Game Audio Development with Unity 5.X


- Wydawnictwo:
- Packt Publishing
- Ocena:
- Stron:
- 394
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Game Audio Development with Unity 5.X
Create 'AAA' quality game audio with new features and tools built for Unity
About This Book
- Explore the basics of audio development in Unity to create spatial sound, mixing, effects, composition, adaptive audio and more.
- Leverage the Audio Mixer of Unity 5.x to create blockbuster sound and music for your game.
- Learn about developing professional audio for games with FMOD Studio and composing original music with Reaper.
- Build amazing audio synchronized graphic visualizations with Unity.
- Understand how real-time character lip syncing can be implemented.
Who This Book Is For
The ideal target audience for this book will be game developers, both Indie as well as semi pro. No prior knowledge of Unity and audio development is assumed,
What You Will Learn
- Develop game audio and other audio effects with Unity
- Getting familiar with the new Audio Mixer introduced in Unity 5
- Implement dynamic and adaptive audio using various tools and strategies
- Explore interesting ways to incorporate audio into a game with sound visualization
- Use 3rd party professional audio development tools like FMOD
- Compose original music and record vocals
- Understand and troubleshoot audio performance issues
In Detail
Game Audio is one of the key components in making a game successful and it is quite popular in the gaming industry. So if you are a game developer with an eye on capturing the gamer market then this book is the right solution for you.
In this book, we will take you through a step by step journey which will teach you to implement original and engaging soundtracks and SFX with Unity 5.x. You will be firstly introduced to the basics of game audio and sound development in Unity. After going through the core topics of audio development: audio sources, spatial sound, mixing, effects, and more; you will then have the option of delving deeper into more advanced topics like dynamic and adaptive audio. You will also learn to develop dynamic and adaptive audio using the Unity Audio Mixer. Further, you will learn how professional third party tools like FMOD are used for audio development in Unity. You will then go through the creation of sound visualization techniques and creating your own original music using the simple yet powerful audio workstation Reaper. Lastly, you will go through tips, techniques and strategies to help you optimize game audio performance or troubleshoot issues.
At the end of the book, you'll have gained the skills to implement professional sound and music. Along with a good base knowledge audio and music principles you can apply across a range of other game development tools.
Style and approach
This book will have a step by step practical approach where downloadable free games will be given with the book and readers will be free to work with them.
Wybrane bestsellery
Micheal Lanham - pozostałe książki
Packt Publishing - inne książki
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.

Oceny i opinie klientów: Game Audio Development with Unity 5.X Micheal Lanham (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.