Recenzje
3D Studio 4.0. Animacja
Jest to książka dla osób dobrze znających środowisko 3D Studio, a chcących w prosty sposób uzyskać dodatkowe efekty. Znajdziemy tu informacje dotyczące m.in. morfingu obiektów oraz sposobu manipulowania ścieżek. Szczegółowo opisano użycie projektora i światła oraz wykorzystywanie animowanych tekstur.
W projektach, w których ruch odgrywa zasadniczą rolę, szczególną uwagę przywiązuje się do elementów, nadających realistyczny wymiar (przelot tunelem, prezentacja drogi). W książce znajdziemy dokładne omówienie możliwości programu w tej dziedzinie.
Oddzielny rozdział jest poświęcony prezentacji projektu, m.in. ograniczeniu kolorów w palecie, roztrząsaniu barw, ograniczeniu rozmiarów plików i tworzeniu skryptów. Dowiemy się także, czym jest video tearing i jak go unikać.
Inny rozdział poświęcono jest precyzyjnemu nagrywaniu obrazu na taśmę (koszty przedsięwzięcia, konfiguracja sprzętu). Został w nim omówiony m.in. problem renderowania półobrazu.
Ciekawsze przykłady poparte są ilustracjami, co znacznie ułatwia zrozumienie problemu.
AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows. Pierwsze kroki
Książka jest przeznaczona dla użytkowników nie znających systemu. Opisuje "krok po kroku" podstawowe narzędzia, poczynając od uruchomienia aplikacji i "rozszyfrowania" interfejsu. Wszystkie opisywane narzędzia (m.in. oglądanie rysunków, zarządzanie widokami, system pomocy, cięcie, szkic, kreskowanie, wymiarowanie, napisy) są bogato zilustrowane rysunkami poglądowymi. Każdy rozdział jest zakończony posumowaniem oraz przykładowymi zadaniami do wykonania mających formę ćwiczeń.
Duke Nukem 3D
Na pewno każdy słyszał o tak szlachetnym wykorzystaniu komputera, jakim są gry. Ostatnimi czasy, po głośnej grze Doom II, światem gier zawładnął nowy szał - Duke Nukem 3D. Jest to jedna z tych gier, które kierując się jedynie zasadą "zabijaj wszystko, co się rusza" kształtują umysły młodzieży - przyszłych płatnych zabójców i gości od deratyzacji. Mimo wszystko Duke Nukem odbiega trochę od tego założenia, gdyż tutaj - aby zwyciężyć - trzeba pomyśleć. Nie wszystkim jednak proces ten przychodzi z łatwością. Od nadmiernego więc wysiłku wybawili nas autorzy książki stanowiącej prawdziwą biblię Duke'a Nukema 3D. Jest to doskonały przewodnik po wszystkich trzech epizodach (czy może etapach?) gry. Pomoże ona w zwycięstwie bardziej niż hologram, blaster i dawka sterydów razem wzięte, gdyż zawiera wszystkie sztuczki, tricki i mapy potrzebne do zwalczania obcych i zdobycia łupu. No i oczywiście do uratowania ludzkości. Dlatego nie ma się co obawiać, że w pewnej chwili zabraknie nam inwencji twórczej i nie będziemy wiedzieli, w jakiej kolejności wykończyć potworki, przecież wystarczy zajrzeć do wspaniałej biblii trójwymiarowego wojownika, zwłaszcza że zawiera CD-ROM z shareware'ową wersją gry i kilkoma bonusami oraz cyfrową ofertą wydawnictwa.
MegaCAD. Wydanie II
Pozycja, podzielona na siedem części, uczy projektowania z wykorzystaniem tej aplikacji. Część pierwsza to opis funkcji trójwymiarowych systemu. Z niej dowiemy się m.in., jak wstawiać podstawowe obiekty rysunku, czym są procedury pomocnicze, co to jest rysunek 2.5D. Druga i trzecia część książki zawiera informacje o programach współpracujących, możliwości programowania własnych procedur do systemu MegaCAD (język "C"). Rozdział czwarty stanowi opis poleceń 3D (różnice z menu 2D, kursor, bryły itp.). Część piąta przekazuje cenne informacje na temat przystosowania systemu do własnych potrzeb - poparte doświadczeniami autorów książki pozwolą uniknąć wielu błędów. W szóstej i siódmej części części książki zamieszczono opis instalacji i konfiguracji programu, nowe polecenia oraz różnice pomiędzy wersjami pełnymi i treningowymi.
Tajemnice AutoCADa
Rozdział trzeci jest w całości poświęcony zagadnieniom dotyczącym sprzętu. Informacje w nim zawarte pozwalają zorientować się, czy nasz komputer pracuje w wystarczającej konfiguracji i czy nie wymaga pewnych modyfikacji.
Kolejny rozdział omawia konfigurację oprogramowania i wybór systemu operacyjnego: DOS, Windows (3.11, 95, NT). Na podstawie tego omówienia możemy zadecydować, czy zmieniamy nasze ulubione środowisko pracy w celu zwiększenia wydajności.
Książka zawiera wskazówki, jak tworzyć proste makra (skróty klawiaturowe lub procedury AutoLISP), rysunki prototypowe, bloki, atrybuty, linie itp. Znajdziemy w niej także odpowiedź na pytanie: dlaczego myszka, klawiatura, pulpit graficzny mają duże znaczenie.
Oddzielny rozdział pracy poświęcony jest możliwości wykorzystania nakładek do systemu AutoCAD. Krótkie opisy pozwolą czytelnikowi ocenić jego pełniejsze możliwości. Znajdziemy tu nakładki: CADMech, ACAD-BAU, hyperMILL, Pofi AMD Extenion, GENIUS, CADRaster, CADPIPE oraz oprogramowanie firmy SOFTDESK.
Do książki dołączono dyskietkę (1.44 MB), na której znajdziemy AME Extenion v 1.0 (mechaniczną nakładkę dla AMD i AutoCAD-a 13 oraz demonstracyjną płytę CD, która zawiera oprogramowanie firmy Softdesk, (http://www.pdi.net/cad/cssofdesk) zarówno dla budownictwa, jak i innych dziedzin projektowania.