×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Flash 5. Gry i kreskówki f/x

"Autorzy książki – to wieloletni praktycy"

Autorzy książki – Bill Turner, James Robertson i Richard Bazley, to wieloletni praktycy, którym nieobce są wszelkie zagadnienia dotyczące programowania i projektowania postaci, animacji ludzkich ruchów, synchronizacji ust oraz eksportowania filmów do Internetu i na wideo.

W książce wyjaśniono jak tworzyć skrypty, scenopisy, postaci, tła i dźwięki, opracowywać synchronizację ust i wyrazów twarzy, tworzyć realistyczne tło, programować gry, tworzyć quizy z zastosowaniem sztucznej inteligencji oraz kodować złożone gry przygodowe w trójwymiarowym środowisku.

Do książki dołączony jest CD-ROM, na którym znajdziecie m.in.: wersje demonstracyjne programów Flash 5, SmartSound i Magpie Pro, wiele różnych gier, takich jak: Flash Golf czy Arcade Animal oraz pliki przykładowe zawierające gry i animacje opisane w książce. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że książka naszpikowana jest ilustracjami i przykładami, bez których byłoby trudno odnieść sukces w przyswajaniu wiedzy zawartej w książce.

Computer Arts 09/2001

HTML 4. Biblia

"HTML odarty ze wszystkich sekretów. Zarówno dla początkującego projektanta jak i starych wyjadaczy"

Książka stanowi próbę zebrania całej wiedzy na temat tworzenia stron w języku HTML w wersji 4. I niewątpliwie jest to próba udana. Na ponad 700 stronach uważny czytelnik znajdzie wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą mu zaprojektować, przetestować i opublikować atrakcyjne strony WWW.

W książce znalazło się również miejsce na opis wielu najpopularniejszych edytorów HTML, a także takich nowoczesnych technologii jak CSS, ActiveX, DHTML i DOM.

Układ książki pozwoli nawet niedoświadczonemu projektantowi szybko przystąpić do tworzenia stron, które następnie będzie można wzbogacić o coraz bardziej zaawansowane elementy. Do książki dołączona jest płyta CD, zawierająca prezentowane przykłady oraz wersje testowe i demonstracyjne wielu programów, mogących pomóc w projektowaniu stron, jak na przykład Dreamweaver, Flash, Fusion, HTML Tidy, Fireworks i wiele innych.

Computer Arts 09

Po prostu Photoshop 6/6 CE

Graficzne fantazje

Programu Photoshop nie trzeba reklamować: o jego możliwościach świadczy fakt, że od wielu lat jest używany przez prawie wszystkich grafików. Praktycznie trudno sobie wyobrazić pracę z bitmapami bez używania tego produktu firmy Adobe. Już po uruchomieniu Photoshopa widać, że jest to prawdziwy kombajn – Liczba dostępnych funkcji może przytłoczyć początkującego użytkownika. Dzięki książce E. Weinmann i P. lourekasa "Photoshop 6/6 CE" wydanej w serii "Po prostu" można szybko stać się ekspertem.

Autorzy nie wnikają w zasady działania programu: wolą pokazywać funkcjonowanie poszczególnych narzędzi w konkretnych zastosowaniach.

W książce znajdziemy dokładnie przedstawione zagadnienia dotyczące m.in. selekcji, warstw, masek, ścieżek, edycji tekstu i stosowania filtrów. Do pakietu Photoshop firma Adobe dodaje także program Image Ready, przydatny głównie do tworzenia grafiki na potrzeby Internetu. Autorzy opisują szczegółowo możliwości tego programu, skupiając się m.in. na dzieleniu obrazu na części, tworzenia mapy obrazu i projektowania grafik ruchomych – animacji GIF i elementów rollover.

Nieczęsto zdarza się tak przejrzyście napisana książka na temat jednego programu. Trzeba też podkreślić staranne wydanie i tłumaczenie – jednym słowem to pozycja obowiązkowa w bibliotece każdego grafika i webmastera.

Ilustrowany Kurier Polski Paweł Skutecki 13.11.2001

HTML 4. Biblia

Osoby zainteresowane nauką języka HTML powinny przyjrzeć się bliżej książce „HTML 4. Biblia”, która ukazała się na rynku za sprawą gliwickiego wydawnictwa Helion. Ta bardzo ładnie wydana i obszerna publikacja jest bowiem bogatym źródłem informacji na temat języka HTML w wersji 4.01.

Książka składa się z siedmiu części i ośmiu dodatków. W pierwszej części autorzy skupiają się na tym, aby jak najszybciej nauczyć czytelnika podstaw języka HTML, zasad tworzenia stron oraz ich publikowania. W części drugiej autorzy wyjaśniają szczegółowo czym jest HTML, gdzie znajduje się obecnie oraz dokąd będzie zmierzał w przyszłości. Znajdziemy tu informacje na temat XML-a, XHTML-a oraz przegląd edytorów HTML wraz z sugestiami dotyczącymi wyboru odpowiedniego narzędzia. Czytelnik znajdzie tu również uwagi na temat sposobów pisania na potrzeby sieci oraz informacje poświęcone serwerom WWW.

Trzecia część książki jest poświęcona strukturze dokumentu HTML. Obejmuje ona informacje na temat sposobów określania wersji HTML-a, przedstawia matadane, określa struktury wierszy i akapitów, akapitów ponadto przedstawia techniki wzbogacania dokumentów o takie elementy jak grafika, tabele, łącza, formularze i ramki. Warto również zwrócić uwagę na rozdział 24 poświęcony testowaniu i walidacji HTML-a.

Przechodząc do części czwartej zapoznajemy się z materiałami poświęconymi kaskadowym arkuszom stylów. Szereg interesujących treści odnajdziemy w części piątej, która traktuje o projektowaniu wyglądu strony. Lektura części szóstej pozwoli natomiast na zdobycie informacji, dzięki którym będziemy mogli wzbogacić strony o elementy audiowizualne i interaktywne, wyliczając w to aplety Javy i kontrolki ActiveX. W ostatniej części autorzy przedstawili dynamiczny HTML.

W dodatkach znajdziemy informacje na temat typów danych, opis elementów HTML-a 4, atrybutów, kodów znaków, kaskadowych arkuszy stylów, a ponadto kody języków oraz kolorów w notacji szesnastkowej. Całość uzupełnia skorowidz oraz opis zawartości płyty CD-ROM dołączonej do książki, na której zamieszczone zostały przeglądarki WWW, testowe wersje edytorów HTML oraz oprogramowania wspomagającego proces tworzenia stron, wybrane obrazki oraz arkusz stylów.

"HTML 4 Biblia" to jedna z najciekawszych pozycji poświęconych tworzeniu stron WWW. Od początku do końca jest ona napisana z myślą o najnowszej wersji języka HTML, co pozwala uniknąć złych nawyków charakterystycznych dla poprzednich wersji języka.

Magazyn Internet KK 11/2001

PHP 4. Biblia

Coraz częściej zamiast statycznych stron WWW realizowane są dynamiczne witryny, współpracujące z bazami danych. Wykorzystuje się w tym celu różne technologie, wśród których jest cieszące się dużą popularnością PHP. Technologii tej poświęcona jest książka "PHP 4. Biblia", która ukazała się za sprawą wydawnictwa Helion.

Książka jest kierowana do osób, które chcą tworzyć witryny WWW bardziej złożone, aniżeli pozwala na to HTML. Według zapewnień autorów nie jest ona podręcznikiem PHP, lecz jego świetlnym uzupełnieniem. Składa się ona z trzech części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Podstawy PHP" i wprowadza czytelnika w świat PHP przedstawiając historię PHP, jego podstawowe zalety oraz działania, które należy wykonać, aby móc pracować z wykorzystaniem tej technologii. W kilku kolejnych rozdziałach autorzy prezentują takie elementy jak składnia, zmienne, typy, instrukcje, operatory i funkcje. Przedstawione zostają ponadto operacje na ciągach oraz mechanizmy pozwalające na pracę z wykorzystaniem tablic. Znajdziemy tu również rozdziały poświęcone przekazywaniu informacji między stronami oraz korzystaniu z funkcji systemu operacyjnego w celu uzyskania dostępu do plików. Z pewnością warto zwrócić uwagę na rozdział poświęcony stylowi PHP, a także na materiał traktujący o podstawowych pułapkach PHP.

Druga część książki nosi tytuł "PHP i bazy danych". Informacje w niej zgromadzone ułatwiają m.in. dokonanie wyboru bazy danych, jak również pozwalają na naukę SQL-a. W rozdziale osiemnastym zawarte zostały natomiast informacje na temat współpracy PHP z bazą danych MySQL. Kilka kolejnych rozdziałów zapoznaje z praktycznymi zastosowaniami baz danych w połączeniu z PHP. Czytelnik dowiaduje się w jaki sposób wyświetlać zapytania w tabelach, tworzyć formularze z zapytań, jak tworzyć dziennik sieciowy i w jaki sposób przeprowadzić sieciowe głosowanie. Znajdziemy tu również szereg porad związanych z efektywnością rozwiązań stworzonych w oparciu o bazy danych i PHP, jak również ostrzeżenia przed pułapkami pojawiającymi się w tym tandemie.

Część trzecia – "Technologia zaawansowana" to zbiór opisów poświęconych zaawansowanym metodom korzystania z PHP. Autorzy przedstawiają m.in. zagadnienia związane z sposobami pracy z sesjami, wykorzystaniem mechanizmu cookies, generowaniem kodu JavaScript, przyłączaniem PHP do programów pocztowych, wsparciem dla XML czy też zagadnienia związane z programowaniem obiektowym w PHP oraz bezpieczeństwem i kryptografią. Ostatni rozdział przybliża tajniki procesu konfiguracji i dostrajania PHP.

Całość uzupełniają dodatki, w których zaprezentowano PHP programistom C, ASP, HTML, oraz przedstawiono zasoby sieci na temat PHP. W dodatkach znalazł swe miejsce również słownik oraz skorowidz.

"PHP 4. Biblia" to obszerne i wysoce użyteczne źródło informacji na temat PHP, które stanowi cenne uzupełnienie podręcznika. Na słowa uznania zasługuje spora ilość przykładów oraz rozwiązań przydatnych w codziennej pracy. Niewątpliwie jest to publikacja godna polecenia.

Magazyn Internet KK 11/2001
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion