The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program

- Autorzy:
- Jon Manning, Tim Nugent, Paul Fenwick
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 428
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program
Kerbal Space Program (KSP) is a critically acclaimed, bestselling space flight simulator game. It’s making waves everywhere from mainstream media to the actual space flight industry, but it has a bit of a learning curve. In this book, five KSP nerds—including an astrophysicist—teach you everything you need to know to get a nation of tiny green people into space.
KSP is incredibly realistic. When running your space program, you’ll have to consider delta-V budgets, orbital mechanics, Hohmann transfers, and more. This book is perfect for video game players, simulation game players, Minecrafters, and amateur astronomers.
- Design, launch, and fly interplanetary rockets
- Capture an asteroid and fly it into a parking orbit
- Travel to distant planets and plant a flag
- Build a moon rover, and jump off a crater ridge
- Rescue a crew-mate trapped in deep space
Wybrane bestsellery
-
Ludzie zajmują się modelarstwem redukcyjnym praktycznie od zawsze. Historia odtwarzania rzeczywistości w pomniejszonej skali bowiem sięga czasów prehistorycznych ― pierwsze figurki ludzi i zwierząt wykonane ręką człowieka liczą kilkadziesiąt tysięcy lat. Choć przez wieki zmieniały się motyw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą projektować i programować gry. Przedstawiono tu kilka praktycznych teorii projektowania gier oraz praktyk pomocnych w rozwijaniu i udoskonalaniu pomysłu na projekt. Znalazło się tu również sporo wskazówek dotyczących programowania gier jako takieg...
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)104.30 zł
149.00 zł(-30%) -
Spacewar! to pierwsza gra komputerowa, która została wydana komercyjnie. Jej wielki sukces stał się inspiracją dla kolejnych twórców i nadał kierunek całej branży gier wideo. Teraz, sześćdziesiąt lat później, produkcja gier przynosi ogromne zyski i jest rozrywką dla coraz bardziej wymagających gr...
Game design. Kurs video. Przewodnik początkującego projektanta gier Game design. Kurs video. Przewodnik początkującego projektanta gier
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)54.50 zł
109.00 zł(-50%) -
Autor bestselleru Krew, pot i piksele powraca z kolejną dogłębną, zakulisową analizą branży gier wideo. Opowiada, jak upadały najgłośniejsze studia ostatniej dekady, snując opowieści – te triumfalne i te tragiczne – o tym, co stało się potem.
Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo Wciśnij reset. Triumfy i fakapy w przemyśle gier wideo
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.49 zł
49.99 zł(-25%) -
Dzięki nim będziesz mógł szybko zorientować się, co opłaca Ci się zrobić i jak tego dokonać. Będziesz miał pod ręką wszystkie tajemne wskazówki od wypalania gliny po przyrządzenie kurczaka, od wytwarzania hełmu po wyrabianie ciasta, od przyrządzania trucizny po konstruowanie magicznej latarni Gra...
Minecraft. Tablice craftingu, alchemii i metalurgii Minecraft. Tablice craftingu, alchemii i metalurgii
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)5.47 zł
9.95 zł(-45%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji...
LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)25.90 zł
37.00 zł(-30%) -
Lokalizator to prawdziwy artysta, magik, na którym spoczywa spora odpowiedzialność. Brzmi groźnie? Nie, bo na końcu drogi czeka wysoka nagroda. I wcale nie chodzi o finanse ― choć życzymy, by zlecenia tłumaczeń gier były jak najwyżej wyceniane. Chodzi o satysfakcję ze świetnie zrealizowaneg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
36.85 zł
67.00 zł(-45%) -
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka poświęcona pracy w branży gier komputerowych Jesteś pasjonatem gier komputerowych, ale czujesz, że samo granie to dla ciebie za mało? Chciałbyś współtworzyć wirtualne światy i uczynić z tego sposób na życie, ale nie wiesz, co zrobić, by spełnić swo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
27.38 zł
34.99 zł(-22%) -
Krew, pot i piksele to książka ukazująca kulisy tworzenia gier komputerowych. Dziesięć rozdziałów, w których Jason Schreier opowiadających jak dane studio, czy osoba radzi sobie w tej trudnej i wymagającej dziedzinie.
Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.24 zł
42.99 zł(-25%) -
E-sport to dynamicznie rozwijająca się dyscyplina w świecie komputerów i cyfrowej rozrywki. Kiedy gry komputerowe przestały być domeną garstki geeków i znalazły się na celowniku największych firm z branży IT, e-sport doczekał się prestiżowych turniejów o milionowych pulach nagród. To wydarzenia m...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
16.45 zł
29.90 zł(-45%)
Jon Manning, Tim Nugent, Paul Fenwick - pozostałe książki
-
Simulation and synthesis are core parts of the future of AI and machine learning. Consider: programmers, data scientists, and machine learning engineers can create the brain of a self-driving car without the car. Rather than use information from the real world, you can synthesize artificial data ...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
What will you learn from this book?Swift is best known as Apple's programming language of choice for developing apps on iOS, iPadOS, macOS, watchOS, and tvOS. But it's far more versatile than that. Open source Swift is also gaining ground as a language for systems programming and server-side code...(237.15 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Discover how to use the Unity game engine to its full potential for both 3D and 2D game development—from the basics of scripting to useful tricks in gameplay, behavior, and animation. With this problem-solving cookbook, you’ll get started in two ways:First, you’ll learn about th...
Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skrypt...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
36.85 zł
67.00 zł(-45%) -
Get valuable hands-on experience with Swift, the open source programming language developed by Apple. With this practical guide, skilled programmers with little or no knowledge of Apple development will learn how to code with the latest version of Swift by developing a working iOS app from start ...
Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition
(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Apple Watch is the sort of science-fiction gadget that people used to dream about as kids. What kinds of apps do you envision for this new device? If you’re comfortable using OS X, Xcode, and iOS—and familiar with Swift—this concise book shows you the basics of building your own...
Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications
(80.74 zł najniższa cena z 30 dni)80.74 zł
94.99 zł(-15%) -
Ready to build apps for iPhone, iPad, and Mac now that Swift has landed? If you’re an experienced programmer who’s never touched Apple developer tools, this hands-on book shows you how to use the Swift language to make incredible iOS and OS X apps, using Cocoa and Cocoa Touch.Learn ho...
Swift Development with Cocoa. Developing for the Mac and iOS App Stores Swift Development with Cocoa. Developing for the Mac and iOS App Stores
(135.15 zł najniższa cena z 30 dni)135.15 zł
159.00 zł(-15%) -
Get up to speed on Cocoa and Objective-C, and start developing applications on the iOS and OS X platforms. If you don’t have experience with Apple’s developer tools, no problem! From object-oriented programming to storing app data in iCloud, the fourth edition of this book covers ever...
Learning Cocoa with Objective-C. Developing for the Mac and iOS App Stores. 4th Edition Learning Cocoa with Objective-C. Developing for the Mac and iOS App Stores. 4th Edition
(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)126.65 zł
149.00 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-919-1348-2, 9781491913482
- Data wydania ebooka:
-
2016-11-10
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 49.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 81.5MB
Spis treści książki
- Preface
- Audience
- Organization of This Book
- Part I
- Part II
- Part III
- Conventions Used in This Book
- Supplementary Material
- OReilly Safari
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- Jon, Paris, and Tim
- Alasdair Allan
- Paul Fenwick
- I. Getting Started
- 1. You Will Go to Space Today
- Getting Kerbal Space Program
- Going to Space
- Getting Started
- Accepting a Mission
- Building the Worlds Simplest Rocket
- Constructing the craft
- Setting up the stages
- Launching the Worlds Simplest Rocket
- The games UI
- Keybindings and mouse controls
- Slip the surly bonds of Kerbin
- What to Do Next
- 2. Rockets!
- Rocket Design
- Design for Your Mission
- Forces on Your Rockets
- Shape
- Rocket Design
- Building a Rocket
- Vehicle Assembly Building
- Rocket Parts
- Pods
- Fuel tanks
- Engines
- Command and control
- Structural
- Aerodynamics
- Utility
- Science
- Communications
- Advanced adding parts
- Connecting the Rocket
- Struts and stability
- Fuel lines
- Asparagus staging
- Fairings
- Remember the Mission
- Getting Back Down
- Summary
- 3. Maneuvers
- Launching into Orbit
- The Launch Pad
- Test Rocket: TKB-01 Lets Hope This Works
- Launching the Rocket
- Prelaunch checklist
- Launching
- Establishing an Orbit
- Circularizing
- Maneuver Nodes
- Doing an EVA
- Launching into Orbit
- Reentry
- Landing (and Walking Away from It)
- Docking
- Test Rocket TKB-DK-2: In-Orbit Construction Is Totally in Now
- Rendezvous
- Changing planes
- Intercepting
- Matching velocity
- Approach
- Docking
- Resource Management
- Undocking
- Summary
- 4. Planes in Space
- Heading Out for a Joyride
- Designing for Flight
- Aerodynamic Forces
- Building a Plane
- Jet engines
- Air intakes
- Landing gear
- Wings
- Control surfaces
- Designing Good Planes
- Optimizing the Center of Lift
- NiftyPlane 9000
- Design
- Taking It to Orbit
- Summary
- 5. The Worlds of Kerbal Space Program
- Meet the Kerbals
- Jebediah Kerman
- Bill Kerman
- Bob Kerman
- Valentina Kerman
- Gene Kerman
- Wernher von Kerman
- Meet the Kerbals
- A Space Tourists Guide to the Kerbol System
- Kerbol
- Moho
- Eve
- Gilly
- Kerbin
- Facility tour
- Vehicle Assembly Building
- Space Plane Hangar
- Astronaut Complex
- Research and Development
- Mission Control
- Tracking Station
- Launch pad and runway
- Flagpole
- Administration
- Facility tour
- Mun
- Minmus
- Duna
- Ike
- Dres
- Jool
- Laythe
- Vall
- Tylo
- Bop
- Pol
- Eeloo
- Summary
- II. Adventures in Space
- 6. Running a Space Program
- Resources in Career Mode
- Upgrading Your Space Center
- Science, Technology, and Research
- Doing Science
- Science and Situations
- Mobile Processing Labs
- Hiring Kerbonauts
- Kerbonaut Skills and Experience
- Taking Contracts
- Managing Your Funds
- Reputation
- Strategies
- Customizing Your Experience
- Tips for Success
- 7. Historical Reenactment
- Sputnik 1 (First Satellite in Orbit)
- Design
- Re-creating Sputnik in KSP
- Design
- Launch
- Aftermath
- Sputnik 1 (First Satellite in Orbit)
- Vostok 1 (First Human Space Flight)
- Design
- Re-creating the Vostok 3KA in KSP
- Design
- Launch
- Aftermath
- Luna 9 (First Soft Landing of Probe on Moon)
- Design
- Re-creating Luna in KSP
- Design
- Launch
- Aftermath
- Apollo 11 (First Crewed Moon Landing)
- Design
- Re-creating Apollo 11 in KSP
- Design
- Launch
- Rearranging the Ship
- Landing on Mun
- Returning Home
- Aftermath
- Apollo 15 (First Lunar Rover)
- Design
- Re-creating Apollo 15 in KSP
- Design
- Launch
- Aftermath
- Summary
- 8. Getting to the Planets
- Transferring Between Celestial Objects
- Porkchop plots
- Transferring Between Celestial Objects
- Destination: Duna
- The Duna Exploration Rover
- Getting the Rover onto the Surface
- Getting the Rover to Duna
- Flying the Mission
- A Flight over Laythe
- The Laythe Glider
- Flying to Laythe
- A Probe to Eve
- The Eve Probe
- Flying to Eve
- Summary
- 9. Rocket Science
- The Law of Conservation of Momentum
- Thrust-to-Weight Ratio
- Specific Impulse
- Delta-v
- The Rocket Equation
- Derivation of the Rocket Equation
- Center of Mass, Thrust, and Drag
- Orbits
- Getting to Orbit
- The Gravity Turn
- Gravity Losses
- Atmospheric Drag
- The Kármán Line
- Basic Orbiting
- Sphere of Influence
- Synchronous and Stationary Orbit
- Transferring Orbits
- Hohmann Transfers
- Slingshots and Gravity Assists
- Oberth Effect
- Aerobraking
- Lithobraking
- Summary
- III. Extending the Game
- 10. Introduction to Mods
- Installing Mods Using the CKAN
- Installing the CKAN
- Installing a Mod
- Why Is the CKAN Such a Big Deal?
- Installing Mods Using the CKAN
- Mods and Saved Games
- Summary
- 11. Utility Mods
- Action Groups Extended
- Creating Action Groups with AGExt
- Action group manifest window
- Group edit window
- Action list window
- Selecting parts
- Creating Action Groups with AGExt
- Hiding/Showing Action Groups in Flight
- Editing Groups in Flight
- Action Groups Extended
- Kerbal Alarm Clock
- Your First Alarm
- Adding Custom Alarms
- Exploring Further
- MechJeb
- Ascent Guidance
- Maneuver Planner
- MechJeb Build Helper
- Summary
- 12. Adding Realism
- Realism Overhaul and Real Solar System
- Sandbox and Career Mode (RP-0)
- Money in RP-0
- Avionics in RP-0
- Sandbox and Career Mode (RP-0)
- Launching with Real Engines
- Real engines dont throttle
- Real engines dont restart
- Real engines need ullage
- Orbital and landing engines break these rules
- Understanding real propellant mixtures
- Kerosene and liquid oxygen (aka kerolox)
- Liquid hydrogen and oxygen (aka hydrolox)
- Storable Hypergolics
- Monopropellants
- Realism Overhaul and Real Solar System
- The Rocket Equation and You!
- SCANsat
- Mapping Basics
- Large and small maps
- Mapping Basics
- Best Altitudes and Fields of View
- RemoteTech
- Installation and Requirements
- A Simple Probe
- Antenna Selection
- Omnidirectional antennae
- Dish antennae
- Targeting bodies
- Active vessel
- Direct link
- Range models
- Orbit Selection
- Ad hoc networks
- Continuous coverage networks
- Single-launch deployment
- Molniya orbits
- Flight Computer
- RemoteTech and Contracts
- Summary
- 13. Creating a Mod
- Parts
- Modeling a Part in Blender
- Preparing the Part in Unity
- Getting the tools
- Preparing your part
- Writing the Config File
- Parts
- Creating a Module
- Writing the Code
- Updating the Part
- Module Manager
- Basic Operations
- Selecting Parts
- Load Order
- Advanced Example: Tweaking Science Experiments
- Summary
- 14. Adding Hardware to the Game
- The Arduino
- The Board
- Powering the Board
- Input and Output
- Communicating with the Board
- The Arduino
- Installing the Aruino IDE
- Installing on OS X
- Installing on Linux
- Installing on MS Windows
- Connecting to the Board
- Getting Started with Arduino
- Blinking an LED
- Making a Serial Connection
- The KSP SerialIO Mod
- Installing KSPSerialIO
- The Configuration File
- Packet Structure and Communication
- Building a Simple Status Light
- Handshaking
- Adding an Indicator for SAS Toggle
- Detecting a Launch
- Adding a Button
- Adding Another Blinking Light
- Adding a Display
- The Telemachus Mod
- Installing Telemachus
- Using Telemachus
- The HTTP API
- The Web Socket API
- Using HID with KSP
- HID and the Arduino
- Staging Using HID
- The Arduino Uno
- Going Further
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
296.65 zł
349.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program Jon Manning, Tim Nugent, Paul Fenwick (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.