Arduino. 65 praktycznych projektów
- Autor:
- John Boxall
- Promocja 2za1
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 15
- Stron:
- 424
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Arduino. 65 praktycznych projektów
Twój przewodnik po świecie Arduino!
Arduino to platforma, dzięki której świat elektroniki zyskał wiele nowych, ciekawych rozwiązań i możliwości. Prostota obsługi, świetna dokumentacja oraz specjalnie zaprojektowane środowisko do tworzenia oprogramowania sprawiły, że projekt ten zdobył tysiące sympatyków. Taki sukces przełożył się na ilość dostępnych akcesoriów oraz instrukcji, dzięki którym możesz zbudować dowolny układ elektroniczny.
W tej książce zebrano 65 interesujących projektów o zróżnicowanym stopniu trudności. Dzięki nim błyskawicznie opanujesz zasady wykorzystania platformy oraz zbudujesz urządzenia, które przydadzą Ci się w codziennym użyciu. Pierwsze projekty pozwolą Ci zapoznać się z Arduino - jeden z nich polega na przykład na tworzeniu fali migających diod LED. Wykonanie kolejnych pozwoli Ci osiągnąć wyższy stopień wtajemniczenia: sterowanie ruchem samochodowym, testowanie baterii, elektroniczna kostka do gry, pomiar temperatury czy wykorzystanie systemu GPS to tylko niektóre z nich. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla wszystkich, którzy chcą poznać tajniki platformy Arduino i zbudować niesamowite układy elektroniczne.
Zbuduj swój własny:
- tester baterii
- odbiornik GPS
- termometr cyfrowy
- stoper
- czytnik RFID
Genialna lektura dla każdego pasjonata elektroniki!
Wybrane bestsellery
-
Oto zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki, dzięki której poznasz wybrane zagadnienia z dziedziny fizyki, elektroniki i cyfrowego projektowania. Omówiono też podstawy algorytmów i charakterystyczne dla Arduino koncepcje programistyczne. Znalazły się tu zaktualizowane projekty i nowe tematy,...
Odkrywanie Arduino. Narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru. Wydanie II Odkrywanie Arduino. Narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
To drugie, starannie zaktualizowane wydanie przewodnika po programowaniu Arduino, przeznaczonego dla osób, które opanowały podstawy i chcą zdobyć umiejętności na wyższym, profesjonalnym poziomie. W książce dodatkowo ujęto zagadnienia wykorzystania Arduino do komunikacji z urządzeniami szeregowymi...
Arduino dla początkujących. Kolejny krok. Wydanie II Arduino dla początkujących. Kolejny krok. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
W tej książce przedstawiono wszystkie informacje niezbędne do rozpoczęcia samodzielnej pracy z programowaniem różnych robotów: od tych całkiem prostych aż do zaawansowanych, wielofunkcyjnych urządzeń. Wyjaśniono metody programowania telerobotów, robotów autonomicznych, a także strategie programow...
Programowanie robotów. Sterowanie pracą robotów autonomicznych Programowanie robotów. Sterowanie pracą robotów autonomicznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem popularnego podręcznika programowania dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Arduino. Skorzystasz z niej nawet wtedy, gdy nie masz pojęcia o programowaniu. Wystarczy zestaw Arduino i ochota do pracy twórczej, aby wykonać urzą...
Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Książka stanowi zbiór ponad dwustu receptur ułatwiających wykorzystanie potencjału Arduino 1.8. Jest dostosowana do potrzeb osób, które chcą po prostu szybko znaleźć rozwiązanie problemu ze sprzętem czy z kodem. Zawiera informacje potrzebne do pomyślnej realizacji szerokiej gamy projektów oraz do...
Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III
-
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do skomplikowanego świata, w którym za pomocą techniki TinyML wdraża się głębokie uczenie maszynowe w systemach wbudowanych. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia z zakresu uczenia maszynowego czy pracy z mikrokontrolerami. W książce wyjaśniono, jak można...
TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach TinyML. Wykorzystanie TensorFlow Lite do uczenia maszynowego na Arduino i innych mikrokontrolerach
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Ta wyjątkowa książka została w całości poświęcona platformie Arduino. Znajdziesz tu szczegółowe omówienie możliwości platformy, liczne przykłady oraz opisy. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, oraz rozpoczniesz tworzenie prostych projektów, korzys...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
W tej książce główny nacisk został położony na aspekty związane z programowaniem Arduino. W trakcie lektury opanujesz podstawy języka C, a poza tym nauczysz się używać struktur danych oraz korzystać z analogowych i cyfrowych złączy znajdujących się na płytce Arduino. Ponadto poznasz możliw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
17.94 zł
29.90 zł(-40%) -
Jeżeli chcesz zorientować się, jak szeroki wachlarz czujników dostępny jest dla Raspberry Pi oraz Arduino, trafiłeś na doskonałą książkę. Znajdziesz w niej bogato ilustrowane opisy zastosowania przeróżnych sensorów. Pomiar obrotu, jasności światła, temperatury oraz odległości to tylko niektóre z ...
Czujniki dla początkujących. Poznaj otaczający Cię świat za pomocą elektroniki, Arduino i Raspberry Pi Czujniki dla początkujących. Poznaj otaczający Cię świat za pomocą elektroniki, Arduino i Raspberry Pi
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.94 zł
34.90 zł(-40%) -
Ta książka jest przystępnym i zwięzłym wprowadzeniem do świata płytek drukowanych. Krok po kroku pokazano tu, jak projektować płytki za pomocą pakietu EAGLE — zbioru narzędzi służących do zautomatyzowanego projektowania obwodów elektronicznych. Szczególnie dokładnie opisano możliwości edyto...
Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Arduino. 65 praktycznych projektów (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
dobreprogramy.pl 2014-09-23
Dobra książka – jako porządny nauczyciel dla samouka, kiedy wiedzy szuka
Zacznę od literatury, czyli patrząc z perspektywy jakiegoś tam czasu, kiedy zainteresowałem się Arduino i zgromadziłem już kilka pozycji książkowych w tym temacie, czego absolutnie nie żałuję. Jednak, gdybym miał polecić coś początkującym adeptom tej platformy, to zdecydowanie poleciłbym dwie książki, które w bardzo przystępny sposób wprowadzą każdego do świata elektroniki programowalnej oczywiście, jeżeli zechcą zainwestować trochę czasu na naukę tego co ich autorzy starają się przekazać w treści tam zawartej. Ponadto może, to też ustrzec niektórych przed zjawiskiem występującym często, kiedy mamy dostęp do zbyt wielu materiałów na dany temat, że zamiast konsekwentnie zdobywać nowe wiadomości – rozdział po rozdziale. Stoimy w miejscu, skacząc po rozdziałach poszczególnych książek, bo co za dużo, to niezdrowo. I jak to jest powiedziane w kolejnym przysłowiu - ,, kota można zagłaskać na śmierć” Przy odrobinie umiaru zdecydowanie uzyskamy lepszy efekt w nauce.
Pierwszą książką bez, której dzisiaj nie wyobrażam sobie mojej przygody z Arduino jest napisana przez Johna Boxall'a pozycja pod tytułem ,,Arduino 65 praktycznych projektów” Wydana przez wydawnictwo Helion, a przetłumaczona na język polski w bardo ładny sposób przez pana Mikołaja Szczepaniaka. Jest to książka, w której na jej ponad 422 stronach i 20 rozdziałach znajdziemy wszystkie niezbędne informacje o tym, czym jest Arduino, jakie ma zastosowanie w jaki sposób zainstalować środowisko IDE ( na trzech systemach operacyjnych – Windows, Linux, Mac OS X) Wyjaśnia jak się tym środowiskiem posługiwać, jak pisać szkice nawet nie mając początkowo pojęcia o jakimkolwiek programowaniu, a tym samym nie znając żadnego języka programistycznego.
I tak jak w samym tytule znajdziemy 65 projektów o różnym stopniu trudności ich wykonania, w których znajdują praktyczne zastosowanie różne dostępne na aukcjach gotowe elektroniczne układy, których kilka zaprezentuję w dalszej części tego wpisu. Ogólnie dla mnie ta pozycja książkowa, to czysta poezja gatunku – Żaden inny autor z dotychczas mi znanych nie nazywa pinów na płytce Arduino – wierszami, a ten tak. A, oprócz tego miłego skojarzenia jeszcze trafiła w mój gust sama grafika zdobiąca okładkę książki, czyli taki jak widać blaszany robot, a nie współczesne wyobrażenie humanoida, choćby w stylu terminatora. Właśnie taką mam wizję tej maszyny – jako czytelnik starej daty wychowany na opowiadaniach Isaaca Asimova i trochę też naszego Stanisława Lema.
Drugą książką wartą zainteresowania jest lektura pod tytułem ,, Elektronika od praktyki do teorii” - autor Charles Platt. Pozycja kierowana do osób stawiających pierwsze kroki w świecie elektroniki. Napisana w bardzo interesujący sposób, przez co od samego początku wciąga czytelnika, który powinien chłonąć tam zawartą wiedzę – jak gąbka wodę. Do tego książka posiada bardzo ładną oprawę w postaci kolorowych zdjęć tematycznych. Kończąc te peany przytoczę jeszcze tylko jedno zdanie napisane przez autora tej książki, a oddające w pełni jej przesłanie - ,, … Nie uważam, aby elektronika w wydaniu dla hobbystów musiała być trudna …” A ja ze swojej strony uważam jako początkujący hobbysta, że tej książki nie może zabraknąć w biblioteczce takich ludzi jak ja. Na zakończenie napiszę, że pomimo nieocenionej wartości obu książek – jeżeli będziecie mieli ochotę na ich zakup. Lepiej poszukajcie ofert w sieci, bo na pewno okaże się, że ich cena będzie bardzo konkurencyjna do ceny jaką wystawia ich wydawca, a przecież w 100%, to te same książki.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Arduino Workshop: A Hands-On Introduction with 65 Projects
- Tłumaczenie:
- Mikołaj Szczepaniak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-7999-7, 9788324679997
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-11-25
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8002-3, 9788324680023
- Data wydania ebooka:
-
2013-11-22
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 16342
- Rozmiar pliku Pdf:
- 13.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 17.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Elektronika » Arduino
- Serie wydawnicze: No Starch Press
Spis treści książki
- Nieograniczone możliwości (20)
- Popularność (24)
- Części i akcesoria (24)
- Wymagane oprogramowanie (25)
- System Mac OS X (25)
- System Windows XP i nowsze (29)
- System Ubuntu Linux 9.04 i nowsze (33)
- Bezpieczeństwo (36)
- Co dalej? (36)
- Płytka Arduino (37)
- Wprowadzenie do środowiska IDE (42)
- Obszar poleceń (43)
- Obszar tekstu (44)
- Obszar komunikatów (44)
- Tworzenie pierwszego szkicu w środowisku IDE (45)
- Komentarze (45)
- Funkcja setup() (46)
- Sterowanie sprzętem (46)
- Funkcja loop() (47)
- Weryfikacja szkicu (49)
- Wysyłanie i uruchamianie szkicu (50)
- Modyfikowanie szkicu (50)
- Co dalej? (50)
- Planowanie projektów (52)
- Kilka słów o elektryczności (53)
- Natężenie (53)
- Napięcie (53)
- Moc (53)
- Komponenty elektroniczne (53)
- Rezystor (54)
- Dioda LED (57)
- Płytka uniwersalna (58)
- Projekt nr 1: tworzenie fali migających diod LED (61)
- Algorytm (61)
- Sprzęt (61)
- Szkic (61)
- Schemat (62)
- Uruchamianie szkicu (63)
- Stosowanie zmiennych (64)
- Projekt nr 2: powtarzanie instrukcji za pomocą pętli for (65)
- Zmiana jasności diod LED za pomocą modulacji szerokości impulsu (66)
- Projekt nr 3: przykład zastosowania metody PWM (67)
- Dodatkowe komponenty elektroniczne (68)
- Tranzystor (68)
- Dioda prostownicza (69)
- Przekaźnik (70)
- Obwody zasilane wyższym napięciem (71)
- Co dalej? (72)
- Stosowanie schematów obwodów (74)
- Identyfikacja komponentów (75)
- Połączenia na schemacie obwodu (77)
- Analiza przykładowego schematu (77)
- Kondensator (78)
- Mierzenie pojemności kondensatora (78)
- Odczytywanie wartości kondensatorów (79)
- Rodzaje kondensatorów (79)
- Wejście cyfrowe (80)
- Projekt nr 4: przykład użycia cyfrowego wejścia (82)
- Algorytm (82)
- Sprzęt (83)
- Schemat obwodu (83)
- Szkic (87)
- Modyfikowanie szkicu (87)
- Wyjaśnienie szkicu (87)
- Tworzenie stałych za pomocą wyrażenia #define (88)
- Odczytywanie stanu pinów cyfrowych (88)
- Podejmowanie decyzji za pomocą wyrażenia if (88)
- Podejmowanie dodatkowych decyzji za pomocą wyrażeń if-then-else (89)
- Zmienne logiczne (90)
- Operatory porównania (90)
- Łączenie wielu operacji porównania (91)
- Projekt nr 5: sterowanie ruchem samochodowym (92)
- Cel (92)
- Algorytm (93)
- Sprzęt (93)
- Schemat (93)
- Szkic (94)
- Uruchamianie szkicu (97)
- Sygnały analogowe kontra sygnały cyfrowe (98)
- Projekt nr 6: tester baterii (99)
- Cel (99)
- Algorytm (99)
- Sprzęt (100)
- Schemat (100)
- Szkic (100)
- Działania arytmetyczne w systemie Arduino (102)
- Zmienne typu float (102)
- Operatory porównania liczb (103)
- Poprawa precyzji pomiarów sygnału analogowego za pomocą napięcia referencyjnego (103)
- Stosowanie zewnętrznego napięcia referencyjnego (103)
- Stosowanie wewnętrznego napięcia referencyjnego (104)
- Rezystor nastawny (105)
- Brzęczyki piezoelektryczne (106)
- Schemat elementu piezo (107)
- Projekt nr 7: praktyczne wykorzystanie brzęczyka piezo (107)
- Projekt nr 8: budowa szybkiego termometru (108)
- Cel (109)
- Sprzęt (109)
- Schemat (110)
- Szkic (110)
- Doskonalenie szkicu (112)
- Co dalej? (112)
- Projekt nr 9: tworzenie funkcji powtarzającej określone działanie (114)
- Projekt nr 10: tworzenie funkcji ustawiającej liczbę cykli włączania diod (115)
- Tworzenie funkcji zwracającej wartość (116)
- Projekt nr 11: budowa szybkiego termometru z migającymi diodami LED (117)
- Sprzęt (117)
- Schemat (118)
- Szkic (118)
- Wyświetlanie danych odbieranych od płytki Arduino w oknie monitora portu szeregowego (120)
- Monitor portu szeregowego (120)
- Projekt nr 12: wyświetlanie temperatury w oknie monitora portu szeregowego (122)
- Diagnozowanie systemów za pomocą monitora portu szeregowego (123)
- Podejmowanie decyzji za pomocą wyrażeń while (124)
- Konstrukcja do-while (125)
- Wysyłanie danych z monitora portu szeregowego do systemu Arduino (125)
- Projekt nr 13: mnożenie liczby przez dwa (126)
- Zmienne typu long (127)
- Projekt nr 14: stosowanie zmiennych typu long (128)
- Co dalej? (129)
- Generowanie liczb losowych (132)
- Generowanie liczb losowych na podstawie napięcia na wolnym pinie (132)
- Projekt nr 15: tworzenie elektronicznej kostki do gry (134)
- Sprzęt (134)
- Schemat (134)
- Szkic (134)
- Modyfikowanie szkicu (137)
- Krótkie wprowadzenie w świat liczb binarnych (137)
- Zmienne typu byte (137)
- Zwiększanie liczby dostępnych pinów cyfrowych za pomocą rejestrów przesuwających (138)
- Projekt nr 16: tworzenie wyświetlacza liczb binarnych złożonego z diod LED (140)
- Sprzęt (140)
- Łączenie rejestru przesuwającego 74HC595 (140)
- Szkic (142)
- Projekt nr 17: implementacja binarnego quizu (143)
- Algorytm (143)
- Szkic (143)
- Tablice (146)
- Definiowanie tablicy (146)
- Odwoływanie się do wartości w tablicy (147)
- Zapisywanie i odczytywanie danych przechowywanych w tablicach (147)
- Siedmiosegmentowe wyświetlacze LED (148)
- Sterowanie wyświetlaczem LED (150)
- Projekt nr 18: tworzenie wyświetlacza jednocyfrowego (151)
- Sprzęt (151)
- Schemat (151)
- Szkic (151)
- Wyświetlanie dwóch cyfr (153)
- Projekt nr 19: sterowanie dwoma modułami wyświetlaczy siedmiosegmentowych LED (154)
- Sprzęt (154)
- Schemat (154)
- Modulo (155)
- Projekt nr 20: budowa termometru cyfrowego (156)
- Sprzęt (157)
- Szkic (157)
- Moduły wyświetlaczy matrycowych LED (158)
- Schemat obwodu wyświetlacza matrycowego LED (159)
- Łączenie obwodu (161)
- Arytmetyka bitowa (161)
- Operator koniunkcji bitowej (162)
- Operator alternatywy bitowej (162)
- Operator bitowej alternatywy wykluczającej (163)
- Operator negacji bitowej (163)
- Operatory bitowego przesunięcia w lewo i w prawo (163)
- Projekt nr 21: tworzenie wyświetlacza matrycowego LED (164)
- Projekt nr 22: wyświetlanie obrazów na wyświetlaczu matrycowym LED (165)
- Projekt nr 23: wyświetlanie obrazu na wyświetlaczu matrycowym LED (167)
- Projekt nr 24: prezentacja animacji na wyświetlaczu matrycowym LED (169)
- Szkic (169)
- Co dalej? (170)
- Znakowe moduły LCD (172)
- Obsługa znakowego modułu LCD w szkicu (173)
- Wyświetlanie tekstu (174)
- Wyświetlanie zmiennych i liczb (175)
- Projekt nr 25: definiowanie znaków niestandardowych (176)
- Graficzne moduły LCD (178)
- Łączenie graficznego modułu LCD (179)
- Stosowanie modułu LCD (179)
- Sterowanie wyświetlaczem (180)
- Projekt nr 26: funkcje tekstowe w praktyce (180)
- Tworzenie złożonych efektów wizualnych (181)
- Projekt nr 27: budowa szybkiego termometru z wyświetlaną historią (183)
- Algorytm (183)
- Sprzęt (183)
- Szkic (184)
- Wynik (185)
- Modyfikowanie szkicu (186)
- Co dalej? (186)
- Moduły (188)
- Płytka prototypowa ProtoShield (190)
- Projekt nr 28: tworzenie modułu niestandardowego z ośmioma diodami LED (191)
- Sprzęt (192)
- Schemat (192)
- Układ płytki prototypowej ProtoShield (192)
- Projekt (193)
- Lutowanie komponentów (194)
- Modyfikacja modułu niestandardowego (195)
- Rozszerzanie szkiców za pomocą bibliotek (196)
- Importowanie bibliotek dla modułów (196)
- Karty pamięci microSD (201)
- Testowanie karty microSD (201)
- Projekt nr 29: zapisywanie danych na karcie pamięci (202)
- Projekt nr 30: budowa urządzenia rejestrującego temperaturę (205)
- Sprzęt (205)
- Szkic (205)
- Zarządzanie czasem wykonywania aplikacji za pomocą funkcji millis() i micros() (208)
- Projekt nr 31: budowa stopera (210)
- Sprzęt (210)
- Schemat obwodu (210)
- Szkic (210)
- Przerwania (213)
- Tryby przerwań (213)
- Konfiguracja przerwań (214)
- Aktywowanie i dezaktywowanie przerwań (214)
- Projekt nr 32: stosowanie przerwań (214)
- Szkic (214)
- Co dalej? (216)
- Stosowanie klawiatury numerycznej (217)
- Łączenie klawiatury numerycznej (218)
- Programowanie obsługi klawiatury numerycznej (219)
- Testowanie szkicu (220)
- Podejmowanie decyzji za pomocą konstrukcji switch-case (220)
- Projekt nr 33: tworzenie zamka sterowanego klawiaturą numeryczną (221)
- Szkic (221)
- Działanie szkicu (223)
- Testowanie szkicu (223)
- Co dalej? (224)
- Ekrany dotykowe (226)
- Łączenie ekranu dotykowego (226)
- Projekt nr 34: adresowanie obszarów na ekranie dotykowym (227)
- Sprzęt (227)
- Szkic (227)
- Testowanie szkicu (229)
- Odwzorowywanie punktów dotknięcia ekranu (229)
- Projekt nr 35: budowa dwustanowego przełącznika dotykowego (230)
- Szkic (231)
- Działanie szkicu (232)
- Testowanie szkicu (233)
- Projekt nr 36: budowa przełącznika dotykowego podzielonego na trzy obszary (233)
- Mapa ekranu dotykowego (233)
- Szkic (234)
- Działanie szkicu (235)
- Co dalej? (236)
- Projekt nr 37: budowa własnej platformy Arduino na płytce uniwersalnej (238)
- Sprzęt (238)
- Schemat obwodu (241)
- Uruchamianie szkicu testowego (244)
- Bogata rodzina płytek Arduino (247)
- Płytka Arduino Uno (249)
- Płytka Freetronics Eleven (249)
- Płytka Freeduino (250)
- Płytka Boarduino (250)
- Płytka Arduino Nano (251)
- Płytka Arduino LilyPad (251)
- Płytka Arduino Mega 2560 (252)
- Płytka Freetronics EtherMega (253)
- Płytka Arduino Due (253)
- Co dalej? (254)
- Wprawianie urządzeń w ruch za pomocą silników wykonawczych (256)
- Wybór silnika wykonawczego (256)
- Łączenie silnika wykonawczego (257)
- Uruchamianie silnika wykonawczego (257)
- Projekt nr 38: budowa termometru analogowego (259)
- Sprzęt (259)
- Schemat (259)
- Szkic (260)
- Stosowanie silników elektrycznych (261)
- Tranzystor Darlingtona TIP120 (262)
- Projekt nr 39: sterowanie silnikiem (262)
- Sprzęt (262)
- Schemat (263)
- Szkic (264)
- Projekt nr 40: budowa robota gąsienicowego i sterowanie tym robotem (265)
- Sprzęt (265)
- Schemat (267)
- Szkic (270)
- Wykrywanie kolizji (272)
- Projekt nr 41: wykrywanie kolizji robota za pomocą mikroprzełącznika (272)
- Schemat (273)
- Szkic (273)
- Czujniki odległości na podczerwień (276)
- Łączenie obwodu (276)
- Testowanie czujnika odległości na podczerwień (276)
- Projekt nr 42: wykrywanie kolizji robota za pomocą czujnika odległości na podczerwień (279)
- Ultradźwiękowe czujniki odległości (281)
- Łączenie czujnika ultradźwiękowego (282)
- Stosowanie czujnika ultradźwiękowego (282)
- Testowanie ultradźwiękowego czujnika odległości (282)
- Projekt nr 43: wykrywanie kolizji robota za pomocą ultradźwiękowego czujnika odległości (284)
- Szkic (284)
- Co dalej? (287)
- Czym jest GPS? (290)
- Testowanie modułu GPS (291)
- Projekt nr 44: budowa prostego odbiornika GPS (293)
- Sprzęt (293)
- Szkic (294)
- Wyświetlanie położenia na ekranie LCD (295)
- Projekt nr 45: budowa precyzyjnego zegara korzystającego z systemu GPS (296)
- Sprzęt (296)
- Szkic (296)
- Projekt nr 46: rejestrowanie położenia ruchomego obiektu w czasie (298)
- Sprzęt (298)
- Szkic (298)
- Wyświetlanie zarejestrowanych lokalizacji na mapie (300)
- Co dalej? (302)
- Stosowanie niedrogich modułów komunikacji bezprzewodowej (304)
- Projekt nr 47: zdalne, bezprzewodowe sterowanie urządzeniem (305)
- Sprzęt składający się na obwód nadajnika (305)
- Schemat nadajnika (306)
- Sprzęt składający się na obwód odbiornika (306)
- Schemat odbiornika (306)
- Szkic nadajnika (308)
- Szkic odbiornika (309)
- Moduły bezprzewodowego przesyłania danych XBee - większy zasięg i szybsza transmisja (310)
- Projekt nr 48: transmisja danych za pomocą modułów XBee (312)
- Szkic (312)
- Konfiguracja komputera pod kątem odbierania danych (313)
- Projekt nr 49: budowa zdalnie sterowanego termometru (314)
- Sprzęt (314)
- Układ urządzenia (315)
- Szkic (315)
- Obsługa urządzenia (317)
- Co dalej? (317)
- Czym jest podczerwień? (319)
- Przygotowanie do użycia podczerwieni (320)
- Odbiornik podczerwieni (320)
- Pilot (321)
- Szkic testowy (321)
- Testowanie układu (322)
- Projekt nr 50: zdalne sterowanie systemem Arduino na podczerwień (323)
- Sprzęt (323)
- Szkic (323)
- Rozszerzanie szkicu (325)
- Projekt nr 51: budowa zdalnie sterowanego robota (325)
- Sprzęt (325)
- Szkic (326)
- Co dalej? (328)
- Wewnętrzna budowa urządzeń RFID (330)
- Testowanie sprzętu (331)
- Schemat (331)
- Testowanie schematu (331)
- Projekt nr 52: budowa prostego systemu kontroli dostępu na bazie technologii RFID (333)
- Szkic (333)
- Działanie szkicu (335)
- Zapisywanie danych we wbudowanej pamięci EEPROM systemu Arduino (336)
- Odczytywanie i zapisywanie danych w pamięci EEPROM (337)
- Projekt nr 53: budowa systemu kontroli dostępu RFID z pamięcią "ostatniej akcji" (338)
- Szkic (338)
- Działanie szkicu (341)
- Co dalej? (341)
- Magistrala I2C (344)
- Projekt nr 54: stosowanie zewnętrznej pamięci EEPROM (346)
- Sprzęt (346)
- Schemat (346)
- Szkic (347)
- Wynik (349)
- Projekt nr 55: stosowanie układu ekspandera portów (350)
- Sprzęt (350)
- Schemat (350)
- Szkic (352)
- Magistrala SPI (353)
- Łączenie pinów (353)
- Implementacja obsługi magistrali SPI (354)
- Wysyłanie danych do urządzenia SPI (355)
- Projekt nr 56: stosowanie cyfrowego rezystora nastawnego (356)
- Sprzęt (356)
- Schemat (357)
- Szkic (357)
- Co dalej? (359)
- Łączenie modułu RTC (362)
- Projekt nr 57: wyświetlanie daty i godziny na podstawie zegara czasu rzeczywistego (362)
- Sprzęt (363)
- Szkic (363)
- Działanie szkicu (365)
- Projekt nr 58: tworzenie prostego zegara cyfrowego (367)
- Sprzęt (368)
- Szkic (368)
- Działanie szkicu i generowane wyniki (371)
- Projekt nr 59: budowa systemu kontroli czasu pracy na bazie technologii RFID (371)
- Sprzęt (372)
- Szkic (373)
- Działanie szkicu (377)
- Co dalej? (377)
- Czego potrzebujemy? (379)
- Projekt nr 60: budowa zdalnej stacji monitoringu (381)
- Sprzęt (381)
- Szkic (381)
- Rozwiązywanie problemów (384)
- Działanie szkicu (385)
- Projekt nr 61: ćwierkające Arduino (386)
- Sprzęt (386)
- Szkic (386)
- Sterowanie systemem Arduino za pośrednictwem strony internetowej (388)
- Projekt nr 62: konfiguracja usługi Teleduino i zdalne sterowanie systemem Arduino (389)
- Sprzęt (389)
- Szkic (389)
- Zdalne sterowanie systemem Arduino (391)
- Co dalej? (392)
- Sprzęt (394)
- Przygotowanie modułu zasilania (395)
- Konfigurowanie i testowanie sprzętu (396)
- Zmiana częstotliwości pracy (398)
- Projekt nr 63: budowa dzwoniącego Arduino (400)
- Sprzęt (400)
- Schemat (401)
- Szkic (401)
- Działanie szkicu (402)
- Projekt nr 64: budowa systemu Arduino wysyłającego SMS-y (403)
- Szkic (403)
- Działanie szkicu (404)
- Projekt nr 65: konfiguracja systemu sterowanego za pomocą wiadomości SMS (405)
- Sprzęt (405)
- Schemat (405)
- Szkic (405)
- Działanie szkicu (408)
- Co dalej? (408)
Podziękowania (17)
1. Wprowadzenie (19)
2. Pierwsze spojrzenie na płytkę Arduino i środowisko IDE (37)
3. Pierwsze kroki (51)
4. Elementy składowe obwodów (73)
5. Praca z funkcjami (113)
6. Liczby, zmienne i działania arytmetyczne (131)
7. Wyświetlacze ciekłokrystaliczne (171)
8. Rozszerzanie możliwości platformy Arduino (187)
9. Klawiatury numeryczne (217)
10. Odczytywanie danych wejściowych użytkownika za pośrednictwem ekranów dotykowych (225)
11. Rodzina produktów Arduino (237)
12. Silniki i ruch (255)
13. Stosowanie systemu GPS na platformie Arduino (289)
14. Bezprzewodowe przesyłanie danych (303)
15. Zdalne sterowanie za pomocą podczerwieni (319)
16. Odczytywanie etykiet RFID (329)
17. Magistrale danych (343)
18. Zegary czasu rzeczywistego (361)
19. Internet (379)
20. Komunikacja w sieci telefonii komórkowej (393)
Skorowidz (411)
Oceny i opinie klientów: Arduino. 65 praktycznych projektów John Boxall (15)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(11)
(2)
(1)
(0)
(0)
(1)
Data dodania: 2019-11-05 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-04-13 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-01-25 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
M.S.,
Data dodania: 2016-01-02 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-12-31 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Wojtek, Programista
Data dodania: 2015-10-31 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Piotr, informatyk
Data dodania: 2014-05-11 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mateusz, Informatyk
Data dodania: 2014-03-14 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-02-24 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-01-08 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Tomasz,
Data dodania: 2014-01-03 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Dominik Wawrzyńczak, Uczeń
Data dodania: 2016-09-11 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-01-03 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
marek, uczen
Data dodania: 2015-11-15 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
emeryt
Data dodania: 2017-04-01 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii