Teoria gier. Podstawy matematyczne
- Autorzy:
- Rida Laraki, Jérôme Renault, Sylvain Sorin
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 240
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Teoria gier. Podstawy matematyczne
Wybrane bestsellery
-
Ten podręcznik jest przeznaczony dla osób, które chcą dobrze zrozumieć matematyczne podstawy uczenia maszynowego i nabrać praktycznego doświadczenia w używaniu pojęć matematycznych. Wyjaśniono tutaj stosowanie szeregu technik matematycznych, takich jak algebra liniowa, geometria analityczna, rozk...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł(-35%) -
Matematyka. Tak, to ją mamy na myśli, gdy mówimy „królowa nauk”. Tytuł ów słusznie się matematyce należy - bazują na niej bowiem inne nauki ścisłe, nie obejdą się bez niej nauki przyrodnicze, a przede wszystkim stanowi ona podstawę wielkiej dziedziny naukowej i działalności gospodarcz...
Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)208.45 zł
379.00 zł(-45%) -
Niewiele dziedzin wiedzy bazujących na starej, dobrej matematyce rozwija się dziś tak szybko, jak informatyka. Jednocześnie tradycyjna matematyka i nowoczesne programowanie wiążą się ze sobą nierozerwalne w wielu obszarach naszego życia, na które wpływ ma rozwój technologii. Matematyka nie tylko ...
Matematyka. Kurs video. Ćwiczenia dla programisty i data science Matematyka. Kurs video. Ćwiczenia dla programisty i data science
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)164.45 zł
299.00 zł(-45%) -
W tym przewodniku opisano zagadnienia związane z podstawami nauki o danych. Wyjaśniono niezbędne elementy matematyki i statystyki. Przedstawiono także techniki budowy potrzebnych narzędzi i sposoby działania najistotniejszych algorytmów. Książka została skonstruowana tak, aby poszczególne impleme...
Data science od podstaw. Analiza danych w Pythonie. Wydanie II Data science od podstaw. Analiza danych w Pythonie. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Wielu uczniom ― ale także ich skazanym na opłacanie kosztownych korepetycji rodzicom ― matematyka kojarzy się jak najgorzej. Nie każdy nauczyciel bowiem potrafi przekazać swoją pasję do tego przedmiotu w taki sposób, by zainspirować młodego człowieka. Nie każdy też umie wytłumaczyć (p...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
18.85 zł
29.00 zł(-35%) -
Mało kto lubi matematykę, zwłaszcza algebrę czy analizę matematyczną. Wydaje się trudna i niezrozumiała. Bardzo łatwo popełnić błędy podczas rozwiązywania równań różniczkowych czy całek. Jeśli jednak powierzysz najtrudniejszą i najżmudniejszą część obliczeń komputerowi, szybko się przekonasz, że ...
Matematyka w Pythonie. Algebra, statystyka, analiza matematyczna i inne dziedziny Matematyka w Pythonie. Algebra, statystyka, analiza matematyczna i inne dziedziny
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dzięki niej lepiej zrozumiesz wiele zagadnień współczesnego świata. Matematyczne umiejętności pomogą Ci w pracy i życiu codziennym, znacząco podniosą też Twoje kwalifikacje zawodowe. Matematyka jest wszędzie, bez niej niemożliwe byłoby programowanie, szacowanie ryzyka, działanie urządzeń medyczny...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ta książka jest kompleksowym wprowadzeniem do matematyki dyskretnej, przydatnym dla każdego, kto chce pogłębić i ugruntować swoje umiejętności informatyczne. W zrozumiały sposób przedstawiono tu metody matematyki dyskretnej i ich zastosowanie w algorytmach i analizie danych, włączając w to techni...
Matematyka dyskretna dla praktyków. Algorytmy i uczenie maszynowe w Pythonie Matematyka dyskretna dla praktyków. Algorytmy i uczenie maszynowe w Pythonie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Ta książka przeznaczona jest dla rodziców, których pociechy uczęszczają do szkół podstawowych i gimnazjów. Przyda się także nauczycielom, którzy szukają nieszablonowych pomysłów, by pomóc uczniom oswoić świat ułamków i wielokątów, a także całej reszcie, żyjącej w przekonaniu, że matematyka jest t...
Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców Jak tłumaczyć dzieciom matematykę. Poradnik nie tylko dla rodziców
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)19.43 zł
29.90 zł(-35%) -
Matematyka nie jest łatwa, wielu uczniów uważa ją za najtrudniejszy przedmiot w szkole. Nierzadko sprawia problemy także tym, którzy jej uczą - nie jest łatwo przygotować lekcje tak, aby uczynić zrozumiałym to, co zrozumieć trudno. Autorka tej książki sama się o tym przekonała, gdy pracowała jako...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tłumaczenie:
- Tomasz Lewandowski
- ISBN Ebooka:
- 978-83-012-2206-2, 9788301222062
- Data wydania ebooka:
-
2022-05-16
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Numer z katalogu:
- 177082
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 18.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Matematyka
Spis treści książki
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wstęp
- Streszczenie
- Podsumowanie książki
- Wymagania wstępne
- Lektura uzupełniająca
- Podziękowania
- Rozdział 1. Wprowadzenie
- 1.1. Interakcja strategiczna
- 1.1.1. Gry strategiczne
- 1.1.2. Gry koalicyjne
- 1.1.3. Wybór społeczny i projektowanie mechanizmów
- 1.1. Interakcja strategiczna
- 1.2. Przykłady
- 1.2.1. Stabilne dopasowania
- 1.2.2. Problem targowania się
- 1.2.3. Równowaga transportu
- 1.2.4. Aukcje
- 1.2.5. Paradoks Condorceta
- 1.2.6. Gra ewolucyjna
- 1.2.7. Gra stochastyczna
- 1.2.8. Gra powtarzana
- 1.3. Notacje i podstawowe pojęcia
- 1.3.1. Gry strategiczne
- 1.3.2. Dominacja
- 1.3.3. Iterowana eliminacja
- 1.3.4. Najlepsza odpowiedź
- 1.3.5. Mieszane rozwinięcia
- 1.4. Informacja i racjonalność
- 1.4.1. Strategia dominująca i wynik zdominowany
- 1.4.2. Dominacja i optimum w sensie Pareto
- 1.4.3. Kolejność eliminacji
- 1.4.4. Hipotezy wiedzy
- 1.4.5. Dominacja a strategie mieszane
- 1.4.6. Gry dynamiczne a przewidywania
- 1.5. Ćwiczenia
- Rozdział 2. Gry o sumie zerowej: przypadek skończony
- 2.1. Wprowadzenie
- 2.2. Wartość i strategie optymalne
- 2.3. Reguła minimaksu
- 2.4. Własności zbioru strategii optymalnych
- 2.5. Twierdzenia Loomisa i Villea
- 2.6. Przykłady
- 2.7. Gra fikcyjna
- 2.8. Ćwiczenia
- 2.9. Komentarze
- Rozdział 3. Gry o sumie zerowej: przypadek ogólny
- 3.1. Wprowadzenie
- 3.2. Twierdzenia o minimaksie w przypadku strategii czystych
- 3.3. Reguły minimaksu w strategiach mieszanych
- 3.4. Operator wartości i gra pochodna
- 3.5. Ćwiczenia
- 3.6. Komentarze
- Rozdział 4. Gry N-osobowe: racjonalność i punkty równowagi
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Notacja i terminologia
- 4.3. Dominacja najlepszej odpowiedzi w grach skończonych
- 4.4. Racjonalizowalność w zwartych grach ciągłych
- 4.5. Punkty -równowagi i równowagi Nasha: definicja
- 4.6. Równowaga Nasha w grach skończonych
- 4.7. Równowaga Nasha w grach ciągłych
- 4.7.1. Istnienie równowag w strategiach czystych
- 4.7.2. Istnienie równowag w strategiach mieszanych
- 4.7.3. Charakterystyka i jedyność równowagi Nasha
- 4.8. Gry nieciągłe
- 4.8.1. Rozwiązanie Renyego dla gier nieciągłych
- 4.8.2. Równowagi Nasha w grach nieciągłych
- 4.8.3. Przybliżone równowagi Nasha w grach nieciągłych
- 4.9. Semialgebraiczność zbioru równowag Nasha
- 4.10. Uzupełnienie
- 4.10.1. Wykonalne wypłaty i punkt groźby
- 4.10.2. Niezmienność, symetria, punkty ogniskowe i wybór równowagi
- 4.10.3. Zachowanie Nasha kontra zachowanie ostrożne
- 4.10.4 Wpływ wiedzy powszechnej na grę
- 4.11. Twierdzenia o punktach stałych
- 4.12. Ćwiczenia
- 4.13. Komentarze
- Rozdział 5. Rozmaitość i dynamika równowag
- 5.1. Wprowadzenie
- 5.2. Uzupełnienie dotyczące równowag
- 5.2.1. Równowagi i nierówności wariacyjne
- 5.2.1.1. Gry skończone
- 5.2.1.2. Gry wklęsłe
- 5.2.1.3. Gry populacyjne
- 5.2.1.4. Ogólna ewaluacja
- 5.2.1. Równowagi i nierówności wariacyjne
- 5.2.2. Gry potencjalne
- 5.2.2.1. Gry skończone
- 5.2.2.2. Gry ewaluacyjne
- 5.3. Rozmaitości równowag
- 5.4. Pola wektorowe Nasha i dynamiki
- 5.5. Równowagi i ewolucja
- 5.5.1. Dynamiki replikatorów
- 5.5.2. Papier, kamień, nożyce
- 5.5.3. Gry potencjalne
- 5.5.4. Inne dynamiki
- 5.5.4.1. Dynamika replikatora
- 5.5.4.2. Dynamika Brownavon NeumannaNasha
- 5.5.4.3. Dynamika Smitha
- 5.5.4.4. Dynamika najlepszej odpowiedzi
- 5.5.5. Własność ogólna
- 5.5.6. ESS
- 5.6. Ćwiczenia
- 5.7. Komentarze
- Rozdział 6. Gry w postaci ekstensywnej
- 6.1. Wprowadzenie
- 6.2. Gry w postaci ekstensywnej z informacją doskonałą
- 6.2.1. Opis
- 6.2.2. Strategia i postać normalna
- 6.2.3. Półzredukowana postać normalna
- 6.2.4. Zdeterminowanie gier skończonych z informacją doskonałą
- 6.2.5. Natura jako gracz
- 6.2.6. Równowaga doskonała w podgrach
- 6.2.7. Gry nieskończone z informacją doskonałą
- 6.3. Gry w postaci ekstensywnej z informacją niedoskonałą
- 6.3.1. Zbiory informacyjne
- 6.3.2. Redukcja postaci normalnej
- 6.3.3. Strategie randomizowane
- 6.3.4. Pamięć doskonała
- 6.3.5. Równowaga Nasha w strategiach behawioralnych
- 6.4. Doskonalenie równowagi w grach w postaci ekstensywnej
- 6.4.1. Równowaga doskonała w podgrach
- 6.4.2. Równowagi doskonałe sekwencyjne i bayesowskie
- 6.5. Udoskonalenie równowagi w grze o postaci normalnej
- 6.6. Powiązania między udoskonaleniami dla postaci ekstensywnych i normalnych.
- 6.7. Indukcja w przód i stabilność strategiczna
- 6.8. Ćwiczenia
- 6.9. Komentarze
- Rozdział 7. Równowagi skorelowane, uczenie się, równowagi bayesowskie
- 7.1. Wprowadzenie
- 7.2. Równowagi skorelowane
- 7.2.1. Przykłady
- 7.2.2. Struktury informacyjne i gry rozszerzone
- 7.2.3. Równowaga skorelowana
- 7.2.4. Korelacja kanoniczna
- 7.2.5. Charakterystyka
- 7.2.6. Komentarze
- 7.3. Procedury bez żalu
- 7.3.1. Żal zewnętrzny
- 7.3.2. Żal wewnętrzny
- 7.3.3. Kalibracja
- 7.3.4. Zastosowanie w grach
- 7.3.4.1. Zewnętrzna niesprzeczność a zbiór Hannana
- 7.3.4.2. Wewnętrzna niesprzeczność a równowagi skorelowane
- 7.4. Gry z informacją niekompletną (lub gry bayesowskie)
- 7.4.1. Strategie, wypłaty i równowagi
- 7.4.2. Uzupełnienia
- 7.5. Ćwiczenia
- 7.6. Komentarze
- Rozdział 8. Wprowadzenie do gier powtarzanych
- 8.1. Wprowadzenie
- 8.2. Przykłady
- 8.3. Model standardowej gry powtarzanej
- 8.3.1. Historie i rozgrywki
- 8.3.2. Strategie
- 8.3.3. Wypłaty
- 8.4. Wykonalne i indywidualnie racjonalne wypłaty
- 8.5. Twierdzenia Ludowe
- 8.5.1. Jednolite twierdzenie Ludowe
- 8.5.2. Dyskontowe twierdzenie Ludowe
- 8.5.3. Skończenie powtarzane twierdzenie Ludowe
- 8.5.4. Twierdzenia Ludowe dla doskonałości w podgrach
- 8.5.4.1. Jednolite równowagi doskonałe w podgrach
- 8.5.4.2. Dyskontowe równowagi doskonałe w podgrach
- 8.5.4.3. Skończenie powtarzane równowagi doskonałe w podgrach
- 8.6. Rozszerzenie: gry stochastyczne, informacja niekompletna, sygnały
- 8.6.1. Gra powtarzana z sygnałami
- 8.6.2. Gry stochastyczne: Wielkie Dopasowanie (Big Match)
- 8.6.3. Gry powtarzane z informacją niepełną: Twierdzenie Cav u
- 8.6.3.1. Przypadek ogólny informacji jednostronnie niepełnej
- 8.7. Ćwiczenia
- Rozdział 9. Rozwiązania ćwiczeń
- 9.1. Podpowiedzi dla rozdziału 1
- 9.2. Podpowiedzi dla rozdziału 2
- 9.3. Podpowiedzi dla rozdziału 3
- 9.4. Podpowiedzi do rozdziału 4
- 9.5. Podpowiedzi dla rozdziału 5
- 9.6. Podpowiedzi do rozdziału 6
- 9.7. Podpowiedzi dla rozdziału 7
- 9.8. Podpowiedzi dla rozdziału 8
- Bibliografia
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Monografia ROBOTYZACJA I AUTOMATYZACJA. Przemysł 4.0 to najnowsza propozycja Wydawnictwa Naukowego PWN kierująca uwagę Czytelnika na ultra nowoczesne rozwiązania dotyczące zrobotyzowanego przemysłu XXI wieku i zagadnień z zakresu inżynierii mechanicznej. Podtytuł książki (Przemysł 4.0) podkreśla ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadny...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
113.85 zł
139.00 zł(-18%) -
Niniejsza książka to uniwersalny podręcznik syntetycznego przedstawienia różnych form zapisu konstrukcji mechanicznych, elektrycznych, pneumatycznych czy hydraulicznych takich, które są używane w pracy automatyka, mechatronika i innych inżynierów. Dla lepszego poznania i zrozumienia tej tematyk...
Rysunek techniczny maszynowy dla automatyków i mechatroników Rysunek techniczny maszynowy dla automatyków i mechatroników
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Książka Cyberjutsu. Cyberbezpieczeństwo dla współczesnych ninja to praktyczny przewodnik po cyberbezpieczeństwie oparty na technikach, taktykach i procedurach starożytnych ninja. Analiza odtajnionych japońskich zwojów przeprowadzona przez specjalistę od cyberwojny Bena McCarty'ego pokazuje, jak...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
56.42 zł
69.00 zł(-18%) -
Organizacja i architektura systemu komputerowego to nowe, jedenaste wydanie znakomitego podręcznika o budowie i działaniu współczesnych systemów komputerowych, stosowanego powszechnie na wyższych uczelniach w Polsce. William Stallings, światowej sławy specjalista w dziedzinie sieci komputerowych ...
Organizacja i architektura systemu komputerowego Tom 1 Organizacja i architektura systemu komputerowego Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)87.20 zł
109.00 zł(-20%) -
Wydawnictwo PWN przestawia unikatowy podręcznik dla wykładowców, doktorantów i studentów dotyczący szerokiego działu matematyki jakim jest teoria aproksymacji. Czytelnik ma okazję samodzielnie poznać zagadnienia tej dziedziny, które są zaprezentowane w przystępny sposób w postaci zadań ze szczegó...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Monografię należy traktować jako próbę okiełznania bardzo dynamicznych procesów pojęciowych, za których pojmowaniem jako społeczeństwo stopniowo przestajemy nadążać. Jest to pewnego rodzaju (w dużym uproszczeniu) przewodnik służący do zrozumienia współczesnego, coraz bardziej technologicznie za...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
67.20 zł
84.00 zł(-20%) -
Smoki, fora ze dwora! Książka o smokach, rycerzach i testowaniu oprogramowania to publikacja, która w zabawny sposób opowiada o testowaniu oprogramowania poprzez historie o smokach i rycerzach. Jest to świetna pozycja do samodzielnego korzystania przez dzieci, wspólnie z rodzicami lub jako lektur...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
40.09 zł
49.00 zł(-18%) -
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przys...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.55 zł
39.00 zł(-19%) -
Niniejsza publikacja stanowi praktyczne uzupełnienie podręcznika Elementarna teoria liczb autorstwa Wacława Marzantowicza i Piotra Zarzyckiego. Studenci matematyki oraz informatyki, dla których jest przeznaczona, znajdą w niej w niej definicje oraz twierdzenia z podręcznika bazowego ilustrowane...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
39.20 zł
49.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Teoria gier. Podstawy matematyczne Rida Laraki, Jérôme Renault, Sylvain Sorin (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.