Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)
- Autorzy:
- Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates
- Ocena:
- 5.1/6 Opinie: 26
- Stron:
- 656
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)
Poznaj w niekonwencjonalny sposób zasady stosowania wzorców projektowych
- Dowiedz się, czym są wzorce projektowe
- Poznaj typy wzorców projektowych
- Zastosuj wzorce projektowe w praktyce
- Naucz się projektować aplikacje w oparciu o wzorce projektowe
Otwórz swój umysł. Poznaj wszystko, co jest związane z wzorcami projektowymi, w sposób gwarantujący szybkie i skuteczne opanowanie zasad ich stosowania. Zapomnij o listingach liczących tysiące linii, długich i nużących opisach teoretycznych oraz rozbudowanych schematach zależności. Czytając książkę "Head First Design Patterns. Edycja polska", poznasz wzorce projektowe w inny sposób. Wzorce projektowe to gotowe opisy rozwiązań najczęściej spotykanych zagadnień związanych z tworzeniem oprogramowania. Aby je prawidłowo stosować, należy poznać założenia, na podstawie których zostały stworzone, oraz nauczyć się implementować je we właściwy sposób.
Dzięki książce "Head First Design Pattern. Edycja polska" wszystkie pojęcia związane ze wzorcami projektowymi przestaną być dla Ciebie wiedzą tajemną. Autorzy książki, wykorzystując najnowsze elementy teorii uczenia, przedstawią Ci wszystkie zagadnienia niezbędne do rozpoczęcia projektowania i tworzenia aplikacji w oparciu o wzorce projektowe. Poznasz najczęściej stosowane wzorce projektowe, metody ich implementacji i zadania, do jakich są przeznaczone. Jednak, co najważniejsze, nauczysz się stosować tę wiedzę w praktyce.
- Cele stosowania wzorców projektowych
- Założenia, na których opierają się wzorce projektowe
- Najważniejsze i najczęściej wykorzystywane wzorce projektowe
- Przechowywanie i prezentacja danych
- Mechanizm RMI
- Wzorzec MVC
- Implementacja wzorców projektowych w aplikacjach
Przekonaj się, że nowoczesne metody nauczania mogą zmienić również sposób poznawania nowoczesnych technik programistycznych.
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Branża IT kusi licznymi ofertami pracy, atrakcyjnymi zarobkami i ciekawymi ścieżkami rozwoju nie tylko zawodowych programistów, lecz również osoby bez wykształcenia informatycznego czy doświadczenia w tej dziedzinie. Te ostatnie zwykle zaczynają karierę od roli testera aplikacji. Jednym z podstaw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów Podręcznik profesjonalnego programisty! Robert C. Martin, znany jako Uncle Bob, to jeden z prawdziwych gwiazdorów branży IT, człowiek o niezwykłej charyzmie, rewelacyjnym podejściu do słuchaczy i poczuciu h...
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi w...
Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
To drugie wydanie bestsellerowego przewodnika po technikach uczenia maszynowego. Wystarczą minimalne umiejętności programistyczne, aby dzięki tej książce nauczyć się budowania i trenowania głębokiej sieci neuronowej. Zawarto tu minimum teorii, a proces nauki jest ułatwiony przez liczne przykłady ...
Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
W tej praktycznej książce dokładnie wyjaśniono współczesne podejście do tworzenia architektury baz danych i ich eksploatacji. Jeśli chcesz stać się znakomitym inżynierem niezawodności baz danych, czyli DBRE (z Database Reliability Engineer), znajdziesz tu schemat zasad i praktyk projektowania, bu...
Inżynieria niezawodnych baz danych. Projektowanie systemów odpornych na błędy Inżynieria niezawodnych baz danych. Projektowanie systemów odpornych na błędy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Tworzenie skomplikowanych systemów informatycznych wymaga nowego podejścia. Dotychczas stosowane metody przestają się sprawdzać i generują mnóstwo problemów. Odpowiedzią na nie jest Domain-Driven Design, w skrócie DDD. W tym podejściu szczególny nacisk kładzie się na tworzenie obiektów dokładnie ...
Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%)
O autorze książki
1 Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert BatesEric Freeman - jest informatykiem o imponującym doświadczeniu zawodowym: pracował między innymi dla The Walt Disney Company, O’Reilly Media, NASA i w kilku startupach. Jeśli tylko używasz komputera osobistego, na pewno korzystasz z dzieł jego intelektu. Freeman od 15 lat pisze o wielu dziedzinach informatyki: zarówno o podstawach tworzenia witryn internetowych, jak i o wysokopoziomowym projektowaniu oprogramowania. Obecnie Freeman jest prezesem spółki WickedlySmart. Wraz ze swoimi ukochanymi kobietami: żoną i córką mieszka w Austin.
Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates - pozostałe książki
-
What will you learn from this book?Head First Java is a complete learning experience in Java and object-oriented programming. With this book, you'll learn the Java language with a unique method that goes beyond how-to manuals and helps you become a great programmer. Through puzzles, mysteries, an...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I w...
Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II
(65.40 zł najniższa cena z 30 dni)76.30 zł
109.00 zł(-30%) -
What will you learn from this book?You know you don't want to reinvent the wheel, so you look to Design Patterns: the lessons learned by those who've faced the same software design problems. With Design Patterns, you get to take advantage of the best practices and experience of others so you can ...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Ta książka jest niezwykłym podręcznikiem programowania. Być może wygląda nieco dziwacznie, ale prędko się przekonasz, że to podręcznik jest wyjątkowo skuteczny: w końcu jego formuła została opracowana na podstawie najlepszych osiągnięć neurologii i kognitywistyki. W ten sposób Twój mózg się zaang...
-
What will you learn from this book?It’s no secret the world around you is becoming more connected, more configurable, more programmable, more computational. You can remain a passive participant, or you can learn to code. With Head First Learn to Code you’ll learn how to think computat...
Head First Learn to Code. A Learner's Guide to Coding and Computational Thinking Head First Learn to Code. A Learner's Guide to Coding and Computational Thinking
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Jeżeli chcesz poznać możliwości JavaScriptu oraz w pełni wykorzystać jego potencjał, trafiłeś na doskonałą książkę. Należy ona do cenionej serii „Rusz głową” i opisuje wszystkie aspekty programowania w tym języku. Sięgnij po nią i poznaj język JavaScript od podstaw. Każda kolejna stro...
-
Kolejna książka z serii „Rusz głową!” to najlepszy sposób na opanowanie nowości HTML5. Niezwykle atrakcyjna forma graficzna oraz nowoczesna metodologia nauki sprawiają, że już za kilkanaście dni będziesz specjalistą w zakresie HTML5. Dowiedz się, jak wykorzystać usługi geolokalizacyjn...(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł(-40%) -
Statyczna strona internetowa dziś już nikogo nie zachwyca. Czas na zmianę! Pora sprawić, aby tworzone przez Ciebie aplikacje stały się wyjątkowo dynamiczne, elastyczne i interaktywne. Poznaj i wykorzystaj w tym celu nowoczesną technologię serwletów i stron JSP.
Head First Servlets & JSP. Edycja polska. Wydanie II (Rusz głową!) Head First Servlets & JSP. Edycja polska. Wydanie II (Rusz głową!)
-
Otwórz się na Javę i projektowanie obiektowe. Przystąp do nauki unikalną metodą, wykraczającą poza suche opisy składni oraz sposobów omijania codziennie spotykanych raf programistycznych. To doskonały podręcznik dla osób, które lubią uczyć się nowych języków programowania i nie mają wykształcenia...(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)
58.20 zł
97.00 zł(-40%) -
Tired of reading HTML books that only make sense after you're an expert? Then it's about time you picked up Head First HTML and really learned HTML. You want to learn HTML so you can finally create those web pages you've always wanted, so you can communicate more effectively with friends, family,...
Head First HTML and CSS. A Learner's Guide to Creating Standards-Based Web Pages. 2nd Edition Head First HTML and CSS. A Learner's Guide to Creating Standards-Based Web Pages. 2nd Edition
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)186.15 zł
219.00 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!) (4)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
marioosh.5dots.pl Mariusz Nosiński
Znajomość wzorców projektowych zdaje się być jedną z ważniejszych umiejętności posiadanych przez wprawnego programistę. Dlaczego jest zatem tak, że nie każdy programista je zna? Składa się na to kilka współczynników. Po pierwsze: wzorce wymagają pewnego doświadczenia programistycznego, aby podczas nauki można było znaleźć dla nich praktyczne zastosowanie. Po drugie: oryginalna książka bandy czworga jest śmiertelnie nudna i nauka wzorców z tej książki wymaga solidnego samozaparcia. Te czynniki sprawiają, że nawet jak wzorce są omawiane na studiach, to studenci w większym stopniu o nich zapominają. Zostaje zatem samonauczanie podczas swojej pracy - poznając wzorce szukamy dla nich praktycznego zastosowania w obecnym projekcie. Gdzie jednak szukać dobrego źródła na ten temat? Jeżeli szukamy wśród pozycji książkowych to godną polecenia pozycją jest: Head First Design Patterns. Mimo, iż jest to chyba jedyna pozycja na polskim rynku dotycząca tego tematu, to zdecydowanie jest godna polecenia. Książka pisana w dość luźnym stylu wyjaśnia stosowanie wzorców na praktycznych przykładach. Budując krok po kroku fragmenty kodu czytelnik widzi te same funkcjonalności zarówno z wykorzystaniem wzorców jak i bez nich. Jest to bardzo dużą zaletą książki, bo początkowi programiści mają największy problem ze znalezieniem miejsca na wzorzec w swoich projektach. Po lekturze tej książki na pewno będzie to łatwiejsze. Pamiętając, że wzorców jest razem 23 - 14tu z nim zostały poświęcone całe, dość spore rozdziały. Pozostałe 9 zostało opisane dość skrótowo, co nie znaczy, że nie zrozumiale. Uważam jednak, że wzorzec Proxy ze względu na swoją specyfikę i dość rzadkie zastosowanie powinien być potraktowany opisowo, natomiast rozdział ten powinien zostać poświęcony na wzorzec Builder albo Chains of responsibility. Być może jednak jest to tylko moje odczucie. Zdecydowanie polecam tą książkę zarówno tym, którzy nie potrafią wzorców jak i tym, którym się zdaje że je potrafią. Książka potrafi ukazać problem z całkowicie innej perspektywy. Bardzo łatwo z nią nauczyć się lub utrwalić wiedzę na temat wzorców. hfdepa Jeżeli nauka wzorców ma być tylko jednym z kroków do nauki poprawnego programowania obiektowego to z tego miejsca polecam drugą książkę z tej serii: Head First Object-Oriented Analysis and Design. Obie pozycje w duecie dostarczają bardzo duży zasób wiedzy z programowania obiektowego.
-
webmade.org Mateusz Bogolubow; 09/2007
Tym razem mam przyjemność pisać dla Was recenzję książki "Head First Design Patterns. Edycja polska". Jak sam tytuł wskazuje prezentuje ona informacje związane ze wzorcami projektowymi (ang. design patterns). Choć jest to książka dość wiekowa (mija już drugi rok od wydania polskiego i trzeci od oryginalnego) w szczególność gdy patrzymy przez pryzmat szybkich zmian jakie mają miejsce w dziedzinie informatyki to nie zmienia faktu, że na pewno godna uwagi.
Osoby, które dopiero zaczynają przygodę z programowaniem obiektowym -- znają już jego ogólne zasady, strukturę, napisały proste aplikacje składające się z kilku klas powinny z cała pewnością sięgnąć po tę książkę. Pozycja ta pozwoli przebrnąć przez kolejny etap wtajemniczania w OOP bez większych problemów.
Może zanim przejdę do konkretnych informacji jakie można znaleźć w książce wyjaśnię czym tak naprawdę jest wzorzec projektowy. Definicja jaką podają autorzy książki: "Wzorzec projektowy to rozwiązanie problemu w pewnym kontekście". Z tego wynika, że "Head First Design Patterns" przedstawia sposoby rozwiązywania problemów z jakimi spotykają się na co dzień programiści -- tak właśnie jest! Nie warto godzinami siedzieć na problemem, kiedy rozwiązanie "leży na tacy" -- wystarczy zapoznać się przynajmniej z najpopularniejszymi wzorcami projektowymi i po problemie.
Zawartość merytoryczna książki jest spora, ale moim zdaniem największym atutem jej jest sposób przedstawienia informacji. Autorom nie tylko zależało na tym, aby przelać wiedzę na papier, ale również by czytelnik był w stanie w miarę szybko ją przyswoić. By tak właśnie było na stronach znajdziemy mnóstwo obrazków, diagramów, dodatkowych boksów z informacjami, samodzielnych ćwiczeń, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz podsumowania na końcu każdego rozdziału co czyni książkę niezwykle przyjazną dla czytelnika.
Wracając jeszcze do zawartości to każdy wzorzec jest opisany na konkretnym przykładzie z życia programisty. Do teorii, która wprowadza w świat opisywanego wzorca dochodzi część praktyczna gdzie znajdziemy diagram oraz implementację. Implementacja jest w Javie co nie powinno nikogo przerażać. Większość języków jest podobna w konstrukcji i osoby programujące w C++ czy PHP5 nie powinny mieć problemów ze zrozumieniem kodu. Poza tym bardziej zaawansowane konstrukcje są szczegółowo opisywane.
Tym akcentem zakończę swoją wypowiedź, a Wam życzę jak najwięcej sukcesów z OOP.
-
Software Developers Journal Piotr Karczmarz; 02/2006
Nowe technologie internetowe starzeją się i są zastępowane nowymi. Dzieję się to w tak szybkim tempie, że nieraz mamy trudności, aby nadążyć za zmianami. Wtedy przeważnie decydujemy się na wąską specjalizację w konkretnej dziedzinie co następnie pozwoli nam, po latach ciężkiej pracy, stać się ekspertami w wybranym przez siebie temacie. Fakt ten jest szczególnie widoczny kiedy zdecydujemy się na pracę programisty -- czas szybkiego przyswajania wiedzy czeka nas przez cały proces naszej aktywności zawodowej.
Czy zatem istnieje jakaś uniwersalna wiedza, którą powinien przyswoić sobie każdy programista? Okazuje się, że tak. Jednym z takich zagadnień, będących głównym tematem omawianej książki, są wzorce projektowe i nieodłącznie związane z nimi zasady programowania obiektowego.
Na początku należy powiedzieć dla kogo "Design Patterns" nie jest adresowana. Na pewno będzie to Grupa zaawansowanych programistów / projektantów, którzy m.in. zasady OOP i wzorców projektowych powinni mieć opanowane perfekcyjnie i raczej nie znajdą w recenzowanej książce wiedzy, której by już nie posiadali.
Książka jest przeznaczona dla czytelnika, który dopiero zaczyna swoją przygodę z w/w zagadnieniami. Moim zdaniem "Head First Design Patterns" będzie dla niego najlepszym wyborem, bowiem łączy w sobie najlepsze cechy literatury poruszającej poważne tematy w sposób wysoce przyjazny i ułatwiający naukę -- praktyczne przykłady zastosowania akademickiej teorii, wykorzystanie dużej ilości rysunków zwiększających szybkość rozumienia i przyswajania wiedzy, specyficzna dawka humoru, dzięki której nie nudzimy się szybko tekstem, krótkie i treściwe listingi przykładowego kodu, częste powtórzenia i obrazowe opisy, które wydatnie sprzyjają szybkości procesu uczenia.
Osobną kwestią jest bardzo wysoka zawartość merytoryczna konsultowana nawet a jednym z członków słynnej Bandy Czworga (ang. Band of Four), którzy napisali książkę referencyjną, swoistą biblię dla wszystkich innych autorów poruszających temat wzorców projektowych.
Oprócz niewątpliwych zalet książka posiada też niestety kilka wad. Głównie są to błędy składu tekstu -- literówki, błędy w pisowni. Bardzo psującą ostateczny efekt rzeczą są źle przygotowane rysunki pojawiające się od rozdziału 10, które posiadają brzydką dużą czarną obwódkę często zasłaniającą tekst. Po książce kosztującej ponad 80 zł nie spodziewałem się takich niedociągnięć. Przy tej cenie także oprawa powinna być twarda -- przeszło 600 stron tekstu i grafik.
-
Java Developers Network art; 06/11/05
Wydawnictwo Helion idąc za ciosem wydało kolejną książkę z serii Head First. Po Head First: Java, EJB i Servlets&JSP przyszedł czas na Head First Design Patterns. Jak można wnioskować z tytułu lektura ta omawia zagadnienia związane ze wzorcami projektowymi.
Pani Kathy Sierra i jej mąż Bert Bates nie byliby sobą, gdyby potraktowali ten tematu na 100% poważnie. Dlatego też w podręczniku tym, jak zresztą w każdym z tej serii, zamiast długich i nużących wywodów mamy ciąg komiksów, wesołych historyjek i krótkich humorystycznych opisów. Nie wpływa to negatywnie na objaśnianie tematu, a wręcz przeciwnie. Autorzy włożyli dużo trudu by przedstawić wzorce w sposób obrazowy i prosty do zrozumienia. Dzięki Head First Design Patterns poznanie wzorców projektowych jest łatwe i co najważniejsze przyjemne. Wzorce zostały omówione bardzo szczegółowo i ich zrozumienie nie będzie stanowiło trudności nawet dla początkującego programisty.
Podręcznik ten omawia takie wzorce jak: Strategia, Obserwator, Dekorator, Fabryka, Singelton, Polecenie, Adapter, Fasada, Metoda Szablonowa, Iterator, Kompozyt, Stan, Proxy oraz MVC. Ilość kodu źródłowego jest minimalna, dlatego podręcznik ten służyć może również programistom innych języków niż Java (C#?)
Książka została dość solidnie wydana i przetłumaczona. Pod względem wydawniczym jedynym minusem są błędnie złożone fotografie w ostatnich 3 rozdziałach (dookoła zdjęć grube czarne ramki) oraz kilka błędów w kodach źródłowych.
Książkę polecam. To doskonała forma relaksu i nauki!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Head First Design Patterns
- Tłumaczenie:
- Paweł Koronkiewicz (wprowadzenie, rozdz. 1-8), Grzegorz Kowalczyk (rozdz. 9-14)
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1792-2, 8373617922
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-07-19
- Format:
- 200x230
- Numer z katalogu:
- 2705
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Techniki programowania
- Serie wydawnicze: O'Reilly Head First - Rusz głową!
Spis treści książki
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (22)
- Wiemy także, co sobie myśli Twój mózg (23)
- Metapoznanie (25)
- Zmuś swój mózg do posłuszeństwa (27)
- Zespół recenzentów technicznych (30)
- Podziękowania (31)
- Prosta aplikacja o nazwie SymulatorKaczki (34)
- Jacek rozmyśla o dziedziczeniu... (37)
- A może by tak interfejs? (38)
- Jedyny pewny element w procesie tworzenia oprogramowania (40)
- Oddzielanie tego, co się zmienia, od tego, co pozostaje niezmienione (42)
- Projektowanie zachowania Kaczki (43)
- Testowanie kodu klasy Kaczka (50)
- Dynamiczne ustawianie zachowania (52)
- Wielki diagram "ukrytych" zachowań (54)
- Relacja MA może być lepsza niż JEST (55)
- Rozmawiając o wzorcach projektowania (56)
- Potęga wspólnego słownika wzorców (60)
- W jaki sposób mogę wykorzystywać wzorce projektowe? (61)
- Twoja skrzynka narzędziowa (64)
- Rozwiązania ćwiczeń (66)
- Aplikacja sprawdzająca warunki pogodowe (69)
- Spotkanie z wzorcem Obserwator (74)
- Wydawca + Prenumerator = wzorzec Obserwator (75)
- Pięciominutowe przedstawienie - obserwowany kontra obserwujący (78)
- Definicja wzorca Obserwator (81)
- Siła luźnych zależności (83)
- Projektowanie stacji meteorologicznej (86)
- Implementacja stacji meteorologicznej (87)
- Java - zastosowanie wbudowanego wzorca Obserwator (94)
- Ciemna strona klasy java.util.Observable (101)
- Twoja skrzynka narzędziowa (104)
- Rozwiązania ćwiczeń (107)
- Witamy w "Star Café" (110)
- Reguła otwarte-zamknięte (116)
- Spotkanie z wzorcem Dekorator (118)
- Konstruowanie zamówienia przy użyciu Dekoratorów (119)
- Definicja wzorca Dekorator (121)
- Dekorujemy nasze Napoje (122)
- Tworzymy kod aplikacji "Star Café" (125)
- Dekoratory w świecie rzeczywistym: obsługa wejścia-wyjścia w języku Java (130)
- Tworzenie własnych dekoratorów obsługi wejścia-wyjścia (132)
- Twoja skrzynka narzędziowa (135)
- Rozwiązania ćwiczeń (136)
- Kiedy widzisz "nowy" obiekt, myśl o nim jako o "konkretnym" (140)
- Pizza w Obiektowie (142)
- Hermetyzacja procesu tworzenia obiektów (144)
- Budujemy prostą fabrykę pizzy (145)
- Tworzymy definicję "wzorca" SimpleFactory (147)
- Nowa struktura Pizzerii (150)
- Zezwalamy klasom podrzędnym na podejmowanie decyzji (151)
- Tworzymy Pizzerię (153)
- Deklarowanie metody typu Factory (fabryka) (155)
- Spotkanie z wzorcem Metoda Fabrykująca (161)
- Równoległa hierarchia klas (162)
- Definicja wzorca Metoda Fabrykująca (164)
- Pizzeria mocno uzależniona (167)
- Sprawdzamy zależności pomiędzy obiektami (168)
- Zastosowanie reguły DIP (170)
- A w międzyczasie, na zapleczu Pizzerii... (174)
- Rodziny składników... (175)
- Budujemy fabryki składników pizzy (176)
- Fabryka Abstrakcyjna (183)
- Za kulisami (184)
- Definicja wzorca Fabryka Abstrakcyjna (186)
- Porównanie Metody Fabrykującej oraz Fabryki Abstrakcyjnej (190)
- Twoja skrzynka narzędziowa (192)
- Rozwiązania ćwiczeń (193)
- Jeden i tylko jeden (198)
- Mały Singleton (199)
- Analiza klasycznej implementacji wzorca Singleton (201)
- Wyznania obiektu Singleton (202)
- Fabryka czekolady (203)
- Definicja wzorca Singleton (205)
- Ups, mamy problem... (206)
- Zostań wirtualną maszyną Java (207)
- Jak sobie radzić z wielowątkowością? (208)
- Wzorzec Singleton - pytania i odpowiedzi (212)
- Twoja skrzynka narzędziowa (214)
- Rozwiązania ćwiczeń (216)
- Automatyka w domu i zagrodzie (218)
- Mamy nową zabawkę! Sprawdzamy, jak działa SuperPilot... (219)
- Co zawiera otrzymany dysk CD-R (220)
- A w międzyczasie w naszym barze szybkiej obsługi... (223)
- Przyjrzyjmy się nieco dokładniej wzajemnym interakcjom... (224)
- Zadania i zakresy odpowiedzialności (225)
- Od Baru do wzorca Polecenie (227)
- Nasze pierwsze POLECENIE (229)
- Definicja wzorca Polecenie (232)
- Wzorzec Command i SuperPilot (234)
- Implementujemy SuperPilota (236)
- Sprawdzamy możliwości naszego SuperPilota (238)
- Nadszedł wreszcie czas, aby utworzyć trochę dokumentacji... (241)
- Implementacja mechanizmu wycofywania przy użyciu stanów (246)
- Każdy pilot powinien posiadać tryb Impreza! (250)
- Zastosowanie makropoleceń (251)
- Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - kolejkowanie żądań (254)
- Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - żądania rejestracji (255)
- Twoja skrzynka narzędziowa (256)
- Rozwiązania ćwiczeń (258)
- Adaptery są wśród nas (260)
- Adaptery zorientowane obiektowo (261)
- Wzorzec Adapter bez tajemnic (265)
- Definicja wzorca Adapter (267)
- Adaptery obiektów i klas (268)
- Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: Adapter obiektów i Adapter klas (271)
- Adaptery w świecie rzeczywistym (272)
- Adaptujemy interfejs Enumeration do wymagań interfejsu Iterator (273)
- Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: wzorce Dekorator i Adapter (276)
- Nie ma to jak kino domowe (279)
- Światła, kamera, fasada! (282)
- Konstruujemy fasadę naszego systemu kina domowego (285)
- Definicja wzorca Fasada (288)
- Reguła ograniczania interakcji (289)
- Twoja skrzynka narzędziowa (294)
- Rozwiązania ćwiczeń (296)
- Tworzymy klasy reprezentujące kawę i herbatę (w języku Java) (299)
- Kawa i herbata, czyli klasy abstrakcyjne (302)
- Ciągniemy nasz projekt o krok dalej... (303)
- Wydobywanie metody recepturaParzenia() (304)
- Czego już dokonaliśmy? (307)
- Spotkanie z wzorcem Metoda Szablonowa (308)
- Zróbmy sobie herbatę... (309)
- Co nam daje zastosowanie metody szablonowej? (310)
- Definicja wzorca Metoda Szablonowa (311)
- Bliskie spotkania z kodem aplikacji (312)
- Haczyk na wzorzec Metoda Szablonowa... (314)
- Zastosowanie haczyka (315)
- Testujemy naszą aplikację (316)
- Reguła Hollywood (318)
- Reguła Hollywood a wzorzec Metoda Szablonowa (319)
- Wzorzec Metoda Szablonowa w głębokiej kniei... (321)
- Sortowanie przy użyciu wzorca Metoda Szablonowa (322)
- A teraz musimy posortować trochę kaczek... (323)
- Porównywanie kaczek z innymi kaczkami (324)
- Robimy maszynę do sortowania kaczek (326)
- Zabawy z ramkami (328)
- Aplety Java (329)
- Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: wzorce Metoda Szablonowa oraz Strategia (330)
- Twoja skrzynka narzędziowa (332)
- Rozwiązania ćwiczeń (333)
- Fuzja restauracji Diner i Pancake House (336)
- Implementacje menu Łukasza i Miłosza (338)
- Czy można hermetyzować iteracje? (343)
- Wzorzec Iterator (345)
- Wiązanie iteratora z obiektem menu (347)
- Co już mamy... Szersze spojrzenie na kod naszego projektu (351)
- Uproszczenia po wprowadzeniu interfejsu java.util.Iterator (353)
- Jaki jest efekt końcowy? (355)
- Definicja wzorca Iterator (356)
- Jeden zakres odpowiedzialności (359)
- Iteratory i kolekcje (368)
- Iteratory i kolekcje w języku Java 5 (369)
- I gdy już miało być tak dobrze... (373)
- Definicja wzorca Kompozyt (376)
- Projektujemy menu oparte na wzorcu Kompozyt (379)
- Implementacja klasy Menu (382)
- Powracamy do iteratora (388)
- IteratorPusty (392)
- Wzorce Iterator i Kompozyt razem... (394)
- Twoja skrzynka narzędziowa (399)
- Rozwiązania ćwiczeń (400)
- Krótka narada (405)
- Maszyny stanowe 101 (406)
- Piszemy kod (408)
- Wiedziałeś, że to jest blisko... zmiana! (412)
- Kłopotliwy STAN rzeczy... (414)
- Definiowanie interfejsów i klas reprezentacji stanu (417)
- Implementowanie klas Stan (419)
- Nowa wersja automatu sprzedającego (420)
- Definicja wzorca Stan (428)
- Wzorzec Stan kontra wzorzec Strategia (429)
- Wzorzec Stan, weryfikacja projektu (435)
- Niemal zapomnieliśmy! (438)
- Twoja skrzynka narzędziowa (441)
- Rozwiązania ćwiczeń (442)
- Kontrolowania stanu automatów sprzedających (448)
- Rola "zdalnego pośrednika" (452)
- RMI - wycieczka z przewodnikiem (455)
- Zdalny pośrednik automatu sprzedającego (468)
- Pośrednik zdalny, za kulisami (476)
- Definicja wzorca Proxy (478)
- Pośrednik wirtualny (480)
- Projektowanie wirtualnego pośrednika do wyświetlania okładek (482)
- Pośrednik wirtualny, za kulisami (488)
- Wykorzystanie mechanizmów Java API (492)
- Teatrzyk - ochrona przedmiotów (496)
- Budowanie dynamicznego pośrednika (497)
- ZOO pośredników (506)
- Twoja skrzynka narzędziowa (508)
- Rozwiązania ćwiczeń (509)
- Wzorzec złożony (518)
- Powrót kaczek (519)
- Potrzebujemy adaptera gęsi (522)
- Wprowadzamy zliczanie kwaknięć (524)
- Fabryka produkująca kaczki (526)
- Tworzymy stado kaczek (531)
- Przygotowanie interfejsu Observable (534)
- Co zrobiliśmy? (541)
- Widok z lotu kaczki - diagram klas (542)
- Model-Widok-Kontroler - piosenka (544)
- Kluczem do schematu MVC będą wzorce projektowe (546)
- Spojrzenie na schemat Model-Widok-Kontroler przez pryzmat wzorców (550)
- Wykorzystujemy MVC do sterowania beatem... (552)
- Piszemy kod elementów (555)
- Widok (557)
- A teraz kontroler (560)
- Eksplorujemy możliwości wzorca Strategia (563)
- Adaptowanie modelu (564)
- Nowy kontroler - SerceKontroler (565)
- Wzorzec MVC i sieć WWW (567)
- Model 2 a wzorce projektowe (575)
- Twoja skrzynka narzędziowa (578)
- Rozwiązania ćwiczeń (579)
- Przewodnik na nowe życie z wzorcami (578)
- Definicja wzorca projektowego (597)
- Drugie spojrzenie na definicję wzorca (599)
- Niech moc będzie z Tobą (600)
- Katalog wzorców (601)
- Jak tworzyć wzorce (604)
- Zostać autorem wzorców projektowych (605)
- Porządkowanie wzorców projektowych (607)
- Myślenie wzorcami (612)
- Głowa pełna wzorców (615)
- Nie zapominaj o potędze jednolitego słownictwa (617)
- Pięć podstawowych sposobów promowania Twojego słownictwa (618)
- Gang Czterech w Obiektowie (619)
- Podróż dopiero się zaczyna... (620)
- Inne źródła informacji o wzorcach (621)
- ZOO pełne wzorców (622)
- Walka ze złem przy użyciu antywzorców (624)
- Twoja skrzynka narzędziowa (626)
- Opuszczamy Obiektowo... (627)
- Bridge (most) (630)
- Builder (budowniczy) (632)
- Chain of Responsibility (łańcuch odpowiedzialności) (634)
- Flyweight (waga piórkowa) (636)
- Interpreter (interpreter) (638)
- Mediator (mediator) (640)
- Memento (memento) (642)
- Prototype (prototyp) (644)
- Visitor (gość) (646)
Wprowadzenie
Rozdział 1. Witamy w krainie wzorców projektowych
Rozdział 2. Jak sprawić, by Twoje obiekty były zawsze dobrze poinformowane
Rozdział 3. Dekorowanie zachowania obiektów
Rozdział 4. Pizzeria zorientowana obiektowo
Rozdział 5. Obiekty jedyne w swoim rodzaju
Rozdział 6. Hermetyzacja wywołań
Rozdział 7. Zdolność do adaptacji
Rozdział 8. Hermetyzacja algorytmów
Rozdział 9. Zarządzanie kolekcjami
Rozdział 10. Stan obiektu
Rozdział 11. Kontrola dostępu do obiektu
Rozdział 12. Łączenie wzorców
Rozdział 13. Wzorce projektowe w praktyce
Rozdział 14. Dodatek - inne wzorce
Skorowidz (649)
Oceny i opinie klientów: Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!) Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates (26)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(11)
(9)
(4)
(1)
(1)
(0)
MW, student
Data dodania: 2015-04-27 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
robo55,
Data dodania: 2009-03-30 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Paradziński,
Data dodania: 2008-09-11 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mariusz Biegus,
Data dodania: 2007-09-19 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Adam,
Data dodania: 2006-07-07 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jan Wójcik,
Data dodania: 2006-03-22 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-10-17 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
draco,
Data dodania: 2005-10-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
pigeon,
Data dodania: 2005-09-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marcin Nowak,
Data dodania: 2005-09-05 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Piotr Nowak,
Data dodania: 2005-08-08 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz Dzięcielewski, Student
Data dodania: 2011-05-18 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysiek Jonaszko,
Data dodania: 2010-01-28 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
kamil,
Data dodania: 2009-02-02 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Sergiusz Nowicki,
Data dodania: 2008-02-29 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr G.,
Data dodania: 2008-01-07 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2007-11-26 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Paweł Wehr,
Data dodania: 2005-09-15 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marek Tomczyk,
Data dodania: 2005-08-11 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Sławomir Sobótka,
Data dodania: 2005-08-09 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-07-26 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Adam Sz.,
Data dodania: 2010-02-25 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-11-17 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-09-19 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2009-02-23 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Filip Mieszkowski,
Data dodania: 2006-12-20 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii