Specyfikacja oprogramowania. Inżynieria wymagań. Wydanie III
- Autorzy:
- Karl E Wiegers, Joy Beatty
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 640
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Specyfikacja oprogramowania. Inżynieria wymagań. Wydanie III
Zebranie i opracowanie wymagań dotyczących tworzonego oprogramowania to jeden z fundamentów udanego projektu. Znajomość zakresu prac jest kluczową informacją dla wszystkich osób prowadzących projekt oraz bezcennym źródłem wiedzy dla deweloperów tworzących kod. Brzmi prosto, ale wcale tak nie jest! Identyfikacja interesariuszy, dokumentacja wymagań, określanie ich wartości biznesowej — to tylko niektóre z wyzwań stojących przed analitykami i ich zespołami!
Sięgnij po tę książkę, by uniknąć typowych problemów i pułapek. W kolejnych rozdziałach znajdziesz kluczowe informacje na temat wymagań dotyczących oprogramowania, roli analityka biznesowego oraz dobrych praktyk w inżynierii wymagań. Część II tej książki została poświęcona opracowywaniu wymagań. Dowiedz się, jak określać wymagania biznesowe, rozmawiać z użytkownikami oraz dokumentować i walidować wymagania. W prawdziwym świecie spotkasz się z różnymi typami projektów. W zależności od ich charakteru trzeba będzie na bieżąco dostosowywać poznane techniki. Projekty zwinne, projekty systemów wbudowanych, automatyzacja procesów biznesowych to tylko część z omawianych obszarów. Książka ta jest klasycznym podręcznikiem, obowiązkową lekturą każdego analityka oraz osób odpowiedzialnych za wymagania.
Dzięki tej książce:
- nauczysz się identyfikować interesariuszy oraz rozmawiać z klientami
- poznasz dobre praktyki w inżynierii wymagań
- zrozumiesz zadania analityka biznesowego
- ograniczysz ryzyko dzięki prototypowaniu
- poznasz projekty różnego typu
- zrozumiesz proces zarządzania wymaganiami
Lektura obowiązkowa każdego analityka i osób odpowiedzialnych za wymagania!
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Oto pierwszy tom dzieła, które stanowi inspirujące spojrzenie na sztuczną inteligencję. Jego zrozumienie nie wymaga wybitnej znajomości informatyki i matematyki. Książka jest wspaniałą syntezą wczesnych i późniejszych koncepcji, a także technik, przeprowadzoną we frameworku idei, metod i technolo...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)101.40 zł
169.00 zł(-40%) -
To drugi tom klasycznego podręcznika wiedzy o sztucznej inteligencji. Podobnie jak w wypadku pierwszej części, lektura tej książki nie wymaga wybitnej znajomości tematu. Dzięki przejrzystości tekstu i umiejętnemu unikaniu nadmiernego formalizmu można w dość łatwy sposób zrozumieć kluczowe idee i ...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 2 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 2
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Mikrousługi są relatywnie świeżą koncepcją w świecie systemów IT, mimo to coraz więcej organizacji decyduje się na wdrażanie opartej na nich architektury. Uznaje się, że zapewnia ona wówczas lepszą skalowalność, łatwość łączenia poszczególnych niezależnych elementów, a przede wszystkim możliwość ...
Od monolitu do mikrousług. Ewolucyjne wzorce przekształcania systemów monolitycznych Od monolitu do mikrousług. Ewolucyjne wzorce przekształcania systemów monolitycznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I w...
Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)65.40 zł
109.00 zł(-40%) -
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techni...
Koncepcja Domain-Driven Design. Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej Koncepcja Domain-Driven Design. Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
To książka przeznaczona dla osób, które posługują się językiem JavaScript i chcą wykorzystać jego możliwości do zbudowania kompletnej aplikacji internetowej. Prezentuje język TypeScript i opisuje jego najlepsze cechy, pokazuje także, w jaki sposób za pomocą takich frameworków jak React, Redux, No...
React, TypeScript i Node. Tworzenie aplikacji internetowych typu fullstack React, TypeScript i Node. Tworzenie aplikacji internetowych typu fullstack
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)65.40 zł
109.00 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Specyfikacja oprogramowania. Inżynieria wymagań. Wydanie III (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Programista Magazyn 01/2015 Rafał Kocisz
Specyfikacja oprogramowania. Brrrr...Zmora każdego programisty. Każdy z nas chciałby, aby wymagania dotyczące programów, które tworzymy, były jasno określone, klarowne, jednoznaczne, spójne. Kłopot w tym, że prawie nigdy nie są. Faktem pozostaje, że – czy nam się to podoba, czy nie – definiowanie wymagań jest integralną częścią procesu wytwarzania oprogramowania. Pomimo że inżynieria wymagań jest bardziej domeną analityków biznesowych niż programistów, jako profesjonalni rzemieślnicy, którzy podchodzą bardzo odpowiedzialnie do swojej pracy, chcemy nieustannie doskonalić się w swoim fachu – zarówno w tych aspektach, które są nam bliskie (programowanie!), jak i w tych mniej lubianych, aczkolwiek nie mniej ważnych. Dlatego uważam, że każdy szanujący się programista powinien przeczytać chociaż jedną książkę na temat specyfiowania wymagań. Dziś, w ramach Klubu Dobrej Książki, chciałbym zaproponować związaną z tym tematem pozycję, która w mojej opinii warta jest uwagi.
Na wejściu trzeba jasno powiedzieć, że Specyfiacja oprogramowania… to książka wymagająca. Tytuł ten w zasadzie przeznaczony jest dla osób pracujących na stanowisku analityka biznesowego. Jednakże jej lektura niewątpliwie będzie bardzo cenna dla każdego programisty z kilku powodów. Dla tych, którzy pracują przy dużych projektach, przyswojenie sobie wiedzy
omówionej w książce autorstwa Karla Wiegersa oraz Joy Beatty pomoże niewątpliwie łatwiej odnaleźć się w dżungli wymagań, która jest nieodłącznym składnikiem tego rodzaju przedsięwzięć. Dzięki tej wiedzy będziemy w stanie lepiej komunikować się z innymi członkami zespołu, przede wszystkim z analitykami biznesowymi oraz właścicielami produktów. Z kolei w przypadku programistów pracujących w mniejszych grupach, czy wręcz wytwarzających oprogramowanie indywidualnie, omawiana pozycja będzie nieocenionym źródłem wiedzy dotyczącej inżynierii wymagań, którą z miejsca da się zastosować w praktyce.
Specyfiacja oprogramowania… podzielona jest na pięć części:- Wymagania dotyczące oprogramowania. Co, dlaczego i kto,
- Opracowywanie wymagań,
- Wymagania w różnych klasach projektów,
- Zarządzanie wymaganiami,
- Implementacja inżynierii wymagań.
Przyjrzyjmy się nieco bliżej wymienionym wyżej częściom. Część pierwsza: „Wymagania dotyczące oprogramowania. Co, dlaczego i kto?”, jest de facto słownikiem pojęć podstawowych dotyczących inżynierii wymagań. Znajdziemy tu odpowiedzi na pytania w rodzaju: czym są wymagania?, jaka jest rola użytkownika oraz analityka biznesowego w definiowaniu wymagań?, jakie są podstawowe dobre praktyki związane z gromadzeniem wymagań.
Część druga: „Opracowywanie wymagań”, to rozbite na piętnaście rozdziałów, dogłębne kompendium wiedzy omawiające proces definiowana wymagań przy wytwarzaniu oprogramowania. Kluczowe tematy poruszone w tej części to:- Określanie wymagań biznesowych,
- Pozyskiwanie wymagań,
- Interakcja z użytkownikiem w odniesieniu do defiiowania wymagań,
- Dokumentowanie wymagań,
- Obrazowanie wymagań,
- Specyfiowanie wymagań danych,
- Specyfiowanie wymagań niefunkcjonalnych,
- Określanie priorytetów wymagań,
- Walidacja wymagań.
Punkt trzeci omawia z kolei aspekty inżynierii wymagań dotyczące specyfiznych klas projektów: zwinnych, ulepszających i zastępujących, bazujących na gotowych rozwiązaniach, zlecanych na zewnątrz, dotyczących automatyzacji procesów biznesowych oraz analityki biznesowej.
Lektura części czwartej oraz piątej to skok na głęboką wodę: zawierają one szczegółową analizę procesów zarządzania wymaganiami oraz sposoby implementacji inżynierii wymagań. Adresatami umieszczonych tam treści są niewątpliwe zawodowi analitycy biznesowi. Fragmenty książki, które najbardziej przypadły mi do gustu (i podejrzewam, że będą najbardziej interesujące dla osób zajmujących się programowaniem), znajdują się w pierwszej i drugiej części opracowania. Lektura części pierwszej daje bardzo dobry, przekrojowy pogląd na tematykę inżynierii wymagań. Część druga napakowana jest za to konkretną, twardą i praktyczną wiedzą dotyczącą ww. dziedziny, opisaną szczegółowo, a jednocześnie bardzo przystępnie. Z racji tego, że w ramach mojej pracy zawodowej niemalże na co dzień mam do czynienia z projektami zwinnymi, bardzo zaciekawił mnie rozdział dotyczący gromadzenia wymagań w tego rodzaju przedsięwzięciach.
Z kolei ostatnie dwie części książki czytałem z dużym trudem. Zawarta w nich wiedza jest niewątpliwie bardzo cenna, aczkolwiek przeznaczona raczej dla doświadczonych analityków biznesowych.
Podsumowując: jeśli w ciągu całej swojej kariery programistycznej zdecydujesz się przeczytać jedną książkę dotyczącą inżynierii wymagań, to omawiany tu tytuł jest dobrym kandydatem. Lektura tego opracowania to dość droga inwestycja (głównie w ujęciu czasowym), jednakże niewątpliwe w szerszej perspektywie zwróci Ci się z nawiązką.
-
Quale Karolina Zmitrowicz
O powodzeniu każdego przedsięwzięcia decydują solidne podstawy. Nie inaczej jest w przypadku tworzenia oprogramowania. Niewłaściwe określanie wymagań, niewystarczające wsłuchiwanie się w potrzeby użytkowników mogą skutkować uzyskaniem nieprzydatnego produktu. Jak uniknąć błędów? Na czym polega zadanie analityka? Jak skutecznie pozyskiwać wymagania i właściwie nimi zarządzać? Odpowiedzi na te pytania dostarcza książka Specyfikacja oprogramowania. Inżynieria wymagań autorstwa Karla Wiegersa i Joy Beatty.
Publikacja ta, będąca swego rodzaju „biblią dla analityków”, doczekała się już trzeciego wydania. W informatyce dekada to niemal wieczność, a niemal tyle czasu minęło od ostatniej edycji Specyfikacji oprogramowania. Autorzy dostosowali zatem zawartość książki do współczesnych realiów, uwzględniając rozwój branży IT, zmiany dotyczące zarządzania projektami czy nowe narzędzia pomocne w inżynierii wymagań.
Co znajdziemy w książce?
Tekst Specyfikacji oprogramowania podzielono na pięć części.
Przedmiotem części I (Wymagania dotyczące oprogramowania. Co, dlaczego i kto?) są ogólne zagadnienia dotyczące inżynierii wymagań. Autorzy wyjaśniają w niej, jaki jest cel tworzenia dokumentacji i kto uczestniczy w tym procesie. Krótko charakteryzują najważniejsze problemy towarzyszące inżynierii wymagań, a także opisują korzyści płynące z dbania o jakość specyfikacji. Przedstawiając rolę klienta w procesie pozyskiwania wymagań, Wiegers i Beatty m.in. wymieniają jego prawa i obowiązki. Następnie opisują dobre praktyki w inżynierii wymagań oraz dość wyczerpująco wyjaśniają funkcję analityka biznesowego, skupiając się na jego pożądanych cechach.
W II części (Opracowywanie wymagań) autorzy przedstawiają cały proces specyfikacji oprogramowania. Rozpoczynają od zidentyfikowania wymagań biznesowych, następnie podkreślają potrzebę poznawania oczekiwań przyszłych użytkowników wobec produktu. Podpowiadają, jak rozstrzygać spory, do jakich dochodzi na tym etapie prac nad specyfikacją. W kolejnym rozdziale przedstawiają różne sposoby pozyskiwania wymagań, zwracają uwagę na kluczowe zagadnienia i pułapki czyhające na analityków. Następnie skupiają się na opracowywaniu przypadków użycia, podkreślając przy tym potrzebę podejścia do funkcji oprogramowania z perspektywy przyszłego użytkownika, a więc skupienia się na tym, by produkt był praktyczny. Kolejne rozdziały dotyczą reguł biznesowych i związanych z nimi ograniczeń, a także dokumentowania wymagań. Bardzo pomocy jest zamieszczony w książce szablon. Autorzy krok po kroku budują dokument dotyczący wymagań. Następnie wymieniają cechy idealnych wymagań oraz techniki przedstawiania ich. Nie od dziś wiadomo, że obrazy są bardziej uniwersalne (i niekiedy czytelne) od słów. Dlatego też w rozdziale 12. zamieszczono różne graficzne sposoby przedstawiania wymagań: od diagramów po tabele. Kolejne zagadnienia opisane w książce to m.in. modelowanie relacji między danymi, zwrócenie uwagi na jakość oprogramowania (autorzy proponują specyfikowanie wymagań dotyczących jakości za pomocą języka Planguage), prototypowanie, priorytety oraz walidacja wymagań. Następnie Wiegers i Beatty wyjaśniają, dlaczego warto dbać o wysoką jakość tworzonych wymagań – można będzie korzystać z nich w kolejnych projektach. Na koniec przedstawiają pozostałe zagadnienia związane z wymaganiami: koszty, miejsce specyfikowania w harmonogramie prac nad oprogramowaniem czy rolę wymagań np. w procesie pisania kodu i testowania.
Temat części III w zasadzie jest zawarty w jej tytule: Wymagania w różnych klasach projektów. Autorzy w pierwszej kolejności opisują cechy wymagań w projektach zwinnych, wskazując różnice między metodykami agile’owymi i klasycznym podejściem do tworzenia oprogramowania. Podkreślają przy tym jeszcze większą potrzebę wsłuchiwania się w oczekiwania użytkownika (np. w podrozdziale dotyczącym epik i opowieści użytkownika). Następnie skupiają się na wymaganiach w projektach ulepszających i zastępujących czy bazujących na już istniejących produktach. Kolejne zagadnienia poruszane w części III to zalety outsourcingu, offshoringu czy nearshoringu oraz związane z nimi zagrożenia. Następnie Wiegers i Beatty przedstawiają projekty automatyzacji procesów biznesowych, projekty analityki biznesowej i m.in. projekty systemów wbudowanych.
W części IV (Zarządzanie wymaganiami) autorzy skupiają się na metodach wydajnej pracy z wymaganiami. Zwracają uwagę m.in. na konieczność dbania o kontrolowanie wersji czy spójność poszczególnych dokumentów. Następnie przedstawiają zagadnienia związane ze zmianami wymagań, np. kontrolowanie zmian czy analizę ich wpływu. Rozdział 29. dotyczy w głównej mierze śledzenia wymagań, a kolejny – zamykający część IV – zawiera opis narzędzi służących do opracowywania wymagań i zarządzania nimi.
Przedmiotem ostatniej, V części (Implementacja inżynierii wymagań) są, ogólnie rzecz biorąc, dwa zagadnienia: ulepszanie procesów inżynierii wymagań oraz zarządzanie ryzykiem.
Książka zawiera ponadto trzy dodatki. Pierwszy (A) składa się z 20 pytań pomagających wybrać optymalne dla danego projektu/przedsiębiorstwa techniki inżynierii wymagań, a także wskazać elementy (np. dotyczące analityków czy klientów) wymagające poprawy. Dodatek B zawiera kilkanaście tabel. Zebrano w nich najważniejsze problemy związane z wymaganiami, ich możliwe przyczyny oraz rozwiązania. W dodatku C zamieszczono kilka przykładów dokumentów dotyczących wymagań.
Na końcu książki znajduje się przydatny słowniczek pojęć.
Duża łyżka miodu
Książka jest napisana prostym, przystępnym językiem. Poszczególne zagadnienia autorzy opisują niemalże od podstaw, dzięki czemu zrozumieją je nawet osoby na co dzień niezwiązane z branżą IT czy analizą wymagań.
Struktura książki jest przemyślana i czytelna. Prawie każdy z rozdziałów rozpoczyna się historyjką wprowadzającą czytelnika w temat. Poprzedza ona krótki wstęp, po którym znajdują się podrozdziały zawierające szczegółowe rozważania. Najistotniejsze informacje umieszczono w ramkach opatrzonych trójkątem z wykrzyknikiem. Tekst urozmaicają Prawdziwe historie (oznaczone symbolem książki) – opisy doświadczeń autorów. Wiegers i Beatty przestrzegają również czytelników przed skutkami pewnych nieprzemyślanych działań (Pułapka). Większość rozdziałów kończy ramka Następne kroki, pomagająca zastosować teorię w praktyce. Zawiera ona ćwiczenia do wykonania przez czytelnika.
Łyżeczka dziegciu
Mankamentem książki może być… grubość kartek; są one bardzo cienkie, więc w trakcie czytania zwykle widzimy również zawartość kolejnej/poprzedniej strony. Podczas dłuższej lektury okazuje się to dosyć męczące.
Książka jest starannie dopracowana pod względem językowym. Jedynie rozdział 31. zawiera zaskakująco dużo drobnych usterek. Nie najlepiej wygląda również tłumaczenie niektórych pojęć z dziedziny IT, jak wspomniane epiki czy historie użytkownika. Oryginalne formy wydają się naturalniejsze.
Merytoryczna wartość publikacji jest niepodważalna. Wśród nielicznych błędów można wymienić niewłaściwe tłumaczenie rozwinięcia skrótu CRUD w rozdziale 13.
Dobra inwestycja
Czy warto wzbogacić swoją biblioteczkę o Specyfikację oprogramowania? Z pewnością. Co więcej, to książka, do której czytelnik będzie niejednokrotnie wracać. Publikację Wiegersa i Beatty wielokrotnie już nazywano kompendium wiedzy dla każdego analityka oraz innych osób związanych z branżą IT. Kolejne wydanie Specyfikacji oprogramowania bez wątpienia nadal zasługuje na to miano.
Dobra wiadomość dla miłośników nowoczesnych technologii – książka jest dostępna również w wersji elektronicznej.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Software Requirements 3
- Tłumaczenie:
- Ireneusz Jakóbik, Radosław Lesisz
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-9166-1, 9788324691661
- Data wydania książki drukowanej:
- 2014-10-06
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-9169-2, 9788324691692
- Data wydania ebooka:
-
2014-10-06
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 25286
- Rozmiar pliku Pdf:
- 10.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 10.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 21.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Inne - Programowanie
Spis treści książki
- Definicja wymagań dotyczących oprogramowania (31)
- Niektóre interpretacje słowa "wymaganie" (32)
- Poziomy i rodzaje wymagań (33)
- Praca na trzech poziomach (37)
- Wymagania produktu a wymagania projektu (40)
- Opracowywanie wymagań i zarządzanie nimi (41)
- Opracowywanie wymagań (41)
- Zarządzanie wymaganiami (43)
- W każdym projekcie istnieją wymagania (43)
- Gdy złe wymagania trafiają na dobrych ludzi (45)
- Niewystarczające zaangażowanie użytkownika (45)
- Niedokładne planowanie (46)
- Pełzające wymagania użytkowników (46)
- Niejednoznaczne wymagania (46)
- Złocenie (47)
- Przeoczeni interesariusze (47)
- Korzyści płynące z wysokiej jakości procesu dotyczącego wymagań (47)
- Luka oczekiwań (50)
- Kim jest klient? (51)
- Partnerstwo klient-twórca oprogramowania (53)
- Wymaganiowa karta praw klienta oprogramowania (55)
- Wymaganiowa karta obowiązków klienta oprogramowania (57)
- Tworzenie kultury poszanowania wymagań (60)
- Identyfikowanie osób decyzyjnych (62)
- Osiąganie porozumienia co do wymagań (62)
- Baza dla wymagań (63)
- Co zrobić, jeśli nie osiągnięto porozumienia? (64)
- Zgoda co do wymagań w projektach zwinnych (65)
- Struktura procesu opracowywania wymagań (70)
- Dobre praktyki. Pozyskiwanie wymagań (72)
- Dobre praktyki. Analizowanie wymagań (74)
- Dobre praktyki. Specyfikowanie wymagań (76)
- Dobre praktyki. Walidacja wymagań (77)
- Dobre praktyki. Zarządzanie wymaganiami (77)
- Dobre praktyki. Wiedza (79)
- Dobre praktyki. Zarządzanie projektem (80)
- Wdrażanie nowych praktyk (82)
- Rola analityka biznesowego (86)
- Zadania analityka biznesowego (87)
- Najważniejsze umiejętności analityka (88)
- Najważniejsza wiedza analityka (92)
- Jak zostać analitykiem biznesowym? (92)
- Były użytkownik (92)
- Były programista albo tester (93)
- Były (lub jednoczesny) menedżer projektu (94)
- Specjalista w swojej dziedzinie (94)
- Żółtodziób (94)
- Rola analityka w projektach zwinnych (95)
- Rozwijanie współpracy w obrębie zespołu (96)
- Definiowanie wymagań biznesowych (102)
- Identyfikowanie pożądanych korzyści biznesowych (102)
- Wizja produktu i zakres projektu (102)
- Sprzeczne wymagania biznesowe (104)
- Dokument wizji i zakresu (105)
- 1. Wymagania biznesowe (107)
- 2. Zakres i ograniczenia (112)
- 3. Kontekst biznesowy (114)
- Techniki przedstawiania zakresu (116)
- Diagram kontekstowy (116)
- Mapa ekosystemu (117)
- Drzewo funkcjonalności (118)
- Lista zdarzeń (119)
- Skupienie na zakresie (120)
- Korzystanie z celów biznesowych podczas podejmowania decyzji dotyczących zakresu (121)
- Ocena wpływu zmian zakresu (121)
- Wizja i zakres w projektach zwinnych (122)
- Korzystanie z celów biznesowych, aby określić koniec projektu (123)
- Klasy użytkowników (126)
- Klasyfikowanie użytkowników (126)
- Identyfikowanie klas użytkowników (129)
- Personifikacje użytkowników (131)
- Nawiązywanie kontaktu z przedstawicielami użytkowników (132)
- Mistrz produktu (133)
- Zewnętrzni mistrzowie produktu (134)
- Oczekiwania wobec mistrza produktu (135)
- Wielu mistrzów produktu (136)
- Informowanie o potrzebie zaangażowania mistrza produktu (137)
- Pułapki, na które należy uważać (138)
- Przedstawiciele użytkowników w projektach zwinnych (138)
- Godzenie sprzecznych wymagań (140)
- Techniki pozyskiwania wymagań (145)
- Wywiady (145)
- Warsztaty (146)
- Grupy fokusowe (148)
- Obserwacje (149)
- Kwestionariusze (150)
- Analiza interfejsów systemu (151)
- Analiza interfejsu użytkownika (152)
- Analiza dokumentów (152)
- Planowanie pozyskiwania wymagań (153)
- Przygotowania do pozyskiwania wymagań (154)
- Czynności związane z pozyskiwaniem wymagań (156)
- Czynności po zebraniu wymagań (158)
- Organizowanie i udostępnianie notatek (158)
- Dokumentowanie kwestii otwartych (158)
- Klasyfikowanie informacji uzyskanych od użytkownika (159)
- Skąd wiedzieć, że to już wszystko? (162)
- Na co uważać podczas pozyskiwania wymagań? (163)
- Wymagania oczywiste oraz pochodne (163)
- Odnajdowanie pominiętych wymagań (165)
- Przypadki użycia oraz opowieści użytkowników (169)
- Podejście bazujące na przypadkach użycia (172)
- Przypadki użycia i scenariusze użytkowania (173)
- Identyfikowanie przypadków użycia (181)
- Badanie przypadków użycia (182)
- Walidacja przypadków użycia (184)
- Przypadki użycia i wymagania funkcjonalne (185)
- Związane z przypadkami użycia pułapki, na które należy uważać (186)
- Korzyści płynące z wymagań zorientowanych na użytkowanie (187)
- Systematyka reguł biznesowych (191)
- Fakty (192)
- Ograniczenia (192)
- Wyzwalacze działań (194)
- Wnioski (195)
- Obliczenia (195)
- Niepodzielne reguły biznesowe (196)
- Dokumentowanie reguł biznesowych (196)
- Odkrywanie reguł biznesowych (198)
- Reguły biznesowe i wymagania (200)
- Wiązanie wszystkiego w całość (201)
- Specyfikacja wymagań dotyczących oprogramowania (205)
- Wymagania dotyczące etykiet (208)
- Postępowanie z brakami (210)
- Interfejs użytkownika i SRS (210)
- Szablon wymagań dotyczących oprogramowania (212)
- 1. Wstęp (213)
- 2. Opis ogólny (214)
- 3. Funkcjonalności systemu (215)
- 4. Wymagania dotyczące danych (216)
- 5. Wymagania interfejsów zewnętrznych (217)
- 6. Atrybuty jakościowe (218)
- 7. Wymagania międzynarodowe i lokalizacyjne (219)
- 8. Pozostałe wymagania (219)
- Dodatek A. Glosariusz (220)
- Dodatek B. Modele analityczne (220)
- Specyfikacja wymagań w projektach zwinnych (220)
- Cechy doskonałych wymagań (224)
- Cechy wymagań (224)
- Cechy zbiorów wymagań (226)
- Wskazówki dotyczące pisania wymagań (227)
- Perspektywa systemu czy perspektywa użytkownika (227)
- Styl pisania wymagań (228)
- Poziom szczegółowości (231)
- Techniki przedstawiania wymagań (232)
- Unikanie wieloznaczności (233)
- Unikanie niekompletności (236)
- Przykładowe wymagania - przed i po (237)
- Modelowanie wymagań (242)
- Od głosu użytkownika do modeli analitycznych (243)
- Wybór właściwej reprezentacji (244)
- Diagram przepływu danych (246)
- Diagram torowy (250)
- Diagram przejść stanów i tabela stanów (251)
- Mapa dialogu (254)
- Tabele decyzyjne i drzewa decyzyjne (257)
- Tabele zdarzenie-reakcja (259)
- Kilka słów o diagramach UML (261)
- Modelowanie w projektach zwinnych (262)
- Ostatnie przypomnienie (262)
- Modelowanie relacji między danymi (265)
- Słownik danych (268)
- Analiza danych (271)
- Specyfikowanie raportów (272)
- Pozyskiwanie wymagań dotyczących raportów (272)
- Co należy wziąć pod uwagę podczas specyfikowania raportów? (273)
- Szablon specyfikacji raportu (274)
- Kokpit zarządzania (277)
- Atrybuty jakościowe oprogramowania (280)
- Odkrywanie atrybutów jakościowych (282)
- Definiowanie atrybutów jakościowych (285)
- Zewnętrzne atrybuty jakościowe (286)
- Wewnętrzne atrybuty jakościowe (299)
- Specyfikowanie wymagań jakościowych w języku Planguage (304)
- Kompromisy związane z atrybutami jakościowymi (305)
- Implementowanie wymagań dotyczących atrybutów jakościowych (307)
- Ograniczenia (308)
- Atrybuty jakościowe w projektach zwinnych (310)
- Prototypowanie. Co i dlaczego? (314)
- Makiety i dowody koncepcji (315)
- Prototypy ewolucyjne i do wyrzucenia (316)
- Prototypy papierowe i elektroniczne (319)
- Praca z prototypami (321)
- Ocenianie prototypów (323)
- Ryzyka prototypowania (325)
- Presja skonstruowania prototypu (325)
- Rozproszenie szczegółami (326)
- Nierealne oczekiwania co do wydajności (326)
- Nadmierne nakłady ponoszone na prototypy (327)
- Czynniki decydujące o powodzeniu prototypowania (327)
- Dlaczego wymaganiom należy nadawać priorytety? (330)
- Praktyczne podejście do nadawania priorytetów (331)
- Gierki z wymaganiami (332)
- Niektóre techniki określania priorytetów (333)
- Wchodzi czy odpada? (334)
- Porównywanie parami i szeregowanie rangowe (334)
- Skala trzypoziomowa (334)
- Metoda MoSCoW (336)
- 100 złotych (337)
- Nadawanie priorytetów na podstawie wartości, kosztu i ryzyka (338)
- Walidacja i weryfikacja (345)
- Przeglądy wymagań (345)
- Inspekcja (347)
- Lista kontrolna defektów (351)
- Wskazówki dotyczące oceniania wymagań (352)
- Wyzwania związane z ocenianiem wymagań (353)
- Prototypowanie wymagań (355)
- Testowanie wymagań (355)
- Walidacja wymagań z wykorzystaniem kryteriów akceptacji (359)
- Kryteria akceptacji (359)
- Testy akceptacyjne (361)
- Dlaczego powtórnie korzystać z wymagań? (364)
- Aspekty wielokrotnego korzystania z wymagań (364)
- Skala ponownego użycia (365)
- Zakres modyfikacji (366)
- Mechanizm ponownego użycia (366)
- Rodzaje informacji o wymaganiach, które można poddać powtórnemu użyciu (368)
- Najczęściej spotykane scenariusze wielokrotnego użycia (369)
- Linia oprogramowania (369)
- Reengineering i zastępowanie systemów (369)
- Inne okazje do wielokrotnego użycia (370)
- Wzorce wymagań (371)
- Narzędzia wspomagające wielokrotne użycie (372)
- Przystosowanie wymagań do wielokrotnego użycia (372)
- Przeszkody i czynniki sukcesu wielokrotnego użycia (374)
- Przeszkody (374)
- Czynniki sukcesu (376)
- Szacowanie nakładów na wymagania (380)
- Od wymagań do planów projektu (383)
- Szacowanie wielkości projektu i niezbędnych nakładów na podstawie wymagań (383)
- Wymagania a harmonogram (385)
- Od wymagań do konstrukcji i kodu (386)
- Architektura i alokacja (387)
- Konstrukcja oprogramowania (388)
- Konstrukcja interfejsu użytkownika (389)
- Od wymagań do testów (391)
- Od wymagań do sukcesu (393)
- Ograniczenia procesu kaskadowego (398)
- Zwinne podejście do programowania (399)
- Najważniejsze aspekty zwinnego podejścia do opracowywania wymagań (399)
- Zaangażowanie klienta (399)
- Szczegółowość dokumentacji (400)
- Rejestr wymagań i priorytety (400)
- Właściwy czas (401)
- Epiki, opowieści użytkowników i funkcjonalności. O rany! (402)
- Spodziewaj się zmian (403)
- Dostosowywanie praktyk związanych z opracowywaniem wymagań do projektów zwinnych (403)
- Przejście na metodyki zwinne. I co teraz? (404)
- Spodziewane trudności (408)
- Techniki pracy nad wymaganiami, gdy system już istnieje (408)
- Nadawanie priorytetów przy wykorzystaniu celów biznesowych (410)
- Uwaga na lukę (411)
- Zachowanie poziomu wydajności (411)
- Kiedy stare wymagania nie istnieją (412)
- Które wymagania specyfikować? (412)
- Jak odkrywać wymagania w istniejących systemach? (414)
- Przekonywanie do przyjęcia nowego systemu (415)
- Czy możemy iterować? (416)
- Wymagania dotyczące wyboru produktów gotowych (420)
- Opracowywanie wymagań użytkowników (420)
- Rozpatrywanie reguł biznesowych (421)
- Identyfikowanie potrzeb związanych z danymi (421)
- Definiowanie wymagań jakościowych (421)
- Ocenianie rozwiązań (422)
- Wymagania dotyczące implementacji gotowych produktów (424)
- Wymagania dotyczące konfiguracji (425)
- Wymagania dotyczące integracji (425)
- Wymagania dotyczące rozszerzeń (426)
- Wymagania dotyczące danych (426)
- Zmiany w procesach biznesowych (426)
- Najczęściej spotykane problemy mające związek z gotowymi rozwiązaniami (427)
- Odpowiedni stopień szczegółowości wymagań (430)
- Interakcje na linii zleceniodawca - wykonawca (431)
- Zarządzanie zmianami (433)
- Kryteria akceptacji (433)
- Modelowanie procesów biznesowych (436)
- Korzystanie z bieżących procesów w celu opracowania wymagań (437)
- Najpierw przyszłe procesy (438)
- Modelowanie biznesowych miar wydajności (438)
- Dobre praktyki w projektach automatyzacji procesów biznesowych (440)
- Przegląd projektów analityki biznesowej (441)
- Opracowywanie wymagań w projektach analityki biznesowej (443)
- Priorytetyzacja prac przy użyciu decyzji (444)
- Definiowanie sposobów korzystania z informacji (445)
- Specyfikowanie potrzeb danych (446)
- Definiowanie analiz przekształcających dane (449)
- Ewolucyjny charakter analizy (450)
- Wymagania, architektura oraz alokacja systemu (454)
- Modelowanie systemów czasu rzeczywistego (455)
- Diagram kontekstowy (456)
- Diagram przejść stanów (456)
- Tabela zdarzenie-reakcja (457)
- Diagram architektury (459)
- Prototypowanie (460)
- Interfejsy (460)
- Wymagania czasowe (461)
- Atrybuty jakościowe dotyczące systemów wbudowanych (462)
- Wyzwania związane z systemami wbudowanymi (467)
- Proces zarządzania wymaganiami (472)
- Baza dla wymagań (473)
- Kontrolowanie wersji wymagań (474)
- Atrybuty wymagań (476)
- Śledzenie statusów wymagań (477)
- Rozwiązywanie problemów związanych z wymaganiami (479)
- Mierzenie nakładów ponoszonych na wymagania (480)
- Zarządzania wymaganiami w projektach zwinnych (482)
- Po co zarządzać wymaganiami? (483)
- Po co zarządzać zmianami? (485)
- Kontrolowanie pełzania zakresu (486)
- Polityka kontrolowania zmian (487)
- Podstawowe pojęcia związane z procesem kontrolowania zmian (488)
- Opis procesu kontrolowania zmian (489)
- 1. Cel i zakres (489)
- 2. Role i odpowiedzialności (489)
- 3. Stany wnioskowanych zmian (490)
- 4. Kryteria początkowe (490)
- 5. Zadania (490)
- 6. Kryteria końcowe (492)
- 7. Raportowanie statusu zmiany (492)
- Dodatek. Atrybuty zapisywane dla każdego wniosku o zmianę (492)
- Rada kontroli zmian (493)
- Skład rady (494)
- Statut rady (494)
- Renegocjowanie zobowiązań (495)
- Narzędzia do kontrolowania zmian (495)
- Pomiar aktywności dotyczącej zmian (496)
- Analiza wpływu zmiany (497)
- Procedura analizy wpływu (498)
- Szablon analizy wpływu (501)
- Zarządzanie zmianami w projektach zwinnych (501)
- Śledzenie wymagań (505)
- Argumenty przemawiające za śledzeniem wymagań (508)
- Macierz śledzenia wymagań (509)
- Narzędzie służące do śledzenia wymagań (512)
- Procedura dotycząca śledzenia wymagań (513)
- Czy śledzenie wymagań jest wykonalne? Czy jest konieczne? (514)
- Narzędzia do opracowywania wymagań (519)
- Narzędzia wspomagające pozyskiwanie wymagań (519)
- Narzędzia do prototypowania (519)
- Narzędzia do modelowania (520)
- Narzędzia do zarządzania wymaganiami (520)
- Korzyści płynące ze stosowania narzędzi do zarządzania wymaganiami (520)
- Możliwości narzędzi do zarządzania wymaganiami (522)
- Wybór oraz implementacja narzędzia do pracy z wymaganiami (524)
- Wybór narzędzia (525)
- Konfiguracja narzędzia i procesów (525)
- Wspieranie adaptacji użytkowników (527)
- Związek wymagań z innymi procesami projektu (532)
- Wymagania i różne grupy interesariuszy (534)
- Zachęcanie do angażowania się w zmiany (534)
- Podstawy usprawniania procesu programistycznego (536)
- Analiza przyczyn źródłowych (538)
- Cykl usprawniania procesu (539)
- Ocena bieżących praktyk (540)
- Planowanie działań ulepszających (540)
- Tworzenie, pilotowanie i wdrażanie procesów (542)
- Ocenianie wyników (542)
- Elementy procesu inżynierii wymagań (543)
- Elementy procesu opracowywania wymagań (545)
- Elementy procesu zarządzania wymaganiami (546)
- Czy jesteśmy już na miejscu? (546)
- Tworzenie planu usprawnienia procesu pracy z wymaganiami (548)
- Podstawy zarządzania ryzykiem w oprogramowaniu (552)
- Elementy zarządzania ryzykiem (552)
- Dokumentowanie ryzyka grożącego projektowi (553)
- Planowanie zarządzania ryzykiem (556)
- Ryzyko związane z wymaganiami (556)
- Pozyskiwanie wymagań (557)
- Analiza wymagań (558)
- Specyfikacja wymagań (558)
- Walidacja wymagań (559)
- Zarządzanie wymaganiami (559)
- Zarządzanie ryzykiem to Twój przyjaciel (560)
Wstęp (19)
Podziękowania (25)
CZĘŚĆ I. WYMAGANIA DOTYCZĄCE OPROGRAMOWANIA. CO, DLACZEGO I KTO?
Rozdział 1. Najważniejsze wymaganie dotyczące oprogramowania (29)
Rozdział 2. Wymagania z punktu widzenia użytkownika (49)
Rozdział 3. Dobre praktyki w inżynierii wymagań (67)
Rozdział 4. Analityk biznesowy (85)
CZĘŚĆ II. OPRACOWYWANIE WYMAGAŃ
Rozdział 5. Określanie wymagań biznesowych (101)
Rozdział 6. Słuchanie głosu użytkownika (125)
Rozdział 7. Pozyskiwanie wymagań (143)
Rozdział 8. Zrozumieć wymagania użytkowników (167)
Rozdział 9. Gra według reguł (189)
Rozdział 10. Dokumentowanie wymagań (203)
Rozdział 11. Pisanie doskonałych wymagań (223)
Rozdział 12. Jeden obraz wart jest 1024 słowa (241)
Rozdział 13. Specyfikowanie wymagań danych (265)
Rozdział 14. Wykraczanie poza funkcjonalność (279)
Rozdział 15. Ograniczanie ryzyka z wykorzystaniem prototypowania (313)
Rozdział 16. Najpierw to, co najważniejsze - określanie priorytetów wymagań (329)
Rozdział 17. Walidacja wymagań (343)
Rozdział 18. Ponowne wykorzystanie wymagań (363)
Rozdział 19. Więcej niż tylko opracowywanie wymagań (379)
CZĘŚĆ III. WYMAGANIA W RÓŻNYCH KLASACH PROJEKTÓW
Rozdział 20. Projekty zwinne (397)
Rozdział 21. Projekty ulepszające i zastępujące (407)
Rozdział 22. Projekty bazujące na gotowych rozwiązaniach (419)
Rozdział 23. Projekty zlecane na zewnątrz (429)
Rozdział 24. Projekty automatyzacji procesów biznesowych (435)
Rozdział 25. Projekty analityki biznesowej (441)
Rozdział 26. Projekty systemów wbudowanych oraz innych systemów czasu rzeczywistego (453)
CZĘŚĆ IV. ZARZĄDZANIE WYMAGANIAMI
Rozdział 27. Praktyki zarządzania wymaganiami (471)
Rozdział 28. Zmiany się zdarzają (485)
Rozdział 29. Ogniwa w łańcuchu wymagań (505)
Rozdział 30. Narzędzia inżynierii wymagań (517)
CZĘŚĆ V. IMPLEMENTACJA INŻYNIERII WYMAGAŃ
Rozdział 31. Ulepszanie procesów inżynierii wymagań (531)
Rozdział 32. Wymagania dotyczące oprogramowania a zarządzanie ryzykiem (551)
Epilog (561)
DODATKI
Dodatek A. Samoocena bieżących praktyk dotyczących wymagań (565)
Dodatek B. Poradnik usuwania problemów z wymaganiami (571)
Dodatek C. Przykładowe dokumenty wymagań (591)
Słowniczek (613)
Bibliografia (621)
Skorowidz (633)
Helion - inne książki
-
Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzieln...
Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Ten przystępny przewodnik jest przeznaczony dla analityków danych, którzy chcą dobrze poznać proces tworzenia analitycznego zbioru danych i samodzielnie pisać kod niezbędny do uzyskania zamierzonego wyniku. Przedstawiono w nim składnię języka SQL oraz zasady budowania szybko działających zapytań ...
SQL dla analityków danych. Tworzenie zbiorów danych dla początkujących SQL dla analityków danych. Tworzenie zbiorów danych dla początkujących
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Oto przewodnik po koncepcjach testowania i wiodących frameworkach, za pomocą których automatyzuje się testy aplikacji internetowych, takich jak Selenium, Cypress, Puppeteer i Playwright. Zaprezentowano w nim unikatowe funkcjonalności tych rozwiązań, ich wady i zalety, a także wyjaśniono zasady ko...
Testowanie aplikacji dla programistów frontendowych. Wiodące frameworki do automatyzacji testów aplikacji internetowych i ich przyszłość oparta na testowaniu niskokodowym i sztucznej inteligencji Testowanie aplikacji dla programistów frontendowych. Wiodące frameworki do automatyzacji testów aplikacji internetowych i ich przyszłość oparta na testowaniu niskokodowym i sztucznej inteligencji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
To książka przeznaczona dla osób, które chcą dobrze zrozumieć matematyczne podstawy nauki o danych i nauczyć się stosowania niektórych koncepcji w praktyce. Wyjaśniono tu takie zagadnienia jak rachunek różniczkowy i całkowy, rachunek prawdopodobieństwa, algebra liniowa i statystyka, pokazano takż...
Podstawy matematyki w data science. Algebra liniowa, rachunek prawdopodobieństwa i statystyka Podstawy matematyki w data science. Algebra liniowa, rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem przewodnika dla programistów. Rozpoczyna się od szczegółowego wprowadzenia do nowoczesnego C++ z uwzględnieniem technik eliminowania wąskich gardeł w kodzie bazowym. Następnie omówiono zagadnienia optymalizacji struktur danych i zarz...
Wysoce wydajny C++. Opanuj sztukę optymalizowania działania kodu. Wydanie II Wysoce wydajny C++. Opanuj sztukę optymalizowania działania kodu. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)71.40 zł
119.00 zł(-40%) -
Z tym przewodnikiem nauczysz się stosowania Reacta w praktyce. Dowiesz się, w jaki sposób zbudować jednostronicową, złożoną aplikację internetową, i zdobędziesz wiedzę umożliwiającą używanie tej biblioteki w codziennej pracy. Pokazano tu, jak rozpocząć projekt i rozwijać rzeczywistą aplikację. Za...
React w działaniu. Tworzenie aplikacji internetowych. Wydanie II React w działaniu. Tworzenie aplikacji internetowych. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Microsoft Power BI jest doskonałym narzędziem do profesjonalnej analizy danych. Jeśli jednak chcesz uzyskać za jego pomocą naprawdę spektakularne efekty, musisz się biegle posługiwać językiem DAX (Data Analysis Expressions). Pozwala on na wykonywanie zaawansowanych obliczeń i zapytań dotyczących ...
DAX i Power BI w analizie danych. Tworzenie zaawansowanych i efektywnych analiz dla biznesu DAX i Power BI w analizie danych. Tworzenie zaawansowanych i efektywnych analiz dla biznesu
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
To książka przeznaczona dla inżynierów danych i programistów, którzy chcą za pomocą Sparka przeprowadzać skomplikowane analizy danych i korzystać z algorytmów uczenia maszynowego, nawet jeśli te dane pochodzą z różnych źródeł. Wyjaśniono tu, jak dzięki Apache Spark można odczytywać i ujednolicać ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Jeśli masz już pewne umiejętności pentestera, dzięki tej książce poszerzysz swoją wiedzę o zaawansowanych narzędziach dostępnych w Kali Linux, a także nauczysz się wyrafinowanych taktyk stosowanych przez prawdziwych hakerów do atakowania sieci komputerowych. Omówiono tu różne sposoby instalowania...
Kali Linux i zaawansowane testy penetracyjne. Zostań ekspertem cyberbezpieczeństwa za pomocą Metasploit, Nmap, Wireshark i Burp Suite. Wydanie IV Kali Linux i zaawansowane testy penetracyjne. Zostań ekspertem cyberbezpieczeństwa za pomocą Metasploit, Nmap, Wireshark i Burp Suite. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Ta książka jest przeznaczona dla programistów i osób zaawansowanych w nauce programowania. Dzięki niej nauczysz się uwzględniać w projektach narzędzia do obserwacji pracy kodu i analizować uzyskane dzięki nim dane o wydajności. Dowiesz się też, jak na podstawie takiego wnioskowania uzyskiwać znac...
Wydajność i optymalizacja kodu. Istota dynamiki działania oprogramowania Wydajność i optymalizacja kodu. Istota dynamiki działania oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)71.40 zł
119.00 zł(-40%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Specyfikacja oprogramowania. Inżynieria wymagań. Wydanie III Karl E Wiegers, Joy Beatty (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Tomasz,
Data dodania: 2021-04-18 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem