The JavaScript Workshop



- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 802
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: The JavaScript Workshop
If you're looking for a programming language to develop flexible and efficient apps, JavaScript is a great choice. However, while offering real benefits, the complexity of the entire JavaScript ecosystem can be overwhelming. This Workshop is a smarter way to learn JavaScript. It is specifically designed to cut through the noise and help build your JavaScript skills from scratch, while sparking your interest with engaging activities and clear explanations.
Starting with explanations of JavaScript's fundamental programming concepts, this book will introduce the key tools, libraries and frameworks that programmers use in everyday development. You will then move on and see how to handle data, control the flow of information in an application, and create custom events. You'll explore the differences between client-side and server-side JavaScript, and expand your knowledge further by studying the different JavaScript development paradigms, including object-oriented and functional programming.
By the end of this JavaScript book, you'll have the confidence and skills to tackle real-world JavaScript development problems that reflect the emerging requirements of the modern web.
Wybrane bestsellery
-
To kolejne wydanie wyczerpującego, kompleksowego przewodnika po języku JavaScript oraz jego najważniejszych klienckich i serwerowych interfejsach API. Książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą nauczyć się JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu. Ujęto w niej we...
JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.35 zł
119.00 zł(-35%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
To książka przeznaczona dla osób, które posługują się językiem JavaScript i chcą wykorzystać jego możliwości do zbudowania kompletnej aplikacji internetowej. Prezentuje język TypeScript i opisuje jego najlepsze cechy, pokazuje także, w jaki sposób za pomocą takich frameworków jak React, Redux, No...
React, TypeScript i Node. Tworzenie aplikacji internetowych typu fullstack React, TypeScript i Node. Tworzenie aplikacji internetowych typu fullstack
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)70.85 zł
109.00 zł(-35%) -
Jeżeli chcesz poznać potencjał tego duetu i zacząć tworzyć atrakcyjne aplikacje internetowe, nie możesz obejść się bez tej książki. Pomoże Ci ona szybko stworzyć pierwszy skrypt. W trakcie lektury poznasz niuanse składni JavaScriptu, sposoby obsługi zdarzeń oraz obiektowy model strony. Dzięki dal...
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To książka przeznaczona dla średnio zaawansowanych użytkowników biblioteki React, którzy chcą tworzyć elastyczniejsze i łatwiejsze w utrzymaniu aplikacje. Wyjaśniono tu sposób działania wewnętrznych mechanizmów biblioteki React. Zaprezentowano, jak należy budować komponenty możliwe do wielokrotne...
React 17. Wzorce projektowe i najlepsze praktyki. Projektowanie i rozwijanie nowoczesnych aplikacji internetowych. Wydanie III React 17. Wzorce projektowe i najlepsze praktyki. Projektowanie i rozwijanie nowoczesnych aplikacji internetowych. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
To drugie wydanie cenionego podręcznika dla początkujących programistów. Zawarty w nim materiał - podany jasno i przystępnie - pozwoli Ci w pełni poznać możliwości języka TypeScript 4. Naukę rozpoczniesz od zdobycia solidnych podstaw, a po przeanalizowaniu przejrzystych przykładów poznasz korzyśc...
TypeScript 4. Od początkującego do profesjonalisty. Wydanie II TypeScript 4. Od początkującego do profesjonalisty. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)70.85 zł
109.00 zł(-35%) -
To kolejne, rozbudowane i uaktualnione wydanie świetnego podręcznika projektowania i programowania stron internetowych, zawierające wiedzę niezbędną do rozpoczęcia samodzielnej pracy. Opisano tu zasady tworzenia witryn WWW oraz przedstawiono język HTML i techniki CSS. Sporo miejsca poświęcono mul...
Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)83.85 zł
129.00 zł(-35%) -
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
7.90 zł
24.90 zł(-68%) -
Uwaga, uwaga! Proszę państwa, kierujemy się w stronę JavaScriptu! Skoro zdecydowaliście się ruszyć z nami na tę pouczającą wycieczkę, to z pewnością dysponujecie znajomością języka HTML! Jeśli go jeszcze nie znacie, radzimy szybko to zmienić. HTML bowiem stanowi bazę, bez której trudno stworzyć s...
Frontend developer. Kurs video. JavaScript. Poziom podstawowy Frontend developer. Kurs video. JavaScript. Poziom podstawowy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Szybkość, prostota, wszechstronność, interoperacyjność... to dopiero początek długiej listy zalet JavaScript. Choć trudno to sobie wyobrazić, przed erą JavaScript w Internecie dominowały statyczne strony www. Dopiero wraz z nadejściem tego skryptowego języka programowania otworzyły się możliwości...
JavaScript. Kurs video. Pierwsze kroki w programowaniu JavaScript. Kurs video. Pierwsze kroki w programowaniu
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)70.95 zł
129.00 zł(-45%)
Joseph Labrecque, Jahred Love, Daniel Rosenbaum, Nick Turner, Gaurav Mehla, Alonzo L. Hosford, Florian Sloot, Philip Kirkbride - pozostałe książki
-
Step into the world of animation and go beyond the fundamentals of Adobe Animate to bring experiences to life with the help of expert-led content
Adobe Animate 2022 for Creative Professionals - Second Edition Adobe Animate 2022 for Creative Professionals - Second Edition
-
Step into the world of animation and go beyond the fundamentals of Adobe Animate to bring experiences to life through expert-led content
-
Get to grips with the core fundamentals of Vue.js 2 and learn to build reliable component-based applications with practical guidance from industry experts
Front-End Development Projects with Vue.js Front-End Development Projects with Vue.js
Raymond Camden, Hugo Di Francesco, Clifford Gurney, Philip Kirkbride, Maya Shavin
-
Work through engaging exercises and activities and gain practical skills to make your web applications function effortlessly with the help of React
The React Workshop The React Workshop
Brandon Richey, Ryan Yu, Endre Vegh, Theo Despoudis, Anton Punith, Florian Sloot
-
Develop your JavaScript programming skills by learning strategies and techniques commonly used in modern full-stack application development
Professional JavaScript Professional JavaScript
Hugo Di Francesco, Siyuan Gao, Vinicius Isola, Philip Kirkbride
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The JavaScript Workshop
- ISBN Ebooka:
- 978-18-386-4588-5, 9781838645885
- Data wydania ebooka:
-
2019-11-29
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku Pdf:
- 24.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 33.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 33.2MB
- Kategorie:
Technologie webowe » JavaScript - Programowanie
Spis treści książki
- Preface
- About the Book
- Audience
- About the Chapters
- Conventions
- Before You Begin
- Installing Visual Studio Code
- Installing the "Open in Default Browser" Extension
- Downloading Node.js
- Windows
- Mac
- Linux
- Verifying the Installation
- Installing the Code Bundle
- About the Book
- 1. Getting to Know JavaScript
- Introduction
- What Is JavaScript and How Is It Used?
- JavaScript versus Other Languages
- Exercise 1.01: Languages Discovery
- A Brief History of the JavaScript Language
- Netscape Mocha and LiveScript
- Sun Microsystems and Java
- Ecma International and ECMAScript
- Versions of ECMAScript (and JavaScript)
- ECMAScript 1 (1997)
- ECMAScript 2 (1998)
- ECMAScript 3 (1999)
- ECMAScript 4 (unreleased)
- ECMAScript 5 (2009)
- ECMAScript 6 (2015)
- ECMAScript 7 (2016), ECMAScript 8 (2017), and ECMAScript 9 (2018)
- Exercise 1.02: Can I Use This Feature?
- Accessing Web Browser Developer Tools
- Google Chrome
- Microsoft Edge
- Apple Safari
- An Introduction to Variables
- Exercise 1.03: Programming First Steps
- Activity 1.01: Creating an Alert Box Popup in the Web Browser
- Overview of JavaScript Capabilities
- Client-Side Form Validation
- JavaScript Widgets or Components
- XML HTTP Requests (XHR)
- Storing Local Data
- DOM Manipulation
- Animations and Effects
- Summary
- 2. Working with JavaScript
- Introduction
- Integrated Development Environments (IDE)
- GitHubs Atom
- Sublime Text
- Adobe Dreamweaver
- JetBrains WebStorm
- Microsoft Visual Studio Code
- JavaScript Project and File Management
- Project Folders and Files
- Exercise 2.01: Creating a Working Project Directory
- JavaScript Syntax and Structure
- Exercise 2.02: Creating Project Boilerplate
- Basic JavaScript Syntax
- JavaScript Execution Order
- Exercise 2.03: Verifying an Execution Order
- Overview of JavaScript Environments
- Browser-Based JavaScript
- Server-Based JavaScript
- Desktop JavaScript
- Mobile JavaScript
- A Closer Look at Web Browser Developer Tools
- The Elements View
- The Console View
- The Sources View
- The Network View
- HTML Element Manipulation with JavaScript
- Activity 2.01: Adding and Modifying an Item to/in the To-Do List
- Summary
- 3. Programming Fundamentals
- Introduction
- Data Types
- Representation of Data
- Literal Values
- Using Operators in Expressions
- Representation of Data
- Exercise 3.01: Implementing Expressions and Operators
- Using Variables and Constants in Expressions
- Exercise 3.02: Working with Variables Using the Web Browser Console
- Functions That Return Values
- Exercise 3.03: Using Functions in Expressions
- The Object Data Type
- Ready-Made Objects
- Exercise 3.04: Working with Ready-Made Objects
- Self-Made Objects
- Object Dot Notation
- The Array Object
- Using the Console Object
- Syntax
- Semicolon at the End of Code Statements
- Lines of Code versus Statements
- Comments
- Conditional and Loop Flow
- Code Blocks
- Conditional Flow Statements
- if...else Statement
- if Statement
- Exercise 3.05: Writing an if statement
- if Statement and else Statement
- Exercise 3.06: Writing an if...else Statement
- if Statements with Multiple else...if Statements
- if Statement, Multiple else...if statements, and the else Statement
- Exercise 3.07: Writing an if Statement with Multiple if else Statements and the else Statement
- The break Statement
- switch Statement
- Exercise 3.08: Writing a switch Statement and Testing It
- Loop Statements
- for Statement
- Exercise 3.09: Writing a for Loop and Testing It
- do...while Statement
- Exercise 3.10: Writing a do...while Loop and Testing It
- while Statement
- Exercise 3.11: Writing a while Loop and Testing It
- for...in Statement
- Exercise 3.12: Writing a for...in Loop and Testing It
- for...of Statement
- Exercise 3.13: Writing a for...of Loop and Testing It
- continue Statement
- Labeled Statement
- Writing and Invoking Functions
- Defining Functions
- Function Declaration
- Defining Functions
- Exercise 3.14: Writing a Function as a Statement and Invoking It
- Function Expression
- Exercise 3.15: Writing a Function as an Expression and Invoking It
- Arrow Function Expression
- Defining and Invoking an Arrow Function Expression
- Exercise 3.16: Writing an Arrow Function and Invoking It
- Reacting to User Input Events and Updating the DOM
- The DOM HTML Element Object
- Getting Access to Elements in the DOM
- Creating Elements and Content in the DOM
- DOM Events
- Exercise 3.17: Working with DOM Manipulation and Events
- Debugging
- Silent Fail
- Syntax Bugs
- Logic Bugs
- Debugging
- Debuggers
- Activity 3.01: The To-Do List Shuffle Program
- Summary
- 4. JavaScript Libraries and Frameworks
- Introduction
- Framework versus Library
- Vanilla.js
- Popular JavaScript Frameworks
- Everlasting jQuery
- Where to Find and How to Use External Code
- Exercise 4.01: Using a Third-Party Library in Your Code
- jQuery versus Vanilla.js
- Manipulating the DOM
- Making XHR Requests
- Exercise 4.02: Handling Click Events with jQuery
- Exercise 4.03: Handling the Same Event with Vanilla.js
- UI Animation Using jQuery
- Exercise 4.04: Animating a "Peek-a-boo" on Button Click
- Frameworks versus Core JavaScript
- Exercise 4.05: Rendering a List of To-Dos Using React
- Exercise 4.06: Rendering a List of To-Dos without a Library
- Exercise 4.07: Creating a Library Yourself
- Activity 4.01: Adding an Animation to the To-Do List Application
- Summary
- 5. Beyond the Fundamentals
- Introduction
- Creating Variables
- A Note on Referencing
- Global Assignment
- Declaring with var
- Declaring with let
- Declaring with const
- Exercise 5.01: Variables and Scope
- Identifying a Variable's Type
- Exercise 5.02: Evaluating Types from Variables
- Fixed Types
- The null Value
- The undefined Value
- Boolean Values
- Boolean Operators
- Comparison Operators
- Logical Operators
- Exercise 5.03: Odds and Evens
- Testing the Truth of Values
- The NOT Operator
- Boolean Operator Precedence
- Boolean Operator Associativity
- Exercise 5.04: Free Home Delivery Eligibility Validation
- Why You Shouldn't Compare Boolean and Non-Boolean Expressions
- Why You Shouldn't Chain Comparison Expressions
- The Ternary Operator
- Working with Numbers
- Arithmetic Limitations
- The Number Object
- Number Functions
- Number Methods
- Number Properties
- Exercise 5.05: Currency Formatter
- Working with Strings
- Special Characters
- Concatenation
- Template Literals
- Exercise 5.06: Email Templates
- The String Object
- The length Property
- String Methods
- Exercise 5.07: Sentence Reversal
- The toString Method
- Numbers with Strings
- Working with Functions
- Anonymous Functions
- Callbacks
- Exercise 5.08: Functional Parameters
- Arrow Functions
- Arrow Function Caveats
- Generator Functions
- The this Keyword
- The arguments Keyword
- Call and Apply
- Exercise 5.09: Dynamic Currying
- Activity 5.01: Simple Number Comparison
- Working with Objects
- Objects as Hashtables
- Object Keys and Memory
- Object and Pass-By Reference
- Object Iteration
- Object Accessors
- Exercise 5.10: Converting Objects to toString
- Working with Arrays
- Arrays and Mutability
- Array Iteration
- Built-In Array Functions
- Working with Dates
- Parsing Date Strings
- Formatting Dates into Strings
- Date Math
- Activity 5.02: Creating a To-Do Model
- Summary
- 6. Understanding Core Concepts
- Introduction
- Event Types
- Timer Events
- Exercise 6.01: Custom Timer
- Event Timers
- The setInterval Function
- The setTimeout Function
- Timer Parameters
- Exercise 6.02: Real-Time Clock
- The JavaScript Events Model
- Event Bubbling
- Traversing the Node Tree
- Direct Node Acquisition
- Assigning and Removing an Event Handler
- Exercise 6.03: Tabbed Content
- Bubbling versus Capturing
- The JavaScript Event Life Cycle
- Halting Event Propagation
- Halting Event Actions
- Exercise 6.04: Conditional Event Prevention
- Event Triggers
- Custom Events
- Native Event Triggers
- Event Hander Attributes
- Events and Memory
- Working with Forms
- HTTP
- The Form Tag
- Submitting a Form with JavaScript
- Form Submission Events
- Preventing Form Submission
- Resetting a Form
- Form Reset Event
- Exercise 6.05: Simple Form Handling
- Form Controls
- Input Controls
- The Button Control
- The Checkbox Control
- The Radio Control
- The Text Control
- The Password Control
- email, tel, and url Controls
- The Hidden Control
- The Number Control
- The Image Control
- The File Control
- The Textarea Control
- The Select Control
- Activity 6.01: Making Changes to the Model
- Summary
- 7. Popping the Hood
- Introduction
- JavaScript Execution and the Event Loop
- The JavaScript Runtime
- JavaScript Engine
- Environment APIs
- Message Queue
- Event Loop
- Call Stack
- Memory Heap
- Event Loop in Action
- Exercise 7.01: Working with the Event Loop
- Stack Overflow
- Exercise 7.02: Stack Overflow
- Memory Management
- The Garbage Collector
- Memory Leaks
- Event Listeners
- Detached DOM Nodes
- Global Variables
- Identifying Memory Leaks
- Exercise 7.03: Identifying Memory Leaks
- Exercise 7.04: Fixing the Memory Leak
- Activity 7.01: Finding out the Number of Stack Frames
- Summary
- 8. Browser APIs
- Introduction
- Canvas
- Exercise 8.01: Drawing Shapes Using Canvas Elements
- Manipulate Shapes Using Path
- Activity 8.01: Creating a Simple Fractal
- Web Audio API
- Exercise 8.02: Creating an Oscillator Waveform
- Activity 8.02: Playing Sound and Controlling Frequency Using Two Oscillators
- Audio Visualization
- Web Storage API
- Exercise 8.03: Storing and Populating Name Using the localStorage API
- IndexedDB
- Exercise 8.04: Creating an Object Store and Adding Data
- Querying IndexedDB
- Exercise 8.05: Querying the Database
- IndexedDB Cursor
- Exercise 8.06: Fetching, Storing, and Querying Data
- Performance API
- Exercise 8.07: Assessing Performance
- Web Socket API
- Exercise 8.08: Creating Chat Rooms Using WebSockets
- Activity 8.03: Audio Visualization
- Summary
- 9. Working with Node.js
- Introduction
- The Node.js Environment
- Sync versus Async
- Background of Request Processing
- What Are Callbacks?
- The Node.js Shell
- Exercise 9.01: Your First Program
- How to Import/Require a Module in a Node.js Application
- Node Package Manager (npm)
- Flags
- Commands
- package.json
- Publishing a Package
- Node Modules
- Node.js Modules
- Exercise 9.02: Updating URL Information Using the URL Module
- Filesystem
- Operating System
- Exercise 9.03: Fetching Details about the Operating System
- Path Module
- Exercise 9.04: How to Extract and Join Directories
- HTTP
- Exercise 9.05: Using a Node.js Server
- Third-Party Modules
- Express.js
- The bodyParser Module
- Morgan Logger
- Working with Databases
- Setting up Databases
- Connecting with Databases
- MySQL
- Exercise 9.06: Install, Connect, and Process Responses with a MySQL Server
- MongoDB
- Exercise 9.07: Installing and Configuring a Connection in MongoDB
- Making Real-Time Web Apps
- WebSocket
- Socket.IO
- Exercise 9.08: Building a Chat Application
- Activity 9.01: Create a Web Application to Upload, Store, and Save Image Details
- Summary
- 10. Accessing External Resources
- Introduction
- JSON
- REST
- What Is HTTP?
- TheSportsDB
- Exercise 10.01: Using a REST API to Make Calls
- HTTP Headers
- AJAX
- jQuery
- Exercise 10.02: Using AJAX and the jQuery ajax() Method to Invoke a Service
- Exercise 10.03: More AJAX and Some CSS Styling
- CSS
- Other Libraries and XMLHttpRequest
- Axios and the Fetch API
- For Comparison: XMLHttpRequest and jQuery
- Using jQuery and XMLHttpRequest for POST Requests
- Cross-Domain Requests
- CORS Header
- Activity 10.01: Implement REST Service Calls Using Various Techniques
- Summary
- 11. Creating Clean and Maintainable Code
- Introduction
- What Is a Regex?
- Regexes in Detail
- Literal Characters
- Special Characters, Anchors, and Escaping
- Word Boundary
- Shorthand Character Classes and Word Characters
- Inverse Classes
- Dot Character
- Sets
- Ranges
- Excluding Sets and Ranges
- Quantifiers
- Shorthand Quantifiers
- Alternation
- Many More Regex Concepts
- Pattern Specification and Flags
- Finding Matches with String.match()
- Exercise 11.01: The Effect of the g Flag
- Other String Methods for Regexes
- Exercise 11.02: Modifying Regex to Match a Pattern
- Adding More Strings to the Regex
- Activity 11.01: Expanding Phone Number Matching Patterns to Accept Multiple Formats
- Activity 11.02: Expanding Phone Number Matching Patterns to Accept a Particular Format
- Useful Regexes
- Best Practices for Clean Coding
- Good Naming Practices
- JavaScript Linters
- Exercise 11.03: JSLint
- Activity 11.03: Refactoring to Clean Code
- Summary
- 12. Using NextGeneration JavaScript
- Introduction
- Browser Differences
- polyfills
- Transpilers
- Development Methodology Libraries
- Package Managers
- The Node Package Manager
- Installing Modules
- The Yarn Package Manager
- The Babel Transpiler
- @babel/core
- @babel/cli
- @babel/preset-env
- @babel/polyfill
- .babelrc Configuration File
- Exercise 12.01: A Basic Babel Project
- Babel Applications with Parcel
- What is Parcel?
- Using Parcel
- Modular Applications in Parcel
- Exercise 12.02: A Basic Parcel Project
- Babel Applications with Webpack
- Webpack Architecture
- Webpack Loaders and Plugins
- Webpack Configuration
- Exercise 12.03: A Basic Webpack Project
- Other Popular Bundlers
- Other Language Transpiling
- The TypeScript Language
- Exercise 12.04: A Basic TypeScript Project
- Elm and ClojureScript
- Haxe
- Code Support Libraries
- jQuery
- Underscore, Lodash, and Ramda
- Client Frameworks Overview
- Models, Views, and Controllers
- Virtual DOMs
- Reactive Programming
- Popular Frameworks
- AngularJS
- ReactJS
- Vue.js
- Server-Side Libraries
- Express
- Request
- Socket.IO
- Activity 12.01: Creating a Project to Recognize and Compile TypeScript Files
- Summary
- 13. JavaScript Programming Paradigms
- Introduction
- JavaScript Paradigms
- The Procedural Paradigm
- Exercise 13.01: Implementing Procedural Programming
- The Object-Oriented Paradigm
- Exercise 13.02: Implementing OOP
- Encapsulation
- Inheritance
- Exercise 13.03: Inheritance Implementation Using the extends Keyword
- Basic JavaScript Concepts
- Prototypes and Prototypical Inheritance
- What Is Prototypical Inheritance?
- Exercise 13.04: Prototypical Inheritance Implementation
- Anonymous Functions
- The Differences between Named Functions and Anonymous Functions
- Data Scope
- Global Scope
- Local Scope
- Function-Level Scope
- Block-Level Scope
- Hoisting
- The Difference between var and let
- Closures
- JavaScript Memory Management
- Memory Life Cycle
- Static versus Dynamic Allocation
- Releasing Memory
- Reference-Counting Garbage Collection
- Activity 13.01: Creating a Calculator App
- Summary
- 14. Understanding Functional Programming
- Introduction
- Pure Functions
- Side Effects
- Immutability
- Exercise 14.01: Immutable Values and Objects Strings
- Exercise 14.02: Immutable Values and Objects Numbers
- Exercise 14.03: Mutability Arrays
- Exercise 14.04: Mutability Objects
- Cloning Objects and Arrays
- Sample Data for Examples and Exercises
- Higher-Order Functions
- The Array.prototype.filter Method
- A Refresher
- Eliminating for Loops
- The Array.prototype.map Method
- Exercise 14.05: Another Way of Using Array.prototype.map
- The Array.prototype.reduce method
- Exercise 14.06: Grouping with Array.prototype.reduce
- Implementation of compose() and pipe()
- Composition with compose() and pipe()
- Currying Functions
- Exercise 14.07: More Uses for Composition and Curried Functions
- Function Recursion
- Exercise 14.08: Creating a Deck of Cards Using reduce()
- Exercise 14.09: Using the pipe Method to Create a Card Shuffling Function
- Blackjack
- Mapping Card Values to Cards
- Activity 14.01: Blackjack Card Functions
- Managing Blackjack Game State
- Blackjack Game Logic Flow
- Blackjack Game Display Functions
- Blackjack Code Listing
- Summary
- 15. Asynchronous Tasks
- Introduction
- Callbacks
- setTimeout()
- Exercise 15.01: Asynchronous Execution with setTimeout()
- Callback Hell and the Pyramid of Doom
- Promises and the Fetch API
- Using the Fetch API to Get Player Honors
- Exercise 15.02: Refactoring the Honors List to Use the Fetch API
- An Improvement for Better Performance
- Tidying Up Fetch Code
- Some Fetch API Usage Details
- Some Details Concerning Promises
- Exercise 15.03: Creating a Utility Function to Delay Execution
- Further Refinements to addDelay()
- Async/Await
- Asynchronous Generators and Iterators
- Activity 15.01: Refactoring Promise Code to await/async Syntax
- Activity 15.02: Further Simplifying Promise Code to Remove Function Parameters
- Summary
- Appendix
- 1. Getting to Know JavaScript
- Activity 1.01: Creating an Alert Box Popup in the Web Browser
- Solution
- Activity 1.01: Creating an Alert Box Popup in the Web Browser
- 1. Getting to Know JavaScript
- 2. Working with JavaScript
- Activity 2.01: Adding and Modifying an Item to/in the To-Do List
- Solution
- Activity 2.01: Adding and Modifying an Item to/in the To-Do List
- 3. Programming Fundamentals
- Activity 3.01: The To-Do List Shuffle Program
- Solution
- Activity 3.01: The To-Do List Shuffle Program
- 4. JavaScript Libraries and Frameworks
- Activity 4.01: Adding an Animation to the Todo List Application
- Solution:
- Activity 4.01: Adding an Animation to the Todo List Application
- 5. Beyond the Fundamentals
- Activity 5.01: Simple Number Comparison
- Solution
- Activity 5.01: Simple Number Comparison
- Activity 5.02: Creating a TODO Model
- Solution
- 6. Understanding Core Concepts
- Activity 6.01: Making Changes to the Model
- Solution:
- Activity 6.01: Making Changes to the Model
- 7. Popping the Hood
- Activity 7.01: Finding out the Number of Stack Frames
- Solution
- Activity 7.01: Finding out the Number of Stack Frames
- 8. Browser APIs
- Activity 8.01: Creating a Simple Fractal
- Solution
- Activity 8.01: Creating a Simple Fractal
- Activity 8.02: Playing Sound and Controlling Frequency Using Two Oscillators
- Solution
- Activity 8.03: Audio Visualization
- Solution
- 9. Working with Node.js
- Activity 9.01: Create a Web Application to Upload, Store, and Save Image Details
- Solution
- Activity 9.01: Create a Web Application to Upload, Store, and Save Image Details
- 10. Accessing External Resources
- Activity 10.01: Implement REST Service Calls Using Various Techniques
- Solution:
- Activity 10.01: Implement REST Service Calls Using Various Techniques
- 11. Creating Clean and Maintainable Code
- Activity 11.01: Expanding Phone Number Matching Patterns to Accept Multiple Formats
- Solution:
- Activity 11.01: Expanding Phone Number Matching Patterns to Accept Multiple Formats
- Activity 11.02: Expanding Phone Number Matching Patterns to Accept a Particular Format
- Solution:
- Activity 11.03: Refactoring to Clean Code
- Solution:
- 12. Using Next-Generation JavaScript
- Activity 12.01: Creating a Project to Recognize and Compile TypeScript Files
- Solution:
- Activity 12.01: Creating a Project to Recognize and Compile TypeScript Files
- 13. JavaScript Programming Paradigms
- Activity 13.01: Creating a Calculator App
- Solution
- Activity 13.01: Creating a Calculator App
- 14. Understanding Functional Programming
- Activity 14.01: Blackjack Card Functions
- Solution:
- Activity 14.01: Blackjack Card Functions
- 15. Asynchronous Tasks
- Activity 15.01: Refactoring Promise Code to await/async Syntax
- Solution
- Activity 15.01: Refactoring Promise Code to await/async Syntax
- Activity 15.02: Further Simplifying Promise Code to Remove Function Parameters
- Solution
Packt Publishing - inne książki
-
Save time and effort when building 3D scenes with this essential guide to creating stunning photorealistic 3D environments in Blender
-
Solve classic computer science problems from fundamental algorithms, such as sorting and searching, to modern algorithms in machine learning and cryptography
40 Algorithms Every Programmer Should Know - Second Edition 40 Algorithms Every Programmer Should Know - Second Edition
-
Use modern Python libraries such as pandas, NumPy, and scikit-learn and popular machine learning and deep learning methods to solve financial modeling problems
-
Get up to speed with Oracle's Autonomous Databases and implementation strategies for any workload or use case, including transactional, data warehousing, and non-relational databases
Oracle Autonomous Database in Enterprise Architecture Oracle Autonomous Database in Enterprise Architecture
-
Design, build, and deploy performant and maintainable web applications using Spring, Spring Boot, and Angular
-
Build CD pipelines following GitOps principles like declarative and immutable changes stored in version control, all continuously reconciled by Argo CD, and minimize the failure of deployments.
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: The JavaScript Workshop Joseph Labrecque, Jahred Love, Daniel Rosenbaum, Nick Turner, Gaurav Mehla, Alonzo L. Hosford, Florian Sloot, Philip Kirkbride (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.