ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Dreamweaver 4 dla każdego

"Coś w rodzaju samouczka dla początkujących, jak i tych, którzy pragną szybko zapoznać się z nowymi możliwościami."

Książka "Macromedia Dreamweaver 4" to kolejna pozycja w wydawanej przez Helion serii "Dla każdego". Dreamweaver przebojem wszedł na rynek programów do projektowania stron WWW i z miejsca zdobył sobie ogromną popularność. Wersja 4 oferuje wiele nowych możliwości, a dzięki opcjom dostosowywania programu użytkownika, stanowi jedno z najwszechstronniejszych narzędzi na rynku. Książka autorstwa Betsy Bruce stanowi coś w rodzaju samouczka przeznaczonego zarówno dla początkujących użytkowników, jak i bardziej doświadczonych, którzy pragną szybko i bez większego wysiłku zapoznać się z nowymi możliwościami najnowszej wersji programu. 24 rozdziały stanowią osobne, ilustrowane wieloma przykładami praktycznymi lekcje omawiające w prosty i przystępny sposób wszystkie aspekty pracy z Dreamweaverem.

Computer Arts 10/2001

Flash 5. Podstawy

"Stanowi doskonałe wprowadzenie w tajniki pracy z najnowszą wersją Flasha"

Wraz z coraz szybszym rozwojem i rosnącą popularnością Internetu, zmienia się wygląd witryn internetowych. Projektanci dokładają wszelkich starań, aby ich strony były jak najbardziej atrakcyjne i przyciągały jak największą liczbę użytkowników. Jednym z najpopularniejszych narzędzi służących temu celowi jest Flash, którego filmy i animacje stanowią ozdobę wielu witryn. Książka "Flash 5. Podstawy" stanowi doskonałe wprowadzenie w tajniki pracy z najnowszą wersją tego narzędzia. Jak sam tytuł wskazuje jest ona przeznaczona raczej dla ludzi stawiających pierwsze kroki w tej dziedzinie, chociaż może też stanowić cenne źródło informacji dla tych, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę. Oprócz omówienia interfejsu i technik pracy z programem, czytelnik znajdzie też obszerny fragment poświęcony językowi ActionScript, który umożliwia tworzenie zaawansowanych skryptów, zwiększających możliwości i profesjonalizm witryn.

Computer Arts 10/2001

Flash 5. Sztuka tworzenia

"Czytelnik znajduje tu mnóstwo praktycznych porad, wskazówek, sztuczek i podpowiedzi..."

"Flash 5. Sztuka tworzenia" autorstwa Dereka Franklina i Brooksa Pattona to kolejna pozycja poświęcona najpopularniejszemu obecnie narzędziu do tworzenia filmów i animacji nadających się do wykorzystania w witrynach internetowych. Książka ma postać podręcznika prowadzącego czytelnika krok po kroku przez meandry pracy z Flashem. Czytelnik znajdzie tutaj też mnóstwo praktycznych porad, wskazówek, sztuczek i podpowiedzi, znacznie pomagających w żmudnym dziele tworzenia. Do książki dołączony jest dysk CD-ROM zawierający między innymi pliki źródłowe przykładów oraz filmy instruktażowe w formacie QuickTime, które będą stanowiły cenną pomoc w pracy. Pozycja ta będzie interesująca zarówno dla początkujących projektantów, jak i tych doświadczonych, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności.

Computer Arts 10/2001

UNIX - Internet. Księga eksperta

Książka omawia różne systemy *xowe pod kątem zastosowania i wykorzystania ich w Internecie. Rady dotyczą systemów Linux, Irix, SVR4, Solaris, HP-UX, BSD i Aix. Nie wiem czy jest to najszczęśliwsze zestawienie, bo jednak preferuję książki dedykowane jednemu systemowi operacyjnemu. Pozycja gigant -- gruba i ciężka, a więc kłopotliwa w użyciu.

Uważam, że zbyt wiele miejsca poświęcono podstawowym informacjom, które można znaleźć w innych książkach. Pisząc uniwersalnie nie można skupić się na różnicach wynikających ze specyfiki każdego z systemów operacyjnych, a więc informacje są raczej ogólnikowe. Zgodnie z założeniem autorów, czyli wszystko w jednym, jest to podejście dobre, ale użytkownik musi się potem przebijać przez setki stron zbędnego tekstu jeżeli szuka rozwiązania swojego problemu. Wolałbym dostać książkę o połowę cieńszą, ale opisującą zagadnienia w sposób bardziej zaawansowany. Inne, specjalistyczne i cieńsze książki często są lepszym rozwiązaniem, bo dokładniej opisują wybrane zagadnienia.

Czytelnik musi wybrać -- albo chce mieć przegląd wielu informacji w jednej, grubej książce, albo kilka cieńszych, eksperckich. Nie do końca też da się sprecyzować poziom książki -- skłaniałbym się ku początkującym, choć wiele zagadnień adresowanych jest również dla średnio zaawansowanych. Duża część tekstów to tylko wskazanie tematu bez żadnego rozwinięcia - tak jest np. w przypadku programu "finger" -- pisze, że może zagrozić bezpieczeństwu systemu - ale jak i dlaczego już nie wyjaśniono.

Na całość składa się opis interfejsów graficznych, programowanie w językach avk, Perl, C, C++, edycja i zaawansowane formatowanie tekstów, zagadnienia bezpieczeństwa, CGI i zestaw odpowiedzi na różne pytania dotyczące poszczególnych systemów operacyjnych.

Książkę warto przeglądnąć. Ale czy warto mieć pod ręką musi zdecydować sam odbiorca. Dobra pozycja dla początkujących uniksowców.

WebReporter Dariusz Majgier 12/2001

Bezprzewodowe sieci komputerowe

Tematyka książki pozornie nie pokrywa się z tym, czym najczęściej zajmujemy się w EP. Pozornie. Tytuł książki wprowadza bowiem potencjalnego czytelnika nieco w błąd, ponieważ w książce przedstawiono praktycznie wszystkie cieszące się obecnie popularnością systemy bezprzewodowej transmisji danych, w tym także GSM, Packet Radio, IEEE802.11, a także systemy, których nie można zakwalifikować do klasycznych systemów sieciowych, jak DECT, IrDA, Bluetooth. Informacje bardzo cenne dla elektroników autor zawarł przede wszystkim w rozdziałach 2 (charakterystyka bezprzewodowych mediów transmisyjnych) i 3 (protokoły dostępu bezprzewodowego). Interesujący, choć niekompletny, jest także przykład sprzętowego konwertera protokołów.

Książkę szczególnie polecamy konstruktorom zamierzającym budować urządzenia wykorzystujące do transmisji danych łącza bezprzewodowe, a także wszystkim użytkownikom urządzeń wyposażonych w bezprzewodowy interfejs komunikacyjny.

Elektronika Praktyczna 12/2001
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion