Game Development Patterns with Godot 4. Create resilient game systems using industry-proven solutions in Godot Henrique Campos
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Henrique Campos
- Serie wydawnicze:
- Hands-on
- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Stron:
- 304
Opis
książki
:
Game Development Patterns with Godot 4. Create resilient game systems using industry-proven solutions in Godot
Game development demands more than just creativity; it requires code that’s as dynamic and adaptable as the games you dream of creating. Master the art of writing clean, robust game code by understanding object-oriented programming and leveraging proven design patterns tailored for game development using the Godot Engine. Henrique Campos, a seasoned game developer, educator, and creator of popular resources like The Essential Guide to Creating Multiplayer Games with Godot 4.0, blends industry expertise with practical teaching methods to ensure you gain both theoretical and hands-on expertise in crafting game code.
Starting with the fundamentals of object-oriented design, you’ll master SOLID principles. You’ll learn how to favor composition over inheritance—an essential approach for creating reusable code bases. Through a hands-on sample game project, you’ll implement a series of basic and advanced design patterns using
Godot Engine’s features and identify where, when, and why to implement each design pattern.
By the end of this game development book, you’ll not only understand the principles of object-oriented programming, but also be able to diagnose and fix pathologies in your code with ease.
Starting with the fundamentals of object-oriented design, you’ll master SOLID principles. You’ll learn how to favor composition over inheritance—an essential approach for creating reusable code bases. Through a hands-on sample game project, you’ll implement a series of basic and advanced design patterns using
Godot Engine’s features and identify where, when, and why to implement each design pattern.
By the end of this game development book, you’ll not only understand the principles of object-oriented programming, but also be able to diagnose and fix pathologies in your code with ease.
Wybrane bestsellery
Zobacz pozostałe książki z serii Hands-on
Packt Publishing - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Game Development Patterns with Godot 4. Create resilient game systems using industry-proven solutions in Godot Henrique Campos (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.