Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu. Receptury (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Christopher Caleb
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 488
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
100 praktycznych receptur na rozwijanie aplikacji iOS w programie Flash Professional z użyciem Adobe AIR
Środowisko Adobe Flash cieszy się ogromną popularnością. Dzięki niemu użytkownicy mogli po raz pierwszy zobaczyć atrakcyjne wizualnie aplikacje internetowe. Adobe poszło więc o krok dalej - przygotowało środowisko uruchomieniowe Adobe Air. Dzięki niemu raz napisaną aplikację można uruchamiać na różnych platformach. Teraz do tych platform dołączył iOS. Dla Ciebie oznacza to, że wystarczy opanowanie kilku sprawdzonych receptur, by zacząć błyskawicznie przygotowywać aplikacje na urządzenia mobilne spod szyldu Apple.
W książce "Flash iOS Apps Cookbook" bez trudu znajdziesz rozwiązania większości typowych problemów. W trakcie lektury nauczysz się wykrywać położenie urządzenia, odtwarzać pliki multimedialne oraz obsługiwać gesty i technologię multi-touch. Ponadto dowiesz się, jak przekształcić dotychczasowe projekty na takie, które uda się uruchomić na platformie iOS, oraz dostosować rozdzielczość w zależności od urządzenia. Książka ta jest idealną pozycją dla osób chcących przygotować uniwersalną aplikację na różne platformy.
Sprawdź, jak w Adobe Air dla iOS:
- korzystać z geolokalizacji
- sterować za pomocą gestów i wykorzystać możliwości multi-touch
- odtwarzać pliki multimedialne
- używać wirtualnej klawiatury
- wyświetlać strony WWW
Twórz uniwersalne aplikacje dzięki mobilnemu środowisku Adobe Air!
Podobne produkty
-
Raspberry Pi. Niesamowite projekty. Szalony Gen... Raspberry Pi. Niesamowite projekty. Szalony Geniusz
Donald Norris
-
Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych
Piotr Stalewski
-
Zen Steve'a Jobsa Zen Steve'a Jobsa
Caleb Melby (Author), Forbes LLC (Author), JESS3 (Illustrator)
-
Android. Wprowadzenie do programowania aplikacj... Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Wydanie V
Joseph Annuzzi Jr., Lauren Darcey, Shane Conder
-
Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II
Piotr Chlipalski
-
Android Studio. Podstawy Android Studio. Podstawy
Belen Cruz Zapata
Podobne produkty
-
Zen Steve'a Jobsa Zen Steve'a Jobsa
Caleb Melby (Author), Forbes LLC (Author), JESS3 (Illustrator)
-
Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych
Marcin Płonkowski
-
Systemy operacyjne. Wydanie IV Systemy operacyjne. Wydanie IV
Andrew S. Tanenbaum, Herbert Bos
-
JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło
Nick Morgan
-
Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, tec... Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia
Adam Roman
-
Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ran... Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide
Josh Skeen, David Greenhalgh
Recenzje (2)
-
MobileWorld24 Wojciech Łęczycki, 2013-06-12
Książka na naszym rodzimym rynku miała premierę w kwietniu, dzięki czemu powinniśmy być niemal pewni, że zawarte w niej informacje dotyczące programowani są jak najbardziej aktualne. Zacznijmy od początku „Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu Receptury” została napisana przez Christophera Caleba, który to programował we Flashu zanim tak właściwie został ten „język” programowania przystosowany do iOS, a odkąd jest to właśnie Caleb jest nim zainteresowany. W przypadku przeglądarek i Androida Google zdecydowało się na brak wsparcia dla tej technologii, wynikało to przede wszystkim ze słabych efektów pracy przy bardzo dużym obciążeniu urządzenia. Inaczej sprawa wygląda przy programowaniu aplikacji w Adobe AIR, gdzie jednak technologia ta została lepiej dostosowana. Na blisko 500 stronach Christopher Caleb wprowadza nas do swojego świata Flasha, jednak co już na wstępie warto zaznaczyć, żeby w pełni zrozumieć i cieszyć się rozwiązaniami przedstawionego języka trzeba znać podstawy programowania w Action Script 3.0 czy całkiem nieźle znać obsługę Adobe Flash Professional. Z tą książką się tego nie nauczysz. „Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu Receptury” zostało podzielone na 15 rozdziałów, który każdy porusza nieco inny temat. Pierwszy odpowiada na pytanie jak stać się developerem na iOS, czyli założenie konta, odpowiednie ustawienia, późniejsze rozdziały poruszają zdecydowanie bardzie praktyczne aspekty pisania pod urządzenia mobilne czyli przystosowane aplikacji do różnych rozdzielczości. Całość została tak rozplanowana, że w sumie nie widziałem jakiś większych nieścisłości czy braków merytorycznych. Ciekawym rozwiązaniem, które zdecydowanie ułatwia życie w przypadku nauki programowania, jest podział książki na różne zagadnienia, a te z kolei są opisywane przez kilka niewielkich poddziałów takich jak: przygotowanie, jak to zrobić?, opis działania, dodatkowe informacje, zobacz też. Dzięki takiemu jasnemu podziałowi łatwo możemy odnaleźć poszczególne zagadnienia, a np. dzięki rozdziałowi zobacz też możemy powrócić do wcześniejszego rozdziału, który dany temat wyjaśnia czy też z nieco innej strony go „gryzie”. Podobnie jak w pozostałych tytułach o programowaniu tak i tutaj pod każdą większą partią kodu znajdziemy link, który prowadzi bezpośrednio do plików źródłowych, dzięki czemu nie musimy nieco bezsensu przepisywać danego kodu, tylko od razu wykorzystać go w praktyce.
Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu jest pozycją dla osób, które posiadają już wiedzę na temat Flasha i chcą go wykorzystać teraz do tworzenia aplikacji czy gier na iOS. Pozycja ta w sposób bardzo prystępny opisuje najważniejsze problemy i aspekty, które dotykają początkujących programistów na platformy mobilne, dzięki czemu powinniście bez większych problemów uzyskać efekty jakie zamierzaliście. Książka została wyceniona na poziomie 79 zł. -
helpmac.pl Jakub Stanisław Wolak
Flash i iOS to bardzo nie lubiące się ze sobą technologie. Od pierwszych wersji swojego mobilnego systemu, Apple nie umożliwiało przeglądania witryn stworzonych w narzędziu Adobe. Nie zmieniło się to do dnia dzisiejszego, choć sam Flash zastąpiony został w sporej części HTML5. Myli się jednak ten, kto uważa, że programiści tworzący w zablokowanym przez Steve Jobsa formacie, muszą omijać platformę iOS szerokim łukiem. Wręcz przeciwnie – AppStore otwarty jest na aplikacje stworzone w programie Flash Professional CS5 zarówno z poziomu Windows jak i Mac. Warto zatem poznać tajniki tworzenia dobrej aplikacji dla tego systemu. Świetnie pomaga w tym lektura książki „Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu. Receptury” Christophera Caleba wydana w Polsce przez Wydawnictwo Helion.
Domyślnym językiem pisania programów dla iOS jest Objective-C. Najlepszym narzędziem do tworzenia aplikacji jest X-Code, dostępny tylko na OSX. Z tego powodu użytkownicy innych platform, muszą w jakiś sposób obchodzić te ograniczenia. Oczywiście – kod w Objective-C można tworzyć nawet w notatniku. Niestety oznacza to powielanie wielu schematów, jakie automatycznie dodaje program Apple. Rozwiązaniem tej sytuacji może być zatem skorzystanie z narzędzi Adobe. Dzięki platformie Adobe Air można budować w pełni zgodne z iUrządzeniami aplikacje. W dodatku przeniesienie programów stworzonych w tej technologii, na system Android będzie dużo łatwiejsze. Warto dodać, że popularna niegdyś gra Machinarium powstała właśnie dzięki temu rozwiązaniu.
Pozycja „Flash iOS Apps Cookbook” jest świetnym poradnikiem dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z tworzeniem aplikacji we Flashu dla iOS. Zawiera wszelkie informacje, przydatne dla początkującego – zarówno opis zakładania konta deweloperskiego, wszelkie informacje na temat kosztów i zobowiązań z tym związanych. Co ważne – wszystko zostało napisane i przedstawione w bardzo łatwy do zrozumienia sposób. Dzięki temu iż początkowe rozdziały to niemalże w 100% teoria, czytelnik przed rozpoczęciem pracy, ma już sporą wiedzę, która przyda mu się podczas dalszych działań. Co ważne programy, skróty klawiszowe itp. przedstawione są zarówno w wersjach dla Windows jak i dla Mac. Dzięki temu użytkownicy obu platform, będą mogli w pełni wykorzystać technologię Adobe. Dzięki temu iż książka nie jest w kolorze, duże ilustracje, jakich sporo jest w tej książce, prezentujące postęp prawidłowy prac nie zakłócają naszej uwagi.
Także osoby znające już Adobe Air i procedury dotyczące tworzenia aplikacji dla iOS, znajdą w tej książce wiele ciekawych informacji. Sporo miejsca poświęcono gestom, technologii multi-touch jaka pojawiła się w iUrządzeniach stosunkowo nie dawno. Warto ją wdrożyć do swoich programów, tak aby pozwolić ich użytkownikom wykorzystać w pełni potencjał jaki daje iOS. Oczywiście nie zabrakło też miejsca, na inne, często stosowane w urządzeniach mobilnych rozwiązania – takie jak obracanie ekranu, geolokalizacja czy wirtualne klawiatury. Christopher Caleb, świetnie prezentuje w jaki sposób wykorzystać i te opcje.
Autor zadbał także o dostosowanie się do najnowszych technologii, wprowadzanych w urządzeniach Apple – takich jak wysoka rozdzielczość, uzyskana dzięki ekranom typu Retina. To ważne, bo w przeciągu ostatnich dwóch lat, w ofercie Giganta z Cupertino pozostały już tylko dwa mobilne urządzenia, nie posiadające tego wyświetlacza. Są to naturalnie iPad 2 i iPad Mini. Najprawdopodobniej już w tym, lub w przyszłym roku i one zostaną zastąpione w ofercie Apple Store.
Uważam zatem, że wydana niedawno książka „Tworzenie aplikacji dla iOS we Flashu. Receptury”, powinna znaleźć się w biblioteczce każdego programisty dla technologii mobilnych. Adobe Air to bardzo dobre, multiplatformowe narzędzie, pozwalające tworzyć funkcjonalne programy iOS. Ważną zaletą jest to, że takie aplikacje łatwo także przenieść na Androida, co może okazać się przydatnym rozwiązaniem. Nawet jeśli w tym momencie skupiamy się tylko na jednym systemie mobilnym, to kto wie co będzie przydatne w przyszłości? Wtedy warto mieć na półce tę lekturę.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Flash iOS Apps Cookbook
- Tłumaczenie:
- Joanna Zatorska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-4993-8, 9788324649938
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-03-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-7141-0, 9788324671410
- Data wydania ebooka:
-
2013-03-29
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 11713
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie
Grafika komputerowa » Flash/ActionScript
Programowanie mobilne
Programowanie mobilne » iPhone
- Serie wydawnicze: Technologia i rozwiązania
Spis treści
- Wstęp (22)
- Rejestracja w programie iOS Developer Program (22)
- Dostęp do serwisu iOS Provisioning Portal (29)
- Generowanie wniosku o podpisanie certyfikatu w systemie Windows (32)
- Generowanie wniosku o podpisanie certyfikatu w systemie MAC OS X (34)
- Uzyskiwanie certyfikatu programisty (35)
- Tworzenie certyfikatu P12 w systemie Windows (38)
- Tworzenie certyfikatu P12 w systemie MAC OS X (41)
- Rejestracja urządzenia (43)
- Tworzenie identyfikatora aplikacji (47)
- Tworzenie programistycznego profilu informacyjnego (50)
- Instalacja profilu informacyjnego na urządzeniu (53)
- Wstęp (57)
- Instalacja AIR SDK (58)
- Tworzenie dokumentu AIR for iOS (60)
- Umieszczanie elementów na stole montażowym (63)
- Opis działania (66)
- Ogólne ustawienia środowiska AIR for iOS (66)
- Opis działania (68)
- Ustawienia wdrażania aplikacji w środowisku AIR for iOS (70)
- Kompilacja w programie Flash Professional (73)
- Instalacja aplikacji przy użyciu iTunes (75)
- Wstęp (79)
- Tworzenie podstawowej klasy dokumentu (80)
- Zapobieganie przejściu ekranu w stan bezczynności (82)
- Wielozadaniowość (85)
- Eleganckie zamykanie aplikacji (87)
- Dołączanie klas do symboli klipów filmowych (89)
- Korzystanie z pętli uaktualnień (92)
- Dołączanie obrazu rozruchowego aplikacji (96)
- Dołączanie ikon (99)
- Edycja pliku deskryptora aplikacji (101)
- Zdalne debugowanie (104)
- Wstęp (109)
- Interakcja z użytkownikiem (110)
- Zapisywanie stanu aplikacji (115)
- Spłaszczanie listy wyświetlania (118)
- Konwersja grafiki wektorowej na rastrową (121)
- Zmiana rozmiarów bitmap (126)
- Maskowanie obiektów (129)
- Praca z zewnętrznymi plikami SWF (132)
- Wstęp (137)
- Ustawianie trybu interakcji z punktem kontaktu (138)
- Wykrywanie kilku punktów kontaktu (141)
- Przeciąganie kilku wyświetlonych obiektów (146)
- Śledzenie ruchu (150)
- Ustawianie trybu interakcji z użyciem gestów (152)
- Obsługa gestu machnięcia (156)
- Przewijanie obiektu (159)
- Obracanie obiektu (162)
- Powiększanie i zmniejszanie obiektu (164)
- Wstęp (167)
- Porównanie grafiki wektorowej i rastrowej (168)
- Tryb GPU-Blend (171)
- Tryb GPU-Vector (176)
- Buforowanie bitmap (181)
- Buforowanie z użyciem macierzy (187)
- Dostęp do bitmap w kodzie ActionScript (192)
- Wczytywanie bitmap w trakcie działania programu (196)
- Praca z zestawami sprite'ów (200)
- Animowanie bitmap z użyciem ActionScript (205)
- Wstęp (209)
- Używanie czcionek urządzenia w polach tekstowych (210)
- Korzystanie z osadzonych czcionek w polach tekstowych (213)
- Wejściowe pole tekstowe (217)
- Pobieranie tekstu (221)
- Konfigurowalne przewijanie podczas aktywacji wirtualnej klawiatury (223)
- Uaktualnianie dynamicznych pól tekstowych (227)
- Użycie natywnych kontrolek tekstowych iOS (231)
- Wstęp (237)
- Wybór docelowego urządzenia (238)
- Dostosowywanie do ekranów Retina (241)
- Obsługa urządzeń o różnej rozdzielczości ekranu (246)
- Ustawianie domyślnego formatu ekranu (251)
- Włączanie automatycznej orientacji (252)
- Nasłuchiwanie na zmiany orientacji (255)
- Reakcja na zmiany orientacji (258)
- Wstęp (263)
- Określanie bieżącego położenia (264)
- Określanie prędkości i kierunku poruszania się (269)
- Sprawdzanie dostępności geolokalizacji (273)
- Reagowanie na zmiany zarejestrowane przez akcelerometr (277)
- Wykrywanie potrząsania (282)
- Wstęp (287)
- Zapisywanie w rolce z aparatu (288)
- Odczyt rolki z aparatu (291)
- Fotografowanie z użyciem domyślnej aplikacji (296)
- Praca z wbudowanymi aparatami (300)
- Nagrywanie dźwięku z użyciem mikrofonu (304)
- Odtwarzanie nagranego dźwięku (309)
- Wstęp (315)
- Wyświetlanie strony WWW w Safari (316)
- Renderowanie strony WWW w aplikacji (318)
- Przeglądanie historii wyświetlanych stron (321)
- Renderowanie lokalnej strony WWW (325)
- Dynamiczne generowanie lokalnej strony WWW (328)
- Tworzenie zrzutu strony WWW (334)
- Wstęp (337)
- Odtwarzanie lokalnego wideo w formacie FLV (338)
- Odtwarzanie lokalnego wideo w formacie H.264 (343)
- Kontrola odtwarzania wideo (348)
- Osadzanie dźwięku (353)
- Odtwarzanie osadzonego dźwięku (355)
- Strumień dźwięku (358)
- Kontrola odtwarzania dźwięku (362)
- Wstęp (367)
- Monitorowanie połączenia z internetem (368)
- Ustawianie stałego połączenia Wi-Fi (372)
- Dostęp do własnych katalogów aplikacji (374)
- Zapisywanie plików (377)
- Odczytywanie plików (381)
- Uruchamianie aplikacji systemowych (385)
- Uruchamianie App Store (389)
- Uruchamianie aplikacji Mapy (391)
- Określanie wymagań sprzętowych (395)
- Wstęp (399)
- Kompilacja w wierszu poleceń w systemie Windows (400)
- Kompilacja w wierszu poleceń w systemie Mac OS X (406)
- Korzystanie z natywnego rozszerzenia (411)
- Tworzenie pakietu z natywnym rozszerzeniem (416)
- Włączanie trybu Interpreter Mode (420)
- Uruchamianie ADT poza katalogiem instalacyjnym programu Flash Professional CS5 (424)
- Wstęp (429)
- Deklarowanie typów danych (430)
- Zastępowanie typu Object własnymi klasami (432)
- Optymalizacja pętli (434)
- Zastępowanie tablic wektorami (437)
- Ponowne wykorzystanie instancji (440)
- Korzystanie ze statycznych zmiennych i metod (443)
- Korzystanie z metod wywołania zwrotnego (446)
- Wykorzystanie propagacji zdarzeń (449)
- Deklarowanie typów danych (458)
- Zastępowanie typu Object własnymi klasami (460)
- Optymalizacja pętli (462)
- Zastępowanie tablic wektorami (464)
O autorze (9)
Podziękowania (11)
O recenzentach (13)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Wstęp do tworzenia aplikacji iOS (21)
Rozdział 2. Tworzenie aplikacji iOS w programie Flash (57)
Rozdział 3. Tworzenie pierwszej aplikacji (79)
Rozdział 4. Konwersja projektów Flash na platformę iOS (109)
Rozdział 5. Technologia Multi-touch i gesty (137)
Rozdział 6. Akceleracja sprzętowa grafiki (167)
Rozdział 7. Praca z tekstem i wirtualną klawiaturą (209)
Rozdział 8. Zmiany rozdzielczości i orientacji ekranu (237)
Rozdział 9. API geolokalizacji i akcelerometru (263)
Rozdział 10. Obsługa kamery i mikrofonu (287)
Rozdział 11. Wyświetlanie stron WWW (315)
Rozdział 12. Praca z wideo i dźwiękiem (337)
Rozdział 13. Łączność, ciągłość i schematy URI (367)
Rozdział 14. Używanie natywnych rozszerzeń i ADT (399)
Rozdział 15. Optymalizacja kodu ActionScript (429)
Dodatek A. Receptury przeznaczone dla programu Flash Professional CS5.5 (455)
Dodatek B. Wyniki pomiarów optymalizacji kodu ActionScript (457)
Skorowidz (469)
Oceny i opinie klientów (0)