Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino
Opis książki: Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino
Zaprojektuj mikrokontrolery, komputery osobiste, serwery i smartfony tak, by komunikowały się ze sobą!
Ciężko nam w to uwierzyć, ale całkiem niedawno komputery były odizolowanymi jednostkami, niezdolnymi do komunikowania się między sobą. Dzisiaj potencjał samych komputerów, tabletów i telefonów połączonych w sieć jest oszałamiający. Budowanie projektów elektronicznych, które prowadzą interakcję ze światem fizycznym, to dobra zabawa. A kiedy urządzenia, które budujesz, zaczynają komunikować się między sobą, staje się to naprawdę interesujące. Trzydzieści trzy łatwe projekty z tej książki pokazują, jak sprawić, by Twoje gadżety komunikowały się z Tobą i Twoim środowiskiem. To idealna propozycja dla ludzi z niewielką wiedzą techniczną, ale dużym zainteresowaniem tematem!
Dzięki tej książce dowiesz się, jakie urządzenia i narzędzia będą Ci potrzebne, przygotujesz stanowisko pracy i rozpoczniesz tę niesłychaną przygodę! Na początek zbudujesz najprostszą sieć i prześlesz pierwsze komunikaty (także bezprzewodowo). W kolejnych rozdziałach zaczniesz konstruować coraz bardziej zaawansowane układy, poznasz szczegóły komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji. Twoją ciekawość powinien wzbudzić rozdział poświęcony umieszczaniu w sieci mikrokontrolerów. Ta możliwość daje Ci do ręki potężne narzędzie. Czy już wiesz, jak je wykorzystać?
Z odrobiną wiedzy o elektronice, niedrogimi zestawami mikrokontrolerów i modułami sieciowymi pozwalającymi im komunikować się ze sobą możesz od razu zacząć budowę tych projektów.
- Blink - Twój pierwszy program
- Monski Pong - sterowanie grą wideo za pomocą puszystej różowej małpki
- Sieciowy miernik stanu zanieczyszczenia powietrza - ładowanie i wyświetlanie najświeższego raportu dla Twojego miasta
- Czujnik toksyn XBee - używanie ZigBee, czujników i małpki z talerzami do ostrzegania o toksycznych wyziewach
- Bluetooth GPS - budowanie zasilanego z baterii GPS-a, który podaje swoją lokalizację przez Bluetooth
- Tweetowanie z RFID - odczytywanie strumieni Twittera przez pomachanie czytnikiem RFID
Zacznij eksperymentować i spraw, by rzeczy robiły to, czego chcesz!
Wybrane bestsellery
-
Jump into the world of Near Field Communications (NFC), the fast-growing technology that lets devices in close proximity exchange data, using radio signals. With lots of examples, sample code, exercises, and step-by-step projects, this hands-on guide shows you how to build NFC applications for An...
Beginning NFC. Near Field Communication with Arduino, Android, and PhoneGap Beginning NFC. Near Field Communication with Arduino, Android, and PhoneGap
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)109.65 zł
129.00 zł(-15%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Metody statystyczne są kluczowym elementem data science, mimo to niewielu specjalistów data science posiada formalne wykształcenie statystyczne. Kursy i podręczniki o podstawach statystyki, rzadko kiedy omawiają temat z perspektywy data science. W drugim wydaniu tego popularnego podręcznika zosta...
Statystyka praktyczna w data science. 50 kluczowych zagadnień w językach R i Python. Wydanie II Statystyka praktyczna w data science. 50 kluczowych zagadnień w językach R i Python. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Mikrousługi są relatywnie świeżą koncepcją w świecie systemów IT, mimo to coraz więcej organizacji decyduje się na wdrażanie opartej na nich architektury. Uznaje się, że zapewnia ona wówczas lepszą skalowalność, łatwość łączenia poszczególnych niezależnych elementów, a przede wszystkim możliwość ...
Od monolitu do mikrousług. Ewolucyjne wzorce przekształcania systemów monolitycznych Od monolitu do mikrousług. Ewolucyjne wzorce przekształcania systemów monolitycznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)95.40 zł
159.00 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
swiatradio.com.pl 2013-09-01
Wydawnictwo HELION wprowadziło na rynek tłumaczenie książki Toma Igoe „Spraw, by rzeczy przemówiły".
Dotyczy ona programowania urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino i jest napisana dla ludzi chcących doprowadzić do tego, by rzeczy takie jak mikrokontrolery, komputery osobiste, serwery i smartfony komunikowały się ze sobą. Okazuje się, że budowanie projektów elektronicznych, które prowadzą interakcję ze światem fizycznym, to świetna i naprawdę pouczająca zabawa. Na przykładzie 33 łatwych projektów autor pokazuje jak sprawić, by gadżety elektroniczne komunikowały się nie tylko z użytkownikiem, ale także ze światem zewnętrznym.
Z pierwszych stron książki można dowiedzieć się, jakie urządzenia i narzędzia będą potrzebne i jak przygotować stanowisko pracy do rozpoczęcia pierwszej przygody związanej z budową najprostszej sieci umożliwiającej przesłanie komunikatów (także bezprzewodowo). W kolejnych rozdziałach są zamieszczone opisy coraz bardziej zaawansowanych układów umożliwiających poznanie szczegółów komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji. Bardzo interesujący jest rozdział poświęcony umieszczaniu w sieci mikrokontrolerów.
Aby kontynuować zabawę, potrzebna jest odrobina wiedzy o elektronice i niedrogie zestawy mikrokontrolerów z modułami sieciowymi pozwalającymi komunikować się ze sobą.
Ponieważ naszych Czytelników szczególnie interesuje radiowa komunikacja bezprzewodowa, przybliżamy nieco rozdział 6 pt. „Komunikacja bezprzewodowa".
Jeśli ktoś nie jest zaznajomiony z komunikacją szeregową pomiędzy komputerami a mikrokontrolerami, powinien przeczytać wcześniej rozdział 2, bowiem ten rozdział wyjaśnia podstawy komunikacji bezprzewodowej pomiędzy obiektami.
Na początku są podstawy działania sieci bezprzewodowej, a następnie podane są praktyczne przykłady z wykorzystaniem wielu rodzajów urządzeń bezprzewodowych.
Autor zwraca uwagę, że komunikacja bezprzewodowa nigdy nie jest komunikacją tylko jeden do jednego, bowiem urządzenia radiowe i na podczerwień emitują sygnały w taki sposób, że wszyscy mogą je usłyszeć. Czasami oznacza to kolizję z komunikacją między innymi urządzeniami gdyż urządzenia Bluetooth, większość odbiorników Wi-Fi oraz odbiorników ZigBee pracują na tym samym zakresie częstotliwości 2,4 GHz czy 5 GHz.
Warto najpierw upewnić się, że komunikacja działa prawidłowo z wykorzystaniem podłączonego zasilacza stabilizowanego (potem stworzyć stabilne zasilanie bateryjne), a następnie upewnić się, że możliwa jest podstawowa wymiana wiadomości pomiędzy urządzeniami komunikującymi się przewodowo.
Coraz częściej aplikacje radiowe są budowane po prostu na urządzeniach nadawczo-odbiorczych i dołącza się mikrokontroler do zarządzania filtrowaniem nadajnika i odbiornika.
Wszystkie radia Bluetooth, ZigBee i Wi-Fi pracują w ten sposób, ale nadal możliwe jest zakupienie pary nadajnik-odbiornik radiowy i są one tańsze od odpowiadającego im urządzenia nadawczo-odbiorczego.
Należy jednak znać różnice pomiędzy parą nadajnik-odbiornik a urządzeniem nadawczo-odbiorczym oraz czy komunikacja w projekcie ma być dwukierunkowa, czy tylko jednokierunkowa.
Odległość przesyłania sygnału radiowego zależy od siły sygnału, czułości odbiornika, rodzaju anteny i wszelkich przeszkód, które blokują sygnał. Im silniejszy oryginalny prąd i bardziej wrażliwy odbiornik, tym dalej od siebie mogą być nadawca i odbiorca.
W świecie mikrokontrolerów ważne jest rozróżnienie pomiędzy cyfrową a analogową transmisją radiową.
Warto pamiętać, że Bluetooth, ZigBee i Wi-Fi nie są niczym więcej niż protokolarni danych sieciowych nałożonymi na sygnał radiowy. Wszystkie trzy mogą być równie łatwo zrealizowane w sieci przewodowej (i w pewnym sensie tak jest z Wi-Fi: używa tej samej warstwy TCP/IP, z której korzysta sieć Ethernet). Założenia tych protokołów są takie same jak w sieci przewodowej, co umożliwia zrozumienie transmisji bezprzewodowej danych, nawet jeśli ktoś nie jest specjalistą w technologii radiowej.
Interesującą zabawą może być opisany montaż radia Xbee na płytce z wyprowadzeniami.
Najprostszym sposobem podłączenia XBee do komputera osobistego jest użycie adaptera szeregowego XBee na USB.
Dla innych radioamatorów ciekawy może być projekt dotyczący radia Bluetooth, w którym pokazano, jak połączyć dwa mikrokontrolery przy użyciu właśnie Bluetooth.
W tamtym projekcie radio wysyłało sygnał bez informacji, czy odbiornik otrzymał wiadomość, i mogło wysyłać sygnał do różnych odbiorników, po prostu zmieniając adres docelowy. Natomiast odbiorniki radiowe Bluetooth muszą ustanowić połączenie przed wysyłaniem danych w danym kanale i muszą przerwać to połączenie przed rozpoczęciem konwersacji z innym radiem przez ten kanał.
Zaletą technologii Bluetooth jest to, że obecnie jest ona wbudowana w wielu komercyjnych urządzeniach, jest to więc wygodny sposób połączenia projektów mi-krokontrolerowych z komputerami osobistymi, telefonami i innymi urządzeniami. Wszystkie komplikacje tej technologii rekompensuje wiarygodna transmisja danych.
W końcowym rozdziale 6 dotyczącym Wi-Fi znajdują się informacje, jak podłączyć projekty do Internetu i połączyć je ze sobą nawzajem za pomocą Wi-Fi. Warto pamiętać, że dostępne na rynku moduły konwersji mikrokontrolera do Wi-Fi są droższe niż równoważne urządzenia nadawczo-odbiorcze implementujące inne protokoły, ale z biegiem czasu sytuacja może ulec zmianie.
Pokazana na rysunku 3 tarcza Wi-Fi komunikuje się z Arduino za pośrednictwem SPI podobnie jak tarcza Ethernet, więc wystarczy zastąpić tarczę Ethernet tarczą Wi-Fi. Aby utworzyć połączenie sieciowe, należy znać nazwę sieci Wi-Fi, z którą można się połączyć (nazywaną również SSID), i wiedzieć, jakiego typu zabezpieczeń używa. To ta sama informacja, której używasz, łącząc inne urządzenia bezprzewodowe do routera Wi-Fi. Tarcza Wi-Fi może połączyć się z otwartymi sieciami lub sieciami zabezpieczonymi WEP (40-bitowymi i 128-bi-towymi) szyfrowaniem WPA lub WPA2 (będzie potrzebne hasło).
Innymi ciekawymi projektami radiowymi będą z pewnością te z zastosowaniem RFID (Radio Frequency Identification) umożliwiający między innymi odczyt znaczników bądź automatyzacja w domu, a także opisy użycia GPS i sieci telefonii komórkowej.
W dodatku do książki znajdują się między innymi przydatne adresy i telefony firm z oferowanymi częściami wykorzystywanym w projektach.
Pomimo wielu uporządkowanych informacji dotyczących programowania urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino dociekliwy Czytelnik na pewno nie znajdzie w książce szczegółowych przykładów kodowania połączeń dla stosów Bluetooth czy TCP/IP jak również schematów obwodów dla sterowników Ethernet.
Zastosowane w książce komponenty stanowią kompromis pomiędzy prostotą, elastycznością i ceną. Wykorzystują urządzenia zorientowane obiektowo, wymagające stosunkowo niewielu połączeń i programowania. Projekty zostały tak dobrane, aby rzeczy rozmawiały ze sobą, tak szybko i sprawnie, jak to tylko możliwe.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Making Things Talk: Using Sensors, Networks, and Arduino to see, hear, and feel your world
- Tłumaczenie:
- Joanna Celej-Kobalczyk
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5012-5, 9788324650125
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-05-24
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5718-6, 9788324657186
- Data wydania ebooka:
-
2013-05-31
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 180x235
- Numer z katalogu:
- 13295
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 17.6MB
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Elektronika » Arduino
Spis treści książki
- Do kogo skierowana jest ta książka? (viii)
- Co powinieneś wiedzieć? (ix)
- Zawartość niniejszej książki (ix)
- Gdzie kupić części? (x)
- Wykorzystanie przykładowego kodu (xi)
- Wykorzystanie przykładowych obwodów (xi)
- Podziękowania do pierwszego wydania (xii)
- Uwagi do drugiego wydania (xiv)
- Zaczyna się od tego, czego dotykasz (2)
- Wszystko sprowadza się do impulsów (2)
- Komputery wszelkich kształtów i rozmiarów (3)
- Dobre nawyki (4)
- Narzędzia (5)
- Korzystanie z wiersza poleceń (13)
- Korzystanie z oscyloskopu (34)
- Kończy się na tym, czego dotykasz (35)
- Zaopatrzenie do rozdziału 2. (38)
- Warstwy porozumienia (40)
- Nawiązywanie połączenia: niższe warstwy (42)
- Komunikacja: warstwa aplikacji (46)
- Projekt 1. Napisz jaśniej (46)
- Skomplikowane rozmowy (50)
- Projekt 2. Monski Pong (50)
- Sterowanie przepływem (62)
- Projekt 3. Bezprzewodowy Monski Pong (64)
- Projekt 4. Negocjacje w Bluetooth (68)
- Podsumowanie (72)
- Zaopatrzenie do rozdziału 3. (76)
- Mapy i adresy sieci (77)
- Klienci, serwery i protokoły transmisji (82)
- Projekt 5. Sieciowy kot (89)
- Podsumowanie (112)
- Zaopatrzenie do rozdziału 4. (117)
- Wprowadzenie do modułów sieciowych (118)
- Projekt 6. Witaj, Internecie! (120)
- Wbudowana aplikacja klienta sieciowego (127)
- Projekt 7. Sieciowy wskaźnik stanu zanieczyszczenia powietrza (127)
- Narzędzia do programowania i rozwiązywania problemów dedykowane dla modułów wbudowanych (140)
- Podsumowanie (147)
- Zaopatrzenie do rozdziału 5. (150)
- Systemy interaktywne i pętle sprzężenia zwrotnego (151)
- Protokół TCP - gniazda i sesje (152)
- Projekt 8. Sieciowy Pong (153)
- Klienci (155)
- Podsumowanie (178)
- Zaopatrzenie do rozdziału 6. (182)
- Dlaczego nie wszystko jest bezprzewodowe? (184)
- Podstawowe media sieci bezprzewodowej: podczerwień i radio (185)
- Projekt 9. Sterownik na podczerwień do cyfrowego aparatu fotograficznego (188)
- Jak działa radio? (190)
- Projekt 10. Dupleksowa transmisja radiowa (193)
- Projekt 11. Radia Bluetooth (206)
- Zakup radia (216)
- A co z Wi-Fi? (216)
- Projekt 12. Witaj, Wi-Fi! (217)
- Podsumowanie (220)
- Zaopatrzenie do rozdziału 7. (224)
- Sesje kontra wiadomości (226)
- Halo! Kto tam? Wiadomości rozgłaszane (227)
- Projekt 13. Raportowanie toksycznych chemikaliów w warsztacie (232)
- Wiadomości skierowane (246)
- Projekt 14. Bezprzewodowe przekazywanie danych z ogniwa słonecznego (248)
- Podsumowanie (258)
- Zaopatrzenie do rozdziału 8. (262)
- Lokalizacja sieciowa a lokalizacja fizyczna (264)
- Określanie odległości (267)
- Projekt 15. Przykład czujnika odległości na podczerwień (268)
- Projekt 16. Przykład ultradźwiękowego czujnika odległości (270)
- Projekt 17. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników XBee (273)
- Projekt 18. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników Bluetooth (276)
- Określanie pozycji poprzez trilaterację (277)
- Projekt 19. Odczyt protokołu szeregowego GPS (278)
- Określanie orientacji (286)
- Projekt 20. Określanie kierunku przy użyciu cyfrowego kompasu (286)
- Projekt 21. Określenie postawy przy użyciu akcelerometru (290)
- Podsumowanie (299)
- Zaopatrzenie do rozdziału 9. (302)
- Identyfikacja fizyczna (304)
- Projekt 22. Rozpoznawanie kolorów przy użyciu kamery internetowej (306)
- Projekt 23. Rozpoznawanie twarzy przy użyciu kamerki internetowej (310)
- Projekt 24. Rozpoznawanie kodów kreskowych 2D przy użyciu kamery internetowej (313)
- Projekt 25. Odczyt znaczników RFID w Processing (318)
- Projekt 26. RFID przy automatyzacji domu (321)
- Projekt 27. Tweetuj z RFID (329)
- Identyfikacja w sieci (353)
- Projekt 28. Geokodowanie IP (355)
- Podsumowanie (360)
- Zaopatrzenie do rozdziału 10. (364)
- Jedna wielka sieć (366)
- Projekt 29. CatCam Redux (369)
- Zapisywanie na karcie SD (376)
- Projekt 30. Zadzwoń na termostat (386)
- Interfejsy wiadomości tekstowych (393)
- Natywne aplikacje dla telefonów komórkowych (396)
- Projekt 31. Osobisty przenośny rejestrator danych (401)
- Podsumowanie (415)
- Zaopatrzenie do rozdziału 11. (418)
- Tworzenie połączeń (419)
- Tekstowy czy binarny? (422)
- MIDI (425)
- Projekt 32. Zabawa z MIDI (427)
- Representational State Transfer (435)
- Projekt 33. Zabawa z REST (437)
- Podsumowanie (440)
- Zaopatrzenie (444)
- Sprzęt (447)
- Dostawcy w Polsce (452)
- Oprogramowanie (453)
Wstęp (vii)
Rozdział 1: Narzędzia (1)
Rozdział 2: Najprostsza sieć (37)
Rozdział 3: Sieć o większej złożoności (75)
Rozdział 4: Patrz, mamo, nie ma komputera! Mikrokontrolery w Internecie (115)
Rozdział 5: Komunikacja w czasie (prawie) rzeczywistym (149)
Rozdział 6: Komunikacja bezprzewodowa (181)
Rozdział 7: Sieci bezsesyjne (223)
Rozdział 8: Jak zlokalizować (prawie) wszystko (261)
Rozdział 9: Identyfikacja (301)
Rozdział 10: Sieci telefonii komórkowej a świat fizyczny (363)
Rozdział 11: Powtórka z protokołów (417)
Dodatek. Gdzie można kupić części? (443)
Skorowidz (455)
Oceny i opinie klientów: Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino Tom Igoe (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2013-10-11 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem