Facebook
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Myślenie obiektowe w programowaniu. Wydanie V (ebook)(audiobook)(audiobook)

Wydawnictwo:
Helion
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
208
Druk:
oprawa miękka
3w1 w pakiecie:
     PDF
     ePub
     Mobi

Książka

59,00 zł
47,20 zł

Dodaj do koszyka

Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2020-02-18

Ebook

59,00 zł
38,35 zł

Dodaj do koszyka

Przedsprzedaż Realizacja zamówień od 2020-02-18

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Do przechowalni

Burzliwy rozwój obiektowości nastąpił w połowie lat 90. wraz z upowszechnieniem się takich języków jak C++ czy Smalltalk. Obecnie programowanie zorientowane obiektowo wciąż jest jednym z najważniejszych paradygmatów projektowania. Łatwo zauważyć, że większość nowoczesnych języków programowania i technologii sieciowych opiera się na technikach obiektowych. Nieco trudniej jest dostrzec, że mimo szybkiego ewoluowania technik i języków programistycznych podstawowe pojęcia programowania obiektowego pozostają niezmienne i niezależne od jakiejkolwiek platformy. Początkujący programiści powinni więc poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z tymi pojęciami i naukę czegoś, co można nazwać "myśleniem obiektowym w programowaniu".

Ta książka jest kolejnym, poprawionym i uzupełnionym wydaniem wyczerpującego wprowadzenia do programowania zorientowanego obiektowo. Jej głównym celem jest przedstawienie podstaw myślenia obiektowego i najważniejszych pojęć w tym zakresie. Wyjaśniono tu, w jaki sposób poprawnie posługiwać się dziedziczeniem i kompozycją, odróżniać agregację od asocjacji oraz zrozumieć różnice między interfejsem a implementacją. Szczególną uwagę zwrócono na technologie, które przetrwały próbę czasu ostatnich 20 lat i stały się rdzeniem koncepcji programowania obiektowego. Opisano też najważniejsze wzorce projektowe, wskazano techniki unikania zależności i zaprezentowano zasady zwane SOLID, których przestrzeganie pozwala tworzyć kod wysokiej jakości, zrozumiały i elastyczny.

Dzięki tej książce:

  • zrozumiesz podstawowe pojęcia obiektowości
  • zaczniesz myśleć abstrakcyjnie podczas projektowania interfejsów
  • nauczysz się budowy i zasad modelowania klas
  • będziesz tworzyć kod, który będzie się nadawał do wielokrotnego wykorzystania
  • zaczniesz unikać zależności i silnych powiązań między klasami
  • przyswoisz sobie i będziesz stosować zasady SOLID

Techniki obiektowe. Zrozum, zanim zaimplementujesz!

O autorze

1 Matt Weisfeld

Matt Weisfeld jest wykładowcą, programistą oraz pisarzem. Mieszka w Cleveland w Ohio. Wcześniej pracował 20 lat w branży informatycznej jako programista, przedsiębiorca, szkoleniowiec prowadzący szkolenia dla firm oraz wykładowca kontraktowy. Weisfeld ma tytuł magistra informatyki i dyplom magistra zarządzania. Oprócz książki Myślenie obiektowe w programowaniu, napisał jeszcze dwie inne książki dotyczące programowania oraz opublikował wiele artykułów w wielu ważnych czasopismach branżowych.

Zamknij

Wybierz metodę płatności