×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

RS 232C - praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera

Dla koderów

Można by sądzić, że wraz z pojawieniem się USB stary interfejs złącza szeregowego umrze śmiercią naturalną i rychło o nim zapomnimy. Okazuje się, że wciąż istnieje liczna grupa urządzeń, które z różnych powodów komunikują się z komputerem właśnie za pomocą standardu RS232C.

Publikacją Andrzeja Daniluka podzielono na osiem głównych rozdziałów, omawiających niuanse tworzenia aplikacji obsługującej komunikację za pomocą RS232C. Nie zabrakło skrótowego opisu zagadnień sprzętowych (programista musi wiedzieć, jak działa interfejs), choć trochę po macoszemu przedstawiono sposób pisania wspomnianych aplikacji w DOS-ie. Autor traktuje jednak te zagadnienia bardziej jako rozgrzewkę niż główny materiał, koncentrując się na aspektach tworzenia uniwersalnych programów obsługi w Windows przy wykorzystaniu narzędzi oferowanych przez standardowe biblioteki Win32 API. Dużym plusem jest przedstawienie sposobu programowania nie w jednym, lecz w kilku najbardziej rozpowszechnionych środowiskach programistycznych (Delphi, C++ Builder).

Autor dodał ramki z objaśnieniami ważniejszych pojęć, a każdy rozdział zawiera listę ćwiczeń, których wykonanie ułatwi zrozumienie zawartego materiału. Listingi są przejrzyste i, co bardzo ważne, suto okraszone komentarzami. Na dołączonym krążku zamieszczono kod prezentowanych w książce aplikacji, nie ma bowiem nic bardziej męczącego niż przepisywanie cudzych programów linijka po linijce. Z niecierpliwością czekamy na publikację opisującą metody programowania magistrali USB, FireWire i innych interfejsów.

CHIP 01/2002

Encyklopedia rozszerzeń i formatów plików

Jest to książka, która przyda się przede wszystkim użytkownikom programów inżynierskich oraz wszystkim użytkownikom PC, którzy chcą wiedzieć, co dzieje się z plikami zapisywanymi na dysku ich komputera. Jest to unikalny zbiór opisów ponad 3600 rozszerzeń nazw plików oraz szczegółowe omówienie ponad 50 formatów plików.

Czysto "elektroniczną" użyteczność książki ogranicza nieco skupienie się autora na formatach najbardziej popularnych plików wykorzystywanych przez programy archiwizujące, graficzne, muzyczne, edytory tekstu itp. Brakuje wielu formatów popularnych w świecie elektronicznego oprogramowania EDA/CAD, a niektóre z opisów nie pokrywają się z "elektroniczną" rzeczywistością. Książka ta nie powstała jednak z myślą o nas elektronikach, a o zwyczajnych użytkownikach PC-tów, w związku z tym 4 lutownice!

Elektronika Praktyczna 02/2002

MySQL i mSQL

Twórcy serwisów tworzonych w oparciu o rozwiązania bazodanowe bardzo chętnie sięgają po takie systemy baz danych jak MySQL. Popularność tego typu rozwiązań wzrasta m.in. za sprawą coraz częściej wykorzystywanego PHP. Z zadowoleniem należy zatem przyjąć fakt pojawienia się na rynku publikacji poświęconej systemom do zarządzania bazami danych zatytułowanej "MySQL i mSQL".

Pierwsza część książki pozwala zapoznać się z pojęciem relacyjnych baz danych i podstawowymi informacjami na ich temat, jak również przybliża zagadnienia związane z projektowaniem bazy danych. Następnie prezentowany jest proces instalacji systemów MySQL i mSQL, po czym czytelnik może zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat ich architektury, narzędzi oraz procesu administracji. Kolejne rozdziały przybliżają podstawy SQL-a, a ponadto dają możliwość zapoznania się z pozostałymi systemami baz danych z tzw. klasy średniej.

Druga część książki nosi tytuł "Programowanie baz danych" i wprowadza czytelnika w świat projektowania aplikacji bazy danych. Rozdział ósmy pozwala zapoznać się m.in. z architekturą klient-serwer, architekturą trójwarstwową oraz z zagadnieniami związanymi z przetwarzaniem danych. Kolejne rozdziały traktują o tym jak wykorzystać w procesie programowania CGI oraz takie języki jak Perl, Python, PHP, C i C++ oraz Java.

W części trzeciej zgromadzone zostały opisy deklaracji obejmujące SQL, zmienne systemowe MySQL oraz mSQL, programy i narzędzia MySQL i mSQL, a ponadto opis funkcji języków C, Python, Perl. Znajdziemy tu także spis poleceń języka PHP i Lite oraz opis JDBC.

MySQL i mSQL to bardzo popularne systemy do zarządzania bazami danych, rozpowszechnione przede wszystkim wśród użytkowników systemu Linux. Prezentowana książka ułatwia korzystanie z systemów bazodanowych i z pewnością zainteresuje osoby tworzące strony WWW bazujące na tego typu technologiach. Warto po nią sięgnąć.

Magazyn Internet KK 01/2002

Thinking in Java. Edycja polska

Jedną z najbardziej popularnych książek o Javie jest dostępna w postaci elektronicznej publikacja "Thinking in Java", której autorem jest Bruce Eckel. Za sprawą wydawnictwa Helion na rynku ukazała się polska edycja tej publikacji, która jest dostępna w klasycznej, drukowanej formie.

"Thinking in Java" to pozycja kierowana zarówno do początkujących, jak i do zaawansowanych użytkowników. Autor przechodzi bowiem umiejętnie od przedstawiania podstawowych zagadnień do aspektów, które mogą zainteresować zaawansowanych programistów. We wprowadzeniu autor przedstawia m.in. cel powstania prezentowanego dzieła, jak również wymienia dostępne wersje Javy. Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie do świata obiektów. Poza podstawami obiektowości znajdziemy w nim również informacje na temat związków Javy z Internetem oraz znaczenia analizy i projektowania. Następnie Bruce Eckel przechodzi do prezentacji podstawowych zagadnień związanych z obsługą obiektów w Javie oraz ze sterowaniem kolejnością wykonania. Kontynuując lekturę czytelnik poznaje szczegóły związane z inicjalizacją obiektów, ukrywaniem implementacji, wielokrotnym wykorzystaniem klas, a także z polimorfizmem i interfejsami.

W rozdziale dziewiątym omówione zostały metody przechowywania obiektów, po czym czytelnik ma okazje zapoznać się ze sposobami obsługi błędów za pomocą wyjątków. W dalszej części książki odnajdujemy omówienie takich zagadnień jak system wejścia-wyjścia w Javie, tworzenie okienek i apletów oraz wielowątkowość. Godny uwagi jest z pewnością rozdział piętnasty, który został poświęcony przetwarzaniu rozproszonemu.

Całość uzupełniają dodatki, w których zgromadzono informacje na temat przekazywania i zwracania obiektów, wskazówki dla programistów, opis JNI (Java Native Interface) oraz przegląd zasobów poświęconych Javie i programowaniu.

Prezentowana publikacja to jedno z najlepszych źródeł informacji na temat Javy. Mimo, iż oryginalna edycja jest powszechnie dostępna w postaci elektronicznej, to jej polska edycja w formie drukowanej znajdzie zapewne spore grono odbiorców, zarówno wśród osób preferujących tradycyjną formę książki, jak i wśród tych, dla których przeszkodą w zgłębianiu tej pozycji była dotychczas bariera językowa. Przystępna forma prezentacji materiału, w połączeniu z bardzo dużą ilością przykładowych programów sprawiają, iż warto polecić tę pozycję każdemu programiście zainteresowanemu Javą.

Magazyn Internet KK 01/2002

LightWave 3D 7.0. Podstawy

Czym jest Lightwave ze stajni Newteka wie chyba każdy, jednak jak do tej pory ukazała się tylko jedna książka w języku polskim traktująca o tym programie. "Lightwave 3D 7.0 -- Podstawy" jest drugą pozycją, która została napisana przez znanego i cenionego w środowisku użytkowników – "LW" autora -- Tomka Machnika. Początkowe rozdziały książki to instalacja i konfiguracja oprogramowania, kolejne to trzy ćwiczenia -- modelowanie kubka z użyciem podstawowych technik, modelowanie ziemi i jej prosta animacja, oraz modelowanie pierścienia z diamentem (tworzenie przeźroczystych obiektów) z wykorzystaniem potężnego narzędzia jakim są Subdivision Surfaces. Podczas "przerabiania" ćwiczeń czytelnik zapozna się również z zasadami nakładania tekstur, oświetlenia, renderingu, poznając kilka ciekawych sztuczek znacznie ułatwiających prace. Ostatni rozdział to wprowadzenie do innego produktu firmy Newtek jakim jest Aura. Książka napisana jest językiem przystępnym z dokładnym omówieniem używanych narzędzi i ich ewentualnych opcji, brak tu jednak opisu zagadnień bardziej skomplikowanych, takich jak animacja z użyciem Skelegons, techniki prowadzenia kamery czy też automatyzacja niektórych czynności poprzez zastosowanie Equations. Jednak zamierzeniem autora było bezbolesne wprowadzenie czytelnika w świat LW co zostało zaznaczone w tytule. Podstawy, co też książka czyni znakomicie -- daje naprawdę solidne podstawy przyszłym mistrzom Lightwave. Podsumowując -- dla starych wyjadaczy najnowsza publikacja Wydawnictwa Helion na niewiele się przyda, dla pozostałych stanowić będzie solidne i kompletne źródło wiedzy z podstawowego zakresu, o którą wbrew pozorom nie jest łatwo.
Magazyn 3D Grzegorz Sikorski, 01/2002
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion