Programming Interactivity. A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. 2nd Edition

- Autor:
- Joshua Noble
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 728
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Programming Interactivity. A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. 2nd Edition
Ready to create rich interactive experiences with your artwork, designs, or prototypes? This is the ideal place to start. With this hands-on guide, you’ll explore several themes in interactive art and design—including 3D graphics, sound, physical interaction, computer vision, and geolocation—and learn the basic programming and electronics concepts you need to implement them. No previous experience is necessary.
You’ll get a complete introduction to three free tools created specifically for artists and designers: the Processing programming language, the Arduino microcontroller, and the openFrameworks toolkit. You’ll also find working code samples you can use right away, along with the background and technical information you need to design, program, and build your own projects.
- Learn cutting-edge techniques for interaction design from leading artists and designers
- Let users provide input through buttons, dials, and other physical controls
- Produce graphics and animation, including 3D images with OpenGL
- Use sounds to interact with users by providing feedback, input, or an element they can control
- Work with motors, servos, and appliances to provide physical feedback
- Turn a user’s gestures and movements into meaningful input, using Open CV
Wybrane bestsellery
-
Ta wyjątkowa książka została w całości poświęcona platformie Arduino. Znajdziesz tu szczegółowe omówienie możliwości platformy, liczne przykłady oraz opisy. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, oraz rozpoczniesz tworzenie prostych projektów, korzys...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
The best way to showcase a powerful new technology is to demonstrate its real-world results, and that's exactly what this new Cookbook does with Adobe Flex 3. Wide ranging and highly practical, Flex 3 Cookbook contains more than 300 proven recipes for developing interactive Rich Internet Applicat...
Flex 3 Cookbook. Code-Recipes, Tips, and Tricks for RIA Developers Flex 3 Cookbook. Code-Recipes, Tips, and Tricks for RIA Developers
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)143.65 zł
169.00 zł(-15%) -
Oto zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki, dzięki której poznasz wybrane zagadnienia z dziedziny fizyki, elektroniki i cyfrowego projektowania. Omówiono też podstawy algorytmów i charakterystyczne dla Arduino koncepcje programistyczne. Znalazły się tu zaktualizowane projekty i nowe tematy,...
Odkrywanie Arduino. Narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru. Wydanie II Odkrywanie Arduino. Narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
To drugie, starannie zaktualizowane wydanie przewodnika po programowaniu Arduino, przeznaczonego dla osób, które opanowały podstawy i chcą zdobyć umiejętności na wyższym, profesjonalnym poziomie. W książce dodatkowo ujęto zagadnienia wykorzystania Arduino do komunikacji z urządzeniami szeregowymi...
Arduino dla początkujących. Kolejny krok. Wydanie II Arduino dla początkujących. Kolejny krok. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
W tej książce przedstawiono wszystkie informacje niezbędne do rozpoczęcia samodzielnej pracy z programowaniem różnych robotów: od tych całkiem prostych aż do zaawansowanych, wielofunkcyjnych urządzeń. Wyjaśniono metody programowania telerobotów, robotów autonomicznych, a także strategie programow...
Programowanie robotów. Sterowanie pracą robotów autonomicznych Programowanie robotów. Sterowanie pracą robotów autonomicznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem popularnego podręcznika programowania dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Arduino. Skorzystasz z niej nawet wtedy, gdy nie masz pojęcia o programowaniu. Wystarczy zestaw Arduino i ochota do pracy twórczej, aby wykonać urzą...
Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Książka stanowi zbiór ponad dwustu receptur ułatwiających wykorzystanie potencjału Arduino 1.8. Jest dostosowana do potrzeb osób, które chcą po prostu szybko znaleźć rozwiązanie problemu ze sprzętem czy z kodem. Zawiera informacje potrzebne do pomyślnej realizacji szerokiej gamy projektów oraz do...
Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III
-
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do skomplikowanego świata, w którym za pomocą techniki TinyML wdraża się głębokie uczenie maszynowe w systemach wbudowanych. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia z zakresu uczenia maszynowego czy pracy z mikrokontrolerami. W książce wyjaśniono, jak można...
TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
W tej książce główny nacisk został położony na aspekty związane z programowaniem Arduino. W trakcie lektury opanujesz podstawy języka C, a poza tym nauczysz się używać struktur danych oraz korzystać z analogowych i cyfrowych złączy znajdujących się na płytce Arduino. Ponadto poznasz możliw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
14.95 zł
29.90 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-2150-5, 9781449321505
- Data wydania ebooka:
-
2012-01-12
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 14.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 14.1MB
- Kategorie:
Elektronika » Arduino
Spis treści książki
- Programming Interactivity
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
- Preface
- What Isand Isntin This Book
- Whats In
- Whats Not In
- What Isand Isntin This Book
- Conventions Used in This Book
- Companion Website
- Using Code Examples
- Safari Books Online
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- 1. Introducing Interaction Design
- What This Book Is For
- Programming for Interactivity
- The Nature of Interaction
- Messages and Interaction
- Interfaces and Interaction
- Languages of Interaction
- Design and Interaction
- Art and Interaction
- Data Exchange and Exploration
- Working Process
- 2. Programming Basics
- Why Youll Read This Chapter More Than Once
- The Nature of Code
- Variables
- Simple Types
- int
- Signed versus unsigned
- float
- char
- bool or boolean
- string
- byte
- long
- Simple Types
- Arrays
- Casting
- Operators
- Control Statements
- if/then
- for Loop
- while Loop
- continue
- break
- Functions
- Defining a Function
- Passing Parameters to a Function
- Some Suggestions on Writing Functions
- Overloading Functions
- Objects and Properties
- Scope
- Review
- 3. Processing
- Downloading and Installing Processing
- Exploring the Processing IDE
- The Basics of a Processing Application
- The setup() Method
- The size() method
- The frameRate() method
- The print() method
- The setup() Method
- The draw() Method
- The Basics of Drawing with Processing
- The rect(), ellipse(), and line() Methods
- RGB Versus Hexadecimal
- The fill() Method
- The background() Method
- The line() Method
- The stroke() and strokeWeight() Methods
- The curve() Method
- The vertex() and curveVertex() Methods
- Capturing Simple User Interaction
- The mouseX and mouseY Variables
- The mousePressed() Method
- The mouseReleased() and mouseDragged() Methods
- The keyPressed and key Variables
- Importing Libraries
- Downloading Libraries
- Loading External Data into Processing
- Loading and Displaying Images
- The PImage class
- The loadImage() method
- The image() method
- Loading and Displaying Images
- Displaying Videos in the Processing Environment
- Using the Movie Class
- Reading and Writing Files
- The loadStrings() method
- The saveStrings() method
- Running and Debugging Applications
- Exporting Processing Applications
- Conclusion
- Review
- 4. Arduino
- Starting with Arduino
- Installing the IDE
- Mac OS X
- Windows
- Linux
- Installing the IDE
- Configuring the IDE
- Starting with Arduino
- Touring an Arduino Board
- The Controller
- Uno Versus Mini Versus Mega
- Whats a pin?
- Digital versus analog pins
- Pins on the Mini
- Pins on the Mega
- Touring the Arduino IDE
- The Basics of an Arduino Application
- The setup Statement
- The loop Method
- Features of the Arduino Language
- Constants
- Methods
- Arrays
- Strings
- How to Connect Things to Your Board
- Resistors
- Hello World
- Debugging Your Application
- Importing Libraries
- Running Your Code
- Running Your Board Without a USB Connection
- Review
- 5. Programming Revisited
- Object-Oriented Programming
- Classes
- The Basics of a Class
- Class Rules
- Public and Private Properties
- Inheritance
- Processing: Classes and Files
- C++: Classes and Files
- .cpp and .h
- A Simple C++ Application
- Pointers and References
- Pointer
- Reference
- When to Use Pointers
- When to Use References
- Some Rules for Pointers
- Some Rules for References
- Pointers and Arrays
- When Are You Going to Use This?
- Review
- 6. openFrameworks
- Your IDE and Computer
- Windows
- Visual Studio
- Code::Blocks for Windows
- Windows
- Mac OS X
- Linux
- Code::Blocks for Linux
- Using makefiles
- Your IDE and Computer
- Taking Another Quick Tour of C++
- Basic Variable Types
- Arrays
- Methods
- Classes and Objects in C++
- Getting Started with oF
- Touring an oF Application
- Methods
- Variables
- Creating Hello, World
- Drawing in 2-D
- Setting Drawing Modes
- Drawing Polygons
- Displaying Video Files and Images
- Images
- Video
- Compiling an oF Program
- Compiling in Xcode
- Compiling in Code::Blocks
- Debugging an oF Application
- Using the cout Statement
- Using the GNU Debugger
- Using the Debugger in Xcode
- Using the Debugger in Code::Blocks
- Importing Libraries
- ofxOpenCv
- ofxVectorGraphics
- ofxAssimpModelLoader
- ofxNetwork
- ofxOsc
- Review
- 7. Physical Input
- Interacting with Physical Controls
- Thinking About Kinetics
- Getting Gear for This Chapter
- Controlling Controls
- The Button As an Electrical Object
- The Button As an Interactive Object
- Reading the Value of a Button
- Turning Knobs
- The Dial As an Interactive Object
- Potentiometers
- Using Lights
- Wiring an LED
- Detecting Touch and Vibration
- Reading a Piezo Sensor
- Getting Piezo Sensors
- Detecting Proximity
- Proximity Through Capacitance
- Detecting Motion
- PIR Motion Sensor
- Reading Distance
- Reading Input from an Infrared Sensor
- Understanding Binary Numbers
- Binary Numbers
- Bits and Bit Operations
- Why Do You Need to Know Any of This?
- Communicating with Other Applications
- Sending Messages from the Arduino
- openFrameworks
- Detecting Forces and Tilt
- Introducing I2C
- Gyroscopes
- Whats Next
- Review
- 8. Programming Graphics
- The Screen and Graphics
- Seeing Is Thinking, Looking Is Reading
- Math, Graphics, and Coordinate Systems
- Drawing Strategies
- Use Loops to Draw
- Use Vectors to Draw
- Draw Only What You Need
- Use Sprites
- Transformation Matrices
- Creating Motion
- Shaping the Gaze
- Setting the Mood
- Creating Tweens
- Using Vectors
- Using Graphical Controls
- ControlP5 Library
- Event Handling
- Importing and Exporting Graphics
- Using PostScript in Processing
- Using PostScript Files in oF
- Whats Next
- Review
- 9. Bitmaps and Pixels
- Using Pixels As Data
- Using Pixels and Bitmaps As Input
- Providing Feedback with Bitmaps
- Looping Through Pixels
- ofPixels
- Manipulating Bitmaps
- Manipulating Color Bytes
- Using Convolution in Full Color
- Analyzing Bitmaps in oF
- Analyzing Color
- Analyzing Brightness
- Detecting Motion
- Using Edge Detection
- Using Pixel Data
- Using Textures
- Textures in oF
- Textures in Processing
- Saving a Bitmap
- Whats Next
- Review
- 10. Sound and Audio
- Sound As Feedback
- Sound and Interaction
- How Sound Works on a Computer
- Audio in Processing
- Instantiating the Minim Library
- Generating Sounds with Minim
- Filtering Sounds with Minim
- Sound in openFrameworks
- openFrameworks and the FMOD Ex Library
- Maximilian
- Physical Manipulation of Sound with Arduino
- A Quick Note on PWM
- Creating Interactions with Sound
- Further Resources
- Review
- 11. Arduino and Feedback
- Using Motors
- DC Motors
- Stepper Motors
- Motor Shields
- Using Motors
- Smart Feedback
- Using Servos
- Connecting a Servo
- Communicating with the Servo
- Wiring a Servo
- Using Household Currents
- Working with Appliances
- Introducing the LilyPad Board
- Using Vibration
- Nano, Fio, and Mini
- Using an LED Matrix
- Using the LEDControl Library
- Using the SPI Protocol
- Serial LED Matrix
- Using LCDs
- Using Solenoids for Movement
- Whats Next
- Review
- 12. Protocols and Communication
- Communicating over Networks
- Using XML
- Understanding Networks and the Internet
- Network Organization
- Network Identification
- Network Data Flow
- Handling Network Communication in Processing
- Client Class
- Server Class
- Sharing Data Across Applications
- Understanding Protocols in Networking
- Using the ofxNetwork Add-on
- Creating Networks with the Arduino
- Initializing the Ethernet Library
- Creating a Client Connection
- Creating a Server Connection
- Wireless Internet on the Arduino
- Communicating with Bluetooth
- Using Bluetooth in Processing
- Installing Bluetooth on Linux and Windows
- Installing Bluetooth on Mac OS X
- Using Bluetooth in Processing
- Using the bluetoothDesktop Library
- Communicating Using MIDI
- Review
- 13. Graphics and OpenGL
- What Does 3-D Have to Do with Interaction?
- Understanding 3-D
- What Is OpenGL?
- Working with 3-D in Processing
- OpenGL in Processing
- Lighting in Processing
- Controlling the Viewers Perspective
- Making Custom Shapes in Processing
- Using Coordinates and Transforms in Processing
- Transformations
- 3-D in openFrameworks
- Drawing in 3-D
- Transformations in openFrameworks
- Lighting in OpenGL
- Blending Modes in OpenGL
- Creating 3-D Objects in oF
- Using Textures and Shading in Processing
- Using Another Way of Shading
- What Does GLSL Look Like?
- Vertex Shaders
- Geometry Shader
- Fragment Shader
- Variables Inside Shaders
- Using ofShader
- Using Shaders in Processing
- What to Do Next
- Review
- 14. Motion and Gestures
- Computer Vision
- Interfaces Without Controls
- Example CV Projects
- Computer Vision
- OpenCV
- Using Blobs and Tracking
- Starting with ofxOpenCV
- Detecting Features with oF
- Using OpenCV in Processing
- Feature Tracking in Processing
- Using Blob Tracking with Physics
- Exploring Further in OpenCV
- Detecting Gestures
- Using ezGestures in Processing
- Using Gestures in oF
- Capturing iOS gestures with oF
- Touch with oF
- Tuio
- reacTIVision
- CCV
- Whats Next
- Using the Microsoft Kinect
- Processing
- openFrameworks
- Review
- 15. Movement and Location
- Using Movement As and In Interaction
- Using Software-Based Serial Ports
- Understanding and Using GPS
- Storing Data
- Logging GPS Data to an Arduino
- Using the breadcrumbs Library
- Implementing Hardware-Based Logging
- Sending GPS Data
- Getting Location on a Mobile Device
- On the iPhone
- On an Android Phone
- What to Do Next
- Review
- 16. Spaces and Environments
- Using Architecture and Space
- Sensing Environmental Data
- Using an XBee with Arduino
- Creating a Simple Test
- Configuring the XBee Module
- Addressing in the XBee
- XBee Library for Processing
- Placing Objects in 2-D
- Using the X10 Protocol
- Setting Up an RFID Sensor
- Reading Heat and Humidity
- Determine Position of an Object
- Whats Next
- Review
- 17. Further Resources
- Whats Next?
- Software Tools
- ARToolKit
- PureData
- Max/MSP
- vvvv
- Flash
- Software Tools
- Construction Processes
- Artificial Intelligence
- Neural nets
- Pathfinding
- Genetic algorithms
- Artificial life
- Whats Next?
- Physics
- Chipmunk
- Box2D
- Other Processing physics libraries
- ofAddons
- Hardware Platforms
- Phidgets
- Robotshop Rover
- Fritzing
- AVR
- ARM
- PIC
- Bibliography
- Interaction Design
- Programming
- Hardware
- Art
- Conclusion
- Index
- About the Author
- Colophon
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Programming Interactivity. A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. 2nd Edition Joshua Noble (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.