Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII
- Autor:
- Herbert Schildt
- Niedostępna
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.1/6 Opinie: 49
- Stron:
- 1184
- Druk:
- oprawa twarda
Sprawdź nowe wydanie
Java. Kompendium programisty. Wydanie X
Herbert Schildt
Opis
książki
:
Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII
Podobnie jak wcześniejsze popularne języki programowania komputerów, Java jest mieszanką najlepszych elementów swoich poprzedników. Jej dodatkową zaletą jest innowacyjna koncepcja samego języka, wynikająca z unikatowej misji. Obecnie Java jest bardzo chętnie wykorzystywana we wszelkich projektach informatycznych. Silne typowanie, jasno określona, przejrzysta składnia oraz ogromna liczba bibliotek rozwiązujących najbardziej wymyślne problemy zyskuje jej wielu zwolenników.
Książka, którą trzymasz w ręku, jest unikalną pozycją, gdyż jako jedna z pierwszych omawia nowości z ostatniego wydania języka Java, oznaczonego numerem 7. Znajdziesz w niej informacje na temat nowego API do obsługi operacji wejścia-wyjścia, wykorzystania łańcuchów znaków w wyrażeniach switch oraz wychwytywania wielu wyjątków w ramach jednego bloku catch. Poza nowościami autor omawia konstrukcje obecne w języku od lat. Książka ta jest idealną propozycją dla każdego programisty Javy, który może po nią sięgać wybiórczo, jeżeli będzie miał wątpliwości co do sposobu rozwiązania konkretnego problemu. Natomiast dla osób, które chcą poznać język Java i wkroczyć w świat zaawansowanych technologii, będzie ona pasjonującym przewodnikiem.
W trakcie lektury:
- poznasz nowości w najnowszym wydaniu Javy
- zaznajomisz się z historią tego języka
- nauczysz się podstaw składni
- stworzysz aplikację internetową
- poznasz mocne i słabe strony języka
Kompletne źródło informacji na temat języka Java!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Bestseller Promocja
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemnicom do rozwiązania, zabawnym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak wyrażenia lambda, typy ogólne czy programowanie sieciowe i funkcyjne. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, pogawędki prowadzone przy kominku przez programistę i kompilator. To wszystko sprawia, że ta pozycja jest absolutnie wyjątkowym i niezwykle skutecznym podręcznikiem!- Druk
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Język Java jest konsekwentnie udoskonalany i unowocześniany dzięki zaangażowaniu wielu ludzi. Nowoczesny język Java staje się coraz bardziej wieloparadygmatowy, co oznacza, że stosowanie najlepszych praktyk w coraz większym stopniu determinuje jakość kodu. Obecnie napisanie kodu, który prawidłowo działa i może być łatwo zrozumiany przez innych programistów, nie wystarczy — należy zbudować program w taki sposób, aby można było go łatwo modyfikować. Jako że Java stała się obszerną i złożoną platformą, konieczne stało się uaktualnienie najlepszych praktyk.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techniki programowania współbieżnego i funkcyjnego. W tym wydaniu poszczególne zagadnienia zoptymalizowano pod kątem Javy 17, opisano też takie nowości jak bloki tekstu, rozszerzenia konstrukcji switch, rekordy, dopasowywanie wzorców operatora instanceof, klasy zapieczętowane i wiele więcej. Podręcznik zawiera mnóstwo przykładów kodu, obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji czy biblioteki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto zbiór aktualnych i kompletnych receptur instruktażowych, z których każda pomaga w rozwiązaniu konkretnego problemu. Wszystkie zostały starannie przetestowane i wielokrotnie udowodniły swoją przydatność. Każdą poprzedzono krótkim wprowadzeniem i omówieniem zastosowanych mechanizmów działania. Ta książka nie jest klasycznym podręcznikiem programowania, jednak z pewnością przyśpieszy praktyczne wykorzystanie możliwości Javy. Wśród receptur znalazł się szeroki zakres zagadnień, od podstawowych operacji na ciągach znaków, poprzez programowanie funkcyjne, po komunikację sieciową, rozwiązania big data i współdziałanie z kodem napisanym w innych językach. W tym wydaniu uwzględniono zmiany wprowadzone w wersjach Javy 12, 13 i 14.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV
(35,90 zł najniższa cena z 30 dni)
35.90 zł
119.00 zł (-70%) -
Promocja
To kolejne, uzupełnione i zaktualizowane wydanie przewodnika po frameworku Spring. Książka jest napisana w zwięzłym, przejrzystym i jasnym stylu, dzięki czemu szybko zrozumiesz zasady pracy ze Springiem i zbudujesz nowoczesną aplikację internetową współpracującą z bazą danych. Pokazano tu techniki programowania reaktywnego, pisania mikrousług, wykrywania usług, wyjaśniono również pracę z API RESTful i zasady wdrażania aplikacji. Nauczysz się też stosować najlepsze praktyki programowania w Springu. Książka jest znakomitą pomocą dla programistów Javy, którzy dopiero zaczynają pracę z tym frameworkiem, a także dla tych, którzy chcą opanować nowe rozwiązania oferowane przez kolejne wersje ekosystemu Springa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem dla każdego, kto chce zdobyć doświadczenie w tworzeniu rzeczywistych aplikacji w Javie. To również znakomity kurs programowania obiektowego dla początkujących, umożliwiający gruntowne zrozumienie podstaw języka Java i jego interfejsów API. Wyczerpująco opisano tu biblioteki klas, techniki programowania oraz idiomy. Nie zabrakło zaawansowanych zagadnień, takich jak wyrażenia lambda czy serwlety. W tym przejrzanym i zaktualizowanym wydaniu ujęto zmiany wprowadzone zarówno w wersji 11 Javy, jak i w przeglądowych wersjach 12, 13 i 14. Przedstawiono więc takie nowości jak interferencja typów w typach sparametryzowanych, ulepszenia w obsłudze wyjątków czy nowe środowisko testowe jshell.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowań. Wydanie V Nauka Javy. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji do rzeczywistych zastosowań. Wydanie V
(26,90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.90 zł
89.00 zł (-70%) -
Promocja
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
38.90 zł
129.00 zł (-70%) -
Promocja
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnych problemów z takich dziedzin jak matematyka, ekonomia, finanse, tworzenie gier i animacji. W książce precyzyjnie wyjaśniono zasady korzystania z różnych struktur danych i tworzenia algorytmów. Zamieszczono również wskazówki dotyczące ich implementacji i wydajności. Zrozumienie prezentowanych treści jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom do samodzielnego wykonania. Znakomitym uzupełnieniem materiału są także uwagi, ostrzeżenia i wskazówki programistyczne, zawierające cenne porady i przemyślenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII Wprowadzenie do Javy. Programowanie i struktury danych. Wydanie XII
(59,90 zł najniższa cena z 30 dni)
59.90 zł
199.00 zł (-70%) -
Promocja
Jeśli chcesz się stać właśnie takim programistą, wziąłeś do ręki właściwą książkę. Jest to klasyczny podręcznik, dzięki któremu wiele osób zdobyło mistrzostwo w programowaniu w Javie. Zawarto tu wyjątkowo rzetelne, praktyczne i aktualne wprowadzenie do języka. W książce znajdziesz wiele informacji o nowej wersji języka — Javie 9 oraz o świetnym narzędziu JShell, które ułatwia szybkie poznanie języka. Szczegółowo opisano JavaFX — najnowszy GUI i równocześnie zestaw narzędzi do nowych projektów. W przystępny i zrozumiały sposób przedstawiono dość trudne pojęcia, takie jak współbieżność, dzięki czemu bez problemu wykorzystasz moc systemów wielordzeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI Programowanie w Javie. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie XI
(53,90 zł najniższa cena z 30 dni)
53.90 zł
179.00 zł (-70%)
O autorze książki
Herbert Schildt jest autorem popularnych książek i niekwestionowanym autorytetem w zakresie programowania w Javie. Napisał wiele cenionych podręczników programowania w Javie, C, C++ i C#. Interesuje się wszystkimi aspektami informatyki, ale jego największą pasją są języki programowania.
Herbert Schildt - pozostałe książki
-
Promocja
Oto dwunaste wydanie wyczerpującego kompendium, w pełni zaktualizowane, uzupełnione o nowości wprowadzone w Java SE 17. Opisano w nim cały język Java: jego składnię, słowa kluczowe i najistotniejsze zasady programowania. Znalazły się tu także informacje dotyczące biblioteki Java API, takie jak operacje wejście-wyjścia, biblioteka strumieni i techniki programowania współbieżnego. Nie zabrakło opisu biblioteki Swing, JavaBeans i serwletów, jak również licznych przykładów praktycznego zastosowania Javy. Wyczerpująco omówiono najnowsze możliwości języka, takie jak rekordy, klasy zapieczętowane czy też wyrażenia switch. Podręcznik został napisany w sposób przejrzysty, jasnym i zrozumiałym językiem, co znakomicie ułatwia naukę, a poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego. To sprawia, że z kompendium skorzystają wszyscy programiści Javy, zarówno początkujący, jak i profesjonalni deweloperzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
119.40 zł
199.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest jedenastym wydaniem wyczerpującego kompendium programisty Javy, w pełni zaktualizowanym, uzupełnionym o nowości wprowadzone w Java SE 11. Opisuje język kompleksowo: jego składnię, słowa kluczowe oraz najistotniejsze zasady programowania. Zawiera także informacje o najważniejszych składnikach biblioteki Javy, takich jak klasy wejścia-wyjścia, framework Collections, biblioteka strumieni oraz narzędzia programowania współbieżnego. Oczywiście szczegółowo został tu opisany inny niezwykle ważny element — system modułów Javy. Przedstawiono też interaktywne narzędzie programistyczne JShell. Podręcznik jest przejrzysty, napisany jasnym i zrozumiałym językiem, co zdecydowanie ułatwia naukę. Co ważne, poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego. Z tak przygotowanego materiału skorzystają wszyscy programiści Javy, zarówno początkujący, jak i profesjonalni deweloperzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
119.40 zł
199.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest ósmym wydaniem znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowanym i uzupełnionym o informacje dotyczące edycji 11. Zawiera podstawową wiedzę o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie oraz o słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku ? to na początek. Potem krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda oraz modułów. Poszczególne partie materiału zostały bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, jak również praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Podręcznik jest przejrzysty, napisany jasnym i zrozumiałym językiem, co zdecydowanie ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Ta książka jest IX wydaniem znakomitego podręcznika, w pełni zaktualizowanym o informacje dotyczące Java SE 9. W przystępny sposób wyjaśniono tu, jak pisać, kompilować, debugować i uruchamiać kod Javy. Znalazły się tu także informacje o kluczowych elementach biblioteki Java API, takich jak obsługa wejścia-wyjścia, Collections Framework, biblioteka strumieni oraz narzędzia do programowania współbieżnego. W praktyczny sposób przedstawiono bibliotekę Swing, JavaFX, technologię JavaBeans oraz serwletów. Książka zawiera także szczegółowy opis modułów i praktyczne wprowadzenie do JShell, narzędzia do interaktywnego programowania w Javie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka jest kolejnym wydaniem wyjątkowego podręcznika, zaktualizowanym o informacje dotyczące Javy SE 9. Dzięki niej zdobędziesz solidne podstawy programowania w Javie, nawet jeśli nie masz żadnego przygotowania w tym kierunku. Poszczególne zagadnienia przedstawiono tu bardzo klarownie i przejrzyście, krok po kroku, uzupełniając je o liczne przykłady, testy sprawdzające i projekty do samodzielnej pracy. Najpierw zapoznasz się z podstawowymi informacjami, takimi jak kompilacja i uruchomienie programu w Javie. Następnie nauczysz się stosować słowa kluczowe i konstrukcje, które tworzą rdzeń tego języka. Stopniowo przejdziesz do zaawansowanych tematów, włączając w to programowanie wielowątkowe, typy sparametryzowane, wyrażenia lambda oraz moduły. Na końcu zapoznasz się z biblioteką Swing.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W trakcie lektury zdobędziesz informacje na temat składni Javy, typowych konstrukcji oraz najlepszych technik programowania. Ponadto poznasz platformę JavaFX i wyrażenia lambda oraz odkryjesz sposoby radzenia sobie z zagadnieniem wielowątkowości. Książka ta jest doskonałą i pasjonującą lekturą zarówno dla programistów języka Java, jak i osób chcących poznać ten język.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Każda strona zawiera bezcenną wiedzę na temat składni języka, stosowanych w nim konstrukcji, programowania obiektowego i nie tylko. Sprawdzisz tu, jak obsługiwać wyjątki, korzystać ze strumieni oraz wątków. Jeżeli masz ambicję stworzyć atrakcyjny interfejs użytkownika z użyciem JavaFX, również będziesz usatysfakcjonowany znalezionymi w tej książce informacjami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
To nie jest trudne! Na początek wystarczy Ci ta książka. Dzięki niej wejdziesz w świat Javy, klas, obiektów, polimorfizmu… Poznasz zalety i wady tego języka oraz to, jak wypada on na tle konkurencyjnych rozwiązań. Następnie zaznajomisz się ze składnią, typami danych, strukturą programu oraz mechanizmem wyjątków. Kolejne rozdziały zawierają bezcenne informacje na temat tworzenia interfejsu użytkownika, dokumentowania kodu i radzenia sobie z typowymi problemami. Ta książka gwarantuje bezbolesne rozpoczęcie przygody z językiem Java!
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
"Java. Kompendium programisty" to doskonały przewodnik po najnowszym wcieleniu języka Java, noszącym oznaczenie J2SE5. Każdy twórca aplikacji w Javie znajdzie tu niezbędne do swojej pracy informacje.
- Druk pkt
Niedostępna
-
C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Ma zwięzłą i elegancką składnię, czytelny i logiczny model obiektów i starannie opracowane biblioteki.
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Java The Complete Reference, 8th Edition
- Tłumaczenie:
- Mikołaj Szczepaniak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3767-6, 9788324637676
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-04-16
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 8403
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
- Serie wydawnicze: Oracle
Spis treści książki
- O redaktorze merytorycznym (23)
- Rodowód Javy (31)
- Narodziny nowoczesnego języka - C (32)
- Język C++ - następny krok (33)
- Podwaliny języka Java (34)
- Powstanie języka Java (34)
- Powiązanie z językiem C# (36)
- Jak język Java zmienił internet (36)
- Aplety Javy (37)
- Bezpieczeństwo (37)
- Przenośność (38)
- Magia języka Java - kod bajtowy (38)
- Serwlety - Java po stronie serwera (39)
- Hasła języka Java (40)
- Prostota (40)
- Obiektowość (40)
- Niezawodność (41)
- Wielowątkowość (41)
- Neutralność architektury (42)
- Interpretowalność i wysoka wydajność (42)
- Rozproszenie (42)
- Dynamika (42)
- Ewolucja Javy (42)
- Java SE 7 (44)
- Kultura innowacji (46)
- Programowanie obiektowe (47)
- Dwa paradygmaty (47)
- Abstrakcja (48)
- Trzy zasady programowania obiektowego (48)
- Pierwszy przykładowy program (53)
- Wpisanie kodu programu (54)
- Kompilacja programów (54)
- Bliższe spojrzenie na pierwszy przykładowy program (55)
- Drugi prosty program (57)
- Dwa wyrażenia sterujące (59)
- Wyrażenie if (59)
- Pętla for (60)
- Bloki kodu (61)
- Kwestie składniowe (63)
- Znaki białe (63)
- Identyfikatory (63)
- Stałe (63)
- Komentarze (64)
- Separatory (64)
- Słowa kluczowe języka Java (64)
- Biblioteki klas Javy (65)
- Java to język ze ścisłą kontrolą typów (67)
- Typy proste (67)
- Typy całkowitoliczbowe (68)
- Typ byte (69)
- Typ short (69)
- Typ int (69)
- Typ long (69)
- Typy zmiennoprzecinkowe (70)
- Typ float (71)
- Typ double (71)
- Typ znakowy (71)
- Typ logiczny (73)
- Bliższe spojrzenie na stałe (74)
- Stałe całkowitoliczbowe (74)
- Stałe zmiennoprzecinkowe (75)
- Stałe logiczne (76)
- Stałe znakowe (76)
- Stałe łańcuchowe (77)
- Zmienne (77)
- Deklaracja zmiennej (78)
- Inicjalizacja dynamiczna (78)
- Zasięg i czas życia zmiennych (79)
- Konwersja typów i rzutowanie (81)
- Automatyczna konwersja typów (81)
- Rzutowanie niezgodnych typów (82)
- Automatyczne rozszerzanie typów w wyrażeniach (83)
- Zasady rozszerzania typu (84)
- Tablice (85)
- Tablice jednowymiarowe (85)
- Tablice wielowymiarowe (87)
- Alternatywna składnia deklaracji tablicy (91)
- Kilka słów o łańcuchach (92)
- Uwaga dla programistów języka C lub C++ na temat wskaźników (92)
- Operatory arytmetyczne (93)
- Podstawowe operatory arytmetyczne (94)
- Operator reszty z dzielenia (95)
- Operatory arytmetyczne z przypisaniem (95)
- Inkrementacja i dekrementacja (96)
- Operatory bitowe (98)
- Logiczne operatory bitowe (99)
- Przesunięcie w lewo (101)
- Przesunięcie w prawo (103)
- Przesunięcie w prawo bez znaku (104)
- Operatory bitowe z przypisaniem (105)
- Operatory relacji (106)
- Operatory logiczne (107)
- Operatory logiczne ze skracaniem (109)
- Operator przypisania (109)
- Operator ? (110)
- Kolejność wykonywania operatorów (111)
- Stosowanie nawiasów okrągłych (112)
- Instrukcje wyboru (113)
- Konstrukcja if (113)
- Konstrukcja switch (116)
- Instrukcje iteracyjne (121)
- Pętla while (121)
- Pętla do-while (122)
- Pętla for (125)
- Wersja for-each pętli for (128)
- Pętle zagnieżdżone (133)
- Instrukcje skoku (134)
- Instrukcja break (134)
- Instrukcja continue (138)
- Instrukcja return (139)
- Klasy (141)
- Ogólna postać klasy (141)
- Prosta klasa (142)
- Deklarowanie obiektów (145)
- Bliższe spojrzenie na operator new (146)
- Przypisywanie zmiennych referencyjnych do obiektów (147)
- Wprowadzenie do metod (148)
- Dodanie metody do klasy Box (148)
- Zwracanie wartości (150)
- Dodanie metody przyjmującej parametry (151)
- Konstruktor (153)
- Konstruktor sparametryzowany (155)
- Słowo kluczowe this (156)
- Ukrywanie zmiennych składowych (157)
- Mechanizm odzyskiwania pamięci (157)
- Metoda finalize() (158)
- Klasa stosu (158)
- Przeciążanie metod (161)
- Przeciążanie konstruktorów (164)
- Obiekty jako parametry (166)
- Dokładniejsze omówienie przekazywania argumentów (168)
- Zwracanie obiektów (170)
- Rekurencja (171)
- Wprowadzenie do kontroli dostępu (173)
- Składowe statyczne (176)
- Słowo kluczowe final (178)
- Powtórka z tablic (179)
- Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne (181)
- Omówienie klasy String (183)
- Wykorzystanie argumentów wiersza poleceń (186)
- Zmienna liczba argumentów (187)
- Przeciążanie metod o zmiennej liczbie argumentów (190)
- Zmienna liczba argumentów i niejednoznaczności (191)
- Podstawy dziedziczenia (193)
- Dostęp do składowych a dziedziczenie (195)
- Bardziej praktyczny przykład (196)
- Zmienna klasy bazowej może zawierać referencję do obiektu podklasy (198)
- Słowo kluczowe super (199)
- Wykorzystanie słowa kluczowego super do wywołania konstruktora klasy bazowej (199)
- Drugie zastosowanie słowa kluczowego super (202)
- Tworzenie hierarchii wielopoziomowej (203)
- Kiedy dochodzi do wywołania konstruktorów? (206)
- Przesłanianie metod (207)
- Dynamiczne przydzielanie metod (209)
- Dlaczego warto przesłaniać metody? (211)
- Zastosowanie przesłaniania metod (211)
- Klasy abstrakcyjne (213)
- Słowo kluczowe final i dziedziczenie (216)
- Słowo kluczowe final zapobiega przesłanianiu (216)
- Słowo kluczowe final zapobiega dziedziczeniu (216)
- Klasa Object (217)
- Pakiety (219)
- Definiowanie pakietu (220)
- Znajdowanie pakietów i ścieżka CLASSPATH (220)
- Prosty przykład pakietu (221)
- Ochrona dostępu (222)
- Przykład dostępu (223)
- Import pakietów (226)
- Interfejsy (228)
- Definiowanie interfejsu (228)
- Implementacja interfejsu (229)
- Interfejsy zagnieżdżone (232)
- Stosowanie interfejsów (233)
- Zmienne w interfejsach (236)
- Interfejsy można rozszerzać (238)
- Podstawy obsługi wyjątków (239)
- Typy wyjątków (240)
- Nieprzechwycone wyjątki (241)
- Stosowanie konstrukcji try i catch (242)
- Wyświetlenie opisu wyjątku (243)
- Wiele klauzul catch (244)
- Zagnieżdżone konstrukcje try (245)
- Instrukcja throw (247)
- Klauzula throws (249)
- Słowo kluczowe finally (250)
- Wyjątki wbudowane w język Java (251)
- Tworzenie własnej podklasy wyjątków (252)
- Łańcuch wyjątków (255)
- Trzy nowe cechy wyjątków w wersji JDK 7 (256)
- Wykorzystanie wyjątków (258)
- Model wątków języka Java (260)
- Priorytety wątków (261)
- Synchronizacja (262)
- Przekazywanie komunikatów (262)
- Klasa Thread i interfejs Runnable (262)
- Wątek główny (263)
- Tworzenie wątku (265)
- Implementacja interfejsu Runnable (265)
- Rozszerzanie klasy Thread (267)
- Wybór odpowiedniego podejścia (268)
- Tworzenie wielu wątków (269)
- Stosowanie metod isAlive() i join() (270)
- Priorytety wątków (272)
- Synchronizacja (273)
- Synchronizacja metod (274)
- Konstrukcja synchronized (276)
- Komunikacja międzywątkowa (277)
- Zakleszczenie (282)
- Zawieszanie, wznawianie i zatrzymywanie wątków (284)
- Zawieszanie, wznawianie i zatrzymywanie wątków do wersji Java 1.1 (284)
- Nowoczesny sposób zawieszania, wznawiania i zatrzymywania wątków (286)
- Uzyskiwanie stanu wątku (289)
- Korzystanie z wielowątkowości (290)
- Typy wyliczeniowe (291)
- Podstawy wyliczeń (292)
- Metody values() i valueOf() (294)
- Wyliczenia Javy jako typy klasowe (295)
- Wyliczenia dziedziczą po klasie Enum (297)
- Inny przykład wyliczenia (299)
- Opakowania typów (300)
- Klasa Character (301)
- Klasa Boolean (301)
- Opakowania typów numerycznych (301)
- Automatyczne opakowywanie typów prostych (303)
- Automatyczne opakowywanie i metody (304)
- Automatyczne opakowywanie i rozpakowywanie w wyrażeniach (304)
- Automatyczne opakowywanie typów znakowych i logicznych (306)
- Automatyczne opakowywanie pomaga zapobiegać błędom (307)
- Słowo ostrzeżenia (308)
- Adnotacje (metadane) (308)
- Podstawy tworzenia adnotacji (308)
- Określanie strategii zachowywania adnotacji (309)
- Odczytywanie adnotacji w trakcie działania programu za pomocą refleksji (310)
- Interfejs AnnotatedElement (315)
- Wartości domyślne (315)
- Adnotacje znacznikowe (317)
- Adnotacje jednoelementowe (318)
- Wbudowane adnotacje (319)
- Ograniczenia (321)
- Podstawowa obsługa wejścia i wyjścia (323)
- Strumienie (324)
- Strumienie znakowe i bajtowe (324)
- Predefiniowane strumienie (326)
- Odczyt danych z konsoli (327)
- Odczyt znaków (327)
- Odczyt łańcuchów (328)
- Wyświetlanie informacji na konsoli (330)
- Klasa PrintWriter (331)
- Odczyt i zapis plików (332)
- Automatyczne zamykanie pliku (338)
- Podstawy apletów (341)
- Modyfikatory transient i volatile (344)
- Operator instanceof (345)
- Modyfikator strictfp (347)
- Metody napisane w kodzie rdzennym (347)
- Problemy z metodami rdzennymi (351)
- Stosowanie asercji (351)
- Opcje włączania i wyłączania asercji (354)
- Import statyczny (354)
- Wywoływanie przeciążonych konstruktorów za pomocą this() (357)
- Czym są typy sparametryzowane? (362)
- Prosty przykład zastosowania typów sparametryzowanych (362)
- Typy sparametryzowane działają tylko dla obiektów (366)
- Typy sparametryzowane różnią się, jeśli mają inny argument typu (366)
- W jaki sposób typy sparametryzowane zwiększają bezpieczeństwo? (366)
- Klasa sparametryzowana z dwoma parametrami typu (369)
- Ogólna postać klasy sparametryzowanej (370)
- Typy ograniczone (370)
- Zastosowanie argumentów wieloznacznych (373)
- Ograniczony argument wieloznaczny (375)
- Tworzenie metody sparametryzowanej (380)
- Konstruktory sparametryzowane (382)
- Interfejsy sparametryzowane (383)
- Typy surowe i starszy kod (385)
- Hierarchia klas sparametryzowanych (388)
- Zastosowanie sparametryzowanej klasy bazowej (388)
- Podklasa sparametryzowana (390)
- Porównywanie typów w hierarchii klas sparametryzowanych w czasie wykonywania (391)
- Rzutowanie (393)
- Przykrywanie metod w klasach sparametryzowanych (394)
- Wnioskowanie typów a typy sparametryzowane (395)
- Znoszenie (397)
- Metody mostu (398)
- Błędy niejednoznaczności (400)
- Pewne ograniczenia typów sparametryzowanych (401)
- Nie można tworzyć egzemplarza parametru typu (401)
- Ograniczenia dla składowych statycznych (402)
- Ograniczenia tablic typów sparametryzowanych (402)
- Ograniczenia wyjątków typów sparametryzowanych (404)
- Konstruktory klasy String (408)
- Długość łańcucha (410)
- Specjalne operacje na łańcuchach (410)
- Literały tekstowe (410)
- Konkatenacja łańcuchów (411)
- Konkatenacja łańcuchów z innymi typami danych (411)
- Konwersja łańcuchów i metoda toString() (412)
- Wyodrębnianie znaków (413)
- Metoda charAt() (413)
- Metoda getChars() (414)
- Metoda getBytes() (414)
- Metoda toCharArray() (415)
- Porównywanie łańcuchów (415)
- Metody equals() i equalsIgnoreCase() (415)
- Metoda regionMatches() (416)
- Metody startsWith() i endsWith() (416)
- Metoda equals() kontra operator == (417)
- Metoda compareTo() (417)
- Przeszukiwanie łańcuchów (419)
- Modyfikowanie łańcucha (420)
- Metoda substring() (421)
- Metoda concat() (422)
- Metoda replace() (422)
- Metoda trim() (422)
- Konwersja danych za pomocą metody valueOf() (423)
- Zmiana wielkości liter w łańcuchu (424)
- Dodatkowe metody klasy String (425)
- Klasa StringBuffer (425)
- Konstruktory klasy StringBuffer (425)
- Metody length() i capacity() (427)
- Metoda ensureCapacity() (427)
- Metoda setLength() (427)
- Metody charAt() i setCharAt() (428)
- Metoda getChars() (428)
- Metoda append() (429)
- Metoda insert() (429)
- Metoda reverse() (430)
- Metody delete() i deleteCharAt() (430)
- Metoda replace() (431)
- Metoda substring() (431)
- Dodatkowe metody klasy StringBuffer (432)
- Klasa StringBuilder (433)
- Opakowania typów prostych (436)
- Klasa Number (436)
- Klasy Double i Float (436)
- Klasy Byte, Short, Integer i Long (440)
- Klasa Character (448)
- Dodatki wprowadzone w celu obsługi punktów kodowych Unicode (450)
- Klasa Boolean (451)
- Klasa Void (451)
- Klasa Process (452)
- Klasa Runtime (454)
- Zarządzanie pamięcią (454)
- Wykonywanie innych programów (456)
- Klasa ProcessBuilder (457)
- Klasa System (459)
- Wykorzystanie metody currentTimeMillis() do obliczania czasu wykonywania programu (461)
- Użycie metody arraycopy() (462)
- Właściwości środowiska (462)
- Klasa Object (463)
- Wykorzystanie metody clone() i interfejsu Cloneable (464)
- Klasa Class (466)
- Klasa ClassLoader (468)
- Klasa Math (469)
- Funkcje trygonometryczne (469)
- Funkcje wykładnicze (469)
- Funkcje zaokrągleń (470)
- Różnorodne metody klasy Math (470)
- Klasa StrictMath (471)
- Klasa Compiler (472)
- Klasy Thread i ThreadGroup oraz interfejs Runnable (472)
- Interfejs Runnable (473)
- Klasa Thread (473)
- Klasa ThreadGroup (473)
- Klasy ThreadLocal i InheritableThreadLocal (479)
- Klasa Package (479)
- Klasa RuntimePermission (480)
- Klasa Throwable (480)
- Klasa SecurityManager (481)
- Klasa StackTraceElement (481)
- Klasa Enum (482)
- Klasa ClassValue (482)
- Interfejs CharSequence (483)
- Interfejs Comparable (483)
- Interfejs Appendable (483)
- Interfejs Iterable (484)
- Interfejs Readable (484)
- Interfejs AutoCloseable (484)
- Interfejs Thread.UncaughtExceptionHandler (485)
- Podpakiety pakietu java.lang (485)
- Podpakiet java.lang.annotation (486)
- Podpakiet java.lang.instrument (486)
- Podpakiet java.lang.invoke (486)
- Podpakiet java.lang.management (486)
- Podpakiet java.lang.ref (486)
- Podpakiet java.lang.reflect (486)
- Wprowadzenie do kolekcji (488)
- Zmiany w kolekcjach wprowadzone w JDK 5 (489)
- Typy sparametryzowane w znaczący sposób zmieniają kolekcje (489)
- Automatyczne opakowywanie ułatwia korzystanie z typów prostych (490)
- Pętla for typu for-each (490)
- Interfejsy kolekcji (490)
- Interfejs Collection (491)
- Interfejs List (493)
- Interfejs Set (494)
- Interfejs SortedSet (495)
- Interfejs NavigableSet (495)
- Interfejs Queue (496)
- Interfejs Deque (496)
- Klasy kolekcji (499)
- Klasa ArrayList (500)
- Klasa LinkedList (504)
- Klasa HashSet (505)
- Klasa LinkedHashSet (506)
- Klasa TreeSet (507)
- Klasa PriorityQueue (508)
- Klasa ArrayDeque (509)
- Klasa EnumSet (510)
- Dostęp do kolekcji za pomocą iteratora (510)
- Korzystanie z iteratora Iterator (512)
- Pętla typu for-each jako alternatywa dla iteratora (514)
- Przechowywanie w kolekcjach własnych klas (515)
- Interfejs RandomAccess (516)
- Korzystanie z map (516)
- Interfejsy map (517)
- Klasy map (519)
- Komparatory (526)
- Wykorzystanie komparatora (527)
- Algorytmy kolekcji (529)
- Klasa Arrays (534)
- Dlaczego kolekcje są sparametryzowane? (539)
- Starsze klasy i interfejsy (541)
- Interfejs Enumeration (542)
- Klasa Vector (542)
- Klasa Stack (546)
- Klasa Dictionary (548)
- Klasa Hashtable (549)
- Klasa Properties (552)
- Wykorzystanie metod store() i load() (555)
- Ostatnie uwagi na temat kolekcji (557)
- Klasa StringTokenizer (559)
- Klasa BitSet (561)
- Klasa Date (564)
- Klasa Calendar (566)
- Klasa GregorianCalendar (569)
- Klasa TimeZone (570)
- Klasa SimpleTimeZone (571)
- Klasa Locale (572)
- Klasa Random (574)
- Klasa Observable (576)
- Interfejs Observer (577)
- Przykład użycia interfejsu Observer (577)
- Klasy Timer i TimerTask (580)
- Klasa Currency (582)
- Klasa Formatter (583)
- Konstruktory klasy Formatter (584)
- Metody klasy Formatter (585)
- Podstawy formatowania (585)
- Formatowanie łańcuchów i znaków (588)
- Formatowanie liczb (588)
- Formatowanie daty i godziny (589)
- Specyfikatory %n i %% (591)
- Określanie minimalnej szerokości pola (591)
- Określanie precyzji (593)
- Używanie znaczników (flag) formatów (594)
- Wyrównywanie danych wyjściowych (594)
- Znaczniki spacji, plusa, zera i nawiasów (595)
- Znacznik przecinka (596)
- Znacznik # (596)
- Opcja wielkich liter (597)
- Stosowanie indeksu argumentu (597)
- Zamykanie obiektu klasy Formatter (599)
- Metoda printf() w Javie (599)
- Klasa Scanner (600)
- Konstruktory klasy Scanner (600)
- Podstawy skanowania (600)
- Kilka przykładów użycia klasy Scanner (604)
- Ustawianie separatorów (609)
- Pozostałe elementy klasy Scanner (610)
- Klasy ResourceBundle, ListResourceBundle i PropertyResourceBundle (611)
- Dodatkowe klasy i interfejsy użytkowe (616)
- Podpakiety pakietu java.util (616)
- java.util.concurrent, java.util.concurrent.atomic oraz java.util.concurrent.locks (617)
- java.util.jar (617)
- java.util.logging (617)
- java.util.prefs (617)
- java.util.regex (617)
- java.util.spi (617)
- java.util.zip (617)
- Klasy i interfejsy obsługujące operacje wejścia-wyjścia (620)
- Klasa File (621)
- Katalogi (624)
- Stosowanie interfejsu FilenameFilter (625)
- Alternatywna metoda listFiles() (626)
- Tworzenie katalogów (626)
- Interfejsy AutoCloseable, Closeable i Flushable (627)
- Wyjątki operacji wejścia-wyjścia (628)
- Dwa sposoby zamykania strumieni (628)
- Klasy strumieni (630)
- Strumienie bajtów (630)
- Klasa InputStream (630)
- Klasa OutputStream (631)
- Klasa FileInputStream (632)
- Klasa FileOutputStream (634)
- Klasa ByteArrayInputStream (636)
- Klasa ByteArrayOutputStream (638)
- Filtrowane strumienie bajtów (639)
- Buforowane strumienie bajtów (639)
- Klasa SequenceInputStream (644)
- Klasa PrintStream (645)
- Klasy DataOutputStream i DataInputStream (648)
- Klasa RandomAccessFile (650)
- Strumienie znaków (651)
- Klasa Reader (651)
- Klasa Writer (651)
- Klasa FileReader (651)
- Klasa FileWriter (653)
- Klasa CharArrayReader (654)
- Klasa CharArrayWriter (655)
- Klasa BufferedReader (657)
- Klasa BufferedWriter (658)
- Klasa PushbackReader (659)
- Klasa PrintWriter (660)
- Klasa Console (661)
- Serializacja (663)
- Interfejs Serializable (664)
- Interfejs Externalizable (664)
- Interfejs ObjectOutput (664)
- Klasa ObjectOutputStream (664)
- Interfejs ObjectInput (665)
- Klasa ObjectInputStream (665)
- Przykład serializacji (666)
- Korzyści wynikające ze stosowania strumieni (669)
- Klasy systemu NIO (671)
- Podstawy systemu NIO (672)
- Bufory (672)
- Kanały (673)
- Zestawy znaków i selektory (675)
- Udoskonalenia dodane do systemu NIO w wydaniu JDK 7 (676)
- Interfejs Path (676)
- Klasa Files (678)
- Klasa Paths (679)
- Interfejsy atrybutów plików (680)
- Klasy FileSystem, FileSystems i FileStore (682)
- Stosowanie systemu NIO (683)
- Stosowanie systemu NIO dla operacji wejścia-wyjścia na kanałach (684)
- Stosowanie systemu NIO dla operacji wejścia-wyjścia na strumieniach (693)
- Stosowanie systemu NIO dla operacji na ścieżkach i systemie plików (695)
- Przykłady stosowania kanałów w wersjach sprzed JDK 7 (703)
- Odczytywanie plików (wersje sprzed JDK 7) (704)
- Zapisywanie plików (wersje sprzed JDK 7) (707)
- Podstawy działania sieci (711)
- Klasy i interfejsy obsługujące komunikację sieciową (713)
- Klasa InetAddress (714)
- Metody fabryczne (714)
- Metody klasy (715)
- Klasy Inet4Address oraz Inet6Address (716)
- Gniazda klientów TCP/IP (716)
- URL (720)
- Klasa URLConnection (722)
- Klasa HttpURLConnection (724)
- Klasa URI (727)
- Pliki cookie (727)
- Gniazda serwerów TCP/IP (727)
- Datagramy (728)
- Klasa DatagramSocket (728)
- Klasa DatagramPacket (729)
- Przykład użycia datagramów (730)
- Dwa rodzaje apletów (733)
- Podstawy apletów (734)
- Klasa Applet (735)
- Architektura apletu (735)
- Szkielet apletu (738)
- Inicjalizacja i przerywanie działania apletu (739)
- Przykrycie metody update() (740)
- Proste metody wyświetlania składników apletów (740)
- Żądanie ponownego wyświetlenia (742)
- Prosty aplet z paskiem reklamowym (744)
- Wykorzystywanie paska stanu (746)
- Znacznik APPLET języka HTML (747)
- Przekazywanie parametrów do apletów (748)
- Udoskonalenie apletu z paskiem reklamowym (750)
- Metody getDocumentBase() i getCodeBase() (751)
- Interfejs AppletContext i metoda showDocument() (752)
- Interfejs AudioClip (754)
- Interfejs AppletStub (754)
- Wyświetlanie danych wyjściowych na konsoli (754)
- Dwa mechanizmy obsługi zdarzeń (756)
- Model obsługi zdarzeń oparty na ich delegowaniu (756)
- Zdarzenia (757)
- Źródła zdarzeń (757)
- Obiekty nasłuchujące zdarzeń (758)
- Klasy zdarzeń (758)
- Klasa ActionEvent (759)
- Klasa AdjustmentEvent (761)
- Klasa ComponentEvent (762)
- Klasa ContainerEvent (762)
- Klasa FocusEvent (763)
- Klasa InputEvent (764)
- Klasa ItemEvent (765)
- Klasa KeyEvent (765)
- Klasa MouseEvent (766)
- Klasa MouseWheelEvent (768)
- Klasa TextEvent (769)
- Klasa WindowEvent (770)
- Źródła zdarzeń (771)
- Interfejsy nasłuchujące zdarzeń (772)
- Interfejs ActionListener (772)
- Interfejs AdjustmentListener (773)
- Interfejs ComponentListener (773)
- Interfejs ContainerListener (773)
- Interfejs FocusListener (773)
- Interfejs ItemListener (773)
- Interfejs KeyListener (774)
- Interfejs MouseListener (774)
- Interfejs MouseMotionListener (774)
- Interfejs MouseWheelListener (774)
- Interfejs TextListener (775)
- Interfejs WindowFocusListener (775)
- Interfejs WindowListener (775)
- Stosowanie modelu delegowania zdarzeń (775)
- Obsługa zdarzeń generowanych przez mysz (776)
- Obsługa zdarzeń generowanych przez klawiaturę (779)
- Klasy adapterów (782)
- Klasy wewnętrzne (784)
- Anonimowa klasa wewnętrzna (785)
- Klasy AWT (788)
- Podstawy okien (790)
- Klasa Component (790)
- Klasa Container (791)
- Klasa Panel (791)
- Klasa Window (792)
- Klasa Frame (792)
- Klasa Canvas (792)
- Praca z oknami typu Frame (792)
- Ustawianie wymiarów okna (793)
- Ukrywanie i wyświetlanie okna (793)
- Ustawianie tytułu okna (793)
- Zamykanie okna typu Frame (793)
- Tworzenie okna typu Frame z poziomu apletu (794)
- Obsługa zdarzeń w oknie typu Frame (796)
- Tworzenie programu wykorzystującego okna (800)
- Wyświetlanie informacji w oknie (801)
- Praca z grafiką (802)
- Rysowanie odcinków (802)
- Rysowanie prostokątów (803)
- Rysowanie elips, kół i okręgów (804)
- Rysowanie łuków (805)
- Rysowanie wielokątów (806)
- Dostosowywanie rozmiarów obiektów graficznych (807)
- Praca z klasą Color (808)
- Metody klasy Color (809)
- Ustawianie bieżącego koloru kontekstu graficznego (810)
- Aplet demonstrujący zastosowanie klasy Color (810)
- Ustawianie trybu rysowania (811)
- Praca z czcionkami (812)
- Określanie dostępnych czcionek (813)
- Tworzenie i wybieranie czcionek (815)
- Uzyskiwanie informacji o czcionkach (817)
- Zarządzanie tekstowymi danymi wyjściowymi z wykorzystaniem klasy FontMetrics (818)
- Wyświetlanie tekstu w wielu wierszach (819)
- Wyśrodkowanie tekstu (821)
- Wyrównywanie wielowierszowych danych tekstowych (822)
- Podstawy kontrolek (828)
- Dodawanie i usuwanie kontrolek (828)
- Odpowiadanie na zdarzenia kontrolek (828)
- Wyjątek HeadlessException (829)
- Etykiety (829)
- Stosowanie przycisków (830)
- Obsługa zdarzeń przycisków (831)
- Stosowanie pól wyboru (834)
- Obsługa zdarzeń pól wyboru (834)
- Klasa CheckboxGroup (836)
- Kontrolki list rozwijanych (838)
- Obsługa zdarzeń list rozwijanych (839)
- Stosowanie list (840)
- Obsługa zdarzeń generowanych przez listy (841)
- Zarządzanie paskami przewijania (843)
- Obsługa zdarzeń generowanych przez paski przewijania (844)
- Stosowanie kontrolek typu TextField (846)
- Obsługa zdarzeń generowanych przez kontrolkę TextField (848)
- Stosowanie kontrolek typu TextArea (849)
- Wprowadzenie do menedżerów układu graficznego komponentów (850)
- FlowLayout (852)
- BorderLayout (854)
- Stosowanie obramowań (855)
- GridLayout (857)
- Klasa CardLayout (858)
- Klasa GridBagLayout (861)
- Menu i paski menu (866)
- Okna dialogowe (872)
- FileDialog (877)
- Obsługa zdarzeń przez rozszerzanie dostępnych komponentów AWT (878)
- Rozszerzanie kontrolki Button (879)
- Rozszerzanie kontrolki Checkbox (880)
- Rozszerzanie komponentu grupy pól wyboru (881)
- Rozszerzanie kontrolki Choice (882)
- Rozszerzanie kontrolki List (883)
- Rozszerzanie kontrolki Scrollbar (884)
- Przykrywanie metody paint() (885)
- Formaty plików (888)
- Podstawy przetwarzania obrazów: tworzenie, wczytywanie i wyświetlanie (888)
- Tworzenie obiektu obrazu (888)
- Ładowanie obrazu (889)
- Wyświetlanie obrazu (889)
- Interfejs ImageObserver (891)
- Podwójne buforowanie (892)
- Klasa MediaTracker (895)
- Interfejs ImageProducer (898)
- Klasa MemoryImageSource (898)
- Interfejs ImageConsumer (900)
- Klasa PixelGrabber (900)
- Klasa ImageFilter (902)
- Klasa CropImageFilter (903)
- Klasa RGBImageFilter (905)
- Animacja poklatkowa (916)
- Dodatkowe klasy obsługujące obrazy (919)
- Pakiety interfejsu Concurrent API (922)
- Pakiet java.util.concurrent (922)
- Pakiet java.util.concurrent.atomic (923)
- Pakiet java.util.concurrent.locks (924)
- Korzystanie z obiektów służących do synchronizacji (924)
- Klasa Semaphore (924)
- Klasa CountDownLatch (930)
- CyclicBarrier (931)
- Klasa Exchanger (934)
- Klasa Phaser (936)
- Korzystanie z egzekutorów (944)
- Przykład prostego egzekutora (945)
- Korzystanie z interfejsów Callable i Future (946)
- Obiekty typu TimeUnit (949)
- Kolekcje współbieżne (950)
- Blokady (951)
- Operacje atomowe (954)
- Programowanie równoległe przy użyciu frameworku Fork/Join (955)
- Najważniejsze klasy frameworku Fork/Join (956)
- Strategia dziel i zwyciężaj (959)
- Prosty przykład użycia frameworku Fork/Join (960)
- Znaczenie poziomu równoległości (962)
- Przykład użycia klasy RecursiveTask<V> (966)
- Asynchroniczne wykonywanie zadań (968)
- Anulowanie zadania (968)
- Określanie statusu wykonania zadania (969)
- Ponowne uruchamianie zadania (969)
- Pozostałe zagadnienia (970)
- Wskazówki dotyczące stosowania frameworku Fork/Join (971)
- Pakiet Concurrency Utilities a tradycyjne metody języka Java (972)
- Pakiety głównego API języka Java (973)
- Przetwarzanie wyrażeń regularnych (973)
- Klasa Pattern (975)
- Klasa Matcher (976)
- Składnia wyrażeń regularnych (977)
- Przykład dopasowywania do wzorca (977)
- Dwie opcje dopasowywania do wzorca (983)
- Przegląd wyrażeń regularnych (983)
- Refleksje (983)
- Zdalne wywoływanie metod (RMI) (987)
- Prosta aplikacja typu klient-serwer wykorzystująca RMI (987)
- Formatowanie tekstu (991)
- Klasa DateFormat (991)
- Klasa SimpleDateFormat (993)
- Czym jest komponent typu Java Bean? (999)
- Zalety komponentów Java Beans (1000)
- Introspekcja (1000)
- Wzorce właściwości (1000)
- Wzorce projektowe dla zdarzeń (1002)
- Metody i wzorce projektowe (1002)
- Korzystanie z interfejsu BeanInfo (1002)
- Właściwości ograniczone (1003)
- Trwałość (1003)
- Interfejs Customizer (1004)
- Interfejs Java Beans API (1004)
- Klasa Introspector (1004)
- Klasa PropertyDescriptor (1006)
- Klasa EventSetDescriptor (1006)
- Klasa MethodDescriptor (1007)
- Przykład komponentu Java Bean (1007)
- Geneza powstania biblioteki Swing (1012)
- Bibliotekę Swing zbudowano na bazie zestawu narzędzi AWT (1012)
- Podstawowe cechy biblioteki Swing (1013)
- Komponenty biblioteki Swing są lekkie (1013)
- Biblioteka Swing obsługuje dołączany wygląd i sposób obsługi (1013)
- Podobieństwo do architektury MVC (1014)
- Komponenty i kontenery (1015)
- Komponenty (1015)
- Kontenery (1016)
- Panele kontenerów najwyższego poziomu (1016)
- Pakiety biblioteki Swing (1017)
- Prosta aplikacja na bazie biblioteki Swing (1018)
- Obsługa zdarzeń (1022)
- Tworzenie apletu na bazie biblioteki Swing (1026)
- Rysowanie w bibliotece Swing (1028)
- Podstawy rysowania (1028)
- Wyznaczanie obszaru rysowania (1029)
- Przykład rysowania (1030)
- Klasy JLabel i ImageIcon (1036)
- Klasa JTextField (1038)
- Przyciski biblioteki Swing (1039)
- Klasa JButton (1040)
- Klasa JToggleButton (1042)
- Pola wyboru (1045)
- Przyciski opcji (1046)
- Klasa JTabbedPane (1049)
- Klasa JScrollPane (1051)
- Klasa JList (1053)
- Klasa JComboBox (1056)
- Drzewa (1059)
- Klasa JTable (1062)
- Dalsze poznawanie biblioteki Swing (1065)
- Podstawy (1067)
- Cykl życia serwletu (1068)
- Alternatywne sposoby tworzenia serwletów (1069)
- Korzystanie ze środowiska Tomcat (1069)
- Przykład prostego serwletu (1071)
- Tworzenie i kompilacja kodu źródłowego serwletu (1071)
- Uruchamianie serwera Tomcat (1072)
- Uruchamianie przeglądarki i generowanie żądania (1072)
- Interfejs Servlet API (1073)
- Pakiet javax.servlet (1073)
- Interfejs Servlet (1074)
- Interfejs ServletConfig (1074)
- Interfejs ServletContext (1074)
- Interfejs ServletRequest (1075)
- Interfejs ServletResponse (1075)
- Klasa GenericServlet (1075)
- Klasa ServletInputStream (1075)
- Klasa ServletOutputStream (1077)
- Klasy wyjątków związanych z serwletami (1077)
- Odczytywanie parametrów serwletu (1077)
- Pakiet javax.servlet.http (1079)
- Interfejs HttpServletRequest (1079)
- Interfejs HttpServletResponse (1079)
- Interfejs HttpSession (1080)
- Interfejs HttpSessionBindingListener (1081)
- Klasa Cookie (1081)
- Klasa HttpServlet (1083)
- Klasa HttpSessionEvent (1083)
- Klasa HttpSessionBindingEvent (1084)
- Obsługa żądań i odpowiedzi HTTP (1085)
- Obsługa żądań GET protokołu HTTP (1085)
- Obsługa żądań POST protokołu HTTP (1086)
- Korzystanie ze znaczników kontekstu użytkownika (1088)
- Śledzenie sesji (1090)
- Obliczanie raty pożyczki (1096)
- Pola apletu (1099)
- Metoda init() (1100)
- Metoda makeGUI() (1100)
- Metoda actionPerformed() (1102)
- Metoda compute() (1103)
- Obliczanie przyszłej wartości inwestycji (1104)
- Obliczanie wkładu początkowego wymaganego do uzyskania przyszłej wartości inwestycji (1108)
- Obliczanie początkowej wartości inwestycji niezbędnej do uzyskania odpowiedniej emerytury (1112)
- Obliczanie maksymalnej emerytury dla danej inwestycji (1116)
- Obliczenie pozostałej kwoty do spłaty kredytu (1120)
- Tworzenie serwletów finansowych (1123)
- Konwersja apletu RegPay do serwletu (1124)
- Serwlet RegPayS (1124)
- Możliwe rozszerzenia (1127)
- Sposoby pobierania plików z internetu (1130)
- Omówienie programu (1130)
- Klasa Download (1131)
- Zmienne pobierania (1135)
- Konstruktor klasy (1135)
- Metoda download() (1135)
- Metoda run() (1135)
- Metoda stateChanged() (1138)
- Metody akcesorów i działań (1139)
- Klasa ProgressRenderer (1139)
- Klasa DownloadsTableModel (1140)
- Metoda addDownload() (1142)
- Metoda clearDownload() (1142)
- Metoda getColumnClass() (1143)
- Metoda getValueAt() (1143)
- Metoda update() (1143)
- Klasa DownloadManager (1144)
- Zmienne klasy DownloadManager (1149)
- Konstruktor klasy (1149)
- Metoda verifyUrl() (1150)
- Metoda tableSelectionChanged() (1150)
- Metoda updateButtons() (1151)
- Obsługa zdarzeń akcji (1152)
- Kompilacja i uruchamianie programu (1152)
- Rozszerzanie możliwości programu (1152)
- Znaczniki narzędzia javadoc (1155)
- Znacznik @author (1156)
- Znacznik {@code} (1156)
- Znacznik @deprecated (1157)
- Znacznik {@docRoot} (1157)
- Znacznik @exception (1157)
- Znacznik {@inheritDoc} (1157)
- Znacznik {@link} (1157)
- Znacznik {@linkplain} (1157)
- Znacznik {@literal} (1158)
- Znacznik @param (1158)
- Znacznik @return (1158)
- Znacznik @see (1158)
- Znacznik @serial (1159)
- Znacznik @serialData (1159)
- Znacznik @serialField (1159)
- Znacznik @since (1159)
- Znacznik @throws (1159)
- Znacznik {@value} (1159)
- Znacznik @version (1160)
- Ogólna postać komentarzy dokumentacyjnych (1160)
- Wynik działania narzędzia javadoc (1160)
- Przykład korzystający z komentarzy dokumentacyjnych (1161)
O autorze (23)
Przedmowa (25)
Część I: Język Java (29)
Rozdział 1. Historia i ewolucja języka Java (31)
Rozdział 2. Podstawy języka Java (47)
Rozdział 3. Typy danych, zmienne i tablice (67)
Rozdział 4. Operatory (93)
Rozdział 5. Wyrażenia sterujące (113)
Rozdział 6. Wprowadzenie do klas (141)
Rozdział 7. Dokładniejsze omówienie metod i klas (161)
Rozdział 8. Dziedziczenie (193)
Rozdział 9. Pakiety i interfejsy (219)
Rozdział 10. Obsługa wyjątków (239)
Rozdział 11. Programowanie wielowątkowe (259)
Rozdział 12. Wyliczenia, automatyczne opakowywanie typów prostych i adnotacje (metadane) (291)
Rozdział 13. Wejście-wyjście, aplety i inne tematy (323)
Rozdział 14. Typy sparametryzowane (361)
Część II: Biblioteka języka Java (405)
Rozdział 15. Obsługa łańcuchów (407)
Rozdział 16. Pakiet java.lang (435)
Rozdział 17. Pakiet java.util, część 1. - kolekcje (487)
Rozdział 18. Pakiet java.util, część 2. - pozostałe klasy użytkowe (559)
Rozdział 19. Operacje wejścia-wyjścia: analiza pakietu java.io (619)
Rozdział 20. System NIO (671)
Rozdział 21. Obsługa sieci (711)
Rozdział 22. Klasa Applet (733)
Rozdział 23. Obsługa zdarzeń (755)
Rozdział 24. Wprowadzenie do AWT: praca z oknami, grafiką i tekstem (787)
Rozdział 25. Stosowanie kontrolek AWT, menedżerów układu graficznego oraz menu (827)
Rozdział 26. Obrazy (887)
Rozdział 27. Narzędzia współbieżności (921)
Rozdział 28. Wyrażenia regularne i inne pakiety (973)
Część III: Pisanie oprogramowania w języku Java (997)
Rozdział 29. Java Beans (999)
Rozdział 30. Wprowadzenie do pakietu Swing (1011)
Rozdział 31. Przewodnik po pakiecie Swing (1035)
Rozdział 32. Serwlety (1067)
Część IV: Zastosowanie Javy w praktyce (1093)
Rozdział 33. Aplety i serwlety finansowe (1095)
Rozdział 34. Tworzenie menedżera pobierania plików w Javie (1129)
Dodatek A: Komentarze dokumentujące (1155)
Skorowidz (1163)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Jednym z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej jest sterownik PLC. Zawiera on układ mikroprocesorowy, który umożliwia kierowanie pracą maszyny, linią produkcyjną, oświetleniem hali lub innymi urządzeniami elektrycznymi. Sterowniki PLC mają mnóstwo zalet: są niewielkie, wysoce niezawodne, proste w serwisowaniu, wymagają małej mocy zasilania, a przy tym pozwalają realizować złożone funkcje sterowania i regulacji. Wszystkie ich cechy gwarantują, że urządzenia te zostaną z nami na długo, a wiedzę dotyczącą programowania sterowników PLC opanować powinien każdy absolwent szkoły kształcącej przyszłych mechatroników i automatyków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Język GRAFCET w przykładach. Programowanie sterowników PLC Język GRAFCET w przykładach. Programowanie sterowników PLC
(39,20 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Z tą książką stopniowo nauczysz się prostego, podstawowego kodu, a potem bardziej złożonych instrukcji AVX. Nabierzesz wprawy w czytaniu kodu asemblera i zaczniesz łączyć go z kodem w językach wyższego poziomu. Co ważniejsze, teorię ograniczono tu do niezbędnego minimum, za to dokładnie opisano dostępne narzędzia, omówiono sposób ich użytkowania i możliwe problemy. Kod natomiast został zaprezentowany w postaci kompletnych programów asemblera, co pozwoli Ci na dowolne testowanie, zmienianie i inne eksperymenty. W ten sposób przygotujesz się do samodzielnego badania różnych obszarów AVX i korzystania z oficjalnych podręczników Intela.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Bestseller Promocja
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej pomocy do nauki Photoshopa. Zawiera setki przydatnych wskazówek, dzięki którym praca z Photoshopem będzie efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Czytelnik dowie się, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć, a także pozna nowe funkcje Photoshopa, takie jak usprawnione narzędzia do tworzenia zaznaczeń, nowe filtry neuronalne i funkcje maskowania dostępne w Adobe Camera Raw. Podręcznik składa się z 15 lekcji, dzięki którym można się nauczyć zarówno podstaw obsługi programu, jak i stosowania wyrafinowanych narzędzi do obróbki obrazu. Każda lekcja obejmuje szczegółowe instrukcje krok po kroku, wyjaśnienia i zestaw pytań sprawdzających.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023
(69,30 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi wprowadzenie do pracy z funkcjami SI dostępnymi w Power BI; jest skierowana do osób znających to środowisko. Dowiesz się z niej, w jaki sposób sztuczna inteligencja może być używana w Power BI i jakie funkcje są w nim domyślnie dostępne. Nauczysz się też eksplorować i przygotowywać dane do projektów SI. Pokazano tu, jak umieszczać dane z analizy tekstu i widzenia komputerowego w raportach Power BI, co ułatwia korzystanie z zewnętrznej bazy wiedzy. Omówiono również procesy tworzenia i wdrażania modeli AutoML wytrenowanych na platformie Azure ML, a także umieszczania ich w edytorze Power Query. Nie zabrakło kwestii związanych z prywatnością, bezstronnością i odpowiedzialnością w korzystaniu z SI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Power BI i sztuczna inteligencja. Jak w pełni wykorzystać funkcje AI dostępne w Power BI Power BI i sztuczna inteligencja. Jak w pełni wykorzystać funkcje AI dostępne w Power BI
(55,30 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(48,30 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie popularnego przewodnika dla śledczych. Dzięki niemu sprawnie przygotujesz się do pracy z narzędziami kryminalistycznymi i zapoznasz się ze stosowanymi w informatyce śledczej technikami. Nauczysz się pozyskiwać informacje o podejrzanych i zabezpieczać znajdujące się w sieci dane, które mogą się okazać istotne w wyjaśnieniu sprawy. Zdobędziesz także potrzebną wiedzę o topologiach sieciowych, urządzeniach i niektórych protokołach sieciowych. Bardzo ważnym elementem publikacji jest rozdział poświęcony zasadom tworzenia raportów kryminalistycznych. Cenne informacje i wskazówki zawarte w przewodniku pomogą Ci odnieść sukces w dochodzeniach korporacyjnych lub śledztwach w sprawach karnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Informatyka śledcza. Gromadzenie, analiza i zabezpieczanie dowodów elektronicznych dla początkujących. Wydanie II Informatyka śledcza. Gromadzenie, analiza i zabezpieczanie dowodów elektronicznych dla początkujących. Wydanie II
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II
(103,20 zł najniższa cena z 30 dni)
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Bestseller Promocja
Oto praktyczny przewodnik po nauce o danych w miejscu pracy. Dowiesz się stąd wszystkiego, co ważne na początku Twojej drogi jako danologa: od osobowości, z którymi przyjdzie Ci pracować, przez detale analizy danych, po matematykę stojącą za algorytmami i uczeniem maszynowym. Nauczysz się myśleć krytycznie o danych i otrzymanych wynikach, będziesz też inteligentnie o tym mówić. Jednym zdaniem: zrozumiesz dane i związane z nimi wyzwania na głębszym, profesjonalnym poziomie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Java. Kompendium programisty. Wydanie VIII Herbert Schildt (49)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(25)
(14)
(5)
(2)
(2)
(1)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie