×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Poczta elektroniczna

Każdy użytkownik internetu wcześniej czy później zetknie się z pocztą elektroniczną i na pewno ten nowy rodzaj przekazywania informacji na stałe zagości w jego życiu. Stąd też opracowania dotyczące programów pocztowych są bardo istotne dla przeciętnego użytkownika sieci. Jednym z takich opracowań jest wydany przez Wydawnictwo Helion podręcznik "Poczta Elektroniczna".

Książka zaczyna się od wstępu obejmującego adresowanie elektronicznych listów i problemów, które mogą z tego wyniknąć, przesyłania plików w listach, a także krótkiego omówienia konfiguracji Windows 95 w zakresie pracy w sieci. Ciekawym rozdziałem dla początkujących będzie krótkie omówienie pracy w systemie Unixowym, obejmujące operacje na plikach, obsługę pico!, a także posługiwanie się archiwizerami gzip i tar.

Kolejne rozdziały omawiają aplikacje pocztowe dla Windows 95, znajdziemy tu m..in. opisy takich narzędzi, jak Pegasus Mail, Internet Mail (program pocztowy Explorera), Microsoft Exchange oraz Netscape Mail. Omówienie obejmuje oprócz podstawowych informacji także garść szczegółów dotyczących m.in. tworzenia i zarządzania folderami, dołączania plików do poczty, posługiwania się książką adresową, sygnaturami, a także konfigurację oprogramowania. Na podstawie zamieszczonych tu informacji można z powodzeniem wybrać program pocztowy, który spełni nasze oczekiwania. Dziwi mnie jednak fakt pominięcia w tym zestawieniu Eudory.

Oprócz omówienia aplikacji pocztowych dla Windows 95 znajdziemy tu także rozdział poświęcony programom unixowym, ograniczający się jedynie do kilku podstawowych informacji na temat pine’a i maila. Szkoda, że tematyka ta została potraktowana po macoszemu. Podobnie jak w zestawieniu oprogramowania dla Windows 95 i tu zabrakło jednego programu, mam na myśli popularnego elma.

Kolejny rozdział to omówienie zagadnień związanych z innymi usługami, jakie możemy uzyskać za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym newsy, grupy dyskusyjne, anonymous mail, archie i FTPmail. W przypadku tej ostatniej usługi autorzy pominęli podobny serwis, jaki oferuje BIFTP. Podręcznik zamyka bardzo przydatny zbiór informacji dotyczących szyfrowania plików i tekstu za pomocą PGP.

Ogólnie "Poczta Elektroniczna" to pozycja godna polecenia, mimo iż pominięto dwie istotne aplikacje. Niestety, w dalszym ciągu brak na polskim rynku wydawniczym kompleksowego omówienia aplikacji pocztowych dla różnych systemów. A szkoda..

Magazyn Internet maj’97, (BD)

Windows NT 4

Przeznaczeniem podręcznika gliwickiego Helionu są początkujący użytkownicy komputerów. Omówiono w nim podstawy posługiwania się skrótami i nowymi możliwościami myszy, wyjaśniono rolę poszczególnych elementów pulpitu, opisano możliwości Explorera, pokazano sposoby korzystania z zasobów innych komputerów.

Oprócz rozdziałów, które z powodzeniem można ominąć (informacja dla użytkowników Windows 95) w książce znalazły się również fragmenty poświęcone sieciowości nowego systemu operacyjnego. I tak np. zawartością rozdziału zatytułowanego "Administracja sieci dla nieadministratorów" obejmuje niezbędne dane na temat rejestru zdarzeń, sprawdzania wydajności i diagnostyki systemu czy tworzeniagrup lokalnych.

Prawdopodobnie mając na względzie niezaawansowanego czytelnika pominięto Windows NT Server. I nie ma się co dziwić, bo to już wyższy stopień wtajemniczenia.

Reasumując można śmiało zakwalifikować "NT 4" do udanych publikacji. Szkoda tylko, że zachowano anglojęzyczne nazwy opcji menu, aplikacji etc.

CHIP 5/97

3D Studio 4.0. Animacja

Wydawnictwo Helion wydało kolejną książkę o 3D Studio. "3D Studio, Animacja" autorstwa Stevena D. Elliotta i Philipa L. Millera zawiera szczegółowy opis wykorzystania i problemów animacji.

Jest to książka dla osób dobrze znających środowisko 3D Studio, a chcących w prosty sposób uzyskać dodatkowe efekty. Znajdziemy tu informacje dotyczące m.in. morfingu obiektów oraz sposobu manipulowania ścieżek. Szczegółowo opisano użycie projektora i światła oraz wykorzystywanie animowanych tekstur.

W projektach, w których ruch odgrywa zasadniczą rolę, szczególną uwagę przywiązuje się do elementów, nadających realistyczny wymiar (przelot tunelem, prezentacja drogi). W książce znajdziemy dokładne omówienie możliwości programu w tej dziedzinie.

Oddzielny rozdział jest poświęcony prezentacji projektu, m.in. ograniczeniu kolorów w palecie, roztrząsaniu barw, ograniczeniu rozmiarów plików i tworzeniu skryptów. Dowiemy się także, czym jest video tearing i jak go unikać.

Inny rozdział poświęcono jest precyzyjnemu nagrywaniu obrazu na taśmę (koszty przedsięwzięcia, konfiguracja sprzętu). Został w nim omówiony m.in. problem renderowania półobrazu.

Ciekawsze przykłady poparte są ilustracjami, co znacznie ułatwia zrozumienie problemu.

CADCAM Forum kwiecień ’97, (PJ)

AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows. Pierwsze kroki

Nakładem Wydawnictwa Helion ukazała się kolejna książka o AutoCAD-zie. "AutoCAD 13&13 PL dla Windows. Pierwsze kroki" autorstwa Andrzeja Pikonia stanowi wprowadzenie do programu AutoCAD R13.

Książka jest przeznaczona dla użytkowników nie znających systemu. Opisuje "krok po kroku" podstawowe narzędzia, poczynając od uruchomienia aplikacji i "rozszyfrowania" interfejsu. Wszystkie opisywane narzędzia (m.in. oglądanie rysunków, zarządzanie widokami, system pomocy, cięcie, szkic, kreskowanie, wymiarowanie, napisy) są bogato zilustrowane rysunkami poglądowymi. Każdy rozdział jest zakończony posumowaniem oraz przykładowymi zadaniami do wykonania mających formę ćwiczeń.

CADCAM Forum kwiecień ’97

Duke Nukem 3D

Biblia trójwymiarowego wojownika

Na pewno każdy słyszał o tak szlachetnym wykorzystaniu komputera, jakim są gry. Ostatnimi czasy, po głośnej grze Doom II, światem gier zawładnął nowy szał - Duke Nukem 3D. Jest to jedna z tych gier, które kierując się jedynie zasadą "zabijaj wszystko, co się rusza" kształtują umysły młodzieży - przyszłych płatnych zabójców i gości od deratyzacji. Mimo wszystko Duke Nukem odbiega trochę od tego założenia, gdyż tutaj - aby zwyciężyć - trzeba pomyśleć. Nie wszystkim jednak proces ten przychodzi z łatwością. Od nadmiernego więc wysiłku wybawili nas autorzy książki stanowiącej prawdziwą biblię Duke'a Nukema 3D. Jest to doskonały przewodnik po wszystkich trzech epizodach (czy może etapach?) gry. Pomoże ona w zwycięstwie bardziej niż hologram, blaster i dawka sterydów razem wzięte, gdyż zawiera wszystkie sztuczki, tricki i mapy potrzebne do zwalczania obcych i zdobycia łupu. No i oczywiście do uratowania ludzkości. Dlatego nie ma się co obawiać, że w pewnej chwili zabraknie nam inwencji twórczej i nie będziemy wiedzieli, w jakiej kolejności wykończyć potworki, przecież wystarczy zajrzeć do wspaniałej biblii trójwymiarowego wojownika, zwłaszcza że zawiera CD-ROM z shareware'ową wersją gry i kilkoma bonusami oraz cyfrową ofertą wydawnictwa.

Enter 4/97, MW
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion
Zabrania się wykorzystania treści strony do celów eksploracji tekstu i danych (TDM), w tym eksploracji w celu szkolenia technologii AI i innych systemów uczenia maszynowego. It is forbidden to use the content of the site for text and data mining (TDM), including mining for training AI technologies and other machine learning systems.