Recenzje
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku
Branża IT coraz częściej przyciąga uwagę prawników. Słyszałam o osobach, które porzucały karierę adwokacką na rzecz działalności w IT. A gdyby tak to połączyć? Przecież w tym świecie pełnym informatyki i sztucznej inteligencji też potrzeba prawników. Na studiach prawniczych o IT nie mówi się wcale, dlatego z chęcią sięgnęłam po powyższą książkę. Ciągle szukam ,,swojej" dziedziny prawa i moją uwagę przyciąga wszystko, co potencjalnie mogłoby nią być. W powyższej publikacji znajdziemy wyjaśnienie pojęć i zwrotów charakterystycznych dla różnych technologii informacyjnych, omówienie umów wdrożeniowych, licencyjnych, hostingu itp. Spodziewałam się, że zrozumiem większość informacji, ale... niestety nie. Dla mnie jako studenta IV roku prawa ta książka zdecydowanie nie była napisana ,,po ludzku". Ściana tekstu, brak przykładów (najlepsza byłaby forma kazusów) i zbyt fachowe słownictwo. W każdej książce znajduję coś pozytywnego dla siebie. Tutaj to porządnie wytłumaczony wątek regulacji IT i świetna tabelka ukazująca, jak ta gałąź prawa wygląda pod kątem przepisów i ustaw. Prawo w IT jednak nie jest dziedziną, która mnie interesuje. Cieszę się, że dzięki tej książce mogłam zaspokoić ciekawość 💙
Inżynieria obserwowalności. Doskonalenie produkcyjnych systemów oprogramowania
Jeśli pracujesz w firmie produktowej i nie macie wdrożonej obserwowalności, to przeczytaj książkę i zastanów się nad wdrożeniem. Obserwowalność to nie jest monitorowanie. Na początku było mi to trudno zrozumieć, ale książka jasno to wytłumaczyła. Obserwowalność pomaga nam powiedzieć, co się dzieje w aplikacji na bazie samych logów. Książka jest mocno techniczna i to jest zaleta. To nie jest ogólna opowieść do łóżka, ale solidna dawka wiedzy na temat obserwowalności. Na plus są rozdziały poruszające konkretne wyzwania obserwowalności w konkretnych firmach. Najbardziej podobały mi się wyzwania z komunikatora Slack, z którego korzystam codziennie. Cenne są również rozdziały miękkie dotyczące wprowadzania narzędzi tego typu czy odwiecznego konfliktu kupować, czy budować. Z minusów to na pewno nie jest dla każdego. Zwykły deweloper nic z tego nie wyciągnie i będzie mieć znikomy wpływ na rozwój. Tutaj lepiej poczytać jakieś posty na blogach. Skorzystają z niej architekci, devops oraz osoby odpowiedzialne za rozwój firmy. Szczególnie przydatne będzie dla firm produktowych, które chcą wiedzieć, co się dzieje w ich systemie. Na początku książka wydaje się dosyć skomplikowana i niejasna, ale warto dać szansę, bo z czasem wszystko się wyjaśnia.
101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj
Czy często dopada Cię brak weny twórczej, masz problem z napisaniem ważnego maila, pisma lub recenzji? Ja czasem łapię się na niechęci do pisania opinii, zwłaszcza, gdy książka bardzo, bardzo mi się podoba. Mam obawy, że słowa, jakich użyję nie będą dostatecznie dobre, by wyrazić mój zachwyt i skutecznie zachęcić Cię do przeczytania. Podobnie jest w tym przypadku. Książkę Ewy Szczepaniak czytałam najdłużej w roku i to nie dlatego, że się męczyłam. Ona była po prostu tak genialna, że nie chciałam czytać szybko. Chłonęłam wiedzę jak gąbka, starając się zapamiętać jak najwięcej wskazówek. ,,Jeśli jesteś marketerem lub copywriterem, ta książka wyostrzy Twój copywriterski mindset. Otworzy Ci oczy na to, jakie procesy zachodzą w głowie klienta, co może go zatrzymywać i co może go motywować do zakupu.” To dopiero skarbnica wiedzy! Nie musisz już czytać każdego tytułu na rynku dotyczącego sztuki pisania chwytliwych reklam. Wierz mi, wystarczy ta publikacja. Autorka korzysta z amerykańskich blogów o copywritingu, neuromarketingu i innych dziedzin i powołuje się na autorytety. Sami nie jesteśmy w stanie zgłębić tak wielu źródeł, zwłaszcza, że amerykański rynek nie jest dla nas aż tak dostępny, jak mogłoby się wydawać. ,,Copywriter działa jak psycholog. motywuje, zmienia przekonania i odwołuje się do głęboko zapisanych w człowieku instynktów.” Ewa Szczepaniak pisze bardzo prostym, ale barwnym językiem. Podoba mi się jej humor i tłumaczenie zjawisk na zasadzie skojarzeń i anegdotek. ,,Sprzedawanie jest jak uwodzenie. Zanim czytelnik zechce przypieczętować związek transferem gotówki, musisz rozkochać go w swojej ofercie. A zanim go rozkochasz, musisz przyciągnąć jego uwagę. Marzysz o zarabianiu pieniędzy w prosty i wygodny sposób, z każdego miejsca na świecie? Chcesz nauczyć się pisać efektywne teksty, które przyciągają uwagę? Lubisz się uczyć i chętnie poznajesz nowe techniki? To książka dla Ciebie. Odkryjesz między innymi tajniki przyciągania uwagi, adresowania produktu, wzbudzania pragnienia zakupu, budzenia emocji, budowania wiarygodności, kruszenia obiekcji, prezentowania ceny, zachęcania do działania. Pełen pakiet niezbędnych umiejętności, by wyróżnić się na rynku przesyconym amatorami tworzenia reklamy. Faktycznie znajdziesz w niej aż 101 technik, wszystkie rzetelnie opisane i sklasyfikowane w odpowiednich rozdziałach. Nie ma chaosu i przesytu formy nad treścią. Jest 100% merytoryki i skutecznych, często autorskich technik, które z łatwością wykorzystasz w swojej codzienności, zwłaszcza w pisaniu recenzji. Myślę, że nie przesadzę, gdy powiem, że powyższy poradnik wydał mi się swoistą ,,Biblią” copywritingu sprzedażowego.
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
Media społecznościowe to obecnie nasza codzienność. Tam nawiązujemy relacje, poszukujemy informacji, czerpiemy wiedzę i się inspirujemy. Ja również coraz więcej czasu spędzam na Tik toku, Instagramie czy Facebooku i ważne jest aby robić to w sposób produktywny. I z tą pomocą i wiedzą przychodzi książka Marcina Żukowskiego ,,Ty w socjal mediach ". Podręcznik prowadzi Nas w jaki sposób budować swoją markę osobistą, z jakich programów warto skorzystać i jak działają poszczególne aplikacje. Powiem szczerze, że o wielu nie miałam wcześniej pojęcia, a teraz korzystam i bardzo jestem zadowolona. Wszystko napisane prostym i zrozumiałym językiem. A dodatkowo cytowane są fragmenty osób, które osiągnęły sukces w mediach społecznościowych, a ja lubię gdy przedstawione są konkretne przykłady. Uważam, że książka nie tylko kierowana jest do osób które działają w social mediach, ale także ludzi, którzy z nich korzystają. Dlatego każdemu polecam tą pozycję do przeczytania, tym bardziej teraz gdy są długie, jesienne wieczory.
Ciocia od Klocków i Brodaty Geek. Cegiełka po cegiełce. Zbuduj świat z LEGO®
Ta zabawka, pochodząca z Dani łączy pokolenia. Mali i durzy lubią łączyć ze sobą poszczególne elementy. Dzięki książce nauczymy się tworzyć nowe światy i je eksplorować. Na początku poznamy nazewnictwo klocków, które jest bardzo ważne, ponieważ będziemy je szukać w Internecie. Dowiemy się również co to jest SNOT. W dalszej części książki znajdziemy propozycje tego co można złożyć z klocków LEGO. Są to wazony, kwiaty, dekoracje na Halloween lub na święta, a nawet elementy do gier planszowych. Jednak to są tylko luźne propozycje co można wybudować z klocków. Nie mu tu instrukcji jak to zrobić krok po kroku. A szkoda. Książka nie jest gruba i składa się właściwie z samych rysunków. U dołu na stronie są pytania dzieci oraz odpowiedzi na nie Joanny Krysztoforskiej i Pawła Dudy. Niektóre potrafią rozbawić. Komu polecam „Ciocia od klocków i brodaty Geek? Każdemu fanowi klocków LEGO. Autorzy książki juror i uczestniczka pierwszej edycji programu Lego Master. Od tego programu zaczęła się ich wspólna pasja do klocków, którą dzielą się zarówno w intrenecie jak i osobiście.