Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV
- Autorzy:
- Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 520
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV
To kompletny, praktyczny i sprawdzony przewodnik po tworzeniu architektury nowoczesnego oprogramowania, w pełni zaktualizowany o nowe materiały poświęcone rozwiązaniom mobilnym, chmurze, zarządzaniu energią, podejściu DevOps, przetwarzaniu kwantowemu i innym zagadnieniom.
Zaktualizowana o 11 nowych rozdziałów książka Architektura oprogramowania w praktyce, wydanie czwarte dokładnie wyjaśnia, czym jest architektura oprogramowania, dlaczego ma ona znaczenie, a także jak ją projektować, tworzyć, analizować i modyfikować oraz jak nią zarządzać w zdyscyplinowany i skuteczny sposób.
Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi wymaganiami i systemami oraz wyższym poziomem abstrakcji, a także jak uzyskiwać emergentne atrybuty jakościowe, gdy systemy są dynamicznie łączone na nowe sposoby.
W tym podręczniku znajdziesz informacje na temat optymalizowania za pomocą architektury najważniejszych atrybutów jakościowych (w tym wydajności, modyfikowalności, zabezpieczeń, dostępności, współdziałania, testowalności, użyteczności, łatwości wdrażania itd.), co pomoże Ci zrozumieć, jak zarządzać istniejącymi architekturami, dopracowywać je, przekształcać w celu rozwiązywania nowych problemów i tworzyć architektury wielokrotnego użytku, które stają się strategicznymi aktywami biznesowymi.
- Zobacz, jak architektura wpływa na środowisko techniczne, cykle życia projektów, profile biznesowe i Twoją pracę, a także jak te czynniki wpływają na architekturę.
- Wykorzystaj sprawdzone wzorce, interfejsy i praktyki do optymalizowania jakości za pomocą architektury.
- Twórz architekturę z myślą o rozwiązaniach mobilnych, chmurze, uczeniu maszynowym i przetwarzaniu kwantowym.
- Projektuj systemy pod kątem coraz ważniejszych atrybutów takich jak wydajność energetyczna i bezpieczeństwo.
- Skaluj systemy, odkrywając czynniki istotne architektonicznie, stosując podejście DevOps i potoki wdrażania oraz zarządzając długiem architektonicznym.
- Poznaj rolę architektury w organizacji, co pozwoli Ci tworzyć bardziej wartościowe rozwiązania.
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)103.35 zł
159.00 zł(-35%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Branża IT kusi licznymi ofertami pracy, atrakcyjnymi zarobkami i ciekawymi ścieżkami rozwoju nie tylko zawodowych programistów, lecz również osoby bez wykształcenia informatycznego czy doświadczenia w tej dziedzinie. Te ostatnie zwykle zaczynają karierę od roli testera aplikacji. Jednym z podstaw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%)
O autorach książki
3 Len Bass, Paul Clements, Rick KazmanLen Bass - jest nagradzanym autorem i wykładowcą. Ma ponad 50 lat cennego doświadczenia z obszaru rozwoju oprogramowania, w tym 25 lat pracy w Instytucie Inżynierii Oprogramowania w Carnegie Mellon. Obecnie wykłada podejście DevOps jako pracownik nieetatowy na tej uczelni.
Paul Clements, wiceprezes ds. satysfakcji klientów w BigLever Software, pomaga organizacjom odnosić korzyści dzięki inżynierii linii produktów. Jako starszy członek personelu technicznego Instytutu Inżynierii Oprogramowania kierował zaawansowanymi projektami z obszaru inżynierii linii produktów i architektury oprogramowania.
Rick Kazman jest profesorem Uniwersytetu Hawajskiego i wizytującym pracownikiem naukowym Instytutu Inżynierii Oprogramowania. Interesuje się między innymi architekturą oprogramowania, wizualizacjami, projektowaniem, analizą i ekonomią. Jest współtwórcą ważnych metod i narzędzi do analizy architektury takich jak SAAM, ATAM, CBAM, Dali i Titan.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Software Architecture in Practice, 4th Edition
- Tłumaczenie:
- Tomasz Walczak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-9052-2, 9788328390522
- Data wydania książki drukowanej:
- 2022-10-25
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9053-9, 9788328390539
- Data wydania ebooka:
-
2022-10-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 165x235
- Numer z katalogu:
- 178925
- Rozmiar pliku Pdf:
- 18.0MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 10.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 23.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- Rozdział 1. Czym jest architektura oprogramowania?
- 1.1. Czym jest, a czym nie jest architektura oprogramowania
- 1.2. Struktury i perspektywy architektury
- 1.3. Co sprawia, że architektura jest "dobra"?
- 1.4. Podsumowanie
- 1.5. Literatura
- 1.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 2. Dlaczego architektura oprogramowania jest istotna?
- 2.1. Utrudnianie albo ułatwianie uzyskania głównych atrybutów jakościowych systemu
- 2.2. Wnioskowanie na temat zmian i zarządzanie nimi
- 2.3. Prognozowanie atrybutów jakościowych systemu
- 2.4. Komunikacja między interesariuszami
- 2.5. Wczesne decyzje projektowe
- 2.6. Ograniczenia dotyczące implementacji
- 2.7. Wpływ na strukturę organizacji
- 2.8. Umożliwianie stopniowego rozwijania systemu
- 2.9. Szacowanie kosztów i harmonogramu prac
- 2.10. Uniwersalny model wielokrotnego użytku
- 2.11. Architektura umożliwia dodawanie niezależnie rozwijanych elementów
- 2.12. Ograniczanie listy możliwości w projekcie
- 2.13. Podstawa do szkoleń
- 2.14. Podsumowanie
- 2.15. Literatura
- 2.16. Pytania do dyskusji
- Rozdział 3. Czym są atrybuty jakościowe
- 3.1. Funkcjonalność
- 3.2. Rozważania o atrybutach jakościowych
- 3.3. Tworzenie specyfikacji wymagań dotyczących atrybutów jakościowych: scenariusze związane z atrybutami jakościowymi
- 3.4. Osiąganie atrybutów jakościowych za pomocą wzorców i taktyk architektonicznych
- 3.5. Projektowanie z użyciem taktyk
- 3.6. Analizowanie decyzji projektowych wpływających na atrybuty jakościowe: kwestionariusze oparte na taktykach
- 3.7. Podsumowanie
- 3.8. Literatura
- 3.9. Pytania do dyskusji
- Rozdział 4. Dostępność
- 4.1. Ogólny scenariusz dotyczący dostępności
- 4.2. Taktyki zapewniania dostępności
- 4.3. Oparty na taktykach kwestionariusz dostępności
- 4.4. Wzorce dostępności
- 4.5. Literatura
- 4.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 5. Łatwość wdrażania
- 5.1. Ciągłe wdrażanie
- 5.2. Łatwość wdrażania
- 5.3. Ogólny scenariusz dotyczący łatwości wdrażania
- 5.4. Taktyki zapewniania łatwości wdrażania
- 5.5. Oparty na taktykach kwestionariusz łatwości wdrażania
- 5.6. Wzorce łatwości wdrażania
- 5.7. Literatura
- 5.8. Pytania do dyskusji
- Rozdział 6. Efektywność energetyczna
- 6.1. Ogólny scenariusz dotyczący efektywności energetycznej
- 6.2. Taktyki zapewniania efektywności energetycznej
- 6.3. Oparty na taktykach kwestionariusz efektywności energetycznej
- 6.4. Wzorce
- 6.5. Literatura
- 6.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 7. Integrowalność
- 7.1. Ocena integrowalności architektury
- 7.2. Ogólny scenariusz dotyczący integrowalności
- 7.3. Taktyki zapewniania integrowalności
- 7.4. Oparty na taktykach kwestionariusz integrowalności
- 7.5. Wzorce
- 7.6. Literatura
- 7.7. Pytania do dyskusji
- Rozdział 8. Modyfikowalność
- 8.1. Ogólny scenariusz dotyczący modyfikowalności
- 8.2. Taktyki zapewniania modyfikowalności
- 8.3. Oparty na taktykach kwestionariusz modyfikowalności
- 8.4. Wzorce
- 8.5. Literatura
- 8.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 9. Wydajność
- 9.1. Ogólny scenariusz dotyczący wydajności
- 9.2. Taktyki zapewniania wydajności
- 9.3. Oparty na taktykach kwestionariusz wydajności
- 9.4. Wzorce dotyczące wydajności
- 9.5. Literatura
- 9.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 10. Bezpieczeństwo
- 10.1. Ogólny scenariusz dotyczący bezpieczeństwa
- 10.2. Taktyki zapewniania bezpieczeństwa
- 10.3. Oparty na taktykach kwestionariusz na temat bezpieczeństwa
- 10.4. Wzorce dotyczące bezpieczeństwa
- 10.5. Literatura
- 10.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 11. Zabezpieczenia
- 11.1. Ogólny scenariusz dotyczący zabezpieczeń
- 11.2. Taktyki zabezpieczania systemu
- 11.3. Oparty na taktykach kwestionariusz na temat zabezpieczeń
- 11.4. Wzorce zabezpieczania systemu
- 11.5. Literatura
- 11.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 12. Testowalność
- 12.1. Ogólny scenariusz dotyczący testowalności
- 12.2. Taktyki zapewniania testowalności
- 12.3. Oparty na taktykach kwestionariusz zapewniania testowalności
- 12.4. Wzorce dotyczące testowalności
- 12.5. Literatura
- 12.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 13. Użyteczność
- 13.1. Ogólny scenariusz dotyczący użyteczności
- 13.2. Taktyki zapewniania użyteczności
- 13.3. Oparty na taktykach kwestionariusz zapewniania użyteczności
- 13.4. Wzorce użyteczności
- 13.5. Literatura
- 13.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 14. Praca nad innymi atrybutami jakościowymi
- 14.1. Inne rodzaje atrybutów jakościowych
- 14.2. Stosowanie (lub nie) standardowych list atrybutów jakościowych
- 14.3. Jak radzić sobie z "x-alnością"? Dodawanie nowego AJ do zestawu
- 14.4. Literatura
- 14.5. Pytania do dyskusji
- Rozdział 15. Interfejsy oprogramowania
- 15.1. Zagadnienia związane z interfejsami
- 15.2. Projektowanie interfejsu
- 15.3. Dokumentowanie interfejsu
- 15.4. Podsumowanie
- 15.5. Literatura
- 15.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 16. Wirtualizacja
- 16.1. Współużytkowane zasoby
- 16.2. Maszyny wirtualne
- 16.3. Obrazy maszyn wirtualnych
- 16.4. Kontenery
- 16.5. Kontenery i maszyny wirtualne
- 16.6. Przenośność kontenerów
- 16.7. Pody
- 16.8. Architektura bezserwerowa
- 16.9. Podsumowanie
- 16.10. Literatura
- 16.11. Pytania do dyskusji
- Rozdział 17. Chmura i przetwarzanie rozproszone
- 17.1. Podstawowe informacje o chmurze
- 17.2. Awarie w chmurze
- 17.3. Używanie wielu instancji do zwiększania wydajności i dostępności
- 17.4. Podsumowanie
- 17.5. Literatura
- 17.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 18. Systemy mobilne
- 18.1. Energia
- 18.2. Łączność sieciowa
- 18.3. Czujniki i aktuatory
- 18.4. Zasoby
- 18.5. Cykl życia
- 18.6. Podsumowanie
- 18.7. Literatura
- 18.8. Pytania do dyskusji
- Rozdział 19. Wymagania o znaczeniu architektonicznym
- 19.1. Zbieranie wymagań o znaczeniu architektonicznym na podstawie dokumentacji wymagań
- 19.2. Zbieranie wymagań o znaczeniu architektonicznym na podstawie rozmów z interesariuszami
- 19.3. Zbieranie wymagań o znaczeniu architektonicznym na podstawie celów biznesowych
- 19.4. Zapisywanie wymagań o znaczeniu architektonicznym w drzewie użyteczności
- 19.5. Zmiany się zdarzają
- 19.6. Podsumowanie
- 19.7. Literatura
- 19.8. Pytania do dyskusji
- Rozdział 20. Projektowanie architektury
- 20.1. Projektowanie oparte na atrybutach
- 20.2. Kroki w podejściu ADD
- 20.3. Jeszcze o podejściu ADD - krok 4., wybór koncepcji projektowych, aby spełnić ustalone czynniki
- 20.4. Jeszcze o podejściu ADD - krok 5., tworzenie struktur
- 20.5. Jeszcze o podejściu ADD - krok 6., tworzenie wstępnej dokumentacji w trakcie projektowania
- 20.6. Jeszcze o podejściu ADD - krok 7., przeprowadzanie analiz obecnego projektu i ocena realizacji celów iteracji oraz celu projektu
- 20.7. Podsumowanie
- 20.8. Literatura
- 20.9. Pytania do dyskusji
- Rozdział 21. Ewaluacja architektury
- 21.1. Ewaluacja jako aktywność zmniejszająca ryzyko
- 21.2. Główne aktywności związane z ewaluacją
- 21.3. Kto może dokonywać ewaluacji?
- 21.4. Czynniki kontekstowe
- 21.5. Metoda analizy kompromisów architektonicznych (ATAM)
- 21.6. Metoda LAE
- 21.7. Podsumowanie
- 21.8. Literatura
- 21.9. Pytania do dyskusji
- Rozdział 22. Dokumentowanie architektury
- 22.1. Zastosowania i odbiorcy dokumentacji architektury
- 22.2. Notacje
- 22.3. Perspektywy
- 22.4. Łączenie perspektyw
- 22.5. Dokumentowanie zachowań
- 22.6. Poza perspektywy
- 22.7. Dokumentowanie uzasadnienia
- 22.8. Interesariusze architektury
- 22.9. Uwagi praktyczne
- 22.10. Podsumowanie
- 22.11. Literatura
- 22.12. Pytania do dyskusji
- Rozdział 23. Zarządzanie długiem architektonicznym
- 23.1. Ustalanie, czy występuje problem z długiem architektonicznym
- 23.2. Wykrywanie hotspotów
- 23.3. Przykład
- 23.4. Automatyzacja
- 23.5. Podsumowanie
- 23.6. Literatura
- 23.7. Pytania do dyskusji
- Rozdział 24. Rola architektów w projektach
- 24.1. Architekt a menedżer projektu
- 24.2. Przyrostowo rozwijana architektura i jej interesariusze
- 24.3. Architektura i podejście zwinne
- 24.4. Architektura a rozproszony rozwój oprogramowania
- 24.5. Podsumowanie
- 24.6. Literatura
- 24.7. Pytania do dyskusji
- Rozdział 25. Kompetencje architektoniczne
- 25.1. Kompetencje jednostek: obowiązki, umiejętności i wiedza architektów
- 25.2. Kompetencje organizacji rozwijającej architekturę oprogramowania
- 25.3. Jak stać się lepszym architektem?
- 25.4. Podsumowanie
- 25.5. Literatura
- 25.6. Pytania do dyskusji
- Rozdział 26. Rzut oka w przyszłość: przetwarzanie kwantowe
- 26.1. Jeden kubit
- 26.2. Teleportacja kwantowa
- 26.3. Przetwarzanie kwantowe i szyfrowanie
- 26.4. Inne algorytmy
- 26.5. Potencjalne zastosowania
- 26.6. Uwagi końcowe
- 26.7. Literatura
Przedmowa
Podziękowania
CZĘŚĆ I. Wprowadzenie
CZĘŚĆ II. Atrybuty jakościowe
CZĘŚĆ III. Rozwiązania architektoniczne
CZĘŚĆ IV. Praktyki zapewniania skalowalności architektury
CZĘŚĆ V. Architektura i organizacja
CZĘŚĆ VI. Wnioski
O autorach
Literatura
Skorowidz
Oceny i opinie klientów: Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.