Information Architecture. For the Web and Beyond. 4th Edition

- Autorzy:
- Louis Rosenfeld, Peter Morville, Jorge Arango
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 486
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Information Architecture. For the Web and Beyond. 4th Edition
Information architecture (IA) is far more challenging—and necessary—than ever. With the glut of information available today, anything your organization wants to share should be easy to find, navigate, and understand. But the experience you provide has to be familiar and coherent across multiple interaction channels, from the Web to smartphones, smartwatches, and beyond.
To guide you through this broad ecosystem, this popular guide—now in its fourth edition—provides essential concepts, methods, and techniques for digital design that have withstood the test of time. UX designers, product managers, developers, and anyone involved in digital design will learn how to create semantic structures that will help people engage with your message.
This book includes:
- An overview of IA and the problems it solves for creating effective digital products and services
- A deep dive into IA components, including organization, labeling, navigation, search, and metadata
- Processes and methods that take you from research to strategy, design, and IA implementation
Wybrane bestsellery
-
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, ja...
Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)30.38 zł
49.00 zł(-38%) -
Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatn...
Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.89 zł
49.00 zł(-39%) -
Trzymasz w rękach kolejne wydanie kultowej książki, w całości poświęconej zagadnieniom związanym z projektowaniem funkcjonalnych witryn i aplikacji internetowych. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować system nawigacji na Twojej stronie, testować funkcjonalność witryny oraz tworzyć jej we...
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.99 zł
59.00 zł(-39%) -
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
48.19 zł
79.00 zł(-39%) -
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z inte...
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.17 zł
59.00 zł(-37%) -
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego poradnika dla projektantów, którzy chcą tworzyć rzeczy użyteczne, przydatne i lubiane przez użytkowników. Zawiera wnikliwą analizę 100 niezwykle ważnych z punktu widzenia projektanta kwestii, będącą efektem przestudiowania setek publikacji...
100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)30.68 zł
59.00 zł(-48%) -
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego podręcznika dla przedsiębiorców, projektantów UX i UI, a także menedżerów i strategów produktu. Znalazły się w nim skuteczne narzędzia i techniki strategiczne, które udowodniły swoją przydatność w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfro...
Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)42.78 zł
69.00 zł(-38%) -
Dzisiejszy odbiorca stron WWW i aplikacji internetowych jest niezwykle świadomy i wymagający. Jeśli cokolwiek go rozproszy, coś nie będzie mu pasowało, przechodzenie między podstronami lub kolejnymi oknami aplikacji okaże się niewygodne albo nieintuicyjne - poirytowany, porzuci stronę lub aplikac...
Figma. Kurs video. Wejdź do branży jako UI/UX designer Figma. Kurs video. Wejdź do branży jako UI/UX designer
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Praktyka stanowi podstawę pełnego zrozumienia każdego etapu procesu projektowego, ułatwia zapamiętywanie zagadnień i pokazuje zależności, jakie między nimi występują. Ćwicząc, nabierasz pewności, ugruntowujesz wiedzę. Ponadto dzięki takiej aktywności pokazujesz sobie i otoczeniu, że naprawdę znas...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
36.54 zł
59.90 zł(-39%) -
Znajdziesz tu mnóstwo informacji na temat typografii, grafiki tworzonej na potrzeby stron internetowych oraz teorii kolorów. W trakcie lektury nauczysz się dobierać odpowiednie proporcje projektu oraz wykorzystywać kolory do ożywienia swojego dzieła. Ponadto zdobędziesz ogromną wiedzę na temat od...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%)
Louis Rosenfeld, Peter Morville, Jorge Arango - pozostałe książki
-
Niniejsza książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zaangażowanych w proces projektowania najróżniejszych przekazów informacji, szczególnie serwisów internetowych. Architektura informacji jest tu traktowana jako zbiór narzędzi i technik do obsługi trudnych problemów. Można tu znaleźć uniwersa...
Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV
-
Ta książka pozwoli Ci świeżym okiem spojrzeć na problemy wyszukiwania — zarówno od strony użytkownika, jak i funkcjonowania wyszukiwarki. Poznasz anatomię i język wzorców wyszukiwania, psychologiczne i behawioralne podłoże działań użytkowników, sprawdzone wzorce projektowe i skuteczne rozwi...
Wzorce wyszukiwania. Projektowanie nowoczesnych wyszukiwarek Wzorce wyszukiwania. Projektowanie nowoczesnych wyszukiwarek
(22.45 zł najniższa cena z 30 dni)22.45 zł
44.90 zł(-50%) -
What people are saying about Search Patterns"Search Patterns is a delight to read -- very thoughtful and thought provoking. It's the most comprehensive survey of designing effective search experiences I've seen." --Irene Au, Director of User Experience, Google"I love this book! Thanks to Peter an...(118.15 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
How do you find your way in an age of information overload? How can you filter streams of complex information to pull out only what you want? Why does it matter how information is structured when Google seems to magically bring up the right answer to your questions? What does it mean to be "finda...
Ambient Findability. What We Find Changes Who We Become Ambient Findability. What We Find Changes Who We Become
(92.65 zł najniższa cena z 30 dni)92.65 zł
109.00 zł(-15%)
Kup polskie wydanie:
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-919-1354-3, 9781491913543
- Data wydania ebooka:
-
2015-09-09
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 69.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 147.4MB
- Kategorie:
Technologie webowe » Funkcjonalność stron i UX
Spis treści książki
- Preface
- Whats New in the Fourth Edition
- Organization of This Book
- Audience for This Book
- Conventions Used in This Book
- Contacting the Authors
- Safari Books Online
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Introducing Information Architecture
- 1. The Problems That Information Architecture Addresses
- Hello, iTunes
- The Problems Information Architecture Addresses
- Information Overload
- More Ways to Access Information
- Enter Information Architecture
- Places Made of Information
- Coherence Across Channels
- Systems Thinking
- Recap
- 2. Defining Information Architecture
- Definitions
- Just Because You Cant See It, Doesnt Mean It Isnt There
- Toward a Damned Good Information Architecture
- Context
- Content
- Users
- Recap
- 3. Design for Finding
- The Too-Simple Information Model
- Information Needs
- Information-Seeking Behaviors
- Learning About Information Needs and Information-Seeking Behaviors
- Recap
- 4. Design for Understanding
- A Sense of Place
- The Architecture of (Real-World) Places
- Places Made of Information
- Organizing Principles
- Structure and Order
- Typologies
- Modularity and Extensibility
- The Happiest Place(s) on Earth
- Recap
- II. Basic Principles of Information Architecture
- 5. The Anatomy of an Information Architecture
- Visualizing Information Architecture
- Top-Down Information Architecture
- Bottom-Up Information Architecture
- Invisible Information Architecture
- Information Architecture Components
- Browsing Aids
- Search Aids
- Content and Tasks
- Invisible Components
- Recap
- 6. Organization Systems
- Challenges of Organizing Information
- Ambiguity
- Heterogeneity
- Differences in Perspectives
- Internal Politics
- Challenges of Organizing Information
- Organizing Information Environments
- Organization Schemes
- Exact Organization Schemes
- Alphabetical schemes
- Chronological schemes
- Geographical schemes
- Exact Organization Schemes
- Ambiguous Organization Schemes
- Topical organization schemes
- Task-oriented schemes
- Audience-specific schemes
- Metaphor-driven schemes
- Hybrid schemes
- Organization Structures
- The Hierarchy: A Top-Down Approach
- Designing hierarchies
- The Hierarchy: A Top-Down Approach
- The Database Model: A Bottom-Up Approach
- Hypertext
- Social Classification
- Creating Cohesive Organization Systems
- Recap
- 7. Labeling Systems
- Why You Should Care About Labeling
- Varieties of Labels
- Labels as Contextual Links
- Labels as Headings
- Labels Within Navigation Systems
- Labels as Index Terms
- Iconic Labels
- Designing Labels
- General Guidelines
- Narrow the scope whenever possible
- Develop consistent labeling systems, not labels
- General Guidelines
- Sources of Labeling Systems
- Your current information environment
- Comparable and competitive environments
- Controlled vocabularies and thesauri
- Creating New Labeling Systems
- Content analysis
- Content authors
- User advocates and subject matter experts
- Users (directly)
- Card sorting
- Free-listing
- Users (indirectly)
- Search log analysis
- Tuning and Tweaking
- Recap
- 8. Navigation Systems
- Types of Navigation Systems
- Gray Matters
- Browser Navigation Features
- Placemaking
- Improving Flexibility
- Embedded Navigation Systems
- Global Navigation Systems
- Local Navigation Systems
- Contextual Navigation
- Implementing Embedded Navigation
- Supplemental Navigation Systems
- Sitemaps
- Indexes
- Guides
- Configurators
- Search
- Advanced Navigation Approaches
- Personalization and Customization
- Visualization
- Social Navigation
- Recap
- 9. Search Systems
- Does Your Product Need Search?
- Search System Anatomy
- Choosing What to Index
- Determining Search Zones
- Navigation versus destination
- Indexing for specific audiences
- Indexing by topic
- Indexing recent content
- Determining Search Zones
- Selecting Content Components to Index
- Search Algorithms
- Pattern-Matching Algorithms
- Recall and precision
- Pattern-Matching Algorithms
- Other Approaches
- Query Builders
- Presenting Results
- Which Content Components to Display
- How Many Documents to Display
- Listing Results
- Sorting by alphabet
- Sorting by chronology
- Ranking by relevance
- Ranking by popularity
- Ranking by users or experts ratings
- Ranking by pay-for-placement
- Grouping Results
- Acting on Results
- Call to action
- Select a subset of results
- Save a search
- Designing the Search Interface
- The Box
- Autocomplete and Autosuggest
- Advanced Search
- Supporting Revision
- Repeat search in results page
- Explain where results come from
- Explain what the user did
- Integrate searching with browsing
- When Users Get Stuck
- Where to Learn More
- Recap
- 10. Thesauri, Controlled Vocabularies, and Metadata
- Metadata
- Controlled Vocabularies
- Synonym Rings
- Authority Files
- Classification Schemes
- Thesauri
- Technical Lingo
- A Thesaurus in Action
- Types of Thesauri
- Classic Thesaurus
- Indexing Thesaurus
- Searching Thesaurus
- Thesaurus Standards
- Semantic Relationships
- Equivalence
- Hierarchical
- Associative
- Preferred Terms
- Term Form
- Term Selection
- Term Definition
- Term Specificity
- Polyhierarchy
- Faceted Classification
- Recap
- III. Getting Information Architecture Done
- 11. Research
- A Research Framework
- Context
- Getting Buy-In
- Background Research
- Introductory Presentations
- Research Meetings
- Strategy team meeting
- Content management meeting
- Information technology meeting
- Stakeholder Interviews
- Technology Assessment
- Content
- Heuristic Evaluation
- Content Analysis
- Gathering content
- Analyzing content
- Content Mapping
- Benchmarking
- Competitive benchmarking
- Before-and-after benchmarking
- Users
- Usage Analysis
- Search Log Analysis
- Customer-Support Data
- Participant Definition and Recruiting
- Surveys
- Contextual Inquiry
- Focus Groups
- User Research Sessions
- Interviews
- Card Sorting
- User Testing
- In Defense of Research
- Overcoming Research Resistance
- Youre likely to save time and money by doing research
- Managers dont know what your users want
- We need to do information architecture research
- Overcoming Research Resistance
- Recap
- 12. Strategy
- What Is an Information Architecture Strategy?
- Strategies Under Attack
- From Research to Strategy
- Developing the Strategy
- Think
- Articulate
- Communicate
- Test
- Work Products and Deliverables
- Metaphor Exploration
- Scenarios
- Sample scenario
- Case Studies and Stories
- Conceptual Diagrams
- Sitemaps and Wireframes
- The Strategy Report
- A Sample Strategy Report
- Executive summary
- Audiences, mission, and vision for the site
- Lessons learned
- Architectural strategies and approaches
- Content management
- A Sample Strategy Report
- The Project Plan
- Presentations
- Recap
- 13. Design and Documentation
- Guidelines for Diagramming an Information Architecture
- Communicating Visually
- Sitemaps
- High-Level Architecture Sitemaps
- Digging Deeper into Sitemaps
- Keeping Sitemaps Simple
- Detailed Sitemaps
- Organizing Your Sitemaps
- Wireframes
- Types of Wireframes
- Wireframe Guidelines
- Content Mapping and Inventory
- Content Models
- Why Do They Matter?
- Supporting contextual navigation
- Coping with large amounts of content
- Why Do They Matter?
- An Example
- A Valuable Process
- Controlled Vocabularies
- Design Collaboration
- Design Sketches
- Interactive Prototypes
- Point-of-Production Information Architecture
- Putting It All Together: Information Architecture Style Guides
- The Why Stuff
- The How Stuff
- Recap
- Coda
- Putting the Arc in Information Architecture
- A Recap of What Weve Learned
- Now Its Your Turn
- A. References
- Books
- Professional Organizations
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
If you're a PHP developer looking for proven solutions to common problems, this cookbook provides code recipes to help you resolve numerous scenarios. By leveraging modern versions of PHP through version 8.1, these self-contained recipes provide fully realized solutions that can help you solve si...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Over the past 10 years, data analytics and data visualization have become essential components of an enterprise information strategy. And yet, the adoption of data analytics has remained remarkably static, reaching no more than 30% of potential users. This book explores the most important techniq...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Data lakes and warehouses have become increasingly fragile, costly, and difficult to maintain as data gets bigger and moves faster. Data meshes can help your organization decentralize data, giving ownership back to the engineers who produced it. This book provides a concise yet comprehensive over...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
If you're planning, building, or implementing a cloud strategy that supports digitalization for your financial services business, this invaluable guide clearly sets out the crucial factors and questions to consider first. With it, you'll learn how to avoid the costly and time-consuming pitfalls a...
Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)152.15 zł
179.00 zł(-15%) -
Java developers usually tackle the complexity of software development through object-oriented programming (OOP). But not every problem is a good match for OOP. The functional programming (FP) paradigm offers you another approach to solving problems, and Java provides easy-to-grasp FP tools such a...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
245.65 zł
289.00 zł(-15%) -
As legacy and other critical systems continue to migrate online, the need for continuous operation is imperative. Code has to handle data issues as well as hard external problems today, including outages of networks, storage systems, power, and ancillary systems. This practical guide provides sys...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Do you want to write beautiful, structured, and maintainable JavaScript by applying modern design patterns to the language? Do you want clean, efficient, manageable code? Want to stay up-to-date with the latest best practices? If so, the updated second edition of Learning JavaScript Design Patter...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Between major privacy regulations like the GDPR and CCPA and expensive and notorious data breaches, there has never been so much pressure to ensure data privacy. Unfortunately, integrating privacy into data systems is still complicated. This essential guide will give you a fundamental understandi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
This essential guide covers all aspects of Linux system administration, from user maintenance, backups, filesystem housekeeping, storage management, and network setup to hardware and software troubleshooting and some application management. It's both a practical daily reference manual for sysadmi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
The past decade has witnessed the broad adoption of artificial intelligence and machine learning (AI/ML) technologies. However, a lack of oversight in their widespread implementation has resulted in some incidents and harmful outcomes that could have been avoided with proper risk management. Befo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Information Architecture. For the Web and Beyond. 4th Edition Louis Rosenfeld, Peter Morville, Jorge Arango (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.