Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych
- Autor:
- Konrad Jagaciak
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 96
- Druk:
- oprawa miêkka
- Dostêpne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis ksi±¿ki: Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych
Programowanie? To dziecinnie proste!
- Opanuj podstawy programowania
- Naucz siê korzystaæ z narzêdzi
- Stwórz w³asne gry komputerowe
- Zacznij my¶leæ jak programista
Choæ programowanie mo¿e siê wydawaæ bardzo powa¿n± spraw±, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodê z informatyk± zaczynaæ ju¿ od najm³odszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mog± siê zajmowaæ nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiaæ na... domowym dywanie, z u¿yciem zwyk³ych kartek papieru i flamastrów. Podstawy s± naprawdê proste, o ile znajdzie siê odpowiedni przewodnik.
Mo¿e nim byæ ta ksi±¿ka! Prosto, bez zbêdnej teorii, w sposób przyswajalny dla najm³odszych, krok po kroku wprowadzi Ciê, m³ody programisto, w ¶wiat informatyki. Opanujesz niezbêdne podstawy, zrozumiesz, jak dzia³aj± algorytmy, dowiesz siê, jakie narzêdzia umo¿liwi± Ci pisanie kodu, a tak¿e nauczysz siê projektowaæ i tworzyæ w³asne gry komputerowe dzia³aj±ce na ró¿nych platformach. Przekonaj siê, ¿e to nic trudnego!
- Podstawy tworzenia algorytmów
- Zasada dzia³ania komputera
- Korzystanie z narzêdzia ScratchJr
- Tworzenie gry na tablecie
- ¦rodowisko Kodu Game Lab
- Tworzenie gry na komputerze
- U¿ywanie programu Pocket Code
- Tworzenie gry na smartfonie
Projektuj, programuj, testuj - zostañ m³odym programist±!
Wybrane bestsellery
-
Dzi¶ nawet ma³e dziecko wie, ¿e w umiejêtno¶ci programowania tkwi moc. Moc kreowania wirtualnego ¶wiata, moc wp³ywania na w³asn± przysz³o¶æ, moc wspó³pracy z maszynami, które coraz silniej wkraczaj± w nasze ¿ycie. W przysz³o¶ci umiejêtno¶ci programistyczne zapewni± dzisiejszym dzieciom - tym ma³y...
App Inventor. Kurs video. Stwórz grê mobiln± bez kodowania App Inventor. Kurs video. Stwórz grê mobiln± bez kodowania
(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)59.95 z³
109.00 z³(-45%) -
Ludzie grali, graj± i bêd± graæ. Poniewa¿ dzi¶ graj± wiêcej ni¿ w przesz³o¶ci, mo¿na prognozowaæ, ¿e w przysz³o¶ci bêd± graæ jeszcze intensywniej ni¿ obecnie - i domagaæ siê nowych pomys³ów na rozrywkê. Nowych gier. Wydaje siê zatem, ¿e zwi±zanie zawodowej ¶cie¿ki z produkcj± gier komputerowych m...(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)
44.55 z³
99.00 z³(-55%) -
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie ka¿dy programista. Nie wszyscy jednak wiedz±, jak napisaæ ten ¶wietny, „czysty” kod i czym w³a¶ciwie powinien siê on charakteryzowaæ. Co wiêcej – jak odró¿niæ dobry kod od z³ego? Odpowied¼ na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)
47.40 z³
79.00 z³(-40%) -
Po przyswojeniu zagadnieñ zwi±zanych z jêzykiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz siê, jak tworzyæ praktyczne aplikacje i us³ugi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a tak¿e wzorzec MVC i technologiê Blazor. Zapoznasz siê z metodami stosowania wielozadaniowo¶ci do poprawy wydajno¶ci i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomoc± ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomoc± ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)111.30 z³
159.00 z³(-30%) -
Ta ksi±¿ka jest praktycznym i wyczerpuj±cym przewodnikiem, dziêki któremu w pe³ni wykorzystasz mo¿liwo¶ci Kali Linux. Opisano w niej wiele interesuj±cych zagadnieñ zwi±zanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz siê, jak zbudowaæ nowoczesne ¶rodowisko testowe z u¿yciem kontenerów Doc...(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)
69.30 z³
99.00 z³(-30%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla ¶rednio zaawansowanych programistów Pythona, pomy¶lany tak, by przyswajaæ zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych æwiczeñ. Dowiesz siê, jakie problemy wi±¿± siê z zastosowaniem podej¶cia proceduralnego i jak dziêki podej¶ciu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów u¿ytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów u¿ytkownika
(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)62.30 z³
89.00 z³(-30%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podrêcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci b³yskawicznie zacz±æ tworzyæ kod, który dzia³a! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, nastêpnie nauczysz siê zapewniaæ programom interaktywno¶æ i wykszta³cis...(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)
69.30 z³
99.00 z³(-30%) -
Ta ksi±¿ka powinna zostaæ przestudiowana przez ka¿dego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwi±zywania trudnych problemów zwi±zanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najwa¿niejsze problemy u...
Z³o¿one zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizowaæ kompromisy i podejmowaæ trudne decyzje Z³o¿one zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizowaæ kompromisy i podejmowaæ trudne decyzje
(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)69.30 z³
99.00 z³(-30%) -
Dziêki tej ksi±¿ce nauczysz siê przekszta³caæ suche dane liczbowe w pe³n± empatii narracjê! Aby spe³ni³y one swoje zadanie, kto¶ musi przedstawiæ zawarte w nich informacje w postaci opowie¶ci. W tej publikacji wyczerpuj±co i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, ¿e rozwin...
Opowie¶ci ukryte w danych. Wyja¶nij dane i wywo³aj dzia³ania za pomoc± narracji Opowie¶ci ukryte w danych. Wyja¶nij dane i wywo³aj dzia³ania za pomoc± narracji
(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)20.90 z³
67.00 z³(-69%) -
To ksi±¿ka przeznaczona dla programistów, którzy chc± zacz±æ pracê z Gitem i GitHubem. W ka¿dym rozdziale zawarto wy³±cznie przydatne informacje, a te uzupe³niono licznymi æwiczeniami. Dziêki temu równocze¶nie mo¿esz siê uczyæ Gita i nabieraæ sprawno¶ci w pos³ugiwaniu siê tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarz±dzanie projektami i zasady pracy zespo³owej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarz±dzanie projektami i zasady pracy zespo³owej
(0,00 z³ najni¿sza cena z 30 dni)48.30 z³
69.00 z³(-30%)
O autorze ksi±¿ki
1 Konrad JagaciakKonrad Jagaciak - z wykszta³cenia programista (absolwent Warszawskiej Wy¿szej Szko³y Informatyki), a z zami³owania nauczyciel. Obecnie nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodzie technik informatyk (Zespó³ Szkó³ Technicznych i Ogólnokszta³c±cych im. ks. Edmunda Domañskiego w I³owie-Osadzie), a tak¿e organizator kursów programowania dla dzieci.
Autor wielu artyku³ów o tematyce programistycznej, które przeczytaæ mo¿na w tytu³ach z serii Komputer ¦wiat, ale tak¿e w czasopismach Programista Junior, Nauczyciel na Plus i portalu Forbot.pl."
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urz±dzeniach i aplikacjach obs³uguj±cych formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zak³adki Pomoc »
Audiobooka pos³uchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urz±dzeniach i aplikacjach obs³uguj±cych format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zak³adki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urz±dzeniach i aplikacjach obs³uguj±cych format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje ksi±¿ki: Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych (9)
Poni¿sze recenzje mog³y powstaæ po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów b±d¼ innej zachêty do jej napisania np. zap³aty.
-
odkrywczamama.blogspot.com Agata Kujawska
W ostatnich latach, jeszcze przed wybuchem pandemii, w szkole zago¶ci³a nauka programowania* dla dzieci. I to wcale nie na zajêciach pozalekcyjnych, prowadzonych przez prywatne firmy- nie, nie! Programowania ucz± siê ju¿ najm³odsi uczniowie na "normalnych" lekcjach w szkole podstawowej, a nawet w przedszkolu! Sama wraz z kole¿ankami po fachu bierzemy udzia³ w programie edukacyjnym "Zaprogramuj przysz³o¶æ", wykorzystuj±c podstawy kodowania na co dzieñ w nauczaniu klas I-III. Co to jest kodowanie? Ogólnie mówi±c to zapisywanie informacji w postaci kodu lub odczytywanie zaszyfrowanego zapisu. Mo¿na kodowaæ za pomoc± kolorów, piktogramów, liter, cyfr, klocków, kubeczków, zabawek, darów natury (owoców, warzyw, li¶ci, szyszek, kamieni itd.), tak naprawdê wszystko siê nada. Nie potrzebujemy nawet komputera! Zakodowana informacja mo¿e byæ wiadomo¶ci± (np. listem), poleceniem, histori± czy drog± do przebycia. Nie trzeba posiadaæ przy tym zbyt wielu umiejêtno¶ci, ale za to mo¿na siê wiele nauczyæ! Przy tym jest mnóstwo zabawy i rado¶ci. Kodowanie to sama przyjemno¶æ! Dziêki programowaniu mo¿na tworzyæ w³asne i dowolne gry komputerowe. To wcale nie jest takie trudne! Mo¿na to zrobiæ na komputerze, tablecie, telefonie. W domu, czy w szkole, wszêdzie. Mo¿e to robiæ samo dziecko, mo¿ecie siê bawiæ razem, a zapewniam, ¿e i doros³y szybko siê wci±gnie. Najbardziej popularnym chyba i dostêpnym programem komputerowym do nauki programowania jest Scratch. Wystêpuje on w wersji zwyk³ej oraz Junior. Do stawiania pierwszych kroków, polecam tê drug± opcjê. Warto skorzystaæ z tutoriali, które mo¿na znale¼æ w sieci, mo¿na te¿ podpieraæ siê poradnikiem "Dzieciaki na start!" polskiego programisty. Ta niepozorna ksi±¿eczka, krok kroku poka¿e Tobie lub Twojemu m³odemu programi¶cie jak siê poruszaæ po ScratchuJr, by zaprogramowaæ swoj± prawdziw±, dzia³aj±c±, ruszaj±c± siê, maj± cel i daj±c± mnóstwo satysfakcji grê! N-A-P-R-A-W-D-Ê! Najpierw stworzycie bohatera lub bohaterów (mo¿ecie to zrobiæ na kartce papieru, robi±c sobie zdjêcia lub w samym programie). Je¿eli jeszcze nie w³±czy³e¶ ScratchaJr, mo¿na go zainstalowaæ na swoim sprzêcie albo korzystaæ z wersji online (niestety o tym w ksi±¿ce nie napisali), tak¿e w jêzyku polskim. Kiedy mamy ju¿ bohaterów (czyli tzw. duszki), mo¿emy stworzyæ scenê (czyli t³o wydarzeñ). Mo¿e byæ ich wiele lub jedna, to zale¿y od Was. Teraz kolej na skrypty, czyli ruchy i efekty. Uk³adamy je za pomoc± puzzli istniej±cych w programie w ró¿nych kategoriach- mo¿liwo¶ci jest wiele, wiêc nie bêdê ich opisywaæ. Oczywi¶cie gra jest pewnego rodzaju opowie¶ci±, mo¿e byæ krótsza lub d³u¿sza, prosta lub bardziej skomplikowana- mo¿liwo¶ci jest nieskoñczona ilo¶æ, wszystko zale¿y od autora! Innym programem, w którym mo¿na stworzyæ w³asn± grê jest Kod Game Lab. "Jest to oprogramowanie pozwalaj±ce na tworzenie gier z grafik± 3D". Czê¶ciowo dzia³a ono w jêzyku polskim. Ta aplikacja jest mi mniej znana, ale te¿ daje wiele mo¿liwo¶ci oraz satysfakcji. I równie¿ zosta³a ona opisana w ksi±¿eczce "Dzieciaki na start!". Je¿eli Wasze dziecko nie ma dostêpu do komputera, lecz ma smartfon czy tablet, mo¿na zainstalowaæ aplikacjê PocketCode. Obs³uga wymaga jednak pewnych podstaw, czy znajomo¶ci tematu kodowania. Tutaj skrypty opieraj± siê na s³owach, a nie piktogramach i s± one bardziej rozbudowane. Mimo tego, podobnie jak powy¿sze programy i ten jest ca³kiem intuicyjny. "Dzieciaki na start!" to niewielkich rozmiarów ksi±¿eczka, ale zawarte w niej tre¶ci pozwol± na naukê programowania od podstaw ju¿ dzieciom. Brak tu teorii, jest za to sama praktyka, a to w³a¶nie lubi± m³odzi, prawda? 😉 *Chocia¿ programowanie i kodowanie nieco siê od siebie ró¿ni, to w tym po¶cie bêdê ich u¿ywaæ zamiennie, jako synonimy.
-
QulturaSlowa Justyna Gul
Dla wielu osób programowanie kojarzy siê z czarn± magi±, z czym¶ niezmiernie skomplikowanym. Nie rozumiemy o co tak naprawdê w nim chodzi, z góry zatem zak³adamy, ¿e nie mamy nawet szans siê go nauczyæ, ¿e nie jest to zupe³nie dla nas. Tymczasem programowanie mo¿e okazaæ siê wspania³± zabaw±, która – kto wie – mo¿e przerodziæ siê w pasjê, a nawet sposób na ¿ycie. Paradoksalnie, najwiêksze szanse na to, by programowanie sta³o siê czym¶ naturalnym, czym¶ przyjaznym, przydatnym (a niekiedy niezbêdnym), jest zainteresowanie nim dzieci. Te bowiem ucz± siê bawi±c, nie maj± oporów przed próbowaniem, za¶ odpowiednio podana wiedza sprawia, ¿e eksploruj±c nowe tereny, zajmuj±c siê nowym tematem, doskonale siê przy tym bawi±. O tym jednak, w jaki sposób przedstawiæ to programowanie, by nie straszy³o, jak zainteresowaæ dzieci informatyk±, przeczytaæ mo¿emy w ksi±¿ce pt. „Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych”, autorstwa Konrada Jagaciaka. Opublikowana nak³adem Wydawnictwa Helion pozycja adresowana jest teoretycznie do dzieci, choæ tak naprawdê siêgn±æ mog± po ni± równie¿ doro¶li. I to nie tylko nauczyciele informatyki szukaj±cy pomys³u na zajêcia, ale wszyscy pragn±cy wiedzieæ wiêcej, a byæ mo¿e eksplorowaæ tê dziedzinê wraz z dzieckiem. Atrakcyjna graficznie ksi±¿ka sk³ada siê z czterech czê¶ci, wprowadzaj±cych nas krok po kroku w tajniki programowania. Zaczniemy od … dywanu, bowiem to na nim siedz±c bêdziemy rysowaæ naszego zmy¶lonego przyjaciela. Kiedy ju¿ powstanie rysunek, pobawimy siê skryptami, dziêki którym programowaæ bêdziemy naszego przyjaciela. Skrypty mówi± nam o tym, jak dzia³aæ maj± wszystkie rzeczy w grze, nauczymy siê zatem sprawiaæ, by nasz przyjaciel podskakiwa³, a nawet chodzi³ i to w ró¿nych kierunkach! Jednocze¶nie za t± nauk± skryptów bawiæ siê mo¿emy w poszukiwanie prawdziwego skarbu, przemieszczaj±c siê w okre¶lony strza³kami sposób. Kolejna czê¶æ ksi±¿ki dotyczy programowania na tablecie lub smartfonie z systemem Android lub iOS z zainstalowan± aplikacj± ScratchJr. Znajdziemy tu dok³adny opis (z widokiem) okna ekranu, podejmiemy te¿ wyzwanie, jakim bêdzie zaprogramowanie swojej pierwszej gry! Z pomoc± autora wybierzemy t³o, dodamy duszki i bohatera, u³o¿ymy skrypty, a nastêpnie uruchomimy grê. Mo¿emy ja nawet wzbogaciæ o takie efekty, jak np. nagrody. Czê¶æ trzecia mówi o tym, w jaki sposób programowaæ mo¿emy na komputerze z systemem Windows i zainstalowan± aplikacj± Kodu Game Lab , która pozwala na tworzenie gier z grafik± 3D. Niezwyk³e jest to, ¿e program (podobnie zreszt± jak opisywana ksi±¿ka – przy udziale opiekunów) mo¿e zostaæ wykorzystany nawet przez dzieci, które dopiero ucz± siê czytaæ i pisaæ, bowiem obs³uga w du¿ej mierze oparta jest na systemie obrazkowym. W programie tym mo¿emy wybraæ swój ¶wiat gry, stworzyæ scenê, obiekty, a nawet przeciwnika naszego bohatera. Dowiemy siê ponadto, jak dodaæ do gry dodatkowe elementy, które pomog± graczom osi±gn±æ zwyciêstwo. Dla tych, którzy preferuj± smartfon, jest czwarta czê¶æ ksi±¿ki, dotycz±ca programowania na urz±dzeniu z zainstalowan± aplikacj± Pocket Code. To ju¿ nieco bardziej zaawansowany program, pozwalaj±cy na tworzenie gier. Autor szczegó³owo obja¶nia, w jaki sposób stworzyæ ju¿ do¶æ z³o¿on± grê, za¶ przywo³ane ilustracje pozwalaj± nam odtworzyæ opisywane dzia³ania i … wykonaæ je samodzielnie, tworz±c w³asny produkt, Ksi±¿kê charakteryzuje prostota jêzyka, pozwalaj±ca nam zrozumieæ rzeczy, które dot±d wydawa³y siê byæ niezrozumia³e. Ilustracje weryfikuj± ponadto nasze zrozumienie tekstu, a dziêki temu mo¿emy szybko zauwa¿yæ pierwsze rezultaty dzia³añ (i sukcesy!).
-
Mama, ¿ona - Kobieta Kaczor Anna
„Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych” to ksi±¿ka, która w ciekawy a przy tym prosty sposób wprowadzi dzieci w ¶wiat programowania. Poka¿e jak programowaæ na telefonie, tablecie, komputerze, a tak¿e na dywanie (tak to jest mo¿liwe). Wraz z ni± dzieci stworz± pierwsze gry i wiele wiêcej. Ksi±¿ka jest bardzo bogata w tre¶æ. Wszelkie informacje s± napisane jasno i zrozumiale, poparte zdjêciami, ilustracjami, a przy tym bez zbêdnego rozci±gania tekstu. Wed³ug mnie to spora zaleta ksi±¿ki. Moim zdaniem nauka programowania jest wa¿na, ¶wiat idzie coraz bardziej do przodu, coraz czê¶ciej korzystamy ze sprzêtu elektronicznego. Taka wiedza przyda siê zarówno do zabawy (np. do tworzenia gier), jak i nauki, a w przysz³o¶ci pracy. „Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych” to ksi±¿ka, która moim zdaniem ma same plusy i z przyjemno¶ci± polecam. Moja ocena – 9\10
-
Sztukater.pl ANETA SAWICKA
Czy programowanie jest zajêciem przeznaczonym wy³±cznie dla osób doros³ych? Oczywi¶cie, ¿e nie! Okazuje siê, ¿e ju¿ kilkuletnie dzieci mog± stawiaæ swoje pierwsze kroki w tej ciekawej dziedzinie. Odpowied¼ na pytanie „czy warto?” jest oczywista ‒ wszelkie umiejêtno¶ci informatyczne s± w naszych czasach naprawdê bardzo wa¿ne i przydatne. Informatyka to zawód przysz³o¶ci, warto wiêc wyposa¿yæ dzieci w jej podstawy. Do tego celu doskonale nadaje siê przewodnik „Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych” napisany przez Konrada Jagaciaka i wydany nak³adem wydawnictwa Helion. Ta nied³uga ksi±¿ka, to doskona³y sposób na to, aby pomóc naszym dzieciom poznaæ podstawy dziedziny zwanej programowaniem. Ksi±¿ka podzielona jest na cztery odrêbne czê¶ci. Pierwsza z nich to wstêp do programowania, czyli zabawa bez u¿ywania elektroniki. Jest to krótka zachêta do tego, aby wej¶æ w temat, zaanga¿owaæ do pomocy najbli¿szych oraz opanowaæ pierwsze, podstawowe zasady, na których opieraæ siê bêdzie dalsza nauka programowania. S± to zabawy, do których potrzeba tylko ulubionej zabawki, kartek i kredek. W kolejnej czê¶ci przechodzimy ju¿ do programowania na tablecie lub smartfonie przy u¿yciu aplikacji ScratchJr. Jest to bardzo ciekawa, prosta w obs³udze aplikacja, w której dziecko mo¿e tworzyæ w³asne animowane scenki. Mój syn kilka miesiêcy temu bardzo lubi³ bawiæ siê t± aplikacj±, a teraz po otrzymaniu ksi±¿ki „Dzieciaki na start!” ponownie zaj±³ siê tworzeniem scenek. W ksi±¿ce pokazano podstawy korzystania z aplikacji i elementy, których mo¿na u¿ywaæ przy tworzeniu swoich animacji. Kolejn± opisan± w ksi±¿ce aplikacj± jest Kodu Game Lab, której mo¿na u¿ywaæ na komputerze z systemem Windows. Umo¿liwia ona tworzenie prostych gier z efektem 3D. Przy pomocy ksi±¿ki moje dziecko zaczê³o ju¿ stawiaæ pierwsze kroki w tej aplikacji, a tak¿e zapozna³o siê z podstawami tworzenia w tym programie i stworzy³o swoje pierwsze elementy. Ostatnia czê¶æ ksi±¿ki dotyczy aplikacji Pocket Code u¿ywanej na tablecie lub smartfonie. Jest to kolejny program, który pozwala na tworzenie gier. Podobnie jak w poprzednich rozdzia³ach, tutaj równie¿ zosta³o krok po kroku wyja¶nione korzystanie z aplikacji. Najwiêkszym atutem tej ksi±¿ki jest jej prosta, dostosowana do m³odego odbiorcy tre¶æ. Korzystanie z wszystkich aplikacji wyja¶nione zosta³o w zrozumia³y sposób. Tekst uzupe³niono licznymi grafikami, które jeszcze bardziej u³atwiaj± korzystanie z tej publikacji. Bez w±tpienia „Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych” to ksi±¿ka bardzo inspiruj±ca i zachêcaj±ca do tego, aby spróbowaæ swoich si³ w opisanych aplikacjach. Wiêkszo¶ci dzieci raczej nie trzeba namawiaæ, aby korzysta³y z tabletu, smartfona czy komputera, warto wiêc to wykorzystaæ i przy okazji wyposa¿yæ je w umiejêtno¶ci, które kiedy¶ mog± im siê bardzo przydaæ. Korzystanie z tych trzech opisanych aplikacji to dla dzieci szansa na nauczenie siê czego¶ ciekawego, ale równie¿ ¶wietna, kreatywna i rozwijaj±ca zabawa daj±ca ogromn± satysfakcjê. Mój syn od kilku dni codziennie siêga po ksi±¿kê i próbuje przy jej pomocy tworzyæ nowe rzeczy. Choæ sporo ju¿ umia³, chocia¿by we wspomnianej aplikacji ScratchJr,, to dziêki ksi±¿ce przyswoi³ kolejne umiejêtno¶ci. Ksi±¿ka jest bardzo dobrze wydana, nastawiona na to, aby korzysta³y z niej dzieci. My¶lê, ¿e warto ten tytu³ zaproponowaæ wszystkim dzieciakom, które wykazuj± zainteresowanie zagadnieniami informatycznymi. Kto wie, mo¿e dziêki tej ksi±¿ce pokochaj± one informatykê tak bardzo, ¿e w przysz³o¶ci zajm± siê ni± zawodowo
-
MobileTrends.pl - Najnowsze trendy w technologiach mobilnych Bart³omiej Dr±¿kiewicz
W³a¶nie ruszy³a premiera ksi±¿ki o programowaniu dla najm³odszych. Pokazuje to, ¿e nawet dzieci mog± wej¶æ w ¶wiat IT, co jednoznacznie burzy ¶cianê strachu, któr± reprezentuje ogrom spo³eczeñstwa w stosunku do informatyki i kodowania. Programowanie to trudne s³owo Programowanie – s³owo trudne, lecz piêkne (zw³aszcza dla programisty). Dla Konrada Jagaciaka, autora ksi±¿ki „Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych” programowanie oznacza przygodê, któr± prze¿ywa ju¿ od dzieciñstwa. Kiedy wiele lat temu jeszcze jako dziecko, które nie chodzi³o nawet do szko³y zaczyna³ swoj± przygodê z grami komputerowymi, nie pomy¶la³, ¿e kiedy¶ bêdzie móg³ je tworzyæ samodzielnie. Fascynacja autora grami trwa³a przez kilka lat – a¿ do momentu, gdy poczu³ ogromny niedosyt. Ca³y ¶wiat, wszystko to, co otacza³o postacie, jakimi siê stawa³, siêgaj±c po kolejne tytu³y gier, by³o kreacj± stworzon± przez innych. By³y to ramy, w których autor musia³ siê poruszaæ. Odtwórcze i ograniczaj±ce – bo choæ wiele z nich pozwala³o na du¿y stopieñ personalizacji, to jednak nigdy nie da³o siê przeskoczyæ tego, ¿e jednak w którym¶ momencie wyst±pi³y ograniczenia. Konrad Jagaciak mia³ 10 lat, gdy zapragn±³ tworzyæ w³asne gry. Tworzyæ ¶wiaty, w których nikt nie bêdzie móg³ go ograniczaæ, a zasady bêdzie ustala³ sam. I tak rozpocz±³ naukê, choæ na rynku nie by³o zbyt wielu narzêdzi, które mog³yby wprowadziæ dzieci w ¶wiat programowania. Programista niczym dziecko? Nie ma nic obra¼liwego w tym twierdzeniu. Ka¿dy z nas ma w sobie bowiem nutkê pozosta³o¶ci z dzieciñstwa, co w psychologii nawet nazywa siê wewnêtrznym dzieckiem, zgodnie z teori± Jeffreya Younga. Niespe³nienie potrzeb z dzieciñstwa powoduje jego wewnêtrzne krzyki, których emanacj± s± ró¿nego rodzaju problemy natury emocjonalnej i psychosomatycznej. Zatem czy programowanie mo¿e nam pomóc poczuæ siê jak dzieci? Odpowied¼ brzmi – to zale¿y, ale z pewno¶ci± stwarza takie mo¿liwo¶ci, zw³aszcza gdy mamy okazjê odnosiæ siê do wyobra¼ni, widz±c rezultaty swojej pracy przed ekranem komputera. Programi¶ci – splendor czy przymus? W obliczu wyzwañ technologicznych i zmieniaj±cego siê rynku pracy, umiejêtno¶ci cyfrowe, a zw³aszcza programistyczne, bêd± stawa³y siê coraz bardziej wymagane i powszechne. Obecnie nadal jest to domena wybrañców, choæ powoli ulega to zmianie. Warto wiêc wprowadziæ swoje pociechy w ¶wiat informatyki u³atwiaj±c im start w przysz³ej karierze. Na szczê¶cie obecnie programowanie sta³o siê popularne i wszechobecne. A ta ksi±¿ka mo¿e sprawiæ, aby tak¿e Twoje dziecko, wnuk czy te¿ m³odsze rodzeñstwo pozna³o ten ¶wiat. Powiem wiêcej, sam chêtnie zajrzysz do jej zawarto¶ci. W ksi±¿ce opisane jest programowanie na dywanie, czyli podstawy z kartkami, kredkami i zabawk±. Pó¼niej mamy mo¿liwo¶æ wej¶cia w programowanie na tablecie, komputerze i na koñcu – na telefonie. Dziêki tej ksi±¿ce ka¿de dziecko bêdzie mog³o stworzyæ i zagraæ we w³asn± grê, wobec czego Redakcja Mobile Trends zaprasza do lektury!
-
Mamadesigner.pl Ewa Mazur
Chocia¿ ksi±¿ka ma swoj± premierê w³a¶nie dzi¶ (12.10.2021), to s³ysza³am o niej ju¿ jaki¶ czas temu i nie ukrywam, ¿e bardzo ucieszy³am siê ze sposobno¶ci zapoznania siê z ni± trochê wcze¶niej ni¿ planowa³am. Autorem ksi±¿ki jest Konrad Jagaciak – programista, nauczyciel, autor artyku³ów, ksi±¿ek i kursów wideo o tematyce programistycznej, organizator kursów programowania dla Dzieci. Jego artyku³y ukazywa³y siê w czasopismach Komputer ¦wiat, Programista Junior, Nauczyciel na Plus i portalu Forbot.pl. U nas w domu czytuje siê Programistê Junior, wiêc kredyt zaufania do autora by³ obecny od pierwszych stron ksi±¿ki. Dzieciaki na start! – ok³adka Kiedy zaczê³am czytaæ wstêp i pierwszy rozdzia³ chyba dopad³ mnie jaki¶ ponury nastrój, bo powiedzia³am sobie „Nie ma szans, ¿eby M³oda to zrozumia³a!„. Poczu³am zawód, ale na szczê¶cie nie podda³am siê temu pierwszemu wra¿eniu i postanowi³am sprawdziæ, czy faktycznie moja córka niczego nie pojmie…. M³oda ma 5,5 roku. Ju¿ sygnalizowa³a chêæ zrobienia wspólnej gry, a ja niejednokrotnie t³umaczy³am jej na czym polega moja praca, jako twórczyni gier. Kiedy zaproponowa³am jej wspólne czytanie ksi±¿ki o robieniu gier by³a zaciekawiona. Zaczê³y¶my i… wybuch³a ekscytacja! Serio. M³oda skaka³a po ³ó¿ku z bananem na twarzy i planowa³a swoj± pierwsz± grê. Rozmieszczenie elementów, polecenia, przebieg rozgrywki, czyli to wszystko o czym mowa w pierwszym rozdziale ksi±¿ki „Programowanie na dywanie”. „Dzieciaki na start!” – spis tre¶ci „Dzieciaki na start!” – spis tre¶ci Widaæ by³o w niej g³ód wiedzy, wiêc czyta³y¶my dalej. Ksi±¿ka skonstruowana jest tak, ¿e zaczynamy od czego¶ w rodzaju poziomu 0, czyli dostêpnego dla ka¿dego, nawet dla tych, którzy z programowaniem jeszcze nigdy siê nie zetknêli. Kolejny rozdzia³ – „Programowanie na tablecie”, jest odrobinê bardziej zaawansowany, a dwa nastêpne to jeszcze wiêcej wiedzy technicznej. Rozdzia³y s± napisane w formie tutoriali, czyli spisu kolejnych kroków prowadz±cych do osi±gniêcia konkretnego celu. Celem ka¿dego rozdzia³u jest stworzenie gry i przy okazji poznanie zasad programowania i obs³ugi trzech aplikacji do programowania dla Dzieci: Scratch Junior, Kodu Game Lab oraz Pocket Code. Sama przeczyta³am wszystkie rozdzia³y, a z córk± zatrzyma³y¶my siê na Programowaniu w Skratch’u Junior. We wpisie „Robimy nasz± grê – cz. 1” wspomina³am Wam, ¿e ju¿ jaki¶ czas temu zaliczy³y¶my nasz± pierwsz± przygodê ze Scratch’em, a teraz planowa³am podej¶cie drugie. Szybko okaza³o siê, ¿e M³oda ma tak wielk± frajdê, ¿e postanowi³am po¶wiêciæ na zabawê z tym programem kilka najbli¿szych dni. A z pozosta³ymi dwoma ¶rodowiskami zapoznam j± ju¿ wkrótce. Dziêki wytycznym z „Dzieciaków na start!” mo¿emy krok po kroku zrobiæ grê i poznaæ wszystkie polecenia i funkcje Scratch’a Juniora. M³oda tworzy scenkê o dogoterapii w Skratch Junior Bardzo cieszê siê, ¿e „Dzieciaki na start!” przypomnia³y mi, jak wiele jest w stanie poj±æ moje Dziecko. Niby jestem ¶wiadom± mam±, która wierzy w umiejêtno¶ci w³asnego Dziecka, ale czasem i mnie dopada pomroczno¶æ, która wmawia mi, ¿e na co¶ jest za wcze¶nie, ¿e z wiedz± trzeba ostro¿nie, ¿eby Dziecka nie zraziæ. Ksi±¿ka „Dzieciaki na start!” pokazuje, ¿e na pewno nigdy nie jest za wcze¶nie na naukê programowania i mo¿e byæ ona super zabaw± 😉 Ksi±¿ka jest z rodzaju tych, z którymi nale¿y pracowaæ, a nie tylko czytaæ. Dlatego warto uzbroiæ siê w wymienione w niej pomoce, tj. tablet/telefon/komputer i zainstalowaæ wspomniane aplikacje do programowania – dobra zabawa murowana.
-
Tatadeveloper.end3r.com Andrzej Mazur
Dzieciaki na Start stopniowo wprowadza czytelnika w temat programowania zaczynaj±c od najni¿szego mo¿liwego poziomu, dziêki czemu ka¿dy, nawet kto¶ bez ¿adnej wiedzy o programowaniu, mo¿e wzi±æ udzia³ w wyzwaniu. Dalej mamy ju¿ do czynienia z klasycznym tutorialem, który prowadzi nowego programistê za rêkê.
-
Karolowamama.blogspot.com Anna Potocka
Programowanie...brzmi powa¿nie. Pierwsza my¶l jaka siê nasuwa to informatyka na wy¿szym poziomie...nic bardziej mylnego. Wspó³cze¶nie ju¿ dzieciaki w przedszkolu ucz± siê programowaæ. S± to pierwsze kroki, ale w³a¶ciwie prowadzone mog± sporo w tej dziedzinie osi±gn±æ. Obecnie jest sporo mo¿liwo¶ci na naukê programowania dla dzieci. Mo¿emy to te¿ zrobiæ sami w domu. Wydawnictwo Helion wyda³o wspania³± ksi±¿kê "Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych", któr± Wam gor±co polecam. W ksi±¿ce dziecko pozna podstawy programowania, pozna narzêdzia programisty i nauczy siê ich obs³ugi i samodzielnie stworzy grê komputerow±. Wystarczy pobraæ odpowiednie aplikacjê i...tworzyæ, programowaæ, a przy tym ¶wietnie siê bawiæ. Wszystko jest tu dok³adnie opisane, s± ilustracje i krok po kroku przechodzimy z ksi±¿k± kolejne poziomy. Oczywi¶cie tematyka gry, jej wygl±d zale¿y tylko i wy³±cznie od dziecka. To ono wymy¶la ca³± fabu³ê, wybiera t³o, grafikê, ruch... Co mi siê bardzo podoba w tej ksi±¿ce to jej przejrzysto¶æ. Nie mamy tu zbêdnej teorii, wielu stron do wprowadzenia. Za to mamy tu konkret, s± proste informacje, jasny przekaz. Ma³y programista samodzielnie mo¿e pracowaæ z ksi±¿k±, bo w³a¶nie tak jest ona stworzona, aby j± zrozumia³. Dziecko pozna z ksi±¿k± tajniki programowania na dywanie, tablecie, komputerze i telefonie. Ma³y programista znajdzie tu podstawy tworzenia algorytmów, nauczy siê korzystaæ z narzêdzi ScratchJr, pozna ¶rodowisko Kodu Game Lab i nauczy siê u¿ywaæ program Pocked Code. Ksi±¿ka ma miêkk± ok³adkê i kolorowe ilustracje. Ca³o¶æ jest niezwykle przemy¶lana i idealnie stworzona dla dziecka, które stawia swoje pierwsze kroki w programowaniu. Karol zachwyci³ siê ksi±¿k± od pierwszego wejrzenia. Stworzy³ ju¿ swoje dwie proste gry i obecnie pracuje nad bardziej zaawansowan± gr±. Ma z tego sporo frajdy, a ja siê cieszê bo to te¿ doskona³y trening dla szarych komórek;) Gor±co polecamy! ¦wietna ksi±¿ka!
-
Maliczytelnicy.pl
Przysz³o¶æ To, ¿e w dzisiejszych czasach warto uczyæ siê programowania, wie ju¿ chyba ka¿dy. Ciê¿ko nawet wyobraziæ sobie ¶wiat bez smartfonów, Internetu czy ró¿nych gad¿etów. Programowanie jest przysz³o¶ci±, a naukê warto zacz±æ ju¿ w m³odym wieku. Programowanie mo¿e zapewniæ ciekaw± pracê i dobre zarobki, ale tak¿e rozwija kreatywno¶æ, uczy cierpliwo¶ci i logicznego my¶lenia. Na rynku pojawia siê coraz wiêcej ksi±¿ek ucz±cych dzieci podstaw programowania, jedn± z nich jest Dzieciaki na start. W ksi±¿ce dzieci naucz± siê programowania na tablecie, smartfonie, komputerze, ale te¿ na dywanie 🙂 Z pomoc± kartki i kolorowych flamastrów stworz± swoj± pierwsz± grê, co bêdzie bardzo fajnym przej¶ciem do dzia³añ na urz±dzeniach elektronicznych. Autor krok po kroku przeprowadzi je przez ró¿ne programy i nauczy korzystaæ z odpowiednich narzêdzi. Dzieci stworz± kilka ³atwych gier, poznaj± podstawy tworzenie algorytmów i kodów. Dla mnie programowanie to wci±¿ 'czarna magia’, ale dziêki tej ksi±¿ce zaczê³am je du¿o lepiej rozumieæ. Autor wszystko jasno t³umaczy i razem z nim mo¿na stworzyæ bardzo fajne pierwsze projekty. Mój syn jest jeszcze za ma³y, ale w przysz³o¶ci na pewno mu tê ksi±¿kê 'podrzucê’ 🙂 Je¶li Wy tak¿e chcecie zainteresowaæ dzieci programowaniem, polecam Dzieciaki na start 🙂
Szczegó³y ksi±¿ki
- ISBN Ksi±¿ki drukowanej:
- 978-83-283-5840-9, 9788328358409
- Data wydania ksi±¿ki drukowanej:
- 2021-10-12
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8813-0, 9788328388130
- Data wydania ebooka:
-
2021-10-12
Data wydania ebooka czêsto jest dniem wprowadzenia tytu³u do sprzeda¿y i mo¿e nie byæ równoznaczna z dat± wydania ksi±¿ki papierowej. Dodatkowe informacje mo¿esz znale¼æ w darmowym fragmencie. Je¶li masz w±tpliwo¶ci skontaktuj siê z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 145777
- Ksi±¿ka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 28.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 14.2MB
- Pobierz przyk³adowy rozdzia³ PDF
Spis tre¶ci ksi±¿ki
- Wstêp (7)
- Pocz±tek przygody (13)
- Skrypt (14)
- Skarb (16)
- Inne polecenia (17)
- ScratchJr (21)
- Pierwsza gra. O czym bêdzie? (25)
- Wybieramy t³o (26)
- Dodajemy duszki (28)
- Dodajemy bohatera (30)
- Programowanie duszków (32)
- Uruchamiamy grê (33)
- Dodajemy efekty (35)
- Koniec (37)
- Kodu Game Lab (41)
- Scena (43)
- Obiekty (46)
- Program (47)
- Przeciwnik (51)
- Zwyciêstwo (55)
- Przyspieszenie (58)
- Programowanie - co dalej? (65)
- Pocket Code (66)
- T³o (68)
- Obiekty (71)
- Przyjaciel (74)
- Skrypty (76)
- Uruchomienie gry (83)
- Spadaj±ce jedzenie (85)
- Grawitacja (90)
- £apanie (91)
- Liczenie punktów (93)
Programowanie na dywanie (11)
Programowanie na tablecie (19)
Programowanie na komputerze (39)
Programowanie na telefonie (63)
Oceny i opinie klientów: Dzieciaki na start! Programowanie dla najm³odszych Konrad Jagaciak (1)
Weryfikacja opinii nastêpujê na podstawie historii zamówieñ na koncie U¿ytkownika umieszczaj±cego opiniê. U¿ytkownik móg³ otrzymaæ punkty za opublikowanie opinii uprawniaj±ce do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Mama, ¿ona - KOBIETA,
Data dodania: 2021-11-27 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem