- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 344
- Druk:
- oprawa zintegrowana
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy
Poznaj procesy poligraficzne w praktyce!
W książce:
- Profesjonalne przygotowanie publikacji do druku
- Drukowanie przy użyciu różnych technologii
- Czynności introligatorskie, oprawa i uszlachetnianie publikacji
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligraficznych. Jednak to nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Bez właściwego przygotowania, wiedzy, talentu i opanowania warsztatu efekty tego rodzaju działalności mogą okazać się niewystarczające, co niejednokrotnie przekłada się na niewielką sprzedaż i finansowe niepowodzenie całego przedsięwzięcia.
Ta książka sprawi, że będziesz swobodnie poruszać się w świecie poligrafii i edycji oraz unikniesz niweczących wysiłek błędów. Poradnik przyda się osobom bezpośrednio zaangażowanym w procesy wydawnicze, grafikom komputerowym, projektantom, pracownikom działów promocji i marketingu oraz handlowcom, a także uczniom oraz studentom kierunków poligraficznych i artystycznych, wiążących z tą branżą swoją zawodową przyszłość.
Dowiedz się, jak profesjonalnie przygotowywać, drukować i oprawiać publikacje!
Wybrane bestsellery
-
„DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem ” to publikacja skierowana zarówno do grafików, operatorów DTP czy projektantów, jak i osób odpowiedzialnych za kontrolę jakości plików w drukarniach. W lekki i bezpretensjonalny sposób autor dzieli się w niej wiedzą na te...
DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i za...
Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)28.50 zł
57.00 zł(-50%) -
Książka, którą trzymasz w dłoni, przedstawia cztery podstawowe zasady, stosowane praktycznie w każdym dobrym projekcie graficznym. Kiedy je poznasz, bez trudu uda Ci się zweryfikować poziom swojego projektu. Nauczysz się dostrzegać nieprawidłowości i będziesz w stanie je skorygować. Zmieni się Tw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich projektantów grafiki, którzy chcą korzystać z zasad typografii. Książkę tę doceni jednak każdy, kto chce się czegoś dowiedzieć o krojach pisma, o czcionkach i o tym, jak je rozpoznawać, wybierać i poprawnie stosować. Zamieszczono w niej mnóstwo ...
Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Książka -- przeznaczona dla niezaawansowanych użytkowników LaTeX-a -- rozpoczyna się od solidnego wyjaśnienia podstaw, uzupełnionego licznymi przykładami. Jej treść ma pomóc czytelnikowi w rozwiązywaniu konkretnych problemów, takich jak tworzenie indeksu, składanie skomplikowanych formuł matematy...
-
Na rynku jest dostępnych mnóstwo podręczników do nauki posługiwania się edytorami tekstu. Zwykle są one jedynie zbiorami opisów przycisków i okienek wraz przykładami pokazującymi, jak osiągnąć pewien określony cel w konkretnej sytuacji. Zastosowanie przekazywanej przez nie wiedzy często też ogran...
Komputerowa edycja dokumentów dla średnio zaawansowanych Komputerowa edycja dokumentów dla średnio zaawansowanych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)24.74 zł
39.90 zł(-38%) -
Od lat dziesięciu z górą "Jak składać tekst. Komputer nie jest maszyną do pisania" jest jedną z najpopularniejszych książek wśród użytkowników komputerów domowych.
Jak składać tekst? Komputer nie jest maszyną do pisania. Wydanie 2 Jak składać tekst? Komputer nie jest maszyną do pisania. Wydanie 2
-
Data has become the most powerful tool in business today, and telling its story effectively is critical. Yet one of the best communicators—color—is the most neglected tool in data visualization. With this book, DATAcated founder Kate Strachnyi provides the ultimate guide to the correc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
101.15 zł
119.00 zł(-15%) -
Typografia jest fundamentem każdego projektu graficznego. A jeśli istnieje niezawodny sposób rozwinięcia się jako projektant, to lepsze i bardziej wyrafinowane będzie stosowanie czcionek. Przedstawiamy czwarte, zaktualizowane i uzupełnione wydanie przewodnika po typograficznych funkcjach A...
InDesign i tekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, wyd. 4 InDesign i tekst. Profesjonalna typografia w Adobe InDesign, wyd. 4
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)80.99 zł
89.99 zł(-10%) -
Proces tworzenia e-booka, do szczęśliwego finału PDF, EPUB i MOBI. Temat jest ujęty szeroko i ten poradnik pozwoli ci zaoszczędzić masę czasu na “googlanie”. Nie ma tu motywacyjnych tekstów typu “uwierz w siebie”. Są problemy i ich rozwiązania. Jest pokazane &ldquo...
O autorze książki
1 Andrzej GołąbAndrzej Gołąb - od początku pracy zawodowej związany z branżą wydawniczą i poligraficzną. W latach 90. ubiegłego wieku, założył kilka pracowni składu komputerowego na terenie Śląska. Prowadził także własną firmę wydawniczą. Przez ostatnie ćwierć wieku pracował w Centrum Usług Drukarskich Henryk Miler w Rudzie Śląskiej (www.cuddruk.pl). W tym zakładzie poligraficznym, znanym z marki CUD, stworzył pracownię typografii komputerowej i przez kilkanaście lat był jej szefem. Pełnił także funkcję pełnomocnika właściciela i odpowiadał m.in. za kontrolę jakości plików produkcyjnych, optymalizację procesów produkcyjnych oraz sklep internetowy. W firmie tej zaprojektował i wdrożył zgodny z normą ISO system zarządzania jakością, oraz informatyczny system zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym. Jest także stałym współpracownikiem miesięcznika „Świat druku”, na łamach którego regularnie publikuje felietony poświęcone tematyce poligraficznej. Autor wydanej w roku 2013, nakładem wydawnictwa Helion książki pt.: „DTP. Od projektu, aż po druk” a także twórca i animator internetowego projektu „Chochlik drukarski — pogotowie poligraficzne”. Jest to bezinteresowna inicjatywa edukacyjna, której głównym celem jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu poligrafii. Blog cieszy się do dziś dużą popularnością i dziennie ma kilkaset odsłon.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy (5)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Paweł Tkaczyk Paweł Tkaczyk
Kiedy ostatnio kupowaliście książkę? 🙂 A kiedy ostatnio składaliście książkę? Jeśli macie w planach wydanie książki lub e-booka, jest dobra pozycja o tym.
-
ZUCH
Dziś przedstawiam książkę - pozycje obowiązkową dla grafików, ilustratorów i wszystkich osób z szeroko pojętego marketingu mających w pracy kontakt z materiałami drukowanymi. Andrzej Gołąb (@chochlikdrukarski ) - drukarz z wieeeeeloletnim doświadczeniem, w bardzo przystępny sposób przeprowadza nas krok po kroku przez tajniki poligrafii. Świetnie podana, usystematyzowana wiedza. Powtórzę: pozycja obowiązkowa. Tym bardziej, że w branży wiedza o poligrafii jest naprawdę nikła. Graficy często nie mają pojęcia co się dzieje w drukarniach, jak i dlaczego tak przygotować pliki. Wśród accountów jest (a jakże) jeszcze gorzej. Potem wychodzą różne kwiatki. Książkę Andrzeja gorąco polecam.
-
Świat Druku Piotr SZNAJDERUK
W kwietniu br. nakładem Wydawnictwa Helion ukazał się „Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy”. Jego autorem jest Andrzej Gołąb, znany i ceniony praktyk branży poligraficznej, który dał się nam poznać m.in. za sprawą książki „DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem” oraz jako autor cyklu „Chochlik Drukarski”, publikowanego od lat na łamach „Świata DRUKU”. „Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy” to pierwszy z trzech planowanych tomów kompendium wiedzy o tworzeniu wyrobu poligraficznego, takiego jak książka i szeroko pojęty akcydens. Publikacja składa się z trzech rozdziałów – „Prepress”, „Press” i „Postpress”, prowadzących czytelnika krok po kroku przez podstawowe etapy produkcji poligraficznej. Dzięki bogatemu doświadczeniu autora mamy szansę spojrzeć na wiele procesów z praktycznego punktu widzenia, możemy także liczyć na obszerne wytłumaczenie wielu skomplikowanych pojęć. Książa zawiera zarówno opisy, jak i zdjęcia i infografiki ułatwiające zrozumienie tematów. Wiele miejsca autor poświęca prepressowi, nieszablonowo ujmując kwestie redakcji, składu tekstu i przygotowania do druku. Dowiadujemy się więc, co to jest arkusz wydawniczy i drukarski, jak odczytywać znaki korektorskie, czym jest korekta komputerowa przy użyciu specjalistycznego oprogramowania, jakie są koszty redakcji tekstu. Jeśli chodzi o zagadnienia związane z opracowaniem i przygotowaniem do druku, zgłębić można m.in. podstawy typografii, doboru kolorystyki, layoutu, komputerowego składu tekstu oraz weryfikacji plików przed oddaniem ich do drukarni. Obszary press oraz postpress także zostały omówione szeroko i solidnie. W rozdziale „Press” szczególnie istotna wydaje się prezentacja techniki druku offsetowego (zarówno w kontekście technologii, jak i kontroli jakości druku oraz standaryzacji). Natomiast w rozdziale „Postpress” autor przedstawia tematykę związaną z procesami introligatorsko-uszlachetniającymi, zwłaszcza zagadnienia krojenia, falcowania, prasowania, klejenia, szycia oraz spiralowania, foliowania, a także tłoczenia. Mogę z czystym sumieniem polecić tą publikację uczniom i studentom szkół poligraficznych, osobom pracującym w działach marketingu oraz wszystkim, którzy mają styczność ze zlecaniem produkcji poligraficznej do drukarni lub mają zamiar wydać książkę metodą self-publishingu. Liczę, że seria ta będzie zyskiwała na popularności dzięki ukazaniu fachowej wiedzy specjalistycznej w bardzo przystępny sposób. Pan Andrzej Gołąb to nie tylko specjalista, ale także popularyzator sztuki drukarskiej w najlepszym wydaniu. Serdecznie polecam.
-
signs.pl
Książka łączy - jak zwykle u tego autora - solidną dawkę wiedzy merytorycznej wspartej olbrzymim praktycznym doświadczeniem i znajomością problemów powstających na linii klient-drukarnia, z lekkością pióra. Czyta się to świetnie, a mimo przystępnej formy książka zachowuje charakter bardzo systematycznego wykładu pozwalającego odbyć wędrówkę po procesach poligraficznych w sposób przemyślany i kompleksowy. To wielka zaleta tej książki - całościowe, systematyczne ujęcie, którego nie znajdziemy w porozrzucanych po internecie fragmentach poradników i wyrywkowych artykułach. Jeżeli nie należycie jeszcze do grona tych, którzy zęby sobie na poligrafii zjedli, ale traktujecie poważnie współpracę z drukarnią i oczekujecie podobnie poważnego traktowania ze strony własnych klientów, ta książka jest obowiązkową pozycją na Waszej półce!
-
cuddruk
PRAKTYCZNY PORADNIK POLIGRAFICZNY - PROCESY W kwietniu br. nakładem wydawnictwa „Helion” ukazał się pierwszy tom „Praktycznego poradnika poligraficznego” autorstwa Andrzeja Gołąba, poświęcony procesom poligraficznym. W przygotowaniu jest też tom drugi, skupiony na głównych produktach poligraficznych. Jak czytamy we wstępie „Poradnik ma pomóc klientom drukarń w poruszaniu się poligraficznymi i edytorskimi ścieżkami. Nie ma przy tym znaczenia, czy mówimy tu o pojedynczym autorze dzieła literackiego, przedsiębiorcy zamierzającym wydać swój katalog reklamowy, czy też o instytucji użytku publicznego ogłaszającej przetarg na obsługę poligraficzną. Każdy, kto staje przed zadaniem wydania drukiem dowolnej publikacji, znajdzie tu wiele cennych informacji i porad”. Będzie więc dużym wsparciem merytorycznym dla zwolenników popularnego ostatnio self-publishingu. Pierwszy tom Poradnika, podzielony jest na trzy części: PREPRESS, PRESS I POSPTREESS, w których w kolejności występowania, opisane zostało osiemnaście podstawowych procesów realizacji produktu poligraficznego, począwszy od prac redakcyjnych nad tekstem, poprzez dtp, ctp i druk, a skończywszy na operacjach introligatorskich i uszlachetniających. Wykaz procesów poligraficznyc Książka napisana jest prostym i miejscami humorystycznym językiem, odbiegającym znacznie od naukowego bądź podręcznikowego stylu tradycyjnej literatury przedmiotu. Poradnik wypełnia istniejącą na rynku księgarskim lukę w tego typu opracowaniach. Wprawdzie wydano drukiem sporo książek związanych z typografią, technologią druku i introligatorstwa, ale zazwyczaj są to pozycje specjalistyczne, poświęcone wybranym zagadnieniom i skierowane głównie do wąskich grup odbiorców. Natomiast w mainstreamowej przestrzeni internetu, wiedza poligraficzna jest bardzo rozproszona, w większości zbyt ogólna i powierzchowna. Stąd „Praktyczny poradnik poligraficzny” Andrzeja Gołąba wydaje się być rozsądnym kompromisem pomiędzy tymi dwoma skrajnościami. To praktyczny przewodnik, prowadzający potencjalnego klienta drukarni krok po kroku przez zakamarki, zaułki, korytarze i ślepe uliczki labiryntu zwanego procesem wydawniczym. W jednym miejscu znajdzie on komplet podstawowej wiedzy potrzebnej do w miarę swobodnego poruszania się w obszarach związanych z prawidłowym przygotowaniem dowolnej publikacji do druku, technologią samego druku (głównie offsetowego), oprawą i uszlachetnianiem publikacji, a także zasadami harmonijnej współpracy klienta z drukarnią. Autor kieruje go także do osób bezpośrednio zaangażowanych w procesy wydawnicze, grafików komputerowych, projektantów, pracowników działów promocji i marketingu, handlowców, jak i do uczniów i studentów szkół i uczelni poligraficznych i artystycznych. Książka przyda się więc każdemu klientowi zakładu poligraficznego. Ułatwi mu prawidłowe przygotowanie plików do druku, precyzyjne sformułowanie potrzeb wobec drukarń i nawiązanie z nimi partnerskich relacji. Od strony edytorskiej książka jest wzorcowo przygotowana przez wydawnictwo „Helion”. Pełny kolor, wygodna oprawa zintegrowana, dobrej jakości papier powlekany, nowoczesny i przyjazny w odbiorze projekt typograficzny autorstwa Adriana Partyki.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7342-6, 9788328373426
- Data wydania książki drukowanej:
- 2021-04-20
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8180-3, 9788328381803
- Data wydania ebooka:
-
2021-04-20
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 125345
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 34.0MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 16.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 33.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
DTP » Typografia
DTP » Inne
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- 1.1. Znormalizowany maszynopis (23)
- 1.2. Arkusz wydawniczy (24)
- 1.3. Arkusz drukarski (25)
- 1.4. Tabele przeliczeniowe (25)
- 2.1. Autokorekta i style (33)
- 2.2. Zakres prac nad tekstem (34)
- 2.3. Znaki korektorskie (34)
- 2.4. Korekta komputerowa (38)
- 2.5. Koszty (39)
- 3.1. Wstęp (41)
- 3.2. Narzędzia (42)
- 3.3. Tekst (43)
- 3.3.1. Krój pisma (43)
- 3.3.2. Znak (53)
- 3.3.3. Światło (61)
- 3.3.4. Style (67)
- 3.3.5. Błędy składu (71)
- 3.4. Kolorystyka (78)
- 3.4.1. Tryby kolorów (78)
- 3.4.2. Profile ICC (83)
- 3.4.3. Kolory specjalne (88)
- 3.4.4. Kolorowe jarmarki (93)
- 3.5. Layout (103)
- 3.5.1. Format stronicy (104)
- 3.5.2. Proporcje stronicy (109)
- 3.5.3. Łam (111)
- 3.5.4. Spady (115)
- 3.5.5. Rozdzielczość bitmap (118)
- 3.6. Pliki produkcyjne (120)
- 3.6.1. Weryfikacja wstępna (120)
- 3.6.2. Zgodność ze zleceniem (121)
- 3.6.3. Struktura pliku wynikowego (125)
- 4.1. Sposoby dostarczania plików (139)
- 4.2. Drukarnie internetowe (140)
- 4.3. Kontroling (141)
- 4.4. PitStop Pro (142)
- 4.4.1. Koszt (142)
- 4.4.2. Funkcje (142)
- 4.4.3. Profile (143)
- 4.4.4. Dekalog (144)
- 4.4.5. Protokół z preflightingu (145)
- 4.4.6. Narzędzia edycyjne (145)
- 4.4.7. Enfocus Inspector (146)
- 4.4.8. Zmiany globalne (147)
- 5.1. Zasady montażu (151)
- 5.1.1. Znaczniki drukarskie (151)
- 5.1.2. Ścieżka technologiczna (156)
- 5.1.3. Montaż pod technologię druku (163)
- 5.1.4. Montaż pod technologię intro (165)
- 5.1.5. Powierzchnia zadruku (169)
- 5.2. Optymalizacja (172)
- 5.3. Zatwierdzenie impozycji (173)
- 5.3.1. Room proof (173)
- 5.3.2. Wydruk impozycyjny i makieta (174)
- 6.1. Proces ripowania (175)
- 6.1.1. Rodzaje RIP-ów (175)
- 6.1.2. Rodzaje rastrów (176)
- 6.1.3. Kształt rastra AM (177)
- 6.1.4. Liniatura rastra AM (177)
- 6.1.5. Kąt rastra AM (179)
- 6.1.6. Rozdzielczość rastrowania AM (180)
- 6.1.7. Rastry specjalne (181)
- 6.1.8. Zalewkowanie (182)
- 6.1.9. Przyrost punktu rastrowego (183)
- 6.2. Proces naświetlania CTP (183)
- 6.2.1. Płyta offsetowa (183)
- 6.2.2. Metoda naświetlania CTF (184)
- 6.2.3. Metoda naświetlania CTP (184)
- 7.1. Opis procesu (187)
- 7.1.1. Technologia druku offsetowego (187)
- 7.1.2. Droga papieru (190)
- 7.1.3. Kontrola jakości druku (192)
- 7.1.4. Standaryzacja procesu druku (196)
- 7.2. Zarządzanie procesem (198)
- 7.2.1. Karta gniazda (199)
- 7.3. Papier (201)
- 7.3.1. Zwyżki (201)
- 7.3.2. Właściwości papieru (203)
- 7.3.3. Typy papieru (205)
- 7.3.4. Pozostałe surowce (211)
- 8.1. Wstęp (215)
- 8.2. Techniki druku cyfrowego (216)
- 8.2.1. Elektrofotografia (217)
- 8.2.2. Offset cyfrowy (217)
- 8.3. Zalety druku cyfrowego (217)
- 8.3.1. Technologia uzupełniająca (218)
- 8.3.2. Niższe koszty (218)
- 8.3.3. Mała poligrafia (218)
- 8.3.4. Terminy realizacji (219)
- 8.3.5. Nakład (219)
- 8.3.6. Personalizacja (219)
- 8.4. Zarzuty wobec druku cyfrowego (220)
- 8.5. Jaka jest prawda? (221)
- 9.1. Ruchome czcionki (226)
- 9.2. Polimerowe matryce (229)
- 9.3. Dekalog dobrego projektowania pod letterpress (230)
- 9.3.1. Kolory (230)
- 9.3.2. Spady, zalewki (231)
- 9.3.3. Rastry i półtony (231)
- 9.3.4. Linie, kropki, detale (232)
- 9.3.5. Kontry i aple (232)
- 9.3.6. Tłoczenie, czyli drukowanie na sucho (233)
- 9.3.7. Podłoża, papiery (234)
- 9.3.8. Wymiary prac (234)
- 9.3.9. Wykrojniki, uszlachetnienia (235)
- 9.3.10. Produkty, ceny (235)
- 10.1. Krojenie do druku (241)
- 10.1.1. Działanie gilotyny (242)
- 10.2. Krojenie międzyprocesowe (245)
- 10.3. Krojenie na gotowo (248)
- 10.3.1. Przygotowanie pliku pod wykrojnik (251)
- 10.4. Kalkulacja procesu krojenia (252)
- 11.1. Technologia falcowania (255)
- 11.1.1. Falcowanie ręczne i maszynowe (256)
- 11.1.2. Rola włókna papieru (258)
- 11.1.3. Wpływ lakierowania i foliowania (258)
- 11.1.4. Bigowanie (258)
- 11.2. Sposoby falcowania (259)
- 11.2.1. Falcowanie równoległe (260)
- 11.2.2. Falcowanie na pół (zwykłe) (261)
- 11.2.3. Falcowanie w roladkę (obejmujące) (262)
- 11.2.4. Falcowanie w zygzak (harmonijkowe) (264)
- 11.2.5. Falcowanie w ołtarzyk (obwolutowe) (265)
- 11.2.6. Falcowanie prostopadłe i krzyżowe (265)
- 11.3. Kalkulacja procesu falcowania (268)
- 13.1. Kleje introligatorskie (273)
- 13.1.1. Kleje termotopliwe (hot-melt) (274)
- 13.1.2. Kleje glutynowe (274)
- 13.1.3. Kleje dyspersyjne (274)
- 13.2. Operacje klejenia (275)
- 13.2.1. Przyklejanie (276)
- 13.2.2. Naklejanie (282)
- 13.2.3. Oklejanie (283)
- 13.2.4. Zaklejanie (290)
- 14.1. Szycie drutem (296)
- 14.2. Szycie nićmi (299)
- 14.3. Krótki kurs szycia książek (300)
- 15.1. Spirala Wire-O (310)
- 15.2. Spirala druciana (311)
- 15.3. Spirala z PCV (311)
- 15.4. Perforacja (311)
- 15.5. Zawieszki (312)
- 15.6. Podsumowanie (312)
- 17.1. Lakierowanie UV (317)
- 17.1.1. Maska na lakier (317)
- 17.1.2. Pozostałe wymogi procesu lakierowania UV (319)
- 17.2. Lakierowanie na maszynie (322)
- 18.1. Matryce (326)
- 18.2. Metody tłoczenia (327)
- 18.2.1. Tłoczenie wklęsłe (wgłębne) (327)
- 18.2.2. Tłoczenie wypukłe (328)
- 18.2.3. Tłoczenie "na sucho" (328)
- 18.2.4. Tłoczenie z poddrukiem (328)
- 18.2.5. Tłoczenie barwne z farbą (329)
- 18.2.6. Tłoczenie barwne z folią (329)
Od autora (9)
Podziękowania (12)
Wstęp (13)
CZĘŚĆ I. PREPRESS #skład #redakcja #dtp (19)
Wprowadzenie (21)
Rozdział 1. #SKŁAD (23)
Rozdział 2. #REDAKCJA (33)
Rozdział 3. #DTP (41)
CZĘŚĆ II. PRESS #weryfikacja #impozycja #naświetlanie #druk (135)
Wprowadzenie (137)
Rozdział 4. #WERYFIKACJA (139)
Rozdział 5. #IMPOZYCJA (151)
Rozdział 6. #CTP (175)
Rozdział 7. #DRUK OFFSETOWY (187)
Rozdział 8. #DRUK CYFROWY (215)
Rozdział 9. #LETTERPRESS (225)
CZĘŚĆ III. POSTPRESS #krojenie #falcowanie #prasowanie #klejenie #szycie #spiralowanie #lakierowanie #foliowanie #tłoczenie (237)
Wprowadzenie (239)
Rozdział 10. #KROJENIE (241)
Rozdział 11. #FALCOWANIE (255)
Rozdział 12. #PRASOWANIE (271)
Rozdział 13. #KLEJENIE (273)
Rozdział 14. #SZYCIE (295)
Rozdział 15. #SPIRALOWANIE (309)
Rozdział 16. #FOLIOWANIE (laminowanie) (313)
Rozdział 17. #LAKIEROWANIE (317)
Rozdział 18. #TŁOCZENIE (325)
Posłowie (330)
Wykaz ilustracji i tabel (332)
Bibliografia (340)
Skorowidz (341)
Oceny i opinie klientów: Praktyczny poradnik poligraficzny. Procesy Andrzej Gołąb (2)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2021-10-11 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
TOMEK MROCZKOWSKI,
Data dodania: 2021-06-08 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii