Opis książki: The Rules of Programming
This philosophy-of-programming guide presents a unique and entertaining take on how to think about programming. A collection of 21 pragmatic rules, each presented in a standalone chapter, captures the essential wisdom that every freshly minted programmer needs to know and provides thought-provoking insights for more seasoned programmers.
Author Chris Zimmerman, cofounder of the video game studio Sucker Punch Productions, teaches basic truths of programming by wrapping them in memorable aphorisms and driving them home with examples drawn from real code. This practical guide also helps managers looking for ways to train new team members.
The rules in this book include:
- As simple as possible, but no simpler
- Let your code tell its own story
- Localize complexity
- Generalization takes three examples
- Work backward from your result, not forward from your code
- The first lesson of optimization is don't optimize
- A good name is the best documentation
- Bugs are contagious
- Eliminate failure cases
- Code that isn't running doesn't work
- Sometimes you just need to hammer the nails
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Branża IT kusi licznymi ofertami pracy, atrakcyjnymi zarobkami i ciekawymi ścieżkami rozwoju nie tylko zawodowych programistów, lecz również osoby bez wykształcenia informatycznego czy doświadczenia w tej dziedzinie. Te ostatnie zwykle zaczynają karierę od roli testera aplikacji. Jednym z podstaw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów Podręcznik profesjonalnego programisty! Robert C. Martin, znany jako Uncle Bob, to jeden z prawdziwych gwiazdorów branży IT, człowiek o niezwykłej charyzmie, rewelacyjnym podejściu do słuchaczy i poczuciu h...
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
To drugie wydanie bestsellerowego przewodnika po technikach uczenia maszynowego. Wystarczą minimalne umiejętności programistyczne, aby dzięki tej książce nauczyć się budowania i trenowania głębokiej sieci neuronowej. Zawarto tu minimum teorii, a proces nauki jest ułatwiony przez liczne przykłady ...
Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
To drugie wydanie praktycznego przewodnika po projektowaniu, tworzeniu, wdrażaniu, skalowaniu i utrzymaniu systemów opartych na drobnoziarnistych mikrousługach. Publikacja została uzupełniona o informacje dotyczące najnowszych trendów i technologii związanych z mikrousługami. Sporo miejsca poświę...
Budowanie mikrousług. Projektowanie drobnoziarnistych systemów. Wydanie II Budowanie mikrousług. Projektowanie drobnoziarnistych systemów. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)65.40 zł
109.00 zł(-40%) -
Lektura tej książki ułatwi Ci pozbycie się obaw przed biblioteką asyncio. Zrozumiesz jej podstawowe elementy, co pozwoli Ci na rozpoczęcie programowania sterowanego zdarzeniami i prostą obsługę tysięcy jednoczesnych połączeń sieciowych. Dowiesz się, dlaczego Asyncio stanowi bezpieczniejszą altern...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Mikrousługi są relatywnie świeżą koncepcją w świecie systemów IT, mimo to coraz więcej organizacji decyduje się na wdrażanie opartej na nich architektury. Uznaje się, że zapewnia ona wówczas lepszą skalowalność, łatwość łączenia poszczególnych niezależnych elementów, a przede wszystkim możliwość ...
Od monolitu do mikrousług. Ewolucyjne wzorce przekształcania systemów monolitycznych Od monolitu do mikrousług. Ewolucyjne wzorce przekształcania systemów monolitycznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Tworzenie skomplikowanych systemów informatycznych wymaga nowego podejścia. Dotychczas stosowane metody przestają się sprawdzać i generują mnóstwo problemów. Odpowiedzią na nie jest Domain-Driven Design, w skrócie DDD. W tym podejściu szczególny nacisk kładzie się na tworzenie obiektów dokładnie ...
Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-10-981-3307-8, 9781098133078
- Data wydania ebooka:
-
2022-12-09
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.4MB
- Kategorie:
Programowanie » Techniki programowania
Spis treści książki
- Preface
- Girls Who Code
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- OReilly Online Learning
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- The Story of the Rules
- How to Disagree with the Rules
- 1. As Simple as Possible, but No Simpler
- Measuring Simplicity
- But No Simpler
- Sometimes Its Better to Simplify the Problem Rather than the Solution
- Simple Algorithms
- Dont Lose the Plot
- One Rule to Rule Them All
- 2. Bugs Are Contagious
- Dont Count on Your Users
- Automated Testing Can Be Tricky
- Stateless Code Is Easier to Test
- Audit State You Cant Eliminate
- Dont Trust the Caller
- Keeping Your Code Healthy
- 3. A Good Name Is the Best Documentation
- Dont Optimize for Minimal Keystrokes
- Dont Mix and Match Conventions
- Dont Shoot Yourself in the Foot
- Dont Make Me Think
- 4. Generalization Takes Three Examples
- YAGNI
- An Obvious Objection to This Strategy, in Response to Which I Double Down
- Its Actually Worse than YAGNI
- This Is Not What Success Looks Like
- 5. The First Lesson of Optimization Is Dont Optimize
- The First Lesson of Optimization
- The Second Lesson of Optimization
- Putting the Second Lesson to the Test
- Step 1: Measure and Attribute Processor Time
- Step 2: Make Sure Theres Not a Bug
- Step 3: Measure Your Data
- Step 4: Plan and Prototype
- Step 5: Optimize and Repeat
- Applying the Five-Step Optimization Process
- There Is No Third Lesson of Optimization
- Interlude: In Which the Previous Chapter Is Criticized
- 6. Code Reviews Are Good for Three Reasons
- Code Reviews Are About Sharing Knowledge
- The Forbidden Code Review
- The True Value of the Code Review
- Code Reviews Are Inherently Social
- 7. Eliminate Failure Cases
- A Function That Makes It Easy to Shoot Myself in the Foot
- Shooting Myself in the Foot via a Ricochet
- Enlisting the Compilers Aid to Avoid Shooting My Foot
- Timing Is Everything
- A More Complicated Example
- Making Ordering Mistakes Impossible
- Using Templates Instead of Method Chaining
- Coordinated Control of State
- Detecting Mistakes Is Good, but Making Them Impossible to Express Is Better
- 8. Code That Isnt Running Doesnt Work
- Step 1: A Simple Beginning
- Step 2: Generalizing a Common Pattern
- Step 3: Adding Disguises
- Step 4: The Chickens Return Home to Roost
- Assigning Blame
- The Limits of Testing
- 9. Write Collapsible Code
- This Is What Failure Feels Like
- The Role of Short-Term Memory
- Where to Draw the Line
- The Cost of Abstraction
- Use Abstraction to Make Things Easier to Understand
- The Role of Long-Term Memory
- Common Knowledge Is Free; New Concepts Are Expensive
- Putting It All Together
- 10. Localize Complexity
- A Simple Example
- Hiding Internal Details
- Distributed State and Complexity
- Capacitated?
- Things Start to Get Foggy
- Rethinking the Approach
- Localized Complexity, Simple Interactions
- 11. Is It Twice as Good?
- Three Paths Forward: Ignore, Tweak, or Refactor
- Gradual Evolution Versus Continual Reinvention
- A Simple Rule of Thumb
- Dealing with Fuzzy Benefits
- Rework Is a Good Opportunity to Fix Small Problems
- 12. Big Teams Need Strong Conventions
- Formatting Conventions
- Language Usage Conventions
- Problem-Solving Conventions
- Effective Teams Think Alike
- 13. Find the Pebble That Started the Avalanche
- The Lifecycle of a Bug
- Minimizing State
- Dealing with Unavoidable State
- Dealing with Unavoidable Delay
- 14. Code Comes in Four Flavors
- Easy Problem, Simple Solution
- Easy Problem, Three Complicated Solutions
- The Cost of Complexity
- The Four (But Really Three) Kinds of Programmers
- Hard Problem, Somewhat Complicated Solutions That Dont Work
- Hard Problem, Somewhat Complicated Solution
- Hard Problem, Simple Solution
- 15. Pull the Weeds
- Weed Identification
- How Code Gets Weedy
- 16. Work Backward from Your Result, Not Forward from Your Code
- An Example
- An Annoyance Appears
- Choosing a Side of the Gap
- Working Backward Instead
- And Now for Something Completely Different
- Working Forward and Working Backward
- 17. Sometimes the Bigger Problem Is Easier to Solve
- Jumping to Conclusions
- Finding a Clear Path Forward
- Recognizing the Opportunity
- 18. Let Your Code Tell Its Own Story
- Dont Tell Stories That Arent True
- Make Sure Theres a Point to the Story
- Telling Good Stories
- 19. Rework in Parallel
- Bumps in the Road
- Build a Parallel System Instead
- A Concrete Example
- Stack Allocation in Practice
- A Cloud on the Horizon
- Making Stack Contexts a Little Smarter
- Migrating from Old Stack Contexts to New Ones
- Preparing to Migrate StackVector
- Time to Migrate
- Recognizing When Parallel Rework Is a Good Strategy
- 20. Do the Math
- To Automate or Not to Automate
- Look for Hard Limits
- When the Math Changes
- When the Math Problem Changes Back into a Word Problem
- 21. Sometimes You Just Need to Hammer the Nails
- A New Argument
- Theres Never Just One Bug
- The Siren Call of Automation
- Managing File Sizes
- There Are No Shortcuts
- Conclusion: Making the Rules Your Own
- Use Your Best Judgment
- Discuss Amongst Yourselves
- Signing Off
- A. Reading C++ for Python Programmers
- Types
- Formatting and Comments
- Comments
- Indentation and Split Lines
- Boolean Operations
- Lists
- Increment Operators
- Classes
- Visibility
- Declarations and Definitions
- Function Overloading
- Templates
- Pointers and References
- B. Reading C++ for JavaScript Programmers
- Types
- Arrays
- Classes
- Declarations and Definitions
- Function Overloading
- Templates
- Pointers and References
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
The way developers design, build, and run software has changed significantly with the evolution of microservices and containers. These modern architectures offer new distributed primitives that require a different set of practices than many developers, tech leads, and architects are accustomed to...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
What is eBPF? With this revolutionary technology, you can write custom code that dynamically changes the way the kernel behaves. It's an extraordinary platform for building a whole new generation of security, observability, and networking tools.This practical book is ideal for developers, system ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Learn how to build end-to-end scalable machine learning solutions with Apache Spark. With this practical guide, author Adi Polak introduces data and ML practitioners to creative solutions that supersede today's traditional methods. You'll learn a more holistic approach that takes you beyond speci...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Combing the web is simple, but how do you search for data at work? It's difficult and time-consuming, and can sometimes seem impossible. This book introduces a practical solution: the data catalog. Data analysts, data scientists, and data engineers will learn how to create true data discovery in ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
This updated edition of the Nutshell guide not only helps experienced Java programmers get the most out of versions through Java 17, it also serves as a learning path for new developers. Chock-full of examples that demonstrate how to take complete advantage of modern Java APIs and development bes...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Get started with Ray, the open source distributed computing framework that simplifies the process of scaling compute-intensive Python workloads. With this practical book, Python programmers, data engineers, and data scientists will learn how to leverage Ray locally and spin up compute clusters. Y...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Remove your doubts about AI and explore how this technology can be future-proofed using blockchain's smart contracts and tamper-evident ledgers. With this practical book, system architects, software engineers, and systems solution specialists will learn how enterprise blockchain provides permanen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: The Rules of Programming Chris Zimmerman (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.