Developing Android Applications with Adobe AIR. An ActionScript Developer's Guide to Building Android Applications

- Autor:
- VĂŠronique Brossier
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 318
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Developing Android Applications with Adobe AIR. An ActionScript Developer's Guide to Building Android Applications
Put your ActionScript 3 skills to work building mobile apps. This book shows you how to develop native applications for Android-based smartphones and tablets from the ground up, using Adobe AIR. You learn the entire development process hands-on, from coding specific functions to options for getting your app published.
Start by building a sample app with step-by-step instructions, using either Flash Professional or Flash Builder. Then learn how to use ActionScript libraries for typical device features, such as the camera and the accelerometer. This book includes ready-to-run example code and a case study that demonstrates how to bring all of the elements together into a full-scale working app.
- Create functionality and content that works on multiple Android devices
- Choose from several data storage options
- Create view and navigation components, including a back button
- Get tips for designing user experience with touch and gestures
- Build a location-aware app, or one that makes use of motion
- Explore ways to use audio, video, and photos in your application
- Learn best practices for asset management and development
Wybrane bestsellery
-
Dzięki temu przewodnikowi płynnie rozpoczniesz pisanie aplikacji we Flutterze w języku Dart. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć projekt. Książka poprowadzi Cię przez proces projektowania interfejsu użytkownika i funkcji umożliwiających poprawną pracę aplikacji. ...
Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Sięgnij po ten nietypowy podręcznik! Możesz uznać jego formę i sposób przekazywania treści za dziwny, ale prędko przekonasz się, że jest wyjątkowo skuteczny. Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie techniki programowania dla Androida. A to wszystko dzięki nowatorskiemu podejściu a...
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.35 zł
119.00 zł(-35%) -
Jest to kolejne wydanie światowego bestsellera, w którym w jasny sposób przedstawione zostały kluczowe informacje na temat systemów operacyjnych. W trakcie lektury poznasz dostępne systemy, ich możliwości, zalety oraz wady. Zaznajomisz się z fachowymi pojęciami oraz słownictwem. W kolejnych rozdz...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
Dzięki informacjom zawartym w tej książce uda Ci się szybko opanować podstawy pracy w Android Studio. Dowiesz się, jak zainstalować środowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne....(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadny...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
90.35 zł
139.00 zł(-35%) -
Linux, jako „baza” Androida, jest aktualnie najpopularniejszym systemem operacyjnym na świecie. To sprawia, że poznanie środowiska linuksowego jest praktycznie obowiązkowe dla każdego młodego programisty. By móc pracować w tym systemie, trzeba opanować dedykowany mu język programowani...
Bash. Kurs video. Zostań administratorem systemów IT Bash. Kurs video. Zostań administratorem systemów IT
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Ta książka jest kolejnym, gruntownie przejrzanym i zaktualizowanym wydaniem klasycznego podręcznika, w którym jasno i wyczerpująco wyjaśniono koncepcje, strukturę i mechanizmy rządzące funkcjonowaniem nowoczesnych systemów operacyjnych. Wnikliwie omówiono również podstawowe zasady projektowania s...
Systemy operacyjne. Architektura, funkcjonowanie i projektowanie. Wydanie IX Systemy operacyjne. Architektura, funkcjonowanie i projektowanie. Wydanie IX
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)83.85 zł
129.00 zł(-35%) -
To doskonała książka dla każdego, kto już wstępnie zapoznał się z biblioteką React i chce pisać natywne aplikacje na iOS i Androida. Po przypomnieniu zasad działania React Native i przedstawieniu szeregu wskazówek dotyczących konfiguracji środowiska opisano tu kolejne etapy tworzenia w pełni funk...
React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Programiści JetBrains podczas pracy nad swoimi produktami poszukiwali prostych biznesowych rozwiązań. Próżno było szukać ideału, który będzie jednocześnie łatwy w utrzymaniu i interoperacyjny z Javą. Należało zatem go stworzyć! Tak powstał Kotlin - wieloplatformowy, statycznie typowany język dzia...
Kotlin bez tajemnic! Kurs video. Programuj aplikacje w Android Studio Kotlin bez tajemnic! Kurs video. Programuj aplikacje w Android Studio
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-0815-5, 9781449308155
- Data wydania ebooka:
-
2011-04-22
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 3.1MB
- Kategorie:
Programowanie mobilne » FLEX
Programowanie mobilne » Android
Spis treści książki
- Developing Android Applications with Adobe AIR
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
- A Note Regarding Supplemental Files
- Foreword
- Preface
- Audience
- Assumptions This Book Makes
- Contents of This Book
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- Wed Like to Hear from You
- Safari Books Online
- Acknowledgments
- 1. AIR
- Installing the Adobe Development Tools
- Flash Professional CS5.5
- Flash Builder 4.5
- Installing the Adobe Development Tools
- Installing the AIR Runtime on an Android Device
- What Is in the AIR SDK
- New ActionScript Libraries
- Functionalities Not Yet Supported
- AIR on the Desktop Versus AIR on Android
- Mobile Flash Player 10.1 Versus AIR 2.6 on Android
- 2. Call Me, Text Me
- Setting Up Your Device
- Creating a Project
- Using Flash Professional
- Using Flash Builder
- Creating the Application Descriptor
- Using Flash Professional
- Using Flash Builder
- Writing the Code
- Using Flash Professional
- Using Flash Builder
- Packaging Your Application As an APK File and Installing It on the Device
- Using Flash Professional
- Using Flash Builder
- Testing and Debugging
- Using Flash Professional
- Using Flash Builder
- Mobile Utility Applications
- Launchpad
- Device Central CS5
- Package Assistant Pro
- De MonsterDebugger
- Installing AIR on an Android Device via a Server
- Other Tools
- Conclusion
- 3. Android
- Android Software Development Kit
- Installing the Android SDK
- Installing the Android Debug Bridge
- Detecting Your Device
- Using the Dalvik Debug Monitor
- Using the logcat Command
- Accessing the devices filesystem
- Using the Virtual Device Manager and Emulator
- Android Software Development Kit
- How Does AIR Run on Android?
- Starting AIR with intent
- AIR Access to Android APIs
- Using the Command-Line Tool
- A Basic Review
- The PATH environment variable
- A Basic Review
- Conclusion
- 4. Permissions, Certificates, and Installation
- Why Mobile?
- The APK File
- Creating the Application Icon
- Choosing the Application Settings
- Setting Permissions
- Packaging External Resources
- Signing Your Application with a Certificate
- Versioning
- Registering As an Android Developer
- Publishing an Application on the Android Market
- Uploading Assets
- Listing Details
- Publishing Options
- Distributing Applications via Adobe InMarket
- Publishing for the Amazon Market
- Controlling Distribution by Using the MAC Address
- Launching an AIR Application
- Monetizing Your Application
- Paid Applications
- Mobile Ads
- Reporting
- Conclusion
- 5. Evaluating Device Capabilities and Handling Multiple Devices
- Hardware
- The Processor
- Memory and Storage
- The Camera
- Sensors
- The Battery
- The Display
- Hardware
- Software
- Performance
- Capabilities
- Orientation
- Creating Content for Multiple Screens
- Asset Scaling and Positioning
- Dynamic positioning
- Asset Scaling and Positioning
- Vector Graphics or Bitmaps?
- Using vector graphics
- Using bitmaps
- Developing a Deployment Strategy
- Considering Connectivity
- Conclusion
- 6. Opening and Closing an Application and Saving Data
- The AIR Application
- Opening the Application
- Closing the Application
- Moving Between the Background and Foreground
- Setting Back, Menu, and Search Buttons
- Overriding a Dimmed Screen
- The AIR Application
- Why and How to Save Data
- Internal or External Storage?
- Local SharedObject
- The Filesystem
- Writing data to the file
- Reading a file
- Deleting a file
- Choosing between synchronous and asynchronous mode
- Writing data and saving it to temporary files
- Using the SQLite Database
- Creating the database file
- Opening the database file
- Creating the table
- Adding data
- Requesting data
- Editing existing data
- Embedding a Database
- Using Encrypted Local Storage
- Conclusion
- 7. Multitouch Technology
- A Brief History
- What Is Multitouch and Gesture?
- How Does It Work?
- The Multitouch Class
- The GestureEvent Class
- The Zoom Gesture
- The Rotate Gesture
- The Pan Gesture
- The Swipe Gesture
- The Press and Tap Gesture
- The Two-Finger Tap Gesture
- The TouchEvent Class
- The GestureWorks Library
- Designing for Touch
- Conclusion
- 8. Accelerometer
- What Is a Motion Sensor?
- The Accelerometer Class
- Visualizing the Values
- A Simple Animation
- Updates and Screen Rendering
- Setting Boundaries
- Rotating Toward the Center
- Shake Me
- Smoothing Out Values
- Using a high-pass filter
- Using a low-pass filter
- What Is a Motion Sensor?
- Conclusion
- 9. Camera
- The Gallery Application and the CameraRoll Class
- Selecting an Image
- Adding an Image
- The Gallery Application and the CameraRoll Class
- The Camera Application and the CameraUI Class
- Uploading to a Remote Server
- EXIF Data
- Conclusion
- 10. Geolocation
- Geolocation Classes
- The GeolocationEvent Class
- Geolocation Classes
- Locating a Device Using Global Positioning System and Network/WiFi Technology
- Using GPS
- Signal-to-noise ratio
- Assisted GPS
- Using GPS
- Using the Cellular Network and WiFi
- How to Know if GPS or WiFi Is Active
- AIR and Android
- Reverse Geocoding
- Maps
- Launching Google Maps
- Static Maps
- The Yahoo! Map Image API
- The Google Static Maps API
- Dynamic Maps
- The Google Maps API for Flash
- Styled Maps support
- Google Maps 5
- EXIF Data and the Map Object
- The speed Property
- Conclusion
- 11. Microphone and Audio
- The Microphone
- Recording Audio
- Playing Back Audio
- Saving a Recording
- The BLOB type
- WAV files
- Open source libraries
- Saving to a remote server
- The Microphone
- Audio Assets
- Embedding Files
- Using Flash Professional
- Using Flash Builder
- Embedding Files
- Using External Files
- Settings and the Audio Codec
- Compression
- Bit rate
- Sampling rate
- Stereo or mono
- Working with Sounds
- Loading Sounds
- Streaming
- Loading Sounds
- Playing Sounds
- Displaying Progress
- Stopping Sounds
- Resuming Sounds
- Accessing Metadata
- Audio Example Using Multitouch
- ID3 Tags
- Modifying Sound
- Controlling Volume
- Panning
- Raw Data and the Sound Spectrum
- Audio and Application Activity
- Conclusion
- 12. Video
- Preparing Video
- Codecs
- Encoding
- Decoding
- Codecs
- Bit Rate
- Frame Rate
- Resolution
- Performance
- Preparing Video
- Playing Video
- Embedded Video
- External Video
- Progressive Video
- SD card
- Browsing for video
- Metadata
- Cue points
- Buffering
- RTMP Streaming
- RTMP server
- Local Flash Media Server
- HTTP Dynamic Streaming
- Peer-to-Peer Communication
- Controls
- YouTube
- Capturing Video
- Video and the CameraUI Class
- The Camera Class
- Documentation and Tutorials
- Conclusion
- 13. StageWebView
- The Native Browser
- The StageWebView Class
- Design Considerations
- Local Use
- Mobile Ads
- Services and Authentication
- Limitations
- Conclusion
- 14. Hardware Acceleration
- Some Definitions
- Rendering, or How Things Are Drawn to the Screen
- Computation
- Edge and Color Creation
- Rasterization
- Presentation
- GPU Rendering on Android
- The cacheAsBitmap Property
- The cacheAsBitmapMatrix Property
- The Display List
- Memory Consumption
- Tree Structure
- Node Relationship
- MovieClip with Multiple Frames
- Interactivity
- Multiple Rendering Techniques
- Maximum Texture Memory and Texture Size
- 2.5D Objects
- How to Test the Efficiency of GPU Rendering
- Matrices
- Identity Matrix
- Transformation Matrix
- Matrices for Multiscreen Deployment
- Matrices Not to Be Used in GPU Mode
- Hardware-Accelerated Audio and Video
- Conclusion
- 15. Your Device and Others
- RTMFP UDP
- P2P Over a Local Network
- Color Exchange
- Companion AIR Application
- P2P Over a Remote Network
- Simple Text Chat
- Multicast Streaming
- Publisher
- Recipients
- Sending and receiving data
- Closing a stream
- End-to-End Stream
- Sending a peer-assisted stream
- Receiving a stream
- Directed Routing
- Sending a message
- Receiving a message
- Relay
- Treasure Hunt
- Other Multiuser Services
- Arduino and Physical Computing
- Conclusion
- 16. ViewManager
- Navigation
- ViewManager
- Creating views
- The initial view display
- The current view display
- The IView interface
- Creating a custom event
- ViewManager
- Individual Views
- Inheritance
- Navigation
- Breadcrumb Navigation
- Flash Builder ViewNavigator
- Conclusion
- 17. Case Study
- The Album Application
- Design
- Architecture
- Flow
- Permissions
- Navigation
- Images
- Audio
- Reverse Geolocation
- SQLite
- P2P Connection
- Scrolling Navigation
- Desktop Functionality
- The Album Application
- Conclusion
- 18. Asset Management
- Text
- The Virtual Keyboard
- Fonts
- The Flash Text Engine
- Text
- Optimizing Art
- Bitmap Size and Mip Mapping
- Vector Graphics at Runtime
- Scaling
- cacheAsBitmap
- cacheAsBitmapMatrix
- Vector to Bitmap
- Compositing Vector Graphics
- MovieClip with Multiple Frames
- Sprite Sheet and Blitting
- Blitting
- Custom Cursor
- Asynchronous Bitmap Decoding
- Caching Assets
- Components
- Conclusion
- 19. Best Practices for Development
- Resources on Optimization
- Where to Find Help
- Documentation
- The Internet
- The Community
- How Does It Run?
- The Concept of Frame
- Calculating the frame rate
- Improving performance
- The Concept of Frame
- Memory
- Creating Objects
- Removing Objects
- Garbage Collection
- Events
- Event Propagation
- One Listener for Many Children
- Generic and Custom Events
- Diagnostics Tools
- Hi-Res-Stats
- Flash Builder Profiler
- Flash Preload Profiler
- Grant Skinners PerformanceTest
- Native Tools
- Conclusion
- Index
- About the Author
- Colophon
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
The Rust programming language is extremely well suited for concurrency, and its ecosystem has many libraries that include lots of concurrent data structures, locks, and more. But implementing those structures correctly can be very difficult. Even in the most well-used libraries, memory ordering b...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Developing Android Applications with Adobe AIR. An ActionScript Developer's Guide to Building Android Applications VĂŠronique Brossier (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.