Podręcznik projektantów WWW. Smashing Magazine (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Smashing Magazine
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.5/6 Opinie: 10
- Stron:
- 154
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Bądź profesjonalistą w dziedzinie projektowania!
- Bądź na bieżąco ze współczesnymi trendami
- Pokaż swoje portfolio w sieci
- Zbuduj efektywną sieć kontaktów
W dzisiejszych czasach tworzenie stron internetowych jest na wyciągnięcie ręki. Gotowe przykłady, samouczki, tutoriale - sieć jest pełna tego typu materiałów. Jednak już na pierwszy rzut oka można odróżnić stronę stworzoną przez amatora od tej zaprojektowanej i wykonanej przez profesjonalistę. Droga do zaszczytnego tytułu specjalisty jest długa i wyboista. Jednak dzięki tej książce może być zdecydowanie bardziej przyjemna!
W trakcie lektury poznasz najlepsze porady dotyczące profesjonalnego projektowania stron internetowych. Znajdziesz tu zbiór najpopularniejszych artykułów z biblii każdego projektanta stron - serwisu Smashing Magazine. Sprawdź zatem, jak z sukcesem stworzyć skuteczne portfolio online lub atrakcyjny interfejs użytkownika na potrzeby biznesowych aplikacji WWW. Dowiedz się, jak radzić sobie z klientami, przyjmować krytykę oraz tworzyć sieć znajomości. Ta książka jest studnią wiedzy dla każdego projektanta chcącego profesjonalnie podejść do wykonywania swojego zawodu, dlatego warto ją mieć!
Sprawdź:
- jak bezboleśnie przejść drogę od projektanta amatora do profesjonalisty
- jak radzić sobie z krytyką
- czym charakteryzuje się dobre portfolio
- jakie są najlepsze sposoby na radzenie sobie z trudnymi klientami
Obowiązkowa lektura dla każdego projektanta stron WWW!
Podobne produkty
-
UXUI. Design Zoptymalizowany. Workshop Book UXUI. Design Zoptymalizowany. Workshop Book
Chris Badura
-
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funk... Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
Steve Krug
-
Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
Adam Freeman
-
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dl... JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
WordPress 5 dla początkujących WordPress 5 dla początkujących
Agnieszka Ciborowska, Jarosław Lipiński
-
Podobne produkty
-
HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. P... HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
WordPress 5 dla początkujących WordPress 5 dla początkujących
Agnieszka Ciborowska, Jarosław Lipiński
-
Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
Adam Freeman
-
Uczenie maszynowe z językiem JavaScript. Rozwią... Uczenie maszynowe z językiem JavaScript. Rozwiązywanie złożonych problemów
Burak Kanber
-
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dl... JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funk... Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
Steve Krug
Recenzje (1)
-
webroad.pl Michał Kortas, 2013-05-17
W dzisiejszych czasach tworzenie stron internetowych jest na wyciągnięcie ręki. Gotowe przykłady, samouczki, tutoriale - sieć jest pełna tego typu materiałów. Jednak już na pierwszy rzut oka można odróżnić stronę stworzoną przez amatora od tej zaprojektowanej i wykonanej przez profesjonalistę. Droga do zaszczytnego tytułu specjalisty jest długa i wyboista. Jednak dzięki tej książce może być zdecydowanie bardziej przyjemna!
Kiedy wybierałem dwie nowe książki do recenzji, zastanawiałem się, która z nich okaże się lepsza: omawiany właśnie "Podręcznik projektantów WWW" czy poprzednio opisywany "Podręcznik freelancera". Już na wstępie powiem Wam, że dużo lepsze wrażenie wywarła na mnie pozycja druga. Nie oznacza to jednak, że pierwszy podręcznik jest gorszy. Wszystko zależy od subiektywnego podejścia do tematyki oraz tego, że dużo więcej tajemnic krył przede mną freelancing. Co ciekawego znalazłem z "Podręczniku projektantów WWW"? Za chwilę postaram się to streścić.
Książki tej nie można nazwać opasłym tomiszczem, jednak zawiera w sobie 12 treściwie opracowanych działów. Tak jak mają w zwyczaju redaktorzy Smashing Magazine, nie natrafimy w niej na zbyt wiele skomplikowanych zwrotów (a jeśli tak, to są dobrze nam wyjaśnione). Całość czyta się lekko i płynnie, chociaż niektóre podrozdziały wydają się być zbyt uproszczone, gdyż opisują rzeczy dla większości projektantów oczywiste.
Pierwszy rozdział przedstawia nam smutną prawdę o firmowych witrynach internetowych. Wiele osób nadal myśli, że opieka nad stroną www jest lekkim zajęciem, które właściwie nie kosztuje nas ni krzty wysiłku i czasu. To jeden z podstawowych błędów w wielu sytuacjach.
Druga część jest przedstawieniem wyników audytu, którego przeprowadzili autorzy. Dotyczył on rozpoznania i ocenienia kilkudziesięciu stron - portfolio, tak abyśmy mogli poznać obecne trendy i sprawdzone sposoby na pozyskanie nowych klientów.
Kolejnym ciekawym tematem opisywanym w "Podręczniku projektantów WWW" jest projektowanie interfejsu użytkownika na potrzeby biznesowych aplikacji WWW. Poznamy tu różnice (a jest ich naprawdę wiele) pomiędzy witryną, a aplikacją internetową. Warto znać upodobania internautów i właśnie w sieci szukać swojej niszy biznesowej.
Dla osób, które nie posiadają zmysłu artystycznego, szczerze mogę polecić rozdział o numerze siódmym. Wszystko co o kolorach powinniśmy wiedzieć, znajduje się właśnie w tym miejscu. Nie tylko informacje o stosowaniu barw, ale też szczegółowe opisy wielu konkretnych zestawień kolorystycznych.
Najwięcej przyjemności podczas czytania przysporzyła mi jednak część kolejna. W dość prosty i zrozumiały sposób przedstawiła ona cały proces tworzenia strony internetowej, z pozycji naszego klienta oraz naszej. W jej kilkunastu częściach można ujrzeć dwie strony medalu i dwa, zupełnie od siebie różne, spojrzenia na jeden i ten sam projekt.
Powszechnie wiadomo, że bez znajomości nie mamy zbyt wielkiej szansy na zaistnienie w jakiejkolwiek branży. Tak jest też oczywiście w pracy projektanta stron internetowych. Przedostatni dział treściwie i wyczerpująco przedstawia nam wszelkie zagadnienia dotyczące kreowania sieci znajomości, referencji i współpracy.
Podsumowanie
Jeżeli miałbym określić oba podręczniki (projektantów WWW i freelancera), to nazwałbym je rodzeństwem. Każda z książek świetnie uzupełnia drugą. O ile jesteśmy dobrze obeznani w tematach, niektóre ich części mogą nas nudzić, jednak dla wielu osób powinny one okazać się świetną skarbnicą wiedzy.
A tej nigdy dość!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Professional Web Design: The Best of Smashing Magazine (Smashing Magazine Book Series)
- Tłumaczenie:
- Marek Pętlicki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5671-4, 9788324656714
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-04-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5672-1, 9788324656721
- Data wydania ebooka:
-
2013-05-07
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 12821
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Tworzenie stron WWW
Spis treści
- Potrzebujesz odrębnego działu zajmującego się stroną WWW (2)
- Zarządzanie stroną WWW jest zajęciem na pełny etat (3)
- Nie chodzi o to, aby budować od zera (3)
- Twoja strona WWW nie musi podobać się wszystkim (4)
- Marnujesz pieniądze na serwisy społecznościowe (5)
- Twoja strona WWW nie jest tylko dla Ciebie (6)
- Powinieneś doceniać swój zespół WWW (6)
- Projekt WWW utworzony przez komitety jest samobójstwem (7)
- CMS nie jest cudownym rozwiązaniem (7)
- Za dużo treści (8)
- Podsumowanie (9)
- Jasny czy ciemny projekt (12)
- Ile kolumn? (12)
- Blok wprowadzający (13)
- Wyrównanie układu (14)
- Położenie nawigacji (15)
- Pole wyszukiwania (16)
- Elementy Flash (16)
- Gdzie umieścić dane kontaktowe (17)
- Podstrona "O nas" (18)
- Podstrona "Klienci" (19)
- Podstrona "Usługi" (19)
- Podstrona "Realizacje" (19)
- Podstrona "Jak pracujemy" (20)
- Podstrona "Kontakt" (20)
- Specjały i dodatki (21)
- Inne odkrycia (21)
- Podsumowanie (22)
- Pułapka 1. Przegadanie (24)
- Pułapka 2. Za dużo informacji naraz (24)
- Pułapka 3. Co za dużo, to niezdrowo (25)
- Pułapka 4. Nietypowa nawigacja (25)
- Pułapka 5. Bałagan wizualny (26)
- Reguły efektywnego projektu portfolio (26)
- Zdefiniuj swoje kryteria i strategie sukcesu (26)
- Rozważ stworzenie kilku portfolio (27)
- Zdefiniuj swojego odbiorcę (28)
- Ustal priorytet na użyteczność (30)
- Użyj właściwej technologii (30)
- Zaplanuj projekt (31)
- Ogranicz zakres i typ promowanych projektów (32)
- Informacje, dokumentacje i objaśnienia (32)
- Zaprezentuj swoją pracę w kontekście ustalonych celów (34)
- Zawrzyj w projekcie swoją osobowość (34)
- Promuj swoją pracę (35)
- Opracuj cele długofalowe (36)
- Wszystko zaczyna się od opowieści (38)
- Opisywanie projektu w opowieściach (38)
- Siła emocji (39)
- Podstawy wykorzystania opowieści do udoskonalania user experience (41)
- Scalanie zespołów (41)
- Orientacja na użytkownika (42)
- Definiowanie użytkownika (43)
- Zalety (43)
- "I żyli długo i szczęśliwie" a rzeczywistość (44)
- Kilku gawędziarzy ery internetu (45)
- Dorelle Rabinowitz (45)
- Curt Cloninger (46)
- Christian Saylor (48)
- Cindy Chastain (50)
- Doświadczenia oparte na opowieściach wokół nas (51)
- Opakowanie: Apple (51)
- Marketing: Perfumy Six Scents (51)
- Architektura: Sklep HBO (52)
- Dane: Taxi 07: Roads Forward (53)
- Koniec jest początkiem tej opowieści (53)
- Serwisy a aplikacje WWW (56)
- Różne typy aplikacji WWW (56)
- Poznaj swoich użytkowników (57)
- Jak zidentyfikować użytkowników (57)
- Proces projektowania (58)
- Szkicowanie (59)
- Prototypowanie (60)
- Testowanie (60)
- Reguły projektowania (60)
- Nikt nie lubi niespodzianek (60)
- Użytkownicy powinni mieć możliwość efektywnej pracy (61)
- Pomocy! (63)
- Brak satysfakcji (63)
- Kluczowe elementy aplikacji WWW (64)
- Formularze (64)
- Widok ogólny i szczegółowy (64)
- Deski rozdzielcze (64)
- Tabele (65)
- Raporty (65)
- Nie zapominaj o wzorcach projektowych (65)
- Studium przypadku: aplikacja banku online (67)
- Podsumowanie (67)
- Nowiutkie technologie a stare dobre praktyki (70)
- Bałagan zwany WWW (70)
- Tworzenie celebrytów i miejsc, w których chcielibyśmy być (70)
- Hollywood i reklamy niczego nas nie nauczą (71)
- Mit innowacji przez rozwój technologii (72)
- W innowacji nie chodzi o nowe zabawki (72)
- Korporacyjne wypaczenie innowacji i jego konsekwencje (73)
- Syndrom sztokholmski złych interfejsów (74)
- Nie chodzi o technologię albo projekt (74)
- Gdzie jest piękno sieci WWW? (75)
- Jeszcze raz: nasze problemy (76)
- Dlaczego standardy mają znaczenie i co oznacza "przestrzeganie standardów" (77)
- Stopniowe udoskonalanie działa (77)
- Najlepsze praktyki biorą się z zastosowań i ciągłego udoskonalania (79)
- Razem możemy tego dokonać (79)
- Ciepłe kolory (82)
- Czerwony (kolor podstawowy) (83)
- Pomarańczowy (kolor pośredni) (83)
- Żółty (kolor podstawowy) (84)
- Zimne kolory (85)
- Zielony (kolor pośredni) (85)
- Niebieski (kolor podstawowy) (86)
- Fioletowy (kolor pośredni) (86)
- Kolory neutralne (87)
- Czarny (87)
- Biały (88)
- Szary (88)
- Brązowy (89)
- Beżowy i jasnobrązowy (89)
- Kremowy i kość słoniowa (90)
- W skrócie (90)
- Tradycyjne palety barw (91)
- Monochromatyczna (92)
- Analogiczna (93)
- Dopełniająca (94)
- Rozszerzona dopełniająca (94)
- Triady (95)
- Podwójnie dopełniające (tetradic) (95)
- Niestandardowe (96)
- Tworzenie palet barw (97)
- Dlaczego odcienie są tak istotne (99)
- Dodawanie kolorów neutralnych (100)
- Najłatwiejsze w użyciu palety barw (100)
- Ilu kolorów użyć? (102)
- Podsumowanie (102)
- Wyjaśnij, dlaczego pytasz o pieniądze (104)
- Uzasadnij swoje zalecenia językiem, który zrozumie klient (104)
- Włącz klienta w proces (105)
- Edukuj klienta w zakresie projektowania (105)
- Regularnie komunikuj się z klientem (106)
- Wytłumacz klientowi jego rolę (107)
- Morał (107)
- Typ pasywno-agresywny (110)
- Identyfikacja (110)
- Jak sobie radzić (110)
- Przyjaciel rodziny (110)
- Identyfikacja (111)
- Jak sobie radzić (111)
- Zaniżacz wartości (111)
- Identyfikacja (111)
- Jak sobie radzić (112)
- Pedant (112)
- Identyfikacja (112)
- Jak sobie radzić (112)
- Sknera (113)
- Identyfikacja (113)
- Jak sobie radzić (113)
- Złota rączka (113)
- Identyfikacja (114)
- Jak sobie radzić (114)
- Kontroler (114)
- Identyfikacja (114)
- Jak sobie radzić (115)
- Wymarzony klient (115)
- Identyfikacja (115)
- Jak sobie radzić (115)
- Podsumowanie (115)
- Miej odpowiednie nastawienie (119)
- Określ cel (119)
- Sprawdź swoją pierwszą reakcję (120)
- Oddziel ziarno od plew (121)
- Ucz się z tego (121)
- Szukaj nowych pomysłów (122)
- Pogłęb informacje (122)
- Podziękuj krytykowi (123)
- Dlaczego warto tworzyć powiązania? (126)
- Referencje (126)
- Współpraca (126)
- Rozwiązywanie problemów (126)
- Szukanie okazji (127)
- Pomoc innym (127)
- Przyjaźń (128)
- Wskazówki dla projektantów (128)
- Bądź dostępny (128)
- Szukaj wspólnych korzyści (128)
- Prowadź bloga (128)
- Skupiaj się na głębi znajomości (129)
- Bądź proaktywny (129)
- Wiedz, czego szukasz (129)
- Wiedz, co masz do zaoferowania (130)
- Wykorzystaj znajomości niebezpośrednie (130)
- Nie czekaj do momentu, gdy będziesz czegoś potrzebował (130)
- Pomagaj, gdy tylko jesteś w stanie (131)
- Nie wyzyskuj innych (131)
- Nie pozwól, by sieci społecznościowe szkodziły Twojej produktywności (131)
- Nie oceniaj ludzi pochopnie (131)
- Nie staraj się być wszędzie naraz (132)
- Bierz udział w rzeczywistych spotkaniach (132)
- Pilnuj lokalnych okazji (132)
Rozdział 1. Przykra prawda o firmowych stronach internetowych (1)
Rozdział 2. Studium projektowe "Portfolio" - wzorce oraz najnowsze trendy (11)
Rozdział 3. Tworzenie efektywnego portfolio online (23)
Rozdział 4. Uzyskanie lepszego user experience za pomocą opowieści (37)
Rozdział 5. Projektowanie interfejsu użytkownika na potrzeby biznesowych aplikacji WWW (55)
Rozdział 6. Stopniowe udoskonalanie i standardy WWW nie ograniczają projektów (69)
Rozdział 7. Teoria kolorów dla profesjonalnych projektantów (81)
Rozdział 8. Czy Twój klient jest tępy, czy też problem leży po Twojej stronie? (103)
Rozdział 9. W jaki sposób radzić sobie z różnymi typami klientów (109)
Rozdział 10. Jak skutecznie radzić sobie z krytyką (117)
Rozdział 11. Jak wykorzystać sieci znajomości (125)
Rozdział 12. Wywiad grupowy: porady ekspertów dla studentów i początkujących projektantów WWW (133)
Skorowidz (152)
Oceny i opinie klientów (10)
(0)
(8)
(0)
(1)
(1)
(0)
5 oceniona przez: https://www.goldweb.pl, Webdesigner 2018-02-24
5 oceniona przez: 2014-08-25
5 oceniona przez: Łukasz Krebok, Frontend developer 2014-05-22
5 oceniona przez: Maciej Cybulski, trener i programista WP 2014-04-30
5 oceniona przez: kinga nurska, marketing project manager 2013-06-11
5 oceniona przez: 2013-08-18
5 oceniona przez: Dariusz Tupaj, doradca klienta 2013-11-17
5 oceniona przez: 2013-08-09
3 oceniona przez: Sebastian, 2013-10-14
2 oceniona przez: Paweł, Web Designer / Web Developer 2014-03-22
więcej opinii