Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II (ebook)(audiobook)(audiobook)

Wydawnictwo:
Helion
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
408
Druk:
oprawa miękka
3w1 w pakiecie:
     PDF
     ePub
     Mobi

Książka

69,00 zł
62,10 zł

Dodaj do koszyka

Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2018-11-23

Ebook

69,00 zł
48,30 zł

Dodaj do koszyka

Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2018-11-23

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Do przechowalni

HTML5 jest dziś kojarzony ze znakomitym narzędziem do tworzenia zaawansowanych, interaktywnych i dynamicznych aplikacji internetowych. Udostępnia programistom szereg nowoczesnych technologii, które są konsekwentnie rozwijane w ramach wielu specyfikacji nadzorowanych przez W3C i grupę WHATWG. Szczególnie atrakcyjne jest wykorzystanie HTML5 do tworzenia gier. Mogą to być gry najróżniejszych rodzajów: od prostych układanek po skomplikowane gry fabularne dla wielu graczy. Aby jednak Twoje dzieło stało się prawdziwym hitem, musisz się dowiedzieć, jak swoją pracę wykonać na wysokim, profesjonalnym poziomie.

Ta książka jest drugim, uaktualnionym i uzupełnionym, wydaniem świetnego podręcznika dla programistów gier. Dzięki niej zaczniesz mistrzowsko stosować zaawansowane techniki programistyczne w języku HTML5. Nauka będzie polegać na wykonaniu dwóch projektów: strategicznej gry planszowej oraz gry czasu rzeczywistego typu RST. Dzięki przejrzystym wskazówkom i dokładnym instrukcjom sprawnie ukończysz kolejne elementy aplikacji. W ten sposób zapoznasz się z najważniejszymi narzędziami służącymi do tworzenia gier, a także dowiesz się, w jaki sposób praktycznie wykorzystać najbardziej zaawansowane możliwości HTML. Dzięki książce nauczysz się również pisać gry na urządzenia mobilne. Szybko zaczniesz tworzyć złożone dopracowane gry i staniesz się profesjonalnym programistą gier HTML5.

W tej książce między innymi:

  • Wykorzystanie silnika fizyki Box2D i uzyskiwanie realistycznych efektów
  • Projektowanie złożonych światów i interaktywnych postaci
  • Efekty paralaksy i efekty dźwiękowe
  • Algorytmy odnajdowania ścieżek oraz nawigacji
  • Wykorzystanie drzew decyzyjnych, maszyn stanów oraz zdarzeń skryptowych

HTML5. Idealny język dla profesjonalnego twórcy gier!

O autorze

1 Aditya Ravi Shankar

Aditya Ravi Shankar zaczął programować w 1993, kiedy to poznał świat komputerów. Bez dostępu do internetu i zasobów online, napisał swoją pierwszą grę w języku GW-BASIC, przepisując kod z książki, którą znalazł w lokalnej bibliotece.

Po ukończeniu studiów w Indian Institute of Technology w Madrasie w 2001, Aditya spędził prawie dekadę pracując jako konsultant ds. oprogramowania, pracując nad systemami sprzedaży i analizy dla banków inwestycyjnych oraz dla dużych firm z listy Fortune 100. Ostatecznie porzucił świat korporacji i skoncentrował się na tym, co uwielbiał robić

Zdeklarowany maniak technologii, Aditya zaczął spędzać czas tworząc własne projekty i eksperymentując, korzystając ze wszystkich możliwych nowych języków i technologii, oczywiście włącznie z HTML5. W tym czasie stał się znany po odtworzeniu kilku klasycznych gier w języku HTML5, włącznie ze słynną grą strategiczną w czasie rzeczywistym Command and Conquer oraz grą Commandos: Behind Enemy Lines.

Oprócz programowania, Aditya pasjonuje się bilardem, salsą i rozwojem osobistym. Rozwija własną stronę internetową, na której publikuje artykuły związane z programowaniem gier, rozwojem osobistym i bilardem. Umieszcza na niej również wersje demo swoich popularnych gier.

W czasie wolnym od pisania i pracy nad własnymi projektami Aditya doradza firmom, pomagając im wdrażać nowe oprogramowanie i gry.

Zamknij

Wybierz metodę płatności