Unity. Tworzenie gier mobilnych
- Autorzy:
- Jon Manning, Paris Buttfield-Addison
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Unity. Tworzenie gier mobilnych
Napisz raz, uruchamiaj wszędzie
Unity jest zintegrowanym środowiskiem do tworzenia trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier komputerowych oraz innych materiałów interaktywnych. Szczególnie dobrze nadaje się do pisania gier, które mają działać na wielu różnych urządzeniach i w różnych systemach operacyjnych, szczególnie w środowisku mobilnym. Co istotne, Unity pozwala na prowadzenie prac w szybkim tempie, a sam sposób tworzenia jest nieskomplikowany i bardzo intuicyjny. Wszystko to sprawia, że za pomocą Unity nawet osoba bez praktycznego doświadczenia szybko zacznie tworzyć piękne gry na urządzenia z systemami iOS i Android.
W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skryptów, dźwięków, fizyki oraz systemów cząsteczkowych. Następnie opisano pełny proces tworzenia gry 2D oraz 3D. W książce omówiono także bardziej zaawansowane zagadnienia związane ze stosowaniem środowiska Unity, takie jak programowanie oświetlenia sceny, graficzny interfejs użytkownika, rozszerzanie edytora Unity, sklep Unity asset store, a także wdrażanie gier oraz cechy zależne od platform systemowych.
Najważniejsze zagadnienia:
- podstawy środowiska Unity i pisanie skryptów
- stosowanie zasad fizyki oraz budowa systemów cząsteczkowych
- tworzenie arkadowej gry akcji z przewijanym tłem
- tworzenie symulatora walki w kosmosie
- korzystanie z niestandardowych narzędzi
Zostań stwórcą. Zaprojektuj własny świat. Użyj Unity.
Dr Jon Manning oraz dr Paris Buttfield-Addison są współzałożycielami firmy Secret Lab, zajmującej się pisaniem gier oraz narzędzi do ich tworzenia. W swoim dorobku mają takie gry, jak ABC Play School, Night in the Woods oraz Qantas Joey Playbox. Poza grami Manning i Buttfield-Addison tworzą YarnSpinner - framework do tworzenia gier narracyjnych. Wcześniej pracowali jako programiści gier mobilnych oraz menedżerowie produktu w firmie Meebo (wykupionej przez Google).
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)111.30 zł
159.00 zł(-30%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.93 zł
59.90 zł(-30%) -
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do kryptografii i bibliotek kryptograficznych Pythona. Omówiono tu podstawowe koncepcje z tej dziedziny, najważniejsze algorytmy i niezbędny zakres podstaw matematycznych: liczby pierwsze, teorię grup czy generatory liczb pseudolosowych. Wyjaśniono, czym ...
Algorytmy kryptograficzne w Pythonie. Wprowadzenie Algorytmy kryptograficzne w Pythonie. Wprowadzenie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%)
Jon Manning, Paris Buttfield-Addison - pozostałe książki
-
Simulation and synthesis are core parts of the future of AI and machine learning. Consider: programmers, data scientists, and machine learning engineers can create the brain of a self-driving car without the car. Rather than use information from the real world, you can synthesize artificial data ...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
What will you learn from this book?Swift is best known as Apple's programming language of choice for developing apps on iOS, iPadOS, macOS, watchOS, and tvOS. But it's far more versatile than that. Open source Swift is also gaining ground as a language for systems programming and server-side code...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Create and implement AI-based features in your Swift apps for iOS, macOS, tvOS, and watchOS. With this practical book, programmers and developers of all kinds will find a one-stop shop for AI and machine learning with Swift. Taking a task-based approach, you’ll learn how to build features t...
Practical Artificial Intelligence with Swift. From Fundamental Theory to Development of AI-Driven Apps Practical Artificial Intelligence with Swift. From Fundamental Theory to Development of AI-Driven Apps
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Discover how to use the Unity game engine to its full potential for both 3D and 2D game development—from the basics of scripting to useful tricks in gameplay, behavior, and animation. With this problem-solving cookbook, you’ll get started in two ways:First, you’ll learn about th...
Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Ready to make amazing games for the iPhone and iPad? With Apple’s Swift programming language, it’s never been easier. This updated cookbook provides detailed recipes for managing a wide range of common iOS game-development issues, ranging from 2D and 3D math, SpriteKit, and OpenGL to ...
iOS Swift Game Development Cookbook. Simple Solutions for Game Development Problems. 3rd Edition iOS Swift Game Development Cookbook. Simple Solutions for Game Development Problems. 3rd Edition
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Get valuable hands-on experience with Swift, the open source programming language developed by Apple. With this practical guide, skilled programmers with little or no knowledge of Apple development will learn how to code with the latest version of Swift by developing a working iOS app from start ...
Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Do you want to build mobile games, but lack game development experience? No problem. This practical guide shows you how to create beautiful, interactive content for iOS and Android devices with the Unity game engine.Authors Jon Manning and Paris Buttfield-Addison (iOS Swift Game Development Cookb...
Mobile Game Development with Unity. Build Once, Deploy Anywhere Mobile Game Development with Unity. Build Once, Deploy Anywhere
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Kerbal Space Program (KSP) is a critically acclaimed, bestselling space flight simulator game. It’s making waves everywhere from mainstream media to the actual space flight industry, but it has a bit of a learning curve. In this book, five KSP nerds—including an astrophysicist—t...
The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)135.15 zł
159.00 zł(-15%) -
Apple Watch is the sort of science-fiction gadget that people used to dream about as kids. What kinds of apps do you envision for this new device? If you’re comfortable using OS X, Xcode, and iOS—and familiar with Swift—this concise book shows you the basics of building your own...
Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)84.92 zł
99.90 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Mobile Game Development with Unity
- Tłumaczenie:
- Piotr Rajca
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4207-1, 9788328342071
- Data wydania książki drukowanej:
- 2018-07-02
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4208-8, 9788328342088
- Data wydania ebooka:
-
2018-06-30
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 72976
- Rozmiar pliku Pdf:
- 10.2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 15.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 25.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Gry » Unity
Gry » Programowanie gier
Programowanie » Inne - Programowanie
- Serie wydawnicze: O'Reilly
Spis treści książki
- Witaj, książko! (15)
- Witaj, Unity! (16)
- Edytor (19)
- Panel sceny (22)
- Hierarchia (25)
- Panel Project (25)
- Inspektor (27)
- Panel Game (28)
- Podsumowanie (28)
- Przyspieszony kurs C# (30)
- Mono i Unity (30)
- Obiekty gry, komponenty oraz skrypty (32)
- Ważne metody (34)
- Koprocedury (37)
- Tworzenie i usuwanie obiektów (38)
- Atrybuty (40)
- Czas w skryptach (43)
- Rejestrowanie komunikatów na konsoli (43)
- Podsumowanie (44)
- Projekt gry (47)
- Utworzenie projektu i zaimportowanie materiałów (51)
- Tworzenie krasnala (53)
- Lina (59)
- Podsumowanie (70)
- Wprowadzanie danych (71)
- Konfiguracja kodu krasnala (84)
- Konfiguracja obiektu GameManager (94)
- Przygotowanie sceny (105)
- Podsumowanie (107)
- Proste pułapki (109)
- Skarb i wyjście (111)
- Dodawanie tła (115)
- Podsumowanie (116)
- Aktualizacja elementów graficznych krasnala (118)
- Aktualizacja fizyki (121)
- Tło (125)
- Interfejs użytkownika (133)
- Tryb nieśmiertelności (138)
- Podsumowanie (140)
- Dodatkowe pułapki i obiekty gry (141)
- Efekty cząsteczkowe (146)
- Menu główne (151)
- Dźwięki (156)
- Podsumowanie i wyzwania (156)
- Projektowanie gry (162)
- Architektura (166)
- Tworzenie sceny (167)
- Podsumowanie (179)
- Dane wejściowe (181)
- Sterowanie lotem (186)
- Podsumowanie (194)
- Uzbrojenie (195)
- Celownik (208)
- Podsumowanie (209)
- Asteroidy (211)
- System uszkodzeń (216)
- Podsumowanie (223)
- Menu (227)
- Game Manager i śmierć (232)
- Granice (242)
- Ostatnie szlify (248)
- Podsumowanie (256)
- Materiały i procedury cieniowania (261)
- Oświetlenie globalne (273)
- Uwzględnianie wydajności (278)
- Podsumowanie (283)
- Jak działa system GUI w Unity? (285)
- Kontrolki (289)
- Zdarzenia i rzucanie promienia (290)
- Stosowanie systemu rozmieszczania (292)
- Skalowanie obiektu Canvas (294)
- Przechodzenie pomiędzy scenami (295)
- Podsumowanie (296)
- Tworzenie niestandardowych kreatorów (299)
- Tworzenie niestandardowych okien edytora (304)
- Tworzenie szuflad niestandardowych właściwości (314)
- Tworzenie niestandardowego inspektora (322)
- Podsumowanie (327)
- Ekosystem usług Unity (329)
- Wdrażanie (338)
- Co dalej? (346)
Wstęp (9)
CZĘŚĆ I. PODSTAWY ŚRODOWISKA UNITY (13)
1. Wprowadzenie do środowiska Unity (15)
2. Prezentacja Unity (19)
3. Stosowanie skryptów w Unity (29)
CZĘŚĆ II. TWORZENIE GRY 2D. GNOM NA LINIE (45)
4. Początki tworzenia gry (47)
5. Przygotowywanie rozgrywki (71)
6. Tworzenie rozgrywki z użyciem pułapek i celów (109)
7. Dopracowywanie gry (117)
8. Ostateczne poprawki gry (141)
CZĘŚĆ III. TWORZENIE KOSMICZNEJ STRZELANKI 3D (159)
9. Tworzenie kosmicznej strzelanki (161)
10. Dane wejściowe i sterowanie lotem (181)
11. Dodawanie broni i systemu celowania (195)
12. Asteroidy i uszkodzenia (211)
13. Dźwięki, menu, śmierć i więcej eksplozji! (227)
CZĘŚĆ IV. MOŻLIWOŚCI ZAAWANSOWANE (259)
14. Oświetlenie i procedury cieniowania (261)
15. Tworzenie interfejsów użytkownika w środowisku Unity (285)
16. Rozszerzanie edytora Unity (297)
17. Nie tylko edytor (329)
Skorowidz (349)
Oceny i opinie klientów: Unity. Tworzenie gier mobilnych Jon Manning, Paris Buttfield-Addison (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(1)
(1)
(0)
(0)
Data dodania: 2020-04-23 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2018-12-31 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2022-04-30 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii