Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie 3
- Autor:
- Joanna Wrycza-Bekier



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.5/6 Opinie: 29
- Stron:
- 280
- Czas nagrania:
- 8 godz. 41 min.
- Czyta:
- Maciej Marcinkowski
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie 3
Twórz teksty blogowe jak profesjonalny autor
Od czasu, gdy powstał jako osobna gałąź copywritingu i dziennikarstwa, webwriting przeszedł prawdziwą ewolucję. Kilkanaście lat temu autorów tekstów blogowych uczulało się przede wszystkim na to, by uwzględniali możliwości botów wyszukiwarki, które sczytują słowa klucze i na podstawie tego, jak wiele razy i w jaki sposób zostały użyte, pozycjonują stronę internetową.
Odkąd zostały ustalone główne zasady webwritingu, internet niesamowicie się rozwinął, udoskonalono boty eksplorujące sieć, a rynek pisania do internetu z jednej strony się sprofesjonalizował, z drugiej - wyszedł poza wirtualny świat. Treści drukowane bowiem coraz mocniej przypominają artykuły, które czytamy w sieci. Dzieje się tak, ponieważ, przyzwyczajeni do stylu postów blogowych, oczekujemy podobnego w tekstach drukowanych. Dlatego też, jeśli piszesz artykuły dla jakiegokolwiek medium, koniecznie musisz się zapoznać z zasadami współczesnego webwritingu. Dzięki zastosowaniu jego zasad Twoje teksty będą lepiej pozycjonowane, a czytelnicy - bardziej usatysfakcjonowani treścią, jaką chcesz im przekazać.
W książce znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby zaplanować, napisać i zoptymalizować perfekcyjny artykuł poradnikowy, który zostanie doceniony zarówno przez czytelnika, jak i wyszukiwarkę.
Wybrane bestsellery
-
Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywać ambitne problemy algorytmiczne i projektować własne algorytmy. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury d...
Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.07 zł
89.00 zł(-37%) -
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na t...
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)82.56 zł
129.00 zł(-36%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.48 zł
99.00 zł(-48%) -
Absolutnie nie! Dzięki tej książce nauczysz się metod pomocnych w opanowaniu dowolnego materiału. Techniki te opracowano na bazie osiągnięć neuronauki i psychologii kognitywnej, aby w maksymalny sposób wykorzystać cechy ludzkiego mózgu i jego naturalne możliwości. Poszczególne metody zostały doda...
Mistrzowski samouk. Jak łatwo i skutecznie doskonalić się w dowolnej dziedzinie Mistrzowski samouk. Jak łatwo i skutecznie doskonalić się w dowolnej dziedzinie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)25.14 zł
39.90 zł(-37%) -
Cathy Tanimura jest analityczką danych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Odnosiła również sukcesy, budując zespoły do spraw analizy danych i tworząc potrzebną infrastrukturę. Zajmowała się także zarządzaniem zespołami w kilku czołowych firmach technologicznych. Od wielu lat używa języka SQ...
Analiza danych z wykorzystaniem SQL-a. Zaawansowane techniki przekształcania danych we wnioski Analiza danych z wykorzystaniem SQL-a. Zaawansowane techniki przekształcania danych we wnioski
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)43.47 zł
69.00 zł(-37%) -
Nawyki mogą niepostrzeżenie ułatwić wszystko, co wymaga systematyczności: zdobycie pięknej sylwetki, zdrowe odżywianie się, nauczenie się nowego języka. Wystarczy tylko świadomie wybrać i wypracować mądre zachowania. Wymaga to włożenia pewnego wysiłku w wykształcenie nowego nawyku. Jest to dość p...
Elastyczne nawyki. Jak kształtować dobre nawyki w życiu pełnym zmian Elastyczne nawyki. Jak kształtować dobre nawyki w życiu pełnym zmian
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
Naglący termin, niedoczas, permanentne opóźnienie - oto najwierniejsi towarzysze i zarazem najwięksi wrogowie kierownika projektu. Nawet certyfikowani project managerowie, ludzie z ogromną wiedzą i nie mniejszym doświadczeniem, raz po raz znajdują się w sytuacji, w której potrzeba naprawdę wielki...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
36.58 zł
59.00 zł(-38%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.74 zł
77.00 zł(-38%) -
Ta książka jest kolejnym, uaktualnionym i uzupełnionym wydaniem lubianego podręcznika projektowania responsywnych stron internetowych. Omówiono w niej wszystkie nowości i ulepszenia z dziedziny projektowania responsywnych stron internetowych, w tym zapewnianie lepszej dostępności, fonty zmienne c...
Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie III Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)42.78 zł
69.00 zł(-38%) -
Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis produktu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być or...
SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%)
O autorze książki
1 Joanna Wrycza-BekierJoanna Wrycza-Bekier — doktor nauk humanistycznych, absolwentka filologii polskiej i germańskiej. Jest autorką 7 książek odsłaniających tajniki pisania, w tym bestsellera Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy (Onepress, 2014 i 2018). Pod pseudonimem Emilia Becker opublikowała 8 książek beletrystycznych, głównie dla dzieci i młodzieży, m.in. Marcel i czas, Siedem kolorów wspomnień, Pamiętniki marzeń, Szklanka z koszyczkiem. Jej blog Poradnik Pisania (http://poradnikpisania.pl) ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.
Joanna Wrycza-Bekier - pozostałe książki
-
W języku angielskim słowo writer rozumie się bardzo szeroko — oznacza właściwie każdego, kto pisze. W języku polskim jedynie autorzy literatury beletrystycznej mają prawo używać zaszczytnego miana pisarza. Czy to znaczy, że dziennikarz jest zwolniony z obowiązku tworzenia celnych metafor? C...
Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)30.44 zł
49.90 zł(-39%) -
Świat przyspieszył, a tekst musi dotrzymać mu kroku. Czytelnik przesuwa palcem po ekranie, skanuje listę wyników, chwyta w locie strzępki zdań. W kilka sekund decyduje, co warto czytać. Gdy oko czytelnika pędzi po ekranie — liczy się każde słowo. Dlatego współcześnie rozkwitają formy krótki...
Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garścia...(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)
19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Książka i blog. Szpalta gazety i strona WWW. Notka prasowa i tweet. Tu słowa i tu słowa. Tu tekst i tu tekst. Jednak tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany. Internauta ledwie skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok, czasami ogranicza się jedynie do pierwsze...
Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone
(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Internet wykorzystuje siłę słowa, podobnie jak prasa czy książki. Jednak badania dowodzą, że treści internetowe czytane są zupełnie inaczej. Internauta to nie czytelnik, a raczej niecierpliwy przeglądacz i zaawansowany klikacz. Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? Ano taki, że skoro chcesz zatr...
Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu
(18.50 zł najniższa cena z 30 dni)18.50 zł
37.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie 3 (8)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
https://okiempozytywnej28.blogspot.com/ Agata Markiewicz
To nie jest książka do przeczytania, ale do czytania, notowania i zakreślenia. Muszę przyznać, że stworzenie dobrego tekstu to sztuka 😍 Książka napisana jest w bardzo przyjemny sposób, a kunszt tworzenia tesktów jest rozbity na części pierwsze, dokładnie opisany i wyjaśniony. Jeśli tworzycie teksty w sieci, piszecie bloga to zdecydowanie jest to pozycja godna uwagi, bo jak się okazuje to nie jest wcale takie proste 😁
-
KetoReva.pl Sztuba Sabina
"Web writing" to książka autorstwa Joanny Wrycza-Bekier, doktor nauk humanistycznych, autorki wielu książek i trenerki biznesu. Liczba stron: 278 Rok wydania: 2022 Wydawnictwo: Helion S. A. - wydawnictwo Onepress Spis treści obejmuje: Wstęp Co to jest webwriting. 8 najlepszych praktyk pisania tekstów Stwórz grupę tematyczną Zaplanuj personę Przeprowadź kwerendę w Google Opracuj pomysł na artykuł Bądź unikalny Wybierz format Uwzględnij lekturę z ekranu Ułatw decyzję dzięki śródtytułom Zapowiedz i zachęć w lidze Dopracuj tytuł Zadbaj o przychylność Wykładaj zrozumiale Opowiadaj barwnie Pisz przyjaźnie Podsumuj Wzywaj do działania Zamieść linki Pisz przystępnie Zoptymalizuj Zawalcz o wyróżnione pola Zadbaj o przejrzystość Wzmocnij słowo obrazem Wyróżnij cytaty Zmierz efekty Zakończenie Bibliografia Blogerzy i autorzy stron internetowych mają w XXI niemałe wyzwanie, aby zachęcić czytelnika do kliknięcia w link prowadzący do ich witryny, a następnie zatrzymać go, zainteresować tematem i sprawić, że wróci. Jak wyróżnić się na tle innych? Z pomocą przychodzi poradnik Pani Doktor! Autorka w swojej książce opisała chyba każde zagadnienie, które jest potrzebne komuś, kto pragnie zacząć blogować i tworzyć internetowe treści. Od początku go końca przedstawiła zagadnienia w prostej formie i podjęła się ich wyjaśnienia oraz przekazania czytelnikowi wielu praktycznych rad. W książce znajdziemy 8 głównych zasad/praktyk, które powinny prowadzić do powstania jak najlepszego internetowego tekstu. Autorka wyjaśnia każdą z zasad bardzo wnikliwie opisując praktyki, które stosują czytelnicy podczas poszukiwań odpowiedzi na dane tematy, a następnie radzi nam jak formułować treści, by to właśnie na naszej stronie pojawił się dany czytelnik. Dzięki tej książce można zrozumieć nie tylko jak pisać dobry tekst w Internecie, ale przede wszystkim jak napisać tekst, którego poszukuje czytelnik czyli tekst, który nie jest dobry według autorów, a według potencjalnego czytelnika. Podsumowując: Książka jest dla wszystkich, którzy tworzą teksty internetowe, prowadzą strony i blogi oraz piszą teksty na strony swoich sklepów. Zdecydowanie będzie dla nich przydatna! Poradnik przyda się także osobom pracującym w dziale marketingu, osobom tworzącym ulotki, ikonografiki i tym podobne treści. Plusy: Poradnik jest napisany bardzo dobrze. Minusy: Brak. Moja ocena: 10/10
-
vaconafa Pańczyk Luiza
Jeśli już coś robić to profesjonalnie i porządnie. Dzięki poradnikowi "WEB WRITING. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu" autorstwa Joanny Wrycza-Bekier będzie to możliwe. Poradnik został wydany nakładem Wydawnictwa OnePress. Poradnik zawiera wiele cennych rad dotyczących pisania tekstów. Znajdziemy tam również wskazówki do obróbki zdjęć. W końcu sam tekst mało kogo przyciągnie, a odpowiednio dobrany tytuł, font czcionki czy zdjęcie jest tym co przyciąga najbardziej uwagę. Autorka również podpowiada jak sprawić by tekst był bardziej przystępny i czytelny. Wygląd jest również ważnym elementem tego co chcemy zaprezentować w treści. Oczywiście sam przebieg pisania tekstu na naszą stronę jest tu najważniejszy. Musimy odpowiedzieć sobie na wiele pytań i przede wszystkim tak przelać nasze myśli by były zrozumiałe dla czytelnika. W poradniku znajdziemy wiele cennych rad, które przydadzą się zarówno początkującym jak i osobom, które już miały okazję zamieścić w Internecie swoje treści. Książka na pewno będzie przeze mnie czytana jeszcze kilka razy, tak by najważniejsze i kluczowe rady się utrwaliły w pamięci. Jest to jedna z takich książek, którą polecę każdemu kto chce zacząć pisać ciekawe treści w Internecie na własnych warunkach i swoim blogu czy stronie internetowej. Żałuję, że nie trafiła ona w moje ręce wcześniej (jest to już trzecie wydanie tego poradnika) bym od razu mogła zacząć komponować fajne treści na bloga. Także jeśli marzy Wam się pisarska kariera w sieci to bez wahania łapcie za tą książkę.
-
Happy Books Lewandowska Agnieszka
I znowu to zrobiłam - przeczytałam kolejną książkę Joanna Wryczy-Bekier 📚 Dla mnie jest ona absolutnym guru jeśli chodzi o język, pisanie dłuższych lub krótkich tekstów❗Kiedy zobaczyłam tą nowość "Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla internetu" musiałam ją mieć. Na prawie 270 stronach autorka pokazuje nam jak pisać unikalne, zwięzłe, a także angażujące treści. Jeśli szukasz konkretów, które pomogą ci rozwinąć twoje możliwości językowe, a także uzyskać niezbędne techniczne wskazówki to ta pozycja powinna się znaleźć w twoich rękach.
-
Recenzje na widelcu Róg-Górecka Dominika
Pisać każdy może, ale nie każdy musi to potem czytać. Jednak co z tego, skoro tworzymy treści właśnie po to, by znaleźć odbiorców? Z jeden strony Internet daje nam praktycznie nieograniczoną możliwość publikowania, z drugiej, niejako w gratisie, funduje całkiem sporą konkurencję. Jak pisać, by inny chcieli nas czytać? Jakie treści spodobają się algorytmom? „Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” to kompleksowy poradnik z zakresu tworzenia tekstów do Internetu. Jeśli interesuje Cię ten temat, koniecznie sięgnij po tę publikację. Czemu? Bo znajdziecie w niej wszystkie podstawowe zagadnienia oraz sporo praktycznych wskazówek. Książka podzielona została na tematyczne rozdziały. Każdy z nich ma podobną budowę, najpierw krótki wstęp, potem omówienie zagadnienia i krótkie podsumowanie. Jest to jednocześnie sposób pisania, który autorka rekomenduje do Internetu. W mojej ocenie jej porady podzielić można na dwie kategorie: te dotyczące samego pisania oraz techniczne aspekty związane z publikowaniem w Internecie (algorytmami, seo itp.). Dwie największe zalety książki to kompleksowość i praktyczność. Jeśli chodzi o pierwszą cechę, to trudno znaleźć zagadnienie, do którego autorka by się nie odniosła. W swojej publikacji zawarła chyba wszystkie najważniejsze i najbardziej podestowe aspekty pisania do Internetu. Nie są to jednak ogólniki, ale konkrety. Tutaj ujawnia się kolejny plus, to jest praktyczna strona tej publikacji. Większość porad można zastosować od ręki, bez żadnych przygotowań, czy konieczności kupowania internetowych narzędzi. Dodatkowo autorka wskazuje strony, z których warto skorzystać: podaje ich adresy oraz wyjaśnia, jak działają. Bardzo przydane są też przykłady, które dokładniej wyjaśniają czytelnikowi omawiane zagadnienia. „Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu” to publikacja, która w moim odczuciu przyda się dwóm kategoriom pisarzy: początkującym oraz tym, którzy chcą popracować nad swoim warsztatem. Ci pierwszy będą mieli możliwość odkrycia podstawowych informacji, Ci drudzy uporządkują posiadają wiedzą i zyskają wskazówki, nad czym jeszcze powinni popracować. Bo chociaż książka porusza niemal każde zagadnienie, to jednak jej treść jest dość ograniczona. Może nie są to wyłącznie podstawy, ale jednak niektóre poruszane tematy są tak obszerne, że wymagają pogłębienia. Wydanie, które miałam przyjemność czytać, to wznowienie książki z 2010 roku. Trochę czasu minęło prawda? Autorka zaktualizowała treść swojej publikacji, jednak wnioski pozostały podobne. Pisanie do Internetu nadal stanowi przyszłość, a zapotrzebowanie na treści wciąż nie maleje. Jak więc pisać? Po pierwsze swoim głosem, po drugie, dla czytelnika. Jeśli zastanawiacie się, jak to osiągnąć, koniecznie sięgnijcie po „Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu”
-
czujeksiazki Poątkiewicz Gosia
🖌Z poradami i wskazówkami Pani Joanny miałam już styczność w książce „Szkoła twórczego pisania”, której recenzję możecie znaleźć w poprzednich postach. Styl pisania oraz forma przekazu Pani Joanny jest prosta, bardzo przyjemna, ale jednocześnie pełna wiedzy z objaśnieniem terminów, które dla kogoś mogą być niezrozumiałe. Jednak właśnie to lekkie pióro w jeszcze lżejszy sposób przychodzi na ratunek i wszystko objaśnia od A do Z, dzięki czemu nie czujemy się zagubieni idąc przed kolejne rozdziały. 🖌Ta pozycja pokazuje nam jak pisać teksty w sposób blogowy, bo to właśnie prowadzenie blogów przeprowadziło prawdziwą rewolucję w świecie internetowym oraz drukowanym. Czytelnik szuka dobrze pozycjonowanego tekstu, który łatwo jest znaleźć i zapamiętać. Obecnie, te same zasady, którymi rządzi się webwriting, wyszły poza ramy internetowego świata i stosuje się je w tekstach drukowanych. Dzięki temu poradnikowi jesteś w stanie nauczyć się planowania, pisania i optymalizacji tekstu w taki sposób, który doceni czytelnik oraz wujek Google. 🖌Książkę polecam każdemu kto tak jak ja jest ciekaw w jaki sposób działa pisanie tekstów webwitingu i chciałby działać coś w kierunku copywritingu jako dodatkowy zarobek bądź praca na pełen etat. Daję słowo, że Pani Joanna w swoich poradnikach Cię nie zawiedzie!
-
pablo_jacob1012 Sochacki Paweł
Miałem kiedyś zawodową przygodę i pisałem na potrzeby Internetu. Tak to się dawniej mówiło, a słowo WEBWRITING jeszcze nie istniało. Blogi powstawały jak grzyby po deszczu, ale nie każdy autor rozumiał, na czym to polega. Dziś już jest inaczej. Pochyliłem się nad książką „Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu”, która już kiedyś wpadła mi w oko. Trzecie wydanie tego profesjonalnego poradnika w niezwykle precyzyjny, przemyślany i ciekawy sposób pokazuje, jak działa literatura internetowa. Dzięki tej książce dowiemy się, jak zaplanować, napisać i zoptymalizować idealny tekst poradnikowy, który zostanie dostrzeżony zarówno przez odbiorców jak i wyszukiwarkę. Zwłaszcza ta druga, wyszukiwarka internetowa ma duży wpływ na to czy nasza praca będzie widoczna, czy przepadnie. Ponadto autorka daje wskazówki, jak tworzyć tekst by zabrzmiał przyjaźnie i autentycznie, zadbać o grafiki i wizualizację oraz jak docierać do odpowiedniej grupy tematycznej. Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto jest internetowym twórcą.
-
PauPavus Ziętara Paulina
Jest to już trzecie podejście autorki do tematu, który ciągle wymaga aktualizacji. Webwriting jeszcze dwadzieścia lat temu nie miał by prawa bytu, a dziś jest jednym z najpotężniejszych narzędzi, którymi mogą się posługiwać zarówno firmy jak i my jako szarzy ludzie. Książkę wybrałam dlatego, że zaczęłam się interesować się tym tematem i dzięki pani Joannie Wyrczy-Bekier mogłam naprawdę zgłębić ten temat. Uważam ,że jest to pozycja obowiązkowa dla tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w webwritingu jak i tych którzy chcą utrwalić to co wiedzą. Książka mimo tego, że jest właściwie poradnikiem jest bardzo poczytna i napisana przystępnym językiem. Jednym słowem polecam!
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-8117-9, 9788328381179
- Data wydania książki drukowanej:
- 2022-07-05
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9909-9, 9788328399099
- Data wydania ebooka:
-
2022-07-05
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-9855-9, 9788328398559
- Data wydania audiobooka:
-
2022-07-12
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 171140
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.8MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 473.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Inne
Biznes IT » Social Media
Technologie webowe » Blogi
Technologie webowe » Copywriting
Spis treści książki
- Bądź spójny
- Pisz wnikliwie
- Podkreśl przydatność
- Zachęć do lektury
- Zaangażuj
- Pisz przystępnie
- Ułatw skanowanie
- Brzmij przyjaźnie
- Webwriting a copywriting
- Przemyśl strukturę strony
- Pogrupuj tematy
- Analizuj frazy i powiąż je z intencjami
- Czytelnik to Twoje dawne "ja"
- Jak wlać życie w personę
- Co chce czytać i w jakiej formie
- Jaką ścieżkę przechodzi czytelnik
- Zacznij od mapy myśli
- Pisz bez namysłu
- Pisz na głos
- Czas na plan
- Pamiętaj o dwóch "P"
- Dlaczego warto tworzyć długie artykuły
- Gdzie znaleźć wartościowe źródła
- Jak wykorzystać zebrane materiały
- Lista
- Przewodnik "jak coś zrobić krok po kroku"
- Rozbudowana definicja
- Całościowy przewodnik dla początkujących
- Jak sprostać 4 stylom czytania z ekranu
- Dwa ważne "z": zaangażowanie i zadanie
- Jak czytelnik ocenia, czy tekst jest przydatny
- Czy z małego ekranu czytamy inaczej
- Bez skanowania nie ma czytania
- Zwięzłe wezwania
- Praktyczne pytania
- Zaskakujący freestyle
- A co z frazami kluczowymi
- Czego unikać w śródtytułach
- Dlaczego lid jest wyjątkowy
- Niezawodny sposób na 3-zdaniowy lid
- Opowieść lub zagadka w lidzie
- A gdyby tak streścić tekst?
- Określ temat i wartość swojego tekstu
- Poddaj się opinii zwrotnej
- Przeanalizuj frazy kluczowe
- Raz jeszcze określ temat i wartość
- Wypróbuj nowe wersje
- Zjednaj sobie odbiorcę
- Sprezentuj coś czytelnikowi
- Pokaż, że wierzysz w siebie
- Nawiąż do autorytetu
- Zaczynaj od "dlaczego"
- Podkreśl to, co najważniejsze
- Powiedz czytelnikowi, co go czeka
- Podaj przykład
- Zwróć uwagę na szczegół
- Pobudź skojarzenia
- Wykorzystaj analogię
- Dlaczego warto opowiadać
- Gdzie wplatać opowieści
- Co wywoła oddźwięk u Twojego czytelnika
- Bohater, problem i lekcja
- Jak budować napięcie
- Dostrzegaj historie wokół siebie
- Roztapiaj lód internetu
- Zacznij od zwrotu na "ty"
- Okaż empatię czytelnikowi
- Pisz tak, jak mówisz
- Jak naśladować język mówiony
- Odpowiadaj grzecznie na komentarze
- 3 funkcje zakończenia
- 5 sposobów na podsumowanie
- Po co wzywać do działania
- Zachęć do subskrybowania wpisów
- Sformułuj tekst na przycisku
- Stwórz tekst wokół przycisku
- Angażujący link wewnętrzny
- Elegancki link zewnętrzny
- Wartościowy link przychodzący
- Jak opisywać linki
- Jak uprościć tekst krok po kroku
- Poprawny znaczy profesjonalny
- Interpunkcja nie gryzie
- Wyszukiwarka jak wielka biblioteka
- Frazy ogólne, pośrednie i długi ogon
- Gdzie umieszczać frazy
- Dopracuj znaczniki SEO
- Myśl o użytkownikach mobilnych
- Pamiętaj o wyszukiwaniu głosowym
- Zadbaj o czytelników lokalnych
- Co wyróżnia wyszukiwarka
- Jak odpowiedzieć na pytanie
- Pisz w rytmie krótkich akapitów
- Wytłuść
- Wylistuj
- Wybierz czytelny font
- Czy zawsze wart tysiąca słów
- Zaprojektuj baner
- Opracuj zrzuty ekranu
- Wyróżnij cytaty
- Stwórz grafiki eksplanacyjne
- Zoptymalizuj obrazy
- Wykorzystaj kąski treści raz jeszcze
- Co mówią raporty Google Analytics
- Oceń skuteczność w Google Search Console
- Optymalizuj historycznie
Wstęp
Co to jest webwriting. 8 najlepszych praktyk pisania tekstów
Stwórz grupę tematyczną
Zaplanuj personę
Przeprowadź kwerendę w Google
Opracuj pomysł na artykuł
Bądź unikalny
Wybierz format
Uwzględnij lekturę z ekranu
Ułatw decyzję dzięki śródtytułom
Zapowiedz i zachęć w lidzie
Dopracuj tytuł
Zadbaj o przychylność
Wykładaj zrozumiale
Opowiadaj barwnie
Pisz przyjaźnie
Podsumuj
Wzywaj do działania
Zamieść linki
Pisz przystępnie
Zoptymalizuj
Zawalcz o wyróżnione pole
Zadbaj o przejrzystość
Wzmocnij słowo obrazem
Zmierz efekty
Zakończenie
Bibliografia
Onepress - inne książki
-
Początkowo DevOps dotyczyło branży IT i miało zapobiegać konfliktom zespołów w ramach firmy. Dziś zasady i wzorce DevOps pozwalają na przełamanie problemów, które bez interwencji powodowały opóźnienia w dostarczaniu produktów, ich niską jakość i powiększanie się...
DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II
Gene Kim, Jez Humble, Patrick Debois, John Willis, Nicole Forsgren, PhD
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ― i wciąż się opiera ― ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuj...
Vademecum allegrowicza. Sprzedawaj na pomarańczowym portalu bez tajemnic Vademecum allegrowicza. Sprzedawaj na pomarańczowym portalu bez tajemnic
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)25.54 zł
39.90 zł(-36%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)31.94 zł
49.90 zł(-36%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł(-36%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.56 zł
79.00 zł(-36%) -
Skoro jesteś szefem, to z pewnością wiesz, że jednym z największych wyzwań, z jakimi przychodzi się zmagać każdemu, kto kieruje ludźmi, jest ich odpowiednie motywowanie. Jak dodać im skrzydeł? Jak im pomóc i tak nimi pokierować, by w pracy stawali się najlepszą wersją siebie? By chcieli współprac...
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone
Anna Niemczyk, Andrzej Niemczyk, Jan Mądry, ilustracje Michał Wręga
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)49.77 zł
79.00 zł(-37%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie 3 Joanna Wrycza-Bekier (29)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(4)
(12)
(9)
(2)
(2)
(0)
Katarzyna,
Data dodania: 2022-11-27 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2022-09-26 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzednich wydań
Data dodania: 2020-11-25 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Tomasz Szulborski, Informatyk
Data dodania: 2013-02-07 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Zbigniew Klebba, Webdeveloper
Data dodania: 2013-01-11 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Active-Kinetics,
Data dodania: 2015-09-23 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-12-05 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
marketing internetowy
Data dodania: 2014-07-17 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Paweł, informatyk
Data dodania: 2012-12-04 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Darek,
Data dodania: 2010-12-27 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-11-29 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jacek Lipski, Specjalista ds. komunikacji marketingowej
Data dodania: 2010-10-26 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mateusz, Bloger - TuTurysta
Data dodania: 2010-10-01 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-04-06 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jakub Skwierawski,
Data dodania: 2010-04-06 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-02-16 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Agata,
Data dodania: 2021-11-27 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Mateusz,
Data dodania: 2015-12-31 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Luki,
Data dodania: 2015-08-23 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Maciek,
Data dodania: 2015-07-21 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Joanna Jachuła,
Data dodania: 2014-11-01 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
P,
Data dodania: 2014-02-13 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Jan Odważny,
Data dodania: 2013-04-23 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Max,
Data dodania: 2012-12-10 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-03-15 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Paweł,
Data dodania: 2013-11-08 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2011-11-30 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2011-06-30 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Zygmunt,
Data dodania: 2010-03-24 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii