Jakość oprogramowania. Podręcznik dla profesjonalistów
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.5/6 Opinie: 2
- Stron:
- 208
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Jakość oprogramowania. Podręcznik dla profesjonalistów
Wszystko, co musisz wiedzieć o jakości oprogramowania, w jednym miejscu!
- Poznaj rodzaje błędów
- Zapewnij wysoką jakość kodu
- Dowiedz się, jak należycie testować
- Twórz niezawodne oprogramowanie
Czym jest jakość oprogramowania? Czy to wyłącznie miara technicznej doskonałości kodu? A może jakość to coś znacznie więcej? Czy niezawodne działanie i brak błędów świadczą o wysokiej jakości programu? Co charakteryzuje kod, który można uznać za dobry? Jak mierzy się jakość w projektach informatycznych? Co robić, aby zapewnić wysoką jakość tworzonego oprogramowania? Jakie techniki i rozwiązania mogą w tym pomóc?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w książce Jakość oprogramowania. Podręcznik dla profesjonalistów. To pierwsze tego rodzaju wydawnictwo na polskim rynku szybko wprowadzi Cię w zyskującą coraz większe znaczenie tematykę jakości oprogramowania komputerowego. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, jak uzyskać i utrzymać odpowiednią jakość w projekcie informatycznym oraz jakie narzędzia są w tym pomocne, lecz również co robić, aby ograniczyć szkody spowodowane przez ewentualne błędy.
- Zapewnianie jakości kodu źródłowego
- Sposoby testowania programów
- Architektura, wzorce projektowe, metodyki
- Ciągłe dostarczanie i ciągła integracja
- Monitoring produkcji i obsługa awarii
- Najczęściej popełniane błędy i typowe przypadki
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto jest zaangażowany w proces wytwarzania oprogramowania!
Wybrane bestsellery
-
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak wykorzystać tę platformę w swoich projektach, jesteś na dobrym tropie! Dzięki tej książce poznasz możliwości i konstrukcje języka Ruby oraz mechanizm działania platformy Rails, a w szczególności interfejs Rack. Dowiesz się, jak zapewniać odpowiednią jakość swoich ...
Programowanie w języku Ruby. Mikrousługi i konteneryzacja Programowanie w języku Ruby. Mikrousługi i konteneryzacja
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)103.35 zł
159.00 zł(-35%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6102-7, 9788328361027
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-04-21
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6951-1, 9788328369511
- Data wydania ebooka:
-
2020-04-21
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 94488
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 15.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Inne - Programowanie
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- Klasyfikacja usterek, błędów i awarii 23
- Terminologia niezawodności 24
- Błędy 27
- Zapobieganie defektom 28
- Standaryzacja i organizacja kodu 28
- Standaryzacja 28
- Organizacja 28
- Jakość danych 29
- Wzorce projektowe, dowodzenie poprawności 30
- Kryteria wzorców projektowych 31
- Jakość poszczególnych wzorców projektowych 31
- Uzasadnienie dla wzorców projektowych 31
- Korzyści ze stosowania wzorców projektowych 32
- Trudności 33
- Wzorce oprogramowania nie są... 33
- Wzorce oprogramowania są... 33
- Rodzaje wzorców projektowych 33
- Konwencja ponad konfigurację 59
- Niezawodność 59
- Weryfikacja, walidacja i testowanie 59
- Odporność na błędy 60
- Przeglądy jakości kodu 62
- Przegląd konwencjonalny 62
- Przegląd jako proces 63
- Inspekcja oprogramowania krytycznego 63
- Poziomy pokrycia kodu testami 64
- Właściwy wybór architektury (DDD) i projektowanie 64
- Prostota i minimalizm 65
- Złożoność 65
- Architektura 66
- Projektowanie 66
- Programowanie 69
- Język programowania 71
- Maksymy programistyczne 71
- Metodyki (TDD, BDD, TIP) 72
- TDD 72
- BDD 73
- TIP 74
- Aplikacje mikrousługowe a monolityczne 74
- Aplikacje monolityczne 74
- Aplikacje mikrousługowe 75
- Zasady testowania 75
- Pojęcia 75
- Styl testowania 76
- Cel 76
- Testowanie specyfikacji 76
- Retrospekcja 76
- Sytuacje 76
- Filozofie testowania 77
- Dane testowe 77
- Kierunki testowania 77
- Minimum 77
- Aksjomaty testowania 78
- Aksjomaty programistyczne 78
- Pragmatyczny programista 79
- Entropia oprogramowania 79
- DRY 79
- Inne aspekty 79
- Błędotwórstwo 79
- Dowodzenie poprawności programów 79
- Przewidywanie zmian 80
- Dyspozycyjność systemu 80
- Uszkodzenia i powrót ze stanu błędu 81
- Metodologia programowania 82
- Kolejność celów 83
- Wykonalność 83
- Starzenie 84
- Defekty w grach 84
- Room bounds, problemy systemu optymalizacji 84
- Problemy z teksturami 87
- Brakujące elementy otoczenia 89
- Błędna lokalizacja elementów otoczenia 90
- Składnia, kompilacja i budowanie artefaktów 93
- Składnia 93
- Kompilacja 94
- Budowanie 94
- Automatyczne testy programistyczne 95
- minitest 95
- busted 98
- Pozostałe przykłady testów 100
- Integracyjne 100
- UI 103
- Specyfikacja, konfiguracja, środowisko 104
- CI/CD w praktyce 105
- Git branching 106
- .gitlab-ci.yml 106
- Współpraca pierwszej i drugiej linii wsparcia 109
- Monitoring 109
- APM 110
- Baza danych 114
- Błędy 117
- Logi 122
- Obsługa awarii 124
- Hotfixing 124
- Monkey-patching 124
- Zestawienie błędów popełnianych przez programistów 125
- Typowe błędy 125
- Błędy początkujących 126
- Kategoryzacja błędów 127
- Kompozycja programu 127
- Pętle 128
- Dane 128
- Zmienne 128
- Tablice 128
- Operacje arytmetyczne 128
- Podprogramy 128
- Inne 129
- W zasięgu wzroku 131
- Monitoring 131
- Planowanie 131
- Spotkanie 131
- Potrzeba 132
- Życie 132
- Konsumpcja 132
- Rozrywka 132
- Finanse 132
- Nauka 133
- Siły na zamiary 133
- Odbiorca 133
- Zamawiający 133
- Beneficjent 133
- Wykonawca 134
- Operator 134
- Użytkownik końcowy 134
- Niedoskonałość 134
- Człowiek 134
- Organizacja 135
- Czas 135
- Ważność 135
- Pilność 135
- Mikrozarządzanie 135
- Zadania cykliczne 136
- Zmiana częstotliwości 136
- Racjonalizacja operacji 137
- Uruchamianie w Dockerfile 138
- Nieporządek w harmonogramie zadań 138
- Przykład 138
- Rozwiązania 139
- Skutki i działania 140
- Martwy kod 140
- Współdzielenie kodu 141
- Rozwiązanie 141
- Rails 141
- Java 143
- Porządkowanie struktury aplikacji 143
- Timeout 144
- Przykład 144
- Rozwiązanie 145
- Racjonalizacja serwera bazy danych 145
- Przykład 146
- Replikacja czasu rzeczywistego 146
- Aplikacje 146
- Monitoring 147
- Nieprawidłowe rekordy 148
- Typy danych jako klucze 148
- Nadmiarowe przypisania 149
- Agregacja danych 149
- Dzielenie zapytań SQL 150
- Testy inwazyjne 151
- Cargo cult 152
- Prokrastynacja 153
- Obustronna weryfikacja 154
- Zewnętrzne dane 154
- Klucze obce a projekt bazy 155
- Korekty danych 156
- Spójność środowisk 157
- NULL 157
- Zmęczenie 159
- Brak testów 160
- Nemawashi 160
- "Geniusz zła" 161
- Paradoks hazardzisty 162
- Czytelność kodu 162
- Rozmiar 162
- Dobre praktyki 165
- Standardy, czyli XYZ-way 166
- Kosztowne błędy 166
- NASA Mars Climate Orbiter 167
- Ariane 5 Flight 501 167
- EDS Child Support System 167
- Heathrow Terminal 5 Opening 168
- The Mariner 1 Spacecraft 168
- Patriot Missile Error 168
- Pentium FDIV Bug 168
- Ciekawe przypadki 169
- Proxy 169
- Planowanie 170
- Macierz pokrycia zmianami 170
- IDE a edytor tekstowy 171
- Architektura systemowa 172
- Systemy wsadowe o zdalnym dostępie 172
- Systemy zbierania danych 173
- System prosty (Simplex) 173
- System prosty z wysuniętą transmisją 173
- System prosty z oddzielnymi maszynami do obsługi transmisji i do zarządzania bazą danych 175
- System nadrzędny - podległy 175
- System o wspólnej pamięci zbiorów 176
- Systemy zdwojone i dualne 177
- Systemy wieloprocesorowe 177
- Złożoność 178
- Predyspozycje osobowe 179
- Auto DB reconnect 180
- ESB non-block 180
- DB Deadlock 181
- Liczba zgłoszeń 183
- Konteneryzacja 183
- Koncentracja i pośpiech 184
- System transakcyjny a system wsadowy 184
- Pair programming 184
- Integracja 185
- Estymaty 185
- Kompatybilność API 185
- Retro computing 187
- Oprogramowanie samodostosowujące się 187
- Nieuchronne 189
- Organizacja 189
- Post factum 189
- Spokój 190
- Co dalej? 190
- Refleksja 190
- Na koniec 191
- Prewencja 193
- 1. Zasada ograniczonego zaufania 193
- 2. Statyczne typowanie 193
- 3. Analiza składniowa 195
- 4. Dane w relacyjnej bazie 195
- 5. Aspekty projektowe 197
- Reagowanie 197
- 1. Przechwytywanie wyjątków 197
- 2. Service Discovery 198
- 3. Używajmy własnych produktów 198
Wprowadzenie 13
Rozdział 1. Praca u podstaw 23
Rozdział 2. CI/CD 93
Rozdział 3. Produkcja 109
Rozdział 4. Błędy i komunikaty 125
Rozdział 5. Przypadki 131
Rozdział 6. Podsumowanie 189
Dodatek A. Metodyka prewencji i szybkiego reagowania 193
Bibliografia 199
Skorowidz 203
Oceny i opinie klientów: Jakość oprogramowania. Podręcznik dla profesjonalistów Michał Sobczak (2)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
Data dodania: 2020-06-10 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mariusz Buk,
Data dodania: 2021-10-18 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii