JavaScript. Wzorce (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Stoyan Stefanov
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 27
- Stron:
- 200
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Twórz lepszy kod JavaScript!
Jakie jest najlepsze podejście do tworzenia aplikacji w języku JavaScript? Z tą książką, zawierającą najlepsze praktyki i wiele wzorców kodowania, znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Jeśli jesteś doświadczonym programistą szukającym sposobów rozwiązania problemów związanych z obiektami, funkcjami, dziedziczeniem i innymi aspektami języka, przedstawione tu abstrakcje i szablony sprawdzą się idealnie.
Książka napisana przez eksperta języka JavaScript Stoyana Stefanova - starszego inżyniera Yahoo! i architekta narzędzia do optymalizacji stron WWW YSlow 2.0 - zawiera wiele praktycznych wskazówek w zakresie implementacji opisywanych wzorców, a także kilka całościowych przykładów. Znajdziesz w niej również opis wielu antywzorców, czyli podejść, które tak naprawdę powodują więcej problemów, niż są tego warte.
Dowiedz się, jak:
- tworzyć łatwy w utrzymaniu kod
- wybierać właściwe nazwy dla zmiennych, metod i funkcji
- wykorzystać klasyczne wzorce programowania
- skorzystać ze wzorców specyficznych dla środowiska przeglądarki internetowej
Poznaj tajniki tworzenia łatwego w utrzymaniu kodu źródłowego!

Podobne produkty
-
Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone
Dariusz Puzyrkiewicz
-
UXUI. Design Zoptymalizowany. Workshop Book UXUI. Design Zoptymalizowany. Workshop Book
Chris Badura
-
Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
Adam Freeman
-
-
Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDo... Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDojo Nano
Clyde Hatter, CoderDojo
-
Szybsza Sieć z językami PHP, MySQL i JavaScript... Szybsza Sieć z językami PHP, MySQL i JavaScript. Zaawansowane aplikacje z wykorzystaniem najnowszych technologii
Andrew Caya
Podobne produkty
-
Biblia copywritingu Biblia copywritingu
Dariusz Puzyrkiewicz
-
Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone
Dariusz Puzyrkiewicz
-
HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. P... HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dl... JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profe... Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów
Robert C. Martin
-
Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
Adam Freeman
Recenzje (3)
-
burczu-programator.pl 2014-03-19
Dzisiaj zapraszam na pierwszą w mojej karierze recenzję książki! Nigdy wcześniej tego nie robiłem jednak tę akurat książkę uważam za szczególnie wartościową i godną polecenia jeśli chodzi o literaturę związaną z językiem JavaScript. Mowa oczywiście o tytułowej pozycji, a więc „JavaScript Wzorce” (ang. JavaScript Patterns) Stoyana Stefanova. Znalazłem w końcu czas aby ją do końca przeczytać, dzięki czemu mam teraz materiał do przemyśleń na jej temat… I tymi przemyśleniami chciałbym się z Wami dzisiaj podzielić.
O czym jest ta książka
Wydawać by się mogło, że tytuł mówi wszystko… Jednak nie do końca. Sama książka nie jest typowym zestawieniem poszczególnych wzorców projektowych wraz z wyjaśnieniem i przykładem (same wzorce stricte projektowe zajmują tylko jeden rozdział). Bardziej jest to opis prawidłowego podejścia do programowania w JavaScript i wzorców takiego podejścia. W początkowych rozdziałach, autor przedstawia podstawy pisania kodu JS – może nie jest to rzecz dla całkiem początkujących programistów, jednak dla osób, które mają już trochę do czynienia z JavaScript’em jest to zestaw bardzo wartościowych informacji. Mamy więc tutaj kompendium wiedzy na temat prawidłowej składni języka i związanych z nią niuansów typu deklarowanie zmiennych na początku funkcji, prawidłowe tworzenie kodu pętli itp. Jest też co nieco o konwencjach składni i nazewnictwa.
Kolejne dwa rozdziały traktują o sposobach tworzenia obiektów. Dowiadujemy się w nich wszystkiego o literale obiektu, funkcjach konstruujących czy literałach tablicy i wyrażeń regularnych. Dalej autor zgrabnie przechodzi do jednego z najważniejszych elementów języka JavaScript czyli funkcji. I tutaj zaczynają się już konkretne wzorce takie jak wywołania zwrotne (ang. callbacks) czy funkcje natychmiastowe. Oczywiście to tylko przykłady, a to co najważniejsze to moim zdaniem niuanse, które są w książce świetnie pokazane.
Dalej mamy rozdział dotyczący tworzenia obiektów. To tutaj jest świetnie opisany bardzo ważny w JavaScript wzorzec modułu wraz ze wzorcem przestrzeni nazw i kilka innych. Następnie, w kolejnym rozdziale znajdziemy wszystko o programowaniu obiektowym w języku JavaScript – mamy więc tutaj opis klasycznych i nowoczesnych wzorców dziedziczenia, a co za tym idzie mamy możliwość zgłębienia tajników prototypów.
Dopiero po opisaniu tych wszystkich zagadnień autor przechodzi do typowych wzorców projektowych typu strategia, obserwator, fabryka czy singleton. Oczywiście wszystko to opisane jest z punktu widzenia języka JavaScript, i wiedza, którą czytelnik zdobywa w poprzednich rozdziałach bardzo się tutaj przydaje.
Wszystkie powyższe zagadnienia opisywane są z punktu widzenia samego języka JavaScript. Do tej pory praktycznie nie wspomina się o przeglądarkach internetowych i różnicach między nimi. I właśnie na koniec pozostawiony został rozdział dotyczący operowania na obiektach DOM z uwzględnieniem różnych przeglądarek, a także opisujący obsługę zdarzeń strategie wczytywania skryptów na stronie. Moim zdaniem, mimo że książka wydana została już jakiś czas temu (rok 2010, a 2012 w Polsce) wiele z informacji zawartych w tym rozdziale jest nadal aktualnych i wartych stosowania. Znajdziemy tutaj takie informacje jak
JavaScript Wzorce – plusy dodatnie i plusy ujemne
Moim zdaniem książka jest zdecydowanie godna polecenia. Zawiera mnóstwo wartościowych informacji o „corze” języka JavaScript i pozwala na uporządkowanie wiedzy o języku doświadczonemu programiście. Ci mniej doświadczeniu również, a może przede wszystkim dowiedzą się wszystkiego co potrzebne by pisać dobre skrypty JS.
Sama książka jest napisana w taki sposób, że czyta się ją dość lekko i szybko. Przykłady są zrozumiałe, a kolejne informacje są ułożone w takim porządku by przed przejściem do trudniejszych tematów, wszystkie potrzebne zagadnienia zostały już poruszone.
Napisałem „plusy dodatnie i plusy ujemne” bo jak dla mnie to nie przychodzi mi do głowy żaden konkretny minus. Nie wiem, może ja nie jestem jakimś wielkim guru w JavaScript, bo wiele informacji zawartych w książce było dla mnie przydatnych. Jedne były całkiem nowe, przy innych łapałem się na „aaa to dlatego tak to u nas robimy”;) Pewnie wszystkiego tego można się dowiedzieć z Internetu oraz dzięki odpowiednio długiej praktyce, jednak moim zdaniem takie uporządkowanie wiedzy dla bardziej doświadczonych oraz przedstawienie jej w taki sposób jak w książce dla mniej obeznanych z językiem JavaScript mimo wszystko jest warte swojej ceny… Tak więc osobiście polecam! -
NetWorld Piotr Kociatkiewicz, 06/2012
Wzorce zapewniają lepszą komunikację, oferując jednolitą i powszechnie stosowaną terminologię. Wzorzec w informatyce to rozwiązanie typowego problemu: nie można go uważać za kod gotowy do skopiowania, jest raczej najlepszą praktyką, użytecznym szablonem do rozwiązania problemów określonej kategorii. Czytając książkę, czytelnik pozna zasady tworzenia czytelnego, łatwego w konserwacji kodu oraz ułatwiające ten proces sposoby minimalizacji liczby zmiennych globalnych i formułowania komentarzy. Definiując obiekty, właściwie zdecyduje o wyborze literałów czy konstruktorów. Nauczy się doskonale posługiwać funkcjami, poprawnie je definiować i stosować. Pozna wzorce tworzenia obiektów (przestrzeni nazw, deklaracji zależności itp.). Dowie się, jak stosować wzorce wielokrotnego użycia i wzorce specyficzne dla przeglądarek internetowych. Książka jest przeznaczona dla zaawansowanych programistów, którzy pragną pisać lepszy, bardziej przejrzysty i wydajniejszy kod w języku JavaScript.
-
Computer Arts 2012-05-01
Książka napisana przez eksperta języka JavaScript Stoyana Stefanova - starszego inżyniera Yahoo! i architekta narzędzia do optymalizacji stron WWW YSlow 2.0 - zawiera wiele praktycznych wskazówek w zakresie implementacji opisywanych wzorców, a także kilka całościowych przykładów. Znajdziesz w niej również opis wielu antywzorców, czyli podejść, które tak naprawdę powodują więcej problemów, niż są tego warte. Dowiesz się, jak tworzyć łatwy w utrzymaniu kod, wybierać właściwe nazwy dla zmiennych, metod i funkcji, wykorzystać klasyczne wzorce programowania i skorzystać ze wzorców specyficznych dla środowiska przeglądarki internetowej.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- JavaScript Patterns
- Tłumaczenie:
- Rafał Jońca
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3821-5, 9788324638215
- Data wydania książki drukowanej:
- 2012-03-29
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5034-7, 9788324650347
- Data wydania ebooka:
-
2012-04-26
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 7907
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 3.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » JavaScript - Programowanie
- Serie wydawnicze: O'Reilly
Spis treści
- Wzorce (15)
- JavaScript - podstawowe cechy (16)
- Zorientowany obiektowo (16)
- Brak klas (17)
- Prototypy (18)
- Środowisko (18)
- ECMAScript 5 (18)
- Narzędzie JSLint (19)
- Konsola (20)
- Tworzenie kodu łatwego w konserwacji (21)
- Minimalizacja liczby zmiennych globalnych (22)
- Problem ze zmiennymi globalnymi (22)
- Efekty uboczne pominięcia var (24)
- Dostęp do obiektu globalnego (25)
- Wzorzec pojedynczego var (25)
- Przenoszenie deklaracji - problem rozrzuconych deklaracji var (26)
- Pętle for (27)
- Pętle for-in (29)
- Modyfikacja wbudowanych prototypów (31)
- Wzorzec konstrukcji switch (31)
- Unikanie niejawnego rzutowania (32)
- Unikanie eval() (32)
- Konwertowanie liczb funkcją parseInt() (34)
- Konwencje dotyczące kodu (34)
- Wcięcia (35)
- Nawiasy klamrowe (35)
- Położenie nawiasu otwierającego (36)
- Białe spacje (37)
- Konwencje nazewnictwa (38)
- Konstruktory pisane od wielkiej litery (38)
- Oddzielanie wyrazów (39)
- Inne wzorce nazewnictwa (39)
- Pisanie komentarzy (40)
- Pisanie dokumentacji interfejsów programistycznych (41)
- Przykład dokumentacji YUIDoc (42)
- Pisanie w sposób ułatwiający czytanie (44)
- Ocenianie kodu przez innych członków zespołu (45)
- Minifikowanie kodu tylko w systemie produkcyjnym (46)
- Uruchamiaj narzędzie JSLint (47)
- Podsumowanie (47)
- Literał obiektu (49)
- Składnia literału obiektowego (50)
- Obiekty z konstruktora (51)
- Pułapka konstruktora Object (51)
- Własne funkcje konstruujące (52)
- Wartość zwracana przez konstruktor (53)
- Wzorce wymuszania użycia new (54)
- Konwencja nazewnictwa (54)
- Użycie that (54)
- Samowywołujący się konstruktor (55)
- Literał tablicy (56)
- Składnia literału tablicy (56)
- Pułapka konstruktora Array (56)
- Sprawdzanie, czy obiekt jest tablicą (57)
- JSON (58)
- Korzystanie z formatu JSON (58)
- Literał wyrażenia regularnego (59)
- Składnia literałowego wyrażenia regularnego (60)
- Otoczki typów prostych (61)
- Obiekty błędów (62)
- Podsumowanie (63)
- Informacje ogólne (65)
- Stosowana terminologia (66)
- Deklaracje kontra wyrażenia - nazwy i przenoszenie na początek (67)
- Właściwość name funkcji (68)
- Przenoszenie deklaracji funkcji (68)
- Wzorzec wywołania zwrotnego (70)
- Przykład wywołania zwrotnego (70)
- Wywołania zwrotne a zakres zmiennych (72)
- Funkcje obsługi zdarzeń asynchronicznych (73)
- Funkcje czasowe (73)
- Wywołania zwrotne w bibliotekach (74)
- Zwracanie funkcji (74)
- Samodefiniujące się funkcje (75)
- Funkcje natychmiastowe (76)
- Parametry funkcji natychmiastowych (77)
- Wartości zwracane przez funkcje natychmiastowe (77)
- Zalety i zastosowanie (79)
- Natychmiastowa inicjalizacja obiektu (79)
- Usuwanie warunkowych wersji kodu (80)
- Właściwości funkcji - wzorzec zapamiętywania (82)
- Obiekty konfiguracyjne (83)
- Rozwijanie funkcji (84)
- Aplikacja funkcji (84)
- Aplikacja częściowa (85)
- Rozwijanie funkcji (87)
- Kiedy używać aplikacji częściowej (89)
- Podsumowanie (89)
- Wzorzec przestrzeni nazw (91)
- Funkcja przestrzeni nazw ogólnego stosowania (92)
- Deklarowanie zależności (94)
- Metody i właściwości prywatne (95)
- Składowe prywatne (96)
- Metody uprzywilejowane (96)
- Problemy z prywatnością (96)
- Literały obiektów a prywatność (98)
- Prototypy a prywatność (98)
- Udostępnianie funkcji prywatnych jako metod publicznych (99)
- Wzorzec modułu (100)
- Odkrywczy wzorzec modułu (102)
- Moduły, które tworzą konstruktory (102)
- Import zmiennych globalnych do modułu (103)
- Wzorzec piaskownicy (103)
- Globalny konstruktor (104)
- Dodawanie modułów (105)
- Implementacja konstruktora (106)
- Składowe statyczne (107)
- Publiczne składowe statyczne (107)
- Prywatne składowe statyczne (109)
- Stałe obiektów (110)
- Wzorzec łańcucha wywołań (112)
- Wady i zalety wzorca łańcucha wywołań (112)
- Metoda method() (113)
- Podsumowanie (114)
- Klasyczne i nowoczesne wzorce dziedziczenia (115)
- Oczekiwane wyniki w przypadku stosowania wzorca klasycznego (116)
- Pierwszy wzorzec klasyczny - wzorzec domyślny (117)
- Podążanie wzdłuż łańcucha prototypów (117)
- Wady wzorca numer jeden (119)
- Drugi wzorzec klasyczny - pożyczanie konstruktora (119)
- Łańcuch prototypów (120)
- Dziedziczenie wielobazowe przy użyciu pożyczania konstruktorów (121)
- Zalety i wady wzorca pożyczania konstruktora (122)
- Trzeci wzorzec klasyczny - pożyczanie i ustawianie prototypu (122)
- Czwarty wzorzec klasyczny - współdzielenie prototypu (123)
- Piąty wzorzec klasyczny - konstruktor tymczasowy (124)
- Zapamiętywanie klasy nadrzędnej (125)
- Czyszczenie referencji na konstruktor (125)
- Podejście klasowe (126)
- Dziedziczenie prototypowe (129)
- Dyskusja (129)
- Dodatki do standardu ECMAScript 5 (130)
- Dziedziczenie przez kopiowanie właściwości (131)
- Wzorzec wmieszania (132)
- Pożyczanie metod (133)
- Przykład - pożyczenie metody od obiektu Array (134)
- Pożyczenie i przypisanie (134)
- Metoda Function.prototype.bind() (135)
- Podsumowanie (136)
- Singleton (137)
- Użycie słowa kluczowego new (138)
- Instancja we właściwości statycznej (139)
- Instancja w domknięciu (139)
- Fabryka (141)
- Wbudowane fabryki obiektów (143)
- Iterator (143)
- Dekorator (145)
- Sposób użycia (145)
- Implementacja (146)
- Implementacja wykorzystująca listę (148)
- Strategia (149)
- Przykład walidacji danych (150)
- Fasada (152)
- Pośrednik (153)
- Przykład (153)
- Pośrednik jako pamięć podręczna (159)
- Mediator (160)
- Przykład mediatora (160)
- Obserwator (163)
- Pierwszy przykład - subskrypcja magazynu (163)
- Drugi przykład - gra w naciskanie klawiszy (166)
- Podsumowanie (169)
- Podział zadań (171)
- Skrypty wykorzystujące DOM (172)
- Dostęp do DOM (173)
- Modyfikacja DOM (174)
- Zdarzenia (175)
- Obsługa zdarzeń (175)
- Delegacja zdarzeń (177)
- Długo działające skrypty (178)
- Funkcja setTimeout() (178)
- Skrypty obliczeniowe (179)
- Komunikacja z serwerem (179)
- Obiekt XMLHttpRequest (180)
- JSONP (181)
- Ramki i wywołania jako obrazy (184)
- Serwowanie kodu JavaScript klientom (184)
- Łączenie skryptów (184)
- Minifikacja i kompresja (185)
- Nagłówek Expires (185)
- Wykorzystanie CDN (186)
- Strategie wczytywania skryptów (186)
- Lokalizacja elementu <script> (187)
- Wysyłanie pliku HTML fragmentami (188)
- Dynamiczne elementy <script> zapewniające nieblokujące pobieranie (189)
- Wczytywanie leniwe (190)
- Wczytywanie na żądanie (191)
- Wstępne wczytywanie kodu JavaScript (192)
- Podsumowanie (194)
Wstęp (11)
1. Wprowadzenie (15)
2. Podstawy (21)
3. Literały i konstruktory (49)
4. Funkcje (65)
5. Wzorce tworzenia obiektów (91)
6. Wzorce wielokrotnego użycia kodu (115)
7. Wzorce projektowe (137)
8. DOM i wzorce dotyczące przeglądarek (171)
Skorowidz (195)
Oceny i opinie klientów (27)
(15)
(9)
(3)
(0)
(0)
(0)
6 oceniona przez: Jacek P, Programista JS 2012-12-19
6 oceniona przez: Programista 2016-12-24
6 oceniona przez: Artur, Web Developer 2016-10-16
6 oceniona przez: Adrian, Programista 2015-10-14
6 oceniona przez: Marek, 2015-09-18
6 oceniona przez: Adrian, Programista 2015-05-21
6 oceniona przez: Maciek, it 2014-11-27
6 oceniona przez: Piotr Skuczyński, Programista 2013-01-16
6 oceniona przez: Aleksander Mielczarek, elektronik 2014-03-27
6 oceniona przez: 2014-04-20
6 oceniona przez: Krzysztof Owsiany, Programista 2014-04-16
6 oceniona przez: Krzysztof Kornacki, Front-end Developer 2014-03-29
6 oceniona przez: Marcin, 2013-04-19
6 oceniona przez: 2013-05-15
6 oceniona przez: 2013-05-25
5 oceniona przez: AS, 2014-10-02
5 oceniona przez: Krzysztof Wyglądacz, Webdeveloper 2013-01-18
5 oceniona przez: 2017-05-08
5 oceniona przez: Krystian, Developer 2015-12-26
5 oceniona przez: 2014-01-21
5 oceniona przez: 2013-12-05
5 oceniona przez: Paweł Zieliński, Programista 2013-10-10
5 oceniona przez: Witek P., programista 2012-07-05
5 oceniona przez: Tymoteusz Bąk, Front-end webdeveloper 2012-06-05
4 oceniona przez: 2014-08-10
4 oceniona przez: 2015-05-14
4 oceniona przez: 2015-05-14
więcej opinii