Po prostu Flash 4 (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Katherine Ulrich
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 57
- Stron:
- 456
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki
Czytaj fragment
- ilustracje, ćwiczenia, przykłady,
- opis praktycznych zastosowań Flasha,
- sposób na opanowanie najważniejszych opcji programu.
Recenzje (7)
-
netmag.com.pl 1/2001, Grzegorz "Murmur" Młodawski
O Flash-u napisano już wiele, pojawiło się mnóstwo kursów w gazetach, ale nie ma to jak wszystko zebrane pomiędzy dwoma okładkami. Po prostu Flash 4 jest książką, którą już na samym początku mogę z czystym sercem doradzić każdemu, kto chce nauczyć się posługiwania tym jakże popularnym programem. Ogromna ilość przykładów w niej zawartych pozwala w przyjemny i szybki sposób stworzyć własne, niepowtarzalne animacje. Jak wiadomo, technologia ta bardzo szybko rozprzestrzeniła się w Internecie i teraz możemy znaleźć wiele stron, które bazują właśnie na niej. Dlaczego więc nie stworzyć własnej strony, wykonanej właśnie we Flash-u? Dzięki informacjom zawartym w tej książce, będzie to prostsze, niż można by sobie to wyobrazić. Podręcznik nauczy nas wstawiać dźwięk, publikować filmy itd. Miłym dodatkiem jest kilka stron, na których zawarte są same skróty klawiszowe, przydatne do pracy z tym programem. Cóż, jest to pozycja bardzo ciekawa i polecam ją, bo naprawdę warto.
-
Magazyn Internet 12/2000, (KK)
Czytelnicy, którzy nie są zachwyceni wizją czytania książki "od deski do deski", są zainteresowani książkami, do których można zaglądać w razie potrzeby w celu szybkiego przyswojenia informacji pozwalającej na rozwiązanie danego problemu lub na poznanie określonego zagadnienia. Do publikacji tego typu zaliczają się niewątpliwie książki wydawnictwa Helion z serii "Po prostu...". Jedną z pozycji wchodzących w skład tej serii jest książka poświęcona technologii Flash 4. Książka składa się z szesnastu rozdziałów oraz dodatku. Na wstępie autorka wyjaśnia czytelnikom dlaczego Flash jest interesującą technologią z punktu widzenia projektantów stron WWW, po czym przechodzi do prezentacji edytora. W kilku początkowych rozdziałach omawiane są metody tworzenia prostych obiektów, a następnie ich modyfikowania w celu uzyskania bardziej skomplikowanych konstrukcji. Kontynuując lekturę czytelnik zapoznaje się z zagadnieniami związanymi ze stosowaniem warstw, przechowywaniem i ponownym wykorzystaniem obiektów, a także z wykorzystaniem obiektów graficznych nie stworzonych w Flashu. W rozdziale ósmym zaprezentowane zostały techniki animacji tworzonej klatka po klatce, po czym autorka przechodzi do omówienia technik automatycznej animacji ruchu i kształtu. Umiejętności te wykorzystywane są w rozdziale jedenastym, który poświęcony jest zaawansowanym zadaniom edycyjnym. Począwszy od rozdziału dwunastego autorka skupia się na technikach zapewniających interaktywność. Obejmują one m.in. tworzenie przycisków, wykorzystanie dźwięku oraz manipulowanie klipami filmowymi. Ostatni rozdział traktuje o udostępnianiu stworzonych filmów publiczności. Całość uzupełnia dodatek, w którym zamieszczone zostały skróty klawiszowe oraz skorowidz. "Po prostu Flash 4" to użyteczna publikacja o charakterze leksykonu, w której nacisk położony został na percepcję wzrokową. Świadczy o tym fakt zamieszczenia dużej ilości ilustracji prezentujących sposób wykonania poszczególnych czynności oraz ograniczenie roli tekstu do zwięzłego komentarza. Trzeba przyznać, iż tego typu forma doskonale się sprawdza, zwłaszcza w odniesieniu do początkujących użytkowników.
-
Magazyn WWW 10/2000
Flash to rewolucja w projektowaniu serwisów internetowych. Dzięki niemu strony internetowe bardziej przypominają multimedialne prezentacje, w których wszystko "śpiewa i tańczy". Polecana książka to przewodnik po świecie animacji internetowych wykonanych w edytorze Flash. Można ją spokojnie polecić początkującym projektantom oraz tym, którzy już coś o Flashu wiedzą, ale środowisko edytora jest dla nich wciąż zagadką. Książka odpowie też na pytania, jak podłączyć dźwięk i interaktywne elementy na stronach wykonanych we Flashu. Niestety, brakuje w niej konkretnych przykładów, dzięki którym łatwiej przyswaja się wiadomości.
-
Dziennik Polski 07.05.2000, Marcin Majerek
Teraz Flash
Trudno się dzisiaj obejść przy tworzeniu ciekawych witryn bez profesjonalnych narzędzi. Jednym z nich jest Macromedia Flash 4, który jest odpowiedzią na potrzebę większej ilości grafiki do WWW i lepszej kontroli nad nią. Trzeba też sobie otwarcie powiedzieć, że nie jest to łatwy program. Zwłaszcza dla początkujących grafików, którzy zmuszeni będą do sięgnięcia po pomoc. A znajdą ją w postaci wydawnictwa zatytułowanego po prostu "Flash 4", autorstwa Katherine Ulrich.
Myślę, że książka ta nie tylko zachęci do poznania programu, lecz także pozwoli na szybkie i bezkompleksowe zmierzenie się z nim. Początkowe rozdziały tego wydawnictwa to omówienie podstawowych zagadnień związanych z tworzeniem elementów graficznych, za pomocą narzędzi rysowniczych. Również pokazane zostanie jak włączyć te obiekty do animacji. Książka pozwala także poznać tajniki stosowania skryptów akcji i dźwięków. Nie mniej ważna wydaje się nauka korzystania z polecenia Publish w celu tworzenia kodu HTML. Pozwoli on bowiem na "wkładanie" filmów Flasha do witryn internetowych. Istotne tutaj jest też wprowadzenie i podkreślenie różnic w postępowaniu z programem, na platformach MacOS i MS Windows.
Książka, mimo znacznego nagromadzenia materiału tekstowego i graficznego, jest dosyć przejrzysta. Umiejętnie zachęca do praktycznego korzystania z dobrodziejstw Flasha, wydobywając najistotniejsze aspekty tej aplikacji. Myślę, że będzie to właściwy wybór dla wszystkich tych, którzy pragną szybko nauczyć się obsługi tego programu.
-
Magazyn Literacki Książki Maj 2000, K.W.
"Nawet nie zorientujesz się, kiedy zostaniesz ekspertem" -- obiecuje wydawca na okładce książki "Flash 4". A warto być ekspertem w tej dziedzinie, bowiem program Flash stał się praktycznie standardem w Internecie: przynajmniej tam, gdzie potrzebna jest "ruszająca się" prezentacja lub reklama, albo efektowne animowane menu. Dla potrzeb Sieci Flash przygotowuje bowiem grafikę wektorową i umożliwia jej "ożywienie". W Internecie, gdzie z powodu zapchanych łączy, każdy dodatkowy kilobajt ilustracji może opóźnić ładowanie strony, użycie grafiki wektorowej (gdzie "waga" obrazka nie jest związana z jego rozmiarem na stronie) jest prawdziwym krokiem milowym.
Niestety, wbrew szumnym zapowiedziom, a zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, trzeba się dobrze napracować, by zostać ekspertem. Licząca dobrze ponad 400 stron książka studiowana być musi ręka przy komputerze z uruchamianym programem. Autorka nie ustrzega się niestety pokusy wymieniania po kolei możliwości programu. Czytelnik, po przerobieniu kursu, będzie dobrze znał zasady działania Flasha, lecz efektowne animacje musi stworzyć na własną rękę, już po zakończeniu lektury.
-
Głos Pomorza 28 kwietnia - 4 maja 2000, (grepa)
O tym, co to jest strona WWW i w jaki sposób może na niej odbywać się prezentacja i wymiana danych pisaliśmy już przy okazji recenzji innej książki. Ograniczę się więc jedynie do przybliżenia Czytelnikom oprogramowania firmy Macromedia --Flash, które umożliwia umieszczanie w serwisach internetowych multimedialnych i w pełni interaktywnych aplikacji opartych na grafice wektorowej. Istnieją dwa podstawowe rodzaje grafiki komputerowej: bitmapowa i wektorowa.
Obrazy bitmapowe składają się z pojedynczych pikseli, z których każdy ma swoje miejsce i kolor.
Grafika wektorowa składa się z linii prostych i krzywych, zdefiniowanych przez obiekty matematyczne zwane wektorami, opisujących grafikę w kategoriach jej charakterystyki geometrycznej. Grafika taka może być dowolnie skalowana bez wpływu na odwzorowanie jej szczegółów i rozmiary pliku. Ze względu na małe objętości plików grafiki wektorowej, inżynierowie firmy Macromedia postanowili wykorzystać ją w budowaniu aplikacji internetowych. Programem w pełni wykorzystującym możliwości tej grafiki jest Flash, teraz już w wersji 4. Jego interfejs nie będzie miał żadnych tajemnic dla tych użytkowników, którzy już wcześniej zetknęli się z którąś aplikacją tej firmy wykorzystującą projektowanie oparte na listwie czasowej, np. Director (prezentacje multimedialne) lub Dreamweaver (strony WWW).
Czytając ogłoszenia o pracy, coraz częściej spotyka się wśród wymagań pracodawców znajomość Flasha. Myślę więc, że warto sięgnąć po publikację wydawnictwa Helion -- "Po prostu Flash 4". W błędzie jest ten, kto myśli, że z książki o takim tytule dowie się jedynie, jak zapisać lub otworzyć plik.
Książki z tej serii to bardzo przystępne, ilustrowane wykłady prezentujące krok po kroku większość poleceń opisywanych programów. W tej opisane zostały najistotniejsze aspekty Flasha, zarówno jego podstawowe funkcje, jak i bardziej zaawansowane. -
Webmaster PW
Książka ze znanej serii "Po prostu", autorstwa Katherine Ulrich, jest doskonałym wprowadzeniem w techniki najnowszej wersji Macromedia Flash. Jak wszystkie pozycje tego cyklu, jest swoistą książką kucharską, ilustrującą procedury prowadzące do uzyskania konkretnych wyników. Zaletą pracy K. Ulrich jest precyzyjne, a zarazem przystępne wyłożenie struktury prezentacji flashowej, przy czym zastosowana została metoda "od szczegółu do ogółu", a więc czytelnik jest zaznajamiany najpierw z prostymi obiektami, którymi najłatwiej manipulować na wstępnym etapie nauki. Praca zawiera 16 rozdziałów, a ostatni z nich opisuje dokładnie techniki zagnieżdżania gotowej prezentacji na stronach WWW. Skorowidz na końcu książki ułatwia dotarcie do konkretnych zagadnień.
Praca jest przeznaczona dla osób o dowolnym poziomie zaawansowania. Dla początujących jest doskonałym kompendium wiedzy, dla bardziej zaawansowanych użytkowników jest wygodnym przypomnieniem znanych już technik, choć na pewno także ta druga grupa odbiorców znajdzie dla siebie nieco nowości. Jest to pozycja fundamentalna w biblioteczce każdego projektanta prezentacji, a dzięki niej wiele osób zyska umiejętności pozwalające oferować usługi firmom i instytucjom, aczkolwiek już własna inwencja i zręczność będą decydować o ostatecznych efektach pracy.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Flash 4 for Windows and Mac VQG
- Tłumaczenie:
- Marek Binkowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7235-0, 8371972350
- Data wydania książki drukowanej:
- 2000-03-13
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1382
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Flash/ActionScript
- Serie wydawnicze: Po prostu
Spis treści
- O Flashu (13)
- Flash 4: co nowego? (15)
- Jak korzystać z tej książki? (17)
- Wymagania sprzętowe (19)
- Podstawy Flasha (22)
- Przegląd funkcji edytora Flash (24)
- Listwa czasowa (25)
- Okno obrazu (27)
- Przybornik (Toolbar) (32)
- Wyświetlanie obiektów z różnym powiększeniem (35)
- Używanie podziałek i siatek (37)
- Elementy przybornika (40)
- Używamy narzędzia Line (41)
- Ustawiamy atrybuty linii (43)
- Używamy narzędzia Oval (46)
- Używamy narzędzia Rectangle (49)
- Używamy narzędzia Pencil, korzystając z pomocy narzędzia Assistant (52)
- Kontrolujemy zakres pomocy uzyskiwanej od narzędzia Assistant (54)
- Używamy narzędzia Pencil bez pomocy narzędzia Assistant (55)
- Używamy narzędzia Paint Bucket (56)
- Używamy narzędzia Brush w trybie Paint Normal (58)
- Używamy narzędzia Text (61)
- Ustalamy atrybuty tekstu (63)
- Ustalamy atrybuty akapitu (68)
- Ustalamy preferencje zaznaczania (72)
- Zaznaczamy linie poprzez kliknięcie (74)
- Zaznaczamy wypełnienia poprzez kliknięcie (76)
- Używamy ramki selekcji (77)
- Używamy narzędzia Lasso (78)
- Zaznaczamy fragmenty linii i wypełnień (80)
- Usuwamy obiekty z selekcji (82)
- Przemieszczamy obiekty w sposób ręczny (83)
- Przemieszczamy obiekty za pomocą narzędzia Inspector (85)
- Podstawowe operacje edycyjne - Cut, Copy, Paste (87)
- Polecenie Paste Special (tylko dla systemu Windows) (90)
- Pomoce rysunkowe Flasha a edycja obiektów istniejących (92)
- Zmieniamy długość segmentów liniowych (94)
- Zmieniamy kształt linii (96)
- Zmieniamy kształt wypełnień (99)
- Zmieniamy rozmiary obiektów (100)
- Obracamy obiekty (104)
- Używamy narzędzia Ink Bottle (107)
- Używamy narzędzia Eraser w trybie Erase Normal (110)
- Używamy modyfikatora Faucet (111)
- Zmieniamy kolory wypełnień (112)
- Tworzymy nowe jednolite kolory (113)
- Tworzymy nowe gradienty (116)
- Tworzymy zestawy kolorów (120)
- Definiujemy atrybuty kolorów za pomocą okna dialogowego Color (123)
- Jak korzystać z gradientów? (126)
- Modyfikowanie naniesionych gradientów (128)
- Przenosimy atrybuty obiektu na inny obiekt (131)
- Modyfikujemy krzywe (132)
- Kiedy linie przecinają linie (136)
- Jak linie oddziałują z wypełnieniami (138)
- Kiedy wypełnienia oddziałują z wypełnieniami (140)
- Grupowanie (142)
- Praca z obiektami zgrupowanymi (143)
- Kontrolujemy porządek nawarstwiania (146)
- Edytujemy grupy (149)
- Wyrównujemy elementy (151)
- Używamy zaawansowanych trybów malowania pędzlem (154)
- Wypełnianie kształtów wieloczęściowych (158)
- Używamy narzędzia Eraser wobec wielu obiektów (160)
- Właściwości warstw na listwie czasowej (164)
- Tworzenie i usuwanie warstw (165)
- Kontrolowanie warstw za pośrednictwem okna dialogowego (167)
- Kontrolowanie warstw za pośrednictwem listwy czasowej (170)
- Pracujemy z obiektami na wielu warstwach (173)
- Zmieniamy kolejność warstw (175)
- Warstwy wzorcowe (176)
- Warstwy maskujące (178)
- Wycinanie i wklejanie obiektów pomiędzy warstwami (183)
- Okno Library (188)
- Zmieniamy sposób wyświetlania okna Library (190)
- Hierarchia w oknie Library (192)
- Konwertujemy obiekty graficzne na symbole (195)
- Rysujemy nowe symbole (197)
- Klony symboli (199)
- Modyfikujemy klony symboli (202)
- Zamieniamy klony symboli (206)
- Edytujemy symbole (207)
- Konwertujemy klony symboli na grafikę (210)
- Importujemy grafikę spoza Flasha (212)
- Używamy schowka do importowania grafiki (215)
- Zmieniamy grafikę bitmapową w wektorową (216)
- Używamy bitmapy jako wypełnienia (218)
- Modyfikujemy wypełnienia bitmapowe (220)
- Używamy modyfikatora Magic Wand (223)
- Używamy listwy czasowej (226)
- Tworzymy ujęcia (228)
- Manipulujemy ujęciami pojedynczej warstwy (233)
- Usuwamy ujęcia (237)
- Tworzymy prostą animację klatka po klatce (240)
- Podgląd akcji (242)
- Wygładzamy animację poprzez dodawanie ujęć kluczowych (245)
- Używamy funkcji przenikania ujęć (Onion Skin) (247)
- Edytujemy wiele ujęć (249)
- Prędkość odtwarzania klatek (251)
- Zmieniamy tempo animacji (252)
- Animujemy odbijającą się (, )
wykorzystując automatyczną animację ruchu (256)
- Tworzymy automatyczną animację ręcznie (260)
- Zakańczamy automatyczną animację ruchu (262)
- Dodajemy ujęcia kluczowe do automatycznej animacji ruchu (263)
- Animujemy efekty kolorystyczne (264)
- Animujemy obiekty, które zmieniają rozmiar (265)
- Obracamy obiekty (267)
- Przemieszczamy obiekty wzdłuż prostych linii (270)
- Przemieszczamy obiekty wzdłuż ścieżki (272)
- Orientujemy obiekty zgodnie z kierunkiem ścieżki ruchu (275)
- Zmieniamy prędkość automatycznej animacji (277)
- Tworzymy odbijającą się piłkę za pomocą automatycznej animacji kształtu (280)
- Transformujemy proste linie i wypełnienia (283)
- Animujemy jednocześnie wiele kształtów (286)
- Transformujemy prosty kształt w kształt złożony (288)
- Tworzymy kształty, które się zmieniają w trakcie przemieszczania (292)
- Sceny (296)
- Manipulujemy ujęciami w wielu warstwach (299)
- Animujemy automatycznie ruch wielu obiektów (301)
- Animujemy automatycznie ruch obiektów wieloczęściowych (305)
- Odwracamy kolejność ujęć (308)
- Łączymy techniki animacji automatycznej z technikami animacji klatka po klatce (310)
- Używamy animowanych masek (312)
- Zapisujemy animacje jako symbole graficzne (316)
- Używamy animowanych symboli graficznych (319)
- Zapisujemy animacje jako symbole klipów filmowych (321)
- Używamy symboli klipów filmowych (323)
- Porządkujemy akcje (326)
- Przypisujemy akcje (328)
- Dodajemy akcje do ujęć (329)
- Edytujemy listę akcji (331)
- Stosujemy etykiety i komentarze ujęć (333)
- Używamy akcji Stop i Play (335)
- Używamy akcji Go To (337)
- Sprawdzamy działanie akcji (340)
- Tworzymy prosty przycisk (342)
- Oglądamy przyciski w trybie edycji filmu (346)
- Tworzymy przyciski zmieniające kształt (347)
- Tworzymy w pełni animowany przycisk (350)
- Dodajemy akcje przycisków (352)
- Wykorzystujemy akcję On (MouseEvent) (355)
- Tworzymy przyciski odpowiadające na czynności myszy (357)
- Uruchamiamy akcje z klawiatury (359)
- Tworzymy niewidzialny przycisk (361)
- Tworzymy przycisk o wielu aktywnych obszarach (363)
- Oglądamy przyciski w trybie testowym (366)
- Dźwięki we Flashu (368)
- Importujemy dźwięki (369)
- Układamy dźwięki w oddzielnych warstwach (370)
- Ustalamy wysokość warstwy dźwiękowej w listwie czasowej (372)
- Dodajemy dźwięki do ujęć (373)
- Dodajemy dźwięki do przycisków (376)
- Stosujemy synchronizację typu Event (378)
- Stosujemy synchronizację typu Start (382)
- Stosujemy synchronizację typu Stream (383)
- Stosujemy synchronizację typu Stop (386)
- Zapętlamy dźwięki (388)
- Edytujemy dźwięki (389)
- Używamy wyrażeń i zmiennych (394)
- Używamy akcji warunkowych (398)
- Ładujemy nowe pliki (403)
- Manipulujemy klipami filmowymi (407)
- Używamy innych akcji (410)
- Przygotowujemy film do optymalnego odtwarzania (412)
- Publikujemy i eksportujemy film (415)
- Ustawiamy opcje Flash Player-a (418)
- Publikujemy dokumenty HTML dla plików Flash Player (422)
- Kontrolujemy położenie filmu w oknie przeglądarki (425)
- Publikujemy dokumenty HTML-owe dla alternatywnych formatów (430)
- Używamy innych ustawień publikacyjnych (435)
- Tworzymy projektory (437)
- Ustawiamy typy MIME na serwerze (438)
- Eksportujemy materiał Flasha do innych formatów (439)
- Drukujemy we Flashu (441)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Edytor Flash (21)
Rozdział 2. Tworzymy proste obiekty (39)
Rozdział 3. Modyfikujemy proste obiekty (71)
Rozdział 4. Złożone obiekty na pojedynczej warstwie (135)
Rozdział 5. Warstwy obrazu (163)
Rozdział 6. Przechowywanie i ponowne wykorzystywanie obiektów (187)
Rozdział 7. Wykorzystywanie obiektów graficznych spoza Flasha (211)
Rozdział 8. Animacje klatka po klatce (225)
Rozdział 9. Automatyczna animacja ruchu (255)
Rozdział 10. Automatyczna animacja kształtu (279)
Rozdział 11. Zaawansowane zadania edycyjne (295)
Rozdział 12. Interaktywność i akcje ujęć (325)
Rozdział 13. Interaktywność i przyciski (341)
Rozdział 14. Dźwięk w filmach Flasha (367)
Rozdział 15. Zaawansowana interaktywność (393)
Rozdział 16. Udostępnianie filmów publiczności (411)
Dodatek A. Skróty klawiaturowe (443)
Skorowidz (447)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów (57)
(22)
(20)
(6)
(3)
(5)
(1)
6 oceniona przez: Michal Walczak,
6 oceniona przez: Marek Nowacki, 2004-01-05
6 oceniona przez: Krzysztof Kozłowski,
6 oceniona przez: Małgorzata Lipska,
6 oceniona przez: Kamil K.,
6 oceniona przez: Marcin, 2004-08-25
6 oceniona przez: Waldemar Puch, 2004-12-29
6 oceniona przez: Masters, 2004-08-31
6 oceniona przez:
6 oceniona przez: Paweł Pląskowski,
6 oceniona przez: Mariusz Orczykowski, 2005-05-05
6 oceniona przez: Łukasz Szkup, 2004-02-06
6 oceniona przez: Adam Matuszek, 2003-07-17
6 oceniona przez: Roman Trochimowicz, 2004-03-01
6 oceniona przez: Łukasz Pysz,
6 oceniona przez: Rafał Klat, 2006-09-12
6 oceniona przez: mateusz kołbuc, 2006-08-14
6 oceniona przez: Maciej Jakubowski, 2003-05-29
6 oceniona przez: estelka, 2003-10-24
6 oceniona przez: 2003-10-03
6 oceniona przez: Sebastian Grzelak,
6 oceniona przez: 2003-12-11
5 oceniona przez: Zbychu, 2005-07-11
5 oceniona przez:
5 oceniona przez: Damian Undziakiewicz,
5 oceniona przez: Tomek W.,
5 oceniona przez: Urszula Mazurowska,
5 oceniona przez: Patryk Ornal, 2003-08-25
5 oceniona przez: Radosław Mól,
5 oceniona przez: Łukasz Chowaniec,
5 oceniona przez: Beata Maziewska,
5 oceniona przez: Robert Warzecha,
5 oceniona przez: Artur Dębiński,
5 oceniona przez: Konrad Kuć,
5 oceniona przez: Jarosław Wolinski, 2003-05-05
5 oceniona przez:
5 oceniona przez: Grzegorz Z.,
5 oceniona przez: Marcin Majewski, 2004-10-21
5 oceniona przez: Karol Jarocki, 2003-06-24
5 oceniona przez: 2004-02-03
5 oceniona przez: Tomasz Jurczyszyn, 2006-08-01
5 oceniona przez: Marcin Parat, 2004-12-14
4 oceniona przez: 2005-12-23
4 oceniona przez: Marek Kolczyński,
4 oceniona przez: Ewa,
4 oceniona przez: Kazan,
4 oceniona przez: Piotr Gradziński, 2004-06-29
4 oceniona przez: Radosław Szatkowski,
3 oceniona przez: Przemek Florek, 2005-05-04
3 oceniona przez: Anthus, 2004-02-11
3 oceniona przez: Tomasz Brzoza, 2004-07-29
2 oceniona przez: Rafal Wosztyl (gloomy),
2 oceniona przez: 2006-01-16
2 oceniona przez: Paweł G, 2005-08-02
2 oceniona przez:
2 oceniona przez: infor, 2003-01-04
1 oceniona przez: Barbara Mazurek, 2004-10-07
więcej opinii