Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9
- Autor:
- William Rice
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9
Poznaj możliwości Moodle"a i twórz jeszcze atrakcyjniejsze kursy internetowe
- Jak zarządzać zawartością kursów?
- Jak modyfikować konfigurację witryny?
- Jak dodawać do kursów interaktywny materiał?
Moodle jest darmowym systemem zarządzania nauczaniem. Pozwala on na wprowadzenie jeszcze większej interaktywności przy tworzeniu kursów internetowych. Dzięki temu rozwiązaniu kursy stają się jeszcze atrakcyjniejsze i skuteczniejsze. Użycie tej platformy wyzwala większe zaangażowanie zarówno wśród nauczycieli, jak i uczniów. Uczniowie mogą między innymi wzajemnie recenzować swoje prace. Natomiast katalogi i narzędzia przeznaczone dla nauczycieli umożliwiają udostępnianie uczniom konkretnych plików, sprawdzanie wiedzy i wystawianie ocen. Dzięki ankietom możliwe jest także zbadanie opinii uczniów na temat przebiegu kursu.
Książka "Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9" zawiera szczegółowy opis tworzenia edukacyjnej witryny i zarządzania kursem internetowym -- z podziałem na kolejne kroki całego procesu. Korzystając z tego podręcznika, dowiesz się także, jak udoskonalić zbudowaną już witrynę i zwiększyć jej możliwości (na przykład poprzez dodawanie elementów statycznych i interaktywnych, takich jak ankiety, dzienniki czy strony wiki). Podręcznik ten został skonstruowany w taki sposób, aby dostarczać praktycznej wiedzy pedagogom, szkoleniowcom, administratorom serwisu oraz autorom kursów, którzy chcą w pełni wykorzystać możliwości Moodle"a w celu poprawienia jakości i atrakcyjności kształcenia online, a także szkolenia w tradycyjnej formie -- podczas lekcji w szkolnej pracowni komputerowej.
- Instalacja i konfiguracja Moodle"a
- Dodawanie elementów społecznościowych
- Zasoby i elementy interaktywne
- Pliki pakietów językowych
- Tworzenie kategorii kursu
- Dołączanie materiału statycznego
- Techniki zwiększające bezpieczeństwo
- Tworzenie pytań i zarządzanie nimi
- Narzędzia dla nauczyciela -- raporty i logi
- Rozszerzanie Moodle"a i administracja systemem
Z tym podręcznikiem każda nauka stanie się atrakcyjna i efektywna!
Wybrane bestsellery
-
Moodle is a learning platform or Course Management System (CMS) that is easy to install and use, but the real challenge is in developing a learning process that leverages its power and maps the learning objectives to content and assessments for an integrated and effective course. Moodle 3.x E-Lea...
Moodle 3 E-Learning Course Development. Create highly engaging and interactive e-learning courses with Moodle 3 - Fourth Edition Moodle 3 E-Learning Course Development. Create highly engaging and interactive e-learning courses with Moodle 3 - Fourth Edition
-
Moodle to jedna z najpopularniejszych na świecie platform e-learningowych. Można ją uruchomić praktycznie na wszystkich systemach operacyjnych. Ponadto jest rozprowadzana jako oprogramowanie open source, czyli otwarte i darmowe, przez co jej popularność jest tak duża, a zastosowanie w szkołach, n...
Moodle 4.0. Kurs video. Szybki start do e-learningu Moodle 4.0. Kurs video. Szybki start do e-learningu
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
Trzeci rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniejsz...
Mega hit na maturę. Historia 3. Polska Piastów. Od X do XIV wieku Mega hit na maturę. Historia 3. Polska Piastów. Od X do XIV wieku
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Dziesiąty rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotnie...
Mega hit na maturę. Historia 11. Historia Polski. XX wiek Mega hit na maturę. Historia 11. Historia Polski. XX wiek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Drugi rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniejsze...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
Pierwszy rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniej...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
3.96 zł
4.95 zł(-20%) -
E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej jest przeznaczony dla osób rozpoczynających przygodę z e-learningiem. Po zapoznaniu się z jego zawartością słuchacz zdobędzie umiejętność samodzielnej pracy z platformą Moodle. Wiedza proponowana przez au...
E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Jeśli interesuje Cię możliwość nauki na odległość lub myślisz o projektowaniu własnych modułów i kursów e-learningowych, sięgnij po tradycyjne nośniki wiedzy, zanim siądziesz przed komputerem. W pierwszej części tej książki znajdziesz zarys teoretyczny całości zagadnień związanych ze zdalną eduka...
E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
This updated edition helps you to get the best out of Moodle 4.0 and meet your evolving instructional platform needs. Keeping learning objectives in mind, you'll manage an array of course content, new web conferencing tools, collaborative platforms, smart assessments, automatic record-keeping, an...
Moodle 4 E-Learning Course Development. The definitive guide to creating great courses in Moodle 4.0 using instructional design principles - Fifth Edition Moodle 4 E-Learning Course Development. The definitive guide to creating great courses in Moodle 4.0 using instructional design principles - Fifth Edition
-
Szósty rozdział cyklu powtórzeniowego do egzaminu maturalnego z historii. Przyjemny i skuteczny sposób przygotowania się do matury z historii. Każdy rozdział, oprócz najważniejszych wydarzeń o charakterze społeczno-politycznym, obejmuje także zagadnienia gospodarcze, religijne oraz najistotniejsz...
Mega hit na maturę. Historia 6. Rzeczpospolita Obojga Narodów. XVII wiek Mega hit na maturę. Historia 6. Rzeczpospolita Obojga Narodów. XVII wiek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)3.96 zł
4.95 zł(-20%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9 (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
polishwords.com.pl Marcin Kośmider, 2011-08-01
Chcesz stworzyć w pełni funkcjonalny serwis do nauki na odległość(e-learning)? Poznać możliwości jednego z darmowych systemów tworzenia internetowych kursów – Moodle’a? Jeśli tak, zapraszam do przeczytania pozycji napisanej przez Williama Rice’a. E-learning jest formą nauczania, która wykorzystuje wszelkie dostępne media elektroniczne, włączając w to sieci komputerowe, przekazy satelitarne, telewizję interaktywną, CD-ROMy oraz Internet. Taka forma nauczania pozwala na ukończenie kursu, szkolenia, a nawet studiów bez konieczności bycia na sali wykładowej. Samo pojęcie e-learningu odnosi się do technologii elektronicznej, a więc służy nauczaniu na odległość oraz elastycznej formie nauczania, jednak może być łączony z tradycyjnym nauczaniem w formie kursów mieszanych. Korzyściami jakie wynikają z wykorzystania tej metody nauki są m.in. oszczędność pieniędzy – eliminuje koszty związane z prowadzeniem szkoleń w sposób tradycyjny(honorarium trenera, transport, zakwaterowanie), oszczędność czasu – biorąc udział w kursie e-learningowym sam wybierasz sobie czas kiedy przerobisz dany materiał, dodatkowo nie tracisz czasu na dojazdy. Zaletami systemu zarządzania nauczaniem(e-learning) jest dowolna liczba osób szkolonych. Nie ma odgórnych ograniczeń co do ilości osób, które mogą korzystać ze szkoleń przez internet.Nowoczesny sposób nauczania. Pracownicy firmy doskonalą swoją wiedzę przy wykorzystaniu najnowocześniejszych narzędzi. Według badań wykonanych przez CEGOS, które zostało przeprowadzone na przełomie stycznia / lutego 2011 w Wielkej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech aż 44% pracowników zdecydowało się na szkolenie e-learningowe(wzrost dwuprocentowy względem poprzedniego roku). Nieograniczony dostęp do wiedzy. Pracownik zawsze w dogodnym dla siebie czasie może powrócić do informacji zawartych w szkoleniach internetowych, np. w przypadku nowych produktów, czy też usług, może zweryfikować posiadane wiadomości. Po krótkim wstępie pora na podręcznik. Książka sama w sobie przypomina plan projektu. Pierwszy rozdział poświęcony jest czystej teorii dotyczącej budowy witryny nauczania. W dodatku po każdym rozdziale znajduje się jego podsumowanie. Znajdują się w nim głównie zalecenia co należałoby wiedzieć po przeczytaniu każdego z nich, by w dalszej części móc to wykorzystać. Kolejny rozdział obfituje zaś we wszelkie porady dotyczące instalacji i konfiguracja Moodle’a. Sam proces instalacyjny jest wyjaśniony dość jasno, choć ilość ilustracji pomocniczych w tym rozdziale jest znikoma, Jego instalacja nie powinna przysporzyć problemu początkującym użytkownikom tego typu systemów. Kolejne rozdziały przedstawiają w jaki sposób poprawnie skonfigurować serwis oraz to, aby funkcjonował stabilnie. Dodatkowo dowiadujemy się w jaki sposób tworzyć nowe kursy, strony powitalne – w tym również zawiera się sam wygląd naszej witryny, oraz jak zarządzać narzędziami przeznaczonymi dla nauczycieli. Jeżeli chodzi o samą budowę książki to brakuje pewnego porządku prezentowanej treści, czasem piszą, np. o wynikach quizu a zaraz pod tym o losowych pojęciach ze słownika, a jeszcze wcześniej o tworzeniu nowych użytkowników. Wynika to z braku analogii pomiędzy treścią. Kolejnym minusem jest brak wstępu dotyczącego samego e-learningu przez co czytelnik może odnosić wrażenie, że uczy się korzystania z Moodle’a jako systemu zarządzania treścią a nie platformą e-learningową. Książka jest odpowiednia zarówno dla osób, których zadaniem jest utworzenie i przygotowanie witryny do działania, ale również dla tych co tworzą kursy. Myślę, że rozpowszechnienie e-learningu, a w szczególności Moodle’a przyczyni się do rozwoju nauczania na odległość, ale tym samym chciałbym, aby nie zniechęciło to części osób do tradycyjnych metod nabywania wiedzy.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Moodle 1.9 E-Learning Course Development
- Tłumaczenie:
- Anna Borska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2241-2, 9788324622412
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-12-03
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5793-3, 9788324657933
- Data wydania ebooka:
-
2013-02-19
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 5302
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 21.5MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Moodle
- Serie wydawnicze: Technologia i rozwiązania
Spis treści książki
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (20)
- Plan tworzenia witryny nauczania (20)
- Krok po kroku - korzystanie z każdego z rozdziałów (21)
- Krok 1. Zrozumienie podejścia Moodle'a do nauczania (rozdział 1.) (21)
- Krok 2. Instalacja i konfiguracja Moodle'a (rozdziały 2. i 3.) (21)
- Krok 3. Tworzenie struktury witryny nauczania (rozdział 4.) (22)
- Krok 4. Dodawanie podstawowego materiału do kursu (rozdział 5.) (22)
- Krok 5. Tworzenie zasobów interaktywnych (rozdział 6.) (22)
- Krok 6. Dodawanie elementów społecznościowych (rozdział 7.) (23)
- Krok 7. Tworzenie strony powitalnej (rozdział 8.) (23)
- Krok 8. Korzystanie z narzędzi nauczyciela (rozdział 9.) (23)
- Krok 9. Rozszerzanie Moodle'a (rozdział 10.) (24)
- Idea Moodle'a (24)
- Doświadczenia użytkowników Moodle'a (25)
- Strona główna Moodle'a (26)
- Wewnątrz kursu (30)
- Tryb edycji (37)
- Zasoby i elementy interaktywne (39)
- Blok administracji (40)
- I wiele więcej (41)
- Architektura Moodle'a (41)
- Katalog aplikacji Moodle'a (42)
- Katalog danych Moodle'a (43)
- Baza danych Moodle'a (44)
- Podsumowanie (44)
- Eksperymenty na własną rękę (45)
- Korzystanie z tego rozdziału (46)
- Instalacja Moodle'a (46)
- Krok 1. instalacji - serwer (47)
- Krok 2. instalacji - poddomena czy podkatalog? (49)
- Krok 3. instalacji - pobranie i rozpakowanie Moodle'a (50)
- Krok 4. instalacji - katalog danych Moodle'a (53)
- Krok 5. instalacji - baza danych (54)
- Krok 6. instalacji - skrypt instalacyjny (57)
- Podsumowanie (64)
- Eksperymenty na własną rękę (65)
- Menu administracji witryny (66)
- Dostęp do menu administracji witryny (67)
- Uwierzytelnianie (68)
- Uwierzytelnianie przy użyciu zewnętrznej bazy danych lub zewnętrznego serwera (69)
- Konta utworzone ręcznie i zawieszanie kont (70)
- Zapisy (71)
- Zapisy wewnętrzne (72)
- Język (83)
- Pliki pakietów językowych (84)
- Ustawienia językowe (85)
- Ustawienia zabezpieczeń (89)
- Filtry (95)
- Konfiguracja strony głównej (98)
- Jak korzystać z tego podrozdziału (99)
- Ustawienia strony głównej (99)
- Kopie bezpieczeństwa (105)
- Zadania programu cron (105)
- Podsumowanie (106)
- Kategorie kursów a odbiór witryny (107)
- Tworzenie kategorii kursów (109)
- Ustalanie kolejności kursów (109)
- Dodawanie kursu do kilku kategorii (110)
- Zmiana kategorii kursu (111)
- Ustawienia kursu (112)
- Ręczne zapisywanie nauczycieli i uczniów (128)
- Bloki (130)
- Podsumowanie (153)
- Jakie rodzaje materiałów statycznych można dodać? (155)
- Zasoby (156)
- Pliki (158)
- Do czego służy przesyłanie plików? (158)
- Typy plików (159)
- Zamieszczanie odnośników do przesłanych plików (160)
- Kiedy warto korzystać z przesyłania plików? (162)
- Strony tekstowe (162)
- Wybór formatu strony tekstowej (163)
- Ustawienia okna (166)
- Strony internetowe (166)
- Korzyści ze stosowania języka HTML w trakcie edycji stron internetowych (167)
- Tworzenie strony w edytorze HTML i przesyłanie jej do Moodle'a (169)
- Nauka języka HTML (169)
- Odnośniki (170)
- Odnośnik a strona internetowa (171)
- Katalogi (172)
- Dlaczego warto korzystać z katalogów? (174)
- Etykiety (174)
- Dodawanie multimediów (dźwięków i filmów) (175)
- Osadzanie plików multimedialnych (177)
- Przesyłanie plików multimedialnych (179)
- Podsumowanie (181)
- Zadanie (184)
- Rodzaje zadań (185)
- Tworzenie zadania (190)
- Wersja do wydruku (191)
- Podkreślanie, że zadania są obowiązkowe (191)
- Lekcja (192)
- Czym są lekcje? (192)
- Ustawienia lekcji (195)
- Strona z pierwszym pytaniem (202)
- Tworzenie stron z pytaniami (203)
- Tworzenie stron a przypisywanie przejść (207)
- Przebieg lekcji (207)
- Edycja lekcji (208)
- Tabele gałęzi (209)
- Quizy (210)
- Ustawienia quizu (211)
- Edycja quizu (217)
- SCORM/AICC (232)
- Ankieta (233)
- Tworzenie ankiety (233)
- Typy ankiet (234)
- Zastosowanie różnych typów ankiet (235)
- Głosowanie (236)
- Punkt widzenia uczniów (236)
- Punkt widzenia nauczyciela (236)
- Podsumowanie (240)
- Czat (241)
- Ustawienia czatu (242)
- Forum (245)
- Dyskusja a temat (246)
- Wykorzystanie forum w celu przesyłania wiadomości do wielu osób (246)
- Wiele forów (246)
- Ustawienia forów (247)
- Słownik pojęć (251)
- Dodawanie pojęć do słownika (251)
- Słownik globalny a słownik lokalny (253)
- Słownik główny a słownik tymczasowy (254)
- Oceny i komentarze (254)
- Strony wiki (255)
- Typ wiki i tryb grup (256)
- Znaczniki wiki a HTML (257)
- Przesyłanie plików binarnych (257)
- CamelCase (257)
- Opcje administracyjne uczniów (257)
- Nazwa strony (258)
- Wybór pierwszej strony (258)
- Warsztaty (263)
- Strategie warsztatów (264)
- Tworzenie warsztatów (264)
- Ustawienia warsztatów (265)
- Podsumowanie (272)
- Pierwsze wrażenie (273)
- Dostosowywanie strony logowania (275)
- Dostosowywanie strony głównej (276)
- Bloki na stronie głównej (277)
- Łączenie dostępu anonimowego, przez konto gościa i zarejestrowane konta (288)
- Ustawienia bezpieczeństwa (288)
- Wygląd witryny (289)
- Motywy - kolory i style (289)
- Własne logo (290)
- Własny nagłówek i stopka (291)
- Własne ikony (293)
- Własne łańcuchy znaków (294)
- Podsumowanie (294)
- Raporty i logi (295)
- Strona raportów (296)
- Wyświetlanie logów (297)
- Wyświetlanie raportów aktywności (298)
- Statystyki witryny (300)
- Skale ocen (301)
- Przypisywanie skali do elementu interaktywnego (302)
- Tworzenie własnych skal (303)
- Oceny (304)
- Wyświetlanie ocen (304)
- Kategorie ocen (305)
- Tworzenie i wyświetlanie kategorii (305)
- Średnia ważona ocen (306)
- Waga ocen a waga kategorii (307)
- Średnia ważona kategorii (308)
- Punkty, procenty, litery (308)
- Forum nauczycieli (310)
- Role (311)
- Podsumowanie (311)
- Dodatkowe moduły (313)
- Pobieranie modułów (314)
- Instalacja modułów (315)
- Zarządzanie modułami (316)
- Tworzenie kopii zapasowej, przywracanie i duplikacja kursów (317)
- Co zawiera kopia zapasowa? (317)
- Kopia zapasowa Moodle'a, bazy danych i katalogu (320)
- Automatyczne kopie zapasowe (320)
- Kopia zapasowa bazy danych (322)
- Program phpMyAdmin (322)
- Kopia zapasowa katalogów Moodle'a (325)
- Plan odtwarzania systemu po awarii (326)
- Duplikacja kursu (326)
- Tworzenie kopii zapasowej i przywracanie pojedynczego kursu (327)
- Resetowanie kursu (330)
- Role (330)
- Pojęcia (331)
- Wbudowane role w Moodle'u (334)
- Przypisywanie roli (334)
- Edycja uprawnień roli (339)
- Zalecenia dotyczące pracy z rolami (342)
- Podsumowanie (342)
O autorze (11)
O recenzentach (13)
Przedmowa (15)
Rozdział 1. Wprowadzenie (19)
Rozdział 2. Instalacja i konfiguracja Moodle'a (45)
Rozdział 3. Konfiguracja witryny (65)
Rozdział 4. Tworzenie kategorii i kursów (107)
Rozdział 5. Dodawanie materiału statycznego do kursu (155)
Rozdział 6. Dodawanie materiału interaktywnego do kursu (183)
Rozdział 7. Dodawanie elementów społecznościowych (241)
Rozdział 8. Tworzenie strony powitalnej (273)
Rozdział 9. Narzędzia dla nauczycieli (295)
Rozdział 10. Rozszerzanie Moodle'a i administrowanie serwisem (313)
Dodatek A: Plan tworzenia witryny nauczania (343)
Skorowidz (347)
Oceny i opinie klientów: Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9 William Rice (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
Tomasz Łuczak,
Data dodania: 2010-04-06 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem