do projektowania architektonicznego, sięgnij po źródło wiedzy, które przybliży Ci obsługę środowiska, przedstawi sposoby modelowania obiektów, pokaże, jak korzystać z materiałów i tekstur, ustawiać kamery oraz oświetlać i renderować sceny, a także zaprezentuje podstawy tworzenia animacji. Dzięki tej książce poznasz możliwości programu w praktyce i zyskasz solidny fundament, dzięki któremu będziesz mógł rozwijać swoje umiejętności związane z projektowaniem przy użyciu Blendera.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Blender is an open-source modeling and animation program popular in the 3D printing community. 3D printing demands even more of a modeler than animation or virtual reality. Blender is a powerful, stable tool with an integral workflow that will allow you to make 3D creations with ease.This book walks you through four projects to learn using Blender for 3D Printing, giving you all the information that you need to know to create high-quality 3D printed objects.-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(134,10 zł najniższa cena z 30 dni)
134.10 zł
149.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender 2.71. Kurs video zapewni Ci solidną bazę wiedzy niezbędnej do rozpoczęcia przygody z grafiką trójwymiarową. Na początku dowiesz się, czym są i do czego służą poszczególne elementy interfejsu programu. Stworzysz własną przestrzeń roboczą, właściwą dla Twoich potrzeb i zwyczajów. Następnie przejdziesz do manipulowania obiektami, by w kolejnym kroku zacząć modelować — najpierw na poziomie podstawowym, potem także bardziej zaawansowanym. Nauczysz się pracować z materiałami, teksturami i ze światłem. Chwycisz za wirtualną kamerę i wyrenderujesz swoje pierwsze animacje.- Videokurs pkt
(79,00 zł najniższa cena z 30 dni)
-
Promocja
Jak równolegle używać Unity (silnik gry), Blendera (modelowanie 3D i animowanie) oraz GIMP-a (edycja obrazów) Unity to darmowy silnik do tworzenia zaawansowanych gier komputerowych. Blender to darmowe środowisko do tworzenia grafiki 3D. Co może powstać z połączenia tych dwóch narzędzi? Genialne środowisko, dzięki któremu przygotujesz atrakcyjną wiz- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Blendera i jego narzędzi w swoich projektach, jeśli chcesz zacząć stosować je w codziennej praktyce, sięgnij po książkę Blender 2.69. Architektura i projektowanie. Dzięki niej łatwo opanujesz podstawy modelowania, teksturowania, oświetlania i renderowania scen, a także nauczysz się używać kamer. Samodzielnie stworzysz szkice, schematy i fotorealistyczne wizualizacje, poznasz też metody umożliwiające opracowywanie wirtualnych spacerów. Z tą książką zdobędziesz niezbędną wiedzę i praktyczne umiejętności oraz poszerzysz je w oparciu o dostępne w sieci materiały o Blenderze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
W trakcie lektury opanujesz środowisko pracy, dostosujesz je do własnych potrzeb oraz przygotujesz się do wstępnego modelowania. Następnie nauczysz się modelować detale oraz korzystać z systemów cząsteczkowych do tworzenia elementów takich, jak włosy lub trawa. W kolejnych rozdziałach przygotujesz tekstury oraz dowiesz się, jak korzystać z różnych materiałów i rodzajów oświetlenia. Na sam koniec przekonasz się, jak wyrenderować Twój projekt, jak wykorzystać GIMP-a do retuszu oraz w jakich kierunkach możesz rozwijać swoje dzieło. Książka ta jest doskonałym źródłem informacji dla użytkowników chcących poznać możliwości aplikacji Blender.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Książka Blender. Mistrzowskie animacje 3D poprowadzi Cię krok po kroku przez zaawansowane techniki modelowania, teksturowania, pisania skryptów i generowania efektów specjalnych za pomocą mistrzowskich narzędzi Blendera. Dowiesz się między innymi, jak profesjonalnie przygotować sceny do silnika gier i jak w tym środowisku używać Pythona. Podczas lektury poznasz także tajniki rzeźbienia, komponowania i edycji wideo. Korzystając z zawartych tu wskazówek, osiągniesz nieprzeciętne efekty w tworzeniu trójwymiarowych animacji!- Druk
Czasowo niedostępna
Ton Roosendaal, Stefano Selleri - pozostałe książki
-
Promocja
-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(98,10 zł najniższa cena z 30 dni)
98.10 zł
109.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender provides a broad spectrum of modeling, texturing, lighting, animation and video post-processing functionality in one package. It provides cross-platform interoperability, extensibility and a tightly integrated workflow. Blender is one of the most popular Open Source 3D graphics applications in the world.Modern GPUs (Graphics Processing Unit-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(134,10 zł najniższa cena z 30 dni)
134.10 zł
149.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Like computing, 3D printing has been around for decades but it was expensive and was only used for making complex prototypes. Now, prices have dropped and third-party printing services such as Shapeways have become available, making the technology available to everyone.Blender is an open source modeling and animation program popular in the 3D print-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(98,10 zł najniższa cena z 30 dni)
98.10 zł
109.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Cycles is Blender's new, powerful rendering engine. Using practical examples, this book will show you how to create a vast array of realistic and stunning materials and texture effects using the Cycles rendering engine.Blender 2.6 Cycles: Materials and Textures Cookbook is a practical journey into the new and exciting Cycles rendering engine for Bl-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(116,10 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender Game Engine is the part of the Blender 3D editor used to create actual 3D video games. It's the ideal entry level game development environment because you don't even need to learn to program. Create a complete game using Bender's innovative logic bricks.Blender Game Engine: Beginner's Guide is the ideal introduction to game development. Usi-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,10 zł najniższa cena z 30 dni)
107.10 zł
119.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender is by far the most popular open source graphics program available. It is a full featured 3D modeling, animation and games development tool used by millions all over the world ñ and it's free! This book is for those looking for an entry into the world of 3D modeling and animation regardless of prior experience.Blender 3D Basics is the entry-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(134,10 zł najniższa cena z 30 dni)
134.10 zł
149.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender is an open source 3D graphics application that can be used for modeling, rigging, animating, rendering and thousands of other things. While modeling characters isn't the biggest of your worries, animating them to make them feel as-good-as alive is what differentiates a professional from an amateur. This book offers clear, illustrative, and-
- PDF + ePub + Mobi pkt
Blender 2.5 Character Animation Cookbook. With this highly focused book you’ll learn how to bring your characters to life using Blender, employing everything from realistic movement to refined eye control. Written in a user-friendly manner, it’s the only guide dedicated to this subject
Virgilio Vasconcelos, Virgilio Carlo de Menezes Vasconcelos, Ton Roosendaal
(116,10 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender 2.5 is one of the most usable 3D suites available. Its material and texture functions offer spectacular surface creation possibilities. It can take you hours just to create basic textures and materials in Blender and when you think of creating complex materials and textures you are petrified. Imagine how you will feel when you overcome thes-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(116,10 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
-
Promocja
Blender 3D provides all the features you need to create super-realistic 3D models of machines for use in artwork, movies, and computer games. Blender 3D 2.49 Incredible Machines gives you step-by-step instructions for building weapons, vehicles, robots, and more.This book will show you how to use Blender 3D for mechanical modeling and product visua-
- PDF + ePub + Mobi pkt
(116,10 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
Zobacz pozostałe książki z serii Oficjalny podręcznik
-
Promocja
Adobe Photoshop jest rozbudowanym programem, udostępniającym mnóstwo narzędzi, filtrów i opcji. W pełni zasłużył na opinię kultowego. Korzystają z niego najlepsi, najsłynniejsi i najbardziej kreatywni artyści. Jednak nawet oni nierzadko muszą się zastanawiać nad sposobem uzyskania dostępu do potrzebnego im właśnie modułu czy filtra. A przy tym Photoshop jest cały czas rozwijany i każde wydanie przynosi nowe możliwości i nowe funkcje. Aby uzyskiwać profesjonalne efekty, trzeba więc wciąż aktualizować wiedzę i na bieżąco zapoznawać się z nowościami w Photoshopie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
To kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, najskuteczniejszej pomocy do nauki InDesigna. Składa się z 15 lekcji, zawierających solidne podstawy typografii, projektowania układu strony i tworzenia dokumentów. Adepci InDesigna będą mogli uczyć się na praktycznych projektach i stopniowo zapoznawać się z technikami o rosnącym poziomie trudności. Doświadczeni użytkownicy przyswoją najlepsze metody pracy i odkryją wyjątkowo przydatne funkcje, takie jak inteligentne rozmieszczanie obrazów w ramkach czy dynamiczny podgląd krojów pisma. Wszystkim natomiast przydadzą się niezliczone wskazówki i techniki ułatwiające efektywne posługiwanie się InDesignem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.90 zł
89.00 zł (-70%) -
Promocja
Oto kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, od lat uznawanego za najlepszą pomoc do nauki Illustratora. Książka składa się z 16 lekcji, w ramach których omówiono zarówno podstawy, jak i zaawansowane techniki tworzenia grafiki wektorowej. Naukę zaczniesz od podstawowego zapoznania się z aplikacją, następnie przejdziesz do przekształcania elementów graficznych, a potem zapoznasz się z metodami tworzenia gradientów swobodnych, warstw i dynamicznych symboli oraz technikami eksportowania materiałów na potrzeby aplikacji mobilnych i stron internetowych. W tym podręczniku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do zdobycia umiejętności tworzenia precyzyjnych ilustracji i ekspresyjnych malunków. Twoje projekty zaczną przykuwać uwagę i wywoływać zachwyt!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Ta książka należy do serii Oficjalny podręcznik. Jest przeznaczona dla początkujących i zaawansowanych użytkowników Premiere. To chyba najlepszy materiał szkoleniowy na rynku — podczas lekcji zawartych w tym wydaniu nauczysz się praktycznego stosowania takich funkcji jak chroma key, dynamiczne przycinanie, korekcja kolorów, zarządzanie multimediami, nakładanie efektów audiowizualnych i miksowanie dźwięku. Dowiesz się także, jak tworzyć w Adobe Media Encoder pliki do oglądania w internecie i na urządzeniach mobilnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Ta książka należy do serii Oficjalny podręcznik. Pozycje z tej serii uważa się za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Książka składa się z 15 przemyślanych lekcji, a ich układ bardzo ułatwia opanowanie podstaw pracy z oprogramowaniem. Poszczególne funkcje programu zostały przystępnie wyjaśnione, ponadto zaprezentowano tu szereg użytecznych wskazówek i mnóstwo przydatnych technik. Poszczególne ćwiczenia są omawiane w szczegółowy sposób, a ich wykonanie jest łatwiejsze dzięki udostępnionym plikom z materiałami. Podręcznik jest szczególnie przydatny dla początkujących użytkowników, ale docenią go również osoby chcące zapoznać się z nowościami w wersji Photoshopa CC 2018.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Ta książka należy do serii Oficjalny podręcznik, którą uważa się za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Publikacja składa się z 15 starannie przygotowanych lekcji, których układ ułatwia rozpoczęcie pracy z oprogramowaniem. Książka będzie również nieocenioną pomocą dla osób chcących się zapoznać z nowościami w wersji Illustratora CC 2018. Wyjaśniono tu poszczególne funkcje programu, zaprezentowano szereg użytecznych wskazówek i mnóstwo przydatnych technik. Poszczególne ćwiczenia są omawiane w szczegółowy sposób, a ich wykonanie staje się łatwiejsze dzięki udostępnionym plikom z materiałami. W ten sposób książka umożliwia zarówno zdobycie solidnych podstaw, jak i opanowanie zaawansowanych funkcji oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Niniejsza książka jest nieocenioną pomocą w nauce posługiwania się InDesignem. Umożliwia też zdobycie najważniejszych umiejętności w zakresie projektowania graficznego. Opracowano ją z myślą o przygotowaniu się do egzaminu Adobe Certified Associate. Stanowi unikalny materiał szkoleniowy wykorzystujący połączenie filmów wideo z tekstem. Poszczególne treści zostały uporządkowane w taki sposób, aby nawet początkujący użytkownik InDesigna mógł możliwie szybko w pełni wykorzystywać możliwości tego doskonałego, choć skomplikowanego narzędzia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Książka, którą trzymasz w dłoni, to oficjalny materiał szkoleniowy firmy Adobe. Składa się z czternastu lekcji — każda z nich zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą ci opanować zarówno najbardziej podstawowe, jak i wyrafinowane funkcje oprogramowania. To znakomity punkt wyjścia do swobodnego eksperymentowania. Będziesz mieć także możliwość korzystania z plików z materiałami do ćwiczeń.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Adobe Dreamweaver CC jest jednym z najbardziej uznanych programów do tworzenia nowoczesnych serwisów internetowych, ich publikowania i zarządzania nimi. Znakomicie sprawdza się do tworzenia nawet dość złożonych aplikacji, przy czym nie wymaga wpisywania dużej ilości własnego kodu. Ułatwia wzbogacanie stron w grafikę i animacje oraz publikowanie i r- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Ta książka jest częścią serii „Oficjalny podręcznik”. Jest przeznaczona zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych użytkowników Premiere i można ją uznać za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Podręcznik składa się z osiemnastu lekcji, w których przystępnie objaśniono podstawowe i zaawansowane funkcje programu oraz udostępniono pliki z materiałami do ćwiczeń. Autor zaprezentował również techniki charakterystyczne dla najnowszej wersji oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Recenzje książki: Blender 2.3. Oficjalny podręcznik (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Gazeta IT Tomasz Bylina; 10(40) 12/05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
...Statek kosmiczny powoli przesuwał się po ekranie. W znanym mi dobrze momencie pocisk spod skrzydła wystrzelił i pozostawiając za sobą chmurę cząsteczek, poszybował w dal... Całość obrazu nie była zachwycająca -- plastikowy statek na tle gwieździstego nieba, i ta błękitno-fioletowa chmura zupełnie nie sprawiająca wrażenia rzeczywistej... Mimo wielu wad patrzyłem na ten obraz z wyraźnym zadowoleniem. Nie bez powodu. Był to w końcu MÓJ WŁASNY statek...
Blender jest aplikacją pozwalającą na tworzenie grafiki i animacji 3D. To narzędzie kompletne, któremu ciężko jest zarzucić (szczególnie w nowszych wersjach) brak jakiejkolwiek potrzebnej opcji. Podstawową jednak zaletą Blendera jest jego cena... Tak, Blender jest darmowy -- rozprowadzany na licencji "open source" (GPL), co oprócz darmowego użytkowania pozwala także na modyfikacje samego programu. Blender jest skomplikowany, ale nie może być inaczej -- w końcu jest to świetne i wszechstronne narzędzie. Patrząc na powyższe zalety i wymienioną wadę można spodziewać się, że nieodzowne jest wydanie podręcznika traktującego o arkanach grafiki 3D jak i samego programu. Taki podręcznik rzeczywiście pojawił się wreszcie w Polsce.
Oto trzymam w moich rękach pokaźnej grubości książkę z bardzo ładnymi (jak na książkę o grafice przystało), grubymi okładkami. Czas zajrzeć do środka. Tu także wszystko wygląda tak, jak powinno. No może poza tym, że w całej książce nie ma ani jednej ilustracji w kolorze. Trochę to dziwne zważywszy na jej tematykę. Przydałoby się choćby kilka śliskich kolorowych stron na końcu... Papier jest dobry a czcionka i rozmieszczenie elementów graficznych miłe dla oka. Ilustracji (głównie screenshotów) jest dużo i są bardzo przydatne -- pokazują bowiem efekty zastosowania opisanych w tekście metod. Natychmiast dają się też zauważyć uwagi i wskazówki, które wyróżnione są odpowiednimi symbolami na marginesie.
Dzięki spisowi treści możemy od razu zorientować się w "blokach tematycznych" przewodnika. Całość tekstu jest ponadto podzielona według stopnia trudności opisanych problemów, co jest nie bez znaczenia dla absolutnie początkujących (można ewentualnie polecić im uprzednie przejrzenie fragmentów dokumentacji zawartej w części VIII). Dużą zaletą publikacji jest to, iż prowadzi niejako "za rączkę" po zawiłym świecie Blendera.
Mogłoby się wydawać, że początkowe -- proste -- problemy będą nudne dla kogoś, kto nie od dziś zmaga się z Blenderem. Moim zdaniem ominięcie ich może być dużym błędem. Książka bowiem jest pisana przez autorów i wieloletnich użytkowników programu, nie trzeba zatem nikogo chyba przekonywać, że każdy kto nawet zna Blendera odkryje w tych banalnych przykładach jakąś nową ścieżkę... Ponadto początkowe rozdziały uczą pewnych nawyków, które później przynoszą wiele korzyści -- zarówno, jeżeli chodzi o czas, jak i jakość naszych prac. Najlepiej zatem czytać (przynajmniej przy pierwszym czytaniu) podręcznik od początku do końca, bez omijania rzeczy nas nieinteresujących (bo to wrażenie bezużyteczności jest pozorne, a może być zgubne), wciąż zaglądając do części VIII. Niezbędne jest też stałe tworzenia (powielanie?) na bieżąco omawianych w książce grafik na własnym komputerze. Wtedy nawet zaawansowane techniki przedstawione w dalszych częściach książki okażą się proste w użyciu...
Do kogo jest właściwie skierowany ten podręcznik? Otóż podręcznik jest książką dla wszystkich. Oczywiście bardzo zaawansowany grafik będzie go używał raczej jako poradnika, a nie znający się na grafice miłośnik efektów specjalnych z filmów i gier SF po prostu przebrnie przez niego w całości nieudolnie próbując coś "lepić" -- ale każdy, kto przejawia wolę tworzenia grafiki 3D bez wątpienia znajdzie coś dla siebie. Aby być całkowicie uczciwym należy dodać, że książka fragmentami jest trudna, nawet bardzo trudna. Nie dziwi to, zważywszy na fakt, że program, o którym mówi także jest trudny... Nie należy się jednak zrażać -- nikt nie stał się wielkim grafikiem w dwie godziny...
Na koniec pozostał jeszcze temat płyty CD dołączonej do książki. Nie jest zbyt bogata -- zawiera bowiem wersję instalacyjną i kod źródłowy Blendera, przykłady z książki w plikach *.blend (źródłowych Blendera), dokumentację oraz po kilkanaście animacji i obrazków wykonanych w programie. Należy ponadto wspomnieć o dość brzydkim menu autostartu (dla MSWindows oczywiście). Płytka ma jednak dwie ogromne zalety -- po pierwsze nadrabia brak kolorowych ilustracji w książce a po drugie zawiera animacje i obrazy profesjonalnych grafików, które mnie zwaliły z nóg... Płyta jest niezbędnym dodatkiem do książki.
Podsumowując: mogę powiedzieć, że do moich rąk trafiła doskonała książka bardzo dobrze spełniająca oczekiwania. Jedyne wady, jakie udało mi się znaleźć, to wspomniany już brak kolorowych ilustracji, które zdecydowanie ożywiłyby opisywane problemy, minimalnie niedopracowana płyta CD i cena. Wiem, że 99 złotych nie jest zbyt wysoką ceną za naprawdę świetny podręcznik, ale... Z drugiej strony duża część materiału, który można znaleźć w książce dostępna jest w internecie (choć po angielsku) na oficjalnych stronach projektu, jako dokumentacja Blendera.
Według szkolnej skali (1-6) wystawiam podręcznikowi mocne 5. Nie jest na tyle wybitny by dać mu notę najwyższą, ale bezbłędność (prawie) i ogromna użyteczność pozwala z czystym sumieniem wystawić "bardzo dobry".
Statek swym powolnym dryfem osiągnął tylko mi znany cel. Gdzie przeniosę się jutro? Średniowieczne wojny czy znów daleka przyszłość? Gdziekolwiek nie podążę Blender będzie ze mną...
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- The Official Blender 2.3 Guide
- Tłumaczenie:
- Zenon Zabłocki (wstęp, rozdz. 1-18), Michał Madej (rozdz. 19-29, dodatki A-G)
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1698-5, 8373616985
- Data wydania książki drukowanej :
- 2005-02-24
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2596
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Blender
- Serie wydawnicze: Oficjalny podręcznik
Spis treści książki
- O Blenderze (23)
- Historia Blendera (24)
- Ogólnodostępne oprogramowanie i GPL (27)
- Wspólnota użytkowników Blendera (28)
- Pobieranie i instalacja wersji binarnej programu (31)
- Windows (32)
- MacOS X (33)
- Linux (34)
- FreeBSD (36)
- Irix (37)
- Solaris (37)
- Kompilacja Blendera z kodu źródłowego (37)
- Pomoc techniczna (42)
- Koncepcja interfejsu Blendera (43)
- Mysz i klawiatura (43)
- System okien (44)
- Typy okien (46)
- Pulpity, panele i przyciski (48)
- Przybornik (52)
- Układy interfejsu (53)
- Nawigacja w przestrzeni 3D (54)
- Kierunek patrzenia (obracanie widoku) (54)
- Przewijanie oraz powiększanie i pomniejszanie widoku (55)
- Rzutowanie perspektywiczne i aksonometryczne (56)
- Tryby wyświetlania (57)
- Widok lokalny (58)
- System warstw (58)
- Podstawowe operacje (59)
- Pierwsza animacja w godzinę (65)
- Rozgrzewka (65)
- Modelowanie postaci (66)
- Sprawdzanie wyglądu postaci (74)
- Materiały i tekstury (79)
- Szkielet do animacji (85)
- Oblekanie (Skinning) (87)
- Pozowanie (90)
- Renderowanie animacji (94)
- Zaznaczanie obiektów (99)
- Przemieszczanie obiektów (100)
- Obracanie obiektów (101)
- Skalowanie i odbicia lustrzane obiektów (103)
- Panel Transform Properties (104)
- Powielanie obiektów (104)
- Hierarchie (grupowanie) obiektów (105)
- Nakierowywanie obiektów (106)
- Inne operacje (107)
- Operacje logiczne (108)
- Obiekty podstawowe (111)
- Tryb pracy Edit (114)
- Podstawowe operacje edycyjne (117)
- Cofanie operacji wykonywanych na siatce (120)
- Wygładzanie (Smoothing) (121)
- Edycja proporcjonalna (Proportional Editing) (124)
- Wytłaczanie (Extrude) (126)
- Tworzenie brył obrotowych (narzędzia Spin i SpinDup) (131)
- Skręcanie (Screw) (138)
- Szum (139)
- Zawijanie (Wrap) (141)
- Powierzchnie podziałowe Catmulla-Clarka (Subdivision Surfaces) (143)
- Narzędzia do edycji krawędzi (Edge Tools) (148)
- Cięcie krawędzi (Knife) (148)
- Podział płaszczyzn elementarnych (Face Loop) (149)
- Metaobiekty (150)
- Krzywe (Curves) (156)
- Krzywe Béziera (156)
- Krzywe NURBS (157)
- Tworzenie logo (158)
- Powierzchnie NURBS (164)
- Tekst (166)
- Znaki specjalne (168)
- Wytłaczanie wzdłuż ścieżki (169)
- Powlekanie (Skinning) (173)
- Rozpraszanie (178)
- Rozbłyski (179)
- Praktyczne wykorzystanie materiałów (181)
- Kolor materiału (182)
- Tryby cieniowania (183)
- Zmiana właściwości materiałów (184)
- Tekstury (186)
- Tekstury obrazu (193)
- Materiały złożone (195)
- Materiały specjalne (197)
- Szkło (207)
- Edytor mapowania UV i tryb pracy UV Face Select (210)
- Tekstury zewnętrzne (215)
- Wstęp (217)
- Typy źródeł światła (218)
- Źródła światła kierunkowego (Sun) (219)
- Źródła światła kierunkowo-otaczającego (Hemi) (221)
- Źródła światła punktowego (Lamp) (223)
- Źródła światła stożkowego (Spot) (226)
- Przyciski źródła światła stożkowego (227)
- Cienie (229)
- Światła wolumetryczne (231)
- Modyfikowanie źródeł światła (233)
- Oświetlenie trójpunktowe (236)
- Model oświetlenia trójpunktowego w scenach zewnętrznych (239)
- Światło powierzchniowe (241)
- Globalne oświetlenie (i globalne zacienienie) (245)
- Tło sceny (251)
- Mgła (Mist) (252)
- Gwiazdy (Stars) (254)
- Światło otaczające (Ambient) (256)
- Bloki danych IPO (260)
- Klatki kluczowe (261)
- Krzywe IPO (262)
- Krzywe IPO i klucze IPO (267)
- Inne zastosowania krzywych IPO (269)
- Krzywa IPO rozkładu czasu animacji (270)
- Ścieżki ruchu (271)
- Bezwzględne kluczowanie wierzchołków (277)
- Klucze wierzchołków krzywych i powierzchni (282)
- Klucze wierzchołków kratownic (282)
- Względne kluczowanie wierzchołków (282)
- Animacja kratownicy (288)
- Wstęp. Światło, kamera... akcja! (291)
- Narzędzia podstawowe (292)
- Szkielet (Armature) (293)
- Nadawanie nazw kościom (295)
- Zależności hierarchiczne a łańcuch IK (296)
- Panel Armature (297)
- Oblekanie (Skinning) (298)
- Grupy wierzchołków (300)
- Malowanie wag (Weight Paint) (301)
- Tryb pracy Pose (302)
- Edytor akcji (okno Action) (303)
- Animacja nieliniowa (305)
- Praca z odcinkami akcji (306)
- Ograniczniki (Constraints) (308)
- Typy ograniczników (309)
- Zasady oraz kolejność przetwarzania ograniczników (312)
- Oddziaływanie ogranicznika na obiekt (Influence) (312)
- Szkielety dłoni i stopy (313)
- Szkielety obiektów mechanicznych (326)
- Tworzenie cyklu chodu w edytorze NLA (335)
- Renderowanie fragmentów obrazu (347)
- Renderowanie obrazów panoramicznych (347)
- Wygładzanie krawędzi (350)
- Formaty zapisu plików wyjściowych (351)
- Renderowanie animacji (353)
- Rozmycie ruchu (Motion Blur) (354)
- Głębia ostrości (357)
- Renderowanie kreskówek (361)
- Renderowanie jednoprzebiegowe (363)
- Renderowanie na potrzeby wideo (364)
- Nasycenie kolorów (365)
- Renderowanie półobrazów (366)
- Bilans energetyczny w Blenderze (370)
- Renderowanie z wykorzystaniem metody bilansu energetycznego (374)
- Bilans energetyczny jako narzędzie modelowania (378)
- Faza I. Gromadzenie siatek (378)
- Faza II. Limitowanie podziałów (379)
- Faza III. Podział adaptacyjny (380)
- Faza IV. Przetwarzanie końcowe (381)
- Praktyczne zastosowanie bilansu energetycznego (382)
- Przygotowanie sceny (383)
- Kopuła nieboskłonu (384)
- Ustawienia renderowania metodą bilansu energetycznego (386)
- Teksturowanie (388)
- Wstęp (395)
- Powielanie wierzchołkowe (395)
- Powielanie poklatkowe (404)
- Inne techniki animacyjno-modelarskie (410)
- Modelowanie z wykorzystaniem kratownic (Lattice) (413)
- Zasada działania kratownic (414)
- Wstęp (421)
- Efekt Build (422)
- Efekt Particles (423)
- Tworzenie systemów cząsteczek (423)
- Renderowanie systemów cząsteczek (425)
- Obiekty jako cząsteczki (426)
- Modyfikowanie ustawień systemów cząsteczek z powielaniem wierzchołkowym (427)
- Tworzenie efektu ognia za pomocą systemu cząsteczek (427)
- Ustawianie parametrów systemu cząsteczek (428)
- Tworzenie materiału płomieni (429)
- Tworzenie efektu eksplozji (431)
- Wykorzystanie kratownic do kontrolowania cząsteczek (436)
- Cząsteczki statyczne (438)
- Efekt Wave (440)
- Nauka obsługi edytora sekwencji (451)
- Animacja pierwsza - dwa sześciany (452)
- Sekwencja pierwsza - opóźniona animacja siatki (453)
- Animacja druga - opóźniony lity sześcian (457)
- Animacja trzecia - tunel (459)
- Sekwencja druga - użycie tunelu w roli tła (462)
- Animacja czwarta - skaczące logo (463)
- Animacja piąta - paski cząsteczek (464)
- Sekwencja trzecia - połączenie logo i pasków cząsteczek (466)
- Animacja szósta - przybliżające się logo (466)
- Połączenie utworzonych dotychczas elementów (468)
- Wnioski (470)
- Edytor sekwencji dźwięku (470)
- Moduły rozszerzające edytora sekwencji (471)
- Ustawianie zmiennej PYTHONPATH w Windows 95, 98 i Me (477)
- Ustawianie zmiennej PYTHONPATH w Windows NT, 2000, XP (477)
- Ustawianie zmiennej PYTHONPATH w systemie Linux i innych systemach uniksowych (478)
- Praktyczny przykład skryptu Pythona (478)
- Nagłówki, importowanie modułów i zmiennych globalnych (479)
- Rysowanie graficznego interfejsu użytkownika (480)
- Zarządzanie zdarzeniami (481)
- Obsługa siatek (482)
- Wnioski (483)
- Dokumentacja Pythona (484)
- Skrypty Pythona (484)
- Pisanie modułu tekstury (485)
- Specyfikacja (486)
- Nasze modyfikacje (490)
- Kompilacja (492)
- Pisanie modułu sekwencji (493)
- Specyfikacja (493)
- Nasze modyfikacje (497)
- Kompilacja (498)
- Czym jest Yable? (501)
- Która wersja Yable? (501)
- Skąd pobrać YableX? (502)
- Instalowanie skryptu (502)
- Interfejs (503)
- Zasady pracy ze skryptem Yable (503)
- Ustawienia globalne (504)
- Ustawienia renderowania (508)
- Ustawienia materiału (510)
- Ustawienia światła (515)
- Przykład wykorzystania Yable (518)
- Instalacja (522)
- Przegląd języka opisu sceny (524)
- Algorytmy cieniowania (Shaders) (525)
- Metaalgorytmy cieniowania (528)
- Obiekty renderowane (533)
- Światła (535)
- Tło (Background) (544)
- Kamera (546)
- Render (546)
- Filtry (547)
- Mysz (551)
- Nagłówek okna (552)
- Skróty klawiszowe okien (555)
- Uniwersalne skróty klawiszowe (556)
- Skróty klawiszowe trybu obiektu (Object) (561)
- Ogólne skróty klawiszowe trybu edycji (Editing) (575)
- Skróty klawiszowe trybu edycji siatek (Mesh) (577)
- Skróty klawiszowe trybu edycji krzywych (Curve) (582)
- Skróty klawiszowe trybu edycji powierzchni (Surface) (584)
- Skróty klawiszowe trybu edycji metakul (Metaball) (585)
- Skróty klawiszowe trybu edycji tekstu (Text) (586)
- Skróty klawiszowe szkieletu (Armature) (587)
- Skróty klawiszowe trybu malowania wierzchołków (Vertex Paint) (587)
- Skróty klawiszowe trybu wybierania ścianek (FaceSelect) (588)
- Okno informacyjne (589)
- Okno plików (597)
- Okno widokowe (okno 3D) (606)
- Okno IPO (617)
- Okno sekwencji (628)
- Okno Oops (635)
- Okno akcji (Action) (640)
- Okno nieliniowej animacji (NLA) (644)
- Okno tekstowe (648)
- Okno linii czasu audio (653)
- Okno obrazu (654)
- Okno wyboru obrazów (658)
- Okno odtwarzania animacji (662)
- Okno przycisków (665)
- Pulpit logiczny (Logic) (667)
- Łącza skryptów - łączenie skryptów z Blenderem (669)
- Pulpit cieniowania (Shading) (670)
- Podpulpit lamp (Lamp) (671)
- Podpulpit materiałów (Material) (676)
- Podpulpit tekstur (Texture) (690)
- Podpulpit energetyczny (Radiosity) (701)
- Podpulpit świata (World) (705)
- Pulpit obiektów (Object) (711)
- Pulpit edycji (Editing) (720)
- Pulpit sceny (Scene) (742)
- Podpulpit renderowania (Render) (742)
- Podpulpit animacji i odtwarzania (749)
- Podpulpit dźwięku (750)
- Panele spoza okna przycisków (752)
- Okno widokowe (752)
- Okno IPO (755)
- Opcje renderowania (758)
- Opcje animacji (758)
- Opcje okien (759)
- Inne opcje (759)
- Renderowanie (763)
- Mapowanie przemieszczeń (Displacement) (769)
- Blender 2.32 - Yafray (772)
- Blender 2.32 - nowe funkcje i poprawki (774)
- Silnik czasu rzeczywistego (779)
- Okluzja otoczenia (Ambient Occlusion) (780)
- Nowe tekstury proceduralne (782)
- Nowe funkcje edytora UV i obrazów (786)
- Python 2.3.x (789)
- Nowe funkcje silnika renderowania (790)
- Nowe funkcje trybu edycji (792)
- Nowe funkcje eksportu YafRaya (794)
- Nowe funkcje interfejsu (794)
- Inne zmiany i poprawki (795)
- Oddziaływania międzycząsteczkowe (797)
- Rozwijanie siatek UV za pomocą narzędzia LSCM (798)
- Moduł YafRay (799)
- Ostrość kantów podpowierzchni (Subsurf) (803)
- API Pythona (804)
- Silnik gier (807)
- Nowe nadpróbkowanie (oversampling, OSA) (810)
- Pasy kolorów w cieniowaniu materiału rampami (Ramp) (811)
- Nowe funkcje renderowania (812)
- Przybornik koloru (814)
- Nowy efekt przejścia (Wipe) w edytorze sekwencji (815)
- Nowe elementy interfejsu (815)
- Inne poprawki i dodatki (818)
O książce (13)
Przedmowa Fundacji Blender (17)
Układ książki (19)
Część I Wprowadzenie (21)
Rozdział 1. Wstęp (23)
Rozdział 2. Instalacja (31)
Rozdział 3. Interfejs programu (43)
Rozdział 4. Pierwsze kroki (65)
Część II Modelowanie, materiały i oświetlenie (97)
Rozdział 5. Tryb pracy Object (99)
Rozdział 6. Modelowanie siatek (111)
Rozdział 7. Krzywe i powierzchnie (155)
Rozdział 8. Materiały i tekstury (177)
Rozdział 9. Oświetlenie (217)
Rozdział 10. Otoczenie (251)
Część III Animacja (257)
Rozdział 11. Animacja obiektów (259)
Rozdział 12. Animacja deformacji (277)
Rozdział 13. Animowanie postaci (291)
Część IV Renderowanie (343)
Rozdział 14. Renderowanie (345)
Rozdział 15. Metoda bilansu energetycznego (Radiosity) (369)
Część V Narzędzia zaawansowane (393)
Rozdział 16. Specjalne techniki modelarskie (395)
Rozdział 17. Efekty specjalne (421)
Rozdział 18. Efekty wolumetryczne (443)
Rozdział 19. Edytor sekwencji (451)
Część VI Rozszerzanie możliwości Blendera (473)
Rozdział 20. Skrypty Pythona (475)
Rozdział 21. System modułów rozszerzających możliwości Blendera (485)
Część VII Poza Blenderem (499)
Rozdział 22. Z Blendera do YafRaya przy użyciu Yable (501)
Rozdział 23. Yafray (521)
Część VIII Dokumentacja (549)
Rozdział 24. Okna Blendera (551)
Rozdział 25. Pełna dokumentacja skrótów klawiszowych (555)
Rozdział 26. Dokumentacja okien (589)
Rozdział 27. Dokumentacja przycisków (665)
Rozdział 28. Argumenty wiersza poleceń (757)
Część IX Najnowsze informacje (761)
Rozdział 29. Blender 2.32 (763)
Rozdział 30. Blender 2.33 (779)
Rozdział 31. Blender 2.34 (797)
Dodatki (821)
Dodatek A Lista skrótów klawiszowych (823)
Dodatek B Obsługiwane karty graficzne (839)
Dodatek C Zmiany w Blenderze 2.31 (847)
Dodatek D Projekt dokumentacji Blendera (855)
Dodatek E Jak dołączyć do programistów Blendera? (857)
Dodatek F Licencje (859)
Dodatek G Słowniczek (873)
Skorowidz (887)
Helion - inne książki
-
Promocja
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Blender 2.3. Oficjalny podręcznik Ton Roosendaal, Stefano Selleri
(12)(4)
(3)
(3)
(2)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie