Perl Graphics Programming. Creating SVG, SWF (Flash), JPEG and PNG files with Perl

- Autor:
- Shawn Wallace
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 480
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Perl Graphics Programming. Creating SVG, SWF (Flash), JPEG and PNG files with Perl
Graphics programmers aren't the only ones who need to be proficient with graphics. Web and applications programmers know that a dull web page can be quickly transformed into one that's interesting and lively with the use of well-planned graphics. And fortunately, you don't need the skills of a fulltime graphics programmer to use graphics effectively. From access counters and log report graphs to scientific plots and on-the-fly animated GIFs, graphics scripting is within the grasp of most web programmers. Using open source software, like Perl, you have the power to dynamically generate graphics based on user input and activity, easily manipulate graphics content, and optimize graphics for compression and quality.Geared toward Perl users and webmasters, Perl Graphics Programming focuses on open-source scripting programs that manipulate graphics files for use on the Web. The book demystifies the manipulation of graphics formats for newcomers to the Web with a practical, resource-like approach. With this book you'll learn to:
- Generate dynamic web graphics with charts, tables, and buttons
- Automate graphics tasks (thumbnails and borders)
- Create dynamics web documents (PDF, Postscript)
- Produce rich Internet experiences with Flash and SVG
Wybrane bestsellery
-
Poznajemy niedrogi komputer z procesorem ARM i Linuksem Matt Richardson, Shawn Wallace i Wolfram Donat Dziesięć lat. To już dziesięć lat od chwili, gdy świat komputerów do góry nogami wywróciło wydanie Raspberry Pi: taniego, jednopłytowego komputera o rozmiarze karty k...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
40.23 zł
44.70 zł(-10%) -
Ta książka jest przystępnym i zwięzłym wprowadzeniem do świata płytek drukowanych. Krok po kroku pokazano tu, jak projektować płytki za pomocą pakietu EAGLE — zbioru narzędzi służących do zautomatyzowanego projektowania obwodów elektronicznych. Szczególnie dokładnie opisano możliwości edyto...
Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw Płytki drukowane (PCB). Nauka i projekty od podstaw
-
Raspberry Pi to komputer wielkości karty kredytowej, do którego można podłączyć zwykły telewizor i klawiaturę. Jednak jest to pełnoprawny, choć mały komputer, który można wykorzystać w rozmaitych projektach, a także do wielu rzeczy, które realizują „zwykłe” komput...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
24.28 zł
35.70 zł(-32%) -
If you're just getting started with Perl, this is the book you want—whether you're a programmer, system administrator, or web hacker. Nicknamed "the Llama" by two generations of users, this best seller closely follows the popular introductory Perl course taught by the authors since 1991. Th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Get to grips with building robust XGBoost models using Python and scikit-learn for deploymentKey FeaturesGet up and running with machine learning and understand how to boost models with XGBoost in no timeBuild real-world machine learning pipelines and fine-tune hyperparameters to achieve optimal ...
Hands-On Gradient Boosting with XGBoost and scikit-learn Hands-On Gradient Boosting with XGBoost and scikit-learn
-
f you’re ready to get started with Raku (formerly Perl 6), this is the book you want, whether you’re a programmer, system administrator, or web hacker. Raku is a new language—a modern reinvention of Perl suitable for almost any task, from short fixes to complete web applications...
Learning Perl 6. Keeping the Easy, Hard, and Impossible Within Reach Learning Perl 6. Keeping the Easy, Hard, and Impossible Within Reach
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Learn Perl 6 effortlessly to solve everyday problemsAbout This BookFilled with practical examples, this comprehensive guide explores all aspects of Perl 6.Leverage the power of Perl 6 concurrency to develop responsive and high-performant software.Delves into various programming paradigms (such as...
-
Want to learn how to program and think like a computer scientist? This practical guide gets you started on your programming journey with the help of Perl 6, the younger sister of the popular Perl programming language. Ideal for beginners, this hands-on book includes over 100 exercises with multip...
Think Perl 6. How to Think Like a Computer Scientist Think Perl 6. How to Think Like a Computer Scientist
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Many programmers would love to use Perl for projects that involve heavy lifting, but miss the many traditional algorithms that textbooks teach for other languages. Computer scientists have identified many techniques that a wide range of programs need, such as:Fuzzy pattern matching for text (id...
Mastering Algorithms with Perl. Practical Programming Through Computer Science Mastering Algorithms with Perl. Practical Programming Through Computer Science
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
Jeśli znasz już trochę Flasha, a teraz chcesz poszerzyć swoją wiedzę o znajomość szybko rozwijającej się technologii 3D, sięgnij po książkę „Flash i Actionscript. Aplikacje 3D od podstaw” . Prostym, lecz precyzyjnym językiem przedstawiono w niej najważniejsze kwestie związane z projek...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
49.50 zł
99.00 zł(-50%)
O autorze książki
1 Shawn WallaceShawn Wallace jest programistą, elektronikiem i autorem książek technicznych z wieloletnim doświadczeniem. Mieszka w Providence w stanie Rhode Island. Jest także członkiem grupy artystów Fluxama, która stworzyła między innymi Noisemusick i Doctor Om. Projektował zestawy elektroniczne dla Modern Device. Przez lata był dyrektorem zarządzającym w stowarzyszeniu artystów AS220 i współzałożycielem SMT Computing Society.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-5830-3, 9781449358303
- Data wydania ebooka:
-
2002-12-19
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.5MB
Spis treści książki
- Perl Graphics Programming: Creating SVG, SWF (Flash), JPEG and PNG files
- A Note Regarding Supplemental Files
- Preface
- Creating Raster Images and Web Graphics
- Creating Vector Images and Animations
- Creating Documents and Printing
- Using Code Examples
- Conventions Used in This Book
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Raster Images and Web Graphics
- 1. Creating Graphics with Perl
- Introduction to File Formats
- Color
- The RGB Color Space
- The CMYK Color Space
- Color Depth
- Color Tables
- Transparency and Alpha
- Raster File Formats
- Compression
- Interlacing
- Scanline (GIF) interlacing
- Adam7 (PNG) interlacing
- Progressive JPEGs
- PNG: An Open Standard for Web Graphics
- JPEG: The P Stands for Photographic
- GIF Animation for Fun and Profit
- 1. Creating Graphics with Perl
- Vector Graphic File Formats
- SVG for XML Images
- SWF for Flash Animation
- Document File Formats
- PostScript: A Language for Page Representation
- PDF: Toward a Truly Portable Document
- References
- 2. On-the-Fly Graphics with GD
- GD Basics
- Sample GD Applications
- Simple Drawing: Hello World
- Images from User Input: A Customized Billboard
- Image Generation Modules: The BrokenImage Module
- Reading and Writing Methods
- new( ), newPalette( ), newTrueColor( )
- newFromJpeg( ), newFromJpegData( )
- newFromGd( ), newFromGdData( )
- newFromGd2( ), newFromGd2Data( )
- newFromGd2Part( )
- newFromPng( ), newFromPngData( )
- newFromXbm( )
- gd( ), gd2( )
- jpeg( )
- png( )
- wbmp( )
- Getting and Setting General Information
- compare( )
- getBounds( )
- interlaced( )
- isTrueColor ( )
- Color Table Manipulation Methods
- colorAllocate( )
- colorDeallocate( )
- colorClosest( )
- colorClosestHWB( )
- colorExact( )
- colorResolve( )
- colorsTotal( )
- getPixel( )
- rgb( )
- setPixel( )
- transparent( )
- trueColor( )
- trueColorToPalette( )
- Brushes, Styles, and Tiles
- setBrush( )
- setStyle( )
- setTile( )
- Copying and Transforming Images
- clone( )
- copy( )
- copyMerge( )
- copyMergeGray( )
- copyResized( )
- copyResampled( )
- copyRotate90( ), copyRotate180( ), copyRotate270( )
- flipHorizontal( ), flipVertical( ), rotate180( )
- Image Drawing and Manipulation Methods
- arc( )
- fill( )
- filledPolygon( )
- filledRectangle( )
- fillToBorder( )
- line( )
- polygon( )
- rectangle( )
- Strings and Fonts
- char( )
- charUp( )
- nchars( )
- offset( )
- string( )
- stringUp( )
- stringFT( )
- width( ), height( )
- Polygon Methods
- addPt( )
- bounds( )
- deletePt( )
- getPt( )
- length( )
- map( )
- offset( )
- scale( )
- setPt( )
- toPt( )
- transform( )
- vertices( )
- 3. Graphics Scripting with Image::Magick
- What Is ImageMagick?
- Installing ImageMagick
- ImageMagicks Command-Line Tools
- What Is ImageMagick?
- Using Image::Magick
- The Basic Approach
- Error Checking
- Sample Image::Magick Applications
- Thumbnails with Image::Magick
- GIF Animation with Image::Magick
- Reading and Writing Images
- Read( )
- Write( )
- BlobToImage( ), ImageToBlob( )
- Retrieving and Setting File Information
- Comment( )
- Ping( )
- QueryFormat( )
- Signature( )
- Sizing and Transforming Images
- Chop( )
- Crop( )
- Flip( )
- Flop( )
- Magnify( )
- Minify( )
- Resize( )
- Roll( )
- Rotate( )
- Sample( )
- Scale( )
- Shear( )
- Trim( )
- Zoom( )
- Copying and Composing Images
- Append( )
- Clone( )
- Composite( )
- Montage( )
- Color and Transparency
- Channel( )
- Gamma( )
- Map( )
- MatteFloodfill( )
- Profile( )
- Quantize( )
- QueryColor( )
- Segment( )
- Transparent( )
- Annotation and Drawing
- Annotate( )
- ColorFloodfill( )
- Draw( )
- Label( )
- QueryFont( )
- QueryFontMetrics( )
- Filters and Effects
- AddNoise( )
- Average( )
- Blur( )
- Border( )
- Charcoal( )
- Colorize( )
- Contrast( )
- Convolve( )
- CycleColormap( )
- Despeckle( )
- Edge( )
- Emboss( )
- Enhance( )
- Equalize( )
- Frame( )
- Implode( )
- MedianFilter( )
- Modulate( )
- Mogrify( )
- MogrifyRegion( )
- Negate( )
- Normalize( )
- OilPaint( )
- Opaque( )
- Raise( )
- ReduceNoise( )
- Shade( )
- Sharpen( )
- Solarize( )
- Spread( )
- Swirl( )
- Texture( )
- Threshold( )
- Wave( )
- 4. Charts and Graphs with GD::Graph
- Lets Make Some Graphs!
- A Sample GD::Graph Application
- GD::Graph Methods
- gd( )
- new( )
- plot( )
- can_do_ttf( )
- get( )
- get_hotspot( )
- set( )
- set_label_font( ), set_value_font( )
- set_legend( )
- set_legend_font( )
- set_text_clr( )
- set_title_font( )
- set_x_label_font( ), set_y_label_font( ), set_x_axis_font( ), set_y_axis_font( )
- Attributes of GD::Graph Objects
- Attributes of All Graphs
- Attributes of Graphs with Axes
- Attributes of Bar Graphs
- Attributes of Graphs with Lines
- Attributes of Graphs with Points
- Attributes of Mixed Graphs
- Attributes of Pie Graphs
- Logos and Legends
- Colors and Fonts in GD::Graph
- colour_list
- hex2rgb
- rgb2hex
- read_rgb
- sorted_colour_list
- 5. Scripting the Gimp with Perl
- Getting and Installing the Gimp
- Installing the Gimp
- Installing the Perl Scripting Extension
- Getting and Installing the Gimp
- Writing Gimp Plug-ins in Perl
- The Gimp and Gimp::Fu Modules
- Types of Plug-ins
- Your First Gimp Script
- Object-Oriented Versus Procedural Scripting
- Adding New Features to the Gimp
- Handling Selections and Layers
- Manipulating Raw Data with Pixel Regions
- The PixelRgn object
- PDL objects
- A filter plug-in using pixel regions
- Alternative User Interfaces
- Standalone Scripts
- II. Vector Images and Animations
- 6. SVG: The Scalable Vector Graphics Format
- SVG Document Structure
- Viewing SVG Documents
- Standalone SVG documents
- Embedding SVG as an image reference
- Embedding SVG as an inline image
- Viewing SVG Documents
- Serving Compressed SVGs
- Rendering an SVG Document Tree
- Views and Coordinate Systems
- SVG Document Structure
- 6. SVG: The Scalable Vector Graphics Format
- The Basic SVG Tags
- Structural Tags
- Shapes, Paths, and Images
- Text Elements
- Linking in SVG
- 7. Creating SVG with Perl
- A Slide-Show Presentation
- SVG Animation
- Creating a Bouncing Ball
- SVG Scripting with JavaScript
- Using Unicode Text in SVG Images
- Transformation with XSLT and Perl
- 8. SWF: The Flash File Format
- The History of Flash and SWF
- The Format and Function of SWF Files
- Definition Tags
- Shapes
- Text and fonts
- Bitmaps
- Buttons
- Sounds
- Morph shapes
- Sprites
- Definition Tags
- Control Tags
- The Dictionary and Display List
- SWF Data Types
- Integer fields
- Bit fields
- The coordinate system
- Anatomy of a Tag
- The Header Record
- Character ID
- Bounding Box
- The Fill Style Array
- The Line Style Array
- NumFillBits and NumLineBits
- The ShapeRecord List
- Parsing an SWF File with Perl
- 9. Using Ming
- Installation
- Overview of the Perl Interface
- The Astral Trespassers Game
- The SWF Module
- setScale( )
- setVersion( )
- The SWF::Movie Module
- add( )
- addAction( )
- labelFrame( )
- new( )
- nextFrame( )
- output( )
- remove( )
- save( )
- setBackground( )
- setDimension( )
- setFrames( )
- setRate( )
- setSoundStream( )
- The SWF::Sprite (or SWF::MovieClip) Module
- The SWF::DisplayItem Module
- move( )
- moveTo( )
- remove( )
- rotate( )
- rotateTo( )
- scale( )
- scaleTo( )
- setColorAdd( )
- setColorMult( )
- setDepth( )
- setName( )
- setRatio( )
- skewX( ), skewY( )
- skewXTo( ), skewYTo( )
- The SWF::Shape Module
- addFill( )
- drawCurveTo( )
- drawCurve( )
- drawCircle( )
- drawFontGlyph( )
- drawLine( )
- drawLineTo( )
- movePenTo( )
- movePen( )
- new( )
- setLeftFill( ), setRightFill( )
- setLineStyle( )
- The SWF::Button Module
- addShape( )
- new( )
- setAction( )
- setHit( )
- setDown( )
- setOver( )
- setUp( )
- The SWF::Bitmap Module
- getHeight( )
- getWidth( )
- new( )
- The SWF::Text Module
- addString( )
- getStringWidth( )
- moveTo( )
- new( )
- setColor( )
- setFont( )
- setHeight( )
- setSpacing( )
- The SWF::TextField Module
- addString( )
- align( )
- new( )
- setBounds( )
- setColor( )
- setFont( )
- setHeight( )
- setIndentation( )
- setLineSpacing( )
- setMargin( ), setLeftMargin( ), setRightMargin( )
- setName( )
- The SWF::Font Module
- new( )
- The SWF::Fill Module
- moveTo( )
- rotateTo( )
- scaleTo( )
- skewXTo( ), skewYTo( )
- The SWF::Gradient Module
- addEntry( )
- new( )
- The SWF::Morph Module
- getShape1( )
- getShape2( )
- new( )
- The SWF::Sound Module
- new( )
- The SWF::Action Module
- new( )
- SWF Recipes
- Drawing a Circle
- Creating a Preloader with Ming
- Assembling Sprite-Based Documents with XML
- Communicating Between an SWF Client and a Perl Backend
- III. Documents and Printing
- 10. Printing with Postscript and PDF
- PostScript in a Nutshell
- The Page
- Some PostScript Functions
- PostScript Document Structuring Conventions
- The prolog
- The body
- PostScript in a Nutshell
- Portable Document Format (PDF)
- Structure of a PDF File
- The header
- The body
- The cross-reference table
- The trailer
- Structure of a PDF File
- PDF Operators for Drawing Graphics
- Constructing paths
- Setting the graphics state
- Filling and stroking the path
- 10. Printing with Postscript and PDF
- PDF Operators for Drawing Text
- Drawing with the Text::PDF Module
- References
- 11. Using the PostScript Modules
- Creating PostScript from a Web Interface
- The PostScript::TextBlock Module
- new( )
- addText( )
- numElements( )
- Write( )
- The PostScript::Document Module
- new( )
- addText( )
- addHeader( )
- addFooter( )
- Write( )
- The PostScript::Elements Module
- new( )
- addArc( )
- addBox( )
- addEPS( )
- addLine( )
- Write( )
- Other PostScript Modules
- 12. Creating PDF Documents with Perl
- Introduction to PDF::API2
- Creating Address Labels
- Adding to Existing PDF Files
- PDF::API2 Reference
- clonepage( )
- corefont( )
- end( )
- image( )
- imagemask( )
- importpage( )
- info( )
- mediabox( )
- new( )
- open( )
- openpage( )
- outlines( )
- page( )
- pages( )
- pdfimage( )
- psfont( )
- saveas( )
- stringify( )
- ttfont( )
- update( )
- PDF::API2::Page
- artbox( )
- bleedbox( )
- cropbox( )
- gfx( )
- hybrid( )
- mediabox( )
- text( )
- trimbox( )
- PDF::API2::Content
- compress( )
- restore( )
- save( )
- fillcolor( )
- flatness( )
- linecap( )
- linedash( )
- linejoin( )
- linewidth( )
- rotate( )
- scale( )
- skew( )
- strokecolor( )
- transform( )
- translate( )
- PDF::API2::Gfx
- arc( )
- circle( )
- clip( )
- close( )
- curve( )
- ellipse( )
- endpath( )
- fill( )
- fillstroke( )
- image( )
- line( )
- move( )
- poly( )
- rect( )
- rectxy( )
- stroke( )
- PDF::API2::Text
- charspace( )
- cr( )
- font( )
- hspace( )
- lead( )
- nl( )
- text( )
- text_center( )
- textln( )
- text_right( )
- text_utf8( )
- wordspace( )
- PDF::API2::Outline
- dest( )
- outline( )
- title( )
- References
- IV. Appendixes
- A. Serving Graphics on the Web
- The Server and CGI
- The CGI.pm Module
- Parsing CGI input with CGI.pm
- Generating HTTP headers with CGI.pm
- The CGI.pm Module
- Increasing Server Performance
- Limit the number of simultaneous requests
- Install mod_perl
- Image farming
- The Server and CGI
- A. Serving Graphics on the Web
- Web Graphics and the Browser
- Presenting Images in HTML
- The SRC Attribute
- The WIDTH and HEIGHT Attributes
- Layout and Spacing Attributes
- The ALT Attribute
- Background Images
- The OBJECT Tag
- References
- B. Gimp Reference
- The Gimp::Fu register( ) Method
- The Gimp Interface
- The Toolbox
- The selection tools
- The move tool
- The magnifying glass tool
- The crop tool
- The transform tool
- The flip tool
- The text tool
- The color picker
- The bucket fill tool
- The blend tool
- The pencil tool
- The paintbrush tool
- The eraser tool
- The airbrush tool
- The clone tool
- The convolver tool
- The ink tool
- The dodge and burn tool
- The smudge tool
- The measure tool
- The Toolbox
- The Toolbox Menu Hierarchy
- The file menu
- The Xtns menu
- The Image Menu Hierarchy
- The File menu
- The Edit menu
- The Select menu
- The View menu
- The Image menu
- The Layers menu
- The Tools menu
- The Dialogs menu
- The Filters menu
- The Guides menu
- The Script-Fu menu
- C. Image::Magick File Formats
- D. ActionScript Reference
- Operators and Control Structures
- Actions, Functions, and Properties
- Objects
- Index
- About the Author
- Colophon
- Copyright
O'Reilly Media - inne książki
-
Combing the web is simple, but how do you search for data at work? It's difficult and time-consuming, and can sometimes seem impossible. This book introduces a practical solution: the data catalog. Data analysts, data scientists, and data engineers will learn how to create true data discovery in ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
This updated edition of the Nutshell guide not only helps experienced Java programmers get the most out of versions through Java 17, it also serves as a learning path for new developers. Chock-full of examples that demonstrate how to take complete advantage of modern Java APIs and development bes...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Get started with Ray, the open source distributed computing framework that simplifies the process of scaling compute-intensive Python workloads. With this practical book, Python programmers, data engineers, and data scientists will learn how to leverage Ray locally and spin up compute clusters. Y...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Remove your doubts about AI and explore how this technology can be future-proofed using blockchain's smart contracts and tamper-evident ledgers. With this practical book, system architects, software engineers, and systems solution specialists will learn how enterprise blockchain provides permanen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Perl Graphics Programming. Creating SVG, SWF (Flash), JPEG and PNG files with Perl Shawn Wallace (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.