Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera
- Autorzy:
- Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
- Serie wydawnicze:
- Exclusive
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.2/6 Opinie: 27
- Stron:
- 288
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępny format:
-
PDF
Opis
książki
:
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera
Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo - dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!
- Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów
- Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę
- Przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań
"Ryzykowne!", "Skazane na porażkę!", "To na pewno się nie przyjmie!"
A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords - odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu... Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski!
Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były wystarczająco genialne?
Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?
Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich... nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu nowoczesnych modeli biznesowych.
470 menedżerów i specjalistów z 45 krajów, dla których wymyślanie i wdrażanie innowacji to chleb powszedni, pokaże Ci, że ten z pozoru niejasny proces można skutecznie usystematyzować!
Rzuć więc wyzwanie utartym schematom myślenia i przestarzałym rozwiązaniom! Masz okazję wykorzystać wiedzę i doświadczenie najsłynniejszych praktyków oraz strategów tej dziedziny, aby nauczyć się, jak metodycznie poszukiwać wizjonerskich pomysłów, opracowywać je i wcielać w życie biznesowe, a także przekuwać w dochodowe projekty!
Oto przewodnik od wizjonerów dla wizjonerów!
A zatem koniec z nudną, suchą teorią! Wiedza czysto praktyczna, podana w nowatorski, ułatwiający zrozumienie i zapamiętanie sposób! Liczne rysunki, wzięte z życia ciekawe przykłady i gotowe, sprawdzone scenariusze do wykorzystania od zaraz. Tak wygląda nowoczesny podręcznik dla ludzi biznesowego czynu!
A zatem do dzieła! Od wizjonera do milionera!
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „nic”, względnie „niewiele” i zaraz dodajesz: „ale chcę się czegoś dowiedzieć, ponieważ temat wydaje mi się interesujący i rozważam zainwestowanie w kryptowaluty w przyszłości” ― to książka dla Ciebie. Została napisana klarownym językiem, bez niepotrzebnego informatycznego żargonu. Tak by zagadnienia związane z kryptografią, aktywami cyfrowymi i technologią blockchain można było szybko przyswoić i równie szybko zrozumieć, o co chodzi w tej nowej dziedzinie biznesu, która rozgrzewa do czerwoności uczestników rynków finansowych na całym świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka objaśnia, na czym polega istota ścieżki technicznej — z zaznaczeniem, że umiejętność dostosowania aspiracji konkretnej osoby do potrzeb organizacji jest sztuką, szczególnie w wypadku inżynierów, którzy mają wnieść istotny wkład na wysokim poziomie. Dzięki lekturze zrozumiesz swoją rolę w firmie, rozwiniesz myślenie strategiczne i nauczysz się wyznaczać standardy pracy technicznej. Przekonasz się, że możesz się stać liderem bez bezpośredniego zarządzania, dowiesz się, jak planować z wyprzedzeniem i podejmować właściwe decyzje techniczne, a także jak się rozwijać jako ekspert w swojej dziedzinie. Zrozumiesz znaczenie szerokiej, strategicznej perspektywy, przyswoisz taktyki prowadzenia projektów i określisz, co oznacza pojęcie dobrej inżynierii w Twojej organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą - wie o tym, co potrafisz, w czym jesteś biegły? Koledzy z pracy? Klienci? Dziś, w dobie powszechnego dostępu do sieci, urządzeń i narzędzi pozwalających łatwo i szybko się zareklamować, dotarcie do osób, do których chcesz dotrzeć jako specjalista w danym obszarze IT, powinno być proste. Jednak nie każdy potrafi to zrobić ot tak. Naturalnie i bez znacznego nakładu pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
O autorach książki
Dr Alexander Osterwalder jest autorem prowadzącym międzynarodowego bestsellera Tworzenie modeli biznesowych, pełnym pasji przedsiębiorcą, wziętym mówcą i współzałożycielem specjalizującej się w tworzeniu narzędzi i treści do celów zarządzania strategicznego i wprowadzania innowacji firmy programistycznej Strategyzer. Dr Osterwalder stworzył Szablon Modelu Biznesowego, narzędzie z zakresu zarządzania strategicznego służące do projektowania, testowania, budowania i zarządzania modelami biznesowymi, z którego korzystają takie firmy jak Coca Cola, GE, P&G, Mastercard, Ericsson, LEGO i 3M. Często przemawia na forach znanych organizacji i najbardziej prestiżowych uniwersytetów całego świata, którymi niewątpliwie są Stanford, Berkeley, MIT, IESE oraz IMD.
Dr Osterwalder udziela się na Twitterze jako @alexosterwalder.
Dr Yves Pigneur jest współautorem książki Tworzenie modeli biznesowych i wykładowcą w katedrze zarządzania i systemów informatycznych Uniwersytetu w Lozannie. Pełnił także funkcję profesora wizytującego w placówkach naukowych mieszczących się w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Singapurze. Yves jest znawcą tematyki modeli biznesowych i często opowiada o nich podczas prelekcji na wyższych uczelniach, w wielkich korporacjach, na imprezach branżowych dla przedsiębiorców i międzynarodowych konferencjach.
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur - pozostałe książki
-
Promocja Promocja 2za1
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i tak, że obiecujący projekt pochłania mnóstwo pieniędzy, czasu i energii, zanim w końcu staje się jasne, że oparto go na opiniach, a nie na faktach. Czy można jakoś uniknąć podobnych frustracji?- Druk
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26,90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.90 zł
89.00 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Spośród milionów śmiałych idei zaledwie niewielka część przynosi imponujący sukces, sławę i wielkie pieniądze. Pozostałe odchodzą w niepamięć. W bestsellerze Tworzenie modeli biznesowych opisano rewolucyjne narzędzia pracy dla wizjonerów. Książka zawiera techniki skutecznej weryfikacji trafności pomysłu na biznes i wyjaśnia cały proces testowania, począwszy od zaplanowania pierwszego eksperymentu. Dowiesz się z niej także, jak kształtować pożądane postawy zespołu: wypracujesz język i ceremoniał organizacji nastawionej na eksperyment.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Tylko na tym kursie zdobędziesz umiejętności analizowania modeli biznesowych i myślenia przez ich pryzmat - umiejętności, które pozwolą Ci odzyskać kontrolę nad Twoim życiem. To prosta i skuteczna metoda kształtowania i rozwijania Twojej kariery zawodowej, dostosowana do realiów współczesnego rynku pracy oraz Twoich osobistych potrzeb. Gotowy na potrząśnięcie skostniałymi strukturami?
- Druk
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Promocja Promocja 2za1
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak funkcjonuje bitcoin, a także w jaki sposób specyfika nowoczesnych koncepcji cyfrowej własności stopniowo zmienia świat finansów. Poznasz również tajniki inwestowania i handlu kryptowalutami. Ważną częścią książki jest rozdział poświęcony zagrożeniom w świecie krypto, w tym metodom działania hakerów i oszustów. Wszystko to, wraz z informacjami o najnowszych trendach i przyszłości kryptowalut, przygotuje Cię na zmianę — na nową cyfrową ekonomię!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Czy Twój projekt wiąże się ze skomplikowanymi oczekiwaniami, z nierealistycznymi terminami i ograniczeniami budżetowymi? Żaden problem! Ta książka pokaże Ci, jak przekształcić projekty w satysfakcjonujące doświadczenia skoncentrowane na kliencie. Dowiesz się, jak ustalić jasną wizję, tworzyć mapy drogowe produktów, harmonogramy pracy i przygotowywać się do wydań produktu. Uzyskasz również ekspercki wgląd w rozwój prostego i praktycznego podejścia do zarządzania projektami, które zamienia pomysły w gotowe produkty!
- Druk
- ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Arkusze kalkulacyjne Excela pozwalają robić z danymi niesamowite rzeczy! Książka Excel. Formuły i funkcje dla bystrzaków pokazuje, jak ciekawa może być praca z tym programem, wyjaśnia podstawy obliczeń z jego użyciem i prowadzi przez wiele różnych zagadnień, w tym statystykę i analizę danych. Nawet jeżeli jesteś zaawansowanym użytkownikiem arkuszy kalkulacyjnych, przekonasz się, że warto takie źródło mieć pod ręką, aby znaleźć tę jedną funkcję, o której zawsze zapominasz. A kiedy zakończysz obliczenia, ta książka podpowie Ci, jak sprawić, aby całość wyglądała zgrabnie i profesjonalnie. Doskonale!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Oto praktyczny przewodnik po nauce o danych w miejscu pracy. Dowiesz się stąd wszystkiego, co ważne na początku Twojej drogi jako danologa: od osobowości, z którymi przyjdzie Ci pracować, przez detale analizy danych, po matematykę stojącą za algorytmami i uczeniem maszynowym. Nauczysz się myśleć krytycznie o danych i otrzymanych wynikach, będziesz też inteligentnie o tym mówić. Jednym zdaniem: zrozumiesz dane i związane z nimi wyzwania na głębszym, profesjonalnym poziomie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Czy szukasz nowych, wydajnych sposobów odkrywania, przekształcania danych i wyciągania z nich wniosków przydatnych w Twojej organizacji? Oto przewodnik, który krok po kroku pokazuje, jak oszczędzić czas, uprościć procesy biznesowe i ulepszyć analizy. Znajdziesz tutaj praktyczne i łatwe do zrozumienia informacje, od łączenia się z ogromnymi bazami danych po używanie niestandardowych funkcji i formuł. Dowiesz się, jak zaimportować i zinterpretować dane z wielu źródeł, a także jak przygotować raport na podstawie ich ujednoliconego modelu. Książka jest w pełni zgodna z programem Microsoft Excel 2021.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Czy firma, w której pracujesz, ma tak dużo danych, że nie wiesz, co z nimi zrobić ani nie potrafisz ich zrozumieć? Microsoft Power BI to dająca duże możliwości intuicyjna platforma, która pomaga przekształcać surowe dane w informacje umożliwiające podejmowanie działań, i to bez konieczności przechodzenia długich szkoleń lub uczenia się programowania. Z tej książki dowiesz się, jak badać źródła danych, tworzyć ich modele, przetwarzać liczby, wizualizować wyniki i opracowywać atrakcyjne raporty inspirujące do zmian. Już dziś zacznij kierować firmą na podstawie twardych danych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Ebooka "Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera (22) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Cyfrowi NomadziRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka dla każdego, kto prowadzi własną firmę. Rozkłada na części pierwsze schemat działania skutecznej firmy. Świetna pozycja dla tych, którzy chcą zrobić przegląd swojej działalności i zrozumieć, na czym opiera się budowanie skutecznego biznesu. Przedstawia narzędzia do budowania i analizy modeli biznesowych, sposoby weryfikacji strategii działania i procesy wspomagające tworzenie innowacyjności. Jest bogata w case studies znanych marek i przykłady, które przegląda się z przyjemnością, bo książka jest ciekawie opracowana graficznie.
-
Recenzja: Startup AcademyRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy marzą o własnym startupie i chcą realizować swój pomysł na biznes. Autor książki Alexander Osterwalder to twórca jednego z dwóch najpopularniejszych szablonów modeli biznesowych, czyli Business Model Canvas. Dzięki, któremu możemy naszą koncepcję biznesową przełożyć na 9 podstawowych elementów wpisujących się w definicję modelu biznesowego, czyli w najprostszym tego sformułowania znaczeniu opisu przesłanek stojących za tym jak organizacja tworzy wartość i czerpie z niej zyski. W książce bardzo dokładnie zostały opisane wszystkie aspekty szablonu, z przykładami konkretnych firm tj. Skype, Apple, Google, Amazon i wielu innych. To odkrycie rąbka tajemnicy, co stoi za sukcesem tych sławnych gigantów, dzięki czemu niektóre elementy ich modeli biznesowych można zaimplementować we własnym biznesie. Chociaż każdy startup stoi przed wyzwaniem znalezienia swojego skalowalnego, rentownego i powtarzalnego modelu biznesowego, autorzy wskazują również na te najpopularniejsze jak:schemat długiego ogona, platform wielostronnych, freemium, czy przynęty i haczyka. Czytając możemy również dowiedzieć się jak wprowadzić innowacje w swoim modelu biznesowym, w których polach szablonu możemy szukać ich epicentrum. Liczne przykłady, nie tylko opisowe przypadki konkretnych firm, ale także ich wizualizacja sprawiają, że treści są przystępne dla wszystkich czytelników. Autorzy zwracają także uwagę na zastosowanie szablonu, który możemy wykorzystać nie tylko do startupów, ale także m.in. do organizacji typu non-profit. Model ten to narzędzie, które w prosty sposób pozwoli stworzyć swoistą strategię prowadzenia własnej działalności, bez konieczności tworzenia szczegółowych biznesplanów. Warto także pamiętać o aktualizacji oceny poszczególnych elementów szablonu modelu biznesowego, aby były dostosowane do panujących warunków otoczenia. Business Model Canvas jest bardzo często wykorzystywany przez młode firmy. Zdarza się jednak, że jest on błędnie stosowany. Książka “Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” jest w tym aspekcie nieoceniona. Pokazuje krok po kroku całą metodologie oraz to jak z niej poprawnie korzystać. Zdecydowanie polecamy tą lekturę dla każdego, kto myśli o założeniu własnego biznesu
-
Recenzja: moneygrabbing.co.uk Radosław SalakRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ostatnio przeczytałem ciekawą książkę „Tworzenie modeli biznesowych*”, która miała wielu autorów i ciekawą historię powstania, ale główne skrzypce grają: Alexander Osterwalder oraz Yves Pigneur. Książka nie jest dla każdego i skupia się wokół jednego tematu, a mianowicie jak tworzyć modele biznesowe oraz dlaczego są tak ważne w prowadzeniu biznesu. Chyba pierwszy raz dorwałem w ręce tego typu publikację z wyjątkiem książek do nauki angielskiego. W książce jest już dużo podkreśleń, wyszczególnień, tabeli, obrazków i nie przypomina zwykłej książki dlatego czytanie jej jest tak interesujące. Zakładając, że interesujesz się modelami biznesowymi. Temat nie należy do najciekawszych, ale jeśli prowadzisz biznes lub jakiś dowolny projekt to warto wiedzieć w jaki sposób go usprawnić. I tak z książki biznesowej dowiesz się czym właściwie jest model biznesowy, jakie są jego fundamenty oraz standardowe szablony. I to, co najlepsze to przykłady gotowych modeli biznesowych jak długi ogon, platformy wielostronne, model FREE czy otwarte modele biznesowe. Dlatego w książce znajdują się porównania znanych firm jak np. Nintendo, XBOX czy PlayStation. Historia powstania pewnej marki zegarków i wiele innych przykładów i właśnie to lubię w tego typu książkach. W książce znajdziesz liczne opisy znanych firm, które przyjęły określony model biznesowy i w jaki sposób przyczyniło się do sukcesu lub porażki na rynku. Oczywiście w książce znalazły się informacje, w jaki sposób tworzyć modele biznesowe, począwszy od kreowania pomysłów czy tylko inspiracji do zarządzanie wieloma modelami biznesowymi. Ciekawa pozycja, jeśli masz firmę być może trafisz na jakąś inspirację. A jeśli tworzenie modeli biznesowych jest Twoim zajęciem co dnia to ta pozycja jest obowiązkowa. A jeśli twoim ulubionym zajęciem jest oglądanie telewizji to ta pozycja pomoże Tobie zasnąć, gdy będziesz miał problemy ze snem. Ta pozycja, to typowa książka biznesowa i do tego jej tematyka została zawężona do specyficznej dziedziny. prowadzisz firmę ta książka jest dla Ciebie
-
Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz Kiszło; 2016-08-03Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na pierwszy rzut oka wygląda jak naukowa pozycja skierowana do bardzo wąskiej niszy takich biznesowych wariatów jak ja. Kto inny czytałby książkę poświęconą tworzeniu INNOWACYJNYCH modeli biznesowych? Są dwie kategorie osób, które mogą z czystym sumieniem po nią sięgnąć. Ludzie, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z własnym przedsięwzięciem, albo już takowe prowadzą, ale wiedzą, że ten kto stoi w miejscu ten w rzeczywistości się cofa. Uczy dostosowywania się do rynku, a nie tworzenia czegoś z nadzieją, że rynek to zaakceptuje. Przeprowadza proces tworzenia modelu biznesowego od A do Z bez pominięcia ŻADNEGO szczegółu. Z informacji w książce można korzystać wybiórczo lub stosować wszystko. Pod tym względem jest bardzo uniwersalna. Szczerze mówiąc niewielka część populacji kuli ziemskiej zdoła wykorzystać w 100% jej potencjał. Na koniec dodam tylko, że ze względu na niewygodny format (książka ma miękką okładkę i jest prostokątna) czyta się ją szalenie niewygodnie. Nie sposób trzymać ją dwiema rękami przed sobą, więc lepiej ją na czymś położyć. Poza tym świetna pozycja, która już zdążyła obrosnąć (nie bez powodu) w kult.
-
Recenzja: Kreatorka Jutra Olga Turska; 2015-08-31Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Tworzenie modeli biznesowych to najlepsza książka biznesowa, jaką kiedykolwiek miałam w rękach (i oczywiście przeczytałam :)). Pod tytułem znajdziecie dopisek, iż jest to Podręcznik Wizjonera – i tak jest w istocie.
Rozbijmy podtytuł na dwie części: pierwszy element – Podręcznik – kojarzy się tylko i wyłącznie ze szkołą i definicjami, lecz drugi – Wizjonera – rozpala wyobraźnię, pozwala uciec myślom wysoko w przestworza i rozwinąć skrzydła. Moim zdaniem to idealne, wyważone połączenie, dzięki któremu książka jest niestandardowa i nieszablonowa przez co nie można się od niej oderwać.
Pierwsze wrażenie
Już sama okładka jest interesująca i przyciągająca spojrzenie. Patrząc na nią czułam silną potrzebę zajrzenia do środka i przekonania się co czeka na mnie w środku. Nie zawiodłam się! O tej lekturze można powiedzieć dużo rzeczy, ale na pewno nie to, że w jakikolwiek sposób jest nudna. Owszem znajdziemy w niej „suchą” teorię i podręcznikowe definicje, jednak przedstawione są one w sposób przystępny i zrozumiały. Autorzy aby wzbogacić treść i ułatwić nam przyswajanie wiedzy, użyli prostej aczkolwiek mało jeszcze stosowanej w Polsce techniki „myślenia wizualnego”, w uproszczeniu mówiąc autorzy wykorzystali w książce liczne rysunki, obrazy i kolory. Znajdziecie w niej cały rozdział poświęcony temu zagadnieniu.
Czy to książka dla mnie?
Zarówno początkujący przedsiębiorca jak i rekin biznesu znajdzie tu coś dla siebie. Ten pierwszy poprowadzony zostanie za rękę, po absolutnych podstawach tworzenia modeli biznesowych. Drugi z kolei może podpatrzyć schematy jakich używają giganci np.: Google, Lego czy Apple. Obaj zainteresowani dowiedzą się jak wykorzystać wariant freemium (oferta dostępna za darmo) żeby na nim skorzystać, czy w ich przypadku otwarty model biznesowy przyniesie pożądane efekty oraz dlaczego warto nieustanie zadawać sobie pytanie „a co by było gdyby…?”
Wyjątkowa lektura
„Tworzenie modeli biznesowych” przekazuje wiedzę w sposób nowatorski, ułatwiający zrozumienie i zapamiętywanie. Układ podręcznika zaprojektowany został w sposób przemyślany, co daje nam możliwość czytania książki od początku lub po prostu przeczytania interesującego nas fragmentu bez poczucia dezorientacji. Jest to jedna z tych książek, którą nie tylko chce się mieć ale i korzystać z niej na co dzień, absolutny klasyk i must have w każdej domowej (i biurowej) biblioteczce.
Czytelnik może być pewny, że wszystko co znalazło się w publikacji jest przydatne i praktyczne – książka napisana została we współpracy z 470 menadżerami z 45 krajów, którzy każdego dnia zmagają się z problemami, wyzwaniami z tego zakresu.
W ramach podsumowania zacytuję autorów książki Alexsandra Osterwalder i Yvesa Pigneur, z którymi się w 100% zgadzam:
"(Tworzenie modeli biznesowych to) Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważyć status quo-dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!" -
Recenzja: Kreatorka Jutra Olga TurskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Tworzenie modeli biznesowych to najlepsza książka biznesowa, jaką kiedykolwiek miałam w rękach (i oczywiście przeczytałam :)). Pod tytułem znajdziecie dopisek, iż jest to Podręcznik Wizjonera – i tak jest w istocie.
Rozbijmy podtytuł na dwie części: pierwszy element – Podręcznik – kojarzy się tylko i wyłącznie ze szkołą i definicjami, lecz drugi – Wizjonera – rozpala wyobraźnię, pozwala uciec myślom wysoko w przestworza i rozwinąć skrzydła. Moim zdaniem to idealne, wyważone połączenie, dzięki któremu książka jest niestandardowa i nieszablonowa przez co nie można się od niej oderwać.
Pierwsze wrażenie
Już sama okładka jest interesująca i przyciągająca spojrzenie. Patrząc na nią czułam silną potrzebę zajrzenia do środka i przekonania się co czeka na mnie w środku. Nie zawiodłam się! O tej lekturze można powiedzieć dużo rzeczy, ale na pewno nie to, że w jakikolwiek sposób jest nudna. Owszem znajdziemy w niej „suchą” teorię i podręcznikowe definicje, jednak przedstawione są one w sposób przystępny i zrozumiały. Autorzy aby wzbogacić treść i ułatwić nam przyswajanie wiedzy, użyli prostej aczkolwiek mało jeszcze stosowanej w Polsce techniki „myślenia wizualnego”, w uproszczeniu mówiąc autorzy wykorzystali w książce liczne rysunki, obrazy i kolory. Znajdziecie w niej cały rozdział poświęcony temu zagadnieniu.
Czy to książka dla mnie?
Zarówno początkujący przedsiębiorca jak i rekin biznesu znajdzie tu coś dla siebie. Ten pierwszy poprowadzony zostanie za rękę, po absolutnych podstawach tworzenia modeli biznesowych. Drugi z kolei może podpatrzyć schematy jakich używają giganci np.: Google, Lego czy Apple. Obaj zainteresowani dowiedzą się jak wykorzystać wariant freemium (oferta dostępna za darmo) żeby na nim skorzystać, czy w ich przypadku otwarty model biznesowy przyniesie pożądane efekty oraz dlaczego warto nieustanie zadawać sobie pytanie „a co by było gdyby…?”
Wyjątkowa lektura
„Tworzenie modeli biznesowych” przekazuje wiedzę w sposób nowatorski, ułatwiający zrozumienie i zapamiętywanie. Układ podręcznika zaprojektowany został w sposób przemyślany, co daje nam możliwość czytania książki od początku lub po prostu przeczytania interesującego nas fragmentu bez poczucia dezorientacji. Jest to jedna z tych książek, którą nie tylko chce się mieć ale i korzystać z niej na co dzień, absolutny klasyk i must have w każdej domowej (i biurowej) biblioteczce.
Czytelnik może być pewny, że wszystko co znalazło się w publikacji jest przydatne i praktyczne – książka napisana została we współpracy z 470 menadżerami z 45 krajów, którzy każdego dnia zmagają się z problemami, wyzwaniami z tego zakresu.
W ramach podsumowania zacytuję autorów książki Alexsandra Osterwalder i Yvesa Pigneur, z którymi się w 100% zgadzam:
"(Tworzenie modeli biznesowych to) Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważyć status quo-dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!"
Zachęcam do lektury i podzielenia się wrażeniami -
Recenzja: Wprost Grzegorz SadowskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka dla tych, którzy nie lubią czytać, jako że jedne obrazek jest wart tysiąca słów. Te obrazki to schematy, na podstawie których możemy wymyślić własny biznes. Bo tylko z pozoru przedsiębiorstwa są do siebie podobne. W rzeczywistości ich sposób działania jest bardzo różny. Takie schematy, jak freemium, "długi ogon", rozdzielenie, "przynęta i haczyk", platforma wielostronna, to w gruncie rzeczy różne pomysły na biznes: inne są przepływy pieniężne, relacje z klientami, sposób działania magazynu itd. Ta książka pozwala usystematyzować twoje pomysły i skupić się na tym, co w twoim schemacie biznesu jest najważniejsze.
-
Recenzja: czaplicka.eu Monika CzaplickaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Podtytułem tej książki jest podręcznik wizjonera. Alexamder Osterwalder i Yves Pigneur zabierają nas w praktyczną podróż po okropnie trudnym temacie: modelach biznesowych. Zapewniam, że po tej lekturze spojrzycie na kwestie techniczne różnych firm w zupełnie inny sposób.
Sama w sobie książka jest bogato ilustrowana. Wynika to nie tylko z faktu, że jest swoistą książką do ćwiczeń, ale również dlatego, że zawiera praktyczne ilustracje czy schematy, a nawet proste grafiki czy ikony wzbogacające odbiór lektury.
To nie jedyne zaskoczenie tej pozycji, ponieważ już na pierwszych stronach dowiadujemy się, że nie tylko została wydana w niestandardowy sposób, ale również jest współtworzona przez naprawdę ogromną społeczność. Na wielu stronach możemy przekonać się z jakimi problemami borykają się inni przedsiębiorcy albo jak różne rozwiązania pomogły im w osiągnięciu celu.
W „Tworzenie modeli biznesowych” znajdziemy nie tylko samą instrukcję jak wypełnić szablon modelu biznesowego (wraz z całym procesem projektowania modelu dla własnej organizacji), ale również jakie są schematy różnych modeli (na przykładach takich marek jak Skype czy konsole do gier), jak tworzyć projekty wykorzystując burzę mózgów, czy projekty wizualne oraz jak tworzyć skuteczne strategie biznesowe. Rzeczywiście z tą lekturą możemy spokojnie spojrzeć na swoją firmę (obecną lub przyszłą) z interesującej perspektywy. Wnosi także wiele ciekawych informacji.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania:- dlaczego niektórym opłaca się oferowanie towarów czy usług za darmo
- co mogę zmienić w mojej firmie, żeby więcej zarabiać
- jak określać kierunku rozwoju marki
- czy są sposoby jak przekonać pracowników firmy do zmiany
- w jaki sposób rysować i się tego nie wstydzić
(i dużo innych) zdecydowanie polecam sięgnąć po „Tworzenie modeli biznesowych”. Oczywiście jest to książka osadzona w kulturze Zachodniej, ale nie znaczy to, że nie ma zastosowania w naszej rzeczywistości.
Jeśli biznesplan jest dla Ciebie nudny, a myślenie o rozwoju firmy to abstrakcja – zajrzyj do tej książki i przekonaj się, że może to być ciekawe doświadczenie i fajna zabawa. Mówię z doświadczenia. Jeśli nie masz firmy (i chwilowo nie planujesz) książka może przydać Ci się do ćwiczenia kreatywności, projektów w obecnej pracy czy po prostu – jako źródło ciekawej wiedzy o biznesie.
Książka po polsku dostępna jest dzięki wydawnictwu One Press. -
Recenzja: Mądre Książki Andrzej P. UrbańskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ofert pracy dla informatyków nie brakuje. Również na pięć najlepiej płatnych zajęć na polskim rynku cztery należą do zawodów informatycznych. Jednak tych najbardziej ambitnych to nie zadowala. Chcą tworzyć własne przedsięwzięcia po to by zmieniać świat i znaleźć w nim godne swoich ambicji miejsce. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nowe technologie wymuszają też nową organizację przedsiębiorstw, a w szczególności nowe modele biznesowe. Właśnie temu ostatniemu poświęcono omawianą książkę.
Podręcznik, który dostałem do rąk jako żywo skojarzył mi się z książeczką dla dzieci. Format „Koziołka Matołka” czyli dwa razy tak szeroki jak wysoki. Mnóstwo koloru i odręcznych rysunków. Olbrzymia rozpiętość wielkości czcionki aż po taką, że jeden wyraz zajmuje całą stronę. Jednak wszystko to ma jasno określony cel – uczynić przekaz jak najbardziej czytelnym.
Autorzy analizują w niej najróżniejsze modele biznesowe, poczynając od tradycyjnych na najbardziej szalonych ze sprawdzonych na rynku kończąc, twierdząc że na tym nie koniec i każde przedsiębiorstwo wymaga modelu biznesowego skrojonego na jego miarę. Wprowadzają szereg środków systematyzujących je: szablony, schematy, projekty, strategie, procesy i perspektywy. Służą one jednocześnie do montowania zupełnie nowych modeli biznesowych pozwalających zaspokoić określone potrzeby.
Oczywiście podręcznik nie ogranicza się do zastosowań informatycznych i jego adresatami są nie tylko informatycy. Nowe modele biznesowe wkraczają bowiem również do bardziej tradycyjnych branż. Z pomocą narzędzi przedstawionych w podręczniku można odwzorować model takiego biznesu by następnie analizować go i modyfikować aż do znalezienia tego najodpowiedniejszego w danej sytuacji. Podręcznik zachęca do prowadzenia tego w postaci wieloosobowych narad i dyskusji z użyciem prostych interaktywnych środków typu tablica, mazaki i naklejki. -
Recenzja: Wprost Grzegorz Sadowski 01/2015Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wizje twojego biznesu
Chciałbyś stworzyć wspaniały i bardzo dochodowy biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Niech ta książka będzie początkiem. By zbudować wielki biznes, wystarczy jedna kartka papieru – zanim jednak napiszesz na niej schemat swojego przedsiębiorstwa, musisz zacząć myśleć jak wizjoner biznesu, musisz podważyć status quo i wyznaczyć własne zasady gry. Ta książka w jasny sposób pokazuje, od czego zacząć. Reszta już zależy od ciebie.- Koncepcja rozdzielonej korporacji opiera się na założeniu, że wyróżniamy trzy rodzaje działalności biznesowej: działalność związaną z utrzymaniem relacji z klientami, tworzenie innowacji produktowych i działalność związaną z infrastrukturą. W każdej z nich panują nieco inne realia ekonomiczne, konkurencyjne i kulturowe. Mogą one istnieć obok siebie w ramach jednej korporacji, ale optymalne jest ich rozdzielenie na odrębne jednostki.
- Model biznesowy długiego ogona opiera się na sprzedaży mniejszej ilości większej liczby produktów czy usług. Zakłada budowanie oferty dużej liczby produktów niszowych, z których każdy sprzedaje się stosunkowo nieczęsto. Taka skumulowana sprzedaż może się okazać równie rentowna, jak sprzedaż tradycyjna. Ten model nie wymaga dużych nakładów na magazynowanie, wymusza jednak stworzenie silnej platformy sprzedażowej.
- Platformy wielostronne kojarzą ze sobą dwie odrębne, ale wzajemnie powiązane grupy klientów. Takie platformy mają wartość dla jednej grupy klientów tylko pod warunkiem, że istnieje możliwość nawiązania kontaktu z drugą grupą. Platforma wielostronna zyskuje na wartości, przyciągając nowych użytkowników poprzez efekt sieci.
-
Recenzja: MojaFirma.infor.pl Damian StrzelczykRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
sukces? To czego potrzebuje każdy przedsiębiorca na początku swojej drogi to zbudowanie sprawnie funkcjonującego i rentownego modelu biznesowego.
Jedną z najbardziej popularnych pozycji wydawniczych wśród startupowców jest książka „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” wydana przez wydawnictwo Helion. Książka stworzona została przez 470 praktyków z 45 krajów i zaprezentowano w niej uniwersalne narzędzie, które w usystematyzowany sposób umożliwia zaprojektowanie modelu biznesowego dla swojej działalności.
Inną pozycją wartą uwagi jest książka "Metoda Lean Startup", której autorem jest Eric Ries. Opisana jest w niej metoda, która pozwala maksymalizować szanse na sukces nowopowstałego startupu. Jedną z propozycji autora jest rozpoczęcie działalności z "minimalnie satysfakcjonującym produktem", który nie będzie posiadał wszystkich kluczowych funkcjonalności, jednak umożliwi organizacji uczenie się oraz dostosowywanie produktu do potrzeb swoich klientów.
Gdzie jednak znaleźć wiedzę potrzebną do tego by nauczyć się jak zbudować startup, który odniesie -
Recenzja: WebSEM.pl Sebastian Jakubiec, 2014-02-11Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ostatnia z opisywanych książek, to „Tworzenie modeli biznesowych” i zarazem to jedna z ciekawszych pozycji jakie można mieć na półce. Zawiera setki obrazów, a tekstów jest tyle, że zmieściłbym je może w parunastu kartkach A4. Dla wzrokowców wprost idealna. To doskonałe przesłanie książki, mówiące że, wizualne prezentowanie idei firmy/startup jest kluczem sukcesu. Pozwala poszerzyć spojrzenie i szybko przyswajać to co najistotniejsze – zamiast wielotomowych dokumentacji. Wyobraź sobie, że kilkunasto stronnicowy biznesplan zamieniasz na model biznesowy na 1 kartce A4 – piękne? I właśnie w tym tkwi prostota i elastyczność.
I opisuje jak krok po kroku, stworzyć odpowiedzi na pytania stawiane przed każdą z poszczególnych sekcji. Obrazujący sposób prezentacji metody pozwala pomajsterkować wraz z kartką i przylepnymi karteczkami. Dzięki książce odkrywamy, że owe „nudne procesy” mogą stać się czymś pomiędzy twórczym kreowaniem wizji, a dobrą zabawą gdzie po prostu tworzymy obrazy do których chcemy dążyć. Zdecydowanie książka powinna znaleźć się na półce każdej osoby poważnie myślącej o jakimś przedsięwzięciu w Internecie. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2013-04-08Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur -twórcy międzynarodowego bestsellera „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" - przy wsparciu Wydawnictwa Onepress proponują kolejną obowiązkową lekturę kreatywnego biznesmena - „Model biznesowy. TY".
Tim Clark przewodzi ruchowi osobistego modelu biznesowego, skupionemu wokół strony BusinessModelYou. com. Alexander Osterwalder jest przedsiębiorcą i prelegentem. Przemawia często na forum firm z listy „Fortunę 500". Yves Pigneur jest profesorem systemów zarządzania informacjami na Uniwersytecie Lozańskim.
Gdy wokół tyle mówi się o kryzysie i trudnej sytuacji na rynku pracy oraz kłopotach ze sprostaniem wygórowanym wymaganiom pracodawców -po tej lekturze możemy nabrać do tego dystansu. W towarzystwie największych współczesnych wizjonerów biznesu i za ich podszeptem, możemy nabrać tej pewności, która do tej była nam obca, wyluzować - nie tylko w życiu zawodowym - tworząc osobisty model biznesowy.
Oczywiście - jak na boisku piłkarskim w meczu z San Marino... - nikt nie obiecuje, że będzie lekko podczas kursu, który ma ułatwić zdobycie umiejętności analizowania modeli biznesowych i myślenia przez ich pryzmat. Umiejętności, które pozwalają odzyskać pełnię kontroli nad własnym życiem. Ta książka to misternie skonstruowany przepis na przynoszące oczekiwane efekty kształtowanie i rozwijanie kariery zawodowej, przy jednoczesnym dostosowaniu się do realiów współczesnego rynku pracy oraz osobistych oczekiwań.
Przyswajanie treści ułatwia oryginalna grafika wkomponowana w prezentowane teorie. Dzięki niej akcentowane są najważniejsze elementy wywodów i precyzyjniej uwypuklane istotne informacje.
A więc ruszajmy - do czytania, oglądania i... wsłuchiwania się w siebie, czy to już „to", czego spodziewaliśmy się po tej lekturze. -
Recenzja: mensis.pl Krzysztof RdzeńRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo – dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!”
Cytowane powyżej słowa autorów książki, 470 osób z 45 krajów zaangażowanych w jej tworzenie, 9 lat badań i ponad 13 gigabajtów treści – te imponujące słowa i liczby zapowiadały prawdziwą rewolucję – „Podręcznik wizjonera”. Czy rewolucja była i dlaczego mnie ominęła – sprawdziłem.
W jeden dzień przeczytałem dwa rozdziały książki i rozpocząłem czytanie kolejnego pod tytułem „Projekt” – to było w marcu, skończyłem dopiero dziś (czerwiec). Do książki podchodziłem z dużym zainteresowaniem, a pierwsze strony, a nawet rozdziały absorbowałem z przyjemnością. Prosty język, syntetyczne obrazowanie zagadnień, które od dawna rozrzucone po wielu książkowych pozycjach niekoniecznie stanowiły spójną całość w mojej głowie. Zapowiadało się nieźle choć nie było tam jeszcze rewolucji było naprawdę przyjaźnie – zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych iście niezbędny agregator biznesowych strategii. Dodatkowo, a może przede wszystkim, uświadomienie możliwości sprowadzenia większości strategii do zaproponowanych przez Osterwaldera i Pigneura dziewięciu pól modelu biznesowego to prawdziwie mistrzowska optymalizacja złożonych dotychczas prezentacji biznesowych.
Omawiane w drugim rozdziale („Schematy”) strategie, to również udane zestawienie. Chris Anderson „Za darmo”, „Długi ogon: ekonomia przyszłości – każdy konsument ma głos” czy Kim i Mauborgne „Strategia błękitnego oceanu” – skondensowane i przedstawione w jednym rozdziale książki i podparte realnymi przykładami – rewelacja.
I co dalej? Dalej miało być tylko lepiej, w końcu pierwszy rozdział wydawca udostępnia za darmo, a drugi jest zbiorem różnych pozycji. Zatem pozostałe rozdziały to samo mięso?
Mięsa nie było, a przynajmniej ja go nie znalazłem. Do trzeciego rozdziału wracałem kilka razy, mniej lub bardziej skoncentrowany na treści, która zwyczajnie przestała mnie interesować. Trzeci rozdział miał pobudzać kreatywność, podsuwał reguły i ćwiczenia warte zastosowania przed rozpoczęciem opracowywania modelu biznesowego (więcej o trzecim rozdziale w podsumowaniu).
W czwartym rozdziale było już znacznie lepiej choć nie zabrakło wielu stron poświęconych sprawom oczywistym, np. analiza SWOT. Niemniej pytania otwarte, które mają zwrócić uwagę projektanta na otoczenie modelu biznesowego spełniają swoją rolę należycie. Może nie specjalnie odpowiadał mi analizowany w tej części książki przykład – branża farmaceutyczna, ale na pewno nie było to najnudniejsze zagadnienie na jakim można opierać analizę. Zatem zarówno pytania otwarte, jak i zwrócenie uwagi na analizę rynku i konkurencji, przewidywanie trendów rynkowych czy uwarunkowania makroekonomiczne zaliczam zdecydowanie in plus.
Piąty rozdział o dźwięcznej nazwie „Proces” był ciekawym podsumowaniem myśli przedstawionych w podręczniku i sposobem na przekształcenie ich w instrukcję typu krok po kroku. Do gustu przypadł mi jeden z wykresów, który choć jest zwieńczeniem całej zawartości książki, dość niezgrabnie udało mi się powielić.
Ta kopia w zestawieniu z oryginałem mogłaby sugerować, że celowo uszczupliłem lub co gorsze ująłem nieco skomplikowania etapowi badawczemu (w końcu książka jest zbiorem 9 lat badań i doświadczeń), ale uspokajam – to wyłącznie moja niezręczność zdecydowała o ostatecznym kształcie wykresu, który z całą stanowczością popieram również w pierwotnej wersji.
I słowem podsumowania. Książka jest dobra, a przy krótkich omówieniach poszczególnych rozdziałów widać miejsca, które zdecydowanie zaliczyłem do udanych. Nudy trzeciego rozdziału nie nadrobił jednak ani ciekawy design, ani imponujący model biznesowy książki, który został odkryty w jej ostatniej części.
Książka jest idealna dla osoby, która myśli o pierwszym biznesie i nie wie na co zwrócić uwagę, nie wie że poza produktem i/lub klientem istnieje szereg czynników zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa, które determinują ostateczny sukces bądź porażkę.
Z drugiej strony polecam książkę każdemu kto zamierza usystematyzować swoją wiedzę na temat strategii lub potrzebuje podręcznej ściągi do pracy z modelami biznesowymi. Prawdopodobnie jako przeciętny/kiepski wykładowca nie doceniłem jedynie roli rysowania krowy w celu intelektualnego pobudzenia, tudzież rozbudowanego kursu rysowania wspak, które zapełniły większość stron trzeciego rozdziału. Być może dla innych czytelników te proste ćwiczenia to przełom, dla mnie to przypomnienie lektur z cyklu „…dla opornych” – tytuł wydania: kreatywność dla opornych. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2012-04-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura to ucieczka od nudnej, suchej teorii na rzecz wiedzy czysto praktycznej, podanej w nowatorski sposób, klarownej i ułatwiającej zapamiętanie. Aby jeszcze było ciekawiej, podręcznik wypełniony został licznymi rysunkami, wziętymi z życia ciekawymi przykładami i praktycznie do zastosowania od zaraz wzorcami i sprawdzonymi scenariuszami.
Scenariuszami opartymi -jak nie bez odrobiny dumy i satysfakcji podają autorzy -na doświadczeniu grupy 470 praktyków z 45 krajów. Trudno więc mówić nawet o odrobinie abstrakcji... By dodatkowo ośmielić raczkujących biznesmenów, w książce przypomniane zostały przedsięwzięcia (karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords), którym u zarania nikt nie wróżył wielkiego sukcesu. A dziś - proszę! -
Recenzja: marketingdokobiet.pl 2012-04-16Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
O tworzeniu modeli biznesowych słów klika
A właściwie cała książka. I to jaka. Alexandra Osterwaldera nikomu chyba nie trzeba przedstawiać. Jego książka, jeszcze przed polskim wydaniem, była dość popularna, szczególnie wśród ludzi związanych ze startupami czy inwestycjami w nowe technologie.
Książkę w wersji polskojęzycznej wydało w lutym (bagatela, 2 miesiące się przymierzam do recenzji – biję się w pierś:) wydawnictwo Onepress. Co w niej? Przede wszystkim opisy tradycyjnych i tych bardziej nowoczesnych modeli biznesowych. Co to takiego ten model biznesowy dowiadujemy się już, w bardzo przystępny sposób, na początku książki. Autorzy (Osterwalder do współpracy przy powstawaniu książki zaprosił spore grono specjalistów) definiują go, jako coś, co opisuje przesłanki stojące za sposobem, w jaki organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wartości. Dalej jest tylko prościej i przystępniej:)
Kolejnym krokiem jest przestawienie dziewięciu podstawowych elementów modelu biznesowego. Następnie poznajemy kilka najbardziej powszechnych modeli biznesowych (model długiego ogona czy też platformy wielostronne). Każdy z nich przedstawiony, w taki sposób, że bez większego problemu będziecie w stanie określić gdzie by tu najlepiej pasował Wasz biznes lub też, w jaki sposób zaplanować model biznesu do danego projektu.
Przystępna, pełna wskazówek oprawa graficzna książki sprawia, że czyta się ją lekko i przyjemnie, a tym samym łatwo chłonie zawartą w niej wiedzę. Must have wszystkich, którzy planują wystartować z własnym startupem.
Wiadomo,
Osterwalder ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Tak czy inaczej – od czegoś trzeba zacząć i ta książka jest na pewno dobrym wprowadzeniem. -
Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2012-03-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” to prawdziwa uczta dla wielbicieli wizualnych technik komunikacji i projektowania. Możesz tę książkę czytać, ale z dużym prawdopodobieństwem raczej pochłoniesz ją wzrokiem. Przynajmniej ja tak zrobiłam!
Znajdziecie w niej mnóstwo grafik ilustrujących modelowanie procesów biznesowych krok po kroku. Dowiesz się z jakich elementów powinien składać się model biznesowy, aby był kompletny. A potem przejdziesz cały proces budowania i kształtowania tych elementów, aby były dostosowane do specyfiki Twojej branży i Twojego biznesu.
Pozycja jest o tyle wyjątkowa, że nie jest jedynie opisem doświadczeń jej autora, ale raczej kompendium wiedzy i doświadczeń ponad czterystu praktyków biznesu, którzy przeszli tę ścieżkę i dzielą się swoimi refleksjami. Publikacja udowadnia, że dobry i kompletny model można zastosować zarówno do małego projektu, jak i wielkiej organizacji. Ograniczeniem jest tutaj tylko nasza wyobraźnia.
Książkę mogę opisać w największym skrócie tak: pierwszy rozdział (najważniejszy!) i cała reszta. Dlatego myślę, że można ją czytać na dwa sposoby:
- zgłębić pierwszy rozdział, który opisuje szablon modelu biznesowego, a potem odnajdywać potwierdzenie jego skuteczności na pozostałych stronach wypełnionych przykładami, zastosowaniami, najlepszymi praktykami;
- potraktować całość jako gigantyczną inspirację dla własnych projektów i utwierdzenie się w przekonaniu, że wszystko da się zrobić w sposób efektywniejszy, że warto, a nawet trzeba wychodzić poza schematy.
Wszystko, co wizualne – przemawia do nas dwa razy skuteczniej. To dla mnie największa wartość tej książki. Merytoryka jest ważna, ale nie przemówi do nas, jeśli nie będzie w odpowiedni sposób podana. Jeśli masz dosyć „przegadanych” wykładów guru biznesu i „przepełnionych teorią” podręczników zarządzania – książka Alexandra Osterwaldera i Yves`a Pigneur ma dużą szansę zostać Twoim najlepszym przyjacielem i przewodnikiem po zawiłościach naszej rynkowej rzeczywistości. -
Recenzja: Brief Katarzyna Królak-Wyszyńska, 2012-03-15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Tworzyć każdy może! Trochę lepiej, jeśli z podręcznikiem wizjonera. On czyni z każdego użytkownika Twórcę Wyjątkowego.
Twórcę, który myśli niestandardowo, a działa systemowo. Co to daje Połączenie szaleństwa i uporządkowania generuje pomysły na wygrywające biznesy.
„Tworzenie modeli biznesowych”, to jedno z najbardziej inspirujących narzędzi strategicznych ostatnich lat. Tłumaczy sukces takich firm, jak Amazon, Skype, czy IKEA, a największa jego siła tkwi w praktycznych wskazówkach – jak stworzyć wyróżniający się biznes lub produkt.
Wykorzystaliśmy tę metodę już w kilkunastu projektach doradczych Innovatiki. I gwarantuję, że Twórcą Wyjątkowym, modelującym biznes, może być właściciel niewielkiej firmy lub start-up’u, który chce wejść na nowy rynek. Może nim być prezes średniej firmy, który opracowuje nowy produkt dla nowej grupy docelowej. Może nim być wreszcie dyrektor strategii w korporacji lub organizacji pozarządowej, który szuka najlepszego kierunku rozwoju.
Od młodych przedsiębiorców można usłyszeć: „Pierwsza książka biznesowa, która ma jakikolwiek sens”, „Zamiast teorii, pokazuje krok po kroku jak dojść do nowych rozwiązań”, „Niczego więcej nie potrzeba do tworzenia innowacji”. Menedżerowie, którzy już skorzystali z metody tworzenia modelu biznesowego mówią: „Mogliśmy w znacznie szerszym spektrum przyjrzeć się naszemu produktowi, wyłapać jego słabe cechy, uwypuklić jego silne strony, oraz znaleźć nowe funkcjonalności, których potrzeby wcześniej nie byliśmy świadomi. Jestem przekonany, że teraz jesteśmy znacznie lepiej przygotowani do czekających nas działań”.
W skrócie – książka "Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" autorstwa Alexandra Osterwaldera i Yves Pigneur jest idealna dla tych, którzy szukają innowacji od małych udoskonaleń aż po rewolucyjne zmiany w swojej branży. Życzę fascynującego tworzenia sukcesów! -
Recenzja: Z życia książek Przemek Opłocki, 2012-03-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” nie jest zwykłych podręcznikiem pozwalającym poznać budowę i elementy klasycznego biznesplanu. To nie zawarte na blisko 300 stronach kompendium wiedzy o tym, jak stworzyć własny biznes. To zaproszenie w podróż, gdzie biznes jest wciągającą i pasjonującą przygodą.
Podejście do biznesu twórców „Podręcznika wizjonera” to mix stylu Richarda Bransona i akademickiej postawy wobec powstawania przedsięwzięcia. To, z jednej strony, schemat (uproszczony, uniwersalny, zawierający kluczowe elementy klasycznego biznesplanu), z drugiej kreatywna próba wypełnienia go pasją i radością z tworzenia czegoś nowego. Ważna jest analiza rynku, zestawienia, kalkulacje, wyciąganie wniosków z zapełnionych liczbami tabel i raportów o konkurencji. Potrzebna jest również pasja i otwartość umysłu. Dzięki temu można stworzyć coś nowego i poczuć się „artystą” w świecie biznesu.
Właśnie o tym jest książka przetłumaczona przez Bartosza Sałbuta. To zachęta do nowatorskiego spojrzenia na biznes. Otwartego, wymykającego się ze schematów, łamiącego obowiązujące prawa, przy jednoczesnym wykorzystaniu prawideł biznesu i rynku. To przewodnik dla twórczego i kreatywnego biznesmena. Wizjonera. -
Recenzja: Brief 2012-03-13Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W jaki sposób można sprawdzić, czy stworzony przez nas model biznesowy zadziała na rynku?
Alexander Osterwalder: Oczywiście nie ma możliwości zweryfikowania modelu biznesowego istniejącego na papierze, na tym etapie nigdy się tego nie wie. Ale po pierwsze powinieneś badać, czy uwzględniłeś wszystkie niezbędne elementy, a następnie rozpocząć testowanie go tak szybko, jak to możliwe.
Pracowałem kiedyś ze Stevem Blankiem, który wydał właśnie nową książkę „The Startup Owner’s Manual”. Podczas gdy my w naszej książce („Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” A. Osterwaldera i Yves Pigneur, wyd. One Press, luty 2012 – przyp. red.) mówimy o tym, jak stworzyć odpowiedni model biznesowy, on pokazuje, w jaki sposób można je testować. Przede wszystkim musisz wyjść z budynku i przeprowadzić serię tekstów. To praktycznie niemożliwe, by bez tego etapu móc stwierdzić „Hej, to jest właściwy model biznesowy”. A na ów etap składa się szereg małych testów, które pozwolą wyeliminować niepowodzenia po tym, jak zainwestujemy w projekt konkretne pieniądze.
Obecnie mamy do czynienia z wielką rewolucją w biznesie, która dotyczy zarówno korporacji, jak i mniejszych firm, startupów. Mowa o odchodzeniu od tradycyjnego biznesplanu. Ludzie wciąż o nim rozmawiają, podczas gdy zazwyczaj jest on stratą czasu jako dokument egzekucyjny, który mógłby się sprawdzić jedynie w sytuacji, w której mamy pewność, że nie zmienia się otoczenie, rynek i kanały, w których ludzie kupują produkt. Tymczasem w większości przypadków dzisiaj, gdy dopracowujesz startup, zamiast tworzyć stateczny dokument, powinieneś skupić się na modelu biznesowym, testować go i zmieniać w zależności od tego, czego się w tym czasie nauczyłeś. To bardzo dynamiczny proces i wielka zmiana podejścia, której ludzie muszą się nauczyć. Jednak zmiany nigdy nie dzieją się szybko i w szkołach biznesowych nadal uczy się tworzenia biznesplanów. Zmiana podejścia wymaga czasu.
Dlaczego zatem wciąż skupiamy się na biznesplanie?
Dzieje się tak, ponieważ wcześniej nie istniała alternatywa. Biznesplany sprawdzają się na etapie wdrażania rozwiązań w ramach tych samych kanałów, jednak jeśli przyjrzeć się większości startupów i korporacji, okaże się, że nie działają. Zmiany nigdy nie dzieją się szybko i w szkołach biznesowych nadal uczy się tworzenia biznesplanów. Zmiana podejścia wymaga czasu.
Rozważania na temat innowacyjności można by zatem sprowadzić do bardzo prostej rady – jeśli chcesz być innowacyjny, przestań koncentrować się na biznesplanie (śmiech)…
Ha, o to właśnie chodzi! Jednak jeśli bank lub inwestor zapyta Cię o biznesplan, trudną decyzją będzie nieposiadanie takowego. Jednak w moim przekonaniu biznesplan może być nawet niebezpieczny, ponieważ wykazujesz w nim jakieś liczby i jeśli przyjmiesz niewłaściwy model biznesowy, w skutek czego nie będziesz w stanie tych założeń zrealizować, zaczniesz zmieniać model pod liczby zawarte w biznesplanie. -
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2012-03-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera" to książka bardzo nowoczesna Świetnie napisana i narysowana W nowym, dopieszczonym formacie. Jest wyznaniem wiary w ekonomię 2.0, z której wyrosły fortuny Cooglea i Facebooka Siłą rzeczy jest jednak dość słabo dopasowana do polskich realiów biznesowych.
Szwajcarzy Alexander Osterwalder i Yves Pigneur wyszli ze słusznego założenia że na rynku zachodniej literatury biznesowej pojawiła się ciekawa nisza Owszem, istnieje zatrzęsienie poradników o tym, jak właściwie przygotowuje się model biznesowy. Ale żaden z nich nie jest dostatecznie cooL Autorzy zebrań więc w jednym miejscu wszystko to, co zdecydowało o sukcesach Skypea czy Apple'a. Na tych (i wielu innych przykładach) uczą pisania biznesplanu oraz jego umiejętnego sprzedawania Zwłaszcza ra ostatnia umiejętność wychodzi w „Tworzeniu modeli" na plan pierwszy. Efektem jest oryginalny podręcznik Inspirujący, ale mogący też budzić opór i niezrozumienie.
Idealny odbiorca tej książki to jeden z młodych, ubranych z wyszukaną nonszalancją miniprzedsiębiorców siedzących nad swoim makiem (rzecz jasna coworking, nie żadne biuro), sączący club matę i szlifujący najnowszą prezentację (oczywiście w Prezim, broń Boże w PowerPoincie!) na spotkanie z aniołem biznesu, dzięki któremu uruchomi upragniony start-up (jakaś wyszukiwarka albo portal społecznościowy), zarabiając na nim grube miliony. Jeśli któryś z szanownych czytelników jest na tym właśnie etapie swojego przedsiębiorczego życia, musi kupić książkę Osterwaldera i Pigneura natychmiast i zastosować ją w proporcjach 1 do 1. Powinni po nią sięgnąć także ci menedżerowie (od średniego szczebla w górę), którzy chcą trochę przewietrzyć atmosferę pracy w podległym sobie zespole.
Reszta też może przeczytać „Tworzenie modeli...", ale należy jej się zawczasu pewne ostrzeżenie, by uniknąć późniejszego zawodu. Ta książka da czytelnikowi solidny i orzeźwiający łyk wiedzy o tym, jak to robią interesy najlepsi w sercu zachodniej innowacyjności, czyli głównie w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Wyobrażam sobie czytelnika, który po przeczytaniu książki biegnie do szefa z kartonem pod pachą i zaczyna rysować stworzony przez Osterwaldera dziewięcioelementowy szablon modelu biznesowego dopasowany do charakteru naszych obu półkul mózgowych. „Kowalski" - usłyszy pewnie. „Siadaj i się nie popisuj, my tu mamy teraz pożar, to nie czas na wyrafinowane modele".
Proszę wybaczyć odrobinę ironii Kryje się za nią sceptycyzm co do tego, by wszystkie narracje biznesowe z Zachodu dało się szybko i łatwo przeszczepić w Polsce. W naszym kraju dominuje wciąż bardzo konserwatywna kultura biznesu. Pozowaniem na nowinkarza wyposażonego w oryginalne dziewięcioelementowe szablony można czasem zyskać sobie dobrą opinię innowatora ale ryzyko, że zostanie się sklasyfikowanym jako niebezpieczny i niepoważny idealista, też jest spore.
Miałem kiedyś szefa, który mawiał: „Ten tekst jest dobry. Bardzo mi przykro, ale ten tekst jest chyba trochę za dobry". Po czym przerabiał go według swojego gustu albo w ogóle nie drukował. Nienawidziłem go za to. Teraz jednak chętnie sięgnę po jego dykteryjkę. „Tworzenie modeli biznesowych" Osterwaldera i Pigneura jest cool. Boję się jednak że może być trochę za bardzo cool. -
Recenzja: Personel Plus 2012-01-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi zwykle ich... nieuporządkowanie i niedopracowanie. Jednak czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować 470 menedżerów i specjalistów z 45 krajów, dla których wymyślanie i wdrażanie innowacji to chleb powszedni, pokaże, jak ten z pozoru niejasny proces można skutecznie usystematyzować. Warto więc rzucić wyzwanie utartym schematom myślenia i przestarzałym rozwiązaniom, bo oto nadchodzi okazja, by wykorzystać wiedzę i doświadczenie najsłynniejszych praktyków oraz strategów tej dziedziny, aby nauczyć się, jak metodycznie poszukiwać wizjonerskich pomysłów, opracowywać je i wcielać w życie biznesowe, a także przekuwać w dochodowe projekty. Publikacja to kompendium czysto praktycznej wiedzy, podanej w nowatorski, ułatwiający zrozumienie i zapamiętanie sposób (liczne rysunki, wzięte z życia ciekawe przykłady i gotowe, sprawdzone scenariusze do wykorzystania od zaraz.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers
- Tłumaczenie:
- Bartosz Sałbut
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-8803-1, 9788328388031
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-02-13
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8821-5, 9788328388215
- Data wydania ebooka :
- 2012-11-20 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 240x190
- Numer z katalogu:
- 155819
- Rozmiar pliku Pdf:
- 66.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Zarządzanie projektami IT
Biznes IT » Inne
Start-up » Start-up
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Definicja: Model biznesowy (18)
- Dziewięć elementów fundamentalnych (20)
- Szablon modelu biznesowego (48)
- Rozdzielanie (60)
- Długi ogon (70)
- Platformy wielostronne (80)
- FREE jako model biznesowy (92)
- Otwarte modele biznesowe (112)
- Z inspiracji klienta (130)
- Kreowanie pomysłów (138)
- Myślenie wizualne (150)
- Tworzenie prototypów (164)
- Opowiadanie historii (174)
- Scenariusze (184)
- Otoczenie modelu biznesowego (204)
- Ocena modelu biznesowego (216)
- Perspektywy modelu biznesowego (230)
- Zarządzanie wieloma modelami biznesowymi (236)
- Proces projektowania modelu biznesowego (248)
- Perspektywa (266)
- Skąd się wzięła ta książka? (278)
- Bibliografia (280)
Szablon
Schematy
Projekt
Strategia
Proces
Perspektywa
Posłowie
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Zawarte w tym cyklu wartości mogą odmienić świat na lepszy, w nowym paradygmacie, który wykorzystuje Twój poziom świadomości dla osobistego i kolektywnego dobra. To książki, które inspirują do anabolicznej zmiany, która nigdy się nie kończy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Największą wartością tej książki jest gruntowne poznanie siebie. Od tego momentu możesz już przestać oceniać i osądzać siebie i innych. To skok kwantowy do poziomu spokoju i bezpieczeństwa, a w konsekwencji do wszelkiej obfitości w finansach. Po prostu więcej pieniędzy na koncie, lepsza firma, dobre relacje i zdrowie. Porażka w wychowaniu dzieci i przegrana w biznesie mogą zniszczyć nasze zdrowie i życie. Dowiesz się, jak tego uniknąć. Twoja przewaga nad (nie)świadomą KONKURENCJĄ jest w zasięgu ręki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ― i wciąż się opiera ― ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuje swoim użytkownikom? Ta książka udziela odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące pomarańczowego portalu i podpowiada, jak efektywnie korzystać z proponowanych na nim rozwiązań, by sprzedawać więcej, szybciej i mniejszym kosztem własnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystąpienie nadal wzbudza nie lada zainteresowanie ― co minutę odtwarzają je dwie osoby. Większość oglądających do niego wraca i słucha wykładu ponownie. I znów. Za każdym razem znajdują w nim dla siebie coś nowego. Dowiadują się, dlaczego warto mieć marzenia i je spełniać. I że potrzebna jest odwaga ― wypadkowa zaufania do siebie, ryzyka, decyzji i zaangażowania. Gdy do odwagi i marzeń dodamy dążenie do sukcesu, pasję i pracę, przed naszymi oczami pojawi się pełny obraz. Pełna MOC możliwości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Alexander Osterwalder, Yves Pigneur (27) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(12)
(10)
(4)
(0)
(1)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie