iOS 12. Wprowadzenie do programowania w Swifcie. Wydanie V
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 608
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: iOS 12. Wprowadzenie do programowania w Swifcie. Wydanie V
Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa
Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość stosowania, zorientowanie obiektowe. Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy prędko docenili jego zalety. Dziś jest uważany za łatwe do opanowania i bardzo wygodne narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa. To wszystko sprawiło, że Swift stał się bardzo atrakcyjną alternatywą dla Objective-C.
Ta książka zawiera bardzo solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione informacje na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa. Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na najczęściej stosowanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Sporo miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS. Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak tworzyć, uruchamiać i debugować kod źródłowy, a także jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Bardzo ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania, a także zarządzanie pamięcią.
W tej książce między innymi:
- solidne podstawy koncepcji Swifta
- najnowsze funkcje dostępne podczas programowania na iOS
- cykl życiowy projektu Xcode
- komunikacja między Swiftem a Objective-C
- programowanie techniką klucz-wartość
Swift. Doskonałe narzędzie - znakomite efekty!
Wybrane bestsellery
-
To doskonała książka dla każdego, kto już wstępnie zapoznał się z biblioteką React i chce pisać natywne aplikacje na iOS i Androida. Po przypomnieniu zasad działania React Native i przedstawieniu szeregu wskazówek dotyczących konfiguracji środowiska opisano tu kolejne etapy tworzenia w pełni funk...
React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ta książka jest starannie przygotowanym, praktycznym podręcznikiem efektywnego programowania w języku Swift 3. Wyczerpująco przedstawiono tu zasady posługiwania się środowiskiem programistycznym Xcode 8 i dokumentacją Apple. Dzięki niej zyskasz wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielne roz...
Programowanie w języku Swift. Big Nerd Ranch Guide Programowanie w języku Swift. Big Nerd Ranch Guide
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Niniejsza książka jest praktycznym podręcznikiem efektywnego programowania w języku Swift 4. Znajdziesz tu wyjaśnienie podstaw języka, następnie poznasz nowe funkcje i nauczysz się z nich korzystać podczas tworzenia aplikacji. Poza dość zasadniczymi kwestiami przedstawiono tu również zagadnienia ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Oto książka stworzona z myślą o programistach stawiających pierwsze kroki w języku Objective-C. Do wykorzystania zawartej tu wiedzy nie jest potrzebna znajomość języka C ani żadnego innego obiektowego języka programowania. Podstawą do nauki są dziesiątki ciekawych przykładów i ćwiczeń, ilustrując...
Objective-C. Vademecum profesjonalisty. Wydanie III Objective-C. Vademecum profesjonalisty. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Swift został zaprezentowany światu w 2014 roku — dziś jest uznanym standardem dla programistów platformy macOS i iOS. Równocześnie to jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest łatwy do nauczenia się, wygodny i elast...
Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Apple Watch is the sort of science-fiction gadget that people used to dream about as kids. What kinds of apps do you envision for this new device? If you’re comfortable using OS X, Xcode, and iOS—and familiar with Swift—this concise book shows you the basics of building your own...
Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)80.74 zł
94.99 zł(-15%) -
Autor tej książki, uznany autorytet w dziedzinie programowania, w przystępny sposób przedstawił podstawy programowania w Swifcie i przygotował cały zestaw utrwalających tę wiedzę ćwiczeń i przykładów. Z racji tego, że Swift jest bardzo nowym i bardzo obiecującym językiem programowania, umiejętno...
Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS Podstawy języka Swift. Programowanie aplikacji dla platformy iOS
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ready to build apps for iPhone, iPad, and Mac now that Swift has landed? If you’re an experienced programmer who’s never touched Apple developer tools, this hands-on book shows you how to use the Swift language to make incredible iOS and OS X apps, using Cocoa and Cocoa Touch.Learn ho...
Swift Development with Cocoa. Developing for the Mac and iOS App Stores Swift Development with Cocoa. Developing for the Mac and iOS App Stores
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)135.15 zł
159.00 zł(-15%) -
Want to build games with iOS technologies? This cookbook provides detailed recipes for a wide range of common iOS game-development issues, ranging from 2D and 3D math to Game Center integration, and OpenGL to performance. If you’re familiar with iOS and Objective-C, this is the problem-solv...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Get up to speed on Cocoa and Objective-C, and start developing applications on the iOS and OS X platforms. If you don’t have experience with Apple’s developer tools, no problem! From object-oriented programming to storing app data in iCloud, the fourth edition of this book covers ever...
Learning Cocoa with Objective-C. Developing for the Mac and iOS App Stores. 4th Edition Learning Cocoa with Objective-C. Developing for the Mac and iOS App Stores. 4th Edition
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)126.65 zł
149.00 zł(-15%)
O autorze książki
1 Matt NeuburgDr Matt Neuburg zaczął programować w 1968 roku jako czternastolatek. Swoją rozprawę doktorską o Ajschylosie napisał w 1981 r. z użyciem komputera typu mainframe na Uniwersytecie Cornell. Uczył języków klasycznych, literatury i kultury na kilku znakomitych uczelniach. W międzyczasie wciąż interesował się technologiami informatycznymi, a w 1990 roku przeszedł na platformę Macintosh. Opracował kilka bezpłatnych programów edukacyjnych i użytkowych, redagował serwis internetowy TidBITS oraz magazyn MacTech. Jest autorem kilku książek i szeregu artykułów branżowych.
Matt Neuburg - pozostałe książki
-
Move into iOS development by getting a firm grasp of its fundamentals, including the Xcode 13 IDE, Cocoa Touch, and the latest version of Apple's acclaimed programming language, Swift 5.5. With this thoroughly updated guide, you'll learn the Swift language, understand Apple's Xcode development to...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
If you’re grounded in the basics of Swift, Xcode, and the Cocoa framework, this book provides a structured explanation of all essential real-world iOS app components. Through deep exploration and copious code examples, you’ll learn how to create views, manipulate view controllers, and...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
If you’re grounded in the basics of Swift, Xcode, and the Cocoa framework, this book provides a structured explanation of all essential real-world iOS app components. Through deep exploration and copious code examples, you’ll learn how to create views, manipulate view controllers, and...
Programming iOS 12. Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks Programming iOS 12. Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks
(237.15 zł najniższa cena z 30 dni)237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
If you’re getting started with iOS development, or want a firmer grasp of the basics, this practical guide provides a clear view of its fundamental building blocks—Objective-C, Xcode, and Cocoa Touch. You’ll learn object-oriented concepts, understand how to use Apple’s dev...
iOS 7 Programming Fundamentals. Objective-C, Xcode, and Cocoa Basics iOS 7 Programming Fundamentals. Objective-C, Xcode, and Cocoa Basics
(152.15 zł najniższa cena z 30 dni)152.15 zł
179.00 zł(-15%) -
Mac users everywhere--even those who know nothing about programming--are discovering the value of the latest version of AppleScript, Apple's vastly improved scripting language for Mac OS X Tiger. And with this new edition of the top-selling AppleScript: The Definitive Guide, anyone, regardless of...
AppleScript: The Definitive Guide. Scripting and Automating Your Mac. 2nd Edition AppleScript: The Definitive Guide. Scripting and Automating Your Mac. 2nd Edition
(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
REALbasic is a programming language in the best Macintosh tradition: visual, intuitive, and easy to learn. It allows you to create interfaces in minutes and entire, compiled applications without having to learn a complicated language; the strong object orientation makes it very easy even for begi...
REALBasic: TDG. The Definitive Guide, 2nd Edition. 2nd Edition REALBasic: TDG. The Definitive Guide, 2nd Edition. 2nd Edition
(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)126.65 zł
149.00 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- iOS 12 Programming Fundamentals with Swift
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5257-5, 9788328352575
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-08-20
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5258-2, 9788328352582
- Data wydania ebooka:
-
2019-08-20
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 89856
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 15.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Objective-C/Swift - Programowanie
- Serie wydawnicze: O'Reilly
Spis treści książki
- Zaczynamy 23
- Czy wszystko jest obiektem? 24
- Trzy odmiany obiektu typu 25
- Zmienna 26
- Funkcja 27
- Struktura pliku Swifta 28
- Zasięg i cykl życiowy 31
- Elementy składowe obiektu 32
- Przestrzeń nazw 32
- Moduł 33
- Egzemplarz 34
- Dlaczego egzemplarz? 36
- Słowo kluczowe self 38
- Prywatność 39
- Projekt 41
- Obiekt typu i API 42
- Tworzenie, zasięg i cykl życiowy egzemplarzy 44
- Podsumowanie 44
- Parametry funkcji i jej wartość zwrotna 47
- Typ wartości zwrotnej i typ parametrów 50
- Sygnatura funkcji 51
- Zewnętrzne nazwy parametrów 52
- Przeciążanie 53
- Wartość domyślna parametru 54
- Parametr wariadyczny 55
- Parametr ignorowany 55
- Parametr modyfikowalny 56
- Funkcja w funkcji 59
- Rekurencja 61
- Funkcja jako wartość 61
- Funkcja anonimowa 64
- Technika zdefiniuj i wywołaj 69
- Domknięcie 70
- Jak domknięcie pomaga usprawnić kod? 72
- Funkcja zwracająca funkcję 73
- Domknięcie przypisujące wartość przechwyconej zmiennej 75
- Domknięcie zachowujące przechwycone środowisko 76
- Dekorator @escaping 77
- Rozwijanie funkcji 78
- Selektory i odwołania funkcji 79
- Zasięg odwołania funkcji 81
- Selektor 82
- Cykl życiowy i zasięg zmiennej 85
- Deklaracja zmiennej 87
- Obliczana wartość początkowa 90
- Zmienna obliczana 91
- Obserwator funkcji setter 94
- Inicjalizacja opóźniona 96
- Wbudowane typy proste 98
- Bool 98
- Liczby 100
- Ciąg tekstowy 107
- Znak i indeks ciągu tekstowego 111
- Zakres 116
- Krotka 118
- Typ opcjonalny 120
- Funkcje i deklaracje obiektu typu 133
- Metoda inicjalizacyjna 135
- Właściwość 141
- Metoda 144
- Indeks 146
- Obiekt typu zagnieżdżonego 148
- Odwołanie do egzemplarza 148
- Wyliczenie 150
- Czysta wartość 151
- Wartość powiązana 153
- Iteracja przez bloki case typu wyliczeniowego 155
- Metoda inicjalizacyjna typu wyliczeniowego 155
- Właściwości typu wyliczeniowego 157
- Metody typu wyliczeniowego 157
- Dlaczego typ wyliczeniowy? 158
- Struktura 159
- Metoda inicjalizacyjna struktury oraz właściwości i metody 160
- Struktura jako przestrzeń nazw 161
- Klasa 162
- Typ przekazywany przez wartość i referencję 162
- Podklasa i superklasa 168
- Metoda inicjalizacyjna klasy 173
- Metoda dealokująca klasy 181
- Metody i właściwości klasy 182
- Polimorfizm 184
- Rzutowanie 187
- Rzutowanie w dół 187
- Sprawdzanie typu i bezpieczne rzutowanie w dół 188
- Sprawdzanie typu i rzutowanie wartości typu opcjonalnego 189
- Połączenie z Objective-C 190
- Odwołanie do typu 191
- Od egzemplarza do typu 191
- Typ jako wartość 192
- Słowo kluczowe Self 194
- Porównywanie typów 196
- Podsumowanie terminologii związanej z typami 196
- Protokół 197
- Dlaczego protokół? 198
- Rzutowanie i sprawdzanie typu protokołu 200
- Deklarowanie protokołu 201
- Łączenie protokołów 202
- Opcjonalne elementy składowe protokołu 203
- Klasa protokołu 204
- Niejawnie wymagana metoda inicjalizacyjna 205
- Łatwe do adaptacji literały 207
- Generyki 208
- Deklaracje generyka 210
- Sprzeczna specjalizacja 212
- Ograniczenia typu 213
- Jawna specjalizacja 215
- Inwariancja generyka 217
- Łańcuch typów powiązanych 218
- Klauzula where 220
- Rozszerzenie 223
- Rozszerzanie obiektu typu 223
- Rozszerzanie protokołu 225
- Rozszerzanie generyka 227
- Typ parasola 228
- Any 229
- AnyObject 230
- AnyClass 233
- Typy kolekcji 233
- Tablica 233
- Słownik 249
- Zbiór 255
- Sterowanie przepływem sposobu działania programu 261
- Odgałęzienie 262
- Pętla 273
- Przejście do innego fragmentu kodu 278
- Prywatność 292
- Poziomy prywatności private i fileprivate 293
- Poziomy prywatności public i open 295
- Reguły prywatności 295
- Introspekcja 296
- Operatory 297
- Implementacje protokołu syntezowanego 300
- Ścieżki kluczy 303
- Dynamiczne wyszukiwanie elementów składowych 305
- Zarządzanie pamięcią 306
- Zarządzanie pamięcią typu przekazywanego przez referencję 306
- Dostęp na wyłączność do typu przekazywanego przez wartość 312
- Nowy projekt 317
- Okno projektu 319
- Panel nawigatora 320
- Panel narzędziowy 325
- Edytor 327
- Pliki projektu i ich zależności 329
- Co się znajduje w katalogu projektu? 329
- Grupy 330
- Cel 331
- Opcje Build Phases 332
- Opcje Build Settings 333
- Konfiguracje 334
- Schemat 336
- Od projektu do skompilowanej aplikacji 339
- Ustawienia kompilacji 341
- Ustawienia property list 341
- Plik nib 342
- Zasoby dodatkowe 343
- Pliki kodu źródłowego 346
- Frameworki i SDK 346
- Proces uruchamiania aplikacji 348
- Punkt wejścia aplikacji 348
- Funkcja UIApplicationMain() 349
- Aplikacja bez pliku storyboard 351
- Zmiana nazw elementów projektu 352
- Edytor interfejsu nib 356
- Lista Document Outline 357
- Płótno 360
- Karty inspektorów i bibliotek 362
- Wczytywanie pliku nib 363
- Kiedy jest wczytywany plik nib? 364
- Ręczne wczytywanie pliku nib 365
- Połączenie 367
- Outlet 367
- Właściciel pliku nib 368
- Automatycznie konfigurowany plik nib 372
- Błędna konfiguracja outletu 373
- Usunięcie outletu 374
- Więcej sposobów na utworzenie outletów 375
- Kolekcja outletu 378
- Akcja połączenia 378
- Więcej sposobów na utworzenie akcji 380
- Błędnie skonfigurowana akcja 382
- Połączenia między plikami nib 382
- Konfiguracja dodatkowa na podstawie egzemplarzy pochodzących z pliku nib 383
- Okno dokumentacji 387
- Strona dokumentacji klasy 388
- Dokumentacja Quick Help 392
- Deklaracja symbolu 393
- Plik nagłówkowy 395
- Przykładowy kod źródłowy 395
- Zasoby w internecie 396
- Zależności środowiskowe 397
- Dozwolone środowisko uruchomieniowe 398
- Zapewnienie wstecznej zgodności 398
- Typ urządzenia 400
- Argumenty i zmienne środowiskowe 401
- Kompilacja warunkowa 402
- Kontrola wersji 403
- Edytowanie kodu źródłowego i poruszanie się po nim 407
- Automatyczne uzupełnianie kodu 408
- Fragmenty kodu 410
- Funkcja Fix-it i sprawdzanie składni na bieżąco 411
- Nawigacja 412
- Wyszukiwanie 414
- Refaktoryzacja 415
- Uruchamianie w symulatorze 416
- Debugowanie 417
- Debugowanie techniką jaskiniowca 417
- Debugger Xcode 420
- Testowanie 426
- Test jednostkowy 428
- Testy interfejsu 430
- Czyszczenie 432
- Uruchamianie aplikacji w urządzeniu 433
- Uczestnictwo w płatnym programie dla programistów 433
- Podpisywanie aplikacji 434
- Podpisywanie automatyczne 435
- Podpisywanie ręczne 438
- Uruchomienie aplikacji 440
- Zarządzanie urządzeniami i certyfikatami programistycznymi 441
- Profilowanie 442
- Liczniki 442
- Usuwanie problemów związanych z pamięcią 442
- Aplikacja Instruments 444
- Lokalizacja 448
- Dystrybucja 452
- Utworzenie archiwum 452
- Certyfikat dystrybucyjny 453
- Profil dystrybucyjny 455
- Dystrybucja na potrzeby testów 455
- Przygotowywanie ostatecznej aplikacji 457
- Zrzuty ekranu i klip wideo 460
- Ustawienia property list 461
- Przekazanie aplikacji do sklepu App Store 462
- Podklasa 467
- Kategoria i rozszerzenie 470
- W jaki sposób Swift używa rozszerzeń? 470
- W jaki sposób programista używa rozszerzeń? 470
- W jaki sposób Cocoa używa kategorii? 471
- Protokół 472
- Protokół nieformalny 474
- Metoda opcjonalna 475
- Wybrane klasy frameworka Foundation 477
- NSRange i NSNotFound 478
- NSString i przyjaciele 480
- NSDate i przyjaciele 482
- NSNumber 484
- NSValue 486
- NSData 486
- NSMeasurement i przyjaciele 487
- Równość, wartość hash i porównywanie 488
- NSArray i NSMutableArray 490
- NSDictionary i NSMutableDictionary 492
- NSSet i przyjaciele 492
- NSIndexSet 493
- NSNull 494
- Niemodyfikowalne i modyfikowalne 494
- property list 495
- Protokół Codable 496
- Akcesory, właściwości i kodowanie klucz-wartość 499
- Akcesory Swifta 501
- Kodowanie klucz-wartość 502
- Używanie kodowania klucz-wartość 504
- KVC i outlet 505
- Ścieżka klucza w Cocoa 505
- Tajne życie obiektu NSObject 506
- Powód istnienia zdarzeń 509
- Tworzenie podklasy 510
- Powiadomienie 511
- Otrzymywanie powiadomienia 512
- Wyrejestrowanie obserwatora 514
- Publikowanie powiadomienia 516
- Licznik czasu 517
- Delegowanie 518
- Mechanizm delegowania w Cocoa 519
- Implementowanie mechanizmu delegowania 520
- Źródło danych 522
- Akcja 523
- Łańcuch respondera 525
- Przekazanie odpowiedzialności 526
- Akcja skierowana do nil 527
- Obserwacja klucz-wartość 528
- Rejestracja i powiadamianie 529
- Wyrejestrowanie obserwatora 529
- Przykład obserwacji klucz-wartość 530
- Zalew zdarzeń 532
- Opóźnione wykonanie operacji 535
- Zasady zarządzania pamięcią przez Cocoa 537
- Reguły zarządzania pamięcią w Cocoa 539
- Co to jest mechanizm ARC i na czym polega jego działanie? 540
- Jak Cocoa zarządza pamięcią obiektu? 540
- Automatycznie zwalniana pula 541
- Zarządzanie pamięcią właściwości egzemplarza 543
- Cykl przytrzymania i odwołanie słabe 544
- Nietypowe sytuacje związane z zarządzaniem pamięcią 546
- Obserwator powiadomień 546
- Obserwator KVO 547
- Licznik czasu 548
- Pozostałe nietypowe sytuacje 549
- Wczytywanie pliku nib i zarządzanie pamięcią 550
- Zarządzanie pamięcią obiektów CFTypeRef 551
- Polityka zarządzania pamięcią właściwości 552
- Debugowanie i błędy popełniane podczas zarządzania pamięcią 555
- Widoczność poprzez utworzenie egzemplarza 558
- Widoczność według związku 560
- Widoczność globalna 561
- Powiadomienia i obserwacja klucz-wartość 562
- Architektura MVC 563
Wprowadzenie 13
CZĘŚĆ I. JĘZYK
1. Architektura Swifta 23
2. Funkcje 47
3. Zmienne i typy proste 85
4. Obiekt typu 133
5. Sterowanie przepływem sposobu działania programu i nie tylko 261
CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKO IDE
6. Anatomia projektu Xcode 317
7. Zarządzanie plikami nib 355
8. Dokumentacja 387
9. Cykl życiowy projektu 397
CZĘŚĆ III. COCOA
10. Klasy Cocoa 467
11. Zdarzenia Cocoa 509
12. Zarządzanie pamięcią 537
13. Komunikacja między obiektami 557
DODATKI
A. Języki C, Objective-C i Swift 569
Skorowidz 601
Oceny i opinie klientów: iOS 12. Wprowadzenie do programowania w Swifcie. Wydanie V Matt Neuburg (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.