Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9
- Autor:
- William Rice
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9
Poznaj możliwości Moodle"a i twórz jeszcze atrakcyjniejsze kursy internetowe
- Jak zarządzać zawartością kursów?
- Jak modyfikować konfigurację witryny?
- Jak dodawać do kursów interaktywny materiał?
Moodle jest darmowym systemem zarządzania nauczaniem. Pozwala on na wprowadzenie jeszcze większej interaktywności przy tworzeniu kursów internetowych. Dzięki temu rozwiązaniu kursy stają się jeszcze atrakcyjniejsze i skuteczniejsze. Użycie tej platformy wyzwala większe zaangażowanie zarówno wśród nauczycieli, jak i uczniów. Uczniowie mogą między innymi wzajemnie recenzować swoje prace. Natomiast katalogi i narzędzia przeznaczone dla nauczycieli umożliwiają udostępnianie uczniom konkretnych plików, sprawdzanie wiedzy i wystawianie ocen. Dzięki ankietom możliwe jest także zbadanie opinii uczniów na temat przebiegu kursu.
Książka "Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9" zawiera szczegółowy opis tworzenia edukacyjnej witryny i zarządzania kursem internetowym -- z podziałem na kolejne kroki całego procesu. Korzystając z tego podręcznika, dowiesz się także, jak udoskonalić zbudowaną już witrynę i zwiększyć jej możliwości (na przykład poprzez dodawanie elementów statycznych i interaktywnych, takich jak ankiety, dzienniki czy strony wiki). Podręcznik ten został skonstruowany w taki sposób, aby dostarczać praktycznej wiedzy pedagogom, szkoleniowcom, administratorom serwisu oraz autorom kursów, którzy chcą w pełni wykorzystać możliwości Moodle"a w celu poprawienia jakości i atrakcyjności kształcenia online, a także szkolenia w tradycyjnej formie -- podczas lekcji w szkolnej pracowni komputerowej.
- Instalacja i konfiguracja Moodle"a
- Dodawanie elementów społecznościowych
- Zasoby i elementy interaktywne
- Pliki pakietów językowych
- Tworzenie kategorii kursu
- Dołączanie materiału statycznego
- Techniki zwiększające bezpieczeństwo
- Tworzenie pytań i zarządzanie nimi
- Narzędzia dla nauczyciela -- raporty i logi
- Rozszerzanie Moodle"a i administracja systemem
Z tym podręcznikiem każda nauka stanie się atrakcyjna i efektywna!
Wybrane bestsellery
-
A complete guide on course development and delivery using Moodle 3.x Key Features Get the best out of the latest Moodle 3 framework to ensure successful learning Create 3rd party plugins and widgets and secure your course efficiently Create your first Moodle VR app using the Moodle VR toolset ...
-
Dziewiąty rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotnie...
Mega hit na maturę. Historia 9. Historia Polski. XIX wiek Mega hit na maturę. Historia 9. Historia Polski. XIX wiek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Leverage Moodle 4.0's improved UX features and new tools to create effective courses in today's competitive world of online learning, including blended live and on-demand delivery
Moodle 4 E-Learning Course Development - Fifth Edition Moodle 4 E-Learning Course Development - Fifth Edition
-
Ósmy rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniejsze ...
Mega hit na maturę. Historia 8. Dzieje powszechne. XIX wiek Mega hit na maturę. Historia 8. Dzieje powszechne. XIX wiek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Pierwszy rozdział siedmiorozdziałowego kompendium wiedzy geograficznej dla maturzystów przedstawione w sposób przejrzysty i interesujący. Chociaż w geografii bardzo ważny jest rysunek, to nagrana część opisowa daje duże szanse zapoznania się z tematyką potrzebną do egzaminu maturalnego. Z zagadni...
Mega hit na maturę. Geografia 1. Elementy kartografii, astronomii i geologii Mega hit na maturę. Geografia 1. Elementy kartografii, astronomii i geologii
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Siódmy rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniejsz...
Mega hit na maturę. Historia 7. Dzieje powszechne i historia Polski. XVIII wiek Mega hit na maturę. Historia 7. Dzieje powszechne i historia Polski. XVIII wiek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej jest przeznaczony dla osób rozpoczynających przygodę z e-learningiem. Po zapoznaniu się z jego zawartością słuchacz zdobędzie umiejętność samodzielnej pracy z platformą Moodle. Wiedza proponowana przez au...
E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Jeśli chcesz zacząć przekazywać wiedzę na odległość w sposób maksymalnie efektywny, pora wypróbować tę platformę. Najlepiej zaś od razu poznać ją w praktyce. Publikacja „Moodle. Ćwiczenia praktyczne ” poprowadzi Cię przez wszystkie etapy współpracy z tym narzędziem: od instalacji serw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
14.50 zł
29.00 zł(-50%) -
Szósty rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniejsz...
Mega hit na maturę. Historia 6. Rzeczpospolita Obojga Narodów. XVII wiek Mega hit na maturę. Historia 6. Rzeczpospolita Obojga Narodów. XVII wiek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Zalety e-learningu. Szybkość – Błyskawicznie niemal, że natychmiast mamy połączenie ze swoimi podopiecznymi plus, co ważniejsze, pojawiają się dodatkowe opcje, jak: elastyczność zmiany tematyki oraz niskie koszty i łatwość kontaktu. To związana z dużą ilością uczniów zaleta i k...
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9 (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
polishwords.com.pl Marcin Kośmider, 2011-08-01
Chcesz stworzyć w pełni funkcjonalny serwis do nauki na odległość(e-learning)? Poznać możliwości jednego z darmowych systemów tworzenia internetowych kursów – Moodle’a? Jeśli tak, zapraszam do przeczytania pozycji napisanej przez Williama Rice’a. E-learning jest formą nauczania, która wykorzystuje wszelkie dostępne media elektroniczne, włączając w to sieci komputerowe, przekazy satelitarne, telewizję interaktywną, CD-ROMy oraz Internet. Taka forma nauczania pozwala na ukończenie kursu, szkolenia, a nawet studiów bez konieczności bycia na sali wykładowej. Samo pojęcie e-learningu odnosi się do technologii elektronicznej, a więc służy nauczaniu na odległość oraz elastycznej formie nauczania, jednak może być łączony z tradycyjnym nauczaniem w formie kursów mieszanych. Korzyściami jakie wynikają z wykorzystania tej metody nauki są m.in. oszczędność pieniędzy – eliminuje koszty związane z prowadzeniem szkoleń w sposób tradycyjny(honorarium trenera, transport, zakwaterowanie), oszczędność czasu – biorąc udział w kursie e-learningowym sam wybierasz sobie czas kiedy przerobisz dany materiał, dodatkowo nie tracisz czasu na dojazdy. Zaletami systemu zarządzania nauczaniem(e-learning) jest dowolna liczba osób szkolonych. Nie ma odgórnych ograniczeń co do ilości osób, które mogą korzystać ze szkoleń przez internet.Nowoczesny sposób nauczania. Pracownicy firmy doskonalą swoją wiedzę przy wykorzystaniu najnowocześniejszych narzędzi. Według badań wykonanych przez CEGOS, które zostało przeprowadzone na przełomie stycznia / lutego 2011 w Wielkej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech aż 44% pracowników zdecydowało się na szkolenie e-learningowe(wzrost dwuprocentowy względem poprzedniego roku). Nieograniczony dostęp do wiedzy. Pracownik zawsze w dogodnym dla siebie czasie może powrócić do informacji zawartych w szkoleniach internetowych, np. w przypadku nowych produktów, czy też usług, może zweryfikować posiadane wiadomości. Po krótkim wstępie pora na podręcznik. Książka sama w sobie przypomina plan projektu. Pierwszy rozdział poświęcony jest czystej teorii dotyczącej budowy witryny nauczania. W dodatku po każdym rozdziale znajduje się jego podsumowanie. Znajdują się w nim głównie zalecenia co należałoby wiedzieć po przeczytaniu każdego z nich, by w dalszej części móc to wykorzystać. Kolejny rozdział obfituje zaś we wszelkie porady dotyczące instalacji i konfiguracja Moodle’a. Sam proces instalacyjny jest wyjaśniony dość jasno, choć ilość ilustracji pomocniczych w tym rozdziale jest znikoma, Jego instalacja nie powinna przysporzyć problemu początkującym użytkownikom tego typu systemów. Kolejne rozdziały przedstawiają w jaki sposób poprawnie skonfigurować serwis oraz to, aby funkcjonował stabilnie. Dodatkowo dowiadujemy się w jaki sposób tworzyć nowe kursy, strony powitalne – w tym również zawiera się sam wygląd naszej witryny, oraz jak zarządzać narzędziami przeznaczonymi dla nauczycieli. Jeżeli chodzi o samą budowę książki to brakuje pewnego porządku prezentowanej treści, czasem piszą, np. o wynikach quizu a zaraz pod tym o losowych pojęciach ze słownika, a jeszcze wcześniej o tworzeniu nowych użytkowników. Wynika to z braku analogii pomiędzy treścią. Kolejnym minusem jest brak wstępu dotyczącego samego e-learningu przez co czytelnik może odnosić wrażenie, że uczy się korzystania z Moodle’a jako systemu zarządzania treścią a nie platformą e-learningową. Książka jest odpowiednia zarówno dla osób, których zadaniem jest utworzenie i przygotowanie witryny do działania, ale również dla tych co tworzą kursy. Myślę, że rozpowszechnienie e-learningu, a w szczególności Moodle’a przyczyni się do rozwoju nauczania na odległość, ale tym samym chciałbym, aby nie zniechęciło to części osób do tradycyjnych metod nabywania wiedzy.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Moodle 1.9 E-Learning Course Development
- Tłumaczenie:
- Anna Borska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2241-2, 9788324622412
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-12-03
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5793-3, 9788324657933
- Data wydania ebooka:
-
2013-02-19
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 5302
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 21.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Moodle
- Serie wydawnicze: Technologia i rozwiązania
Spis treści książki
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (20)
- Plan tworzenia witryny nauczania (20)
- Krok po kroku - korzystanie z każdego z rozdziałów (21)
- Krok 1. Zrozumienie podejścia Moodle'a do nauczania (rozdział 1.) (21)
- Krok 2. Instalacja i konfiguracja Moodle'a (rozdziały 2. i 3.) (21)
- Krok 3. Tworzenie struktury witryny nauczania (rozdział 4.) (22)
- Krok 4. Dodawanie podstawowego materiału do kursu (rozdział 5.) (22)
- Krok 5. Tworzenie zasobów interaktywnych (rozdział 6.) (22)
- Krok 6. Dodawanie elementów społecznościowych (rozdział 7.) (23)
- Krok 7. Tworzenie strony powitalnej (rozdział 8.) (23)
- Krok 8. Korzystanie z narzędzi nauczyciela (rozdział 9.) (23)
- Krok 9. Rozszerzanie Moodle'a (rozdział 10.) (24)
- Idea Moodle'a (24)
- Doświadczenia użytkowników Moodle'a (25)
- Strona główna Moodle'a (26)
- Wewnątrz kursu (30)
- Tryb edycji (37)
- Zasoby i elementy interaktywne (39)
- Blok administracji (40)
- I wiele więcej (41)
- Architektura Moodle'a (41)
- Katalog aplikacji Moodle'a (42)
- Katalog danych Moodle'a (43)
- Baza danych Moodle'a (44)
- Podsumowanie (44)
- Eksperymenty na własną rękę (45)
- Korzystanie z tego rozdziału (46)
- Instalacja Moodle'a (46)
- Krok 1. instalacji - serwer (47)
- Krok 2. instalacji - poddomena czy podkatalog? (49)
- Krok 3. instalacji - pobranie i rozpakowanie Moodle'a (50)
- Krok 4. instalacji - katalog danych Moodle'a (53)
- Krok 5. instalacji - baza danych (54)
- Krok 6. instalacji - skrypt instalacyjny (57)
- Podsumowanie (64)
- Eksperymenty na własną rękę (65)
- Menu administracji witryny (66)
- Dostęp do menu administracji witryny (67)
- Uwierzytelnianie (68)
- Uwierzytelnianie przy użyciu zewnętrznej bazy danych lub zewnętrznego serwera (69)
- Konta utworzone ręcznie i zawieszanie kont (70)
- Zapisy (71)
- Zapisy wewnętrzne (72)
- Język (83)
- Pliki pakietów językowych (84)
- Ustawienia językowe (85)
- Ustawienia zabezpieczeń (89)
- Filtry (95)
- Konfiguracja strony głównej (98)
- Jak korzystać z tego podrozdziału (99)
- Ustawienia strony głównej (99)
- Kopie bezpieczeństwa (105)
- Zadania programu cron (105)
- Podsumowanie (106)
- Kategorie kursów a odbiór witryny (107)
- Tworzenie kategorii kursów (109)
- Ustalanie kolejności kursów (109)
- Dodawanie kursu do kilku kategorii (110)
- Zmiana kategorii kursu (111)
- Ustawienia kursu (112)
- Ręczne zapisywanie nauczycieli i uczniów (128)
- Bloki (130)
- Podsumowanie (153)
- Jakie rodzaje materiałów statycznych można dodać? (155)
- Zasoby (156)
- Pliki (158)
- Do czego służy przesyłanie plików? (158)
- Typy plików (159)
- Zamieszczanie odnośników do przesłanych plików (160)
- Kiedy warto korzystać z przesyłania plików? (162)
- Strony tekstowe (162)
- Wybór formatu strony tekstowej (163)
- Ustawienia okna (166)
- Strony internetowe (166)
- Korzyści ze stosowania języka HTML w trakcie edycji stron internetowych (167)
- Tworzenie strony w edytorze HTML i przesyłanie jej do Moodle'a (169)
- Nauka języka HTML (169)
- Odnośniki (170)
- Odnośnik a strona internetowa (171)
- Katalogi (172)
- Dlaczego warto korzystać z katalogów? (174)
- Etykiety (174)
- Dodawanie multimediów (dźwięków i filmów) (175)
- Osadzanie plików multimedialnych (177)
- Przesyłanie plików multimedialnych (179)
- Podsumowanie (181)
- Zadanie (184)
- Rodzaje zadań (185)
- Tworzenie zadania (190)
- Wersja do wydruku (191)
- Podkreślanie, że zadania są obowiązkowe (191)
- Lekcja (192)
- Czym są lekcje? (192)
- Ustawienia lekcji (195)
- Strona z pierwszym pytaniem (202)
- Tworzenie stron z pytaniami (203)
- Tworzenie stron a przypisywanie przejść (207)
- Przebieg lekcji (207)
- Edycja lekcji (208)
- Tabele gałęzi (209)
- Quizy (210)
- Ustawienia quizu (211)
- Edycja quizu (217)
- SCORM/AICC (232)
- Ankieta (233)
- Tworzenie ankiety (233)
- Typy ankiet (234)
- Zastosowanie różnych typów ankiet (235)
- Głosowanie (236)
- Punkt widzenia uczniów (236)
- Punkt widzenia nauczyciela (236)
- Podsumowanie (240)
- Czat (241)
- Ustawienia czatu (242)
- Forum (245)
- Dyskusja a temat (246)
- Wykorzystanie forum w celu przesyłania wiadomości do wielu osób (246)
- Wiele forów (246)
- Ustawienia forów (247)
- Słownik pojęć (251)
- Dodawanie pojęć do słownika (251)
- Słownik globalny a słownik lokalny (253)
- Słownik główny a słownik tymczasowy (254)
- Oceny i komentarze (254)
- Strony wiki (255)
- Typ wiki i tryb grup (256)
- Znaczniki wiki a HTML (257)
- Przesyłanie plików binarnych (257)
- CamelCase (257)
- Opcje administracyjne uczniów (257)
- Nazwa strony (258)
- Wybór pierwszej strony (258)
- Warsztaty (263)
- Strategie warsztatów (264)
- Tworzenie warsztatów (264)
- Ustawienia warsztatów (265)
- Podsumowanie (272)
- Pierwsze wrażenie (273)
- Dostosowywanie strony logowania (275)
- Dostosowywanie strony głównej (276)
- Bloki na stronie głównej (277)
- Łączenie dostępu anonimowego, przez konto gościa i zarejestrowane konta (288)
- Ustawienia bezpieczeństwa (288)
- Wygląd witryny (289)
- Motywy - kolory i style (289)
- Własne logo (290)
- Własny nagłówek i stopka (291)
- Własne ikony (293)
- Własne łańcuchy znaków (294)
- Podsumowanie (294)
- Raporty i logi (295)
- Strona raportów (296)
- Wyświetlanie logów (297)
- Wyświetlanie raportów aktywności (298)
- Statystyki witryny (300)
- Skale ocen (301)
- Przypisywanie skali do elementu interaktywnego (302)
- Tworzenie własnych skal (303)
- Oceny (304)
- Wyświetlanie ocen (304)
- Kategorie ocen (305)
- Tworzenie i wyświetlanie kategorii (305)
- Średnia ważona ocen (306)
- Waga ocen a waga kategorii (307)
- Średnia ważona kategorii (308)
- Punkty, procenty, litery (308)
- Forum nauczycieli (310)
- Role (311)
- Podsumowanie (311)
- Dodatkowe moduły (313)
- Pobieranie modułów (314)
- Instalacja modułów (315)
- Zarządzanie modułami (316)
- Tworzenie kopii zapasowej, przywracanie i duplikacja kursów (317)
- Co zawiera kopia zapasowa? (317)
- Kopia zapasowa Moodle'a, bazy danych i katalogu (320)
- Automatyczne kopie zapasowe (320)
- Kopia zapasowa bazy danych (322)
- Program phpMyAdmin (322)
- Kopia zapasowa katalogów Moodle'a (325)
- Plan odtwarzania systemu po awarii (326)
- Duplikacja kursu (326)
- Tworzenie kopii zapasowej i przywracanie pojedynczego kursu (327)
- Resetowanie kursu (330)
- Role (330)
- Pojęcia (331)
- Wbudowane role w Moodle'u (334)
- Przypisywanie roli (334)
- Edycja uprawnień roli (339)
- Zalecenia dotyczące pracy z rolami (342)
- Podsumowanie (342)
O autorze (11)
O recenzentach (13)
Przedmowa (15)
Rozdział 1. Wprowadzenie (19)
Rozdział 2. Instalacja i konfiguracja Moodle'a (45)
Rozdział 3. Konfiguracja witryny (65)
Rozdział 4. Tworzenie kategorii i kursów (107)
Rozdział 5. Dodawanie materiału statycznego do kursu (155)
Rozdział 6. Dodawanie materiału interaktywnego do kursu (183)
Rozdział 7. Dodawanie elementów społecznościowych (241)
Rozdział 8. Tworzenie strony powitalnej (273)
Rozdział 9. Narzędzia dla nauczycieli (295)
Rozdział 10. Rozszerzanie Moodle'a i administrowanie serwisem (313)
Dodatek A: Plan tworzenia witryny nauczania (343)
Skorowidz (347)
Oceny i opinie klientów: Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9 William Rice (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
Tomasz Łuczak,
Data dodania: 2010-04-06 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem