- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.5/6 Opinie: 2
- Stron:
- 808
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Java. Podstawy. Wydanie XII
W 1995 roku świat ujrzał przyszłą gwiazdę programowania: Javę. Dziś to język dojrzały i elastyczny, dzięki czemu może służyć do pisania dużych systemów, małych programów, aplikacji mobilnych i internetowych. Java została zaprojektowana z ogromną starannością. W język wbudowano wysublimowane zabezpieczenia, a także pewne zaawansowane funkcje, które docenia każdy programista tworzący systemy o skomplikowanej architekturze.
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techniki programowania współbieżnego i funkcyjnego. W tym wydaniu poszczególne zagadnienia zoptymalizowano pod kątem Javy 17, opisano też takie nowości jak bloki tekstu, rozszerzenia konstrukcji switch, rekordy, dopasowywanie wzorców operatora instanceof, klasy zapieczętowane i wiele więcej. Podręcznik zawiera mnóstwo przykładów kodu, obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji czy biblioteki. Aby nauka najważniejszych zagadnień była jeszcze łatwiejsza, przykładowe programy są proste i realistyczne.
W książce między innymi:
- składnia i najlepsze praktyki pisania kodu w języku Java
- interfejsy, klasy wewnętrzne i wyrażenia lambda
- obsługa wyjątków i skuteczne techniki debugowania
- korzystanie z typów generycznych i standardowych kolekcji Javy
- nowoczesne graficzne interfejsy użytkownika przy użyciu komponentów Swing
- stosowanie modelu współbieżności Javy
Java: biegle opanuj język mistrzów programowania!
Wybrane bestsellery
-
Ten praktyczny przewodnik po Selenium WebDriver w wersji 4 z uwzględnieniem implementacji w Javie jest przeznaczony dla programistów Javy, inżynierów jakości i testerów. Przedstawiono w nim główne aspekty zautomatyzowanej nawigacji po stronie, manipulacji w przeglądarce, interakcji z elementami, ...
Selenium WebDriver w Javie. Praktyczne wprowadzenie do tworzenia testów systemowych Selenium WebDriver w Javie. Praktyczne wprowadzenie do tworzenia testów systemowych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.96 zł
89.00 zł(-36%) -
Język Java jest konsekwentnie udoskonalany i unowocześniany dzięki zaangażowaniu wielu ludzi. Nowoczesny język Java staje się coraz bardziej wieloparadygmatowy, co oznacza, że stosowanie najlepszych praktyk w coraz większym stopniu determinuje jakość kodu. Obecnie napisanie kodu, który prawidłowo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
60.39 zł
99.00 zł(-39%) -
Ta książka jest ósmym wydaniem znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowanym i uzupełnionym o informacje dotyczące edycji 11. Zawiera podstawową wiedzę o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie oraz o słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
61.38 zł
99.00 zł(-38%) -
To kolejne, uzupełnione i zaktualizowane wydanie przewodnika po frameworku Spring. Książka jest napisana w zwięzłym, przejrzystym i jasnym stylu, dzięki czemu szybko zrozumiesz zasady pracy ze Springiem i zbudujesz nowoczesną aplikację internetową współpracującą z bazą danych. Pokazano tu technik...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
54.29 zł
89.00 zł(-39%) -
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnyc...
Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.90 zł
199.00 zł(-70%) -
Oto zbiór aktualnych i kompletnych receptur instruktażowych, z których każda pomaga w rozwiązaniu konkretnego problemu. Wszystkie zostały starannie przetestowane i wielokrotnie udowodniły swoją przydatność. Każdą poprzedzono krótkim wprowadzeniem i omówieniem zastosowanych mechanizmów działania. ...
Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)73.78 zł
119.00 zł(-38%) -
W tej książce opisano wiele funkcjonalności, narzędzi i procedur, dzięki którym można poprawić efektywność kodu napisanego w Javie 8 i 11 LTS. Główny nacisk położono na zagadnienia istotne dla środowisk produkcyjnych, ale przedstawiono również ciekawe nowe technologie, takie jak kompilacja z wypr...
Wydajność Javy. Szczegółowe porady dotyczące programowania i strojenia aplikacji w Javie. Wydanie II Wydajność Javy. Szczegółowe porady dotyczące programowania i strojenia aplikacji w Javie. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.98 zł
79.00 zł(-38%)
O autorze książki
1 Cay HorstmannCay S. Horstmann jest autorem najpopularniejszych w Polsce podręczników do nauki Javy, zdobywcą tytułu Java Champion i częstym gościem konferencji programistycznych. Urodził się w północnych Niemczech, obecnie mieszka w USA, gdzie pracuje jako profesor informatyki na Uniwersytecie Stanowym w San José.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Core Java, Volume I: Fundamentals (Oracle Press Java), 12th Edition
- Tłumaczenie:
- Łukasz Piwko
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-9479-7, 9788328394797
- Data wydania książki drukowanej:
- 2022-12-06
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9480-3, 9788328394803
- Data wydania ebooka:
-
2022-12-06
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 181439
- Rozmiar pliku Pdf:
- 10.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 19.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
Spis treści książki
- Do Czytelnika
- O książce
- Konwencje typograficzne
- Przykłady kodu
- 1.1. Java jako platforma programistyczna
- 1.2. Słowa klucze białej księgi Javy
- 1.2.1. Prostota
- 1.2.2. Obiektowość
- 1.2.3. Sieciowość
- 1.2.4. Niezawodność
- 1.2.5. Bezpieczeństwo
- 1.2.6. Niezależność od architektury
- 1.2.7. Przenośność
- 1.2.8. Interpretacja
- 1.2.9. Wysoka wydajność
- 1.2.10. Wielowątkowość
- 1.2.11. Dynamiczność
- 1.3. Aplety Javy i internet
- 1.4. Krótka historia Javy
- 1.5. Główne nieporozumienia dotyczące Javy
- 2.1. Instalacja oprogramowania Java Development Kit
- 2.1.1. Pobieranie pakietu JDK
- 2.1.2. Instalacja pakietu JDK
- 2.1.3. Instalacja plików źródłowych i dokumentacji
- 2.2. Używanie narzędzi wiersza poleceń
- 2.3. Praca w zintegrowanym środowisku programistycznym
- 2.4. JShell
- 3.1. Prosty program w Javie
- 3.2. Komentarze
- 3.3. Typy danych
- 3.3.1. Typy całkowite
- 3.3.2. Typy zmiennoprzecinkowe
- 3.3.3. Typ char
- 3.3.4. Unicode i typ char
- 3.3.5. Typ boolean
- 3.4. Zmienne i stałe
- 3.4.1. Deklarowanie zmiennych
- 3.4.2. Inicjalizacja zmiennych
- 3.4.3. Stałe
- 3.4.4. Typ wyliczeniowy
- 3.5. Operatory
- 3.5.1. Operatory arytmetyczne
- 3.5.2. Funkcje i stałe matematyczne
- 3.5.3. Konwersja typów numerycznych
- 3.5.4. Rzutowanie
- 3.5.5. Przypisanie
- 3.5.6. Operatory inkrementacji i dekrementacji
- 3.5.7. Operatory relacyjne i logiczne
- 3.5.8. Operator warunkowy
- 3.5.9. Wyrażenia switch
- 3.5.10. Operatory bitowe
- 3.5.11. Nawiasy i priorytety operatorów
- 3.6. Łańcuchy
- 3.6.1. Podłańcuchy
- 3.6.2. Konkatenacja
- 3.6.3. Łańcuchów nie można modyfikować
- 3.6.4. Porównywanie łańcuchów
- 3.6.5. Łańcuchy puste i łańcuchy null
- 3.6.6. Współrzędne kodowe znaków i jednostki kodowe
- 3.6.7. API String
- 3.6.8. Dokumentacja API w internecie
- 3.6.9. Składanie łańcuchów
- 3.6.10. Bloki tekstowe
- 3.7. Wejście i wyjście
- 3.7.1. Odbieranie danych wejściowych
- 3.7.2. Formatowanie danych wyjściowych
- 3.7.3. Zapis i odczyt plików
- 3.8. Sterowanie wykonywaniem programu
- 3.8.1. Zasięg blokowy
- 3.8.2. Instrukcje warunkowe
- 3.8.3. Pętle
- 3.8.4. Pętle o określonej liczbie powtórzeń
- 3.8.5. Wybór wielokierunkowy - instrukcja switch
- 3.8.6. Instrukcje przerywające przepływ sterowania
- 3.9. Wielkie liczby
- 3.10. Tablice
- 3.10.1. Deklarowanie tablic
- 3.10.2. Dostęp do elementów tablicy
- 3.10.3. Pętla typu for each
- 3.10.4. Kopiowanie tablicy
- 3.10.5. Parametry wiersza poleceń
- 3.10.6. Sortowanie tablicy
- 3.10.7. Tablice wielowymiarowe
- 3.10.8. Tablice postrzępione
- 4.1. Wstęp do programowania obiektowego
- 4.1.1. Klasy
- 4.1.2. Obiekty
- 4.1.3. Identyfikacja klas
- 4.1.4. Relacje między klasami
- 4.2. Używanie klas predefiniowanych
- 4.2.1. Obiekty i zmienne obiektów
- 4.2.2. Klasa LocalDate
- 4.2.3. Metody udostępniające i zmieniające wartość elementu
- 4.3. Definiowanie własnych klas
- 4.3.1. Klasa Employee
- 4.3.2. Używanie wielu plików źródłowych
- 4.3.3. Analiza klasy Employee
- 4.3.4. Pierwsze kroki w tworzeniu konstruktorów
- 4.3.5. Deklarowanie zmiennych lokalnych za pomocą słowa kluczowego var
- 4.3.6. Praca z referencjami null
- 4.3.7. Parametry jawne i niejawne
- 4.3.8. Korzyści z hermetyzacji
- 4.3.9. Przywileje klasowe
- 4.3.10. Metody prywatne
- 4.3.11. Stałe jako pola klasy
- 4.4. Pola i metody statyczne
- 4.4.1. Pola statyczne
- 4.4.2. Stałe statyczne
- 4.4.3. Metody statyczne
- 4.4.4. Metody fabryczne
- 4.4.5. Metoda main
- 4.5. Parametry metod
- 4.6. Konstruowanie obiektów
- 4.6.1. Przeciążanie
- 4.6.2. Domyślna inicjalizacja pól
- 4.6.3. Konstruktor bezargumentowy
- 4.6.4. Jawna inicjalizacja pól
- 4.6.5. Nazywanie parametrów
- 4.6.6. Wywoływanie innego konstruktora
- 4.6.7. Bloki inicjalizujące
- 4.6.8. Niszczenie obiektów i metoda finalize
- 4.7. Rekordy
- 4.7.1. Koncepcja rekordu
- 4.7.2. Konstruktory: kanoniczny, niestandardowy i kompaktowy
- 4.8. Pakiety
- 4.8.1. Nazwy pakietów
- 4.8.2. Importowanie klas
- 4.8.3. Importowanie statyczne
- 4.8.4. Dodawanie klasy do pakietu
- 4.8.5. Dostęp do pakietu
- 4.8.6. Ścieżka klas
- 4.8.7. Ustawianie ścieżki klas
- 4.9. Pliki JAR
- 4.9.1. Tworzenie plików JAR
- 4.9.2. Manifest
- 4.9.3. Wykonywalne pliki JAR
- 4.9.4. Pliki JAR z wieloma wersjami klas
- 4.9.5. Kilka uwag na temat opcji wiersza poleceń
- 4.10. Komentarze dokumentacyjne
- 4.10.1. Wstawianie komentarzy
- 4.10.2. Komentarze do klas
- 4.10.3. Komentarze do metod
- 4.10.4. Komentarze do pól
- 4.10.5. Komentarze ogólne
- 4.10.6. Komentarze do pakietów
- 4.10.7. Pobieranie komentarzy
- 4.11. Porady dotyczące projektowania klas
- 5.1. Klasy, nadklasy i podklasy
- 5.1.1. Definiowanie podklas
- 5.1.2. Przesłanianie metod
- 5.1.3. Konstruktory podklas
- 5.1.4. Hierarchia dziedziczenia
- 5.1.5. Polimorfizm
- 5.1.6. Zasady wywoływania metod
- 5.1.7. Wyłączanie dziedziczenia - klasy i metody finalne
- 5.1.8. Rzutowanie
- 5.1.9. Operator instanceof i dopasowywanie wzorców
- 5.1.10. Ograniczanie dostępu
- 5.2. Kosmiczna klasa wszystkich klas - Object
- 5.2.1. Zmienne typu Object
- 5.2.2. Metoda equals
- 5.2.3. Porównywanie a dziedziczenie
- 5.2.4. Metoda hashCode
- 5.2.5. Metoda toString
- 5.3. Generyczne listy tablicowe
- 5.3.1. Deklarowanie list tablicowych
- 5.3.2. Dostęp do elementów listy tablicowej
- 5.3.3. Zgodność pomiędzy typowanymi a surowymi listami tablicowymi
- 5.4. Opakowania obiektów i automatyczne pakowanie
- 5.5. Metody ze zmienną liczbą parametrów
- 5.6. Klasy abstrakcyjne
- 5.7. Klasy wyliczeniowe
- 5.8. Klasy zapieczętowane
- 5.9. Refleksja
- 5.9.1. Klasa Class
- 5.9.2. Podstawy deklarowania wyjątków
- 5.9.3. Zasoby
- 5.9.4. Zastosowanie refleksji w analizie funkcjonalności klasy
- 5.9.5. Refleksja w analizie obiektów w czasie działania programu
- 5.9.6. Zastosowanie refleksji w generycznym kodzie tablicowym
- 5.9.7. Wywoływanie dowolnych metod i konstruktorów
- 5.10. Porady projektowe dotyczące dziedziczenia
- 6.1. Interfejsy
- 6.1.1. Koncepcja interfejsu
- 6.1.2. Własności interfejsów
- 6.1.3. Interfejsy a klasy abstrakcyjne
- 6.1.4. Metody statyczne i prywatne
- 6.1.5. Metody domyślne
- 6.1.6. Wybieranie między metodami domyślnymi
- 6.1.7. Interfejsy i wywołania zwrotne
- 6.1.8. Interfejs Comparator
- 6.1.9. Klonowanie obiektów
- 6.2. Wyrażenia lambda
- 6.2.1. Po co w ogóle są lambdy
- 6.2.2. Składnia wyrażeń lambda
- 6.2.3. Interfejsy funkcyjne
- 6.2.4. Referencje do metod
- 6.2.5. Referencje do konstruktorów
- 6.2.6. Zakres dostępności zmiennych
- 6.2.7. Przetwarzanie wyrażeń lambda
- 6.2.8. Poszerzenie wiadomości o komparatorach
- 6.3. Klasy wewnętrzne
- 6.3.1. Dostęp do stanu obiektu w klasie wewnętrznej
- 6.3.2. Specjalne reguły składniowe dotyczące klas wewnętrznych
- 6.3.3. Czy klasy wewnętrzne są potrzebne i bezpieczne?
- 6.3.4. Lokalne klasy wewnętrzne
- 6.3.5. Dostęp do zmiennych finalnych z metod zewnętrznych
- 6.3.6. Anonimowe klasy wewnętrzne
- 6.3.7. Statyczne klasy wewnętrzne
- 6.4. Moduły ładowania usług
- 6.5. Klasy pośredniczące
- 6.5.1. Kiedy używać klas pośredniczących
- 6.5.2. Tworzenie obiektów pośredniczących
- 6.5.3. Właściwości klas pośredniczących
- 7.1. Obsługa błędów
- 7.1.1. Klasyfikacja wyjątków
- 7.1.2. Deklarowanie wyjątków kontrolowanych
- 7.1.3. Zgłaszanie wyjątków
- 7.1.4. Tworzenie klas wyjątków
- 7.2. Przechwytywanie wyjątków
- 7.2.1. Przechwytywanie wyjątku
- 7.2.2. Przechwytywanie wielu typów wyjątków
- 7.2.3. Powtórne generowanie wyjątków i budowanie łańcuchów wyjątków
- 7.2.4. Klauzula finally
- 7.2.5. Instrukcja try z zasobami
- 7.2.6. Analiza danych ze stosu wywołań
- 7.3. Wskazówki dotyczące stosowania wyjątków
- 7.4. Asercje
- 7.4.1. Koncepcja asercji
- 7.4.2. Włączanie i wyłączanie asercji
- 7.4.3. Zastosowanie asercji do sprawdzania parametrów
- 7.4.4. Zastosowanie asercji do dokumentowania założeń
- 7.5. Dzienniki
- 7.5.1. Podstawy zapisu do dziennika
- 7.5.2. Zaawansowane techniki zapisu do dziennika
- 7.5.3. Zmiana konfiguracji menedżera dzienników
- 7.5.4. Lokalizacja
- 7.5.5. Obiekty typu Handler
- 7.5.6. Filtry
- 7.5.7. Formatery
- 7.5.8. Przepis na dziennik
- 7.6. Wskazówki dotyczące debugowania
- 8.1. Dlaczego programowanie generyczne
- 8.1.1. Zalety parametrów typów
- 8.1.2. Dla kogo programowanie generyczne
- 8.2. Definicja prostej klasy generycznej
- 8.3. Metody generyczne
- 8.4. Ograniczenia zmiennych typowych
- 8.5. Kod generyczny a maszyna wirtualna
- 8.5.1. Wymazywanie typów
- 8.5.2. Translacja wyrażeń generycznych
- 8.5.3. Translacja metod generycznych
- 8.5.4. Używanie starego kodu
- 8.6. Ograniczenia i braki
- 8.6.1. Nie można podawać typów prostych jako parametrów typowych
- 8.6.2. Sprawdzanie typów w czasie działania programu jest możliwe tylko dla typów surowych
- 8.6.3. Nie można tworzyć tablic typów generycznych
- 8.6.4. Ostrzeżenia dotyczące zmiennej liczby argumentów
- 8.6.5. Nie wolno tworzyć egzemplarzy zmiennych typowych
- 8.6.6. Nie można utworzyć egzemplarza generycznej tablicy
- 8.6.7. Zmiennych typowych nie można używać w statycznych kontekstach klas generycznych
- 8.6.8. Obiektów klasy generycznej nie można generować ani przechwytywać
- 8.6.9. Można wyłączyć sprawdzanie wyjątków kontrolowanych
- 8.6.10. Uważaj na konflikty, które mogą powstać po wymazaniu typów
- 8.7. Zasady dziedziczenia dla typów generycznych
- 8.8. Typy wieloznaczne
- 8.8.1. Koncepcja typu wieloznacznego
- 8.8.2. Ograniczenia nadtypów typów wieloznacznych
- 8.8.3. Typy wieloznaczne bez ograniczeń
- 8.8.4. Chwytanie typu wieloznacznego
- 8.9. Refleksja a typy generyczne
- 8.9.1. Generyczna klasa Class
- 8.9.2. Zastosowanie parametrów Class<T> do dopasowywania typów
- 8.9.3. Informacje o typach generycznych w maszynie wirtualnej
- 8.9.4. Literały typowe
- 9.1. Architektura kolekcji Javy
- 9.1.1. Oddzielenie warstwy interfejsów od warstwy klas konkretnych
- 9.1.2. Interfejs Collection
- 9.1.3. Iteratory
- 9.1.4. Generyczne metody użytkowe
- 9.2. Interfejsy w systemie kolekcji Javy
- 9.3. Konkretne klasy kolekcyjne
- 9.3.1. Listy powiązane
- 9.3.2. Listy tablicowe
- 9.3.3. Zbiór HashSet
- 9.3.4. Zbiór TreeSet
- 9.3.5. Kolejki Queue i Deque
- 9.3.6. Kolejki priorytetowe
- 9.4. Słowniki
- 9.4.1. Podstawowe operacje słownikowe
- 9.4.2. Modyfikowanie wpisów w słowniku
- 9.4.3. Widoki słowników
- 9.4.4. Klasa WeakHashMap
- 9.4.5. Klasy LinkedHashSet i LinkedHashMap
- 9.4.6. Klasy EnumSet i EnumMap
- 9.4.7. Klasa IdentityHashMap
- 9.5. Kopie i widoki
- 9.5.1. Małe kolekcje
- 9.5.2. Niemodyfikowalne kopie i widoki
- 9.5.3. Przedziały
- 9.5.4. Widoki kontrolowane
- 9.5.5. Widoki synchronizowane
- 9.5.6. Uwagi dotyczące operacji opcjonalnych
- 9.6. Algorytmy
- 9.6.1. Dlaczego algorytmy generyczne
- 9.6.2. Sortowanie i tasowanie
- 9.6.3. Wyszukiwanie binarne
- 9.6.4. Proste algorytmy
- 9.6.5. Operacje zbiorowe
- 9.6.6. Konwersja pomiędzy kolekcjami a tablicami
- 9.6.7. Pisanie własnych algorytmów
- 9.7. Stare kolekcje
- 9.7.1. Klasa Hashtable
- 9.7.2. Wyliczenia
- 9.7.3. Słowniki własności
- 9.7.4. Stosy
- 9.7.5. Zbiory bitów
- 10.1. Historia zestawów narzędzi do tworzenia interfejsów użytkownika
- 10.2. Wyświetlanie ramki
- 10.2.1. Tworzenie ramki
- 10.2.2. Właściwości ramki
- 10.3. Wyświetlanie informacji w komponencie
- 10.3.1. Figury 2D
- 10.3.2. Kolory
- 10.3.3. Czcionki
- 10.3.4. Wyświetlanie obrazów
- 10.4. Obsługa zdarzeń
- 10.4.1. Podstawowe koncepcje obsługi zdarzeń
- 10.4.2. Przykład - obsługa kliknięcia przycisku
- 10.4.3. Zwięzłe definiowanie procedur nasłuchowych
- 10.4.4. Klasy adaptacyjne
- 10.4.5. Akcje
- 10.4.6. Zdarzenia generowane przez mysz
- 10.4.7. Hierarchia zdarzeń w bibliotece AWT
- 10.5. API Preferences
- 11.1. Swing i wzorzec model-widok-kontroler
- 11.2. Wprowadzenie do zarządzania rozkładem
- 11.2.1. Zarządcy układu
- 11.2.2. Rozkład brzegowy
- 11.2.3. Rozkład siatkowy
- 11.3. Wprowadzanie tekstu
- 11.3.1. Pola tekstowe
- 11.3.2. Etykiety komponentów
- 11.3.3. Pola haseł
- 11.3.4. Obszary tekstowe
- 11.3.5. Panele przewijane
- 11.4. Komponenty umożliwiające wybór opcji
- 11.4.1. Pola wyboru
- 11.4.2. Przełączniki
- 11.4.3. Obramowanie
- 11.4.4. Listy rozwijane
- 11.4.5. Suwaki
- 11.5. Menu
- 11.5.1. Tworzenie menu
- 11.5.2. Ikony w elementach menu
- 11.5.3. Pola wyboru i przełączniki jako elementy menu
- 11.5.4. Menu podręczne
- 11.5.5. Mnemoniki i akceleratory
- 11.5.6. Aktywowanie i dezaktywowanie elementów menu
- 11.5.7. Paski narzędzi
- 11.5.8. Dymki
- 11.6. Zaawansowane techniki zarządzania rozkładem
- 11.6.1. Rozkład GridBagLayout
- 11.6.2. Niestandardowi zarządcy rozkładu
- 11.7. Okna dialogowe
- 11.7.1. Okna dialogowe opcji
- 11.7.2. Tworzenie okien dialogowych
- 11.7.3. Wymiana danych
- 11.7.4. Okna dialogowe wyboru plików
- 12.1. Czym są wątki
- 12.2. Stany wątków
- 12.2.1. Wątki tworzone za pomocą operatora new
- 12.2.2. Wątki RUNNABLE
- 12.2.3. Wątki BLOCKED i WAITING
- 12.2.4. Zamykanie wątków
- 12.3. Własności wątków
- 12.3.1. Przerywanie wątków
- 12.3.2. Wątki demony
- 12.3.3. Nazwy wątków
- 12.3.4. Procedury obsługi nieprzechwyconych wyjątków
- 12.3.5. Priorytety wątków
- 12.4. Synchronizacja
- 12.4.1. Przykład sytuacji powodującej wyścig
- 12.4.2. Wyścigi
- 12.4.3. Obiekty klasy Lock
- 12.4.4. Warunki
- 12.4.5. Słowo kluczowe synchronized
- 12.4.6. Bloki synchronizowane
- 12.4.7. Monitor
- 12.4.8. Pola ulotne
- 12.4.9. Zmienne finalne
- 12.4.10. Zmienne atomowe
- 12.4.11. Zakleszczenia
- 12.4.12. Dlaczego metody stop i suspend są wycofywane
- 12.4.13. Inicjalizacja na żądanie
- 12.4.14. Zmienne lokalne wątków
- 12.5. Kolekcje bezpieczne wątkowo
- 12.5.1. Kolejki blokujące
- 12.5.2. Szybkie słowniki, zbiory i kolejki
- 12.5.3. Atomowe modyfikowanie elementów słowników
- 12.5.4. Operacje masowe na współbieżnych słownikach skrótów
- 12.5.5. Współbieżne widoki zbiorów
- 12.5.6. Tablice kopiowane przy zapisie
- 12.5.7. Równoległe algorytmy tablicowe
- 12.5.8. Starsze kolekcje bezpieczne wątkowo
- 12.6. Zadania i pule wątków
- 12.6.1. Interfejsy Callable i Future
- 12.6.2. Klasa Executors
- 12.6.3. Kontrolowanie grup zadań
- 12.6.4. Metoda rozgałęzienie-złączenie
- 12.7. Obliczenia asynchroniczne
- 12.7.1. Klasa CompletableFuture
- 12.7.2. Tworzenie obiektów CompletableFuture
- 12.7.3. Czasochłonne zadania w wywołaniach zwrotnych interfejsu użytkownika
- 12.8. Procesy
- 12.8.1. Budowanie procesu
- 12.8.2. Uruchamianie procesu
- 12.8.3. Uchwyty procesów
Wstęp
Podziękowania
Rozdział 1. Wprowadzenie do Javy
Rozdział 2. Środowisko programistyczne Javy
Rozdział 3. Podstawowe elementy języka Java
Rozdział 4. Obiekty i klasy
Rozdział 5. Dziedziczenie
Rozdział 6. Interfejsy, wyrażenia lambda i klasy wewnętrzne
Rozdział 7. Wyjątki, asercje i dzienniki
Rozdział 8. Programowanie generyczne
Rozdział 9. Kolekcje
Rozdział 10. Graficzne interfejsy użytkownika
Rozdział 11. Komponenty Swing interfejsu użytkownika
Rozdział 12. Współbieżność
Dodatek
Skorowidz
Helion - inne książki
-
Oto zwięzły przewodnik przeznaczony dla inżynierów danych, którzy chcą poznać zasady implementacji potoków danych. Wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z potokami danych, opisuje zasady ich tworzenia i implementacji, prezentuje także najlepsze praktyki stosowane przez liderów w branży analizy ...
Potoki danych. Leksykon kieszonkowy. Przenoszenie i przetwarzanie danych na potrzeby ich analizy Potoki danych. Leksykon kieszonkowy. Przenoszenie i przetwarzanie danych na potrzeby ich analizy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)31.94 zł
49.90 zł(-36%) -
Cyberbezpieczeństwo dotyczy dziś każdego. Nowe, zaktualizowane wydanie Cyberbezpieczeństwa dla bystrzaków pomoże Ci chronić osobiste informacje i zabezpieczyć dane biznesowe. Dowiedz się, co się dzieje z plikami, które przechowujesz online. Pracuj bezpiecznie w domu i unikaj dezinformacji. Upewni...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
To trzecie wydanie przewodnika autorstwa twórców Kubernetesa. Zostało starannie zaktualizowane i wzbogacone o tak ważne zagadnienia jak bezpieczeństwo, dostęp do Kubernetesa za pomocą kodu napisanego w różnych językach programowania czy tworzenie aplikacji wieloklastrowych. Dzięki książce poznasz...
Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych. Wydanie III Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Ta książka, podobnie jak inne z serii „Biblia”, zawiera zarówno niezbędne teoretyczne informacje, jak i mnóstwo praktycznych wskazówek i instrukcji, dzięki czemu jest znakomitą pomocą w nauce pisania skryptów dla Linuksa. Pokazano tu, kiedy efektywniej jest używać interfejsu graficzne...
Linux. Wiersz poleceń i skrypty powłoki. Biblia. Wydanie IV Linux. Wiersz poleceń i skrypty powłoki. Biblia. Wydanie IV
-
Dzięki temu przewodnikowi zrozumiesz techniki ataków, jak również metody śledcze obrońców. Nauczysz się analizować i śledzić ataki, a także stawiać hipotezy dotyczące ich sprawców. Znajdziesz tu opisy najważniejszych cyberataków, w tym przeprowadzonych na zlecenie rządów. Poznasz świat ukierunkow...
Sztuka wojny cyfrowej. Przewodnik dla śledczego po szpiegostwie, oprogramowaniu ransomware i cyberprzestępczości zorganizowanej Sztuka wojny cyfrowej. Przewodnik dla śledczego po szpiegostwie, oprogramowaniu ransomware i cyberprzestępczości zorganizowanej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Dzięki DevOps możesz przyspieszyć cykl życia związany z dostarczaniem oprogramowania, jeśli tylko poznasz procesy, narzędzia i sposób myślenia będący podstawą kultury DevOps. Ta książka pomaga inżynierom oprogramowania i kierownikom do spraw technicznych w przekształcaniu organizacji w celu przyj...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
50.56 zł
79.00 zł(-36%) -
Wielu adeptów kodowania ulega złudnemu przekonaniu, że opanowanie jakiegoś języka programowania wystarczy, aby być programistą. Nader często w pośpiechu piszą nieuporządkowany kod, który zawiera mnóstwo powtórzeń i jest kompletnie nieczytelny. Tymczasem prawdziwi mistr...
The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
To trzecie, wzbogacone i uzupełnione wydanie praktycznego samouczka, dzięki któremu błyskawicznie rozpoczniesz pracę z Terraform. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz wdrażać infrastrukturę i zarządzać nią za pomocą zaledwie kilku poleceń. I...
Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na t...
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)82.56 zł
129.00 zł(-36%) -
Ta książka jest właśnie takim mistrzem-przyjacielem. Nie zawiera skomplikowanej teorii i technicznego żargonu, znajdziesz w niej za to mnóstwo sekretów i wskazówek, dzięki którym zaczniesz przywozić z podróży przepiękne zdjęcia! Zamieszczono w niej sporo ważnych uwag na temat kreatywności czy wiz...
Fotografia podróżnicza. Tajemnice zawodowców wyjaśnione krok po kroku Fotografia podróżnicza. Tajemnice zawodowców wyjaśnione krok po kroku
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Java. Podstawy. Wydanie XII Cay Horstmann (2)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
Łukasz,
Data dodania: 2023-05-23 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2023-01-10 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii