iOS Game Development Cookbook

- Autorzy:
- Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 396
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: iOS Game Development Cookbook
Want to build games with iOS technologies? This cookbook provides detailed recipes for a wide range of common iOS game-development issues, ranging from 2D and 3D math to Game Center integration, and OpenGL to performance. If you’re familiar with iOS and Objective-C, this is the problem-solving guide you want.
Rather than focus on specific game engines for iOS, such as Cocos2D or the Corona SDK, the recipes in this cookbook strictly deal with baked-in iOS technologies. You’ll learn solutions for everything from tile-matching games to racing, with working code that you can use right away.
- Lay out the structure of your game
- Build and customize menus with UIKit
- Detect and respond to user input
- Use advanced techniques to play sound effects and music
- Work with data, using iOS devices and the cloud
- Create 2D graphics with SpriteKit
- Add physics simulation to your game
- Learn beginning to advanced 3D graphics
- Create challenges with artificial intelligence
- Use networking to add multiplayer capabilities
- Work with game controllers and multiple screens
Wybrane bestsellery
-
Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Odkryj niezbędne...
Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua
Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
7.90 zł
24.90 zł(-68%) -
Dzięki temu przewodnikowi płynnie rozpoczniesz pisanie aplikacji we Flutterze w języku Dart. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć projekt. Książka poprowadzi Cię przez proces projektowania interfejsu użytkownika i funkcji umożliwiających poprawną pracę aplikacji. ...
Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzieln...
Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje, możliwość generowania materiałów prezentowa...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą poznać podstawy Unreal Engine 4. Ten praktyczny przewodnik składa się z 24 rozdziałów. Przestudiowanie każdego z nich wymaga najwyżej jednej godziny. W książce znalazły się szczegółowe instrukcje, praktyczne przykłady oraz liczne ćwiczenia ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia gier komputerowych, jakie role są konieczne na poszczególnych etapach pracy i kto jest za co odpowiedzialny, a także jaką dokumentację trzeba przygotować przed rozpoczęciem produkcji oraz w jej trakcie. Poznaj zakres odpowiedzialności i specyfikę pracy me...
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Scratch bez tajemnic zawiera kilkanaście projektów prostych gier napisanych w języku Scratch, stworzonym specjalnie do nauki programowania. Zabawne i intrygujące zadania, które Cię tu czekają, będą nie tylko świetną rozrywką, lecz także wstępem do samodzielnego pisania gier. Zobacz, jak przygotow...
Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)14.95 zł
29.90 zł(-50%) -
Niniejsza książka jest praktycznym podręcznikiem efektywnego programowania w języku Swift 4. Znajdziesz tu wyjaśnienie podstaw języka, następnie poznasz nowe funkcje i nauczysz się z nich korzystać podczas tworzenia aplikacji. Poza dość zasadniczymi kwestiami przedstawiono tu również zagadnienia ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
33.50 zł
67.00 zł(-50%) -
Unity to niezwykle popularne środowisko do tworzenia komputerowych gier 2D i 3D oraz innych materiałów interaktywnych, takich jak filmy, animacje, prezentacje i wizualizacje. Silnik ten działa pod kontrolą większości powszechnie używanych systemów operacyjnych, a powstałe dzięki niemu materiały m...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
8.50 zł
17.00 zł(-50%)
Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison - pozostałe książki
-
Simulation and synthesis are core parts of the future of AI and machine learning. Consider: programmers, data scientists, and machine learning engineers can create the brain of a self-driving car without the car. Rather than use information from the real world, you can synthesize artificial data ...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
What will you learn from this book?Swift is best known as Apple's programming language of choice for developing apps on iOS, iPadOS, macOS, watchOS, and tvOS. But it's far more versatile than that. Open source Swift is also gaining ground as a language for systems programming and server-side code...(237.15 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Create and implement AI-based features in your Swift apps for iOS, macOS, tvOS, and watchOS. With this practical book, programmers and developers of all kinds will find a one-stop shop for AI and machine learning with Swift. Taking a task-based approach, you’ll learn how to build features t...
Practical Artificial Intelligence with Swift. From Fundamental Theory to Development of AI-Driven Apps Practical Artificial Intelligence with Swift. From Fundamental Theory to Development of AI-Driven Apps
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Discover how to use the Unity game engine to its full potential for both 3D and 2D game development—from the basics of scripting to useful tricks in gameplay, behavior, and animation. With this problem-solving cookbook, you’ll get started in two ways:First, you’ll learn about th...
Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Ready to make amazing games for the iPhone and iPad? With Apple’s Swift programming language, it’s never been easier. This updated cookbook provides detailed recipes for managing a wide range of common iOS game-development issues, ranging from 2D and 3D math, SpriteKit, and OpenGL to ...
iOS Swift Game Development Cookbook. Simple Solutions for Game Development Problems. 3rd Edition iOS Swift Game Development Cookbook. Simple Solutions for Game Development Problems. 3rd Edition
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skrypt...(33.50 zł najniższa cena z 30 dni)
33.50 zł
67.00 zł(-50%) -
Get valuable hands-on experience with Swift, the open source programming language developed by Apple. With this practical guide, skilled programmers with little or no knowledge of Apple development will learn how to code with the latest version of Swift by developing a working iOS app from start ...
Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition
(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Do you want to build mobile games, but lack game development experience? No problem. This practical guide shows you how to create beautiful, interactive content for iOS and Android devices with the Unity game engine.Authors Jon Manning and Paris Buttfield-Addison (iOS Swift Game Development Cookb...
Mobile Game Development with Unity. Build Once, Deploy Anywhere Mobile Game Development with Unity. Build Once, Deploy Anywhere
(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Apple Watch is the sort of science-fiction gadget that people used to dream about as kids. What kinds of apps do you envision for this new device? If you’re comfortable using OS X, Xcode, and iOS—and familiar with Swift—this concise book shows you the basics of building your own...
Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications
(84.92 zł najniższa cena z 30 dni)84.92 zł
99.90 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-6965-1, 9781449369651
- Data wydania ebooka:
-
2014-04-10
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 4.8MB
Spis treści książki
- iOS Game Development Cookbook
- Preface
- Audience
- Organization of This Book
- Additional Resources
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- Safari Books Online
- How to Contact Us
- Acknowledgement
- 1. Laying Out a Game
- Laying Out Your Engine
- Creating an Inheritance-Based Game Layout
- Creating a Component-Based Game Layout
- Calculating Delta Times
- Detecting When the User Enters and Exits Your Game
- Updating Based on a Timer
- Updating Based on When the Screen Updates
- Pausing a Game
- Calculating Time Elapsed Since the Game Start
- Working with Blocks
- Writing a Method That Calls a Block
- Working with Operation Queues
- Performing a Task in the Future
- Storing Blocks in Objects
- Using a Timer
- Making Operations Depend on Each Other
- Filtering an Array with Blocks
- Loading New Assets During Gameplay
- Adding Unit Tests to Your Game
- 2D Grids
- 2. Views and Menus
- Working with Storyboards
- Creating View Controllers
- Using Segues to Move Between Screens
- Using Constraints to Lay Out Views
- Adding Images to Your Project
- Slicing Images for Use in Buttons
- Using UI Dynamics to Make Animated Views
- Moving an Image with Core Animation
- Rotating an Image
- Animating a Popping Effect on a View
- Theming UI Elements with UIAppearance
- Rotating a UIView in 3D
- Overlaying Menus on Top of Game Content
- Designing Effective Game Menus
- 3. Input
- Detecting When a View Is Touched
- Responding to Tap Gestures
- Dragging an Image Around the Screen
- Detecting Rotation Gestures
- Detecting Pinching Gestures
- Creating Custom Gestures
- Receiving Touches in Custom Areas of a View
- Detecting Shakes
- Detecting Device Tilt
- Getting the Compass Heading
- Accessing the Users Location
- Calculating the Users Speed
- Pinpointing the Users Proximity to Landmarks
- Receiving Notifications When the User Changes Location
- Looking Up GPS Coordinates for a Street Address
- Looking Up Street Addresses from the Users Location
- Using the Device as a Steering Wheel
- Detecting Magnets
- Utilizing Inputs to Improve Game Design
- 4. Sound
- Playing Sound with AVAudioPlayer
- Recording Sound with AVAudioRecorder
- Working with Multiple Audio Players
- Cross-Fading Between Tracks
- Synthesizing Speech
- Getting Information About What the iPod Is Playing
- Detecting When the Currently Playing Track Changes
- Controlling iPod Playback
- Allowing the User to Select Music
- Cooperating with Other Applications Audio
- Determining How to Best Use Sound in Your Game Design
- 5. Data Storage
- Saving the State of Your Game
- Storing High Scores Locally
- Using iCloud to Save Games
- Using the iCloud Key/Value Store
- Loading Structured Information
- Deciding When to Use Files or a Database
- Using SQLite for Storage
- Managing a Collection of Assets
- Storing Information in NSUserDefaults
- Implementing the Best Data Storage Strategy
- In-Game Currency
- 6. 2D Graphics and Sprite Kit
- Getting Familiar with 2D Math
- Creating a Sprite Kit View
- Creating a Scene
- Adding a Sprite
- Adding a Text Sprite
- Determining Available Fonts
- Including Custom Fonts
- Transitioning Between Scenes
- Moving Sprites and Labels Around
- Adding a Texture Sprite
- Creating Texture Atlases
- Using Shape Nodes
- Using Blending Modes
- Using Image Effects to Change the Way that Sprites Are Drawn
- Using Bézier Paths
- Creating Smoke, Fire, and Other Particle Effects
- Shaking the Screen
- Animating a Sprite
- Parallax Scrolling
- Creating Images Using Perlin Noise
- 7. Physics
- Reviewing Physics Terms and Definitions
- Adding Physics to Sprites
- Creating Static and Dynamic Objects
- Defining Collider Shapes
- Setting Velocities
- Working with Mass, Size, and Density
- Creating Walls in Your Scene
- Controlling Gravity
- Keeping Objects from Falling Over
- Controlling Time in Your Physics Simulation
- Detecting Collisions
- Finding Objects
- Working with Joints
- Working with Forces
- Adding Thrusters to Objects
- Creating Explosions
- Using Device Orientation to Control Gravity
- Dragging Objects Around
- Creating a Car
- 8. 3D Graphics
- Working with 3D Math
- Creating a GLKit Context
- Drawing a Square Using OpenGL
- Loading a Texture
- Drawing a Cube
- Rotating a Cube
- Moving the Camera in 3D Space
- 9. Intermediate 3D Graphics
- Loading a Mesh
- Parenting Objects
- Animating a Mesh
- Batching Draw Calls
- Creating a Movable Camera Object
- 10. Advanced 3D Graphics
- Understanding Shaders
- Working with Materials
- Texturing with Shaders
- Lighting a Scene
- Using Normal Mapping
- Making Objects Transparent
- Adding Specular Highlights
- Adding Toon Shading
- 11. Artificial Intelligence and Behavior
- Making an Object Move Toward a Position
- Making Things Follow a Path
- Making an Object Intercept a Moving Target
- Making an Object Flee When Its in Trouble
- Making an Object Decide on a Target
- Making an Object Steer Toward a Point
- Making an Object Know Where to Take Cover
- Calculating a Path for an Object to Take
- Finding the Next Best Move for a Puzzle Game
- Determining if an Object Can See Another Object
- Using AI to Enhance Your Game Design
- 12. Networking and Social Media
- Using Game Center
- Getting Information About the Logged-in Player
- Getting Information About Other Players
- Making Leaderboards and Challenges with Game Center
- Finding People to Play with Using Game Center
- Using Bluetooth to Detect Nearby Game Players with the Multipeer Connectivity Framework
- Making Real-Time Gameplay Work with Game Kit and the Multipeer Connectivity Framework
- Creating, Destroying, and Synchronizing Objects on the Network
- Interpolating Object State
- Handling When a Player Disconnects and Rejoins
- Making Turn-Based Gameplay Work with GameKit
- Sharing Text and Images to Social Media Sites
- Implementing iOS Networking Effectively
- Implementing Social Networks Effectively
- 13. Game Controllers and External Screens
- Detecting Controllers
- Getting Input from a Game Controller
- Showing Content via AirPlay
- Using External Screens
- Designing Effective Graphics for Different Screens
- Dragging and Dropping
- 14. Performance and Debugging
- Improving Your Frame Rate
- Making Levels Load Quickly
- Dealing with Low-Memory Issues
- Tracking Down a Crash
- Working with Compressed Textures
- Working with Watchpoints
- Logging Effectively
- Creating Breakpoints That Use Speech
- Index
- Colophon
- Copyright
O'Reilly Media - inne książki
-
Combing the web is simple, but how do you search for data at work? It's difficult and time-consuming, and can sometimes seem impossible. This book introduces a practical solution: the data catalog. Data analysts, data scientists, and data engineers will learn how to create true data discovery in ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
This updated edition of the Nutshell guide not only helps experienced Java programmers get the most out of versions through Java 17, it also serves as a learning path for new developers. Chock-full of examples that demonstrate how to take complete advantage of modern Java APIs and development bes...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Get started with Ray, the open source distributed computing framework that simplifies the process of scaling compute-intensive Python workloads. With this practical book, Python programmers, data engineers, and data scientists will learn how to leverage Ray locally and spin up compute clusters. Y...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Remove your doubts about AI and explore how this technology can be future-proofed using blockchain's smart contracts and tamper-evident ledgers. With this practical book, system architects, software engineers, and systems solution specialists will learn how enterprise blockchain provides permanen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: iOS Game Development Cookbook Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.