×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

MySQL i mSQL

Twórcy serwisów tworzonych w oparciu o rozwiązania bazodanowe bardzo chętnie sięgają po takie systemy baz danych jak MySQL. Popularność tego typu rozwiązań wzrasta m.in. za sprawą coraz częściej wykorzystywanego PHP. Z zadowoleniem należy zatem przyjąć fakt pojawienia się na rynku publikacji poświęconej systemom do zarządzania bazami danych zatytułowanej "MySQL i mSQL".

Pierwsza część książki pozwala zapoznać się z pojęciem relacyjnych baz danych i podstawowymi informacjami na ich temat, jak również przybliża zagadnienia związane z projektowaniem bazy danych. Następnie prezentowany jest proces instalacji systemów MySQL i mSQL, po czym czytelnik może zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat ich architektury, narzędzi oraz procesu administracji. Kolejne rozdziały przybliżają podstawy SQL-a, a ponadto dają możliwość zapoznania się z pozostałymi systemami baz danych z tzw. klasy średniej.

Druga część książki nosi tytuł "Programowanie baz danych" i wprowadza czytelnika w świat projektowania aplikacji bazy danych. Rozdział ósmy pozwala zapoznać się m.in. z architekturą klient-serwer, architekturą trójwarstwową oraz z zagadnieniami związanymi z przetwarzaniem danych. Kolejne rozdziały traktują o tym jak wykorzystać w procesie programowania CGI oraz takie języki jak Perl, Python, PHP, C i C++ oraz Java.

W części trzeciej zgromadzone zostały opisy deklaracji obejmujące SQL, zmienne systemowe MySQL oraz mSQL, programy i narzędzia MySQL i mSQL, a ponadto opis funkcji języków C, Python, Perl. Znajdziemy tu także spis poleceń języka PHP i Lite oraz opis JDBC.

MySQL i mSQL to bardzo popularne systemy do zarządzania bazami danych, rozpowszechnione przede wszystkim wśród użytkowników systemu Linux. Prezentowana książka ułatwia korzystanie z systemów bazodanowych i z pewnością zainteresuje osoby tworzące strony WWW bazujące na tego typu technologiach. Warto po nią sięgnąć.

Magazyn Internet KK 01/2002

LightWave 3D 7.0. Podstawy

Czym jest Lightwave ze stajni Newteka wie chyba każdy, jednak jak do tej pory ukazała się tylko jedna książka w języku polskim traktująca o tym programie. "Lightwave 3D 7.0 -- Podstawy" jest drugą pozycją, która została napisana przez znanego i cenionego w środowisku użytkowników – "LW" autora -- Tomka Machnika. Początkowe rozdziały książki to instalacja i konfiguracja oprogramowania, kolejne to trzy ćwiczenia -- modelowanie kubka z użyciem podstawowych technik, modelowanie ziemi i jej prosta animacja, oraz modelowanie pierścienia z diamentem (tworzenie przeźroczystych obiektów) z wykorzystaniem potężnego narzędzia jakim są Subdivision Surfaces. Podczas "przerabiania" ćwiczeń czytelnik zapozna się również z zasadami nakładania tekstur, oświetlenia, renderingu, poznając kilka ciekawych sztuczek znacznie ułatwiających prace. Ostatni rozdział to wprowadzenie do innego produktu firmy Newtek jakim jest Aura. Książka napisana jest językiem przystępnym z dokładnym omówieniem używanych narzędzi i ich ewentualnych opcji, brak tu jednak opisu zagadnień bardziej skomplikowanych, takich jak animacja z użyciem Skelegons, techniki prowadzenia kamery czy też automatyzacja niektórych czynności poprzez zastosowanie Equations. Jednak zamierzeniem autora było bezbolesne wprowadzenie czytelnika w świat LW co zostało zaznaczone w tytule. Podstawy, co też książka czyni znakomicie -- daje naprawdę solidne podstawy przyszłym mistrzom Lightwave. Podsumowując -- dla starych wyjadaczy najnowsza publikacja Wydawnictwa Helion na niewiele się przyda, dla pozostałych stanowić będzie solidne i kompletne źródło wiedzy z podstawowego zakresu, o którą wbrew pozorom nie jest łatwo.
Magazyn 3D Grzegorz Sikorski, 01/2002

Flash 5 ActionScript. Podstawy

Jeszcze nie tak dawno programiści piszący w języku Action Script do wszystkiego musieli dochodzić sami, odkrywając tajniki programowania filmów czy animacji we Flashu. Teraz do dyspozycji mają wiele książek, opisujących różne zagadnienia - od konstruowania filmów poprzez sztuczki graficzne i inne przydatne zastosowania tego języka.

Książka daje solidne podstawy, a nawet w wielu miejscach poza podstawy znacznie wykracza. Opisane jest tworzenie ciekawych animacji i efektów, budowa skryptów, projektowanie gier, zarządzanie i planowanie projektu. Autor na podstawie prawdziwych przykładów wyjaśnia wszystkie niezbędne zagadnienia, które pozwolą budować kolejne animacje. I nie chodzi tu wyłącznie o stronę graficzną - sporo miejsca zajmuje też matematyka, bez której trudno jest wykonać prawidłowe przekształcenie obrazu.

Cenna książka, którą warto mieć i często do niej sięgać. Wiele zdjęć urozmaica teorię i obrazuje to o czym autor pisze przystępnym językiem. Nie jest to jednak podręcznik, który można czytać od dowolnego miejsca. Zwykle konstruowanie projektu rozciąga się na wiele rozdziałów, co wymaga jednak dłuższej analizy.

Do książki dodany jest krążek CD-ROM, na którym znajdują się źródła i opisywane przykłady w wersjach na komputery PC oraz Mac.

WebReporter Dariusz Majgier, 01/2002

SQL

W założeniach autora miał to być "znakomity podręcznik opisujący najnowszy standard SQL-a". I faktycznie książka opisuje ten język, ale bynajmniej znakomita nie jest. Opisana składnia poleceń, banalny wstęp do SQLa, różne elementy i funkcje języka. Tylko, że SQL nie jest banalnym językiem, który daje się opisać na 200 stronach.

W książce zabrakło najważniejszej rzeczy - przykładów i jeszcze raz przykładów. Mogę nie znać języka, ale jak widzę przykład wiem jaką mniej więcej rolę odgrywają poszczególne elementy SQLa. Informacje o poleceniach można znaleźć wszędzie - sam SQL ma niezłego helpa, w którym znajduje się to, co można znaleźć w książce. Jeszcze więcej informacji znajduje się w Internecie na wielu stronach - tak więc książkę można odłożyć moim zdaniem na półkę - niczego nowego nie wnosi.

Gdyby autor darował sobie opisy poleceń, a w ich miejscu umieścił przykłady, dzięki którym można rozwiązać konkretne problemy, byłby to podręcznik jakich mało. W tej chwili użytkownicy zaawansowani będą z pewnością narzekać, że i tak większość z tych rzeczy znają i posługują się nimi na co dzień, a początkujący samą teorią (napisaną jednak trudnym językiem) myślę, że się jednak nie zadowolą. Autor zdefiniował książkę, jako pozycja "dla każdego".

Książkę polecam do przeglądnięcia - nieco przydatnych informacji można z niej wyłowić, ale czy faktycznie stanie się ulubionym podręcznikiem, zależy od samego czytelnika.

WebReporter Dariusz Majgier, 01/2002

Encyklopedia rozszerzeń i formatów plików

O ile takie rozszerzenia plików, jak .exe, .jpg, czy .doc są ogólnie znane i chyba nikt nie ma problemu z otworzeniem tych dokumentów, to już rozszerzenie .nez może sprawić kłopoty nawet informatykom, czy graczom komputerowym (ponieważ jest to plik emulatora konsoli gier NES).

Książka opisuje znaczenie ponad 3600 różnych rozszerzeń. Opis zawiera zwykle kilka słów lub zdań na temat rozszerzenia (np. podana jest nazwa programu do otworzenia pliku), typ MIME i środowisko pracy (np. Windows, Unix). Niektóre definicje są znacznie szersze i opisują konstrukcję pliku z nagłówkami - tak opisane są m.in. pliki .gif czy .exe.

W dobie Internetu pozycja bardzo cenna - nigdy nie mamy pewności, czy ktoś nie przyśle nam jakiegoś dziwnego załącznika, którego nie możemy otworzyć, bo nie mamy pojęcia z jakiego programu pochodzi plik. Znając jego rozszerzenie można szybko ustalić czy chodzi o grafikę, dźwięk, bazę danych czy może o coś jeszcze innego.

Opisy w książce są krótkie, ale z reguły wystarczające aby zidentyfikować bezbłędnie aplikację, za pomocą której stworzony został plik. A o to przecież chodzi, prawda?

WebReporter Dariusz Majgier 01/2002
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion