Opis książki: Learning UML 2.0
"Since its original introduction in 1997, the Unified Modeling Language has revolutionized software development. Every integrated software development environment in the world--open-source, standards-based, and proprietary--now supports UML and, more importantly, the model-driven approach to software development. This makes learning the newest UML standard, UML 2.0, critical for all software developers--and there isn't a better choice than this clear, step-by-step guide to learning the language."
--Richard Mark Soley, Chairman and CEO, OMG
If you're like most software developers, you're building systems that are increasingly complex. Whether you're creating a desktop application or an enterprise system, complexity is the big hairy monster you must manage.
The Unified Modeling Language (UML) helps you manage this complexity. Whether you're looking to use UML as a blueprint language, a sketch tool, or as a programming language, this book will give you the need-to-know information on how to apply UML to your project. While there are plenty of books available that describe UML, Learning UML 2.0 will show you how to use it. Topics covered include:
- Capturing your system's requirements in your model to help you ensure that your designs meet your users' needs
- Modeling the parts of your system and their relationships
- Modeling how the parts of your system work together to meet your system's requirements
- Modeling how your system moves into the real world, capturing how your system will be deployed
Engaging and accessible, this book shows you how to use UML to craft and communicate your project's design. Russ Miles and Kim Hamilton have written a pragmatic introduction to UML based on hard-earned practice, not theory. Regardless of the software process or methodology you use, this book is the one source you need to get up and running with UML 2.0.
Russ Miles is a software engineer for General Dynamics UK, where he works with Java and Distributed Systems, although his passion at the moment is Aspect Orientation and, in particular, AspectJ. Kim Hamilton is a senior software engineer at Northrop Grumman, where she's designed and implemented a variety of systems including web applications and distributed systems, with frequent detours into algorithms development.
Wybrane bestsellery
-
Kompletny podręcznik dla użytkowników tego języka. Dzięki tej książce poznasz podstawy modelowania w UML-u.(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
17.00 zł
34.00 zł(-50%) -
Książka ta proponuje czysto rzemieślnicze podejście do pracy programisty. Idea ta, znana jako software craftsmanship, zakłada kompletną zmianę sposobu myślenia o programowaniu. Priorytetami stają się tu profesjonalizm, techniczna perfekcja i zadowolenie klienta, a osiąga się to, stosując pewne pr...
Software Craftsman. Profesjonalizm, czysty kod i techniczna perfekcja Software Craftsman. Profesjonalizm, czysty kod i techniczna perfekcja
-
W ostatnich latach rośnie zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych, takich jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektach czy narzędziach inżynierii wymagań, brak je...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Książka "UML 2.0 w akcji. Przewodnik oparty na projektach" prezentuje język UML w sposób gwarantujący jego błyskawiczne opanowanie. Jej autorzy koncentrują się wyłącznie na tych zastosowaniach UML-a, które mogą okazać się przydatne w modelowaniu. Wszystkie zagadnienia teoretyczne podane są wraz z...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
17.00 zł
34.00 zł(-50%) -
Książka "Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych" to szczegółowy opis najnowszej specyfikacji tego języka w kontekście zastosowania go w procesie wytwarzania oprogramowania.
Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych
Stanisław Wrycza, Bartosz Marcinkowski, Krzysztof Wyrzykowski
-
Ta książka jest kompleksowym podręcznikiem, który przedstawi Ci sposób działania Express.js w praktyce i przeprowadzi Cię przez poszczególne etapy budowy aplikacji. Autor jasno i precyzyjnie wyjaśnia wszystkie koncepcje, których zrozumienie jest niezbędne do programowania w Express.js.
Express.js. Tworzenie aplikacji sieciowych w Node.js Express.js. Tworzenie aplikacji sieciowych w Node.js
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Znajdziesz tu klarowne, jasne informacje dotyczące kolejnych etapów projektowania oraz implementacji bazy danych, z podziałem na dwie odrębne metody — modelowanie i normalizację. Poznasz obszerne podstawy języka SQL — pojęcia, typy danych, składnię i całe zestawy poleceń — i na ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
17.45 zł
34.90 zł(-50%) -
Opanowanie arkanów posługiwania się tym narzędziem ułatwi książka Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce. Pierwsza na polskim rynku pozycja poświęcona SysML stanowi jednocześnie doskonałe wprowadzenie w zagadnienia inżynierii systemowej, zawiera s...
Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce Język inżynierii systemów SysML. Architektura i zastosowania. Profile UML 2.x w praktyce
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)17.00 zł
34.00 zł(-50%) -
Język UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych dostarczy Ci wiedzy na poziomie podstawowym i przygotuje do szkolenia na poziomie zaawansowanym. Nie myśl jednak, że nasz kurs przygotuje Cię jedynie teoretycznie! Wiedzę, którą dzięki niemu zdobędziesz, wy...
Język UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych Język UML. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie systemów informatycznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
W książce omówiono wszystkie tematy wymienione w planie nauczania ISTQB® Certyfikowany Tester dla poziomu podstawowego z roku 2011. Aby ułatwić naukę i zrozumienie podejmowanych tematów, zagadnienia teoretyczne zobrazowano odpowiednio dobranymi przykładami. Każdy rozdział kończy...
Tester oprogramowania. Przygotowanie do egzaminu z testowania oprogramowania Tester oprogramowania. Przygotowanie do egzaminu z testowania oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.20 zł
64.00 zł(-20%)
Russ Miles, Kim Hamilton - pozostałe książki
-
Most companies work hard to avoid costly failures, but in complex systems a better approach is to embrace and learn from them. Through chaos engineering, you can proactively hunt for evidence of system weaknesses before they trigger a crisis. This practical book shows software developers and syst...
Learning Chaos Engineering. Discovering and Overcoming System Weaknesses Through Experimentation Learning Chaos Engineering. Discovering and Overcoming System Weaknesses Through Experimentation
(194.65 zł najniższa cena z 30 dni)194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Książka "UML 2.0. Wprowadzenie" w praktyczny sposób przedstawia techniki modelowania systemów informatycznych za pomocą języka UML 2.0.(18.50 zł najniższa cena z 30 dni)
18.50 zł
37.00 zł(-50%) -
Oto podręcznik, który dzięki innowacyjnym metodom przekazywania wiedzy sprawi, że szybko zrozumiesz proces wytwarzania oprogramowania i nauczysz się gładko podążać jego wyboistą ścieżką. Autorzy książki „Head First Software Development. Edycja polska” — Dan i Russ — pokażą...(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Even the best developers have seen well-intentioned software projects fail -- often because the customer kept changing requirements, and end users didn't know how to use the software you developed. Instead of surrendering to these common problems, let Head First Software Development guide you thr...
Head First Software Development. A Learner's Companion to Software Development Head First Software Development. A Learner's Companion to Software Development
(152.15 zł najniższa cena z 30 dni)152.15 zł
179.00 zł(-15%) -
When Object Oriented programming (OO) first appeared, it was a revelation. OO gave developers the ability to create software that was more flexible and robust, but as time went on and applications became more sophisticated, too, certain areas of "traditional" OO architectures were found wanting. ...(143.65 zł najniższa cena z 30 dni)
152.15 zł
179.00 zł(-15%)
Kup polskie wydanie:
UML 2.0. Wprowadzenie
- Autor:
- Russ Miles, Kim Hamilton
18,50 zł
37,00 zł
(18.50 zł najniższa cena z 30 dni)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-05-965-5522-1, 9780596555221
- Data wydania ebooka:
-
2006-04-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 8.9MB
- Kategorie:
Programowanie
Programowanie » UML - Programowanie
Spis treści książki
- Learning UML 2.0
- Preface
- Audience
- About This Book
- Assumptions This Book Makes
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- Safari Enabled
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- From the Authors
- From Russ Miles
- From Kim Hamilton
- 1. Introduction
- 1.1. Whats in a Modeling Language?
- 1.1.1. Detail Overload: Modeling with Code
- 1.1.2. Verbosity, Ambiguity, Confusion: Modeling with Informal Languages
- 1.1.3. Getting the Balance Right: Formal Languages
- 1.1. Whats in a Modeling Language?
- 1.2. Why UML 2.0?
- 1.3. Models and Diagrams
- 1.4. Degrees of UML
- 1.5. UML and the Software Development Process
- 1.6. Views of Your Model
- 1.7. A First Taste of UML
- 1.7.1. Notes
- 1.7.2. Stereotypes
- 1.7.2.1. Stereotype applied to classes (see Chapters 4 and 5)
- 1.7.2.2. Stereotypes applied to components (see Chapter 12)
- 1.7.2.3. Stereotypes applied to artifacts (see Chapter 15)
- 1.7.2.4. Tagged values
- 1.8. Want More Information?
- 2. Modeling Requirements: Use Cases
- 2.1. Capturing a System Requirement
- 2.1.1. Outside Your System: Actors
- 2.1.1.1. Tricky actors
- 2.1.1.2. Refining actors
- 2.1.1. Outside Your System: Actors
- 2.1.2. Use Cases
- 2.1.3. Communication Lines
- 2.1.4. System Boundaries
- 2.1.5. Use Case Descriptions
- 2.1. Capturing a System Requirement
- 2.2. Use Case Relationships
- 2.2.1. The <<include>> Relationship
- 2.2.2. Special Cases
- 2.2.3. The <<extend>> Relationship
- 2.3. Use Case Overview Diagrams
- 2.4. Whats Next?
- 3. Modeling System Workflows: Activity Diagrams
- 3.1. Activity Diagram Essentials
- 3.2. Activities and Actions
- 3.3. Decisions and Merges
- 3.4. Doing Multiple Tasks at the Same Time
- 3.5. Time Events
- 3.6. Calling Other Activities
- 3.7. Objects
- 3.7.1. Showing Objects Passed Between Actions
- 3.7.2. Showing Action Inputs and Outputs
- 3.7.3. Showing How Objects Change State During an Activity
- 3.7.4. Showing Input to and Output from an Activity
- 3.8. Sending and Receiving Signals
- 3.9. Starting an Activity
- 3.10. Ending Activities and Flows
- 3.10.1. Interrupting an Activity
- 3.10.2. Ending a Flow
- 3.11. Partitions (or Swimlanes)
- 3.12. Managing Complex Activity Diagrams
- 3.12.1. Connectors
- 3.12.2. Expansion Regions
- 3.13. Whats Next?
- 4. Modeling a Systems Logical Structure: Introducing Classes and Class Diagrams
- 4.1. What Is a Class?
- 4.1.1. Abstraction
- 4.1.2. Encapsulation
- 4.1. What Is a Class?
- 4.2. Getting Started with Classes in UML
- 4.3. Visibility
- 4.3.1. Public Visibility
- 4.3.2. Protected Visibility
- 4.3.3. Package Visibility
- 4.3.4. Private Visibility
- 4.4. Class State: Attributes
- 4.4.1. Name and Type
- 4.4.2. Multiplicity
- 4.4.3. Attribute Properties
- 4.4.4. Inline Attributes Versus Attributes by Association
- 4.5. Class Behavior: Operations
- 4.5.1. Parameters
- 4.5.2. Return Types
- 4.6. Static Parts of Your Classes
- 4.7. Whats Next
- 5. Modeling a Systems Logical Structure: Advanced Class Diagrams
- 5.1. Class Relationships
- 5.1.1. Dependency
- 5.1.2. Association
- 5.1.2.1. Association classes
- 5.1.3. Aggregation
- 5.1.4. Composition
- 5.1.5. Generalization (Otherwise Known as Inheritance)
- 5.1.5.1. Generalization and implementation reuse
- 5.1.5.2. Multiple inheritance
- 5.1. Class Relationships
- 5.2. Constraints
- 5.3. Abstract Classes
- 5.4. Interfaces
- 5.5. Templates
- 5.6. Whats Next
- 6. Bringing Your Classes to Life: Object Diagrams
- 6.1. Object Instances
- 6.2. Links
- 6.2.1. Links and Constraints
- 6.3. Binding Class Templates
- 6.4. Whats Next?
- 7. Modeling Ordered Interactions: Sequence Diagrams
- 7.1. Participants in a Sequence Diagram
- 7.1.1. Participant Names
- 7.1. Participants in a Sequence Diagram
- 7.2. Time
- 7.3. Events, Signals, and Messages
- 7.3.1. Message Signatures
- 7.4. Activation Bars
- 7.5. Nested Messages
- 7.6. Message Arrows
- 7.6.1. Synchronous Messages
- 7.6.2. Asynchronous Messages
- 7.6.3. The Return Message
- 7.6.4. Participant Creation and Destruction Messages
- 7.7. Bringing a Use Case to Life with a Sequence Diagram
- 7.7.1. A Top-Level Sequence Diagram
- 7.7.2. Breaking an Interaction into Separate Participants
- 7.7.3. Applying Participant Creation
- 7.7.4. Applying Participant Deletion
- 7.7.5. Applying Asynchronous Messages
- 7.8. Managing Complex Interactions with Sequence Fragments
- 7.8.1. Using a Sequence Fragment: The ref Fragment
- 7.8.2. A Brief Overview of UML 2.0s Fragment Types
- 7.9. Whats Next?
- 8. Focusing on Interaction Links: Communication Diagrams
- 8.1. Participants, Links, and Messages
- 8.1.1. Messages Occurring at the Same Time
- 8.1.2. Invoking a Message Multiple Times
- 8.1.3. Sending a Message Based on a Condition
- 8.1.4. When a Participant Sends a Message to Itself
- 8.1. Participants, Links, and Messages
- 8.2. Fleshing out an Interaction with a Communication Diagram
- 8.3. Communication Diagrams Versus Sequence Diagrams
- 8.3.1. How the Fight Shapes Up
- 8.3.2. The Main Event
- 8.4. Whats Next?
- 9. Focusing on Interaction Timing: Timing Diagrams
- 9.1. What Do Timing Diagrams Look Like?
- 9.2. Building a Timing Diagram from a Sequence Diagram
- 9.2.1. Timing Constraints in System Requirements
- 9.3. Applying Participants to a Timing Diagram
- 9.4. States
- 9.5. Time
- 9.5.1. Exact Time Measurements and Relative Time Indicators
- 9.6. A Participants State-Line
- 9.7. Events and Messages
- 9.8. Timing Constraints
- 9.8.1. Timing Constraint Formats
- 9.8.2. Applying Timing Constraints to States and Events
- 9.9. Organizing Participants on a Timing Diagram
- 9.10. An Alternate Notation
- 9.11. Whats Next?
- 10. Completing the Interaction Picture: Interaction Overview Diagrams
- 10.1. The Parts of an Interaction Overview Diagram
- 10.2. Modeling a Use Case Using an Interaction Overview
- 10.2.1. Pulling Together the Interactions
- 10.2.2. Gluing the Interactions Together
- 10.3. Whats Next?
- 11. Modeling a Classs Internal Structure: Composite Structures
- 11.1. Internal Structure
- 11.1.1. When Class Diagrams Wont Work
- 11.1.2. Parts of a Class
- 11.1.3. Connectors
- 11.1.4. Alternate Multiplicity Notations
- 11.1.5. Properties
- 11.1.6. Showing Complex Relationships Between Contained Items
- 11.1.7. Internal Structure Instances
- 11.1. Internal Structure
- 11.2. Showing How a Class Is Used
- 11.3. Showing Patterns with Collaborations
- 11.4. Whats Next?
- 12. Managing and Reusing Your Systems Parts: Component Diagrams
- 12.1. What Is a Component?
- 12.2. A Basic Component in UML
- 12.3. Provided and Required Interfaces of a Component
- 12.3.1. Ball and Socket Notation for Interfaces
- 12.3.2. Stereotype Notation for Interfaces
- 12.3.3. Listing Component Interfaces
- 12.4. Showing Components Working Together
- 12.5. Classes That Realize a Component
- 12.6. Ports and Internal Structure
- 12.6.1. Delegation Connectors
- 12.6.2. Assembly Connectors
- 12.7. Black-Box and White-Box Component Views
- 12.8. Whats Next?
- 13. Organizing Your Model: Packages
- 13.1. Packages
- 13.1.1. Contents of a Package
- 13.1.2. UML Tool Variation
- 13.1. Packages
- 13.2. Namespaces and Classes Referring to Each Other
- 13.3. Element Visibility
- 13.4. Package Dependency
- 13.5. Importing and Accessing Packages
- 13.6. Managing Package Dependencies
- 13.7. Using Packages to Organize Use Cases
- 13.8. Whats Next?
- 14. Modeling an Objects State: State Machine Diagrams
- 14.1. Essentials
- 14.2. States
- 14.3. Transitions
- 14.3.1. Transition Variations
- 14.4. States in Software
- 14.5. Advanced State Behavior
- 14.5.1. Internal Behavior
- 14.5.2. Internal Transitions
- 14.6. Composite States
- 14.7. Advanced Pseudostates
- 14.8. Signals
- 14.9. Protocol State Machines
- 14.10. Whats Next?
- 15. Modeling Your Deployed System: Deployment Diagrams
- 15.1. Deploying a Simple System
- 15.2. Deployed Software: Artifacts
- 15.2.1. Deploying an Artifact to a Node
- 15.2.2. Tying Software to Artifacts
- 15.3. What Is a Node?
- 15.4. Hardware and Execution Environment Nodes
- 15.4.1. Showing Node Instances
- 15.5. Communication Between Nodes
- 15.6. Deployment Specifications
- 15.7. When to Use a Deployment Diagram
- 15.8. Whats Next?
- A. Object Constraint Language
- A.1. Building OCL Expressions
- A.2. Types
- A.3. Operators
- A.4. Pulling It Together
- A.5. Context
- A.6. Types of Constraints
- A.7. OCL Automation
- B. Adapting UML: Profiles
- B.1. What Is a Profile?
- B.2. Stereotypes
- B.3. Tagged Values
- B.4. Constraints
- B.5. Creating a Profile
- B.6. Working with the Meta-Model
- B.7. Using a Profile
- B.8. Why Bother with Profiles?
- C. A History of UML
- C.1. Take One Part OOAD...
- C.2. ...with a Sprinkling of OOSE...
- C.3. ...Add a Dash of OMT...
- C.4. ...and Bake for 10 to 15 Years
- Index
- About the Authors
- Colophon
- Copyright
O'Reilly Media - inne książki
-
If you're a PHP developer looking for proven solutions to common problems, this cookbook provides code recipes to help you resolve numerous scenarios. By leveraging modern versions of PHP through version 8.1, these self-contained recipes provide fully realized solutions that can help you solve si...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Over the past 10 years, data analytics and data visualization have become essential components of an enterprise information strategy. And yet, the adoption of data analytics has remained remarkably static, reaching no more than 30% of potential users. This book explores the most important techniq...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Data lakes and warehouses have become increasingly fragile, costly, and difficult to maintain as data gets bigger and moves faster. Data meshes can help your organization decentralize data, giving ownership back to the engineers who produced it. This book provides a concise yet comprehensive over...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
If you're planning, building, or implementing a cloud strategy that supports digitalization for your financial services business, this invaluable guide clearly sets out the crucial factors and questions to consider first. With it, you'll learn how to avoid the costly and time-consuming pitfalls a...
Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)152.15 zł
179.00 zł(-15%) -
Java developers usually tackle the complexity of software development through object-oriented programming (OOP). But not every problem is a good match for OOP. The functional programming (FP) paradigm offers you another approach to solving problems, and Java provides easy-to-grasp FP tools such a...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
245.65 zł
289.00 zł(-15%) -
As legacy and other critical systems continue to migrate online, the need for continuous operation is imperative. Code has to handle data issues as well as hard external problems today, including outages of networks, storage systems, power, and ancillary systems. This practical guide provides sys...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Do you want to write beautiful, structured, and maintainable JavaScript by applying modern design patterns to the language? Do you want clean, efficient, manageable code? Want to stay up-to-date with the latest best practices? If so, the updated second edition of Learning JavaScript Design Patter...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Between major privacy regulations like the GDPR and CCPA and expensive and notorious data breaches, there has never been so much pressure to ensure data privacy. Unfortunately, integrating privacy into data systems is still complicated. This essential guide will give you a fundamental understandi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
This essential guide covers all aspects of Linux system administration, from user maintenance, backups, filesystem housekeeping, storage management, and network setup to hardware and software troubleshooting and some application management. It's both a practical daily reference manual for sysadmi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
The past decade has witnessed the broad adoption of artificial intelligence and machine learning (AI/ML) technologies. However, a lack of oversight in their widespread implementation has resulted in some incidents and harmful outcomes that could have been avoided with proper risk management. Befo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Learning UML 2.0 Russ Miles, Kim Hamilton (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.