Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych
- Autorzy:
- Bilgin Ibryam, Roland Huß
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 2.8/6 Opinie: 5
- Stron:
- 240
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych
Kubernetes jest platformą do orkiestracji kontenerów. Projekt ten należy dziś do najpopularniejszych i najbogatszych narzędzi w swojej klasie, stanowi także podstawę dla wielu innych platform, znanych jako systemy typu PaaS. Dzięki nim Kubernetes zyskał możliwość tworzenia aplikacji, jednak tego rodzaju narzędzia wymagają od programistów i architektów zastosowania odpowiednich wzorców projektowych. Opisują one schematy rozwiązywania problemów na różnych poziomach dokładności, a tym samym umożliwiają efektywne projektowanie i implementację nowoczesnych, elastycznych natywnych aplikacji chmurowych w Kubernetesie.
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą rozwijać chmurowe aplikacje dla Kubernetesa. Opisano w niej wiele przydatnych wzorców, przedstawiono ich możliwości i wytyczne do stosowania. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami. Wśród wzorców znalazły się te, które ułatwiają tworzenie aplikacji chmurowych, oraz umożliwiające zarządzanie interakcjami między kontenerami i platformami. Opisano tu różne metody konfiguracji aplikacji w Kubernetesie oraz zasady organizowania kontenerów w ramach kapsuły. Wprowadzono również szereg bardziej zaawansowanych tematów, takich jak techniki rozszerzania platformy czy tworzenie obrazów kontenerów. Poszczególne wzorce nadają się do wielokrotnego użytku i są szczególnie przydatne w przypadku natywnych środowisk chmurowych.
W książce opisano następujące kategorie wzorców:
- wzorce podstawowe
- wzorce zachowań
- wzorce strukturalne
- wzorce konfiguracji
- wzorce zaawansowane
Kubernetes: rzeczywiste rozwiązanie istotnych problemów!
Wybrane bestsellery
-
The way developers design, build, and run software has changed significantly with the evolution of microservices and containers. These modern architectures use new primitives that require a different set of practices than most developers, tech leads, and architects are accustomed to. With this fo...
Kubernetes Patterns. Reusable Elements for Designing Cloud-Native Applications Kubernetes Patterns. Reusable Elements for Designing Cloud-Native Applications
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Route, transform, split, multicast messages, and do much more with Camel
-
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)111.30 zł
159.00 zł(-30%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Branża IT kusi licznymi ofertami pracy, atrakcyjnymi zarobkami i ciekawymi ścieżkami rozwoju nie tylko zawodowych programistów, lecz również osoby bez wykształcenia informatycznego czy doświadczenia w tej dziedzinie. Te ostatnie zwykle zaczynają karierę od roli testera aplikacji. Jednym z podstaw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.93 zł
59.90 zł(-30%)
O autorach książki
2 Bilgin Ibryam, Roland HußBilgin Ibryam jest starszym architektem w firmie Red Hat. Kieruje też wieloma projektami w Apache Software Foundation. Jest blogerem, często występuje na różnych konferencjach. Pasjonuje się oprogramowaniem open source, systemami rozproszonymi i mikrousługami.
Dr Roland Huss jest starszym inżynierem oprogramowania w firmie Red Hat i członkiem zespołu serverless pracującego nad projektem Knative. Jest też jednym z głównych autorów kilku popularnych narzędzi do programowania w Javie.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Kubernetes Patterns: Reusable Elements for Designing Cloud-Native Applications
- Tłumaczenie:
- Krzysztof Rychlicki-Kicior
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6403-5, 9788328364035
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-05-11
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6404-2, 9788328364042
- Data wydania ebooka:
-
2020-05-11
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 105748
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Wzorce projektowe
- Serie wydawnicze: O'Reilly
Spis treści książki
- Droga do natywnej chmury 17
- Rozproszone prymitywy 19
- Kontenery 20
- Kapsuły 21
- Usługi 23
- Etykiety 23
- Adnotacje 24
- Przestrzenie nazw 25
- Dyskusja 26
- Więcej informacji 27
- Problem 31
- Rozwiązanie 32
- Zależności uruchomieniowe 32
- Profile zasobów 34
- Priorytety kapsuł 35
- Zasoby projektowe 37
- Planowanie pojemności 38
- Dyskusja 38
- Więcej informacji 39
- Problem 41
- Rozwiązanie 41
- Ciągłe wdrażanie 42
- Stałe wdrażanie 44
- Wydanie niebiesko-zielone 45
- Wydanie kanarkowe 46
- Dyskusja 46
- Więcej informacji 47
- Problem 49
- Rozwiązanie 49
- Kontrola działania procesu 50
- Sonda żywotności 50
- Sondy gotowości 51
- Dyskusja 52
- Więcej informacji 53
- Problem 55
- Rozwiązanie 55
- Sygnał SIGTERM 56
- Sygnał SIGKILL 56
- Hak postartowy 56
- Hak przed zatrzymaniem 58
- Inne mechanizmy kontroli cyklu życia 58
- Dyskusja 59
- Więcej informacji 60
- Problem 61
- Rozwiązanie 61
- Dostępne węzły zasobów 62
- Oczekiwania zasobów wobec kontenera 62
- Zasady rozmieszczenia 63
- Proces rozplanowania 63
- Przypisanie węzła 65
- Przypisanie i rozdzielność kapsuł 66
- Skazy i tolerancje 67
- Dyskusja 70
- Więcej informacji 72
- Problem 75
- Rozwiązanie 76
- Dyskusja 78
- Więcej informacji 79
- Problem 81
- Rozwiązanie 82
- Dyskusja 83
- Więcej informacji 83
- Problem 85
- Rozwiązanie 85
- Dyskusja 88
- Więcej informacji 88
- Problem 89
- Rozwiązanie 90
- Blokada pozaaplikacyjna 90
- Blokada wewnątrzaplikacyjna 92
- Budżet zakłóceń kapsuły 93
- Dyskusja 94
- Więcej informacji 95
- Problem 97
- Pamięć trwała 98
- Sieć 98
- Tożsamość 99
- Uporządkowanie 99
- Inne wymagania 99
- Rozwiązanie 99
- Pamięć trwała 101
- Sieć 101
- Tożsamość 103
- Uporządkowanie 103
- Inne funkcje 104
- Dyskusja 105
- Więcej informacji 106
- Problem 107
- Rozwiązanie 108
- Wykrywanie usług wewnętrznych 109
- Ręczne wykrywanie usług 112
- Wykrywanie usług spoza klastra 113
- Wykrywanie usług w warstwie aplikacji 117
- Dyskusja 119
- Więcej informacji 120
- Problem 121
- Rozwiązanie 121
- Dyskusja 124
- Więcej informacji 125
- Problem 129
- Rozwiązanie 130
- Dyskusja 132
- Więcej informacji 134
- Problem 135
- Rozwiązanie 135
- Dyskusja 137
- Więcej informacji 138
- Problem 139
- Rozwiązanie 139
- Dyskusja 142
- Więcej informacji 142
- Problem 143
- Rozwiązanie 143
- Dyskusja 145
- Więcej informacji 145
- Problem 149
- Rozwiązanie 149
- Dyskusja 152
- Więcej informacji 153
- Problem 155
- Rozwiązanie 155
- Dyskusja 159
- Więcej informacji 160
- Problem 161
- Rozwiązanie 161
- Wolumeny Dockera 162
- Kontenery inicjalizacji Kubernetesa 163
- Szablony OpenShift 165
- Dyskusja 166
- Więcej informacji 166
- Problem 167
- Rozwiązanie 167
- Dyskusja 172
- Więcej informacji 172
- Problem 175
- Rozwiązanie 176
- Dyskusja 185
- Więcej informacji 185
- Problem 187
- Rozwiązanie 188
- Definicje własnych zasobów 188
- Klasyfikacja kontrolerów i operatorów 190
- Tworzenie i wdrażanie operatorów 192
- Przykład 194
- Dyskusja 197
- Więcej informacji 198
- Problem 201
- Rozwiązanie 201
- Ręczne skalowanie horyzontalne 202
- Horyzontalne autoskalowanie kapsuł 203
- Wertykalne autoskalowanie kapsuł 207
- Autoskalowanie klastra 210
- Poziomy skalowania 213
- Dyskusja 215
- Więcej informacji 215
- Problem 217
- Rozwiązanie 218
- Budowanie w OpenShift 219
- Budowanie w Knative 225
- Dyskusja 229
- Więcej informacji 230
Przedmowa 9
Wstęp 11
1. Wprowadzenie 17
CZĘŚĆ I. WZORCE PODSTAWOWE
2. Przewidywalne Wymagania 31
3. Deklaratywne Wdrażanie 41
4. Sonda Kondycji 49
5. Zarządzany Cykl Życia 55
6. Automatyczne Rozmieszczanie 61
CZĘŚĆ II. WZORCE ZACHOWAŃ
7. Zadanie Wsadowe 75
8. Zadanie Okresowe 81
9. Usługa Demona 85
10. Usługa Singleton 89
11. Usługa Stanowa 97
12. Wykrywanie Usług 107
13. Samoświadomość 121
CZĘŚĆ III. WZORCE STRUKTURALNE
14. Kontener Inicjalizacji 129
15. Przyczepka 135
16. Adapter 139
17. Ambasador 143
CZĘŚĆ IV. WZORCE KONFIGURACYJNE
18. Konfiguracja EnvVar 149
19. Zasób Konfiguracji 155
20. Niezmienna Konfiguracja 161
21. Szablon Konfiguracji 167
CZĘŚĆ V. WZORCE ZAAWANSOWANE
22. Kontroler 175
23. Operator 187
24. Elastyczne Skalowanie 201
25. Budowniczy Obrazów 217
Posłowie 231
Oceny i opinie klientów: Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych Bilgin Ibryam, Roland Huß (5)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(1)
(1)
(0)
(2)
Krzysztof,
Data dodania: 2020-09-17 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-05-26 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-05-21 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-05-12 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-05-02 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii