E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy
- Autor:
- Amber Mac
- Niedostępna
Opis
książki
:
E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy
Ze świecą szukać kogoś takiego jak ona. Amber świetnie rozumie specyfikę mediów społecznościowych i zawsze potrafi wyczuć, w jakim kierunku ewoluują.Steve Chen,
współtwórca YouTube
Opłaca się mieć wysoko postawionych przyjaciół, a Amber zajmuje bardzo ważną pozycję w świecie mediów społecznościowych. Być może ona nie zostanie Twoją przyjaciółką, ale jej książka lepszą być nie może.Guy Kawasaki,
autor książek Rewolucyjne pomysły oraz Sztuka rozpoczynania
Amber rozumie, jak ważna jest dla nas wszystkich - osób prywatnych, ale także firm oraz organizacji - umiejętność wykorzystania mediów społecznościowych do budowania relacji z ludźmi tak, by nasze wysiłki zostały uznane za szczere i autentyczne. Sądzę, że jest liderką w tej dziedzinie.Tony Robbins,
znany na całym świecie ekspert ds. motywacji i przedsiębiorca
Lubię to!
Nie ma Cię w internecie? A zatem prawdopodobnie nie istniejesz. Nie masz profilu na Facebooku albo Twitterze? Zapewne nie posiadasz żadnych przyjaciół. Dziś prowadząc firmę i licząc na jej dynamiczny rozwój, nie możesz pozwolić sobie na brak własnej strony WWW, ale przede wszystkim popełnisz niewybaczalną zbrodnię, zaniedbując media społecznościowe. Niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, szefem małej firmy, pracownikiem ogromnej międzynarodowej korporacji, czy aspirujesz do miana króla internetu - to, czego Ci trzeba, by odnieść towarzyski i biznesowy sukces, to zestaw narzędzi internetowych wraz z najskuteczniejszymi technikami ich zastosowania.
Dlaczego ta książka tak bardzo wyróżnia się na rynku? Ponieważ proponuje wyjątkowo skuteczną strategię marketingową - opartą na idei przyjaźni. Jak to działa? Zbierz grupę prawdziwych przyjaciół Twojej marki i pielęgnuj wzajemne relacje w oparciu o szacunek oraz wsparcie. Myśl o odbiorcach Twojego przekazu jak o dobrych przyjaciołach, a potem potraktuj ich tak, jak potraktowałby ich przyjaciel. Możesz nigdy nie spotkać się twarzą w twarz z niektórymi z nich, lecz oni mimo to będą oczekiwali, że postąpisz zgodnie z ustanowionymi standardami przyjaźni. Pamiętaj o autentyzmie. Rozmawiaj z nimi. Słuchaj, co do Ciebie mówią, i nigdy ich nie okłamuj. Już wkrótce z zaskoczeniem odkryjesz, że ten niewielki wysiłek zaskarbił Ci grono oddanych odbiorców i wiernych klientów. Nie wierzysz? Inni już to zrobili!
- Przykłady udanych kampanii oraz spektakularnych porażek.
- Zarządzanie odrębnymi kontami serwisów społecznościowych.
- Tworzenie strategii skutecznych działań w mediach społecznościowych.
- Prowadzenie popularnych i ciekawych blogów.
- Metody kontaktowania się z klientami przez własną stronę WWW i komunikatory.
- Promocja i zasady budowania wiarygodnej marki.
- Reguły realizowania materiałów dźwiękowych i wideo.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami oraz linkiem w bio. Tyle wystarczy, by dotrzeć do tzw. grupy docelowej i stać się instagramowym influencerem. Czy to naprawdę takie proste?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Promocja
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi to dobrze i potrafi korzystać z bogactwa możliwości, jakie Facebook, Instagram czy LinkedIn (a także TikTok i YouTube) oferują profesjonalnym użytkownikom. Rzecz jednak nie w tym, by opanować do perfekcji interfejsy poszczególnych mediów społecznościowych i swobodnie się po nich poruszać. Interfejsy są ważne, ale ważniejsza rzecz to ludzie i sposoby dotarcia do nich, a więc strategie komunikacji B2B i B2C.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
34.30 zł
49.00 zł (-30%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Promocja
Od czasu, gdy powstał jako osobna gałąź copywritingu i dziennikarstwa, webwriting przeszedł prawdziwą ewolucję. Kilkanaście lat temu autorów tekstów blogowych uczulało się przede wszystkim na to, by uwzględniali możliwości botów wyszukiwarki, które sczytują słowa klucze i na podstawie tego, jak wiele razy i w jaki sposób zostały użyte, pozycjonują stronę internetową.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Dzięki tej książce odkryjesz, jak bardzo niebezpieczne są media społecznościowe i dlaczego, aby móc zarabiać pieniądze, muszą działać na szkodę społeczeństwa. Dowiesz się, jak wywoływane są uzależnienia, przez które ludzie wariują. Stopniowo tracą też swoją indywidualność. Anonimowość w środowisku sieci z kolei wyciąga z nich i wzmacnia najgorsze cechy. W książce opisano mechanizmy rządzące mediami społecznościowymi. Z potęgi tych mechanizmów na ogół nie zdajemy sobie sprawy. Dopiero uświadomienie sobie, co za nimi stoi, jak konkretnie działają i jakie będą ich możliwe konsekwencje dla naszej cywilizacji, pozwoli na przemyślenie decyzji o usunięciu kont z mediów społecznościowych — niektórych lub wszystkich. Ostatnie słowo jeszcze należy do Ciebie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Niedostępna
-
Promocja
Książka, dzięki której zaczniesz wreszcie sprzedawać w Social Media. Niewielu przedsiębiorców potrafi za pomocą postu na Facebooku czy Instagramie zhakować umysł czytelnika. Autor publikacji zdradza dziesiątki sztuczek i strategii, dzięki którym zmienisz znudzonych obserwatorów w oddanych klientów. Dowiedz się jak zamieniać „lajki” w złotówki a fanów w klientów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
W zamyśle LinkedIn powstał jako miejsce nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Nie jest tak popularny jak Facebook, nie ma takiej siły rażenia jak Twitter, a jednak - konta na LinkedInie ma dziś 700 milionów osób, a 40% z nich wędruje po stronach serwisu kilka razy dziennie. Mimo to LinkedIn wciąż jest niedoceniany przez reklamodawców. Panuje opinia, że reklama na nim jest droga, trudna do ustawienia i nieskuteczna, a sam serwis nie jest przyjazny firmom, które chciałyby powierzyć mu swój budżet promocyjny.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Niedostępna
-
Promocja
W sieci zabezpieczeń, które stworzyliśmy dla ochrony naszych danych, najsłabszym elementem jest zawsze czynnik ludzki. Hackerzy, zarówno etyczni, jak i nie, korzystają z wachlarza sztuczek opierających na „hackowaniu osobistym” i pozwalających przekonać innych do ujawnienia haseł, przekazania wrażliwych plików, przelania znacznych sum pieniędzy i świadomego podjęcia działań, które zdecydowanie nie są w najlepszym interesie osób, które wykonują te czynności. Książka Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami opisuje te sztuczki, aby umożliwić specjalistom zajmującym się bezpieczeństwem danych wykorzystanie tych umiejętności w celu odkrycia i wyeliminowania słabości zabezpieczeń. Niniejsza pozycja zarówno przedstawia techniki takie, jak modelowanie komunikacji, mentalność plemienna, obserwacja bądź manipulacja, jak i prezentuje wskazówki umożliwiające rozpoznanie, zwalczanie i zapobieganie atakom wykorzystującym inżynierię społeczną.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
To nie jest zwykła książka, to pełne kompendium wiedzy, które przekształci Cię w eksperta od TikToka. Jeśli marzysz o osiągnięciu sukcesu na tej platformie, to jest Twoja szansa. Rozpocznij podróż ku swoim pierwszym milionom na TikToku już dziś i sięgnij po to nieocenione źródło wiedzy! Zobacz co czego na Ciebie w środku: - Skuteczne strategie i ta
- PDF + ePub + Mobi pkt
TikTok - Twój pierwszy milion. Sekretny poradnik jak zdobyć miliony followersów i zarobić miliony zł
-
Promocja
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%)
Ebooka "E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: infosocialmedia.blogspot.com 2011-07-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kim jest e-przyjaciel w tytule książki? „To wszyscy fani na Facebooku, obserwujący nas na Twitterze, widzowie i słuchacze naszych programów w radio czy podcastów. Internetowi przyjaciele dają okazję bycia częścią społeczności składającej się z ludzi żyjących w różnych zakamarkach świata. Sieci społecznościowe zmieniają sposób podejmowania decyzji zakupowych. Do internetowych przyjaciół zwracamy się, gdy zastanawiamy się nad kupnem jakiejś rzeczy, wyborem restauracji itp.” W książce autorka „proponuje zapoznanie się z wyjątkowo skuteczną strategię marketingową - opartą na idei przyjaźni. Jak to działa? Zbierz grupę prawdziwych przyjaciół Twojej marki i pielęgnuj wzajemne relacje w oparciu o szacunek oraz wsparcie. Myśl o odbiorcach Twojego przekazu jak o dobrych przyjaciołach, a potem potraktuj ich tak, jak potraktowałby ich przyjaciel. Rozmawiaj z nimi. Słuchaj, co do Ciebie mówią, i nigdy ich nie okłamuj. Już wkrótce z zaskoczeniem odkryjesz, że ten niewielki wysiłek zaskarbił Ci grono oddanych odbiorców i wiernych klientów.” Jak to dokładnie zrobić? Przyjrzyjmy się tym metodom bliżej. Historia Na początku książki, tytułem wstępu, pokazana jest bardzo przejrzyście krótka historia mediów społecznościowych, które zaczęły się rozwijać już w latach 60-tych, gdy na Uniwersytecie of Illinois stworzono program PLATO, następnie poprzez udostępnienie wszystkim sieci WWW aż po powstanie serwisów Facebook, YouTube, Twitter czy Foursquare. Na potrzeby książki autorka definiuje czym są dla niej media społecznościowe - „serwisy, usługi i aplikacje bazujące na dostępie do sieci internetowej i telefonii komórkowej, używane do uczestniczenia, dzielenia się, tworzenia, łączenia zapamiętywania informacji w celu ich późniejszego wykorzystania.” Obawy Tak samo jak kiedyś wprowadzenie faxu czy e-maila wzbudzały lęk pracowników (Czy to narzędzie się nam przyda? Czy będziemy umieli to obsługiwać?), także media społecznościowe u niektórych osób wzbudzają obawy. Jak w przypadku każdej nowej technologii, obawy wywołują jednak coraz większą potrzebę poszerzenia wiedzy, by je uspokoić. Co mówią ludzie, którzy nie są przekonani do mediów społecznościowych, jakie są ich obawy? - „u mnie w biurze te strony są zablokowane…” - „to skomplikowane” - „to czasochłonne” - „to tylko dla dzieciaków” - „to rujnuje nasz wizerunek…” Dostęp do sieci jest wszechobecny; media społecznościowe stają się po prostu kolejnym zestawem narzędzi wykorzystywanych do komunikowania się firmy z klientem. Trzeba poważnie zastanowić się nad tymi wymienionymi wątpliwościami, powiedzieć sobie, że portale społecznościowe nie są przelotną modą. Warto się z nimi „zaprzyjaźnić”, zobaczyć w czym nam mogą pomóc, jak mogą rozpromować nasz produkt czy firmę i używać ich przemyślanie. Zasady W serwisach społecznościowych trzeba postępować zgodnie z zasadami nazywanymi przez autorkę „systemem ABS”. Na czym ten ABS polega? Jak rozwinąć poszczególne jego litery? A jak Autentyzm Osoby takie nie promują swojej autentyczności w społecznościach na lewo i prawo, ale po prostu starają się, by uważano ich za ludzi postępujących uczciwie i otwarcie. Jeżeli możemy budować swoją strategię od zapewnienia autentyczności, cały projekt budowania relacji między firmą a internetowymi przyjaciółmi marki stanie się o wiele prostszy. Przykłady: Gary Vaynerchuk (Wine Library TV) B jak Brawura Brawura rozumiana jako umiejętność znoszenia i właściwego reagowania na głosy krytyki, ale także wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów z różnymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Przykłady: Pepsi i przeznaczenie pieniędzy z reklamy Super Bowl na projekt Refresh Burger King i Whooper Sacrifice S jak Spójność Czasami w miarę upływu czasu organizacje tracą zainteresowanie mediami społecznościowymi i zaniedbują profile w portalach. Nie można do tego dopuścić! Przykłady: Żyrafa Sophie, która ma swoje konto na Twitterze i uczestniczy w życiu tego świata, angażuje, zaskakuje, zachęca do interakcji internautów. Kogi Korean BBQ-To-Go informuje codziennie na Twitterze gdzie będzie można kupić danego dnia tacos. Firma informuje także o ewentualnych opóźnieniach, zmianach planów. Dzięki tej skutecznej strategii na spotkanie ciężarówek wychodzą często kilkusetosobowe grup głodnych osób gotowych czekać kilkanaście minut na swoją pyszną przekąskę. Narzędzia Autorka opisuje 7 kategorii narzędzi i kilka świetnych gadżetów, dzięki którym można opracować własną strategię marketingu społecznościowego. Każde z nich są szczegółowo opisywane: - Blogi (można dzięki wykorzystaniu zostać ekspertem w branży; dodać wartość prospołecznosciową) - Mikrokomunikacja (można wykorzystać do obsługi klienta, zdobyć feedback od klienta; działać na rzecz społeczeństwa ) - Sieci społecznościowe - Materiały video - Podkasty - Narzędzia mobilne (wspominane są m.in. moje ulubione kody QR) - Źródła typu wiki Strategia W tym rozdziale autorka pisze jak zaleźć czas na zarządzanie aktywnością w mediach społecznościowych. Informuje, że nie trzeba poświęcać serwisom społecznościowym 80 godzin tygodniowo, trzeba przeznaczyć na to jakiś czas, ważne, żeby być spójnym i konsekwentnym. Stwórz harmonogram cyklicznych działań zmieniających do sprawdzenia oraz aktualizacji profilów w różnych serwisach społecznościowych. Jeżeli nie dajemy rady sami tego zrobić można zastanowić się nad zatrudnieniem specjalnej osoby, która będzie te działania dla nas prowadzić. Menedżer ds. relacji społecznościowych i jego zadania: - Wsłuchuj się w to, co w blogosferze piszczy - Buduj relacje i zaangażowanie - Głoś nowinę (ale nie krzycz!) - Odpowiadaj (ale tylko wtedy gry to konieczne) - Przekazuj uzyskane informacje Ważną osobą w firmie jest także Autor treści. Taka osoba jest twórcą zawartości profilów, kont, blogów, czyli wszystkich treści z mediów społecznościowych. Dobry autor treści w swojej pracy powinien kierować się kilkoma podstawowymi regułami: - poznaj odbiorców - bądź profesjonalistą - stań się częścią społeczności - twórz materiały dobrej jakości Mając w firmie autora treści nie znaczy to, że także inni pracownicy nie mogą działać w społecznościach. Wysiłek tworzenia wizerunku firmy można rozłożyć na kilka osób w firmie. Jakie są tego korzyści? - mniejsze obciążenie pracą - różnorodność - coraz więcej przyjaźni (Nasi pracownicy często są najlepszymi ambasadorami marki. Mogą oni okazać się pośrednikami w przekazie informacji płynącej z firmy do członków społeczności, których są częścią, poszerzając w ten sposób grono odbiorców działań marketingowych) Czas na plan Kiedy nasza wiedza na tematu budowania wizerunku w mediach społecznościowych jest świeża, warto przyłożyć się do tworzenia planu strategicznego naszej obecności w social media. O czym pamiętać tworząc taką strategię? - stwórz plan monitoringu serwisów i realizuj go - stań się członkiem istniejących społeczności - znajdź kluczowych graczy w branży - stwórz swoją przestrzeń, nawet jeśli się w niej nie znajdujesz Taka aktywność powinna trwać kilka tygodni/miesięcy tak, aby dobrze poznać grupę w której działamy, zobaczyć, o czym najlepiej pisać, kto może być ambasadorem naszej marki itp. Wykonanie Istnieje wiele narzędzi sieciowych, których można użyć do tego, by łatwo stworzyć swoją społeczność, która będzie fundamentem dla Twoich działań marketingowych w Internecie. Które serwisy można wykorzystać? - Blog (warto skupić się na tych elementach - Zawartość; Wiarygodność, Konsekwencja) - Twitter - serwis opisany jest bardzo dokładnie, wyjaśniana jest podstawowa terminologia, opisane jest co robi każdy przycisk. Dowiadujemy się co to hashtag czy RT. Następnie opisane jest w jaki sposób najlepiej wykorzystać serwis: Uzupełni sekcję „Bio”, użyj obrazu tła i spersonalizuj widok swojego profilu, szukaj, pisz regularnie, pytaj i zabiegaj o informacje zwrotne od twoich fanów itp. - Sieci społecznościowe: Facebook, MySpace, Flickr, Ning, - Materiały filmowe - Podkasty - Narzędzia mobilne - Źródła typu Wiki Porażki W tym rozdziale przytoczone są przykłady źle przeprowadzonych kampanii z wykorzystaniem social media. Autorka wspomina o: - Flog Walmart - General Motors - Bringpopcorn.com na Digg - Molson - PSP flog Sukcesy W tym rozdziale przytoczone są przykłady dobre przeprowadzonych kampanii z wykorzystaniem social media. Autorka wspomina o: - Zappos - Nissan - Dell - Starbucks - Blame Drew Cancer - comparethemarket.ca Przyszłość Autorka zastanawia się i pisze co, jej zdaniem, będzie popularne w przyszłości. Wspomina ona i krótko charakteryzuje: - Sieć globalna w czasie rzeczywistym, - serwisy bazujące na lokalizacji, - społecznościowe zakupy, - kody QR, - rozszerzona rzeczywistość, Podsumowanie Przy pomocy mediów społecznościowych można uzyskać wiele korzyści dla swoje firmy czy produktu. Nigdy wcześniej nie mieliśmy okazji żyć w świecie, w którym tak łatwo i dokładnie można sprawdzić gdzie, kiedy i czego szukają nasi klienci. Dzięki książce zaznajamiamy się z podstawowymi, ważnymi serwisami społecznościowymi, które można do naszego celu wykorzystać. Bardzo dobrą rzeczą jest to, że każdy rozdział zobrazowany jest z wieloma przykładami dzięki czemu widzimy jak postępują wybrane firmy i osoby i możemy zastanowić się czy też tak lub inaczej sami moglibyśmy zadziałać. Szczerze polecam zakupić książkę.
-
Recenzja: sfbcc.org.pl Bartek Goździk, 30-03-2011Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W obecnym świecie możemy wyróżnić dwie równoległe rzeczywistości, tą realną w której poruszamy się na co dzień oraz tą wirtualną która często jest odzwierciedleniem naszym prawdziwych pragnień. Światem zaczyna rządzić internet w nim coraz większą rolę odgrywają portale społecznościowe. Stały się one częścią naszego życia i nie wyobrażamy sobie jego bez Facebook’a czy też Twitter’a. Ponad 650 mln użytkowników na całym świecie, setki milionów wyświetleń dziennie, są to liczby obok których nie możemy przejść obojętnie ponieważ potencjał jaki się kryje w portalu Facebook jest niewyobrażalny. Do tej pory nie udało się w pełni odkryć wszystkich możliwości w nim drzemiących ale jest on uznawany za jeden z potężniejszych narzędzi marketingowy obecnych czasów. Bez względu na to czy jesteś zwykłym użytkownikiem internetu, menedżerem czy też szefem korporacji nie możesz sobie pozwolić aby twój wizerunek był niedopracowany, również ten wirtualny. Autorka książki Amber Mac proponuje nową strategię kreowania wirtualnego JA. Jest to strategia oparta na budowaniu trwałych realizacji pomiędzy znajomymi które będziemy pielęgnować oraz w miarę możliwości rozwijać. Tego typu wewnętrzne sieci społecznościowe pomagają nam zarówno w pracy jak i życiu prywatnym. W książce możemy znaleźć niezliczoną ilość przykładów kampanii marketingowych prowadzonych przez portale społecznościowe których innowacyjność zapewniła niebywały sukces. Na polskim rynku wyróżnia się trzy podstawowe portale społecznościowe Facebook, NK oraz Goldenline. Mimo tego, że liderem wśród użytkowników nadal pozostaje NK to właśnie Facebook wiedzie prym w rewolucyjnych kampaniach prowadzonych przez korporacje. Na tą chwilę firmy podchodzą jeszcze nieśmiało oraz z delikatnym dystansem do tego typu rozwiązania ale już wkrótce na portal Facebook zaloguje się miliardowy użytkownik i ta chwila zmieni cały świat również świat marketingowy. Czy warto zarejestrować się i być częścią wirtualnej społeczności? Każdy musi odpowiedzieć sobie na to pytanie sam ale jeżeli nadal pojawiają się wątpliwości to ta pozycja pozwoli podjąć właściwą decyzją i rozpocząć niewiarygodną przygodę w nowym XXI wieku.
-
Recenzja: biznes.onet.pl Artur JabłońskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nikt dziś nie wątpi w potęgę Internetu, a nasza zależność od możliwości, które daje, wciąż rośnie. Na chwilę obecną topowymi witrynami pozostają rozmaite portale społecznościowe. Chociażby Facebook jest nie do przecenienia - o jakiej innej stronie powstał hollywoodzki film, bijący rekordy popularności i nominowany do Oskara? Potencjał marketingowy rynku mediów społecznościowych jest ogromny i grzechem byłoby z niego nie korzystać, z czego wszyscy zdają sobie w mniejszym lub większym stopniu sprawę. Trzeba jednak pamiętać, że sieć rządzi się własnymi prawami, które niekoniecznie muszą przystawać do naszych wyobrażeń o skutecznej reklamie. Internautów nie skłoni do zakupu mydła grupa pań zachwycających się w przesadny sposób jego walorami. Firma-gigant, która w świecie rzeczywistym może polegać na przywoływaniu wieloletniej tradycji i doświadczenia, w świecie wirtualnym musi uciekać od wizerunku korporacyjnego molocha. Z tego powodu wiele firm ma obawy przed wykorzystywaniem mediów społecznościowych do promocji, jednak rezygnują z tej możliwości, opierając się na budzących wątpliwości argumentach. Posługiwanie się tymi wszystkimi portalami jest strasznie skomplikowane, twierdzą menadżerowie. Zgoda, ale umiejętność jedzenia nożem i widelcem również, dopóki jej nie opanujemy. To czasochłonne, dodają inni. Obserwacje rynku także, a nikt nie kwestionuje ich niezbędności. To dla dzieciaków, kpią następni. Insidefacebook.com donosi, że najszybciej przybywa użytkowników powyżej 55 roku życia. Jedynym słusznym zarzutem jest stwierdzenie, że można sobie w ten sposób zrujnować wizerunek. Odpowiadam: oczywiście, bardzo szybko i na bardzo długo, lecz tylko pod warunkiem, że będziemy z sieci korzystać nieumiejętnie. Na szczęście, przestrzegając kilku zasad, unikniemy błędów. Zasady są trzy: autentyzm, brawura i spójność (w skrócie: ABS). Co kryje się za tymi enigmatycznymi sformułowaniami? A) AUTENTYZM Kino familijne uczy dwóch rzeczy: zwierzęta są najlepszymi przyjaciółmi człowieka a wielkie korporacje zawsze kłamią. Podejrzliwość wpojoną odbiorcom naszych wiadomości od małego szkraba da się pokonać, trzeba tylko pamiętać o szczerości w komunikacji z potencjalnym klientem. Przeglądając wiele witryn można odnieść wrażenie, że internauci to domorośli szpiedzy z poczuciem misji; wytrwale tropią wszelkie oszustwa, zwłaszcza marketingowe. Wiele firm musiało pospiesznie wycofywać się z całkiem zmyślnych kampanii, ponieważ odkryto kryjącą się za nimi manipulację, na przykład pracowników agencji reklamowych podszywających się pod niezależnych, a przychylnych produktom danej firmy blogerów. Nie możemy udawać, że zależy nam na kontakcie z użytkownikiem, a traktować go tylko jako obiekt działań promocyjnych. Sensem istnienia portalu społecznościowego jest właśnie budowanie społeczności, a jeżeli nie próbujemy stać się jej częścią, to po co się na nim rejestrujemy? Profil na Facebooku czy komunikat na Twitterze nie może być zwykłą tubą propagandową. Trzeba zaangażować się w stworzenie i podtrzymywanie opartej na szacunku i uczciwości relacji z każdym zainteresowanym firmą internautą. B) BRAWURA Żyjemy w świecie przesyconym informacjami. Uwagę odbiorców przyciągną tylko te najciekawsze. Być może agregat prądotwórczy czy robot kuchenny same w sobie nie są szalenie interesujące, ale należy je jako takie przedstawić. Decydując się na kampanię w mediach społecznościowych, nie będziemy pionierami. Nasz profil na Facebooku, jeżeli go nie wypromujemy, nie przyciągnie nikogo poza najwierniejszymi klientami, a i ci mogą szybko odejść do konkurencji, jeżeli będzie potrafiła zaprezentować się ciekawiej. Trzeba zdobyć się na odważne zagrania, by zostać zauważonym. C) SPÓJNOŚĆ Na jakikolwiek krok zdecydujemy się w mediach społecznościowych, musimy pozostać konsekwentni. Jeżeli reprezentujemy firmę, dajmy na to, PrettyShoe i zarejestrujemy na Flickr jej oficjalne konto „IlovePrettyShoe”, musimy zadbać, by na wszystkich serwisach nazywało się ono tak samo. To raz. Ważniejsze dwa: wchodząc w świat mediów społecznościowych musimy w nim trwać i gdy piszę „trwać”, nie mam na myśli „wegetować w formie aktualizowanego raz na pół roku bloga”. Jeżeli przez pierwsze dwa miesiące będziemy na Twitterze umieszczać po pięć tweetów dziennie, po czym nagle przestaniemy, to zdobyci przez ten czas internetowi przyjaciele szybko się od nas odwrócą, bo poczują się zaniedbani. To poczucie na pewno przełoży się na wyniki sprzedaży. W sieci liczy się tylko tu i teraz. To obecna aktywność profilu firmy na danej witrynie wykreuje jej wizerunek. Gra jest warta świeczki, choć powszechny jest zarzut, że kampania internetowa nie przekłada się w bezpośredni sposób na zyski. To złe spojrzenie. Pamiętaj: nie chodzi o to, ile firma zarobi na mediach społecznościowych, lecz ile dzięki nim oszczędzi na innych formach promocji. Podstawową zaletą takiej kampanii jest jej niski koszt. Reklama w telewizji, billboard, banner na stronie - za to wszystko trzeba niemało zapłacić. Zakładając profil na portalu nie płacimy nic! Aktualizacją zajmie się jeden człowiek (lub kilkuosobowy zespół) a budżet obciąży tylko jego wynagrodzenie. Dbając o internetowych przyjaciół firmy można mieć pewność, że rozpropagują ją wśród znajomych. Co cenniejsze: podtrzymując szczere, partnerskie relacje, otrzymamy od użytkowników masę pożytecznych uwag i postulatów, które pozwolą nam dostosować ofertę do klienta nie na podstawie przewidywań, lecz obiektywnych danych pochodzących od samych zainteresowanych. Według badań specjaliści do spraw mediów społecznościowych mają wkrótce okazać się jednym z najważniejszych zawodów. Może więc warto pomyśleć o takiej karierze? Zatrudnić jednego zawczasu i wyprzedzić konkurencję? Nawet jeżeli nie wierzysz w potęgę tego typu portali, wieszczysz im rychły koniec, to tym bardziej powinieneś reklamować się za ich pomocą - póki są jeszcze modne.
-
Recenzja: techscott.wordpress.com Piotr Karpiuk, 2011-02-08Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na rynku pojawiła się mała objętościowo, małego formatu, droga (przeszło 40zł), ale wartościowa książeczka Amber Mac pt. E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy. Edukacja obywatelska i patriotyczna, odbudowa szkolnictwa zawodowego, powstrzymanie zmian w szkolnictwie wyższym - takie postulaty zgłaszali członkowie Towarzystwa Nauczycieli Szkół Polskich na spotkaniu w Sejmie, zorganizowanym we współpracy z klubem PiS. - Przekonanie, iż edukacja i nauka należą do najważniejszych zadań państwa, okazuje się przekonaniem, które nie jest powszechne, szczególnie w ostatnich latach, wśród rządzących w Polsce. Tym bardziej (...) część naszego parlamentu, do której ja należę, przychyla się do państwa postulatów - zapewniał uczestników spotkania wicemarszałek Sejmu Marek Kuchciński (PiS). Minister edukacji w rządzie Jarosława Kaczyńskiego, obecnie europoseł, prof. Ryszard Legutko mówił o potrzebie poprawienia w polskiej edukacji jej dwóch zasadniczych funkcji - wychowania i kształcenia. Jego zdaniem, kształcenie polskiej młodzieży jest szablonowe i nie przekazuje uczniom i absolwentom szkół umiejętności niezbędnych do dalszego samodzielnego rozwoju. Jest to interesujący wykład dla firmowych decydentów o tym jak wykorzystać najnowsze trendy Internetu do budowy dobrego wizerunku marki. Wielką zaletą jest mnóstwo krótkich anegdotek pokazujących zarówno trafne jak i fatalne w skutkach konkretne i z życia wzięte przykłady. Poniżej moje notatki, oczywiście subiektywne - polecam kupno książki. Na naszych oczach zmienia się definicja słowa przyjaźń, co zmienia również formę marketingu szeptanego. Dzięki temu, że internet pozwala na zwiększenie dystansu między przyjaciółmi, tenże sam dystans czyni bezpiecznym nawiązywanie luźnych kontaktów, które mogą sprawiać wrażenie związku, a ich pielęgnacja nie wymaga wielkich nakładów. Z punktu widzenia biznesu, Internet przestaje być jedynie miejscem gdzie konsumenci głównie narzekają. Historia mediów społecznościowych: * 1971 e-mail
* 1979 BBS (elektroniczna tablica ogłoszeń),
* lata 80te IRC - chat w czasie rzeczywistym,
* lata 90te WWW
* 1992 IBM tworzy pierwszy smartfon (Simon)
* 1998 komunikatory sieciowe,
* 1999 Napster i P2P,
* 2002 Friendster - pierwszy portal społecznościowy i relacja internetowej przyjaźni,
* 2003 pierwszy flash mob; LinkedIn (obecnie 50 mln użytkowników), MySpace, twórca automatycznie staje się przyjacielem każdego nowego użytkownika
* 2004 pojęcie Web 2.0 rozpropagowane przez Toma O’Reilly, aktywne strony WWW; Flickr; Facebook,
* 2005 YouTube,
* 2006 Twitter (otwarta platforma, płytkie przekazy, ale natychmiastowy przekaz),
* 2009 Foursquare - serwis działający w oparciu o geolokalizację; unfriend - słowo roku wg. New Oxford Dictionary Trzy ważne zasady w świecie portali społecznościowych - system ABS
* Autentyczność - ale nie wspominaj o niej. Podstawa skuteczności działań społecznościowych: nie koncentruj się na autoreklamie.
* Brawura. Biorąc pod uwagę „poziom hałasu” w internecie, musisz zrobić coś naprawdę specjalnego, aby Twoja aktywność w mediach społecznościowych została zauważona. Nie bój się brawury, ale bądź gotów odpowiednio szybko reagować gdy sprawy pójdą nie tak.
* Spójność (konsekwencja). Lepiej zacząć ostrożnie i z czasem zwiększać zaangażowanie i częstotliwość postów niż odwrotnie.
Poprzez wciągnięcie klientów do wspólnej zabawy, zaoferowanie im efektów ich własnej pracy oraz odpowiednią prezentację wyników osiąga się sukces w zakresie zaangażowania oraz tzw. reklamy szeptanej. Rynek mobilny Najszybciej rozwijającym się obszarem mediów społecznościowych jest eksplodujący nowymi rozwiązaniami rynek mobilny. Jako że klienci są zwykle przyzwyczajeni do płacenia za ściągnięcie różnych materiałów (np. aplikacji iPhone’a), przestrzeń oprogramowania może stać się źródłem stałego dochodu firmy. Foursquare, narzędzie mobilne dzięki któremu możesz informować znajomych o swojej lokalizacji, zawiera także interesującą grę, wprowadzającą element współzawodnictwa. Jeśli jakiś użytkownik odwiedza określone miejsce częściej niż inni, mianowany jest „burmistrzem” obszaru. Dzięki tego rodzaju informacjom firmy mogą np. proponować tym osobom jakieś specjalne oferty. Jeśli relacje z tymi klientami mają charakter pozytywny, specjaliści ds. marki uzyskują możliwość jej aktywnej promocji w społeczności. Na tokijskiej ulicy pełno jest reklamówek, posterów i billboardów, na których - na frontowej stronie, w centrum, w widocznym miejscu - znaleźć można specjalne kody kreskowe. Skanują je użytkownicy telefonów komórkowych. W ciągu kilku sekund otrzymują dostęp do informacji o produkcie, danych kontaktowych producenta i adresów stron internetowych, których nigdy nie trzeba wpisywać znak po znaku. Mimo że te specjalnie zmodyfikowane kody kreskowe (zwane kodami QR od ang. Quick Response) wyglądają jak malutkie, kwadratowe dzieła sztuki, pełnią funkcję łączy, odczytywanych dzięki specjalnemu skanerowi w telefonie komórkowym. Większość smartfonów posiada już wbudowane aplikacje do odczytu kodów QR. GE wykorzystał kody QR do stworzenia interaktywnej demonstracji, która dosłownie ożywa na ekranie Twojego komputera. Jeśli użytkownik wydrukuje specjalny kod i przytrzyma kartkę z drukarki przed kamerą internetową, na monitorze można zobaczyć, jak z kartki wychodzi kompletna wirtualna elektrownia… wraz z ptaszkami i słońcem pokonującym nieboskłon. Popularna aplikacja Urbanspoon, wykorzystująca GPS telefonu do wskazywania najbliższych restauracji, została niedawno rozbudowana o funkcjonalność rozszerzonej rzeczywistości. Jeśli uruchomisz kamerę i zwrócisz ją w kierunku ulicy, na ekranie telefonu zobaczysz standardowy widok, taki jaki masz przed oczyma, ale rozbudowany o kolorowe bańki pojawiające się w pobliżu restauracji. W środku każdej z nich znajdziesz informację na temat oceny restauracji, bazującej na rekomendacjach użytkowników. http://augmentedbusinesscard.net/ - wizytówka biznesowa wzbogacona o funkcje rozszerzonej rzeczywistości - status na Twitterze, portfolio, numer telefonu oraz hologram przedstawiający właściciela wizytówki rozmawiającego przez telefon komórkowy Sieć mobilna przejmuje kontrolę nad światem dzięki nowym generacjom platform (takich jak sieci społecznościowe), prowadząc do bezprecedensowych zmian w komunikacji i handlu. Narzędzia Typowy zestaw narzędzi społecznościowych obejmuje: * blog,
* mikroblog (Twitter, Blip) popularny zwłaszcza wśród użytkowników mobilnych,
* witryna społecznościowa (Facebook, MySpace, LinkedIn),
* materiał wideo
o potencjalnie najkosztowniejszy środek reklamy, ale charakteryzuje się on także największym potencjałem wpływu na odbiorców
o wiele firm decyduje się co najmniej na umieszczenie dopracowanego materiału wideo w części „o nas” domowej strony internetowej
o wyszukiwarka YouTube zajmuje obecnie drugie miejsce (po Google) na liście najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych,
o przyklad: producent mikserów pokazuje na YouTube jak pracownicy firmy bawią się miksowaniem różnych przedmiotów, np. iPhone’a
o zawartość generowana przez użytkowników - konkurs na materiał wideo promujący markę; prawdziwe historie często są lepszą formą reklamy niż klasyczne filmy reklamowe
o Ustream, Stickam - serwisy pozwalające na bezpośrednią transmisję materiału wideo z komórki do internetu,
o blip.tv, Vimeo, YouTube - serwisy hostingu materiałów filmowych.
* podkasty
o cyfrowe audycje radiowe/telewizyjne długości 20-60min., do ściągnięcia z iTunes,
o mają zwykle małą, ale niewiarygodnie wierną tej technologii grupę stałych odbiorców,
o świetnie się sprawdzają w poszukiwaniu niszowych odbiorców, jest to świetne miejsce dla niszowych biznesów z „długiego ogona” na samym końcu listy sprzedażowej,
o można się tu posługiwać żargonem branżowym,
o często przekazują użytkownikom jakąś wiedzę za darmo,
* urządzenia mobilne,
o użytkownicy iPhone’ów oraz telefonów z Androidem przez ponad połowę czasu obsługi swoich urządzeń korzystają z jakichś aplikacji,
o przykład: użytkownik robi zdjęcie okładki, dostaje metryczkę książki i może tą książkę kupić on-line,
o przykład: przetworzenie zdjęcia na postać komiksową (reklama komiksów cyfrowych), * wiki.
Istnieją narzędzia pozwalające modyfikować zawartość wielu profilów na różnych serwisach społecznościowych naraz (np. Atomkeep, Flickr2Twitter, TweetDeck). W latach 90. ubiegłego wieku wiele osób rejestrowało atrakcyjne domeny, które mogły być kiedyś wykupione przez zainteresowane firmy. Obecnie rzecz ma się podobnie z portalami i profilamiw serwisach społecznościowych. Portal NameChk pozwala szybko sprawdzić status wybranej nazwy profilu w różnych portalach społecznościowych. Strategia Menedżer ds. relacji społecznościowych: * wsłuchuje się w to co w blogosferze piszczy, jest częścią społeczności; używa technorati.com do przeszukiwania zawartości blogów, Google Alerts do zgłaszania niebezpiecznych sygnałów („najpierw słuchaj, potem sprzedawaj”)
* dba o zachowanie umiaru, właściwego stylu, taktu i szacunku wobec odbiorców, wzbudza zaufanie i zaciekawienie
* odpowiada konstruktywnie, ale tylko wtedy gdy jest to konieczne (bo ma to wpływ na wizerunek marki), nigdy defensywnie, zawsze dostarcza rozmówcom wartościową treść, unika zbyt oficjalnego tonu,
* rozmawia z ludźmi tak jakby byli przyjaciółmi lub znajomymi, a nie klientami lub nabywcami produktów (ludzka twarz),
* ma wpływ na przyszłe plany rozwoju przedsiębiorstwa, jest gwarancją że głos klientów zostanie wysłuchany,
* daje odczuć członkom społeczności, że ich zdanie naprawdę się liczy; nie oznacza to spełniania wszystkich ich żądań, ale dawanie do zrozumienia że zwraca się uwagę na to co mówią,
* przedstawia regularne raporty (tygodniowe lub miesięczne) w których oprócz liczby komentarzy i gości znajdą się też fragmenty wypowiedzi, rekomendacje następnych etapów strategii.
Autor treści: * poznaje odbiorców,
* jest częścią społeczności,
* tworzy materiały dobrej jakości, poddany edycji redaktorskiej i korekcji językowej.
Monitoring marki Nigdy wcześniej nie mieliśmy okazji żyć w świecie, w którym tak łatwo i dokładnie można sprawdzić, gdzie, kiedy i czego szukają nasi klienci. Normą jest już monitorowanie w czasie rzeczywistym sieci społecznościowych pod kątem określonych słów kluczowych, aby natychmiast konstruktywnie i publicznie reagować na przejawy niezadowolenia klientów. Do monitorowania statusu marki w Internecie można skorzystać z całej gamy narzędzi: * Google Alerts: użytkownik otrzymuje e-maile z aktualnymi danymi na temat wyników wyszukiwania według wybranych słów kluczowych,
* TweetBeep: odpowiednik Google Alerts dla Twittera - wysyła co godzinę alert ilekroć słowo kluczowe pojawi się w Twitterze
* TweetScan: pozwala przeszukiwać Twittera,
* Summize: zbiera i podsumowuje najlepsze i najgorsze recenzje produktów
* BuzzLogic: wyszukuje i porównuje aktywność kluczowych internautów posiadających wpływ na wizerunek marki w Twojej branży,
* SentimentMetrics: podaje informacje, czy wydźwięk marki jest pozytywny, negatywny czy neutralny,
* Techrigy (Google na sterydach): ogromna liczba funkcji, z unikalną możliwością tworzenia wykresów trendów w funkcji czasu i izolowania określonych okresów lub lokalizacji geograficznych
* BuzzMetrics - porównuje markę ze statusem innych firm z branży, bieżące informowanie o negatywnych komentarzach,
* Technorati, Visible Technologies, Trackur, BrandsEye, Radian6, Cision, TNS Cymfony.
Współdzielenie kont serwisu Google Reader (proste, spersonalizowane źródło danych z możliwością kategoryzacji i udostępniania zgromadzonych materiałów; zbiera wszystkie aktualizacje ulubionych blogów i prezentuje w formie pojedynczego kanału) i Delicious (przenośny zbiór zakładek, z możliwością otagowania i udostępniania innym) umożliwia stworzenie bazy danych dla zespołu lub całej organizacji. Google Analytics: nie ma sobie równych jeśli chodzi o dane statystyczne i analityczne; analizuje ruch na blogu, pomaga w optymalizacji słów kluczowych i innych trendów; pozwala śledzić działania gości na stronie, przechodzących przez kolejne podstrony Google Trends: porównywanie popularności do pięciu różnych tematów, z rozbiciem na lokalizację. Garść porad z książki * Tworząc nowy profil na Twitterze wykorzystaj nazwę przedsiębiorstwa, ale dane kontaktowe uzupełnij o dane osobowe (imię i nazwisko) osoby obsługującej profil.
* Kiedy wykorzystywane narzędzia (blog, wiki) staną się integralną częścią metody wewnętrznej komunikacji w firmie, strategia dotycząca relacji zewnętrznych stanie się tylko jej naturalnym przedłużeniem.
* Uczestnictwo w dyskusjach grup zainteresowań Facebooka pozwala przyciągnąć nowych klientów.
* Jeśli starasz się wypromować nowy wizerunek firmy otwartej na portale społecznościowe, wiedz, że jednym z najlepszych miejsc ekspozycji reklamy jest właśnie podpis pod treścią e-maila. Umieść w podpisie listu wszystkie istotne informacje i odnośniki do profilu Twittera, Facebooka, YouTube’a oraz innych podobnych serwisów.
Inne ciekawostki (z książki) * Na początku lat 80. ubiegłego wieku wielu ludzi nie wierzyło w upowszechnienie się komputerów osobistych - wiązało by się to z tym, że menedżerowie wyższego szczebla musieliby się nauczyć czegoś co było zarezerwowane dla zwykłych pracowników: pisania na klawiaturze,
* Ponad połowa pracodawców blokuje strony internetowe mediów społecznościowych, a tylko w ok. 10% firm pracownicy mogą korzystać z mediów społecznościowych bez ograniczeń,
* Z badań McKinseya wynika, że w 2008 roku w USA jedna na osiem par decydujących się na małżeństwo poznała się za pośrednictwem serwisów społecznościowych.
* Szacuje się, że ruch generowany przez użytkowników mediów społecznościowych jest obecnie większy niż ten tworzony przez amatorów materiałów pornograficznych.
* W 1992 roku brytyjski antropolog wyliczył, że człowiek jest w stanie utrzymać stabilne relacje społeczne z grupą składającą się co najwyżej ze stu pięćdziesięciu osób - jest to średnia długość listy znajomych na FB.
* CBOS 2010: 32% polskich dorosłych użytkowników Internetu zarejestrowało się w jakimś portalu społecznościowym, w marcu 2008 21%.
* 80% przedsiębiorstw korzysta lub zamierza wykorzystać LinkedIn w celu wyszukiania właściwych kandydatów do pracy.
* Użytkownik serwisu Second Life może odwiedzić wirtualny budynek H&R Block w internetowym świecie alternatywnym, a następnie wdać się w dyskusję z przedstawicielem firmy (specjalistą finansowym ukrytym za awatarem), przebiegającą w czasie rzeczywistym.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Power Friending: Demystifying Social Media to Grow Your Business
- Tłumaczenie:
- Arkadiusz Romanek
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2919-0, 9788324629190
- Data wydania książki drukowanej :
- 2011-01-03
- Format:
- 122x194
- Numer z katalogu:
- 5831
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Social Media
Spis treści książki
Wprowadzenie. Wysokie loty w mediach społecznościowych (7)
1. Historia (17)
2. Obawy (27)
3. Zasady (39)
4. Narzędzia (55)
5. Strategia (87)
6. Wykonanie (119)
7. Porażki (167)
8. Sukcesy (183)
9. Przyszłość (197)
Podziękowania (209)
Źródła (211)
Onepress - inne książki
-
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Promocja
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.90 zł
67.00 zł (-30%) -
Promocja
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym świecie handlu wygrywają ci, którzy potrafią odpowiednio zadbać o odbiorcę swojej oferty. Jeśli chcesz należeć do tego grona ― ta książka jest dla Ciebie!- Druk
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
53.90 zł
77.00 zł (-30%) -
Promocja
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na rynek brandu, który już powstał, ma koncepcję, założenia i formę ― a teraz przyszedł czas na budowanie jego pożądanego wizerunku. Znajdziesz tu mnóstwo cennych informacji i wskazówek dotyczących trzech kluczowych dla komunikowania marki obszarów, jakimi są: zagadnienia związane z grupą docelową (definiowanie, rozpoznawanie, dobór języka przekazu itd.) znaczenie dobrej kreacji i rozwiązania sprzyjające efektywności reklamy najpopularniejsze kanały komunikacji z konsumentem- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
41.93 zł
59.90 zł (-30%) -
Promocja
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł (-30%) -
Promocja
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł (-30%) -
Promocja
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Console i Trends. Te nazwy kojarzą Ci się z czymś niezrozumiałym albo budzą obawy? Nie martw się i sięgnij po tę książkę! Dowiesz się z niej, jak efektywnie korzystać z internetowych rozwiązań analitycznych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
39.90 zł
57.00 zł (-30%) -
Promocja
Początkowo DevOps dotyczyło branży IT i miało zapobiegać konfliktom zespołów w ramach firmy. Dziś zasady i wzorce DevOps pozwalają na przełamanie problemów, które bez interwencji powodowały opóźnienia w dostarczaniu produktów, ich niską jakość i powiększanie się długu technicznego, a także mniejszą wydajność, rosnące niezadowolenie pracowników i ic- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II
Gene Kim, Jez Humble, Patrick Debois, John Willis, Nicole Forsgren, PhD
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
69.30 zł
99.00 zł (-30%) -
Promocja
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystąpienie nadal wzbudza nie lada zainteresowanie ― co minutę odtwarzają je dwie osoby. Większość oglądających do niego wraca i słucha wykładu ponownie. I znów. Za każdym razem znajdują w nim dla siebie coś nowego. Dowiadują się, dlaczego warto mieć marzenia i je spełniać. I że potrzebna jest odwaga ― wypadkowa zaufania do siebie, ryzyka, decyzji i zaangażowania. Gdy do odwagi i marzeń dodamy dążenie do sukcesu, pasję i pracę, przed naszymi oczami pojawi się pełny obraz. Pełna MOC możliwości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy Amber Mac (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie