×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Direct3D. Programowanie grafiki trójwymiarowej w DirectX. Biblia

Biblijny atak
Polecamy trzy nowe książki z serii "Biblia" wydawnictwa Helion. DirectX3D autorstwa Julio Sancheza i Marii Canton zainteresuje z pewnością wszystkich, którzy za pomocą DirectX oraz języka C++ chcieliby tworzyć grafikę trójwymiarową i symulację w Windows. Autorzy zakładają, że czytelnik ma podstawową wiedzę na temat programowania. Książka zawiera osobny rozdział poświęcony podstawom programowania Windows API, jednak umieszczony w nim materiał może okazać się zbyt hermetyczny dla osób nie mających żadnego rozeznania w tematyce. Książka dokładnie opisuje metody programowania trójwymiarowej grafiki z użyciem DirectX oraz tłumaczy, w jaki sposób DirectX komunikuje się z urządzeniami graficznymi i systemem Windows. Na dołączonej płycie CD-ROM znajdziemy pełny kod źródłowy z książki oraz Microsoft DirectX 7 Software Development Kit.
PCkurier (DK) Pckurier 11, 28 maja 2001

Fireworks 3. Biblia

Biblijny atak
...
Profesjonalny opis programu Fireworks 3 znajdziemy w książce Josepha W. Lowery'ego - Fireworks 3. Jej konstrukcja oparta jest na schemacie POZNAJ -- NAUCZ SIĘ -- WYKORZYSTAJ. Dowiadujemy się, jak wykorzystać podstawowe możliwości programu -- od tworzenia obiektów do manipulowania obrazami, jak tworzyć animowane GIF-y i interaktywne elementy. Poznajemy zaawansowane techniki i optymalne sposoby pracy. Przykłady i ćwiczenia pomagają w utrwaleniu zdobytej wiedzy. Na dołączonej płycie CD-ROM znalazły się przykładowe grafiki, które możemy analizować i modyfikować, wykonując ćwiczenia z podręcznika, tekstury, szablony HTML ułatwiające projektowanie grafiki w Fireworks, przykładowe kursy Fireworks i Dreamweavera, a także w pełni funkcjonalne próbne wersje programów Fireworks 3, Dreamweaver 3, Flash 4, FreeHand 9.
PCkurier (DK) Pckurier 11, 28 maja 2001

Perl dla każdego

Cegła na temat Perla. Książka zawiera chyba wszystkie niezbędne informacje na temat języka Perl, jednak nie skupia się na rozwiązaniach zaawansowanych i rozbudowanych przykładach. Pomocna jest więc raczej początkującym i średniozaawansowanym, bardziej jako podręcznik, opis języka, niż zbiór gotowych receptur. Przykładów na wykonanie prostych rzeczy w Perlu nie brakuje, są jednak trudne do odnalezienia w gąszczu tekstu. Na książkę składają się informacje z zakresu: podstaw posługiwania się językiem Perl, stosowania liczb i łańcuchów, danych skalarnych, operatorów, tablic zwykłych i asocjacyjnych, list, wyrażeń warunkowych i pętli. Opisane są ponadto operacje na plikach, katalogach, tworzenie skryptów CGI, współpraca z systemem operacyjnym Unix i Windows, oraz przedstawiony jest dokładny opis wszystkich funkcji Perla. Całkiem niezła książka dla początkujacych i użyteczny podręcznik dla bardziej zaawansowanych programistów piszących w Perlu -- mają wszystko pod ręką. Pewną niedogodnością jest brak dołączonego CD-ROM-u, gdzie możnaby umieścić listingi programów. Jeden z nich zajmuje 300 linii i pewnie nie ma osoby, która przepisując go nie popełniłaby błędu (jeżeli oczywoiście będzie na tyle zdeterminowana aby go przepisać). Dołączenie do książki najnowszej wersji Perla również ułatwiłoby znacznie zabawę początkującym, bo nie każdy musi mieć dostęp do Internetu i wiedzieć skąd pobrać program.
WebReporter Dariusz Majgier - Cobretti, nr 05 - 2001.05.15

Perl. Wprowadzenie

Perl jest jednym z najlepszych i najstarszych języków programowania wykorzystywanych w Internecie. Generuje strony WWW, obsługuje bazy danych, umożliwia sprawną i szybką manipulację na tekscie. Tak na prawdę potrafi wszystko, ponieważ wielu programistów tworzy cały czas dodatkowe moduły, które można pobrać z archiwów CPAN. Książka jest szybkim wprowadzeniem do programowania. Od czytelnika wymagana jest pewna wiedza na temat używania Perla (lub innych języków), ale dzięki książce dowie się, jak można pisać programy lepiej, szybciej i czytelniej (albo i nie, bo tu definicja czytelności jest conajmniej dziwna dla zwykłego śmiertelnika -- wszak każdy programista ma swój styl pisania, a Perl potrafi mieć tak nieczytelne struktury, że trzeba się nasiedzieć zanim zrozumiemy co programista miał na myśli stosując np. rozbudowane wyrażenie regularne). Mamy więc szybki przegląd i zastosowanie danych skalarnych (m.in. łańcuchy, liczby, zmienne -- bez których nie można się obejść), tablic i list, pętli i instrukcji warunkowych, szalenie istotnych tablic asocjacyjnych, operacji na plikach i katalogach, właściwości plików i katalogów, wyrażeń regularnych, tworzenia i używania funkcji, formatowania danych, przetwarzania danych, obsługi baz danych i pracy z CGI. Uff... to tylko ogólne pojęcia, jest tego znacznie więcej. Pozycja pomimo tego, że zajmuje 250 stron, jest bardziej wyczerpująca niż podręczniki. Może dlatego, że nie skupia się na teorii tylko na praktyce i jest jasno i czytelnie napisana. W tekście co kilka linijek przewija się kod programu, a każde zdanie książki niesie ze sobą konkretną wiedzę. Książka jest więc niezbędnikiem programisty używającego Perla. Wiele rzeczy jest opisanych szczegółowo i na przykładach -- ot chociażby blokowanie plików -- mało która inna książka tak dokładnie opisuje ten problem, a jest to jedna z najważniejszych cech Perla przy dostępnie do plików na dysku szczególnie w Internecie, gdzie jednocześnie z pliku może korzystać setki osób.
WebReporter Dariusz Majgier - Cobretti, nr 05 - 2001.05.15

JavaScript. Leksykon kieszonkowy

JavaSript to język skryptowy o bardzo dużych możliwościach. Pozwala na wzbogacenie stron WWW o szereg elementów interaktywnych. Może być on również integrowany z CGI i Javą, co pozwala na tworzenie zaawansowanych aplikacji WWW. Językowi temu poświęcona jest książka wydawnictwa Helion pt. "JavaScript. Leksykon kieszonkowy". Jak przystało na publikację wydaną w ramach serii: "Leksykon kieszonkowy", mamy do czynienia z książką o niewielkich rozmiarach, a przez to zarówno wygodną w lekturze, jak i łatwą do przenoszenia. W książce zawarte zostało omówienie języka JavaScript w wersji 1.2. Jest to wersja języka, którą można stosować w połączeniu z co najmniej czwartą wersją Internet Explorera lub Netscape Navigatora. Autor przedstawia w książce informacje na temat poszczególnych wersji Java Script, prezentuje składnię tego języka, a następnie przechodzi do omówienia takich zagadnień jak zmienne, typy danych. W dalszej części książki prezentowane są wyrażenia i operacje, a także instrukcje i wyrażenia regularne. Kontynuując lekturę zapoznajemy się ze sposobami wstawiania kodu JavaScript do dokumentów w języku HTML oraz zdobywamy informacje na temat hierarchii obiektów po stronie klienta. Autor omawia ponadto okna i ramki, formularze, zdarzenia, a także zwraca uwagę na ograniczenia wynikające z zasad bezpieczeństwa. Po przedstawieniu właściwości globalnych i funkcji globalnych przechodzi do głównej części książki, którą stanowi alfabetyczny spis obiektów. "JavaScript. Leksykon kieszonkowy" to bardzo wartościowa pozycja dla osób, które potrafią programować w tym języku i poszukują podręcznego źródła informacji na temat jego poszczególnych elementów. Szkoda, że książka nie zawiera indeksu, który pozwoliłby na jeszcze bardziej wygodne posługiwanie się prezentowaną publikacją.
Magazyn Internet (KK), 5/2001
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint