Arduino w akcji
- Autorzy:
- Martin Evans, Joshua Noble, Jordan Hochenbaum
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 8
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Arduino w akcji
Poznaj możliwości platformy Arduino!
Arduino to niesamowita platforma, która otworzyła świat elektroniki przed wszystkimi. Dzięki niej możesz zbudować zaawansowany układ elektroniczny bez konieczności wykonywania czasochłonnych projektów i żmudnych obliczeń. Arduino błyskawicznie zyskało ogromną popularność, a w ślad za nią pojawiły się w sprzedaży liczne dodatkowe moduły. Pozwalają one zbudować dowolne urządzenie — ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!
Ta wyjątkowa książka została w całości poświęcona platformie Arduino. Znajdziesz tu szczegółowe omówienie możliwości platformy, liczne przykłady oraz opisy. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, oraz rozpoczniesz tworzenie prostych projektów, korzystających z cyfrowych portów wejścia-wyjścia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz bardziej zaawansowane możliwości Arduino. Wykorzystasz silniki prądu stałego i serwomechanizmy, zastosujesz czujniki ultradźwiękowe oraz wyświetlisz informacje na wyświetlaczu LCD. Ponadto przekonasz się, że można zintegrować Arduino z systemem iOS oraz innym oprogramowaniem. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich pasjonatów elektroniki.
Dzięki tej książce:
- poznasz tajniki platformy Arduino
- wykorzystasz czujniki oraz silniki
- skomunikujesz się z układem za pomocą sieci
- odkryjesz dla siebie potencjał drzemiący w tej platformie!
Twoja przepustka do świata elektroniki!
Wybrane bestsellery
-
Ready to create rich interactive experiences with your artwork, designs, or prototypes? This is the ideal place to start. With this hands-on guide, you’ll explore several themes in interactive art and design—including 3D graphics, sound, physical interaction, computer vision, and geol...
Programming Interactivity. A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. 2nd Edition Programming Interactivity. A Designer's Guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. 2nd Edition
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
The best way to showcase a powerful new technology is to demonstrate its real-world results, and that's exactly what this new Cookbook does with Adobe Flex 3. Wide ranging and highly practical, Flex 3 Cookbook contains more than 300 proven recipes for developing interactive Rich Internet Applicat...
Flex 3 Cookbook. Code-Recipes, Tips, and Tricks for RIA Developers Flex 3 Cookbook. Code-Recipes, Tips, and Tricks for RIA Developers
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)143.65 zł
169.00 zł(-15%) -
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem popularnego podręcznika programowania dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Arduino. Skorzystasz z niej nawet wtedy, gdy nie masz pojęcia o programowaniu. Wystarczy zestaw Arduino i ochota do pracy twórczej, aby wykonać urzą...
Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Oto zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki, dzięki której poznasz wybrane zagadnienia z dziedziny fizyki, elektroniki i cyfrowego projektowania. Omówiono też podstawy algorytmów i charakterystyczne dla Arduino koncepcje programistyczne. Znalazły się tu zaktualizowane projekty i nowe tematy,...
Odkrywanie Arduino. Narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru. Wydanie II Odkrywanie Arduino. Narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
To drugie, starannie zaktualizowane wydanie przewodnika po programowaniu Arduino, przeznaczonego dla osób, które opanowały podstawy i chcą zdobyć umiejętności na wyższym, profesjonalnym poziomie. W książce dodatkowo ujęto zagadnienia wykorzystania Arduino do komunikacji z urządzeniami szeregowymi...
Arduino dla początkujących. Kolejny krok. Wydanie II Arduino dla początkujących. Kolejny krok. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Książka stanowi zbiór ponad dwustu receptur ułatwiających wykorzystanie potencjału Arduino 1.8. Jest dostosowana do potrzeb osób, które chcą po prostu szybko znaleźć rozwiązanie problemu ze sprzętem czy z kodem. Zawiera informacje potrzebne do pomyślnej realizacji szerokiej gamy projektów oraz do...
Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III
-
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do skomplikowanego świata, w którym za pomocą techniki TinyML wdraża się głębokie uczenie maszynowe w systemach wbudowanych. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia z zakresu uczenia maszynowego czy pracy z mikrokontrolerami. W książce wyjaśniono, jak można...
TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Jeżeli chcesz zorientować się, jak szeroki wachlarz czujników dostępny jest dla Raspberry Pi oraz Arduino, trafiłeś na doskonałą książkę. Znajdziesz w niej bogato ilustrowane opisy zastosowania przeróżnych sensorów. Pomiar obrotu, jasności światła, temperatury oraz odległości to tylko niektóre z ...
Czujniki dla początkujących. Poznaj otaczający Cię świat za pomocą elektroniki, Arduino i Raspberry Pi Czujniki dla początkujących. Poznaj otaczający Cię świat za pomocą elektroniki, Arduino i Raspberry Pi
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)19.20 zł
34.90 zł(-45%) -
W tej książce główny nacisk został położony na aspekty związane z programowaniem Arduino. W trakcie lektury opanujesz podstawy języka C, a poza tym nauczysz się używać struktur danych oraz korzystać z analogowych i cyfrowych złączy znajdujących się na płytce Arduino. Ponadto poznasz możliw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
16.45 zł
29.90 zł(-45%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Arduino w akcji (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
forbot.pl Mateusz Troka
Dostępne są liczne platformy pozwalające na przyjazną pracę z mikrokontrolerami. Do grona najpopularniejszych należy Arduino.
Począwszy od 2005 roku zestawy te oparte o scalaki ATmega wraz z platformą deweloperską Arduino IDE zyskały wielu użytkowników.
Powyższe skłoniło mnie do zainteresowania się płytkami Arduino. Dlatego też sięgnąłem po książkę wydawnictwa Helion „Arduino w Akcji – poznaj możliwości platformy Arduino”.
Autorzy zwracają uwagę na liczne, a przy okazji nietypowe zastosowania platformy, począwszy od robotów-zabawek, poprzez sterowniki ekologicznych samochodów, kontrolery zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych, elektroniczne wspomagacze szkoleń medycznych aż po zastosowania w sztuce, zarówno w malarstwie, rzeźbie jak i muzyce.
Dla kogo?
Już po lekturze samego spisu treści można wnioskować, że autorzy do sprawy wprowadzenia nowych użytkowników podeszli w sposób kompleksowy.
Zarówno całkowicie początkujący znajdą tu coś dla siebie, a użytkownicy którzy mieli już styczność z Arduino również nie powinni czuć się zawiedzeni. Poruszane tematy są bogato opatrzone fragmentami kodu oraz zdjęciami zmontowanych układów, co powinno ułatwić początki nowicjuszom. Dla zaawansowanych przygotowano z kolei poważniejsze zadania.
Nieco o treści
Jako osoba wkraczająca dopiero w świat Arduino zostałem dość szczegółowo przeprowadzony poprzez historię, możliwości oraz opis wersji platformy. Język jest bardzo prosty, każde pojęcie jest wyjaśniane. Każdy rozdział poprzedzony jest krótkim wprowadzeniem czego dotyczy, co może ułatwić szukanie pożądanych przez czytelnika informacji.
Instrukcje w książce są ze sobą połączone i tworzą spójną całość.
Część pierwsza jest poświęcona zmontowaniu krok po kroku 2 układów: prostego układu zawierającego LEDy oraz jeden przycisk (We/Wy cyfrowe) oraz układu z przetwornikami piezoelektrycznymi i głośnikiem (We/Wy analogowe).
W ten sposób autorzy chcą nauczyć czytelnika podstaw obsługi środowiska programistycznego oraz zastosowania odpowiednich pinów.
W części drugiej (i zarazem ostatniej) skupiono się na poszerzaniu możliwości platformy. Komunikacja z innymi urządzeniami (np. za pomocą protokołu Ethernet) oraz liczne czujniki i urządzenia I/O są tu dość szczegółowo opisane. Każdy rozdział części drugiej to opis i przykładowe użycie silników, czujników, wyświetlaczy lub też możliwości integracji z inną platformą. Autorzy zdecydowali się na pracę z konkretnymi modelami urządzeń, aby móc pokazać sposoby połączenia, oraz ułatwić dobór bibliotek.
W książce można też znaleźć sposoby integracji Arduino z konsolami Wii U oraz Xbox360 oraz systemem iOS. Dla posiadaczy tych urządzeń wiedza ta może być przydatna.
Czy warto?
Myślę że warto poświęcić swój czas na lekturę tej książki. Zdecydowanie ułatwia ona start z nową platformą, oraz pozwala na uniknięcie nerwów przy poszukiwaniu rozwiązań wielu problemów.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Arduino in Action
- Tłumaczenie:
- Andrzej Watrak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-6356-9, 9788324663569
- Data wydania książki drukowanej:
- 2014-05-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-6359-0, 9788324663590
- Data wydania ebooka:
-
2014-05-17
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 19327
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 11.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 22.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Elektronika » Arduino
Spis treści książki
- 1.1. Krótka historia Arduino (22)
- 1.2. Arduino (23)
- 1.2.1. Arduino Uno (23)
- 1.2.2. Arduino Duemilanove (24)
- 1.2.3. Arduino Ethernet (24)
- 1.2.4. Arduino Mega (25)
- 1.2.5. Inne wersje Arduino (25)
- 1.2.6. Atak klonów (27)
- 1.2.7. Zaczynamy pracę z Arduino (28)
- 1.3. Przygotowywanie środowiska pracy (28)
- 1.3.1. Oprogramowanie dla Arduino (28)
- 1.3.2. Podstawowa konfiguracja sprzętu (29)
- 1.3.3. Twój niezbędnik Arduino (29)
- 1.4. Niech coś się wydarzy! (30)
- 1.4.1. Twoja pierwsza migająca dioda świecąca (30)
- 1.4.2. Szkic błyskający diodą świecącą (30)
- 1.4.3. Łączymy wszystko razem (31)
- 1.4.4. Ładowanie i testowanie programu (32)
- 1.5. Poznajemy zintegrowane środowisko programistyczne (33)
- 1.5.1. Edytor kodu (34)
- 1.5.2. Monitor portu szeregowego (34)
- 1.5.3. Wyłapywanie błędów (36)
- 1.5.4. Przetwarzanie kodu (36)
- 1.6. Budowa szkicu (37)
- 1.6.1. Procedura "setup" (37)
- 1.6.2. Nieskończona pętla (37)
- 1.7. Komentowanie kodu (38)
- 1.8. Podsumowanie (39)
- 2.1. Zaczynamy (41)
- 2.1.1. Wykorzystanie płytki stykowej (42)
- 2.1.2. Schemat obwodu (42)
- 2.1.3. Diody świecące (44)
- 2.1.4. Połączenia (44)
- 2.1.5. Szkic błyskający pięcioma diodami (44)
- 2.1.6. Załadowanie i test (47)
- 2.2. Przejęcie kontroli (47)
- 2.2.1. Schemat obwodu (47)
- 2.2.2. Połączenia (47)
- 2.2.3. Wtrącające się przerwania (49)
- 2.2.4. Szkic pozwalający kontrolować diody przy pomocy przycisku (49)
- 2.2.5. Załadowanie i test (52)
- 2.2.6. Czas na przerwę (52)
- 2.2.7. Załadowanie i test (53)
- 2.3. Miernik refleksu (53)
- 2.3.1. Schemat obwodu (53)
- 2.3.2. Połączenia (53)
- 2.3.3. Szkic do pomiaru refleksu (53)
- 2.3.4. Załadowanie i test (56)
- 2.4. Miernik refleksu - kto naprawdę jest najszybszy? (56)
- 2.4.1. Szkic do pomiaru refleksu (57)
- 2.4.2. Załadowanie i test (58)
- 2.5. Podsumowanie (58)
- 3.1. Pora na świat analogowy (62)
- 3.1.1. Jaka jest różnica pomiędzy sygnałem analogowym i cyfrowym? (62)
- 3.1.2. Odczyt sygnału z potencjometru (63)
- 3.1.3. Podłączanie elementów (64)
- 3.1.4. Szkic do odczytu ustawienia potencjometru (64)
- 3.1.5. Załadowanie i test (66)
- 3.2. Przetwornik piezoelektryczny (67)
- 3.2.1. Schemat obwodu (68)
- 3.2.2. Połączenia (69)
- 3.2.3. Szkic pozwalający mierzyć impulsy pochodzące z przetwornika piezoelektrycznego (70)
- 3.2.4. Załadowanie i test (72)
- 3.2.5. Obwód z dodanym głośniczkiem (72)
- 3.2.6. Połączenia (72)
- 3.2.7. Szkic generujący dźwięk (74)
- 3.2.8. Załadowanie i test (74)
- 3.3. Budowa pentatonicznej klawiatury muzycznej (75)
- 3.3.1. Schemat obwodu (75)
- 3.3.2. Połączenia (75)
- 3.3.3. Szkic obsługujący klawiaturę pentatoniczną (77)
- 3.3.4. Załadowanie i test (78)
- 3.4. Podsumowanie (79)
- 4.1. Zwiększanie możliwości Arduino poprzez dodatkowe biblioteki programistyczne (84)
- 4.2. Biblioteka podstawowa (84)
- 4.3. Biblioteki standardowe (85)
- 4.3.1. Projektowanie sterowane testami przy użyciu biblioteki ArduinoTestSuite (85)
- 4.3.2. Zapisywanie wartości w pamięci EEPROM (86)
- 4.3.3. Zapisywanie większych ilości danych na kartach SD (87)
- 4.3.4. Podłączanie do sieci w standardzie Ethernet (89)
- 4.3.5. Komunikacja szeregowa z użyciem protokołu Firmata (90)
- 4.3.6. Wyświetlanie informacji przy użyciu biblioteki LiquidCrystal (91)
- 4.3.7. Sterowanie serwomechanizmami (92)
- 4.3.8. Sterowanie silnikiem krokowym (92)
- 4.3.9. Komunikacja z urządzeniami na magistrali SPI (93)
- 4.3.10. Komunikacja przy użyciu magistrali dwuprzewodowej (95)
- 4.3.11. Uzyskiwanie większej liczby portów szeregowych przy pomocy biblioteki SoftwareSerial (95)
- 4.4. Biblioteki udostępnione przez użytkowników (98)
- 4.4.1. Instalowanie nowej biblioteki (98)
- 4.5. Rozbudowa Arduino przy użyciu nakładek (99)
- 4.5.1. Popularne nakładki (99)
- 4.5.2. Pułapka: czy to będzie działać z moim Arduino? (102)
- 4.6. Podsumowanie (103)
- 5.1. Nabieranie prędkości z silnikami prądu stałego (106)
- 5.1.1. Uruchamianie i zatrzymywanie silnika (107)
- 5.1.2. Szkic uruchamiający i zatrzymujący mały silnik prądu stałego (108)
- 5.1.3. Łączenie komponentów (108)
- 5.1.4. Załadowanie i test szkicu (110)
- 5.2. Sterowanie prędkością i obracanie silnika w przeciwnym kierunku (111)
- 5.2.1. Modulacja PWM przybywa na ratunek (112)
- 5.2.2. Mostek H do sterowania silnikiem (112)
- 5.2.3. Układ L293D (114)
- 5.2.4. Łączenie elementów (115)
- 5.2.5. Szkic sterujący układem L293D (116)
- 5.2.6. Załadowanie i test szkicu (117)
- 5.2.7. Zmiana prędkości obrotów silnika (117)
- 5.2.8. Załadowanie i test szkicu (118)
- 5.3. Silniki krokowe: jeden krok naraz (119)
- 5.3.1. Silniki bipolarne i unipolarne (119)
- 5.3.2. Łączenie komponentów (122)
- 5.3.3. Funkcje biblioteki silnika krokowego (123)
- 5.3.4. Szkic sterujący silnikiem krokowym (125)
- 5.3.5. Załadowanie i test szkicu (126)
- 5.4. Serwomechanizmy nie są takie straszne (126)
- 5.4.1. Sterowanie serwomechanizmem (126)
- 5.4.2. Funkcje i metody sterujące serwomechanizmem (127)
- 5.4.3. Szkic sterujący serwomechanizmem (128)
- 5.4.4. Łączenie komponentów (129)
- 5.4.5. Załadowanie i test szkicu (129)
- 5.5. Wielka siła małego silnika bezszczotkowego (130)
- 5.5.1. Dlaczego bez szczotek (130)
- 5.5.2. Sterowanie (131)
- 5.5.3. Szkic sterujący silnikiem bezszczotkowym (132)
- 5.5.4. Łączenie komponentów (134)
- 5.5.5. Załadowanie i test szkicu (134)
- 5.5.6. Obroty w przeciwnym kierunku (135)
- 5.5.7. Szkic zmieniający kierunek obrotów silnika bezszczotkowego (135)
- 5.5.8. Łączenie komponentów (136)
- 5.5.9. Załadowanie i test szkicu (136)
- 5.6. Nakładka sterująca kilkoma silnikami (136)
- 5.7. Podsumowanie (137)
- 6.1. Ultradźwiękowe wykrywanie przedmiotów (139)
- 6.1.1. Wybór czujnika ultradźwiękowego (140)
- 6.1.2. Trzy lub cztery przewody (141)
- 6.1.3. Szkice do ultradźwiękowego wykrywania przedmiotów (142)
- 6.1.4. Łączenie elementów (144)
- 6.1.5. Załadowanie i test szkicu (145)
- 6.2. Pomiar odległości za pomocą podczerwieni (145)
- 6.2.1. Łączenie czujników podczerwieni i ultradźwiękowego (146)
- 6.2.2. Czujnik Sharp GP2D12 (146)
- 6.2.3. Nieliniowy algorytm obliczania odległości (146)
- 6.2.4. Szkic do pomiaru odległości (147)
- 6.2.5. Łączenie elementów (149)
- 6.2.6. Załadowanie i test szkicu (149)
- 6.3. Wykrywanie ruchu metodą pasywnej podczerwieni (149)
- 6.3.1. Użycie czujnika Parallax (151)
- 6.3.2. Szkic do wykrywania ruchu za pomocą podczerwieni (151)
- 6.3.3. Łączenie elementów (152)
- 6.3.4. Załadowanie i test szkicu (153)
- 6.4. Podsumowanie (154)
- 7.1. Wprowadzenie do wyświetlaczy LCD (156)
- 7.1.1. Ciągi znaków: zmienne typu String i char (156)
- 7.2. Równoległy wyświetlacz znakowy Hitachi HD44780 (158)
- 7.2.1. Wyświetlacz 4-bitowy czy 8-bitowy? (159)
- 7.2.2. Biblioteka i funkcje (159)
- 7.2.3. Schemat układu (159)
- 7.2.4. Łączenie komponentów w trybie 4-bitowym (160)
- 7.2.5. Szkic sterujący wyświetlaczem Hitachi HD44780 (162)
- 7.2.6. Załadowanie i test szkicu (163)
- 7.3. Stacja meteorologiczna z szeregowym wyświetlaczem LCD (164)
- 7.3.1. Wyświetlacze szeregowe i równoległe (164)
- 7.3.2. Biblioteka SerLCD i jej funkcje (165)
- 7.3.3. Czujnik temperatury Maxim DS18B20 (166)
- 7.3.4. Biblioteki OneWire i DallasTemperature (167)
- 7.3.5. Schemat układu (167)
- 7.3.6. Łączenie wszystkich komponentów (167)
- 7.3.7. Szkic dla stacji meteorologicznej z wyświetlaczem LCD (169)
- 7.3.8. Załadowanie i test szkicu (170)
- 7.4. Wyświetlacz graficzny Samsung KS0108 (171)
- 7.4.1. Biblioteka i funkcje (171)
- 7.4.2. Schemat połączeń (171)
- 7.4.3. Łączenie wszystkich komponentów (172)
- 7.4.4. Szkic do rysowania na wyświetlaczu graficznym (173)
- 7.4.5. Załadowanie i test szkicu (175)
- 7.5. Podsumowanie (176)
- 8.1. Technologia Ethernet (178)
- 8.1.1. Biblioteka Ethernet (179)
- 8.1.2. Nakładka Ethernet z kartą SD (180)
- 8.2. Serwer WWW Arduino (181)
- 8.2.1. Konfiguracja serwera (181)
- 8.2.2. Szkic konfigurujący serwer WWW (182)
- 8.2.3. Załadowanie i test szkicu (184)
- 8.2.4. Usuwanie usterek (184)
- 8.3. Ćwir, ćwir - komunikacja z portalem Twitter (184)
- 8.3.1. Twitter i tokeny (185)
- 8.3.2. Biblioteki i funkcje (185)
- 8.3.3. Schemat układu i połączenia komponentów (185)
- 8.3.4. Szkic do wysyłania tweeta po naciśnięciu przycisku (186)
- 8.3.5. Załadowanie i test szkicu (187)
- 8.4. Łączność Wi-Fi (188)
- 8.4.1. Nakładka Arduino WiFi (189)
- 8.4.2. Biblioteka WiFi i jej funkcje (190)
- 8.4.3. Ruchy ciała i bezprzewodowe przyspieszeniomierze (192)
- 8.4.4. Łączenie komponentów (192)
- 8.4.5. Szkic do komunikacji Bluetooth (193)
- 8.4.6. Załadowanie i test szkicu (196)
- 8.5. Bezprzewodowa łączność Bluetooth (196)
- 8.5.1. Płyta ArduinoBT (196)
- 8.5.2. Dodawanie modułu Bluetooth (198)
- 8.5.3. Nawiązywanie połączenia Bluetooth (198)
- 8.5.4. Szkic do komunikacji Bluetooth (199)
- 8.6. Interfejs SPI (200)
- 8.6.1. Biblioteka SPI (200)
- 8.6.2. Urządzenia SPI i potencjometry cyfrowe (201)
- 8.6.3. Schemat układu i połączenia elementów (202)
- 8.6.4. Szkic cyfrowego sterownika diod LED (203)
- 8.7. Rejestrowanie danych (204)
- 8.7.1. Rodzaje pamięci (205)
- 8.7.2. Karty SD i biblioteka SD (205)
- 8.7.3. Szkic rejestrujący na karcie SD dane z czujnika (206)
- 8.8. Serwis Xively (207)
- 8.8.1. Tworzenie konta i pobieranie klucza API (208)
- 8.8.2. Tworzenie nowego kanału danych (208)
- 8.8.3. Szkic do rejestrowania danych z czujnika w serwisie Xively (209)
- 8.8.4. Załadowanie i test szkicu (211)
- 8.9. Podsumowanie (212)
- 9.1. Nintendo Wii pozdrawia Cię (213)
- 9.1.1. Kontroler Wii Nunchuk (214)
- 9.1.2. Połączenie z kontrolerem Nunchuk (216)
- 9.1.3. Wii zaczyna mówić (218)
- 9.1.4. Wii testuje (226)
- 9.2. Wejście konsoli Xbox na rynek (227)
- 9.2.1. Połączenie (228)
- 9.2.2. Biblioteka hosta USB (229)
- 9.2.3. Pozyskiwanie informacji o kontrolerze Xbox za pomocą nakładki hosta USB (229)
- 9.2.4. Obowiązek raportowania przez kontroler Xbox (231)
- 9.2.5. Czas na uruchomienie (233)
- 9.2.6. Łączenie za pomocą kodu (233)
- 9.2.7. Szkic Xboxhid.ino (235)
- 9.2.8. Łączenie i testowanie układów (239)
- 9.3. Podsumowanie (239)
- 10.1. Podłączanie urządzenia iOS do Arduino (243)
- 10.1.1. Przewód szeregowy Redpark (243)
- 10.1.2. Ostateczne połączenie (244)
- 10.2. Kod iOS (245)
- 10.2.1. Tworzenie jednookienkowej aplikacji w środowisku Xcode (245)
- 10.2.2. Tworzenie kodu (250)
- 10.3. Angażujemy Arduino (253)
- 10.3.1. Szkic do sterowania diodą LED z urządzenia iOS (253)
- 10.3.2. Testowanie szkicu (254)
- 10.4. Zróbmy coś więcej w Xcode (255)
- 10.4.1. Dodawanie kontrolki Slider (255)
- 10.5. Obsługa suwaka w Arduino (259)
- 10.5.1. Układ Arduino do obsługi suwaka (260)
- 10.5.2. Testowanie układu (261)
- 10.6. Wysyłanie danych do urządzenia iOS (262)
- 10.6.1. Kodowanie w środowisku Xcode (262)
- 10.6.2. Podczerwony czujnik odległości GP2D12 (265)
- 10.6.3. Test (267)
- 10.7. Podsumowanie (267)
- 11.1. Wprowadzenie do płyty LilyPad (270)
- 11.1.1. Akcesoria LilyPad (271)
- 11.1.2. Przewodzące nici i tkaniny (272)
- 11.2. Kurtka z wyłącznikami (274)
- 11.3. Osobiste pianino (276)
- 11.4. Płyta Arduino Pro Mini (279)
- 11.5. Inteligentne słuchawki (280)
- 11.6. Kurtka z kompasem (282)
- 11.7. Podsumowanie (286)
- 12.1. Podstawowe informacje o nakładkach (287)
- 12.2. Nakładka silnikowa Adafruit (288)
- 12.2.1. Biblioteka AFMotor (289)
- 12.2.2. Zastosowanie nakładki z silnikiem krokowym (290)
- 12.2.3. Zastosowanie nakładki z silnikiem prądu stałego (292)
- 12.2.4. Zakup nakładki silnikowej (294)
- 12.3. Jak zbudować własną nakładkę (295)
- 12.3.1. Pamięć (295)
- 12.3.2. Przesuwniki poziomów (296)
- 12.3.3. Uchwyt karty SD (296)
- 12.3.4. Podłączanie karty SD do płyty Arduino (297)
- 12.3.5. Przygotowywanie płyty perforowanej (299)
- 12.3.6. Test nakładki (302)
- 12.4. Podsumowanie (303)
- 13.1. Kanał komunikacji szeregowej (306)
- 13.2. Serwomechanizm śledzący twarz (307)
- 13.2.1. Montaż mechanizmu śledzącego twarz (308)
- 13.2.2. Kod do śledzenia twarzy (309)
- 13.3. Zastosowanie oprogramowania Firmata do budowy equalizera (313)
- 13.3.1. Zastosowanie Firmata w Twojej aplikacji (314)
- 13.3.2. Analiza dźwięku w środowisku Processing (315)
- 13.3.3. Montaż elementów equalizera (315)
- 13.3.4. Kod equalizera (316)
- 13.4. Zastosowanie Pure Data do budowy syntezatora (319)
- 13.4.1. Montaż komponentów syntezatora (320)
- 13.4.2. Kod syntezatora (320)
- 13.5. Zastosowanie języka Python do mierzenia temperatury (324)
- 13.5.1. Biblioteka szeregowa w języku Python (324)
- 13.5.2. Montaż komponentów termometru (325)
- 13.5.3. Kod monitorujący temperaturę (326)
- 13.6. Podsumowanie (328)
- A.1. Windows (329)
- A.1.1. Instalacja sterowników do płyty Arduino (329)
- A.2. Mac OS X (332)
- A.3. Linux (333)
- B.1. Historia języka Arduino (337)
- B.2. Zmienne (338)
- B.2.1. Typy zmiennych (339)
- B.2.2. Tabele (340)
- B.2.3. Ciągi znaków (341)
- B.2.4. Stałe (341)
- B.2.5. Zasięg zmiennych (342)
- B.3. Przejęcie kontroli (343)
- B.3.1. Instrukcje if, else, else if (344)
- B.3.2. Instrukcja switch-case (346)
- B.3.3. Operatory logiczne (347)
- B.4. Zapętlenie (348)
- B.4.1. Pętla for (348)
- B.4.2. Pętla while (349)
- B.4.3. Pętla do while (350)
- B.5. Funkcje (350)
- B.6. Podsumowanie (351)
- C.1. Anatomia biblioteki (353)
- C.1.1. Plik .h (nagłówkowy) (353)
- C.1.2. Plik .cpp (354)
- C.2. Użycie biblioteki (355)
- C.2.1. Zastosowanie biblioteki w szkicu (355)
- C.2.2. Rozpowszechnianie biblioteki (356)
Wstęp (11)
Podziękowania (13)
O książce (15)
CZĘŚĆ I. ZACZYNAMY (19)
Rozdział 1. Witaj, Arduino (21)
Rozdział 2. Cyfrowe wejścia i wyjścia (41)
Rozdział 3. Proste projekty: wejście i wyjście (61)
CZĘŚĆ II. ZAPRZĘGAMY ARDUINO DO PRACY (81)
Rozdział 4. Rozszerzanie Arduino (83)
Rozdział 5. Arduino w ruchu (105)
Rozdział 6. Wykrywanie przedmiotów (139)
Rozdział 7. Wyświetlacze LCD (155)
Rozdział 8. Komunikacja (177)
Rozdział 9. Czas na gry (213)
Rozdział 10. Integracja Arduino z urządzeniami iOS (241)
Rozdział 11. Elektroniczne gadżety (269)
Rozdział 12. Stosowanie nakładek (287)
Rozdział 13. Integracja z oprogramowaniem (305)
Dodatek A. Instalacja środowiska Arduino IDE (329)
Dodatek B. Podręcznik kodowania (337)
Dodatek C. Biblioteki (353)
Dodatek D. Lista komponentów (357)
Dodatek E. Przydatne odnośniki (361)
Skorowidz (363)
Oceny i opinie klientów: Arduino w akcji Martin Evans, Joshua Noble, Jordan Hochenbaum (8)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(1)
(0)
(1)
(0)
(0)
Data dodania: 2018-01-06 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
RK,
Data dodania: 2016-02-16 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-07-30 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-04-16 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Oskar Jaskólski, uczeń
Data dodania: 2014-08-30 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-08-30 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Pemal,
Data dodania: 2022-11-30 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-03-14 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii